دربارۀ ما  | تماس |   آرشيو صفحه اول  |  جستجو |   فيلترشکن  |   کوتاه و گويا   |   عکس و مکث  |  عکس انتخابی    ويدئوها  |   کتابخانه  |   فهرست کليهء مقالات

درباره سکولاريسم   |       سال سوم ـ  شماره 818 و 819 ـ جمعه 14 و شنبه 15 اسفند 1388 ـ 5 و 6 مارس 2010       | English Section

دو گفتگو از ماندانا زنديان

به دنبال گسترش

و تعميق جنبش سبز

گفتگو با جوانان ایران

دغدغۀ امروز ما برمی گردد به همان پرسشی که ماندانا ماه نخست خیزش ملی ما از آقای داریوش همایون پرسید: « اندیشۀ یک خیزش پیشرو، چه اندازه باید با عموم مردم ارتباط برقرارکند، تا پیروز شود؟» آقای همایون می گویند: «هنگامی که از گشودن فضای فکری یک جامعه، از دگرگونی پارادایم سخن می گوئیم اساساً به سرامدان [elite ] نظرداریم. آنها هستند که گفتمان ها را شکل می دهند، و از آنجا به سطح های فرهنگی دیگر می رسد؛ همان سر و دم ماهی مولوی. » ما امروز مرحلۀ نخست راه را تا حد خوبی پیموده ایم. گفتمان جنبش سبز گفتمان آزادی خواهی و احترام به حقوق بشر است.>>>

-----------------------------

ترس اصلی اینها از

نیروهای سکولار است

گفتگو با مهدی خانباباتهرانی

ترس اصلی اینها از نیروهای سکولار است. چندی پیش برادر آقای خاتمی رسماً اعلام کرد که «سکولاریسم متعلق به مسیحیت بوده و فرهنگ ما تکیه بر اسلام دارد.» نظام جمهوری اسلامی فکر می کند سکولاریسم باعث از بین رفتن دین و روحانیت در ایران می‌شود و بسیار روی آن حساس است. در حالی که سکولاریسم خواهان جدایی نهاد دین و نهاد دولت است و با از میان برداشتن نهاد دین میانه‌ای ندارد. آنچه برای مثال در آلبانی با عنوان «سکولاریسم رادیکال» وجود داشت، با آنچه اندیشمندان نهضت روشنگری در اروپا در نظر داشتند، تفاوت اساسی دارد. این که هر فرد مسلمان یا معتقد به ادیان دیگر به عنوان شهروند، در جامعه حق حیات و انتخاب و مشارکت در فرایند امور دارد، چنان بدیهی است که نیازی به استدلال ندارد. شاید شعار «جمهوری ایرانی» که جسته و گریخته در تظاهرات شنیده می‌شود، نشان دهنده‌ی همین خواست جدایی نهاد دین و نهاد دولت است و نباید برداشتی ناسیونالیستی از آن داشت. >>>

با حمايت از اصلاحات

مي‌شود به سكولاريزم رسيد

آرش حسینی پژوه

من به شخصه آرزو دارم كه در ايران دولتي لائيك و قانوني سكولار حكومت كند. من به حقوق برابر انسان‌ها اعتقاد دارم؛ نه تنها حقوق برابر زن ها با مردها كه حتي معتقدم بايد به دگرباشان جنسي هم حقوق برابر داد. به تمامي بندهاي کنوانسیون حقوق بشر معتقدم و خوب مي‌دانم كه در دل حكومت ديني نمي‌توان به احقاق حقوق تمامي انسان‌ها رسيد. اما اصلاح‌ طلبم و به اصلاح اين حكومت دل بسته‌ام؛ براي اين كه راه‌كاري عملي تر جز اصلاح را سراغ ندارم تا از آن بنويسم و از آن دفاع كنم. براي رسيدن به شعارهاي آرماني مثل جمهوري ايراني، حذف ولايت فقيه، براندازي و غيره ما نياز به ابزاري داريم كه در حال حاظر در دست‌رس ما نيست...  >>>

(همراه با چند اظهار نظر بوسيلهء خوانندگان اين مطلب)

پارک های پايتخت

از نعمت نمازخانه و

پخش اذان برخوردار می شوند

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی،

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران

مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در راستای رسیدن به چشم انداز" تهران، ام القرای جهان اسلام" به عنوان بازوی مشورتی شهردار تهران با هدف توسعهء معنوی و اخلاقی، با توجه به منویات مقام معظم رهبری، برای رسیدن تهران به هویت اسلامی- ایرانی برای پایتخت جمهوری اسلامی ایران در ابتدای سال 1386 تأسیس شد... عمده فعالیتهای مرکز به فعالیتهای دینی، حوزه های علمیه و مراکز دینی و همچنین علما و روحانیون مرتبط است و در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری انجام می شود، به طوری که پس از تأسیس این مرکز با هدف تعمیر، تکمیل و تجهیز وارد 2 هزار مسجد در سراسر تهران شده است. >>>

حجت الاسلام احمدپور

که برخی از مقالاتش در

سکولاريسم نو منتشر شده

 به دادگاه ویژه روحانیت قم احضار شد >>>

طبرزدى را دريابيم

عباس تموچين>>>

حشمت الله طبرزدى در زندان است. او قبلا هم زندان هاى متعددى را تجربه كرده و سال ها در بند و سلول بوده است. طبرزدى را هنگام جستجو براى يافتن يك نگاه درست به موقعيت نظام سياسى ايران و راه برون رفت از آن سال ها قبل در جبهه دموكراتيك ايران يافتم؛ اگر اسم تشکيلات وى را درست نوشته باشم. او را به خاطر واقع بينى عميقش به سياست و راهكارهاى برون رفتى كه از معضل ديكتاتورى ارائه ميداد ستودم. مردى به غايت استوار در راه سختى كه در پيش داشت. حسن ماسالى به من گفت كه او يعنى حسن سخنگوى جبهه است. از طريق او پيام هائى را براى حشمت فرستادم. آن موقع حشمت در زندان بود؛ مثل الان. و در اعتصاب غذا. به او گفتم كه ما به وجود سالم او بيشتر احتياج داريم تا نظام به وجود بيمار او. يك آدم سكولار و عاشق دموكراسى و تكثر گرا كه هيچگاه نديدم كه در برابر سختي ها كم بياورد. هيچوقت نگفت كه در چهار چوب قانون اساسى زپرتى جمهورى اسلامى و ديكتاتورى ولائى آن مي خواهد كار كند. سخت كوشيد تا انديشهء سكولاريزم و دموكراسى خواهى را با جبهه اى كردن تشکيلاتش سياستى همگانى كند. عاشق ايران و انسان و آزادى است. و هميشه از سوى عافيت طلبان عاشق قانون اساسى و ولايت فقيه به سردى از او ياد شده است. كساني كه نمي توانستند ديدگاه سومى را در عرصه سياسى ايران در كنار خود تحمل كنند، طبرزدى را كمتر تحمل مي كردند. دوست ندارم راجع به آدم ها مطلب بنويسم و اصلا آدم ستائى را مغاير آزادگى مي دانم. اما در مورد طبرزدى مي خواهم اين تابو را در خود بشكنم زيرا كه طبرزدى در كوران سياست ايران مظلومانه زيست و اينك مظلومانه در زندان است؛ براى چندمين بار. و سخن آخر اينكه طبرزدى و يارانش مي توانند ياران بسيار مناسبى براى جنبش آزاديخواهى مردم ما در راه ايجاد جامعه اى سكولار و نظامى دموكراتيك باشند. طبرزدى را دريابيم!

(آرشيو)

(آرشيو)

کاری از م. خداوردی   

جمهوری اسلامی سکولار را «خدا هم نافريد!»

درسی که نيروهای پراکندهء سکولار می توانند، برای آيندهء خود، از ماجراهای بيست و چند سالهء شورای ملی مقاومت بگيرند آن است که اگر در ائتلافی شرکت می کنند که بخش اصلی و مقتدر آن را مذهبيون تشکيل می دهند بايد بدانند که لاجرم و عاقبت صرفاً به نردبامی تبديل خواهند شد که آنکه به بام می رسد نيروی مذهبی است و اين نيرو، بنا بر طبيعت خود، نخواهند توانست تن به حکومتی سکولار بدهد؛ بخصوص اگر که در تصميمات خود مصلحت انديشی را بر پايداری در قول ترجيح داده و با استناد به دلايلی همچون اينکه «اکثريت ملت ايران مذهبی هستند» و، در نتيجه، بهتر است  ـ برای خلع سلاح مذهبی های ديگر هم که شده ـ ميزان «مذهبی بودن ِ» ائتلاف خود را بالا ببريم، ارتش سينه زن بپا کنيم و رئيس جمهور محجبه داشته باشيم رفتارها و گفتارهايش را تنظيم کند.  >>>

دمکراسی هدف نیست، وسیله است!

گفتگو با الاهه بقراط

گفتگو گر: ی. صفایی

هر حرکت «سران جنبش سبز» در جهت آن تناقضی از قانون اساسی که نظر به آزادی‌ها و حق حاکمیت مردم دارد، به نظر من مثبت است. آنها کار خودشان را می‌کنند و بقیه نیز که فراتر از این می‌خواهند باید کار خودشان را بکنند. هیچ کدام مانع دیگری نیست. به نظر من این هر دو در یک چشم‌انداز بلند مدت به یکدیگر یاری می‌رسانند. اشتباه را کسانی می‌کنند که مدعی جدایی دین و دولت، مدعی دمکراسی و حقوق بشر هستند ولی تمامی وظیفه و خواست خود را به خواست «سران جنبش سبز» محدود می‌کنند. این اشتباه است. اشتباهی که صد سال پیش نزدیک بود مشروعه را بر مشروطه پیروز گرداند (که در این صورت ما امروز از هیمن هم عقب‌مانده‌تر می‌ بودیم!) و سی و یک سال پیش این «وظیفه تاریخی» را در انقلاب اسلامی به انجام رساند! ویروس این اشتباه را «روشنفکران» و مدعیان سیاست حمل می‌کنند و نه مردم عادی!  >>>

راه دشوار حقوق بشر میان خط ‌کشی‌های فکری

ناصرکاخساز

جنبش اصلاح طلبی میزبان جنبش سبز بوده است، اما در عین حال جنبش سبز کیفیت نوین و متفاوتی است و به آلترناتیو درونی جنبش اصلاح ‌طلبی مذهبی تبدیل شده است که چارچوب روفورماسیونی دارد؛ در حالی که چارچوب فکری جنبش سبز «روشنگری» است و هدف‌اش ارتباط همگانی است، نه ارتباط نیروهای مذهبی. و به همین سبب چارچوب شایسته‌ای برای اتحاد ملی همه‌ی ایرانی‌ها، صرفنظر از اعتقاد مذهبی یا مسلکی آن‌هاست. در حالی که اصلاح‌طلبی مذهبی از چپ‌های فرامسلکی و سکولارها و ملی‌گرایان می‌هراسد و از آن‌ها فاصله می‌گیرد. یعنی جنبش اصلاح ‌طلبی یک جنبش غیر سکولار است. جنبش سبز، اما، چون متکثر و متنوع است، طرفدار دموکراسی است، و همین به او ساختاری به معنای دقیق کلمه سکولار می‌دهد.  >>>

تنها رویکردِ باقیمانده: برکناری قطعی نظام جمهوری اسلامی

ناصر کرمی

امروز نباید به رژیم فرصت داد تا پایه های لرزانِ دیکتاتوری خود را دوباره بازسازی کند. به جابجایی افراد و رنگ عوض کردنِ آنها نباید اهمیّتی داد. روند جنبش از مرحلهءِ اعتراض و انتقاد گذشته است و در فاز مطالبات گستردهء حقوقی، و در موضع تهاجمی می باشد. اما در فاز تهاجم حتماً جواب فشنگ را با فشنگ نبايد داد، بلکه بايد به آنگونه رفتار و فرهنگی روی آورد که کلاً با محاصرهءِ مدنی در فاز اصلاحات، و یا نشستن به امید راه حلی در گزينهء انقلاب مخملی، تفاوت اساسی داشته باشد. >>>

اصل 27 قانون اساسی: «حق اعتراض» ملت علیه دولت

امید ساعدی

اصولاً دولت ها حق تظاهرات علیه مردم خود را ندارند. در نظام های دمکراتیک جهان همیشه   مردم هستند که علیه دولت تظاهرات می کنند، چراکه تجمع و اعتراض «حق» آنهاست. این فقط در نظام هائی از جنس جمهوری اسلامی است که یک دولت علیه مردم ولی نعمت خود، ضیافت مکروه سرکوب تدارک می بیند و با نمایش اطراق پُرصلابت کارآموزان چماق زنی در پیاده روهای تهران (مانند ٢٢ بهمن ٨٨)، که در یک دست باتون و در دست دیگر بستنی قیفی دارند، می خواهد شهروندان آزادیخواه  را از این مأمورین اجاره ای بترساند. >>>

اخم غرب و لبخند شرق در اقتصاد ايران!

اسدالله عسگراولادی

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس اتاق بازرگانی کشور

در سفری که آیت‌الله‌ خامنه‌ای به کره‌شمالی داشتند، در بازگشت به کشور چین رفتند. ایشان در آن زمان رییس‌جمهور ما بودند. در آن دیدار به نوعی علاقه دو دولت برای گسترش روابط جرقه زد و اراده دو دولت بر این نکته شکل گرفت که تجدید ساختاری در روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور ایجاد شود. این سفر را می‌توان نقطه‌ء عطفی در روابط ما با چین دانست. در این سفر، نخست ‌وزیر وقت [مهندس مير حسين موسوی] و هیات ‌دولت به این تجدید ساختار توجه کردند و کم کم مبادلات ما که در ابتدای انقلاب کمتر از بيست میلیون دلار بود در این دوره به حدود پانصد تا ششصد میلیون دلار افزایش یافت و تنوع کالاهای مبادلاتی نیز افزایش پیدا کرد...  >>>

مضحکه ای به نام

بيانيهء مجلس خبرگان نظارت بر کارهای رهبری

انقلاب اسلامی ایران موهبتی الهی بود که در زمان غربت دین در دنیای معاصر شکل گرفت، دین را حیاتی مجدد بخشید و پایه های فرهنگ دین ستیزانه را به لرزه در آورد. این نظام مقدس که یکی از ارزشمندترین هدایای الهی به ملت بزرگ ایران است، با یاری و مددهای خاصه خدای متعال در طول سی سال توفیق و توان خویش را در مقابله با همه توطئه ها و ترفندهای دشمنان داخلی و خارجی به اثبات رساند و راه پیشرفت و تعالی را بر روی ملت های عدالت جو، آزادی خواه و مظلوم جهان گشود و عملا این نکته را به اثبات رساند که اسلام در همه شرایط توان اداره بشریت را به خوبی دارد.  >>>

گزارش يک نشست علمی !

«نقش علماء در تغییر نگرش و رشد فرهنگی جوانان»

گزارشگر: جواد طباطبایی (از سرویس اخبار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(

محمد رضا قزلسفلي، رایزن فرهنگی ايران در «فري تاون»، با بیان اینکه در همهء اديان الهی بویژه اسلام مساله نفی الهه ‌ها و ضد ارزش ها بر تثبيت الله مقدم می باشد گفت: انبياء و اولياء الهی در روش تربیتی خود به محض اينكه اصلاح اجتماعی را آغاز می ‌كردند با اقامه نماز و پرداخت زکات، فضای عمومی جامعه را با معنويات و ماديات در دست می ‌گرفتند و با امر به معروف و نهی از منكر به تغيير فرهنگ و اصلاح نگرش اقدام می نمودند. همان حركتی كه حضرت امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و پیشتر مصلحانی چون “سيد جمال‌الدين اسد آبادی” با نفی فرهنگ مهاجم و احياء فرهنگ اصيل اسلامی موجبات تغییر نگرش و پویائی را فراهم نمودند.  >>>

«ندا آقا سلطان» يعنی «آقای رضا پهلوی باید برگردد

مهدی کلهر، مشاور رسانه ای احمدی نژاد

خبرگزاری مهر: مهدی کلهر مشاور رسانه ای احمدی نژاد به موضوع انتخابات ریاست جمهوری و حوادث پس از آن اشاره کرد و گفت : به گفته جنبش سبز،‌ این جنبش چند کشته در حوادث پس از انتخابات داشته است (به نقل از سایتها و...) اما سئوال این است که چرا تنها برای خانم ندا آقا سلطان بورسیه در کشورهای خارجی درست می شود. چرا بورسیه برای ترانه موسوی و یا عاطفه امام ایجاد نشد؟! وی ادامه داد: «به معنای اسم ندا آقا سلطان توجه کنید. ترجمهء اسمش به انگلیسی می‌شود "فریاد آقای شاه"؛ یعنی این مملکت با سابقهء سی سال جمهوری به جایی نرسیده و باید آقای رضا پهلوی برگردد! آنها نمی دانستند که سلطان در فارسی دیگر این بار را ندارد. تا قاجاریه این بار را داشت اما از قاجاریه به بعد کلمه سلطان دیگر این بار را از دست داد و بیشتر این لفظ به زنان اتلاق می شود». وی به عاطفه امام نیز اشاره کرد و گفت: «می دانید چرا اعلام شد به عاطفه امام تجاوز شد و عاطفه امام را کشتند و سوزاندند؟ چون "عاطفه" "امام" دختری که در قلهک منزل داشت یعنی ترکیبی از عاطفه و امام. این واژه ها بدون دلیل به کار برده نشدند. آنها روی این واژه ها کار کرده اند. اینها ابزار جنگ نرم است. گفته بودند قرار است به تو تجاوز شود و سوزانده شوی پس فرار کن و این دختر چون 6 بار از خانه فرار کرده بود سریع فرار کرد و جان خودش را نجات داد. اما ندا آقاسلطان دختر ساده ای بود و نمی دانست بعد از فیلمی که بازی می کند و در آن خودش را به مردن می زند در آمبولانس واقعاً کشته می‌شود آن هم به دست همین آقای پزشک؛‌ فراری به انگلیس».

(آرشيو)

(آرشيو)

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 815 و 816 ـ سه شنبه 11 و چهار شنبه 12 اسفند 1388 ـ 2 و 3 مارس 2010 

 

صفحهء اول

 

مسأله ای که رهبران واقعی جنبش سبز با آن روبرو شده اند

سام قندچی

 

دیگر بر طبل اصلاح طلبی نکوبید

سوسن رخش

 

دلهره های با نام و نشان اصلاح طلبان

سهراب صبح

 

با رنگ سبز چه باید کرد؟

پیرامون رنگ سبز و جنبش (2)

امین حصوری

 

چرا در ایران دموکراسی وجود ندارد؟

آنتـــی وار

 

برداشت من از واژهء سکولاریسم و تحول کنونی آن

شهرام فریدونی

 

منظور از سكولاريزم و دولت سکولار چيست؟

عباس تموچين

 

»سند تحول فرهنگی آموزش عالی کشور» آماده اجرا شد

غلامرضا خواجه‌سروی معاون وزارت علوم

 

شماره 813 و 814  يکشنبه 9 و دوشنبه 10 اسفند 1388 ـ 28 فوريه و 1 مارس 2010 

 

صفحهء اول

 

این «فتنه» نمی‌خوابد!

الاهه بقراط

 

این خانه از آن ماست

فراخوان برای مشارکت در ساختن تاریخ مشترک

 

بررسی استراتژی گذار

نشست  دفتر پژوهش حزب مشروطه ایران

 

طبرزدی مردم را به ادامهء جنبش دعوت می کند

خبری از جبهه دموکراتیک ایران

 

وکيل طبرزدی از تصميم او می گويد

خبرگزاری رهانا

 

گزارش نشريهء شهروند از

سخنرانی شکوه ميرزادگی و اسماعيل نوری علا

در تورنتو>>>

 

گزارش نشريهء شهروند از

جلسهء اعلام موجوديت نخستين «انجمن سکولارهای سبز»

در شهر تورنتو>>>

 

توضيحی از سکولاريسم نو

دربارهء اسناد شورای ملی مقاومت در مورد حکومت عرفی

 

منافقين قديمي تر سرقفلي سكولاريسم را از آن خود مي دانند

خبر ويژه ـ   کیهان چاپ تهران ـ شنبه 8 اسفند 1388- شماره 19592

 

اعتقاد دینی به سرنگونی "حکومت دینی"

جلال گنجه ای، عضو شورای ملی مقاومت

 

تصاويری از گردهمآئی شکوهمند امت ولايت مدار در 22 بهمن امسال  >>>

 

شماره 811 و 812 جمعه 7 و شنبه 8 اسفند 1388 ـ 26 و 27 فوريه 2010 

 

صفحهء اول

 

جهانگردی در يک شهر

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

 

تناقضات فکری آقای عبدالکریم سروش در عرصهء سیاسی

فریدون احمدی

 

غذا خوردن دکتر سروش

ف. م. سخن

 

طرحی بيست و هفت ساله برای برقراری حکومتی سکولار در ايران

ارسال کننده: دکتر کريم قصيم، عضو شورای ملی مقاومت

 

مشکل مشروعیت رژیم‌های استبدادی

منوچهر صالحی

 

دموکراسی، سکولاریسم و دشمنان آن

سعید سلامی

 

سخنان سيد محمد خاتمی در مورد دموکراسی

ويدئو

 

شماره 810 ـ  پنج شنبه 6 اسفند 1388 ـ  25 فوريه 2010 

 

صفحهء اول

 

سبز پرچم آبی شود؛ به ما چه؟!

ف. م. سخن

 

تازیانه برامواج توفانی دریا!

شهباز نخعی

 

درسی كه باید گرفت

رامین كامران

 

دگرديسي جنبش سبز

كاوه مظفري

 

در خدمت و خیانت روحانیان

مطلب وارده

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

دربارهء انقلاب، زنان و راه های حل بحران

ويدئوی گفتگو با فائزهء رفسنجانی

 

آيا یوسف شريفی

بجرم اين اعتراض

اعدام می شود؟

گفتگوهای اختصاصی ما

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

کتاب «درد اهل ذمه»

حقوق خود را بيشتر بدانيد

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

اعلاميه حقوق بشر

اعلاميه ها

و ميثاق های بين المللی

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

آسمان ديلی نيوز

===========

رضا پهلوی

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

پارس ديلی نيوز

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

خبرنگاران ايران

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

===========

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

گزيده هائی از

سخنان امام خمينی

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

 

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630

صصص