|
||
دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | عکس انتخابی | ويدئوها | کتابخانه | زنان | گروه ها | اسناد | نامه ها درباره سکولاريسم | فهرست نام نويسندگان | سال سوم ـ شماره 770 ـ شنبه 26 دی 1388 ــ 16 ژانويه 2010 | فهرست کليهء مقالات | English Section |
||
منطق ماقبل تاريخ دراصلاح طلبی مذهبی گفته اند کسی را به هشتاد ضربه شلاق محکوم کرده و به تيرک بسته بودند و می زدند و می شمردند. اما در اواخر ضربهء سی و چندم شک پيش آمد که براستی اين چندمين ضربه است؛ و حضرت حاکم شرع هم، که بين احکام شک بين رکعات نماز و ضربات شلاق تفاوتی نمی ديد، حکم داد که ـ محض احتياط ـ شمردن را از اول شروع کنند! اين آقايان اصلاح طلب هم عيناً دارند همين حکم را صادر می فرمايند... می گويند نمی توان بر سر نوع حکومت بحث کرد و تنها بايد پذيرفت که در برخی مواقع و موارد اهمال ها و سستی هائی صورت گرفته است که قرار است آقای مهندس موسوی، به مدد اطاق های فکر داخل و خارج اش، آنها را جبران کرده و ما را به دوران طلائی امام راحل برگردانده و شلاق زدن مان را از ضربهء يک آغاز کنند. >>> ================== رمزگشایی از رویکرد جدید حکومتوبلاگ سهرابستانحکومت در روزهای آینده تلاش های گسترده ای را برای اختلاف افکنی در صفوف جنبش سبز و سلب انگیزه مبارزه از مردم، آغاز خواهد نمود. حتی امکان دارد بمناسبت دهه فجر، با وساطت عده ای از بزرگان، رهبر منت فرموده و با عفو زندانیان سیاسی موافقت نموده و بدنبال آن برخی از رهبران جنبش سبز وادار به صدور بیانیه خطاب به رهبر و تشکر از این اقدامات شوند، در مواردی حتی شاید برخی از ایشان را به ملاقات رهبر برده و فریاد آشتی ملی سر دهند. زمزمه هایی نیز از برسمیت شناختن ظاهری جنبش سبز بعنوان اپوزیسیون و در اختیار گذاشتن تریبون و حتی موافقت با برخی تجمعات بشرط عدم وجود شعارهای ساختارشکنانه (مرگ بر خامنه ای، مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر اصل ولایت فقیه، مرگ بر جمهوری اسلامی) بگوش می رسد. >>>================== از صبح من دارم خبرها را یک به یک تعقیب می کنم. ضدرسانه های دولتی را رسانه های فردی و خودمانی و مردمی گام به گام پس زده اند. گودر و فیس بوک و وبلاگ و یوتیوب مرتب ادعاهای مضحک ستاد پشتیبانی ترور را اوراق کردند. آخر شب دیگر آبرویی برای دولت کودتاچی و آدمخوارانش باقی نماند. همه رشته هاشان پنبه شد به قدرت رسانه های کوچکی که جستجوگرند و کنجکاوند و گوش شان از تبلیغات نوابغ دولتی پر است. این پیروزی خرده رسانه حقیقت خواه است بر ضدرسانه های بزرگ و حیف نان. اما این دایناسور به بیخردی و «ناجوانمردی» عزیزی از ما را کشته است. با نعش این شهید روی دست هامان چه کنیم؟ >>> ==================
در چالش گفتمان غالب
در مورد خیل افراد آته ایست، سکولاریست، سوسیالیست و ... که تحریف تاریخی را می قاپند و بدون کوچکترین مسئولیتی منتظری را شایسته دریافت تندیس حقوق بشر میدانند چه باید گفت؟ مرز خویشاوندی های پنهان و آشکار در میان این طیف کجاست؟ مشکل اصلی مستقل از درجه خویشاوندی پنهان و آشکار این است که این افراد در سنتی افکار حاکم را به چالش می کشند که این سنت سال های سال، از جمله در سال های عروج و بقای جمهوری اسلامی، سترونی خود را نشان داده است. سنتی که معلوم نیست خود چه می گوید و هویتش را فقط با درجه دوری و نزدیکی به گفتمان مسلط تعریف می کند؛ سنتی که هیچگاه به صراحت و شفافیت نمی گوید که خود چه می گوید، چه می خواهد و صمیمانه برای بیان شفاف آن فعالیت نمی کند؛ سنتی که در آن برای تمیز لیبرال آن، سوسیالیست آن، جمهوری خواه آن، مشروطه طلب آن و غیرو باید به تلسکوپ های مدرن مسلح بود. >>>
آيتالله حائري عضو هیئت ریسه فدراسیون تیراندازی شد آيتالله محمدصادق حائري شيرازي، عضو خبرگان رهبري، در بازديد از فدراسيون تيراندازي جمهوري اسلامي ايران، پيشنهاد عضويت در هيئت رئيسه اين فدارسيون را پذيرفت. آيتالله حائري شيرازي روز پنجشنبه هفدهم ديماه، ضمن بازديد از مجموعه تيراندازي آزادي و شرکت در برنامه مسابقه تيراندازي، از نزديک با برنامهها و اقدامات و امکانات ورزش تيراندازي کشور آشنا شد. در اين بازديد که سيد مهدي هاشمي، رئيس فدراسيون تيراندازي و برخي اعضاي هيات رئيسه فدراسيون نيز حضور داشتند، بر اهميت و جايگاه رشته تيراندازي در اسلام و جامعه اسلامي تأکيد شد. در اين بازديد، سيد مهدي هاشمي با ابراز خرسندي از موافقت آيتالله حائري شيرازي با پيشنهاد عضويت در هيئترئيسه اين فدراسيون، ابراز اميدواري کرد که رشته تيراندازي جايگاه اصلي خود را در ايران اسلامي پيدا کند. سيد مهدي هاشمي با بیان این خبر گفت: پس از پيشنهاد فدراسيون، آيتالله محمدصادق حائري شيرازي موافقت خود را براي حضور در هيات رييسه اعلام كردند. آيتالله حائري شيرازي ورزش تيراندازي را از نزديك دنبال ميكردند و خرسنديم كه براي نخستين بار چنين مقامي به عضويت هيات رئيسه فدراسيون تيراندازي درميآيد.
================ |
آنان که بر در«حجرهء فکر جنبش سبز» توقف می کنند تاکنون اما و اگری نبوده است که باید در کنار کسانی ایستاد و با آنها همکاری کرد که خواهان تداوم یک حکومت غیردمکراتیک هستند. ولی در کنار آن، هیچ گاه نباید نهان کرد آنچه که آنها می خواهند آرزوی همه نیست، نباید نهان کرد که تنها یک حکومت غیردینی بر اساس حقوق بشر و رفع هر گونه تبعیض هدف ماست. تاکنون حکومت نظر خود را پیش برده است و سخن از هر چیز غیردینی تابو بوده است، ولی این تابو باید شکسته شود، هر چند ممکن است دست یابی به یک حکومت سکولار ایستگاه های متعدد داشته باشد، ولی ما نباید خودمان را سانسور کنیم، این امر به قوی شدن مجموعه جنبش کمک نمی کند. >>>
آیا پیام جنبش سبز مردم ایران را شنیده اند؟ آقای مهاجرانی اگر نگاهی به جمعیت معترض در خیابان ها، به زندانیان دربند و به گورهای شهدای جنبش سبز بیاندازد می بیند که مردم این چنین که آقای مهاجرانی آرزو دارد صف های خودشان را از هم جدا نکرده اند. با هم به میدان می روند، با هم زندانی و شکنجه می شوند و با هم کشته می شوند. کسی هم از آن یکی نمی پرسد که آیا دین و مذهب تو چیست؟ مردم پس از این همه سال تبعیض فهمیده اند که این جداسازی های مصنوعی میان مردم فقط برای این است که حکومتیان بهتر بتوانند حقوق شهروندی آنها را پایمال کنند. وگرنه آن موقع که سیاست حکومتی اقتضا کند هیچ فرقی میان یک جوان سکولار و یک باورمند مذهبی نمی گذارند و هر دو را در یک سلول به بند می کشند و یا در خیابان به گلوله می بندند. >>>
مردم پس از سالها واکنشهای پراکنده، برای نخستین بار، حکومت را به واکنش وا داشته اند. واکنشی که هنوز ادامه دارد. من هر بار در بحث اپوزیسیون، اعم از داخل و خارج، که برخی آن را انکار میکردند و برخی، از جمله مخالفان و همچنین خود رژیم، به تمسخر میگرفتندش، همواره بر این اصل تأکید کردهام که هرگاه اپوزیسیون از واکنش به اعمال و سیاستهای رژیم که از اعلامیه و بیانیه و نامهنویسی فراتر نمیرود، به مرحلهای برسد که حکومت را به واکنش در برابر خود وادارد، یعنی حکومت مجبور شود آن را جدی بگیرد، آنگاه میتوان گفت گام به مرحلهای نهادهایم که میتوان از موضع قدرت سخن گفت. >>>
رهبری كاریزماتیك، بر خلاف شبهه ای كه برخی برداشت های رایج به ذهن القا میكند، فرآیندی است كه در جایی زاده میشود و در جایی هم میمیرد و مبتنی بر خاصیتی نیست كه كسی همیشه واجد آن باشد، رابطه ایست كه در جایی شكل میگیرد و در جایی هم قطع می شود. به همینجا كه رسیدیم روشن میشود كه رهبری خمینی نه همیشه كاریزماتیك بوده و نه صرفاً كاریزماتیك بوده. پس در پیروی مردم از وی عوامل دیگری هم دخیل بوده است و این كار جنبه های عقلانی هم داشته كه باید در نظر آورد. >>>
یک دسته ی گل کو، اگر آن باغ بدیدید؟ با قانون مخالفان را سر کوب کنید! (خامنه ای) با کدام قانون؟ با قانونی که بر بی عدالتی بناشده؟ جواب بده ای خلیفه ی دزدان! با منطق جواب بده، با شعور ذاتی انسانی. نه با دروغ و زبان بازی. باکدام قانون؟ قانونی که نادانان، بیسوادان و مدعیان دین در خلوت و تاریکی، عجولانه و با غرض تدوین کرده اند؟ قانون است که
می کشد، می دزدد، تجاوزمی کند، و ریاکار است؟ و به نام
قانونی که خود ساخته ای فرمان غارت چپاول تجاوز واعدام می دهی. دین باوری که
تو از آن نام می بری ریشه درشادیٍٍ، عشق به زندگی، باور به رأفت و
عدالت و راست گویی است نه خون ر یختن. دینی که
غاصب، زورگو و ضد آزادی است؟ چه می گویید؟ سر که را
شیره می مالید؟ این دین و
قانون شریعتش ضد انسانی ست. بشکنید قلم
هایی را که قلم های حقیقت گویان و عدالت خواهان را می شکنند! اصلاح شدنی
نیست این قانونی که بر قساوت و تخریب جان و جسم بشر بنا شده. جایی برای
اصلاح باقی نگذاشته است.
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 768 ـ پنج شنبه 24 دی 1388 ـ 14 ژانويه 2010
گفتا زکه نالیم که از ماست که برماست
در بارهء خشونت و راه های مقابله با آن ـ 1
رحیم صفوی: قتلهای زنجیرهای در همه جا اتفاق میافتد!
در بارهء بیانیهء پنج تن اندیشمند دینی
شماره 767 ـ چهار شنبه 23 دی 1388 ـ 13 ژانويه 2010
اگر خیابان را بی هیچ نتیجهای ترک کنم
تشدید سرکوب، فروپاشی رژیم های دیکتاتوری را جلو می اندازد
مذهب، لائیسیته و مبارزات کنونی مردم
چگونه «ندا آقا سلطان» در قتل خودش همکاری داشت!
در جستجوی رهبرانی که در ولایت فقیه گیر نکنند!
شماره 766 ـ سه شنبه 22 دی 1388 ـ 12 ژانويه 2010
موضع ما مشخص بوده و هست: اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی! دو طرف بايد برای مذاکرات جدی آماده شوند اتاق فکر؟ مهدی جلالی اعتراف به جنایت در تلويزيون رژیم
خروش انقلابی سبز و صلح آمیز در ایران
چرا حقوق بشر در ایران، مسالهای سیاسی است؟
شماره 765 ـ دو شنبه 21 دی 1388 ـ 11 ژانويه 2010
«اتاق فکر» جنبش سبز تشکیل شده است
اثرگذار يا متاثر؟ راهرو يا راهبر؟
تجلی تقسيم کار نانوشته در جنبش سبز رضا سياوشي- امير حسين گنج بخش
تحوّلاتِ سیاسیِ اخیرِ ایران و نقش رسانه های همگانی به کسانی که نگران امروز و فردای ایران هستند
من رسماً اعلام می کنم که امروز ملت ايران يک ابر قدرت حقيقی و واقعی است رئیس دولت های نهم و دهم اسلامی
ترجمهء هفتگی کتاب «ترک های امروز» فصل سوم ـ سال های پر کشاکش (1960 تا 1980) شکست دموکراسی و يک کودتای نظامی ديگر
شماره 764 ـ يک شنبه 20 دی 1388 ـ 10 ژانويه 2010
اظهار نظريک خوانندهء خوشمزه اما دچار سوزش
با استفاده از عنوان امام خامنه ای دشمنان اسلام را مستاصل کنید!
تفاوت آرمان های اوایل انقلاب با آرمان ها ی امروز انقلاب قسمت چهارم مقالهء «تاکتیک های تغییر و آرمان تغییر»
اين افغانی برای دويست هزار تومان اين كار را کرد
|
================ ================
================ ================ ================ ================
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>> ================ ================ ================ ================ ================ =========== =========== =========== =========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است. ======
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است. ======
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند. ====== آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». ======
====== ====== |
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |