دربارهء سکولاريسم  |  دربارهء ما |   تماس  |    سال سوم ـ  شماره 875 ـ  جمعه 18 تير 1389 ـ  9 جولای2010   |   کوتاه و گويا     |    عکس و مکث

آرشيو صفحه اول  |   فهرست کليهء مقالات  |  اين نشريه دوشنبه ها، چهارشنبه ها و جمعه ها به روز می شود   |  کتابخانه  |   عکس و کاريکاتورانتخابی

English Information Section   |   جستجو    فيلترشکن  

چهارشنبه 16 تير 1389

اولين استخر «مختلط» 

در حکومت اسلامی! ـ  1383

شکوه ميرزادگی

طرح«عفاف و حجاب»،

راه حلی با عقل ناقص حکومت اسلامی

زنان برگزيده ی بی چهره 

مد لباس اسلامی برای مردها

در طرح عفاف و حجاب

>>>

جمهوری حجاب

مجتبی هروی

مواظب باشید کسی تولید نکند. همه‌ی واحدهای تولیدی به زیرزمین بروند. همه‌ی فاعلان تولیدی پنهان شوند. زنان، این فاعل‌ترین فاعلان را بپوشانید. حتی چهره‌ی آنها را. تشویق شان کنید مدرسه و دانشگاه و کارخانه را ترک کنند و به خانه بروند. همه باید تظاهر به تولید کنند، اما مواظب باشید کسی تولید نکند. چادر حجاب برتر است. برای حراست کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی دوره‌های کنترل تولید بگذارید. برای زنان خانه‌دار دوره بگذارید. تولیدی به جز استخراج نفت نباید در صحنه دیده شود. هر تولید دیگری، پول نفت ما را هدر می‌دهد. هیچ تولیدی نباید توجیه اقتصادی پیدا کند.>>>

به چگونه نویسندگان و هنرمندانی نیازمندیم؟

ب. الف. بزرگمهر

به بهانه و همراه با

نوشته ای از بلقیس سلیمانی

بی گفتگو، زنان کشور ما، بخش عمدهء این جنبش را در برگرفته و سنگرهای نخستین آن را پر نموده و خواهند نمود. هنوز و همچنان در آینده، جُستار «جایگاه زن در جامعه و شیوهء برخورد به آن»، نقش بنیادین، محوری و برانگیزاننده در مبارزه طبقاتی بزرگی که هر روز بر گستردگی آن افزوده می شود، داشته، صف آرایی آشکارتر نیروهای اجتماعی ـ سیاسی را در پی خواهد داشت. همگام با چنین دگرگونی سترگی، جامعهء ما نیازمند فرهنگ و ادبیاتی پیشرو، سرزنده و یورش برنده به قلب نیروهای واپسگراست.>>>

زنان محجبه از آزادی

چه می فهمند؟

گلمراد مرادی

زنان محجبه، و بخصوص مقنعه و برقع پوش، چه بخواهند و چه نخواهند، با اعمالشان بزرگترین ضربه را به حقوق برابر زنان در جوامع محل سکونت خویش می زنند. کردار آنان را، چه آگاهانه و چه از روی عادت و نا آگاهانه، از دو حالت خارج نمی بینم. یا دانا و فرصت طلب هستند و به خاطر حفظ مقام و موقعیت خود حاضر به تحقير شدن و انسان درجه دو بودن تن می دهند، و یا نا آگاه و نادان اند و راهی جز تحقیر شدگی و ذلیل بودن برای زنده ماندن در جامعه نمی بینند و، پس، مجبور اند به این خواری و ذلت تن دهند و بگذارند تا، به مرور زمان، محجبه بودن برایشان به عادت تبدیل شود.>>>

مردی را نشانم بده!

پیاده از کنارت گذشتم، گفتی: "چندی خوشگله؟"
سواره از کنارت گذشتم، گفتی:
"برو پشت ماشین لباسشویی بنشین!"
در صف نان، نوبتم را گرفتی چون صدایت بلندتر بود
در صف فروشگاه نوبتم را گرفتی چون قدت بلندتر بود
زیر باران منتظر تاکسی بودم، مرا هل دادی و خودت سوار شدی
در تاکسی خودت را به خواب زدی تا سر هر پیچ وزنت را روی من بیندازی
در اتوبوس خودت را به خواب زدی تا مجبور نشوی جایت را به من تعارف کنی
در سینما نیکی کریمی، موقع زایمان، فریاد کشید و تو بلند گفتی:"زهرمار!"
در خیابان دعوایت شد و تمام ناسزاهایت، فحش خواهر و مادر بود
در پارک، به خاطر بودن تو نتوانستم پاهایم را دراز کنم
نتوانستم به استادیوم بیایم، چون تو شعارهای آب نکشیده می دادی
من باید پوشیده باشم تا تو دینت را حفظ کنی
مرا ارشاد می کنند تا تو ارشاد شوی!
تو ازدواج نكردي و به من گفتي زن گرفتن حماقت است
من ازدواج نكردم و به من گفتي ترشيده
عاشق که شدی مرا به زنجیر انحصار طلبی کشیدی
عاشق که شدم گفتی مادرت باید مرا بپسندد
من باید لباس هایت را بشویم و اتو بزنم تا به تو بگویند خوش تیپ
من باید غذا بپزم و به بچه ها برسم تا به تو بگویند آقای دکتر
وقتی گفتم پوشک بچه را عوض کن، گفتی بچه مال مادر است
وقتی خواستی طلاقم بدهی، گفتی بچه مال پدر است.

(ارسالی يک خواننده)

پرسشی از جانب يک خواننده

به نظر شما "فروغ فرخزاد" شعر

 زير را در وصف چه كسي

 سروده است؟

و بر فراز سر دلقكان پست

و چهره ي وقيح فواحش

يك هاله ي مقدس نوراني

مانند چتر مشعلي مي سوخت

پليس با قاچاقچيان، دزدان، کلاهبرداران و بدحجابان

مبارزه می کند!

سردار نبي اله حيدري

به گزارش خبرگزاري ايلنا، سردار نبي اله حيدري گفت: در هشتاد و دو روز نخست امسال هشتصد و هشتاد نفر حمل كننده و قاچاقجي موادمخدر دستگير شدند كه از اين تعداد صد و شصت نفر آن زن بوده‌است. به گفته اين مقام مسوول، طي اين مدت چهار قبضه سلاح كمري، دو قبضه كلت، دويست و يک عدد انواع فشنگ، هفتاد و سه عدد گاز اشك آور، هفده عدد شاكر [شوک دهنده]، چهل و هفت قوطي مشروبات الكلي، نود و شش دستگاه سي دی در دو ماهه گذشته توسط پليس فرودگاه كشف شده است. سردار حيدري در ادامه به كشف بيست عدد كارت معافيت، گذرنامه و گواهينامه جعلي و نيز دستگيري هفت نفر در اين رابطه طي اين مدت اشاره كرد و گفت: طي اين مدت هشتاد و پنج تبعه خارجي كه با ويزاي جعلي مسافرت مي كردند توسط پليس فرودگاه هاي سراسر كشور دستگير شدند. اين مقام مسوول همچنين به دستگيري فردي به علت سوء استفاده از لباس خلباني و نيز كشف پنج دستگاه خودكار و يك دستگاه عينك با قابليت فيلمبرداري توسط پليس فرودگاه‌هاي سراسر كشور و دستگيري سی سارق در فرودگاه هاي كشور در هشتاد و دو روز نخست امسال خبرداد. وي با اشاره به ‌اينكه پليس فرودگاه از ادامه سفر، مسافران بدپوشش جلوگيري مي كند از دستگيري صد و دوازده نفر زن و دويست و ده نفر مرد در رابطه با بحث ناهنجاري هاي اجتماعي توسط پليس فرودگاه هاي كشور در هشتاد و دو روز نخست امسال اشاره كرد و افزود: پليس فرودگاه از ادامه مسافرت هفتاد و يک نفر از خانم هايي كه پوشش مناسب نداشتند، جلوگيري و به مراجع قضايي معرفي كرد. اين مقام مسوول تاكيد كرد: پليس فرودگاه‌هاي كشور از ورود مستقبلين بد پوشش به سالن فرودگاه جلوگيري مي كند. به گفته سردار حيدري، سی و سه هزار و بيست و نه نفر افراد بدپوشش و بدحجاب اعم از آقا و خانم پس از تعويض لباس خود به سفر ادامه دادند. وي، تذكر به هشتاد و هفت هزار و هفتصد و چهارده نفر افراد بدحجاب و نيز اخذ تعهد از سه هزار و پانصو و شش نفر بدحجاب را از ديگر اقدامات پليس فرودگاه هاي كشور طي اين مدت عنوان كرد. اين مقام ارشد پليس فرودگاه هاي كشور در ادامه با بيان اينكه ضروري است مسافران زن و مرد درتمام سفرهاي داخلي و خارجي به فرهنگ و مقدسات مردم کشور احترام بگذارند، در غير اينصورت اقدام لازم انجام مي‌شود، تاكيد كرد: در صورتي که مسافران بد پوشش، پوشش خود را اصلاح کنند، مي توانند ادامه مسير دهند.

آرشيو

ارسالی از تهران:

ورق اسلامی، ساخت چين،

به بازار آمد

(با تشکر از «نيش» گرامی)

تیم ملی فوتبال آلمان،

با تبار ترک و تونسی

نسرين بصيری

چند گام آنسوتر ماشینی در خط کنارمن تو ترافیک گیر کرده. وانت بار است با دو ردیف جا برای سر نشین. در ردیف پشت سه زن نشسته اند که همگی حجاب اسلامی دارند. زنان خیلی جوان هستند و روسری هاشان پر است از پولک دوزی و منجوق دوزی که زیر آفتاب بعد از ظهر برق می زند. بنظر می رسد عرب هستند. به گوشۀ وانت، کنار راننده پرچم آلمان وصل کرده اند. پسر بچه ای پنج شش ساله که کنار زن های روسری بسر ایستاده از میان پنجرۀ باز یک پرچم دیگر آلمان را در هوا تاب می دهد و با صدای زیقش "دویچلند" "دویچلند" فریاد می زند. خدا خدا می کنم زود تر راه باز شود و فریاد بچه گوشم را کر نکند. اما بزودی از آرزویم که حالا مستجاب شده پشیمان می شوم . یک بی.ام.و ی کروکی بجای وانت کنار دستم جای می گیرد. راننده پرچمش را تاب می دهد و بوق ماشین را به صدا در می آورد. مرد جوانی با ژستی تمام رسمی و با افتخار در شیپور های گاوی می دمد. عجب نفسی دارد.>>>

 

آیا من سبزم؟ و

اجازه هست که سبز بمانم؟

حسین جعفری

دلم می خواست به آقای مهاجرانی دسترسی داشتم و از ایشان می پرسیدم من با داشتن اعتقاداتی که شرح خواهم داد آیا: یک سبزم؟ هوادار سبزم، مدعی جنبش سبز می توانم باشم؟ از جنبش سبز میتوانم حمایت کنم؟ با سبزها می توانم همدردی کنم؟ با سبزها می توانم محشور شوم؟ در راهپیمایی های آنها میتوانم شرکت کنم؟ در نشریات آنها می توانم مقالاتم را بنویسم؟ با آنها می توانم احساس دوستی داشته باشم؟ می توانم خود را از آنان و آنان را از خود به حساب آورم؟ یا با این خطی که شما کشیدید و خودی و ناخودی را مشخص کردید، باز من و امثال من شدیم "نخودی" و باز این جنبش هم مثل انقلاب اصیل ایرانی در سی و یک سال پیش جنبهء انحصاری پیدا کرد؟>>>

با ريزش ناخالصی ها،

جنبش سبز اندک اندک ناب مي شود

آريوبرزن داريوش

از آن روزي که مردم به جان آمده و رويگردان از عملکردهای حکومت مذهبی در کشورمان، به مناسبت وقوع رويدادهای متقلبانه در انتخابات رياست جمهوری، در خرداد 1388 بپا خاستند تا طومار اين رژيم اهريمنی را درهم بپيچند، تا به امروز، اين جماعت اصلاح طلبان طرد شده از حکومت بوده اند که با برخورد انحصار طلبانه و خودکامه با روند اين وقايع اعتراضی، کوشش دارند تا اين جنبش ملی را به نفع خود مصادره و از اين طريق خودشان را بعنوان اپوزيسيون خودی قدرتمندی، همراه و يکدل با ملايان به سردمداران جمهوری اسلامی به نمايانند و از آنان دوباره کسب مشروعيت کرده و شريک حکومتگران شوند.>>>

بقيه در ستون مقابل

18 تير 1378، آغازگاه جنبش سکولار ايران

انتشار جمعه گردی های اين هفته مصادف شده است با سالگرد واقعهء 18 تير که رفته رفته خاطرهء 16 آذر، بعنوان روز دانشجوی ماقبل انقلاب، را کمرنگ کرده و خود جانشين آن می شود. اين جانشين شدن را می توان از ديدگاه های مختلفی بررسی کرد اما، برای من که دغدغه ای جز گسترش روند تبديل شدن خواستاری حکومت غير مذهبی (و نه ضد مذهبی) به گفتمان ملی ايرانيان ندارم، واقعهء 18 تير معنائی بسا فراتر، گسترده تر و عميق تر از  جنبش دانشجوئی دارد، هرچند که فوران آن در دانشگاه صورت گرفته و بيش ترين هزينه را هم دانشجويان شجاع و شريف ما پرداخته اند.>>>

روز 18 تیـر ماه سال 1378 چه گذشت؟

بهرام رحمانی

ميزان جنایت کاری مداوم جناح حاکم حکومت از دیروز تا به امروز، و به ویژه در رابطه با سرکوب ها و کشتارها و ترورهای سال گذشته، تا حدودی برای همگان آشکار شده است. اما در این میان، جناح اصلاح طلب حکومتی و حامیان آن در داخل و خارج کشور دست به توهم پراکنی می زنند در حالی که هر دو جناح حکومتی دست کم تا پنج سال پیش در همهء سیاست های غیرانسانی و وحشیانهء حکومت اسلامی، از جمله واقعهء 18 تیر حاکمیت را بین خود تقسیم کرده و طبیعتاً در همهء جنایات آن نیز سهیم بودند.>>>

 

تصويری از ويدئوی گراميداشت 18 تير

کاری از جبههء متحد دانشجوئی در کانادا>>>

هراس از پیروزی

رامین كامران

شاید کمتر ملتی را بتوان یافت که به اندازهء ایرانیان به نامیرا بودن وطن اش اعتقاد داشته باشد. ایران قبل از هر چیز ایده ای است كه استحكام آن به محك هزاره ای خورده و از این بابت نظایرش بر كرهء زمین انگشت شمار است، از طرف دیگر دستگاه دولتی است كه به واحدی سیاسی به نام ایران موجودیت عینی می دهد و، در نهایت، مردمانی هستند دلبسته به آن ایده و تابع این دولت. نامیرایی را به دو اعتبار می توان معنا كرد. یكی نچشیدن طعم مرگ و دیگری چیرگی بر آن و نوزایی. آنچه حیات اش هیچگاه منقطع نشده ایدهء ایران است که بی وقفه در ذهن و دل ایرانیان زنده بوده.>>>

فردوسی، منتقد نه ناسیونالیست

ناصر کاخساز

فرهیختگی و انتقادگرائی فردوسی از تنگ‌اندیشی و یكدست ‌نگری ناسیونالیستی كاملا سوا است. نگرش انتقادی فردوسی بعد اخلاقی دارد و از تجربه‌ی عملی او در شناخت شاهان در روزگار خود او مایه می‌گیرد. مدح فردوسی از شاه محمود را تنها باید جزئی از فورمالیسم و نیاز جبری در زندگی هنرمند در شرایط استبدادی دانست. همچنان كه در مورد مورخ معاصر او ابوالفضل بیهقی چنین است. در تاریخ بیهقی می‌بینیم با چه ظرافت و بندبازی و در پوشش تعارفات مرسوم چگونه مفاسد و ارواح كوچك و زبون شاهان غزنوی را در تاریخ خود ثبت می‌كند. این فرهنگ منتقد، این روش انتقاد در شاهنامه و كتاب بیهقی است كه آن‌ها را شیرین و ماندنی می‌كند. و بویژه شاهنامه را شناسنامه‌ی ملی ایرانیان می‌كند ـ شناسنامه‌‌ی ملی همه‌ی ایرانیان. چپ‌ها، راست‌ها، میانی‌ها و دیگران و محوری تاریخی برای وفاق ملی در فرهنگ و سیاست و دین.>>>

من مدعی جنبش سبز هستم!

الاهه بقراط

«من» با نظام جمهوری اسلامی مخالف بوده و هستم. من در همان جوانی آنقدر شعور و همچنین غریزه زنانه داشتم که با «مرحوم امام خمینی» مخالف باشم. من با دخالت «نهاد روحانیت» در حکومت مخالف بوده و هستم. من نه سی سال، بلکه درست به عمر روز و ساعت و ثانیه جمهوری اسلامی با آن مخالفت کرده‌ام و حتی از درون گور، با همین نوشته‌ها، به این مخالفت ادامه می‌دهم تا این نظام و هر نظام مشابه، جای خود را به یک ساختار دمکراتیک و متکی بر حقوق بشر بدهد. من در همه این مخالفت‌هاست که اتفاقا مدعی جنبش سبز هستم! این «منم» که بیشماریم...>>>

دم خروس یا قسم حضرت عباس!؟

مصطفی هجری - دبیرکل حزب دموکرات کردستان ایران

بعد از بیست و دوم خرداد‌ و در تمام یکسال گـذشته‌ سران جنبش سبز در عمل و گفتار نشان دادند که‌ حکومت جمهوری‌ اسلامی‌ را در بدترین حالت (بدتر از وضع کنونی‌) بر حکومتی‌ که‌ در آن دین از سیاست جدا باشد ترجیح می‌دهند و هم اکنون نیز اگر حکومتیان آ‌نان را به‌ حساب آ‌ورند و گوشه‌ای‌ از کارها را به‌ آ‌نان بسپارند ایرادی‌ بر آ‌ن نخواهند داشت. تجربه‌ء این شناخت هم بر می‌ گردد به‌ سال هایی‌ که‌ آنان در مصدر کار بودند و هیچ ایرادی‌ بر این رژیم نداشتند. همین تجربه‌ به‌ ما می‌گوید اگر در انتصابات سال گذشته‌ هم هر کدام از آ‌قایان کروبی‌ یا موسوی‌ به‌ ریاست جمهوری‌ منتصب می‌شدند با آ‌رامش تمام وظیفهء‌ دینی‌ خود را همچون سایرین در حکومت امام زمانی‌ انجام می‌دادند...>>>

از کثرت گرایی در ایران، تا فرقه گرایی در پاریس

امیررضا امیربختیار

گروه هایی که خود را سبز می دانند و به نام  جنبش سبز در خارج از کشور  فراخوان صادر می کنند حزب و یا سازمان نیستند که برای مناسبات حزب و یا گروه خود مراسمی را برگزار کنند.  بلکه، با توجه به برگزاری روزهایی ملی چون سالروز کودتای  22 خرداد یا سالروز شهادت شهدای جنبش و به نام جنبش، باید توجه خود را به بار مسئولیت خود بیش از پیش معطوف  دارند و به کثرت گرا بودن جنبش سبز بیش از پیش توجه کرده و دیدگاه های شخصی خود را به نام جنبش سبز به ایرانیان تحمیل نکنند.>>>

کنگره ملّی دموکراتیک مردم ایران؟

دنیز ایشچی

پیشاهنگانی که رسالت تاریخی پاسخگویی آرمانی و ساختاری به نیاز و ضرورت زمانه را بر اساس قابلّیت های اقشار وسیع روشنفکران سیاسی درک می کنند، باید هرچه زودتر نطفهء اوّلیهء ساختار "کنگرهء ملّی دموکراتیک مردم ایران" را بر محور "منشور آزادی و برابری" بوجود آورند. در غیر اینصورت، مثل دفعات قبل، از یک طرف  در مقابل چالش های مردمی غافلگیر خواهیم شد و، از طرف دیگر، به دنباله روان حرکات مردمی تبدیل شده و چشم امید به نیروهای نیمچه دموکرات و غیر سکولار خواهیم دوخت تا آنها برای کشورمان سکولاریسم، مدرنیته و دموکراسی به ارمغان بیاورند، و یا منتظر خواهيم شد تا از جانب قدرت های سیاسی ـ اقتصادی بین المللی غافلگير شويم.>>>

رمز يا زهرا و دعای توسل در مهار آتش چاه نفت بی اثر بود!

اکونیوز: چاه شمارهء بيست و چهار نفت شهر که با تلاش بی‌وقفه متخصصان داخلی مهار شده بود با گذشت حدود بيست دقیقه از عملیات مهار دوباره فوران کرد. بر اساس این گزارش پیش بینی شده بود که عملیات مهار این چاه که در هشتم خرداد ماه فوران کرده و آتش گرفته، به دلیل پیچیدگی بالا و حجم گسترده آتش در پنج مرحله انجام شود. ايران پرس نيوز در اين مورد می نويسد که اکنون بيش از چهل روز از فوران و آتش گرفتن چاه نفتي 24 نفت شهر مي گذرد و اين چاه همچنان در آتش مي سوزد. اين در حالي است كه رسانه هاي حكومتی لحظه به لحظه نشت در خليج مكزيك را منتشرمي كنند در حاليكه در مورد ناتواني خود در مهار آتش اين چاه سكوت نموده اند. در طي اين چهل روز بالاترين مقام دولتي كه براي بازديد از محل حادثه در نفت شهر رفته است، مشاور رئيس جمهور بوده در صورتي كه در امريكا باراك اوباما تا امروز بارها براي بازديد از چگونگي اجراي عمليات مهار نشت نفت در خليج مكزيك راهي اين منطقه شده است. آخرين عمليات مهار آتش چاه شماره 24 نفت شهر را شركتي دولتي با نام "شركت ملي حفاري" در تاريخ نهم تيرماه با رمز يا زهرا انجام داد كه آن هم ناموفق ماند. به گفته سايت خبري شركت ملي حفاري در تاريخ هشت تير ماه نيز به پيشنهاد بسيج و هيات امنا مسجد اين شركت براي سلامتي و توفيق مهارگران آتش اين چاه مراسم دعاي توسل برگزار شده است.
 گرفتند.

آرشيو

رادیو فردا: ایران یکی از شدیدترین سیستم های سانسور اینترنت را دارد

آرشيو

دانشگاه تربيت وزير در حکومت اسلامی

آرشيو

 شماره 873 ـ  دوشنبه 14 تير 1389 ـ  5 جولای 2010 

 

صفحهء اول

 

ايران در آرزوی استقلال!

شکوه ميرزادگی

 

خود خواندگی در رأس هرم قدرت

بررسی مقبولیت رهبر ایران با استفاده از متن‌های پیرامونی

مهدی اورند

 

اصلاً شبههء جدائي دين از سياست وجود ندارد

سخنان آیت الله خامنه ای

در شورای بازنگری قانون اساسی مورخ دوم اسفند 1368

 

ظلم مضاعف علیه فرزندان ما

حمیدرضا جلائی‌پور

 

گروه های چپ گرای آمریکا و مخالفت با تغییر رژیم ایران

حسن داعی

 

تفاوت گفتمان ملي و ديالوگ ملي

علي سالاري

 

پیرامون نوع توحیدی عقلانیت جمعی

فریدون نیکبین

 

سی سال گذشت، آینده امروز است

محسن ذاکری

 

نوبت چو بما رسد نگونسار کنید...!

حميد رضا رحيمی

 

 شماره 872 ـ  جمعه 11 تير 1389 ـ  2 جولای 2010 

 

صفحهء اول

 

پرسشی از اطاق فکر لندن:

آيا ندا هم دوستدار امام و نظام بود و اجرای بی تنازل قانون اساسی اسلامی را می خواست؟

 

چرا نبايد جنبش سبز را واگذار کرد؟

جمعه گردی اسماعيل نوری علا

 

آیا ما محکوم هستیم که آزاد باشـیم؟

آرام حسامی

 

خطر روی دروازه ایران

الاهه بقراط

 

تاملی در برخی رویکردها به نماد سبز

 (به بهانهء نقد یک گردهمایی)

امین حصوری

 

آیا "مسلمان سکولار" ممکن است؟

آرش نراقی

 

 

آیا اين بیانیه از دل برمی‌خیزد؟

(چند نکتهء ساده در مورد اعلامیهء شماره ۱۸ آقای موسوی)

حسن مکارمی

 

برای برون ‌رفت از هزارتوهای تکراری تاریخ

(نقدی بر نگاه به گذشته)

مجتبی هروی

 

قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید

اکبر اعلمی

 

ايران لياقت موجوديت ندارد!

پادشاه عربستان

 

فهم بهشت محتاج به فهم علوم پایه است!

اسفندیار رحیم مشایی

 

دو کتاب جديد از

اسماعيل نوری علا

مبانی سکولاريسم نو

سکولاريسم نو برای ايران

نحوهء سفارش و خريد >>>

گفتگوهای اختصاصی ما

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

کتاب «درد اهل ذمه»

حقوق خود را بيشتر بدانيد

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

اعلاميه حقوق بشر

اعلاميه ها

و ميثاق های بين المللی

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

رنگين کمان

برای آزادی، دموکراسی، جمهوری و لائيسيته

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

آسمان ديلی نيوز

===========

رضا پهلوی

===========

فراتايمز

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

پارس ديلی نيوز

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

خبرنگاران ايران

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

روزنه دات کام

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

===========

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

گزيده هائی از

سخنان امام خمينی

 

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

 

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

دوشنبه 14 تير 1389

بقيه از ستون مقابل

بیانیهء جنبش آذربایجان

در مورد سخنان سلطان عربستان

 که گفته است:

ایران لیاقت موجودیت ندارد

روزنامه فیگاروی فرانسه طی گزارشی به قلم "جورج مالبرونو" نوشته است: «ملک عبدالله سلطان سعودی در دیدار پنج ژوئن خود با "اوره مورن" وزیر دفاع فرانسه در جده گفته است: ایران و اسرائیل لیاقت موجودیت ندارند».

فیگارو می افزاید: «این حملهء ملک عبدالله به ایران و اسرائیل به عنوان دشمنان عربستان، از سوی دو منبع دیپلماتیک و نظامی فرانسوی در پاریس تأیید شده است اما مشخص نیست که واکنش وزیر دفاع فرانسه در زمان شنیدن این جمله از زبان سلطان عربستان، آن هم در نقطهء اوج سفر دو روزهء وی به این کشور و در حالیکه در میان تعدادی از دیپلمات‌ها و عالی‌ رتبگان احاطه شده بوده، چه بوده است».

واکنش وزیر دفاع فرانسه  به گفته سلطان سعودی هر آنچه که باشد از دید ما ایرانیان تفاوتی ندارد. آنچه ما برداشت می کنیم زمزمه های ایجاد اختلاف میان کشورهای خاور میانه است که متاسفانه از زبان رهبران این کشورها بگوش می رسد.

 

اما سختی کوتاه از آذربایجان با سلطان محترم مملکت صد ساله حجاز:

حضرت ملک عبدالله، سلطان محترم سعودی، با توجه به تجربۀ طولانی شما در امر کشورداری، این گونه سخن گفتن و آرزوی فروپاشی کشوری مانند ایران، آن هم در دیدار رسمی سیاسی با نمایندگان یکی از پنج کشور دارای سلاح هسته ای و حق وتو، و نسبت به یکی از چهار تمدن زایشگر جهان دور از انتظار می باشد. با توجه به تائید این گفته ها از سوی دیپلمات ها و نظامیان حاضر در جلسه و درج این خبر در روزنامه فیگارو، یکبار دیگر یافته های دانشمندان مردم شناس درست بنظر می رسد که گفته اند: «دوستی و دشمنی نیمی از انسان ها نسبت به واکنش های آنها ارثی است».

آیا می توان چنین برداشت کرد که شما نیز بمانند خلفای اسلام دشمنی با ایران و ملت آن را الگوی زمامداری خود قرار داده اید؟ 

 اما بخت آورانه با دلاوری ها و از جان گذشتگی ها و خردمندی های ملت ایران، هرگز چنین حادثه ای در تاریخ  اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد و نابودی این کشور هزاران ساله ناممکن است.

 

"جنبش آذربایجان برای دمکراسی و یکپارچگی ایران"، بر پایهء بنیادهای پیشین مادران و پدران خود، به عنوان یکی از جنبش های بزرگ ملی و تاریخی گذشته و امروز ایران، ضمن محکوم نمودن سخنان غیر مسئولانه آن سلطان، نسبت به موجودیت و یکپارچگی میهن خود و نیاکان فرمندش، ایشان را به دقت نظر فرا می خواند که نسبت به سرزمین همسایهء خود ایران اینگونه سخنان بیان نکند و ملت ایران را رو در روی کشور و امت خویش قرار ندهد.

 زنده باد آزادی و دمکراسی؛ پاینده باد ایران و ملت ایران

دفتر سیاسی جنبش آذربایجان ـ سوم ژوئیه دوهزار و ده

شکست تیم فوتبال برزیل

و خوشحالی دانشجویان ایرانی

به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، جمعه شب يازدهم تیرماه، آموزشگاه ماهان از دانشجویانی که برای آزمون ارشد کنکور از آموزشگاه ماهان استفاده کرده و موفق به بدست آوردن رتبه های تک رقمی شده بودند همراه با خانواده هایشان در جشنی که به این مناسبت بر پا شده بود دعوت کرد. در این جشن نزدیک به پانصد نفر از دانشجویان و خانواده هایشان شرکت داشتند. این جشن تا پایان مسابقه فوتبال بین برزیل و هلند ادامه داشت. هنگامی که شرکت کنندگان خبر شکست تیم برزیل که دولت آن به قطعنامه تحریم ها علیه رژیم در شورای امنیت سازمان ملل متحد رای منفی داده بود را شنیدند، با دست زدن و سوت کشیدن ابراز خوشحالی کردند و سالن یک پارچه غرق شادی شده بود. این گزارش می افزاید: مردم ایران و بخصوص دانشجویان که از اقشار آگاه جامعه هستند و تا به حال بیشترین بها را برای مبارزه علیه دیکتاتوری مذهبی متحمل شده اند، نسبت به دولتهایی که از دیکتاتوری خونریز حاکم بر کشورمان حمایت می کنند ابراز انزجار می نمایند. این دولتها با بستن قراردادهای میلیارد دلاری با رژیم نامشروع و سرکوبگر حاکم و با توجیه این که تحریم ها به ضرر مردم ایران است به حمایت از دیکتاتور در مقابل ملت ایران قرارگرفته اند. مردم نسبت به چنین دولت هایی در هر جا که فرصتی بدست آورند خشم خود را ابراز می کنند.

آرشيو

مرز بين دو فرهنگ

در يوگسلاوی تجزيه شده

(قسمت راست خودی است!)

آرشيو

© 2010 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630

صصص