|
||
|
||
دربارهء سکولاريسم | دربارهء ما | تماس | سال سوم ـ شماره 857 ـ جمعه 7 خرداد 1389 ـ 28 مه 2010 | کوتاه و گويا | عکس و مکث آرشيو صفحه اول | فهرست کليهء مقالات | اين نشريه دوشنبه ها، چهارشنبه ها و جمعه ها به روز می شود | کتابخانه | عکس و کاريکاتورانتخابی |
||
Islam yes Seqular (=Secular!) No
چند روز پیش، وقتی ديدم که در مراسم فستيوال کن، و در پی سخنان تکان دهنده و گريه های يک خانم خبرنگار در ارتباط با وضعيت آقای جعفر پناهی در زندان و اعتصاب غذای او، خانم ژوليت بینوش در مقابل دوربين های جهان به تلخی می گريست، من نيز با او گريستم ـ نه تنها به خاطر جعفر پناهی و هزارها زندانی ديگر، بلکه برای همه ی هنرمندان و نويسندگان و روشنفکران سرزمينم که، در زندان حکومتی آزادی کش، حتی از حق اظهار نظری ساده و طبيعی، همانگونه که خانم بینوش و هنرمندان ديگر دنیای آزاد از آن برخوردارند، محروم اند؛ اما... >>>
با زور تنها فساد رامحجبه می کنيد! در لبنان حجاب اجباری نیست. مسلمان با حجاب در کنار مسلمان بیحجاب در کنار مسیحی بیحجاب با هم زندگی میکنند. فساد و فحشا به مراتب از کشور ما کمتر است. در همین میتینگهای حزبالله لبنان، ببینید چقدر بیحجاب حضور دارند و کسی به آنها تعرضی نمیکند، بلکه یار و یاورند. در مالزی هم همینگونه است. در اندونزی، که پر جمعیت ترین کشور مسلمان است، نیز همینگونه است. تجربه نشان داده هر کجا زور حاکم شود نتیجه معکوس میدهد. زور یعنی بردن فساد و فحشا به پشت پرده؛ یعنی مخفی ساختن آنها، یعنی اشاعه نفاق در جامعه. با زور مردم را با حجاب نمیکنید بلکه فساد را محجبه میسازید و چادر بر سر بیصداقتی می کنید. >>>
میخواهم مرد همکلامم به چشمهایم نگاه کند
به اندازهء يک تاریخ حقم را خورده اند. من یک انسانم و امروز حقم را میخواهم. میخواهم دولتم از دل ملتم بیرون آید. میخواهم به سربازان شهرم گل هدیه کنم نه سنگ. میخواهم وقتی مردی با من همکلام است به چشمهایم نگاه کند. میخواهم صدای گفتگوی احزاب مملکتم را در رسانه ها بشنوم. میخواهم نوجوانهای کشورم در محیطی طبیعی عقلرس شوند نه اینکه زیر زور و ترس عقل خود را از دست بدهند. میخواهم هنگام اذان، حق داشته باشم تا انتخاب کنم که نماز بخوانم یا، نخوانم. میخواهم خبرنگاران شجاع مملکتم از خبرنگاری خود لذت ببرند و نهراسند از اینکه خبر میدهند. میخواهم نویسندگان ایرانی طعم خوش نشر آزاد نوشته هایشان را مزه کنند. دیگر نمیخواهم زندانیان به زور توبه کنند. میخواهم دوباره افتخار کنم که من یک ایرانی هستم. >>>
تصويری از ميهمانی عروسی پسر ميردامادی، دبيرکل جبههء مشارکت اسلامی موسوی خامنه ای، موسوی خوينیها، کروبی، خاتمی
ضرورت آگاهی بخشی ِ صادقانه و بدون تعصب دربارهء دههء اول انقلاب در ديدار وگفت و گوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی مطرح شد به گزارش سايت کلمه، حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی روز يکشنبه 2 خرداد به دیدار مهندس موسوی رفت و در مورد مسائل سیاسی و امنیتی کشور در آستانه نخستین سالگرد انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به گفت و گو پرداخت. در این دیدار این دو شخصیت سیاسی با اشاره به فرارسیدن خرداد ماه بر اهمیت روزهای دوم خرداد به عنوان روز حرکت جدید از سوی مردم، سوم خرداد به عنوان روز حماسی آزادسازی خرمشهر ، 14 خرداد روز رحلت حضرت امام خمینی(ره) و 15 خرداد به عنوان فرازی حساس از تاریخ معاصر که منجر به انقلاب اسلامی شد تاکید شد و در مورد رویدادهای روز 22 خرداد و روز حماسی 25 خرداد و نیز 30 خرداد تبادل نظر گردید. آنها در پایان با اشاره به در پیش بودن سالگرد رحلت حضرت امام به اثرات سوء قلب عقاید و روش و منش سیاسی امام (ره) از سوی حاکمان ، صدا و سیما و رسانه های خارجی اشاره و اذعان شد: متاسفانه برای وارونه نمایی آنچه در دهه اول انقلاب گذشته است صداهای بیگانه و صدای حاکمان هماهنگ عمل می کند که ضرورت دارد با توجه به در پیش بودن مناسبت 14 و 15خرداد آگاهی بخشی صادقانه و بدون تعصب از آن دوران صورت گیرد. در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد تا در صورت دادن مجوز راهپیمایی، در سطح ملی مردم به شرکت در این راهپیمایی دعوت شوند و در غیر این صورت برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با تنوع و تکثری که شبکه های اجتماعی دارند به صورت مسالمت آمیز جریان اطلاع رسانی صورت گیرد.
ما اسلامی را نمی شناسیم که زندانیان را کتک بزند و برنامهء اعتراف گیری داشته باشد میرحسین موسوی، در ديدار با خانوادهء شهدای جنگ>>>
ببخشيد، ما انقلابی عمل نکرديم! >>>
تاریخ سخنرانی ضبط شده در اين ويدئو 26 مرداد ماه سال 1358 است، یعنی فقط چهار ماه پس از تاسیس جمهوری اسلامی. متن کامل سخنرانی را می توانید در کتاب «صحیفه امام»، جلد نهم، صفحات 281 - 284 پیدا کنید. (برگرفته از: اينجا)
«رهبران موجِ سبز» تاریخ سی ساله اخیر را طوری بازنویسی میکنند که نکتهء کانونی اش بینقص بودن امام است، و چشماسفندیار قصه همین جاست. یکی از مانورهای رهبران موج سبز در جلب اقشار میانی جامعه در یک سال گذشته آن بود که قانون اساسی وحی منزل نبوده و قابل تغییر است. با اتکا به این منطق میتوان اصل ولایت فقیه و رهبر را هم به زیر مهمیز قانون کشاند، اما بلافاصله تا پای خمینی به میان آورده میشود از وی سیمایی پاک و منزه و بینقص تصویر میشود. و این حکایت همهی این سالهاست. از فیلسوفی که با هرمنوتیک به تبیین دوران امام مینشیند تا نواندیش دینی که با ماکس وبر: خمینی باید پاک و منزه جلوه داده شود چون ما در موقعیت دیگری قرار داشتیم. >>>
نامهء سعيده منتظری، دختر آيت الله
آقای مهندس میرحسین موسوی لطفا اندکی تأمل فرمایید در گفته دادستان تهران (آقای جعفری دولت آبادی). شاید سخنان دیروز ایشان در مورد شما را از سر خیرخواهی ندانید اما دستور علم اخلاق و فرمایش معصوم(ع) است که : «أنظر إلی ما قال و لاتنظر إلی من قال». آقای جعفری دولت آبادی پس از واکنش اعتراضی شما به اعدامهای سیاسی اخیر، در نطقی در مورد شما یادآور شده اند: «کسانی که مدعی پیروی از خط امام (ره) هستند، چگونه می توانند آموزه های ایشان را که ایستادگی در برابر گروهک های معاند بود فراموش کنند؟ ... در همان سالهایی که اعدام هایی بر اساس حکم حضرت امام (ره) علیه منافقین صورت گرفت، ایشان نخست وزیر بود. اگر چنین ادعایی دارد، چگونه در آن دوران خدمت کرد؟!» آقای مهندس میرحسین موسوی! من در صدد تأیید سخن ایشان نیستم، اما بد نیست از سخنان ایشان به این نتیجه برسیم که نقد و نقادی را بایستی به عنوان یک نیاز برای جامعه بدانیم. چرا عملاً همگی کردارمان را به تاریخ می سپاریم تا آیندگان ناقد ما باشند؟! این وظیفه همگانی است که گذشته خود را نقد نماییم و اگر اشتباهی داشته ایم در صدد جبران آن برآییم. این مهم برای دولتمردان ضروریتر است. آنها بایستی قبل از این که تاریخ و آیندگان به نقد کردار آنان بپردازند، خود گذشته خود را نقد نمایند. حتماً می دانید که نقد صادقانه به نفع جنبش سبز هم خواهد بود. و باید به این نکته متوجه باشیم که اصل مهم در نقادی این است که هیچ فردی را مصون از خطا و اشتباه ندانیم، و اساس کارمان بر این حدیث نبوی قرار گیرد که : «کل بنی آدم خطاء و خیر الخطائین التوابون» : "همه فرزندان آدم خطاکارند، و بهترین خطاکاران توبه کنندگانند". به امید آن روز. و امید این که پوینده راه حق و حقیقت باشیم.
پیشوایی مطالبات را بر عهده بگیرد
سايت «کلمه» گزارش کرده است که بمناسبت سالروز فتح خرمشهر، جمعی از خانواده های سرداران شهید دوران دفاع مقدس، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران با زهرا رهنورد و میرحسین موسوی دیدار کردند. دکتر زهرا رهنورد، قرآن پژوه و استاد دانشگاه، در این دیدار ضمن تشکر و خوش آمد گویی از حضور این جمع، خطاب به دولتمردان امروز ایران گفت: «جنبش سبز نمی خواهد شما سقوط کنید، انقلاب کبیر اسلامی ما به دو هزار و پانصد سال شاهنشاهی خاتمه داد و به نهضت انبیا پیوست. این انقلاب هیچ وقت سقوط نمی کند ولی این حاکمیت فعلی اگر خودش را اصلاح نکند و به مطالبات مردم پاسخ ندهد، جنبش سبز آن را بر نمی اندازد، بلکه این حاکمیت خودش، خودش را بر می اندازد. ما امیدواریم که این گونه نشود. ما دلمان می خواهد که همه چیز به بهترین وجه اصلاح شود. امیدواریم خود نظام پیشوایی این مطالبات را بر عهده بگیرد و آن را به انجام برساند. اگر هم به مطالبات مردم بی توجه باقی بماند، تیشه به ریشه خود زده و امیدواریم اینطور نشود». او در ابتدای اين ديدار، بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر را به خاندان شهادت و ایثار و رزمندگی تبریک گفت و افزود: «شهدای جنبش سبز امروز همان پرچم شهدای دفاع مقدس را بلند کرده اند و خاطره فداکاری مادرانی را زنده می کنند که گهواره های فرزندان شهیدان، رزمندگان و جانبازان را به حرکت در می آوردند. امروز آن فرزندان از گهواره ها برخاسته و هرکدام به یک سلحشور و ایثارگر تبدیل شده اند.... جنبش سبز امروز در جهت احیای آن ارزش های متعالی است که انقلاب اسلامی با آن ارزش ها شکل گرفت و شهدای عزیز، رزمندگان و جانبازان یه خاطر آن ارزش ها زندگی خودشان را تقدیم کردند».
هیچ جنبش براندازی نمی تواند با سوگند خوردن به قوانین دیکته شده و تفسیر شده توسط استبداد، خود را از قبل خلع سلاح کند و ادعای نافرمانی داشته باشد. جنبش بوجود می آید تا اساساً همین محدوده های تنگ و اسارت آور تحمیل شده را که دیگر قوانین پاسخ گو نیستند و بیش از آن خود به بندهائی اسارت تبدیل شده اند را درهم بشکند و راه شکوفائی و پیشروی مردم اعماق را بگشاید. از همین روست که توده های به جان آمده و به حرکت درآمده، در چنین مواقعی این نوع فرمایشات حکیمانه را بر روی یخ نوشته و در مقابل آفتاب تموز بی اعتنائی قرار می دهند و نمادهای استبداد ـ از تصاویر تا قوانین پاسدار نظام ـ پایمال لگدهای آنان می شوند. >>>
بقيه در ستون مقابل
|
دکتر شاپور بختیار و حکومت سفلگان و سفله پرور جمهوری اسلامی (یادداشتی کوتاه در ارتباط با خبرآزادی سفله ای به نام علی وکیلی راد) دکتر بختیار را از نقطه نظر دانش، بینش و شهامت در عنوان کردن نظریه جدایی نهاد دولت از نهاد حوزه علمیه و دین، به ویژه در بحبوبه ی ابراز عبودیت به خمینی، می توان جفرسن ایران نامید. تامس جفرسن سومین رییس جمهور آمریکا اندیشه وری بزرگ بود که در نامه ای مشهور و تاریخی در پشتیبانی راسخ از جدایی دین و دولت به منظور حفظ استقلال و احترام هر یک، از تمثیل «دیوار کشی میان دو نهاد کلیسا و حکومت» استفاده کرد. اکنون بیشتر ایرانیان و گروهی از ملایان و نظریه پردازان دینی و برخی یاران سابق خمینی نیز به اهمیت بنیادین جدایی دین از دولت در ایران پی برده اند. در ابراز این مهم، بختیار نزدیک به سی سال جلوتر از دیگران بود. >>>
هموطن، ما به دلیل عدم آگاهی از شرایط کشورمان و شرایط جهان، با پای خود به استقبال مصیبت میرویم و قربانیهای فراوانی هم می دهیم. سپس، بعد از سال ها که واقعیتهای جهان را می بینیم به کلاه بزرگی که بر سرمان گذاشتهاند پی می بریم. هزینه سنگینی را که پرداختهایم، ما را متأسف و غمگین می کند و اکثر اوقات پدرانمان را که در زمان خودشان به استقبال آن مصیبت به عنوان نجات دهنده از رنج ها و گرفتاریها رفته بودند لعن و نفرین فرستاده و یا شماتت میکنیم بدون اینکه فکر کنیم و اشتباهات آنان را کشف کنیم. >>>جنبش سبز و انتظارات پیش رو تازه ترين نوشتهء حشمت الله طبرزدی در زندان اوين توضيح سکولاريسم نو: اين مطلب از جانب روابط عمومی جبهه دموکراتیک ایران منتشر شده است و همراه با آن يادداشتی وجود دارد که چنين می کويد: «از بازداشت حشمت الله طبرزدی، دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران و سخنگوی شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران بیش از پنج ماه می گذرد و ایشان همچنان در وضعیت بلا تکلیف به سر می برد. در آخرین اقدام حکومت جمهوری اسلامی برای تحت فشار گذاردن ایشان، در تاریخ نوزدهم ارديبهشت سال جاری و همزمان با اعدام فعالان سیاسی، ایشان را از زندان اوین به زندان کچویی فردیس کرج منتقل نمودند . مطلبی که در ادامه می آید توسط ایشان در اردیبهشت ماه و در زندان اوین نوشته شده است که به تازگی به دست ما رسیده است».>>> مشکل سکولار شدگی اصلاح طلبان مذهبی آدمی که مدعی اعتقاد به سکولاريسم سياسی است نمی تواند با همان کسانی که حکومت مذهبی را می آفرينند و استمرار می بخشند همکاری کند، چه رسد که بخواهد با پناه بردن به زير چتر آنها حاکميت کنونی را از پای در آورد. از نظر من، استغاثهء عتاب آميز آقای سروش بدر آستانهء فرو بستهء مراجع تقليد نشسته در قم، از يکسو، تنافر جهان ذهنی آقای سروش را با سکولاريسم افشا می کند و، از سوی ديگر، توهم زدگی ايشان را نسبت به مراجعی آشکار می سازد که در قم نشسته اند و حکومت اسلامی با پول نفت آنها را بندهء زرخريد خويش ساخته است. >>>
عجبا، آیت الله خمینی از اسیرکُشی سال ۶۷ خبر نداشته؟! شيخ مهدی کروبی نمک بر زخم میپاشد آقای کروبی، مگر شما برای کسی که پای خودش در آن قتلعام هولناک تا قیامت گیر است، ننوشته اید: «ماجرا در ابهام قرار دارد و معلوم نیست که تا چه اندازه امام در این ماجرا دخالت داشته اند». بسم الله، بفرمائید خودتان جلو بیافتید و ته و توی قضیه را درآورید. بیائید جز از خدای احد و واحد نهراسید و همانگونه که در مسجد چهار مردان قم به مهدوی کنی درباره حمله به سید محمد خاتمی نامزد آن دوره انتخابات ریاست جمهوری هشدار داديد، دست جنایتکاران را در قتلعام سال شصت و هفت رو کنید. عجبا، آیه الله خمینی از اسیرکُشی سال شصت و هفت خبر نداشته؟! این بی خبری که بارش بسیار سنگین تر است. >>>
دين سیاسی پارادوكس دموكراسي و آزادی آن الگوي ديني و الهي در حوزهء سیاسی كه رمينه ساز انحاد اجتماعي با هدف سازندگي و احقاق حقوق انساني و آزادگي و برابري و سازندهء تمدني انسان محور باشد نه تنها در ایران بلکه در هیچ جای دیگر جهان هرگز پديد نيامده است، اصلاحات دین سیاسی در غرب به مفهوم حذف آن از دایره سیاسی بوده است و نه سلطهء دگرگونه ای از آن. حاکمیت دین تنها اهداف سلطه و تامین منافع قشری و منافع حکومتی خود را درخلاء فکری – فرهنگی توده ها دنبال کرده است و هیچگاه بدنبال خوشبختی بشر در این جهان نبوده است. >>>
سردمداران جمهوری اسلامی از زمان به قدرت رسیدن خمینی تا کنون با دو زبان سخن گفته و می گویند: یک زبان برای هواداران خود و زبان دوم زبانی است که با آن پیام های محرمانه خود را به دنیای خارج می رسانند. نمونهء آن شعارهایی بود که خمینی علیه شیطان بزرگ سر می داد و همزمان مهدی کروبی بعنوان نماینده او با بوش پدر، بعنوان نمایندهء ریگان، در پاریس به گفتگو می نشست. زبان نخست بیشتر مصرف داخلی برای پاسداران، بسیجی ها، حزب اللهی ها، لباس شخصی ها و خانواده های آن ها دارد. گنده گویی ها و گفته های بدور از منطق رئیس جمهور اسلامی را باید با این دید نگریست. همانگونه که دست به دامان رئیس جمهور برزیل و نخست وزیر ترکیه شدن برای رهایی از تحریم های بیشتر و نجات نظام را باید به نوعی صحبت کردن با زبان دوم آنها دانست. >>>
میخواهم به این پرسشهای ساده پاسخ دهی تا برای تو هم آشکار شود که پرسش دوران ما "چرا نباید لائیک بود؟" نیست؛ پرسشی که برای پاسخ به آن مجبور شدی آسمان را به زمین ببافی و بیادبی را به نهایت برسانی. پرسش دوران ما، یعنی پرسش کسانی که تمامی آنچه را که در سوال اول و دوم برایت مطرح کردم دیدهاند و از پاسخ به آن طفره نرفتهاند این است: "چگونه میتوان اینهمه تجربه را دید و سکولار نبود یا نشد؟" >>>
ايشان عدم خشونت را برای برقرار شدن دموکراسی لازم می دانند. این گزاره در نزد فعالین و بدنهء جنبش تا حدی مقبولیت عام دارد. اما هدف نهایی که ایشان معرفی می کنند، به عنوان «بازسازی رفتار حکومت ج.ا» (و نه حتی «اصلاح» آن)، چه ارتباطی به ساختن دموکراسی دارد؟ باید گشت پرتقال فروش را پیدا کرد! چرا که عدم خشونت را با تبعات بعد از براندازی توجیه کمی کند، در صورتی که اگر کسی دنبال بازسازی رفتار حکومت باشد ديگر این زمان بعد از براندازی برایش وجود خارجی نخواهد داشت که بخواهد شیوه های مبارزه اش را به آن مستند کند. او باید بگوید که چرا خشونت برای کسی که خواهان بازسازی رفتار حکومت است بد است نه اینکه چرا برای یک برانداز بد است. >>>
حضور احمدینژاد در سازمان ملل، هدیه الهی بود به گزارش فارس، معاون اول رئیسجمهور، که در چهارمین همایش ملی روابط عمومی دستگاههای اجرایی سخن میگفت، با تاکید بر اینکه امروز ایران با رئیس جمهور شجاع خود در دنیا یکه تاز است، حضور احمدینژاد در سازمان ملل را یک هدیه الهی و آسمانی دانست و افزود: «امروز یک جمهوری اسلامی در دنیا هست که متصل به منبع وحی است و در عصر انتظار خود را آماده ظهور حجت خدا و آن شخصیت ممتاز و بی بدیل می داند و در این شرایط باید از چهاردیواری و محدودیتها خارج شده و جهانی فکر کنیم و جهانی عمل کنیم تا زمینهساز دولت یار شویم». محمدرضا رحیمی ادامه داد: «رئیس جمهور در اجلاس تهران همه بهانههای بهانه جویان و دشمنان را از آنان گرفت و با انعقاد یک پیمان شجاعانه کاری کرد که امروز آنها باید درباره عملکرد خود پاسخگوی ملتها باشند». وی افزود: «با توجه به تغییرات عمده جهان و تحولات جهانی دیگر مانند گذشته نیست که هر چه را میخواهند به خورد ملتها دهند و روابط عمومیها باید این افتخارات را برای مردم تبیین کنند و در کنار بیان مشی و راه کلی سازمان خود، اقدامات دولت را توجیه کنند و به این اقدامات وجهه بدهند و کارنامهء دولت را در معرض قضاوت مردم قرار دهند تا در این پریشانگویی و تبلیغات دشمنان مسیر درست مشخص شود». وی با بیان اینکه امروز تشخیص حق و باطل سخت است، تصریح کرد: «برخی روزنامهها و سایتها از دولت هزینه میگیرند اما همه اقدامات دولت را منفی جلوه میدهند که باید دست آنها به دست روابط عمومیها قطع شود. بیشترین وجوه دولتی را روزنامهها و سایتهایی میبرند که مخالف دولت هستند و با پول و امکانات ملت علیه دولت و ملت تبلیغات فراوان میکنند». وی که این اقدام را ناجوانمردانه و خلاف حق توصیف کرد متذکر شد: «در گذشته به بودجهء روابط عمومیها و اطلاع رسانی اهمیت نمی دادند اما این دولت بودجه خوبی برای این حوزه در دستگاهها تعریف کرده و بخشی از بودجه جاری و ستادی دستگاهها را در اختیار روابط عمومیها قرار میدهیم تا زمینه اطلاعرسانی بهتر، فراهم شود».
عکسبرداری خبری از احمدی نژاد
شماره 856 چهارشنبه 5 خرداد 1389 ـ 26 مه 2010
با زور تنها فساد را محجبه می سازید
میخواهم مرد همکلامم به چشمهایم نگاه کند
ضرورت آگاهی بخشی ِ صادقانه و بدون تعصب دربارهء دههء اول انقلاب در ديدار وگفت و گوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی مطرح شد
ما اسلامی را نمی شناسیم که زندانیان را کتک بزند و برنامه اعتراف گیری داشته باشد میرحسین موسوی، در ديدار با خانوادهء شهدای جنگ>>>
ببخشيد، ما انقلابی عمل نکرديم!
دفاع از «امام راحل» دفاع از گذشتهء سیاسی خود است
این وظیفه همگانی است که گذشته خود را نقد نماییم نامهء سعيده منتظری، دختر آيت الله منتظری به مهندس موسوی
ما امیدواریم خود نظام پیشوایی مطالبات را بر عهده بگیرد
استراتژی و تاکتیک محکوم به آستانه تحمل رژیم
مظلومان ابدی، خودشیفتگی ایدئولوژیک، ندیدن رنج دیگران
) بیله دیگ، بیله چغندر(
«همایش ایرانیان سکولار- دموکرات آمریکای شمالی»
ما خواستار رفراندوم در اسرائیل هستیم!
شماره 855 دوشنبه 3 خرداد 1389 ـ 24 مه 2010
آقای دادستان، لطفا بیشتر توضیح دهید!حسین باقرزاده
تمام قد بلند شدن امام زمان جلوی پای خامنه ای
آیا شباهتها را تشخیص میدهیم؟
به مناسبت نمایش «یک پرونده، دو قتل»
قدرت جنبش سبز در کتک خوردن است نه کتک زدن!
در هزار توی تبلیغات سیاسی
ویکیپدیا به سبک ایرانینسرين بصيری
اگر نيوتن افتادن سيب را نميديد افتادن چيزيهاي ديگر مانند گلابي را می ديد اسفنديار رحيم مشايي، رئيس دفتر احمدی نژاد سخنرانی در همايش ملی نيماشناسی
شماره 854 جمعه 31 ارديبهشت 1389 ـ 21 مه 2010
تمام جنایات گردن نخست وزیر است
شاپور بختيار؛ خودكشى سياسى يا نجات ايران از استبداد مذهبى؟
جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
فدراليسم،
راه حلی برای مساله ملی در ايران
جمهورى اسلامى قرآن را هم سانسور خواهد كرد گفتگو با عباس معروفی، نويسندهء مقيم آلمان
تاریخ ایدئولوژیک نوع دیگری از جعل تاریخ است
بازاندیشی اجمالی در سیره «نواندیشان دینی»
سه اظهار نظر در مورد آيت الله بروجردی>>>
طی پانزده سال آينده ميليون ها نفر از مردم دنيا در خدمت ملت ايران قرار می گيرند!
درخواست خروج صدها پزشک از ایران مسعود مسلمیفرد، نائب رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور
|
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>
=========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== برای آزادی، دموکراسی، جمهوری و لائيسيته =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.
آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».
بقيه از ستون مقابل
کسانی که به صحنهء سوگواری مادر فرزاد کمانگر یا سرهای از هم پاشیده کشته شدگان روز عاشورا بنگرند و همچنان به تداوم حکومت ولایت فقیه در ایران باور داشته باشند، یا کسانی که آگاهانه از دیدن این صحنه ها سرباز می زنند، اگر در فرماندهی سرکوب ها نقشی نداشته باشند تنها با مصادرهء «مظلومیت» توسط نیروهای وفادار به رژیم مذهبی می توانند رنج جانگاه "دیگر"ان را نادیده بگیرند و متاثر نشوند. تنها با مظلوم پنداشتن ابدی خود و مکتبیهای همراه با خود است که قاتل بختیار، فرانسهای را که قاتل را اعدام نمی کند و پس از چندی او را آزاد می کند و متهم به قتل حق وکیل گرفتن و برگزاری دادگاه بر اساس آیین دادرسی را در آن دارد، جهنم معرفی کرده و کشوری را که افراد را به جرم شرکت در اعتراضات خیابانی مورد قتل و شکنجه و تجاوز قرار می دهد بهشت خود می خواند. >>>
) بیله دیگ، بیله چغندر(پرسش اساسی این است: در نظامی که خشت اوّل آن کج و بر مبنای دروغ و تقلّب و تزویر گذاشته شده، آیا وجود پدیده هایی مانند علی کردان، محمّدرضا رحیمی یا حتی خود احمدی نژاد – که گفته می شود مدرک دکترایش را در یک جلسهء بيست دقیقه ای از حمید بهبهانی، وزیر فعلی راه و ترابری، دریافت کرده – جای شگفتی و تعجّب دارد؟! در نظامی که رهبر آن هم جعلی و تقلّبی است و برای جعل و تقلّب خود به قانون اساسی – که بایستی میثاق ملّی و مورد احترام همگان باشد – تجاوز و دست درازی می کند، چه جای شگفتی و تعجّب است که کسانی دیگر بکوشند با جعل مدرک تحصیلی به مقامات بالا دست یابند؟! رهبر قلّابی و مدرک قلّابی آیا مصداق ضرب المثل «بیله دیگ، بیله چغندر» نیست؟! >>>
«همایش ایرانیان سکولار- دموکرات آمریکای شمالی» عده ای از خوانندگان و دوستان سکولاريسم نو از ما دربارهء همايش فوق الذکر اطلاعاتی خواسته اند. متأسفانه ما نيز جز اطلاعيه ای که از جانب «کمیته رسانه ای برگزاری همایش» در سايت «اخبار روز» منتشر شده (>>>) اطلاع ديگری از اين ماجرا نداريم و نمی توانيم پرسش کنندگان را در اين راستا کمک و راهنمائی کنيم. در اين اطلاعيه نام و نشان دو نفر بعنوان «همکاران» آمده است که علاقمندان می توانند «برای آگاهی بیشتر از این نشست و نیز دریافت اسناد پیشنهادی و چگونگی گزینش نمایندگان» با آنها تماس بگيرند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر و جانشین محمود احمدی نژاد در شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور (!!) که در روز اول خرداد در همایش «سرمایهگذاری خارجی ایرانیان مقیم خارج از کشور» سخن میگفت، گسترش روابط اقتصادی، سياسی و امنيتی را يكی از راههای مقتدر شدن ايران دانست و سرمايه گذاری خارجی را در این زمینه بسيار مهم توصیف کرده و، با اشاره به منشور کوروش و فرمانروایی عادلانه انوشیروان (!)، ملت ایران را طرف دار عدالت توصیف کرد و گفت که ما با هیچ کشوری «سر جنگ» نداریم و حتی برای «رژیم صهیونیستی» که آنرا «به رسمیت نمی شناسیم» هم تنها خواستار رفراندوم هستیم.
|
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |