|
||
دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | عکس انتخابی | ويدئوها | کتابخانه | زنان | گروه ها | اسناد | نامه ها درباره سکولاريسم | فهرست نام نويسندگان | سال سوم ـ شماره 745 ـ سه شنبه 1 دی 1388 ــ 22 دسامبر 2009 | فهرست کليهء مقالات | English Section |
||
خامنه ای منصب اش را از منتظری دارد؛ منصبی که منتظری فريفته اش نشد اما خامنه ای بخاطرش دست به جنايت زد آيت الله منتظری، گنجانندهء اصل ولايت فقيه در قانون اساسی ايران و همواره به صحت فقهی اين نظريه، ديده از جهان فرو بست. اصل ولايت فقيه فرمول بندی شيعی برای تشکيل حکومتی ضد سکولار است. از اين بابت نقش آقای منتظری در ايجاد اين ضايعه فراموش شدنی نيست. همچنين ايشان بهر حال فقيه شريعت امامی و معتقد به قداست احکام الهی بود. اما، در محدودهء شخصيتی افراد، آنچه از ايشان چهره ای قابل احترام ساخته، شباهت ايشان با «دکتر فرانکشتين» در داستان های تخيلی است؛ دکتری که به خيال خود به خلق «ابرمرد» و «انسان کامل» می پردازد اما حاصل کارش هيولائی مخرب و خونريز از آب در می آيد. دکتر فرانکشتين به نابود کردن اين هيولا اقدام می کند و آقای منتظری نيز ـ نخست از طريق استعفاء و کنار کشيدن از ولايت عهدی و تحمل زندان خانگی و شنيدن دشنام و اهانت، و سپس از راه روشنگری و قيام و اقدام عليه دشمن بشريتی که بر مسند ولی فقيه نشسته است ـ در رد آنچه بصورت هيولای ولايت فقيه و در وجود شخص خمينی و خامنه ای، سی سال است به سرکوب و خونريزی مشغول بوده، می کوشد. بدينسان، در زمانه ای که دروغ و خدعه و تملق و بی شخصيتی سراسر نظام حکومت اسلامی را فرا گرفته، ارزش چهره ای چون آقای منتظری صد چندان شده است. ما، بی آنکه برای مقام آيت اللهی و فقاهت ايشان ارزشی خاص و خارق العاده قائل باشيم و يا انديشه های آقای منتظری را پاسخگوی نياز مبرم نسل جوان کشور به داشتن حکومتی سکولار بدانيم، بر اينکه مردان شجاع و راستگوئی که بنا بر اعتقاد خود عمل می کنند از جهان می روند و دروغزنان فريبکار و خونريز هموز و همچنان بر مسند نشسته اند دريغ و افسوس می خوريم و فقدان آيت الله منتظری را لطمه ای می دانيم که تنها نوع مبارزه جويانهء واکنش مردم نسبت به آن می تواند ضايعه را به فرصت تبديل کرده و مرگ آقای منتظری را همچون حياتش به سرمشقی از پايداری بر عقيده و مقاومت در برابر ظلم و زور مبدل سازد. ================ حکايت وقيحی که جای فقيهی نشست منتظری «ابتلائات دنيوی» داشته و خامنه ای مغفرت خواه او شده است!.. بسم الله الرحمن الرحيم. اطلاع يافتيم («ما» ی سلطنتی) كه فقيه بزرگوار آيت الله آقاي حاج شيخ حسينعلي منتظري رحمي الله عليه دارفاني را وداع گفته و به سراي باقي شتافته اند. ايشان فقيهي متبحّر و استادي برجسته بودند و شاگردان زيادي از ايشان بهره بردند. دوراني طولاني از زندگي آن مرحوم در خدمت نهضت امام راحل عظيم الشأن گذشت و ايشان مجاهدات زيادي انجام داده و سختي هاي زيادي در اين راه تحمل كردند. در اواخر دوران حيات مبارك امام راحل امتحاني دشوار و خطير، پيش آمد كه از خداوند متعال ميخواهم آن را با پوشش مغفرت و رحمت خويش بپوشاند و ابتلائات دنيوي را كفاره ي آن قرار دهد. اينجانب درگذشت ايشان را به همه ي بازماندگان، بويژه همسر مكرّمه و فرزندان محترم آن مرحوم، تسليت ميگويم و رحمت و مغفرت الهي را براي وي مسألت ميكنم. سيد علي خامنه اي. دستور العمل وزارت ارشاد شبكهء جرس: وزارت ارشاد طي دستور العملي خطاب به روزنامه ها، محدوديت هاي فراواني را براي انتشار اخبار مربوط به درگذشت آيت الله العظمي منتظري اعلام كرد. در دستور العمل وزارت ارشاد آمده است: "با توجه به مواضع آقاي منتظري از سال 68 به اين سو و لزوم نگه داشتن آرامش در فضاي فعلي جامعه،مطالب و گزارشهاي مرتبط با اين موضوع نبايد بر خلاف بند 2 قانون مطبوعات باشد... همچنين با توجه به احتمال بروز اتفاقاتي در جريان برگزاري مراسم آقاي منتظري، جرايد در گزارش ها و خبرهاي خود بايد به اختلاف نظرهاي امام با ايشان اشاره كنند". اين دستور العمل همچنين از روزنامه ها خواسته است كه در گزارش ها و خبرهاي خود تنها به شخصيت فقهي آيت الله العظمي منتظري اشاره كرده و از پرداختن به وجوه سياسي شخصيت وي خودداري كنند.
================ زنجير به انواع ساده و طلايي تقسيم ميشود که زنجيرهاي طلايي در مقايسه با انواع ساده از قيمت بالاتري برخوردارند. هرچه تعداد حلقههاي زنجير بيشتر بوده و اندازه آنها کوچکتر باشد، زنجير از کيفيت بالاتري برخوردار است. هماکنون انواع زنجير بچگانه با قيمتي بين پانصد تا هزار و پانصد تومان به فروش ميرسد و نوع بزرگ آن نيز قيمتي بين دو هطار و پانصد تا بيش از هفتهزار تومان دارد... زنجيرهايي که قيمتي بيش از هفت هزار تومان دارند معمولا سفارشي بوده و غالبا به عنوان دکور مورد استفاده قرار ميگيرند. از وسايل و اقلام مورد استفاده در عزاداريهاي حسيني، برخي اقلام به دليل جذابيتهاي ويژه مذهبي و ظاهري، بازارهاي خاصي نيز داشته و قيمتهاي بالايي هم براي تهيه و سفارششان وجود دارد. قيمت چلچراغها در ارزانترين نوع از حداقل يک ميليون تومان شروع ميشود و با توجه به ابعاد و اندازه آن افزايش پيدا ميکند. >>> ================
سوگواری
و هیستری آخوندها از عزاداری، از عادت مردمان به عنان گسیختگی هیستریک احساسات، حتی اگر آلوده تظاهر باشد نان خوردهاند و به قدرت رسیدهاند. میباید این وسیله را از دستشان گرفت ــ [يعنی] آنچه جوانان تهرانی آغاز کردهاند با عاشورا بکنند. در فرهنگهای دیگر نیز کسانی هستند که مرگشان صدها میلیون تن را به کلیساها و میدانهای شهرها میکشاند. اگر شیعیان کربلا دارند عیسی و صلیب او در مسیحیت سهم محوریتری دارد. موضوع آن است که مسیحیت توانسته است هیستری را کنار بگذارد و آخوند بازی به هیستری زنده است. شریعتی میگفت “بی حسین شراب و نماز یکی است.“ چنان “معلم“ی سزاوار شاگردانش باد. >>> ================ خواست مردم ايران يک حکومت سکولار است، حتی اگر واژهء سکولار را نشنيده باشند در برنامهء تفسير خبر صدای آمريکا به ميزبانی مهدی فلاحتی و با حضور علی افشاری و مرتضی سيمياری
نویسندگان و شاعران ناشناس یا گمنام که پدیدآورندگان لطیفه ها و شعارها هستند، حق بزرگی به گردن جنبش های مردمی این سال ها دارند. این آثار بدلیل آنکه به ادبیات عامه متعلق اند، ضمن آنکه نزدیک به تمامی عناصر مورد لزوم برای ساخت اثر را دارا هستند، دامنه ی شمول و نفوذ شان در مخاطبان اما، بسیار گسترده و فراتر از ادبیات رسمی است. اگر لطیفه باشند، از چهارچوب مألوف لطیفه و مطایبه خارج، و به سمت طنز سیاسی نیل می کنند. هدف پدیدآورنده اما، برخورد مستقیم یا غیر مستقیم با سالوس، ریا و عوام فریبی سازمان یافته ای ست که در حکم پیاده نظام استبداد است. این نوع طنز ها مثل کپسول فشرده اند و مانند آمپول فرو رونده!.. و گاه حتا با یک آمپول، چندین کپل را بهم می دو زند! >>>
جوادی آملی کف کرده است: عزاداری حسينی را سیاسی نکنید
تا بحال هميشه صحبت از قيام امام حسين عليه ظلم و مخالفت با حکومت يزيد بن معاويه بود، و شيعيان به دليل وجود «قيام حسينی» هم معنای امام را بعنوان رهبر سطاسی می فهميدند و هم خود را يک مذهب سياسی می دانستند که عاقبت همين نگرش و فهم بود که منجر به نظريهء ولايت فقيه بوسيلهء خمينی و منتظری شد و سی سال پيش دينکاران دوازده امامی به کمک آن به حکومت رسيدند. اما اکنون آیت الله جوادی آملی از عزاداران حسینی خواسته است کـه امسال فقط بـه «عـزاداری» بپردازند و فضـای عزاداری را «سیاسی» نکنند! آیت الله جوادی آملی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با تاکید بر همکاری و تعامل نیروی انتظامی با هیات ها و عزادران اباعبدالله الحسین گفت: «ملت ایران بـا پیروی از احکـام اسـلام و راه نورانی سیدالشهداء در برابر حوادث و ترفندهای دشمنان سربلند بیرون آمده است». ايشان اما روشن نکرد که اين «راه نورانی» دارای چه کيفيتی است و چگونه می توان هم به آن اعتقاد داشت و هم سياسی نبود. وی بـا اشـاره بـه ایـام سوگواری «سید الشهدا» (= سرور شهيدان سياسی تشيع)، از حسین بن علی به عنوان «قبالهء نظام مقدس جمهوری اسلامی» یـاد کـرد و افـزود: «تنها چیزی کـه ملت ایـران را در تمام برهه ها سربلند و پیروز کرد اسلام و تفکر حسین بن علی (ع) است». آیت الله جوادی آملی، در بخش دیگری ازسخنان خود، با اشاره به اهانت به امام خمينی، ارزش ها و آرمان هـای انقلاب در چند روز اخیر گفت: «عده ای شعار دادند استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی؛ اين جمهوری ایرانی یعنی چه ؟ اگـر قرار بود جمهوری ایرانی این مملکت را به استقلال و پیروزی برساند زمان مصدق رسانده بود!» از مؤمنان محترم می خواهيم که برای شفای عاجل عقلی ايشان دعا کنند؛ شايد دری به تخته خورد و ايشان هم شفا يافتند.
فصل سوم ـ سال های پر کشاکش (1960 تا 1980) قسمت ششم ـ ائتلاف سکولارها با مسلمانان اجويت فرصت يافت که در فوريه 1974، با ترک سنت سکولاريستی حزب جمهوری، با همکاری اربکان معتقد به اسلام دست به ايجاد يک دولت ائتلافی بزند. توجيه او برای اين کار آن بود که قصد دارد به اختلاف طولانی بين سکولاريست ها و اسلاميست ها پايان دهد؛ اختلافی که ـ بقول او ـ حاصل «يک اشتباه تاريخی» بود. اما در واقعيت دليل او برای دلبری از اربکان کم اهميت تر از اين شعار بود و به ارزيابی او در مورد توانائی های اربکان به جلب مظر و کمک کشورهای نفت خيز مسلمان بر می گشت. ================
|
آیت اله منتظری؛ هم نظریه پرداز ولایت مطلقه فقیه وهم قربانی آن! او، در پرتو تجربه ها و نتايج به دست آمده از آزمون ها، با تجدید نظر در ولایت مطلقه، به نوع ولایت مشروط و کنترل شدهء فقیه، و قرائت "دموکراتیک تری" از آن رسید که وظیفهء فقیه را در نظارت بر اجرائیات و سپردن کارها بدست دیگران تعریف می کرد. و این البته در میان جماعتی که جمود و تعبد از مشخصات بارز آن ها به شمار می رود، از او چهره ای کمتر جمودآمیز و متمایز نسبت به سایر مراجع به وجود آورد. گرچه تناقض ميان «نظریهء نظارت» و اصل «تئوری ولایت» همچنان برقرار بود و هست و تجربه نشان داده که با تفکیک نظارت و اجرا، و یا قدرت صوری و واقعی، خطر از دست دادن قدرت واقعی وجود دارد. لذا، برای حل اين تناقض دو راه بيشتر وجود ندارد: يا متمرکز شدن هرچه بیشتر آن، و يا رد کلیت ولایت فقیه. >>>
کیفیت توازن قوای سیاسی در کشور- آنچه که حاکمان به القاء آن دست زده اند- به نفع رژیم اسلامی تغییر نکرده و دارای ظرفیتی برای تغییر در این جهت هم نیست؛ اقدامات و عربده های کنونی رژیم در محتوا، تنها یک خیز دیگر، نظیر مراحل متعدد تاکنونی، برای ابراز قدرت و ترساندن مردم است. در کنار آن اما، عدم توانایی سرکوب قطعی مردم، بطور واقعی حکومت اسلامی را به صرافت نوعی پذیرش وضع موجود، و کشاندن موسوی به رعایت "خط قرمز" ها، انداخته است. سران حکومت، تودهء دانشجویان و موسوی را تهدید به سرکوب قاطعانه تر می کنند اما، در کنار آن، در لحن و کلمات و سخن، ناتوانی خود را بروز داده، نوعی خواست سازش با اصلاح طلبان را هم بنمایش می گذارند... >>>
رابطهء دو شعار با «جنگ برای صلح» خمینی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی بود و نه یک ایران آزاد و آباد و سربلند! او نمیتوانست چیزی جز این باشد. حکومت ولایت فقیه (چه مطلقه چه غیرمطلقه!) که وی در پی آن بود بیش از آن با «تحجر» پیوند داشت که بتواند برای اعمال «ولایت» خود بر جامعه دست به «جنایت» نزند. جای شگفتی نیست اگر امروز عکس وی توسط ملتی که موقعیتاش به پایینترین سطح کشورهای جهان کاهش یافته است، تکه پاره و لگدمال میشود! اتفاقا اگر «صدا و سیمای جمهوری اسلامی» که مردم آن را ننگ خود میشمارند، در تمام این سالها یک خبر راست پخش کرده باشد، همین است! حتی اگر آن را مونتاژ هم کرده باشد، از واقعیت الهام گرفته است! این تصویریست که در تاریخ خواهد ماند تا بار دیگر نشان دهد چگونه میتوان با پشتیبانی نود و هشت درصدی، از شانههای مردم سقوط کرد و به زیر پای آنها افتاد. >>>
قانون یا مجری قانون؛ مشکل در کجاست؟ چرا بعد از سقوط هیتلر، دموکراسی وارداتی آلمان نه تنها تا به امروز دوام آورد، بلکه تبدیل به یکی از با ثباتترین و قدرتمندترین دموکراسی های جهان شد، در صورتی که کمتر کسی تصور آمادگی برای پذیرش دموکراسی و تداوم آن را در جامعه دیکتاتور زدهء آلمان می کرد؟ قطع نظر از حمایت های جهانی، آیا به این دلیل نبود که مردم آلمان در طی دوران حکومت نازیها، درد دیکتاتوری را با پوست و گوشت خود احساس کردند؟ و آیا به این دلیل نبود که نیروهای پیشرو آلمانِ مدرن از آن تجربهء گران، درس بزرگی گرفتند؟ شاید تجربه و آمادگی جامعهء ایران برای دموکراسی کمتر از تجربهء آلمان آن دوره نباشد... >>>
اگه تو انتخابات تقلب نمی شد...نينا گرين، در فيس بوکاول: خامنه ای هنوز پیش خیلی ها ارزش و اعتبارداشت؛ دوم: این حکومت برای چندسال دیگه بیمه می شد؛ سوم: ما همچنان به زندگی گوسفندی مون ادامه می دادیم و هربلایی سرمون می اوردن صدامون در نمیومد؛ چهارم: موسوی هم تحت سلطهء ولی وقیح هیچ کاری نمی تونست بکنه و فقط یه مترسک بود؛ پنجم: بسیج و سپاه و روحانیت و مراجع هنوز یه جو اعتبار بین مردم داشتن؛ ششم: ماها هم هی غر می زدیم که اه بابا این موسوی هم بی عرضه از آب درومد و این دفعه به اصلاح طلبا رای نمی دیم و از این حرفا؛ هفتم: احمدی نژاد هم سرگرم آماده کردن خودش برای دورهء بعد بود... بازم بگم؟ پس باید بدونیم که این تقلب یک هدیهء الهی برای ما و فرصتی برای شناخت قابلیت هامون بود؛ هر چند براش هزینه دادیم و عزیزانی رو از دست دادیم ولی هزینه ش هم خیلی کمتر از مورد اول بود. جنبش سبز مثل یه دایهء مهربون از ما بره های سر به راه داره شیرزنان و شیرمردانی می سازه که تو تاریخ مثال زدنی خواهیم شد. اگه خدا به خ.ر یه جو عقل داده بود و اون دست به چنین حماقتی نمی زد ما حالا حالا باید سواری می دادیم... رادیکالیسم سبز، زبان سرخ دارد! يک کلمهء وحشت زده از مادر عروس روزنامه رسالت ـ بقایای جریان موسوم به سبز روز به روز رادیکال تر و خطرناک تر می شود. در مراسم 16 آذر امسال حتی تندروی و جسارت این جریان به حدی رسید که عده ای به خود اجازه دادند در دانشگاه تهران عکس بنیانگذار کبیر انقلاب (ره) را پاره کنند و شعارهایی علیه مقدسات مردم سر دهند که البته این رخداد ناگوار باعث جریحه دار شدن احساسات عموم ملت ایران شد .زبان سرخ رادیکالیسم سبز یکی از عوامل ریزش های بی سابقه در این جریان است. گریز از مجاری قانونی، روی آوردن به اردوکشی در خیابان، ایجاد بلوا و آشوب در چند خیابان تهران، ایجاد مزاحمت برای جان، مال و ناموس مردم و... روز به روز بر بی اعتمادی مردم نسبت به سران فتنه اخیر افزوده است. سران فتنه نیز با حمله به نهاد های انقلابی مثل سپاه پاسداران، بسیج و... به افراطی گری در موضع گیری های رسمی روی آورده اند؛ تا جایی که موسوی نامزد شکست خوردهء انتخابات 22 خرداد در بیانیه ای بسیج مستضعفین را که به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) "بحق پشتوانه انقلاب اسلامی" است به یک ماشین سرکوبگر، دستگاه بی نیت، ابزاری برای قدرت حاکمان، جیره خوار دولت، پاداش سرانه بگیر، دست و پا شکن، ابزاری برای ترساندن مردم، دارندگان لباس های مخوف و... تشبیه کرد.
تصوير مردمی که برای شرکت در اين مراسم پول نگرفته بودند
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 743 ـ يک شنبه 29 آذر 1388 ـ 20 دسامبر 2009
در گفتگوی فرامرز فروزنده با اسماعيل نوری علا
چرا «جدايی نهاد دين از نهاد سياست» يکی از مولفههای اصلی دمکراسی است؟
جنگ نرم جمهوری اسلامی عليه مخالفان
نامه ای سرگشاده به «شاهرخ مشکين قلم»
فراز هايي از سخنان گهر بار امام خميني (ره) (بمناسبت هتک حرمت به تصويرامام راحل) تهيه شده بوسيلهء هيأت ديوانگان حضرت سکينه
آخرين اختراعات در عصر ولايت فقيه «شير هوشمند وضو» در ايران ساخته شد! احمدی نژاد راه مهار تخريب محيط زيست را تشريح کرد
شماره 742 ـ شنبه 28 آذر 1388 ـ 19 دسامبر 2009
اشتباه اساسی در نحوهء طرح سکولاريسم در ايران
شکستن هرچه بيشتر بت در هم شکسته تکه ای از مقالهء محمدعلی اصفهانی>>>
شماره 741 ـ جمعه 27 آذر 1388 ـ 18 دسامبر 2009
جمعه گردی اين هفتهء اسماعيل نوری علا
عکس خمينی و در دام واکنشگرايی رژيم افتادن
دعوای عکس را به فرومايگان بگذاريد برگرفته از فيس بوک حشمت طبرزدي
پيشينهء قانون گرائی و سکولاريسم در ايران (بخش سوم از رسالهء «سکولاريسم...»)
بخش سوم از مقالهء «تاکتیک های تغییر و آرمان تغییر»
شماره 740 ـ پنج شنبه 26 آذر 1388 ـ 17 دسامبر 2009
رفسنجانی خائن و خاتمی پست و حقير است روحالله حسينيان، نمايندهء تهران در مجلس اسلام
تمسک به آيت الله خمينی؛ هزينه هایی که افزایش می یابد
غارت بی صدامنيرو روانی پور
شماره 739 ـ چهار شنبه 25 آذر 1388 ـ 16 دسامبر 2009
از ميرزاده عشقی تا مجيد توکلیها
بعد از عکس خمینی، نوبت به آتش کشیدن حجاب است!
افزايش شديد ازدواج موقت در تهران و دیگر شهرها
زنان سبزپوش علیه نظامیان جوشن پوش
اسلام، آزادي هاى مدنى زنان، و قتل هاى ناموسى
شماره 738 ـ سه شنبه 24 آذر 1388 ـ 15 دسامبر 2009
برنامه ريزی برای شستشوی مغزی در دانشگاه ها
شاعر، نويسنده و فعال قديمی فرهنگی
گوگوش و سروش و همجنس بازها با سبزها هستند! مخالفان سکولاريسم و تحجر با جنبش دانشجوئی!
ترجمه هفتگی کتاب «ترک های امروز» فصل سوم ـ سال های پر کشاکش (1960 تا 1980) قسمت پنجم ـ کودتا و برآمدن مذهبی ها
شماره 737 ـ دو شنبه 23 آذر 1388 ـ 14 دسامبر 2009
چگونگی محاکمهء جنایات جمهوری اسلامی
دربارهء مغلطه ای به نام روشنفکر دینی
آیا از نظر اسلام، غیر مسلمانان «نجس» هستند؟
دولتی گرفتار قطع مغز، به دنبال درمان قطع نخاع! يکی از پزشکان بيمارستان امام خمينی
|
================ ================ ================ ================ ================ ================
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>> ================ ================ ================ ================ ================ =========== =========== =========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است. ======
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است. ======
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند. ====== آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». ======
====== ====== |
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |