بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

3 خرداد 1389 ـ  24 مه 2010

 

جعل الحديث

فدوی در خبر ها دید که عنوان کردن حدیثی، موجب شده است که بین علما شدیداً اختلاف بیافتد:

«چندی پیش سایت های خبری به نقل از ویژه ‌نامهء امتداد (ویژه راهیان نور) از جعل حدیثی برای خرمشهر پرده برداشتند که بازتاب رسانه‌ای بسیاری داشت و نوید عدم تکرار این مسئله را می‌داد اما گزارش‌های دریافتی خبرنگار ما حاکی از آن است که متاسفانه برخی راویان کاروا‌ن‌های زیارتی راهیان نور همچنان بر ذکر این حدیث اصرار دارند.

«بنابراین گزارش، این حدیث جعلی که برای زائران مناطق عملیاتی غرب و جنوب قرائت می‌شود می‌گوید: طبق برخي اسناد تاريخي، وقتي حضرت رضا (ع) به شلمچه رسيدند، تأمل كردند و فرمودند: "روزگاري بهترين پيروان ما در اين سرزمين ماوا مي‌گيرند". كاروان امام(ع) از شلمچه عبور كرد، شهرها و منزلگاه‌هاي بسياري را پشت سر گذاشت تا سرانجام به خراسان رسيد...»

نویسندهء خبر اما از طرح این موضوع بشرح زیر حیرت کرده است:

«...این در حالی است که طبق نقشه ارائه ‌شده از سوي آستان قدس رضوي، در مدخل ورودي آن امام همام به ايران هیچ نقطه‌ای به نام خرمشهر وجود ندارد!

فدوی واقعاً نمی داند که با اين معمای مولمه چه خاکی بسر کند !.باری –

و اما گفتن ندارد که در این باب گله ای از علما شال و کلاه کرده و برای رفع ُشبهه بمیدان آمده و مجاهدت ها فرمودند که بمنظور احتراز از اطاله ی کلام تنها به نقل فرمایشات دو تن از حضرات آیات و حجج اسلام، حسین (ع) جوشقانی و حائری اکتفا می شود.

حجت‌الاسلام حسين جوشقاني، يكي از مسئولان مؤسسه سیره شهداء مي‌گويد: «محققان و پژوهشگران اين مؤسسه پس از شنيدن اين حديث و برخي روايات حاشيه‌اي آن، پس از مدت‌ها! تحقيق و بررسي به سند و مدرك معتبري در اين زمينه نرسيدند و متوجه شدند اصلاً چنين روايتي وجود ندارد.»

حجت‌الاسلام حائري، از کارشناسان دارالحدیث قم نیز با اشاره به طرح اين پرسش از پانزده سال پيش تا كنون! مي‌گويد: «يك تيم مستقل تحقيقاتي متشكل از متخصصان علوم حديث در اين مؤسسه در پي يافتن سند و مدرك حضور امام هشتم(ع) در شلمچه و همچنين حديث منسوب به ايشان دربارهء شلمچه و شهداي آن، تمامي كتاب‌هاي جديد و قديم از شيعه و سني را بررسي و مطالعه نمودند، اما هيچ نشانه‌اي حتي به ‌اندازه يك جمله يا يك كلمه هم يافت نشد. اگر چه ادعا نمي‌كنيم كه اصلاً نيست، اما با بررسي‌هاي فراوان هيچ سندي براي آن پيدا نشد و بهتر است مدعيان طرح اين حديث، منابع و اسناد خود را ارائه نمايند.»

زیاده جسارت است.

والله الموفق والمعُین

الاحقر – فدوی.

انکار المظلوم

باز دوباره فدوی غفلت کرد، حواسش نبود، و دیوانه ای با انداختن سنگی در چاه، قیلوله ی تمامی عقلای قوم، کثرالله امثالهم، را آشفت و آنان را شدیداً به زحمت انداخت که قاصم الجبارین انشاء ا... خودش جزایش را بدهد، فدوی که عاجز است!.. واین، فی الواقع نخستین بار نیست که بازیگوشی فدوی، کار دستش می دهد - باری...

همگان نیک می دانند که فدوی، در باب این که حضرت رقیه (س) بنت سه ساله و گرامی امام حسین(ع) بوده و در قطعه ای از سرزمین های عربی (شام) مدفون و پس از مرگ هم صاحب معجزات و کرامات مبسوطی نیز بوده است هرگز اعتراضی نداشته و ندارد و تنها ایرادی که می گرفته این بوده که چرا آن کودک دانشمند و گرامی (س)، در ایران دفن نشده است!

خوانندگان محترم ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنتة الله علیهم اجمعین، چنانچه برخلاف آن سندی دارند، تعارف نکرده و لطفاً رو کنند...  نبود؟.. بسیار خوب!..

اینک  به سنگی که دیوانه ی مذکور در چاه مربوطه انداخته و همه ی ماموت ها را از خواب پرانده، توجّه کنید تا به عرض فدوی برسید:

«باسمه تعالی

«سلام عليكم؛

«احتراما به استحضار می رساند:

«در جامعهء اسلامی هر از گاه جريان هايی درباره برخی از مقدسات اسلامی تشكيك می كنند و دردآور آن كه اين مباحث از سوی برخی مدعيان ظاهرالصلاح كم اطلاع، مطرح می شود.

«متاسفانه به تازگی برخی افراد درباره وجود مقدس حضرت رقيه بنت الحسين ترديد و شبهه پراكنی می كنند و توهمات شخصی خود را به جامعه نيز القا می نمايند. خواهشمند است برای تنوير افكار عمومی و رفع شبهه از جامعه، پاسخ مستدل و مستندی در اين باره مكتوب فرموده تا انشاالله در حد بضاعت اطلاع رسانی گردد.

«بي صبرانه ! در انتظار پاسخ شما هستيم - التماس دعا – خبرنگار لبيك»

گفتن ندارد که حضرات آیات و حجج اسلام، به ترتیب ریش، مکارم شیرازی – مظاهری – مبشری کاشانی ـ علوی گرگانی – روحانی – نوری همدانی و انصاریان، اعلی الله مقامهم اجمعین، این شبهه را بر نتافته و جهت برون رفت جامعه ی سر در گم از این معضل ملـّی و مملکتی، هر یک راه حل ویژه ی خود را مرحمت فرموده اند* که فدوی نیز به منظور احتراز از اطاله ی کلام، از آن میان به نقل فتوای آیت الله روحانی، مده ظله، اکتفا کرده و نقل و غور در باب سایر فتاوی را به مجالی دیگر ، موکول می کند.

اما، در حاشیه ی تفسیر فتوای حضرتش عرض می کند که ایشان مقدمتاً به جای جواب جاخالی داده و فرموده:

«بسمه جلت اسمائه، اولاً راجع به حضرت رقيه، سلام الله عليها، اخيرا كتابی نوشته شده است و خيلی خوب اثبات نموده به اين كه حضرت رقيه سه ساله در خرابهء شام از دنيا رفته و قبرش هم در آنجاست و معجزات زيادي هم نقل شده است».

و سپس مؤمنین و مؤمنات را اینگونه به دنبال نخود سیاه گسیل فرموده است:

«و ثانيا قاعده ای در فقه است به نام تسامح در ادلهء سنن، مقتضی آن قاعده اين است كه آنچه راجع به اين دختر سه ساله گفته اند شما هم نقل كنيد! و به زيارت او برويد، همه اش بر طبق موازين شرع است!»

تنها دخالت مؤثری که حضرت آیت الله، ایده الله تعالی، در حل این مسأله ی بغرنج و حیاتی داشته آن بوده که در سر راه زیارت روباه پیر (انگلیس – م) به قول عوام stop by فرمود:

«من خودم چند سال قبل برای معالجه به لندن رفتم، در برگشت، لبنان از هواپيما پياده شدم و چند روز در آنجا ماندم كه بروم سوريه برای زيارت آن خانم و الان هم از آن عمل خرسندم!»

به قول آن شاعر مکتبی:

آدمی کی ترک عادت می کند

ترک دنیا و سعادت می کند

مثل این حضرت که دائم با عیال

جّد ِ اعلی را زیارت می کند !

زیاده جسارت است.

4 فوریة المؤنث سنه ی 2010 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

-------------------------------

* ناقل این ویروس، سایت وابسته ی تابناک است

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630