دربارهء سکولاريسم  |  دربارهء ما |   تماس  |    سال سوم ـ  شماره 874 ـ  چهارشنبه 16 تير 1389 ـ  7 جولای2010   |   کوتاه و گويا     |    عکس و مکث

آرشيو صفحه اول  |   فهرست کليهء مقالات  |  اين نشريه دوشنبه ها، چهارشنبه ها و جمعه ها به روز می شود   |  کتابخانه  |   عکس و کاريکاتورانتخابی

English Information Section   |   جستجو    فيلترشکن  

دوشنبه 14 تير 1389

ايران در آرزوی استقلال!

شکوه ميرزادگی

اين روزها آمريکایی ها به استقبال جشن های استقلال خود، در چهارم جولای، می روند. همه جا مردمان برنامه های خاصی تدارک دیده اند و جوان ها و نوجوان ها شهرها را از صدای ترقه و آتشبازی پر کرده اند. شادمانی ديدن چنين تصاويری برای ما که سرزمين مان سال هاست در آرزوی استقلال و آزادی آه می کشد، تنها يک شادمانی انسانی است؛ شادمانی برای خوشبختی مردمانی که از اين موهبت برخوردارند، و شعله ور شدن آتش اين پرسش سرشار از امید که: «پس نوبت آزادی و استقلال ما کی می رسد؟»>>>

خود خواندگی در رأس هرم قدرت

بررسی مقبولیت رهبر ایران با استفاده از متن‌های پیرامونی

مهدی اورند

حوادث یک سال گذشته بیش از هر زمان موضوع مقبولیت رهبری آیت‌الله خامنه ای را با تردید مواجه ساخته است. این متن تلاش می‌کند با ابزار پیرامتنی و با تکیه بر جمله معروف آیت‌الله خمینی که در آن میزان را رای ملت می‌داند و جدا از مباحث فقهی در موضوع «ولایت»، نشان دهد که بحران رهبری در نظام سیاسی جمهوری اسلامی از همان بعد از ظهر روز چهاردهم خرداد 1368 وجود داشته است و بحران امروز تصویر به بار نشستهء درخت تردیدی است که نهال آن 21 سال پیش در خاکی غرس شد که مدفن رهبر درگذشته جمهوری اسلامی را انباشت.>>>

اصلاً شبههء جدائي دين از سياست

 وجود ندارد

سخنان آیت الله خامنه ای

در شورای بازنگری قانون اساسی

 مورخ دوم اسفند 1368

«مسأله جدايي دين از سياست كه در فرمايشات جناب آقاي يزدي بود. جدايي دين از سياست معنايش اين است كه در نظام اجتماعي و بناي سياسي جامعه دين نقشي نداشته باشد. اصطلاحاً لائيسم دولتهاي لائيك، به قول عربها علماني يا علماني اين معنايش جدايي دين از سياست است. يعني در بناي سياسي جامعه نه در قانونگذاري، نه در اجرا , نه در قضاوت , خلاصه در هيچ يك از نهادهائي كه جامعه را از لحاظ سياسي اداره مي كنند دين نقشي نداشته باشد، يعني لزوماً نقشي نداشته باشد. حالا يك وقتي يك چيزي ممكن است از دين يك جايي باشد آن منافاتي ندارد با علماني بودن يا لائيك بودن. اين معناي جدايي دين از سياست است. در نظام جمهوري اسلامي چنين فرضي هيچوقت اصلا وجود ندارد. يعني ولو ما رهبر را مرجع ندانيم شبهه لائيسم بوجود نمي آيد. شبهه جدايي دين از سياست بوجود نميايد. اين را بايد براي مردم توضيح داد. اگر كسي در ذهنش هست. براي خاطر اينكه قانونگذاري ما ناشي از دين است. اداره جامعه مان هم ناشي از دين است زيرا كه در رأس نظام جامعه كسي را ميخواهيم قرار بدهيم كه او داراي ملاكهاي شرعي حكومت است يعني فقاهت و تقوا و همه چيز از او ناشي ميشود. حالا طبق قانون اساسي كنوني نفاذ رأي مردم در باب رئيس جمهور هم از او ناشي ميشود . اعلام اينكه قانون منافي باحكم شرع نيست از او ناشي ميشود، قضاوت در رأس از او ناشي ميشود. يعني همه چيز به او برميگردد كه اگر در اصلاح هم همين ها رعايت بشود طبعاً همه از مهُ امور اداره كشور برميگردد به يك كسيكه با يك ملاك شرعي بر سر كار آمده است. بنابراين اصلا شبهه جدائي دين از سياست وجود ندارد اين را اگر مردم هم ميگويند بايستي به مردم توجه داد كه اين جور نيست.»

آرشيو

ظلم مضاعف علیه فرزندان ما

حمیدرضا جلائی‌پور

امسال مقام رهبری توصیه به کار و تلاش مضاعف کرده بودند ولی آن‌چیزی که ما از مأموران آقای مصلحی، وزیر محترم اطلاعات، می‌بینیم، ظلم مضاعف علیه فرزندان مان ست. شما ببینید، در سخنرانی چهار خرداد مقام رهبری تأکید به رعایت تقوا و پرهیز از ظلم می‌کنند ولی این مأموران در حق فرزندان ما ظلم می‌کنند. آیا این ظلم نیست که مادر دو بچه کوچک را جلوی چشم بچه‌هایش به زندان ببرند، این ظلم نیست که یک دانشجوی نخبۀ مؤمن این کشور را پس از صدور قرار منع تعقیب دوباره پنج نفر بریزند در خانه، وی را دستگیر کنند و به ما هم هیچ جوابی ندهند و بعد وسائل کار دیگر اعضای خانه را (مثل کامپیوتر) با خود ببرند. ظلم مگر شاخ و دم دارد؟>>>

گروه های چپ گرای آمریکا و

مخالفت با تغییر رژیم ایران

حسن داعی

از نظر گروه های چپ، صحنهء سیاسی واشنگتن، تا آنجا که به مسائل ایران مربوط می شود، شامل دو اردوگاه است: در یک طرف لابی اسرائیل و متحدان آمریکائی آن، یعنی نئوکان های جنگ طلب، قرار دارند و، در طرف دیگر، آمریکائیان پیشرو و متحدان آن، یعنی همان لابی ضد نفوذ اسرائيل. گروه های اخير معتقدند که اگر کاخ سفید دست از تعامل با رژیم ایران بردارد و بطرف سیاست تغییر رژیم برود، وزنه و جایگاه لابی اسرائیل و جنگ طلبان بالا می رود و آنان دست بالا را خواهند گرفت. به عبارت دیگر، هرآنچه که گروه های چپ و متحدان آن در هفت سال گذشته تحت عنوان لزوم گفتگو و تعامل با ایران ساخته و پرداخته بودند و کل سرمایهء سیاسی آنان به حساب می آمد، از میان خواهد رفت.>>>

تفاوت گفتمان ملي و ديالوگ ملي

علي سالاري

به باور اين قلم، سکولاريته اي که امروزه جامعهء ايران بدان نياز دارد، بايد اولاً مبتني بر تجارب جوامع دموکرات و سکولار مدرن باشد و دوماً با شرايط خاص فرهنگي و تاريخي و سياسي ايران خوانايي داشته باشد، و سوماً متناسب با ظرفيت و ملاحظات سياسي دوران مطرح شود. چنين سکولاريته اي براي ايران، نه صرفاً بر جدايي دولت از هر دين و ايدئولوژي بلکه بر دست بالاتر داشتن دولت منتخب و قانون برآمده از راي مردم، بر جريان ها و امورات ديني و ايدئولوژيک مملکت بايد دلالت داشته باشد. چنين دولتي و قانوني بايد بتواند برکارکرد همهء نهادهاي سنتي و مدرن جامعه، بدون دغدغه و يا تبعيض احاطه داشته باشد.  چنين دولت و قانوني، نه برآمده و يا در ضديت با قوميت و يا مذهب و يا ايدئولوژي خاص، بلکه بايد داراي خصيصهء بارز فراگيري قبيلگي و عشيره اي و قومي، مذهبي، ايدئولوژيک باشد.>>>

پیرامون نوع توحیدی

عقلانیت جمعی

فریدون نیکبین

آقای مهندس موسوی در بیانیۀ 18 خود به موردی اشاره کرده اند که این بندۀ حقیر را یاد مضمون ِ "بی مضمون" جمهوری اسلامی می اندازد. ایشان در صحبت خود به «عقلانیت جمعی توحیدی» اشاره می کند که ترکیبی از فکر جمعی با نگرشی توحیدی (که به باور من منظور ایشان توحیدی به رنگ اسلامی است) می باشد؛ این توضیح را آوردم تا به صفت عقلانیت جمعی به زعم مهندس موسوی اشاره کرده باشم.>>>

سی سال گذشت،

آینده امروز است

محسن ذاکری

رژیم جمهوری اسلامی پس از سی سال ایستادن پشت شعارهای ظاهرفریب مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل، کمرش خم گشته است. چرا که در اصل پشت به ملت انسان خود کرده است و چند میلیون امت  را نادیده گرفته است. اما روزهای سخت رژیم  ترسناک از 1388 با تولد زیبا رویان فرشته نهاد سبز آغاز شده اند. و بازی بی تدبیر و پرریای انرژی اتمی، دخالت های گستاخانه در عراق، افقانستان و فلسطین و سرکوب مخالفین داخل و خارج به سر آمده است. اکنون زمان دیگری در راه است.>>>

نوبت چو بما رسد نگونسار کنید...!

حميد رضا رحيمی

فدوی پیرامون احاطهء برادر علی اکبر(ع) ولایتی" به اخبار واحادیث، با نقل گوشه ای از تسلط ایشان به نقد آثار بی صاحب کلاسیک، رفع زحمت کرده و خوانندگان محترم ضد انقلاب، عوامل استکبارجهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، را، به قاصم الجبارین می سپارد . فدوی اما یادش رفت که به خوانندگان ضد انقلاب توصیه کند که یک فقره قیچی تیز دم دست شان باشد چرا که به ضرس قاطع، پس از مرور فتوای ایشان در باب مکتبی بودن آن زندیق یگانه، سر همه جایشان لامحاله اسفناج سبزخواهد شد...>>>

خدا از طريق توضيح المسائل!

آرشيو

بقيه در ستون مقابل

اولين استخر «مختلط»  در حکومت اسلامی

شکوه ميرزادگی

طرح«عفاف و حجاب»، راه حلی با عقل ناقص حکومت اسلامی

زنان برگزيده ی بی چهره 

مد لباس اسلامی برای  مردها در طرح عفاف و حجاب

>>>

جمهوری حجاب

مجتبی هروی

مواظب باشید کسی تولید نکند. همه‌ی واحدهای تولیدی به زیرزمین بروند. همه‌ی فاعلان تولیدی پنهان شوند. زنان، این فاعل‌ترین فاعلان را بپوشانید. حتی چهره‌ی آنها را. تشویق شان کنید مدرسه و دانشگاه و کارخانه را ترک کنند و به خانه بروند. همه باید تظاهر به تولید کنند، اما مواظب باشید کسی تولید نکند. چادر حجاب برتر است. برای حراست کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی دوره‌های کنترل تولید بگذارید. برای زنان خانه‌دار دوره بگذارید. تولیدی به جز استخراج نفت نباید در صحنه دیده شود. هر تولید دیگری، پول نفت ما را هدر می‌دهد. هیچ تولیدی نباید توجیه اقتصادی پیدا کند.>>>

به چگونه نویسندگان و هنرمندانی نیازمندیم؟

ب. الف. بزرگمهر

به بهانه و همراه با نوشته ای از بلقیس سلیمانی

بی گفتگو، زنان کشور ما، بخش عمدهء این جنبش را در برگرفته و سنگرهای نخستین آن را پر نموده و خواهند نمود. هنوز و همچنان در آینده، جُستار «جایگاه زن در جامعه و شیوهء برخورد به آن»، نقش بنیادین، محوری و برانگیزاننده در مبارزه طبقاتی بزرگی که هر روز بر گستردگی آن افزوده می شود، داشته، صف آرایی آشکارتر نیروهای اجتماعی ـ سیاسی را در پی خواهد داشت. همگام با چنین دگرگونی سترگی، جامعهء ما نیازمند فرهنگ و ادبیاتی پیشرو، سرزنده و یورش برنده به قلب نیروهای واپسگراست.>>>

زنان محجبه از آزادی چه می فهمند؟

گلمراد مرادی

زنان محجبه، و بخصوص مقنعه و برقع پوش، چه بخواهند و چه نخواهند، با اعمالشان بزرگترین ضربه را به حقوق برابر زنان در جوامع محل سکونت خویش می زنند. کردار آنان را، چه آگاهانه و چه از روی عادت و نا آگاهانه، از دو حالت خارج نمی بینم. یا دانا و فرصت طلب هستند و به خاطر حفظ مقام و موقعیت خود حاضر به تحقير شدن و انسان درجه دو بودن تن می دهند، و یا نا آگاه و نادان اند و راهی جز تحقیر شدگی و ذلیل بودن برای زنده ماندن در جامعه نمی بینند و، پس، مجبور اند به این خواری و ذلت تن دهند و بگذارند تا، به مرور زمان، محجبه بودن برایشان به عادت تبدیل شود.>>>

مردی را نشانم بده!

پیاده از کنارت گذشتم، گفتی:" چندی خوشگله؟"
سواره از کنارت گذشتم، گفتی:" برو پشت ماشین لباسشویی بنشین!"
در صف نان، نوبتم را گرفتی چون صدایت بلندتر بود
در صف فروشگاه نوبتم را گرفتی چون قدت بلندتر بود
زیر باران منتظر تاکسی بودم، مرا هل دادی و خودت سوار شدی
در تاکسی خودت را به خواب زدی تا سر هر پیچ وزنت را روی من بیندازی
در اتوبوس خودت را به خواب زدی تا مجبور نشوی جایت را به من تعارف کنی
در سینما نیکی کریمی، موقع زایمان، فریاد کشید و تو بلند گفتی:"زهرمار!"
در خیابان دعوایت شد و تمام ناسزاهایت، فحش خواهر و مادر بود
در پارک، به خاطر بودن تو نتوانستم پاهایم را دراز کنم
نتوانستم به استادیوم بیایم، چون تو شعارهای آب نکشیده می دادی
من باید پوشیده باشم تا تو دینت را حفظ کنی
مرا ارشاد می کنند تا تو ارشاد شوی!
تو ازدواج نكردي و به من گفتي زن گرفتن حماقت است
من ازدواج نكردم و به من گفتي ترشيده
عاشق که شدی مرا به زنجیر انحصار طلبی کشیدی
عاشق که شدم گفتی مادرت باید مرا بپسندد
من باید لباس هایت را بشویم و اتو بزنم تا به تو بگویند خوش تیپ
من باید غذا بپزم و به بچه ها برسم تا به تو بگویند آقای دکتر
وقتی گفتم پوشک بچه را عوض کن، گفتی بچه مال مادر است
وقتی خواستی طلاقم بدهی، گفتی بچه مال پدر است.

(ارسالی يک خواننده)

پرسشی از جانب يک خواننده

به نظر شما "فروغ فرخزاد" شعر زير را در وصف چه كسي سروده است؟

و بر فراز سر دلقكان پست

و چهره ي وقيح فواحش

يك هاله ي مقدس نوراني

مانند چتر مشعلي مي سوخت

پليس با قاچاقچيان، دزدان، کلاهبرداران و بدحجابان مبارزه می کند!

سردار نبي اله حيدري

به گزارش خبرگزاري ايلنا، سردار نبي اله حيدري گفت: در هشتاد و دو روز نخست امسال هشتصد و هشتاد نفر حمل كننده و قاچاقجي موادمخدر دستگير شدند كه از اين تعداد صد و شصت نفر آن زن بوده‌است. به گفته اين مقام مسوول، طي اين مدت چهار قبضه سلاح كمري، دو قبضه كلت، دويست و يک عدد انواع فشنگ، هفتاد و سه عدد گاز اشك آور، هفده عدد شاكر [شوک دهنده]، چهل و هفت قوطي مشروبات الكلي، نود و شش دستگاه سي دی در دو ماهه گذشته توسط پليس فرودگاه كشف شده است. سردار حيدري در ادامه به كشف بيست عدد كارت معافيت، گذرنامه و گواهينامه جعلي و نيز دستگيري هفت نفر در اين رابطه طي اين مدت اشاره كرد و گفت: طي اين مدت هشتاد و پنج تبعه خارجي كه با ويزاي جعلي مسافرت مي كردند توسط پليس فرودگاه هاي سراسر كشور دستگير شدند. اين مقام مسوول همچنين به دستگيري فردي به علت سوء استفاده از لباس خلباني و نيز كشف پنج دستگاه خودكار و يك دستگاه عينك با قابليت فيلمبرداري توسط پليس فرودگاه‌هاي سراسر كشور و دستگيري سی سارق در فرودگاه هاي كشور در هشتاد و دو روز نخست امسال خبرداد. وي با اشاره به ‌اينكه پليس فرودگاه از ادامه سفر، مسافران بدپوشش جلوگيري مي كند از دستگيري صد و دوازده نفر زن و دويست و ده نفر مرد در رابطه با بحث ناهنجاري هاي اجتماعي توسط پليس فرودگاه هاي كشور در هشتاد و دو روز نخست امسال اشاره كرد و افزود: پليس فرودگاه از ادامه مسافرت هفتاد و يک نفر از خانم هايي كه پوشش مناسب نداشتند، جلوگيري و به مراجع قضايي معرفي كرد. اين مقام مسوول تاكيد كرد: پليس فرودگاه‌هاي كشور از ورود مستقبلين بد پوشش به سالن فرودگاه جلوگيري مي كند. به گفته سردار حيدري، سی و سه هزار و بيست و نه نفر افراد بدپوشش و بدحجاب اعم از آقا و خانم پس از تعويض لباس خود به سفر ادامه دادند. وي، تذكر به هشتاد و هفت هزار و هفتصد و چهارده نفر افراد بدحجاب و نيز اخذ تعهد از سه هزار و پانصو و شش نفر بدحجاب را از ديگر اقدامات پليس فرودگاه هاي كشور طي اين مدت عنوان كرد. اين مقام ارشد پليس فرودگاه هاي كشور در ادامه با بيان اينكه ضروري است مسافران زن و مرد درتمام سفرهاي داخلي و خارجي به فرهنگ و مقدسات مردم کشور احترام بگذارند، در غير اينصورت اقدام لازم انجام مي‌شود، تاكيد كرد: در صورتي که مسافران بد پوشش، پوشش خود را اصلاح کنند، مي توانند ادامه مسير دهند.

آرشيو

ارسالی از تهران: ورق اسلامی، ساخت چين، به بازار آمد

(با تشکر از «نيش» گرامی)

تیم ملی فوتبال آلمان، با تبار ترک و تونسی

نسرين بصيری

چند گام آنسوتر ماشینی در خط کنارمن تو ترافیک گیر کرده. وانت بار است با دو ردیف جا برای سر نشین. در ردیف پشت سه زن نشسته اند که همگی حجاب اسلامی دارند. زنان خیلی جوان هستند و روسری هاشان پر است از پولک دوزی و منجوق دوزی که زیر آفتاب بعد از ظهر برق می زند. بنظر می رسد عرب هستند. به گوشۀ وانت، کنار راننده پرچم آلمان وصل کرده اند. پسر بچه ای پنج شش ساله که کنار زن های روسری بسر ایستاده از میان پنجرۀ باز یک پرچم دیگر آلمان را در هوا تاب می دهد و با صدای زیقش "دویچلند" "دویچلند" فریاد می زند. خدا خدا می کنم زود تر راه باز شود و فریاد بچه گوشم را کر نکند. اما بزودی از آرزویم که حالا مستجاب شده پشیمان می شوم . یک بی.ام.و ی کروکی بجای وانت کنار دستم جای می گیرد. راننده پرچمش را تاب می دهد و بوق ماشین را به صدا در می آورد. مرد جوانی با ژستی تمام رسمی و با افتخار در شیپور های گاوی می دمد. عجب نفسی دارد.>>>

شکست تیم فوتبال برزیل و خوشحالی دانشجویان ایرانی

به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، جمعه شب يازدهم تیرماه، آموزشگاه ماهان از دانشجویانی که برای آزمون ارشد کنکور از آموزشگاه ماهان استفاده کرده و موفق به بدست آوردن رتبه های تک رقمی شده بودند همراه با خانواده هایشان در جشنی که به این مناسبت بر پا شده بود دعوت کرد. در این جشن نزدیک به پانصد نفر از دانشجویان و خانواده هایشان شرکت داشتند. این جشن تا پایان مسابقه فوتبال بین برزیل و هلند ادامه داشت. هنگامی که شرکت کنندگان خبر شکست تیم برزیل که دولت آن به قطعنامه تحریم ها علیه رژیم در شورای امنیت سازمان ملل متحد رای منفی داده بود را شنیدند، با دست زدن و سوت کشیدن ابراز خوشحالی کردند و سالن یک پارچه غرق شادی شده بود. این گزارش می افزاید: مردم ایران و بخصوص دانشجویان که از اقشار آگاه جامعه هستند و تا به حال بیشترین بها را برای مبارزه علیه دیکتاتوری مذهبی متحمل شده اند، نسبت به دولتهایی که از دیکتاتوری خونریز حاکم بر کشورمان حمایت می کنند ابراز انزجار می نمایند. این دولتها با بستن قراردادهای میلیارد دلاری با رژیم نامشروع و سرکوبگر حاکم و با توجیه این که تحریم ها به ضرر مردم ایران است به حمایت از دیکتاتور در مقابل ملت ایران قرارگرفته اند. مردم نسبت به چنین دولت هایی در هر جا که فرصتی بدست آورند خشم خود را ابراز می کنند.

 

آیا من سبزم؟ و اجازه هست که سبز بمانم؟

حسین جعفری

دلم می خواست به آقای مهاجرانی دسترسی داشتم و از ایشان می پرسیدم من با داشتن اعتقاداتی که شرح خواهم داد آیا: یک سبزم؟ هوادار سبزم، مدعی جنبش سبز می توانم باشم؟ از جنبش سبز میتوانم حمایت کنم؟ با سبزها می توانم همدردی کنم؟ با سبزها می توانم محشور شوم؟ در راهپیمایی های آنها میتوانم شرکت کنم؟ در نشریات آنها می توانم مقالاتم را بنویسم؟ با آنها می توانم احساس دوستی داشته باشم؟ می توانم خود را از آنان و آنان را از خود به حساب آورم؟ یا با این خطی که شما کشیدید و خودی و ناخودی را مشخص کردید، باز من و امثال من شدیم "نخودی" و باز این جنبش هم مثل انقلاب اصیل ایرانی در سی و یک سال پیش جنبهء انحصاری پیدا کرد؟>>>

با ريزش ناخالصی ها، جنبش سبز اندک اندک ناب مي شود

آريوبرزن داريوش

از آن روزي که مردم به جان آمده و رويگردان از عملکردهای حکومت مذهبی در کشورمان، به مناسبت وقوع رويدادهای متقلبانه در انتخابات رياست جمهوری، در خرداد 1388 بپا خاستند تا طومار اين رژيم اهريمنی را درهم بپيچند، تا به امروز، اين جماعت اصلاح طلبان طرد شده از حکومت بوده اند که با برخورد انحصار طلبانه و خودکامه با روند اين وقايع اعتراضی، کوشش دارند تا اين جنبش ملی را به نفع خود مصادره و از اين طريق خودشان را بعنوان اپوزيسيون خودی قدرتمندی، همراه و يکدل با ملايان به سردمداران جمهوری اسلامی به نمايانند و از آنان دوباره کسب مشروعيت کرده و شريک حکومتگران شوند.>>>

بیانیهء جنبش آذربایجان

در مورد سخنان سلطان عربستان که گفته است: ایران لیاقت موجودیت ندارد

روزنامه فیگاروی فرانسه طی گزارشی به قلم "جورج مالبرونو" نوشته است: «ملک عبدالله سلطان سعودی در دیدار پنج ژوئن خود با "اوره مورن" وزیر دفاع فرانسه در جده گفته است: ایران و اسرائیل لیاقت موجودیت ندارند».

فیگارو می افزاید: «این حملهء ملک عبدالله به ایران و اسرائیل به عنوان دشمنان عربستان، از سوی دو منبع دیپلماتیک و نظامی فرانسوی در پاریس تأیید شده است اما مشخص نیست که واکنش وزیر دفاع فرانسه در زمان شنیدن این جمله از زبان سلطان عربستان، آن هم در نقطهء اوج سفر دو روزهء وی به این کشور و در حالیکه در میان تعدادی از دیپلمات‌ها و عالی‌ رتبگان احاطه شده بوده، چه بوده است».

واکنش وزیر دفاع فرانسه  به گفته سلطان سعودی هر آنچه که باشد از دید ما ایرانیان تفاوتی ندارد. آنچه ما برداشت می کنیم زمزمه های ایجاد اختلاف میان کشورهای خاور میانه است که متاسفانه از زبان رهبران این کشورها بگوش می رسد.

 

اما سختی کوتاه از آذربایجان با سلطان محترم مملکت صد ساله حجاز:

حضرت ملک عبدالله، سلطان محترم سعودی، با توجه به تجربۀ طولانی شما در امر کشورداری، این گونه سخن گفتن و آرزوی فروپاشی کشوری مانند ایران، آن هم در دیدار رسمی سیاسی با نمایندگان یکی از پنج کشور دارای سلاح هسته ای و حق وتو، و نسبت به یکی از چهار تمدن زایشگر جهان دور از انتظار می باشد. با توجه به تائید این گفته ها از سوی دیپلمات ها و نظامیان حاضر در جلسه و درج این خبر در روزنامه فیگارو، یکبار دیگر یافته های دانشمندان مردم شناس درست بنظر می رسد که گفته اند: «دوستی و دشمنی نیمی از انسان ها نسبت به واکنش های آنها ارثی است».

آیا می توان چنین برداشت کرد که شما نیز بمانند خلفای اسلام دشمنی با ایران و ملت آن را الگوی زمامداری خود قرار داده اید؟ 

 اما بخت آورانه با دلاوری ها و از جان گذشتگی ها و خردمندی های ملت ایران، هرگز چنین حادثه ای در تاریخ  اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد و نابودی این کشور هزاران ساله ناممکن است.

 

"جنبش آذربایجان برای دمکراسی و یکپارچگی ایران"، بر پایهء بنیادهای پیشین مادران و پدران خود، به عنوان یکی از جنبش های بزرگ ملی و تاریخی گذشته و امروز ایران، ضمن محکوم نمودن سخنان غیر مسئولانه آن سلطان، نسبت به موجودیت و یکپارچگی میهن خود و نیاکان فرمندش، ایشان را به دقت نظر فرا می خواند که نسبت به سرزمین همسایهء خود ایران اینگونه سخنان بیان نکند و ملت ایران را رو در روی کشور و امت خویش قرار ندهد.

 زنده باد آزادی و دمکراسی؛ پاینده باد ایران و ملت ایران

دفتر سیاسی جنبش آذربایجان ـ سوم ژوئیه دوهزار و ده

مرز بين دو فرهنگ در يوگسلاوی تجزيه شده (قسمت راست خودی است!)

آرشيو

دو کتاب جديد از

اسماعيل نوری علا

مبانی سکولاريسم نو

سکولاريسم نو برای ايران

نحوهء سفارش و خريد >>>

گفتگوهای اختصاصی ما

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

کتاب «درد اهل ذمه»

حقوق خود را بيشتر بدانيد

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

اعلاميه حقوق بشر

اعلاميه ها

و ميثاق های بين المللی

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

رنگين کمان

برای آزادی، دموکراسی، جمهوری و لائيسيته

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

آسمان ديلی نيوز

===========

رضا پهلوی

===========

فراتايمز

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

پارس ديلی نيوز

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

خبرنگاران ايران

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

روزنه دات کام

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

===========

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

گزيده هائی از

سخنان امام خمينی

 

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

 

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

دوشنبه 14 تير 1389

بقيه از ستون مقابل

جزئیات طرح پیشنهادی

قرارگاه خاتم الانبیای سپاه

برای مهار

لکهء نفتی خلیج مکزیک

فاش شد!

در بخش های مهمی از این پیشنهاد که توسط ستاد مطالعات استراتژیک سپاه پاسداران تهیه شده است با اشاره به فشارهای روز افزون دنیای استکبار بر جمهوری اسلامی ایران در راستای انزوای ام القرای تشیع در جهان اسلام اشاره شده است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت خنثی نمودن این تلاش ها تصمیم به نجات مردمان به ستوه آمده از بی تدبیری سردمداران زورگوی خود شده است.

در این پیشنهاد، که به امضای سردار رستم قاسمی فرمانده قرار گاه خاتم النبیاء رسیده است راهکاری فوری نیروهای متخصص سپاه به عنوان برگه ای زرین در تاریخ زیست محیطی بشر مورد توجه قرار گرفته اند که به صورت تیتر وار ارائه می شوند.

1. ممنوعیت ورود شهروندان آمریکائی به کلیهء سواحل آمریکا در خلیج مکزیک از فلوریدا تا تکزاس برای کنترل شرایط موجود

2. دستور کتبی به تمام روزنامه ها و نشریات داخلی آمریکا مبنی بر عدم چاپ هرگونه خبر مربوط به لکه نفتی

3. پخش تصاویر سواحل خلیج مکزیک که مربوط به سال های گذشته بوده از کلیهء شبکه های داخلی آمریکا و تأکید بر سالم گردیدن محیط توسط نیروهای متعهد

4. دستگیری شبانهء کلیهء مدیران بریتیش پترولیوم و انتقال به زندان آلکاتراز و در صورت لزوم انتقال به سلولهای انفرادی جهت اجرای فرایند خود پشیمانی تصویری

5. شکستن دست راست پرزیدنت اوباما جهت نطق سالانه در کنگره و اشارهء گریه آمیز به این که بدن ناقص پوست سیاه و اعتیاد به سیگار دارد و در صورت پایان نیافتن بحث لکه نفتی خون طرفداران محیط زیست به عهده خودشان است

6. اجرای گشت های ویژه توسط گارد ساحلی آمریکا برای بررسی دقیق نسبت لک لک های نفتی شده با یکدیگر و انتقال به بند نسوان

7. به اجراء در آوردن بمب گذاری های جدید در خاک کوبا جهت انحراف افکار عمومی

8. دسنگیری ضرب و شتم و تخریب اموال کشیش هائی که یکشنبه صبح در کلیسا صحت اخبار پاک شدن لکه نفتی را تائید نکنند

در پایان، قرار گاه خاتم الانبیای سپاه با تأکید بر تضمین موفقیت سپاه در اجرای پاکسازی خلیج مکزیک یاد آور شد که این پیشنهاد حاصل 12000 نفر کار ساعت متخصصین بوده و پیش بینی ها حاکی از آنند که «خدائیش جواب میده!» (ارسال شده بوسيلهء يک خوانندهء مطلع).

© 2010 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630

صصص