|
||
دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | عکس انتخابی | ويدئوها | کتابخانه | زنان | گروه ها | اسناد | نامه ها درباره سکولاريسم | فهرست نام نويسندگان | سال سوم ـ شماره 767 ـ چهار شنبه 23 دی 1388 ــ 13 ژانويه 2010 | فهرست کليهء مقالات | English Section |
||
موضع ما مشخص بوده و هست: اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی! به گزارش ايلنا، سيد محمّد خاتمی صبح شنبه در ديدار با شورای مرکزی مجمع نمايندگان ادوار مجلس در بخشی از سخنانش گفت: «ما انقلاب بزرگی داشتيم که از دل آن نظامی به نام جمهوری اسلامی درآمد که مورد قبول ما بوده و به آن افتخار کرده و میکنيم و شعار اصلی ما هم اين بوده، هست و خواهد بود که "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی"؛ هيچ چيز ديگر هم شعار ما و اکثريت قاطع مردم نيست... هر شعار ديگری شعار انحرافی است... نبايد اينطور تعبير شود که اساس نظام تنها يک جريان و يک فکر است و آن هم عين حق است و يا ديگران بايد تسليم شوند و يا نابود، و اين امر خطرناکی است... افراط گرايی و ساختار شکنی برای همه بد است؛ همه بايد آنرا محکوم کنند حتی اگر چند نفر شعار ساختار شکنانه بدهند اين بايد محکوم شود... موضع ما مشخص بوده و هست؛ اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی... حالا بر فرض کسی و جريانی و گروه کوچکی، غلطی کرده و خلافی گفته و ساختار شکنی کرده، آيا منصفانه است بهترين دوستداران اسلام، انقلاب و مردم و امام متهم شوند که اينها ضد اسلام و ضد نظامند؟.. هر حرکت ساختار شکنانه و خلاف قانون و گفتن حرفهايی که از ما نيست، محکوم و مطرود است و بنده معتقد نيستم که اين حرکتها خيلی وسيع است گرچه عدهای آن را بزرگنمايی میکنند... امروز دلسوزان کشور که اعلام هم کرده اند با اصلاح طلبان نيستند ولی خيرخواهند، تا يک کلمه برای برون رفت از بحران میگويند مورد تهاجم و حمله شديد نيروهايی که نمیدانيم کی هستند و همه ارکان نظام را تحت فشار قرار میدهند قرار میگيرند. امروز در وضعيتی قرار گرفته ايم که اگر چارهای انديشيده نشود شاهد يک دايره و سيکل خطرناک برخوردهای افراطی و غير قانونی از يک سو و نيز عکس العمل خشونت بار که هدايت آن هم از سوی کسانی است که اصل را قبول ندارند خواهيم بود... خيال نکنيم اگر جمهوری و نظام برود، بناست نظام شسته رفتهای که به نفع مردم است به ما داده شود، از آن طرف هم خيال نکنند اگر معيارهای قانون اساسی را از بين ببرند چيزی به نام به اصطلاح حکومت اسلامی بوجود خواهد آمد». ======== دو طرف بايد برای مذاکرات جدی آماده شوند
شبکهء جنبش راه سبز (جرس): عبدالکريم سروش فيلسوف، روشنفکر دينی و يکی از پنج امضاء کننده بيانيه موسوم به "خواسته های بهينه جنبش سبز" گفته است با وجود همه فشارها جنبش سبز همچنان بالنده و پابرجاست و حکومت بهتر است به جای خشونت بيشتر بپذيرد که راهی جز مذاکره با اين جنبش ندارد. وی در مصاحبه با نشريه کريسشن ساينس مانيتور با اشاره به اينکه علی اکبر هاشمی رفسنجانی احتمالا در صدد آغاز مذاکرات آشتی ملی است گفت دو طرف بايد خود را برای گفتگوهای جدی آماده کنند. عبدالکريم سروش در پاسخ به اين سوال که آيا حکومت می تواند جنبش سبز را سرکوب و محو کند گفت اين سرکوب اصلاحات بود که موجب ظهور جنبش سبز شد و خشونت بيشتر از جانب حکومت تنها به بدتر شدن اوضاع منجر می شود. عبدالکريم سروش در مصاحبه ياد شده گفت بدنبال وقايع عاشورا که "نقطه عطف" جنبش سبز بود پنج نفر با توجه به شناخت نزديکی که از رهبران جنبش در ايران دارند تصميم گرفتند خواسته ها و اهداف اوليه اين حرکت را تشريح کنند. وی افزود بر خلاف انقلاب اسلامی که فاقد تئوری بود و مردم تنها می دانستند چه چيزی نمی خواهند (يعنی شاه)، اين جنبش بايد بداند که مشخصا خواهان چيست. او گفت جنبش سبز جنبشی تکثرگراست که همگان را اعم از معتقد، غيرمعتقد، ليبرال و سوسياليست شامل می شود. به گفته وی خواسته های "بهينه" ی جنبش سبز مبتنی بر چهارچوب های تئوريکی است که با چشم غيرمسلح ديده نمی شود. اين روشنفکر دينی تاکيد کرد به جز بند مربوط به "انتخابی کردن رئيس قوه قضائيه" هيچ تفاوت ديگری بين خواسته های اين پنج نفر و پيشنهادهای مير حسين موسوی نيست و در چهارچوب قانون اساسی کنونی است. عبدالکريم سروش خاطرنشان کرد حتی اگر يکی از اين خواسته های دهگانه همچون آزادی مطبوعات و يا آزادی متفکران و فعالان سياسی از زندان اجرا شود فضای کشور به کلی متحول شود. ======== اتاق فکر؟ مهدی جلالی>>>
اگر بیانیهء پنج نفره قابل فهم بود، این که خود را اتاق فکر جنبش سبز معرفی کنی کمی عجولانه و ناساز است. آدم را یاد هخا می اندازد. تازه این افراد از هوشمندان نسل قبل هستند. فکر می کنم هرچه جلو می رویم شکاف نسلی میان ما بیشتر می شود. این دوستان هنوز از شیوه های رهبری ریش سفیدانه و اعلامیه صادر کردن های سی سال استفاده می کنند. اگر به موسوی نگاه می کنید او اول حامیانش را گرد آورد و بعد با بیانیه های متعدد ارتباطش را با مخاطبانش حفظ کرد. پس منظور اصلی بیانیه ارتباط بود نه تبیین خط مشی کلی برای جنبش. موسوی هیچ گاه چنین ادعایی نکرد. رهبری جنبش را آنانی بی ادعا و قدم به قدم جلو می برند که ابتکار دارند و پیشنهاد می کنند نه آنانی که اعلامیه صادر می کنند و منتظر می نشینند که حامیان درخانه شان را بزنند و تقریباً هیچ کس هم حمایت نمی کند. اتاق فکر به ریش سفیدی و وجاهت و تدین نیست به تخصص است. گاهی واقعاً تراژیک است که ما محصولات سالها نهادسازی و تولید دانش در غرب را سریعاً تبدیل به کاریکاتور می کنیم. اتاق فکر نیاز به متخصص در رشتهء مدیریت بحران، امنیت شهری، امنیت بین المللی، ارتباطات و غیره دارد. باخبرم که عده ای جوان متخصص بدون ادعا قدم های درخوری برای چنین اتاق های فکری برداشته اند. ای کاش این دوستان بنشینند و یکبار مثلاً کمپین اوباما را مطالعه کنند و با دانش چگونگی ارسال پیام و چگونگی تجهیزکردن سطح عمومی جامعه آشنا شوند. رهبر مدرن دنبال مردم می افتد، اول حمایت جلب می کند و بعد پیام می دهد و مطالبات و خط مشی تبیین می کند. دعوایی که میان رقیبان در بین نسل خود راه انداخته اند به کنار، حیف است که این پنج نفر این گونه به اعتبارخود آسیب برسانند. ======== اعتراف به جنایت در تلويزيون رژیم
چند روز پيش ویدئویی از اظهارات ضدانسانی آیت الله حائری (نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه شیراز) را بر روی یوتیوب قرار دادیم که بسیار مورد توجه قرار گرفت، بویژه از سوی فعالین حقوق بشر. در این ویدئو که از تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی ضبط شده بود، یک مقام جمهوری اسلامی از رسانه رسمی کشور، به اعدام بدون محاکمه سی نفر از مخالفین نظام پس از دستگیری اعتراف نمود و گفت این سی نفر را عصر بازداشت کردند و بدستور دادستان انقلاب، همان شب همگی اعدام شدند. همچنین در این خطابه تلویزیونی وی دو بار صریحاً به مردم و به نیروی انتظامی دستور داد تا جائیکه می توانند معترضین را بکشند و هر چه بیشتر بکشند بنفع نظام است. وی نسبت به دستگیری مخالفین هشدار داد و بازداشت افراد را باعث عزیز شدن آنها دانسته و گفت که نباید با دستگیری معترضین سبب عزیز شدن آنها شوید، فقط آنها را بکشید، که در این اظهارات روی صحبت وی بخصوص در مورد رهبران جنبش سبز بود که صراحتاً از بلندگوی رسمی کشور، دستور قتل آنان را صادر کرد. این سند در دیوان لاهه و سازمان ملل و سازمان های حقوق بشری، در کنار دیگر اسناد موجود، برای محکومیت این دولت بسیار مؤثر است و بهمین دلیل دولت با تلاش فراوان توانستند سبب حذف این ویدئو از یوتیوب شوند و علت آنرا نقض کپی رایت گزارش کرده اند. معلوم نیست آیا این اظهارات وقیحانه و جنایتکارانه هم کپی رایت دارد؟ اگر از انتشار آن می ترسید به چه دلیل اجازه پخش آنرا از تلویزیون دولتی خودتان می دهید؟ لینکهای دانلود این ویدئو در زیر قرار داده شده تا با همت سبز شما در داخل میهنمان و در خارج از کشور منتشر گردد.================ خروش انقلابی سبز و صلح آمیز در ایران
جوهر اصلی راه حل پیشنهادیِ آقای موسوی مشورتها و نصیحت هایِ خیر خواهانه و برادرانهءِ معمول در فرهنگ اسلام بعد از خواندنِ نماز در کُنجی از مسجد بین دو عبادتگزار هست. راهِ حل غلبه بر بحران کنونی به نقل از گفته های ایشان در این بیانیه: [.. روانه ساختن نهرها و چشمه هایی از آب روشن و شیرین به بستر رودخانهءِ جمهوری اسلامی میباشد که بتدریج و طی فرایندهایی که زمان آنرا مشخص نکرده اند خواهان زلال و پاک کردن رودخانهءِ نظام جمهوری اسلامی هستند..]. گویی آقای موسوی هنوز نمیخواهند درک کنند و ببینند که رودخانهءِ جمهوری اسلامی فقط گل آلود نیست که بشود آنرا شاید در قرنی دیگر با آبهای زلال کمی روشنتر کرد، بلکه در این رودخانه آتش و خون روان هست و تا سرچشمهء و عاملان اصلی آن در نظام جمهوری اسلامی پا بر جاست همچنان سیل خون و جنایت روان خواهد بود و نهرها و چشمه های روشن و شیرین آقای موسوی را هم خون آلود خواهند کرد. >>> ================ چرا حقوق بشر در ایران، مسالهای سیاسی است؟ حقوق بشر یکی از ابزارها یا راهکارهایی است که میتواند به توانمندی شهروندان کمک کند. چون شهروند آگاه به حقوق و مسئولیتهای خود، با شهروندی که فاقد آگاهی لازم نسبت به حقوق خود است تفاوت دارد. من فکر میکنم اکنون مهمترین پروژهی ما ایرانیان، پروژه قدرتیابی شهروندان است. یعنی کلیهی کسانی که بحث دمکراسی، صلح، جامعهی مدنی و… را برای آیندهی ایران مهم میبینند، باید برای قدرتیابی شهروندان اهمیت قائل شوند. اما در کنار قدرتیابی شهروندان، باید به قدرتیابی انجمنها و نهادهای دمکراتیک هم بپردازیم. چون قدرتیابی شهروندان، بدون قدرتیابی انجمنها، راه به جایی نمیبرد. >>> ================ زمانی که این مقاله را می نوشتم هنوز شک داشتم که آیا موضع اقای رحمانی موضع ملی مذهبی هاست یا نه. اینک پس از دو مصاحبه عزت الله سحابی یقین دارم که این موضع موضع ملی مذهبی است و در سخنان تقی رحمانی با سیاست و ظرافت بیان شده است. عزت الله سحابی اما به صراحت در هر دو مصاحبه خواهان جلوگیری از فروپاشی جمهوری اسلامی شده است و مردم را نواخته است که چرا علیه خامنه ای شعار می دهند. دریغ و درد که کار به کجا رسیده است... >>>
================ |
دوست دردمند و رنجدیده، آقای عزتالله سحابی گرامی! من هیچگاه برای پاسخخواستن از مسئولان به خیابان نیامدم و همچون دیگر مردمان جوامع دموکراتیک تظاهرات مسالمتآمیز برپا نکردم و از حق اعتصاب برای گرفتن حقوق فردی و اجتماعی خود استفاده نکردم. شاید آنموقعها، شیوههای مدنی و مسالمتآمیز مبارزه و اعتراض را بهدرستی نمیدانستم! شاید نیرویمان در توازن نیروهای سیاسی جامعه و در برابر نیروهای سرکوبگر ناچیز بود! شاید هنوز شایستهی آزادی نبودیم! و شایدهایی دیگر! آنهم من؛ ملتی که بیش از یک قرن پیش سند پر افتخار قانون اساسی مشروطه را به یکی از عقبافتادهترین و خرافیترین حکومتهای آن دوران قبولاندم و در سختترین شرایط عزم خود را برای ترقی و پیشرفت و رسیدن به جوامع مدرن جزم کردم و در کوتاهترین مدت موفقیتهای چشمگیری بهچنگ آوردم... بگذریم... اما امروز چرا؟! امروز که میدانم و نشان دادهام که بسیارانم و بالغتر و هوشیارترم و در اعتراضاتم هیچگونه خشونتطلبی و کینهجویی نیست، امروز چرا باید سکوت کنم و دوباره به خانه بازگردم و از حق اعتراض مسالمتآمیز دستبشویم و خیابان را به نیروهای سرکوبگر واگذارم تا مرا در تنهاییام، در خانهام، حبس کنند و بعد هم به قتلام رسانند؟! >>>
تشدید سرکوب، فروپاشی رژیم های دیکتاتوری را جلو می اندازد جناح حاکم، یک هفته پس از انتخابات تقلبی، فرصتی بسیار خوبی داشت که نظام را از بحران پیش رو نجات دهد ولی از این فرصت استفاده نکرد. اگر خامنه ای بجای تهدید و ارعاب مردم به خواست مردم که چیزی جز شمارش درست آرا نبود گردن می نهاد و موسوی به ریاست جمهوری می رسید، بحرانی که امروز رژیم با آن مواجه است حداقل چند سال به تاخیر می افتاد. جناح اصلاح طلب بدرستی خطر را احساس کرده بود و راه کار درستی را برای طولانی کردن عمر نظام ارائه داد بود ولی جناح غالب آنچنان قدرت طلبی و سلطه گری گریبانش را گرفته بود که نخواست قدرت را تقسیم کند. >>>
مذهب، لائیسیته و مبارزات کنونی مردم آیا زنان باید تنها به حضور و شرکت فعال خود بدون طرح مطالبات مشخص در این دوره از مبارزات بسنده کنند؟ منظور از طرح این سئوال به این معنی نیست که زنان در گیر و دار کشاکش خیابانی بر تمامی خواسته ها و مطالبات برابری طلبانه خود که کم هم نیستند پافشاری کنند، بخصوص که سطح مبارزات کنونی هم چنین موضوعی را نشان نمیدهد. ولی، زنان و مدافعان حقوق زنان میتوانند "برابری" را به عنوان مطالبه اساسی زنان در این دوره مطرح کنند. اتفاقا طرح چنین مطالبه ای مرزهای سیاسی را با جریانات اصلاح طلب اسلامی مشخص خواهد کرد و رادکالیزه شدن و جهت گیری غیر مذهبی جنبش را نمایان تر میسازد. >>>
چگونه «ندا آقا سلطان» در قتل خودش همکاری داشت! روزنامه "وطن امروز" از رسانه های حامی دولت در شماره دوشنبه خود در مطلبی با عنوان "جزئیات تازه از قتل ندا" با توصیف این واقعه به "قتل شیطانی" مدعی انتشار فیلمی مستند در این باره شد که نشان می دهد ندا نه تنها در صحنه معروف در خیابان، مورد هدف گلوله قرار نگرفته بلکه خون های ریخته شده از ندا به وسیله کیسه خون جاسازی شده بوده است. به گزارش عصر ایران، در مطلب اصلی صفحه نخست روزنامه "وطن امروز" آمده است: «در این مستند، گفته میشود که ندا آقاسلطان با همکاری عوامل بیگانه در لحظه فیلمبرداری از صحنه ساختگی قتل خود، با دستگاه یا کیسهای مخصوص، خون را روی صورت خود جاری میکند. ندا آقا سلطان در این سناریو، خود همکاری میکرده و پس از اینکه همراه با آرش حجازی وارد خودرو برای انتقال به بیمارستان شده، توسط یکی از همراهان کشته میشود».>>>
در جستجوی رهبرانی که در ولایت فقیه گیر نکنند! امروز، وقتی داشتم کارتونی در ارتباط با سخنان اخیر خاتمی میکشیدم، به این نکته فکر کردم که آیا واقعا مردم ما، حتی آنها که تعلقات مذهبی دارند، واقعا جلوتر از رهبران خود میاندیشند یا نه؟ وقتی نهایتا خاتمی شعارهای 'ساختار شکنانه' را محکوم میکند و میگوید که اصل ولايت فقيه که در قانون اساسي است مورد قبول و احترام ماست، تکلیف بقیه چیست که بعد از سی سال، نتیجهء 'ولایت فقیه' را دیدهاند و احتمالاً از آن خوششان نمیآید؟ باید به خاطر همراهی با جریان مورد نظر ایشان زیر بارش بروند؟ اما نکته دیگر! وقتی سخنان اخیر فردی مثل عطالله مهاجرانی را میخوانم، اینطور حس میکنم که میداند در هیچ حکومت دیگری جایی برایش نیست، مگر ادامه حکومت فعلی، از نوع نرمترش. مطمئنا من یکی به حکومتی که دنباله حکومت فعلی باشد رای نخواهم داد. میگویند مجریان فاسد هستند. آیا همین مجریان فاسد فعلی، جوانان عاشق دهه شصت نبودند؟ جوانان از جان گذشته؟ همانها که پاچه بسیاری چون من را میگرفتند چون به اعتقادات آنها اعتقادی نداشتم؟ الان هم حس میکنم «پنج تن» دارند به زبان بیزبانی، حد انتظار جامعه را میرحسین و خاتمی و کروبی پایین می آورند. البته تجدید نظر در روش مقابله با حاکمیتی که مطمئنا به خواستههای میرحسین و کروبی تن نخواهد داد، میتواند کار جالبی باشد، اما آیا بر اساس نیازهای نسلهایی است که قربانی نسل این «پنج تن» شدهاند؟ من گمان نمیکنم بتوانم بگویم که جنبش فعلی عملاً به عقد رهبران سه گانه در آمده باشد. فکر میکنم این جنبش آزادتر از آن است که در گذشته و "ولایت فقیه" ترمز کرده باشد. نسلهای جوانتر لزومی به این نمیبینند که خودشان را به خاطر اعمال گذشتهشان و انتخاب های غلط پیشین سرزنش کنند. لازم نیست به خود دروغ بگویند. در وقایع دهه شصت شریک نبودهاند، حاکم بر پاکسازیها نبودهاند، توجیهکننده سخنان بی سر و ته آیتالله خمینی نبودهاند، برای خود شیرینی ماجرای سلمان رشدی را راه نیانداختند تا بعد از پایان جنگ، خمینی را از افسردگی خارج کنند... واقعا امیدوارم شبکههای اجتماعی فعلی، کسانی را از دل خود معرفی کنند که از رهبران سهگانه شایستهتر باشند، عاقلتر و به روزتر... رهبرانی که برای پیشبرد امور، در 'ولایت فقیه' گیر نکنند!
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 765 ـ دو شنبه 21 دی 1388 ـ 11 ژانويه 2010
«اتاق فکر» جنبش سبز تشکیل شده است
اثرگذار يا متاثر؟ راهرو يا راهبر؟
تجلی تقسيم کار نانوشته در جنبش سبز رضا سياوشي- امير حسين گنج بخش
تحوّلاتِ سیاسیِ اخیرِ ایران و نقش رسانه های همگانی به کسانی که نگران امروز و فردای ایران هستند
من رسماً اعلام می کنم که امروز ملت ايران يک ابر قدرت حقيقی و واقعی است رئیس دولت های نهم و دهم اسلامی
ترجمهء هفتگی کتاب «ترک های امروز» فصل سوم ـ سال های پر کشاکش (1960 تا 1980) شکست دموکراسی و يک کودتای نظامی ديگر
شماره 764 ـ يک شنبه 20 دی 1388 ـ 10 ژانويه 2010
اظهار نظريک خوانندهء خوشمزه اما دچار سوزش
با استفاده از عنوان امام خامنه ای دشمنان اسلام را مستاصل کنید!
تفاوت آرمان های اوایل انقلاب با آرمان ها ی امروز انقلاب قسمت چهارم مقالهء «تاکتیک های تغییر و آرمان تغییر»
اين افغانی برای دويست هزار تومان اين كار را کرد
شماره 763 ـ شنبه 19 دی 1388 ـ 9 ژانويه 2010
تنها نامی از نهاد مرجعیت مانده است
از خمینی تا ندا؛ آغاز و پایان یک انقلاب
ما وظيفه داريم نگذاريم کسی به سمت نيروهای مقابل برود امير خرم، عضو رندانی شدهء نهضت آزادی
شماره 762 ـ جمعه 18 دی 1388 ـ 8 ژانويه 2010
سقف خواست های اصلاح طلبان مذهبی کجاست؟
آنان که به خیابان ها آمده اند راه لایروبی" طویله اوژیاس" را بلدند! مسعود نقره کار
آقای سحابی! کل این نظام باید برود! جوابیهء برخی از فعالين خارج کشور به عرت الله سحابی
پیرامون خشونت در جنبش و نفی خشونت
اگر رسانه يي بخواهد به نام روشن کردن افکار عمومي اهداف جمهوري اسلامي را زير سوال ببرد، هيات نظارت او را سلب مجوز مي کند محمدعلي رامين معاون مطبوعاتي ورير ارشاد
شماره 761 ـ پنج شنبه 17 دی 1388 ـ 7 ژانويه 2010
امام حسين در زندان جمهوری اسلامی
ما نياز به زمان داريم تا بتوانيم در بازجويي هايمان به نتايج و سرنخ هاي خوبي برسيم
چرا مهندس طبرزدی قبل از بازداشت خود بر اجتناب از خشونت تأکيد کرد
بیانیه های پنج به علاوه دو در قبال میرحسین موسوی
|
================
================ ================ ================ ================
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>> ================ ================ ================ ================ ================ =========== ===========
=========== =========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است. ======
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است. ======
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند. ====== آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». ======
====== ====== |
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |