|
||
|
||
دربارهء سکولاريسم | دربارهء ما | تماس | سال سوم ـ شماره 832 ـ چهارشنبه 11 فروردين 1389 ـ 31 مارس 2010 | کوتاه و گويا | عکس و مکث آرشيو صفحه اول | فهرست کليهء مقالات | اين نشريه دوشنبه ها، چهارشنبه ها و جمعه ها به روز می شود | کتابخانه | عکس و کاريکاتورانتخابی |
||
کاری از هادی حيدری
با اعلام نتیجه انتخابات پارلمانی عراق که بر سُقوط گروه های مذهبی وابسته به جمهوری اسلامی و پیروزی گرایشات سکولار و ناسیونالیست گواهی می دهد، رویای "خلافت اسلامی" آیت الله خامنه ای زیر نام مُستعار "خاورمیانه اسلامی" که در آن به قُدرت رساندن یک حُکومت مذهبی دست نشانده در عراق نقشی کلیدی داشت، در حال تبدیل شُدن به کابوس طرد اسلام سیاسی در کانونهای قُدرتمند آن است. >>>
منصور اسانلو، رییس هیات مدیره سندیکای واحد نخستین بار در دیماه سال هشتاد و چهار دستگیر شد و هشت ماه در زندان ماند. وی در آبان هشتاد و پنج نیز برای بار دوم دستگیر و یکماه بعد به قید کفالت آزاد شد. اسانلو در تابستان سال هشتاد و شش در اجلاس سالیانه اتحادیه بینالمللی کارگران حمل و نقل (آیتیاف) در لندن شرکت و سخنرانی کرد. سومین دستگیری او در نوزده تیرماه هشتاد و شش و پس از بازگشت به کشور صورت گرفت. وی پیش از بازداشت در خیابان، از سوی ماموران امنیتی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. >>>
“حرمت” توهمات خرافي که همچون زهري مهلک توسط عده ای زالو صفت، قرن ها به بدنه جامعه تزريق مي شده است از بين رفته است و ماسک زيبائي که بر چهره زشت و پليد توهمات خرافي زده شده بود برداشته شده است. همين امر بخش عظيمي از مردم (حتي بخش قابل توجهی از مذهبيون) را قانع کرده که به حضور دين در حکومت و تحميل قواعد ناکارآمد، ناقص و بعضاً ضد بشري آن بايد پايان داده شود. >>>
هنر و ادبیات جنبش سبز پس از حدود نه ماه که از ابتدای آن می گذرد همچنان سرزنده و پویاست. لحظهها و احساسات و عواطف و حیرتهای به جای مانده از رخدادها و برنامههای جنبش و سرکوب حکومتی آن قدر قدرتمند و تاثیر گذار بودهاند که حتی پس از سال ها بیان آنها در قالبهای مختلف هنری به جامعه عرضه خواهند شد. در این میان ملتی که با ادبیات و کلام زندگی کرده و تاریخ فرهنگ آن مملو از انواع شعر و نثر است از این قالب برای بیان ما فی الضمیرش بهره گرفته و خواهد گرفت. ادبیات جنبش سبز تا کنون در کدام مسیرها حرکت کرده و دستاوردهای آن چه بوده است؟ >>>
ماکان و مصلحت انديشان ابدیمعلوم می شود که «دروغ گفتن ماکان در مورد ماهيت رابطه اش با ندا، و سوءاستفاده از نام او در سفرهايش به ديگر نقاط دنيا و تجليل و تکريم شدن از جانب ايرانيان» تا وقتی به اسراييل نرفته بود برای خانم علی نژاد قابل پوشاندن بوده است و ايشان برای نرنجاندن دل او از افشای «واقعيتی که بر ايشان آشکار بوده» خودداری کرده اند. اما تنها وقتی که ماکان به اسراييل می رود و «دل يک ملت می لرزد!» خانم علی نژاد ياد« اخلاق» می افتد و دست به افشاگری می زند. اين داستان ـ تا همين جايش ـ چه به ما می گويد؟ >>>
سفر من به اسرائيل ومشکل احزاب همراستا با رژيمگفتگو با کاسپين ماکانبیبیسیآقای ماکان اين ديدگاه را رد کرد که سفر او به اسرائيل باعث خواهد شد که جمهوری اسلامی با توسل به آن به احزاب و گروه های سياسی اصلاح طلب در ايران ضربه بزند. ، وی افزود که کار او در مقابله با اهداف رژيم حاکم بر ايران صورت گرفته است و اگر اين کار به احزابی که در نهايت اهداف مشابهی با رژيم حاکم داشته باشند، ضربه ای بزند، اين ديگر مشکل آن گروه ها است. وی گفت:"دولت جمهوری اسلامی همواره در مورد قتل ندا آقا سلطان سناريو سازی کرده است و حتی اگر من به اسرائيل هم نمی رفتم و جای ديگری می رفتم هم همين صحبت ها پيش می آمد. >>>
موضوع از آنجا آغاز می شود که ما به راحتی خط قرمز های رژیم واپس گرای اسلامی را پذیرفته ایم. مثل خودسانسوری که امروز بسیاری از روزنامه نگاران با اینکه حتی از ایران فرار کرده اند اما هنوز نتوانسته اند از خودسانسوری رها شوند. یا نمونه دیگر خط قرمزی به نام ولی فقیه است که البته دیگر قداست آن با شعارهای مردم ایران در تظاهرات از بین رفته است. امروز نیز باید این خط قرمزی که دور اسرائیل کشده شده است پاک شود تا به راحتی رژیم اسلامی نتواند سیاست های خود را بر ما اعمال کند و عزیزان ما را به راحتی در زندان ها متهم کند. من اگرچه منکر برخی سیاست های نادرست اسرائیل در قبال صلح خاورمیانه نیستم اما ارتباط با این کشور و سفر به آن را نفی نمی کنم. اسرائیل از شخصیت حقوقی برخوردار است و دشمن سازی ها جمهوری اسلامی تنها به مذاق طرفداران جمهوری اسلامی خوش می آید! >>>
باید به رسمیت شناخت که نزد عبدالکریم سروش و نواندیشان دینی، در نگاه به «سکولاریسم»، تحولی مثبت در جهت نفی تئوکراسی و استبداد دینی صورت گرفته است. این تحول، گذار از نفی کامل «سکولاریسم» چون پدیداری ضد دینی به پذیرش گونهای یا وجهی از آن تحت نام به اصطلاح «سکولاریسم سیاسی» است. اما متأسفانه مشاهده میکنیم که در همان وجه مورد تأییدشان نیز، در همین «سکولاریسم سیاسی» که قرار است « انسان نهاد دين را از نهاد دولت جدا کند»، ما نه با جدایی کامل دولت و دین به معنای عدم دخالت دولت در امور دینی از یکسو و عدم دخالت دین، شریعت و دستگاه آن (روحانیت)، در امر دولت و جمهور از سوی دیگر، بلکه بیدرنگ با تلاش مستمر این روشنفکران دینی در حفظ گونه ای تئوکراسی و تأمین نظارت روحانیت و شریعت بر امور کشور در شکل حکومت دموکراتیک دینی روبهرو هستیم. >>>
رفقا! يک ﻧﻔﺮ در ﻣﻤﻠﻜﺖ اﺟﺎزه دارد اﻋﻼم ﺟﻨﮓ ﻛﻨﺪ! ﻓﻘﻂ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪه ﻣﻌﻈﻢ ﻛﻞ ﻗﻮا. ﻓﻘﻂ «رﻫﺒﺮی» ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ اﻋﻼم ﺟﻨﮓﻛﻨﺪ. و دو بار در مملکت جمعهوری اسلامی اعلام جنگ شده است. يک بار در عصر سی و يکم پنجاه و نه و يکبار هم همين چند وقت پيش که آقا اعلام جنگ کرد؛ ﺟﻨﮓ ﻫﻤﻪ ﺟﺎﻧﺒﻪء ﺗﻤﺎم ﻋﻴﺎرِ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ دﺷﻤﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﻣﺎ ﺷﺮوع ﺷﺪه. اﻳﻦ ﻣﺴﺨﺮه ﺑﺎزی ﻫﺎی ﺧﻴﺎﺑﺎن ﻫﺎ و راهپيمائی ها را رها کن! اين ها را جنگ نمی گويم، اين ها دود جنگ است. اﻳﻦ ﻫﺎ ﮔﺮد و ﺧﺎک رزﻣﺎﻳﺶ ﻗﺒﻞ از ﺟﻨﮓ اﺳﺖ. اﻳﻦﻫﺎ ﻳﻚ ﺗﻚ اﻳذاﻳﻲ دﺷﻤﻦ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺑﻮد ﻛﻪ ﺗﺴﺖ ﺑﮕﻴﺮد. ﻳﺎ ﻓﻜﺮ ﻣﻴﻜﺮد ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪﺑﺰﻧﺪ ﺑﻴﺎﻳﺪ ﺟﻠﻮ، ﻣﺤﺎﺳﺒﺎﺗﺶ ﻏﻠﻂ ﺑﻮد. ﻳﻚ ﺗﻜﻲ ﻛﺮد، ﻳﻚ رزﻣﺎﻳﺸﻲ ﻛﺮد. درﺳﺖ؟ ﺟﻨﮓﺗﻤﺎم ﻋﻴﺎر دﺷﻤﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﻣﺎ ﺷﺮوع ﺷﺪ. آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮد ﺷﺒﻴﺨﻮن، آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮد ﺗﻬﺎﺟﻢ، آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮد ﻧﺎﺗﻮ، ﺣﺎﻻ اﻋﻼم ﺟﻨﮓ ﺗﻤﺎم ﻋﻴﺎر دﺷﻤﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﻣﺎ در ﺟﺒﻬﻪی ﻧﺮم. چه ﻣﻴﺨﻮاﻫﻴﻢ ﺑﮕﻮﻳﻴﻢ اﻣﺮوز ﺑﺎ ﻫﻢ دﻳﮕﺮ؟ >>>
بقيه در ستون مقابل
|
اقتصاد ایران دچار «مرض هلندی» است دکتر رضا قریشی، در مورد علل عدم پرداخت بدهی های دولت میگوید: اقتصاد ایران مشکلی دارد که به اسم «مرض هلندی» معروف است. به این ترتیب که به طور معمول در حوزهء اقتصاد ارزش افزوده تولید میشود. بخشی از این ارزش افزوده را دولت برمی دارد و در مقابل خدماتی از قبیل امنیت، ارتباطات و شاید مثلا حمل ونقل ارائه می کند. مرض هلندی زمانی پیش می آید که دولت به یک منبع طبیعی – در مورد ایران نفت − دست پیدا می کند. این منبع اول دولت را از بخش خصوصی بی نیاز می کند و در نتیجه امکان این که به آن بخش توجه کند، کم می شود و اگر درآمد دولت از این منبع خیلی بالا بگیرد، رابطه برعکس می شود؛ یعنی بخش اقتصادی وابسته به دولت می شود. این حالت در اقتصاد «مرض هلندی» نامیده می شود. >>>
بمناسبت سالگرد همه پرسی 12 فروردين پنجشنبه این هفته، 12 فروردین، سی و یکمین سالروز برگزاری نخستین انتخابات جمهوری اسلامی، یعنی همه پرسی گزینش نظام سیاسی است. اگر نموداری از برگزاری انواع انتخابات در حکومت آخوندی ترسیم شود، دیده می شود که از نظر میزان دستکاری، تقلّب یا آنچه که امروز "مهندسی انتخابات" نامیده می شود این نمودار سیر بالا رونده دارد به این معنا که همه پرسی 12 فروردین 1358 در پایین ترین نقطه نمودار و انتخابات ریاست جمهوری دهم در 22 خرداد 1388 در بالاترین نقطه آن قرار دارند. >>>
کاهنان سکولار چیزی کم از کاهنان دیندار ندارند. اینان مدعی اند که تنها راه رستگاری از اسلام فقه محور سنتی آن هم با قرائت ایشان می گذرد و دگراندیشان، محارب اند و سزاوار اعدام یا زندان یا آوارگی. آنان امّا تنها راه رستگاری را التزام و احترام به یک روایت صحیح و اصیل از مدرنیته دموکراتیک می دانند ـ که البته نزد آنهاست - و مدعیان سازگاری دموکراسی و دینداری، سزاوار دریافت نشان "دینکاری" اند تا مبادا از پایگاه دین، سخنی در باب سیاست بگویند و از قضا هر دو حلقه کاهنان، دشمنان تمام قامتِ تکثّر و "رواداری" اند. >>>
جنبش سبز يک جنبش فرا مذهبی ست. جوانان، زنان، روشنفکران سياسی و فرهنگی، نوانديشان دينی، و بخش هايی ديگر از مردم ايران طی سی و يک سال تجربه ی اسبتداد دينی و مذهبی، ترديدی برای شان باقی نمانده است که اسلام سياسی، به ويژه مذهب تشيع، در آميزش با حکومت (و سياست) دستاوردی جز تبعيض و جنون و جنايت بر جای نخواهد گذاشت. به همين خاطر بخش اعظم افراد و گروه های شکل دهنده ی اين جنبش، ضمن محترم شمردن حقوق مردمان دين باور، خواستار بيرون راندن دين و مذهب از حکومت هستند، حتی مسلمانان "آزاديخواه و نوانديش" نيز با قرائت ها و تعابيری متفاوت از سکولاريسم، خواستار جدايی دين (مذهب) از حکومت شده اند. >>>
نگاهی به مقالهء «جنبش سبز و شش سوال» از آقای سازگارا جای تعجب است که بعد از نه ماه اسارت، شکنجه، تجاوز، و کشته شدن بهترین فرزندان این کشور هنوز می توان گفت که «در سازماندهی غیر متمرکز جنبش» ... «مبارزه عليه استبداد دینی» ... اهمیت بسزایی می یابد». آيا واقعاً آن «سی سال ناکارآمدی و...» فقط وجود بدلیل استبداد دینی بوده؟ و آيا «حکومت دینی آزادی طلب!» قادر است که جلوی استبداد را بگیرد؟ و آیا هدف از نام گذاری نه ماه گذشته بعنوان «مرحلهء اول جنبش که خواستار ریاست جمهوری آقای موسوی است» بر بنياد اعتقاد به مغفول ماندن برخی از اصول همين قانون اساسی نيست که اگر از عالم غفلت به در آمده و فعال شوند مسائل را حل خواهند کرد؟ >>>
تأملی در پیام نوروزی میر حسین موسوی در این که اصلاح طلبان حکومتی برای چند صباحی توانستند مفهوم و مصداق مشارکت سیاسی را به شرکت در انتخاباتی نمایشی و کنترل شده تقلیل دهندْ شکی نیست. اما به هیچ وجه نمی توان تمامی ایرانیانی که این سوی دنیا را به صحنه ی اعتراض علیه کلیت نظام تبدیل کردند، یک کاسه به سبزهای دنباله رو اصلاح طلبان حکومتی نسبت داد. مهم تر آن که همان جمعیت رأی دهنده و سردهنده ی شعار رأی من کجاست؟ بسیار زود حباب توهم اش ترکید و فهمید در این حکومت حتا مشارکت صوری خودی ها نیز دیگر سرابی بیش نیست. >>>
گفتوگوی با خسرو ناقد و رحمان افشاری واقعيت اين است كه پوپر نه تنها در ايران، بلكه در اروپا و آمريكا نيز؛ هم از طرف جريانهای راست و هم از سوی جريانهای چپ، مورد اتهام بود و برچسبهايی گاه متضادی به او میزدند. ماركسيستها او را «نئوليبرال» و ليبرالهای اقتصادی او را «سوسياليست» میخواندند. برخی وی را «ضد مذهب» میخوانند و كسانی هم هستند كه پوپر را اصلاً فيلسوف نمیدانند. اما همهء اين برچسبها، كم و بيش، غرض سياسی دارند و چندان به انديشه و آرای پوپر ربطی ندارند. خود او در جوانی كمونيست بود. سپس رويكردی انتقادی پيدا كرد و از ماركسيسم روبرتافت و به يكی از منتقدان جدی آن تبديل شد. چندی بهعنوان سوسياليست معتدل شناخته شد و سرانجام او را ليبرال معتدل خواندند.>>>
سازمان ملل، حركت جديدی را برای كمك به كودكان فقير و گرسنهء جهان شروع كرده است، بدين صورت که سايتی را به آدرس زير ايجاد کرده شما اگر به اين آدرس رفته و روی دكمهء زرد رنگ بالاي صفحه کليک کنيد، شرکت هائی که با سازمان ملل قرارداد دارند به ازای هر كليك ما هزينهء غذای يك كودك گرسنه را در جهان به سازمان ملل می پردازند. لطفاً از اين کار دريغ نکنيد.
آيا شيخ فضل الله نوری مشروطه خواه بود؟ و آيا قوم آريا جعل انگليس ها است؟ گفتگوی مهدی فلاحتی با اسماعيل نوری علا
حاکمیت ایران طی سی سال گذشته با سلب حقوق قانونی نهضت، پیوسته دامنه فعالیتهای آن را کاهش داده و به خیال خود متوقف ساخته است. غافل از آنکه معیار نهائی زنده بودن یک فرد یا سازمان، زنده بودن اهداف و آرمانهایش میباشد. امروز اندیشه آزادی خواهانه نهضت آزادی ایران بیش از پیش مورد تأیید مردم ایران واقع شده است و میلیونها ایرانی؛ زن و مرد، پیر و جوان، مصّرانه خواهان آزادیهای اساسی و حکومت مبتنی بر مردم سالاری و ارزشهای اخلاقی و انسانیاند و از طریق شبکه گسترده ارتباطات و جنبش راه سبز آرمانهای مذکور را دنبال میکنند. >>>
در نشست سالانهء حقوق بشر اتفاق افتاد
چرا اياد علا وی در راس ائتلاف های پیروز قرار گرفت؟ تفسير سوزناک صدا و سيمای حکومت اسلامی احمد كاظم زاده ـ نتایج دومین انتخابات پارلمانی عراق كه در هفده اسفند ماه بر گزار شد در هفتم فروردین ماه اعلام شد و با اعلام آن فصل جدیدی از مباحثات و صف آرایی ها میان بازیگران دخیل در صحنه تحولات این كشور آغاز شد. با وجود این كه پیش از برگزاری انتخابات، بررسی ها و نظرسنجی های موجود حاكی از این بود كه فهرست العراقیه به ریاست ایاد علاوی در صورت موفقیت حداكثر در رتبه سوم قرار خواهد گرفت و رتبه های اول و دوم را ائتلاف عراق یكپارچه به رهبری عمار حكیم و ائتلاف حكومت قانون به رهبری نوری المالكی احراز خواهند كرد اما در كمال ناباوری اعلام شد كه فهرست العراقیه در راس ائتلاف های پیروز قرار گرفته است. یكی از پرسش های مهم در خصوص نتایج انتخابات عراق این است كه چه عواملی موجب شد كه فهرست العراقیه در راس ائتلاف های پیروز قرار گیرد؟ آیا این نتایج واقعی است یا دستكاری شده است؟ در پاسخ به این سوال ها می توان مجموعه ای از عوامل و متغیر ها را دخیل دانست. نخست اینكه فهرست العراقیه از حمایت دولت های عربی و دولت های اشغالگر برخوردار بوده و طبعا از حمایت های گسترده مالی ، سیاسی ،و تبلیغاتی آنها بر خوردار بوده است. البته در انتخابات قبلی نیز ایاد علاوی از حمایت امریكا برخوردار بود اما در آن مقطع ائتلاف امریكا و دولت های عربی به خصوص عربستان به اندازه انتخابات اخیر نبود و در آن مقطع عربستان همچنان از شناسایی نظام سیاسی جدید عراق خود داری می كرد اما در انتخابات اخیر همه شواهد حاكی از این بود كه امریكا و عربستان به یك بده و بستان كلان در قبال مسائل منطقه دست زده اند و امریكا در ازای برخورداری از كمك های عربستان در خصوص مبارزه با تروریسم كه در اولویت سیاست های دولت اوباما قرار گرفته است ،حاضر شده است موازنه قدرت در عراق به نفع سنی ها و بعثی ها و كشور های عربی حامی آنها رقم بخورد. هر چند این معامله آخرین ادعای توجیهی امریكا در اشغال عراق یعنی برقراری حكومت دموكراتیك در این كشور را زیر سوال می برد اما از آنجا كه امریكا با توجه به چالش های ناشی از بحران اقتصادی و جنگ افغانستان خروج نیرو های رزمی خود از عراق را در دستور كار قرار داده است لذا به انجام چنین معامله ای نیاز داشت تا از این طریق عاملان ناامنی ها در عراق و در راس ان بعثی ها و حامیان عربی آنها را آرام سازد. همچنین از دیگر عوامل تاثیر گذار در نتایج انتخابات عراق می توان به خود داری نوری مالكی نخست وزیر عراق از پیوستن به ائتلاف عراق یكپارچه و اصرار بر تشكیل ائتلاف جداگانه تحت عنوان ائتلاف قانون اشاره كرد كه همین امر موجب شد حامیان عربی و غربی ائتلاف العراقیه با مهندسی انتخاباتی و به خصوص با بهره مندی از تغییر ات ایجاد شده در نظام انتخابات عراق (كه از سراسری به استانی و از بسته به باز تبدیل شد) توانستند حداكثر بهره برداری را به نفع این فهرست بعمل آورند. در واقع تغییر قانون انتخابات ، امكان مهندسی انتخابات را در اختیار حامیان فهرست العراقیه قرار داد . بی تردید در صورتی كه قانون انتخابات تغییر نمی یافت و شكاف و دو دستگی در میان شیعیان صورت نمی گرفت و ائتلاف حكومت قانون و ائتلاف عراق یكپارچه زیر یك بیرق انتخاباتی قرار می گرفتند ، قطعا شیعیان پیروز مطلق انتخابات می شدند.
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 830 جمعه 6 فروردين 1389 ـ 26 مارس 2010
سه سال و هفت ماه از دستگیری منصور اسانلو می گذرد
دستآوردهای جنبش آزادي خواهي مردم ايران در سالی که گذشت
ادبیات جنبش سبز: شعارها، شعرها و قطعات
ماکان و مصلحت انديشان ابدی
سفر من به اسرائيل و مشکل احزاب همراستا با رژيمگفتگو با کاسپين ماکانبیبیسی
گفتگوی راديو فارسی زبان اس.بی.اس استراليا درباره اوضاع سياسی کنونی ايران
«سکولاریسم» نواندیشان دینی، اصلاح طلبان غیر دینی...
ملتی که رواداری را به جهانيان شناساند
آراﻳﺶ جنگی ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ رﻓﻘﺎ، رﻫﺒﺮ ﻣﺤﺪودهء ﺟﻨﮓ را داﻧﺸﮕﺎه گذاشته! گزيده ای از سخنان ﺣﺎج ﺣﺴﻴﻦ ﻳﻜﺘﺎ خطاب به بسيجيان دانشجو
آيا حال تان از اين نوع خبرنويسی بهم نمی خورد؟
نگرانی های حضرت آيتالله العظمي مكارم شيرازي
شماره 829 چهارشنبه 4 فروردين 1389 ـ 24 مارس 2010
فرهنگ تکثر گريز گذشته وتکثرگرایی نوپا در جنبش سبز
نگاهی به مصاحبه خانم امیری با دکتر سروش
طلیعه سکولاریسمی نو در خاورمیانه؟
ترکیه: آناتولی پیروز خواهد شد یا استانبول؟
در برابر حکومت اسلامی – فاشیستی گام های موثر برداریم
گويای حکايتی ست آن شمع خموش...
چهل و پنج تن از هنرمندان ايران خواهان آزادی سينماگران شدند
شماره 828 دوشنبه 2 فروردين 1389 ـ 22 مارس 2010
نگاهی به مصاحبه خانم امیری با دکتر سروش
نفت صد دلاری هم مشکل ایران را حل نمی کند
سالی که رفت، سالی که نو میشود
مدعیات تو خالی ِ «پشتيبانان سکولار جنبش سبز»
آقای نوری علا، شما خیلی از واقعییات به دور هستید مدرس همان جوانانی که امروز به حق ستایش شان می کنند
متن کامل نطق افتتاحيهء کنگره دوازدهم جبهه مشارکت کنگرهای که از برگزاری آن جلوگيری شد
نقدی بر بیانیهء جبههء مشارکت و دیدگاه آنها از جنبش
درگذشت شاعر معاصر، منصور خاکسار
نشريهء اينترنتی اخبار روز ده ساله شد
|
آيا یوسف شريفی بجرم اين اعتراض اعدام می شود؟
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>
=========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.
آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».
بقيه از ستون مقابل
شبکه جنبش راه سبز (جرس): خبرنگار جرس از قم گزارش می دهد که ساعاتی پیش «مادر سبز ایران»، همسر فداکار آیت الله العظمی منتظری، یکصد روز پس از رحلت جانگداز «رهبر معنوی جنبش سبز ایران» بامداد امروز به رحمت خدا رفت و به همسر بزرگوار و فرزند شهیدش محمد منتظری و نوه های شهیدش ملحق شد.
نگرانی های حضرت آيتالله العظمي مكارم شيرازي حضرت آيت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی) در دیدار دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور اسلامی ایران با ابراز خرسندی از این دیدار فرمودند: از دیدار شما خوشوقتم و سال نو را به شما تبریک می گویم، امیدوارم برخی مشکلاتی که در حوزه داخلی و خارجی وجود دارد در سال جاری به خوبی حل شود. معظم له ضمن قدردانی از زحمات ایشان برای اداره کشور تصریح کردند: اما در عین حال ما نگرانی هایی داریم و دوست داشتیم این نگرانی ها را شفاف مطرح کنيم. ..
حال به لغزش آشکار يکی از مسؤلين که در سطح جنايت است به نقل از يکی از جرائد دارالخرافه توجّه فرماييد: «قبلاً اتوبوس ها از طرف غرب وارد ايستگاه تجريش می شدند و گنبد و بارگاه امامزاده در برابر ديدگان مردم قرار داشت امّا مدّتی است که اتوبوس ها از طرف شرق وارد ايستگاه می شوند و گنبد و بارگاه امامزاده در پشت سر مردم قرار می گيرد. لطفاً به مسؤلين ذيربط بفرمائيد ورودی اتوبوس ها را به ايستگاه تجريش به همان حالت اوّليه برگردانند! يک بازنشسته». >>>
|
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |