|
||
دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | عکس انتخابی | ويدئوها | کتابخانه | زنان | گروه ها | اسناد | نامه ها درباره سکولاريسم | فهرست نام نويسندگان | سال سوم ـ شماره 739 ـ چهار شنبه 25 آذر 1388 ـ 16 دسامبر 2009 | فهرست کليهء مقالات | English Section |
||
کلکسيون ورشکسته ================ اعدامها در جمهوری اسلامی هیچگاه تعطیل نشده است. در بررسی کارنامهء سی ساله جمهوری اسلامی ما به عمد می کوشیم کارنامهء خود مخفی داریم. در پی این همه اعدام، منِ مخالف رژیم هنوز هم حاضر نیستم «لغو حکم اعدام» را شعار همگانی خویش گردانم. پس از سی سال که خون همچنان از پیکر این جامعه جاریست، امروز من روشنفکر به جایی رسیدهام که می خواهم احیاگر آن قانون اساسی باشم که سنگ بنایش بر نفی شخصیت ِ آزاد انسان و نقض تمامی حقوق شهروندی او استوار است. با نفی تمامی رنگهای موجود، جهان را یک رنگ می خواهیم و به عبث در این رنگ، رنگهای دیگر را کشف می کنیم تا خود بفریبم، چنانچه سی سال پیش فریفته بودم... >>> ================ این حرکت دارای یک منبع تغذیه دو قطبی ست: مثبت و منفی. قطب مثبت آن موسوی و همین طور کروبی است که البته اکنون رابطه شان با بدنهء جامعه به شدت محدود شده. قطب منفی اما که احمدی نژاد باشد، همچنان دیده خواهد شد و با حضور منفی اش موجب به حرکت در آمدن جنبش می گردد. اتفاقاً او پتانسیل عجیبی برای یکپارچه کردن مخالفان خود دارد. در واقع احمدی نژاد بیشتر مخالف دارد تا موسوی موافق؛ و، بدين لحاظ، گزینهء مطلوب تری برای جنبش است ـ البته به طور معکوس! او، با هر بار سخن گفتن، سفر رفتن و ... خون تازه ای به رگ های جنبش تزریق خواهد کرد. خوش اقبالی مخالفان این است: «احمدی نژاد با آن هاست»! >>> ================ آنچه در این جا به آن می پردازیم عملیات نسبتا پنهان تر و ظریف تری ست که مستقیماً توسط نهادهای امنیتی و یا غیرمستقیم از طریق بازوهای اجرایی توجیه شده مثل سازمان تبلیغات و نمایندگی بیت در دانشگاه ها در حال پیاده سازی است. از آنجا که حضور چهره های سیاسی به اقدامی مناقشه آمیز و منفور بدل شده و حتی دفن شهدای گمنام در دانشگاه ها با برخورد دانشجویان روبرو شده، پس از راه های غیرمستقیم تر و پنهان تر برای جهت دهی افکار دانشجویان استفاده می شود. روش های مدرن توجیه و شستشوی مغزی که می توان آنها را شیوه های عمومی سازی این نوع برنامه های امنیتی دانست این روزها به شدت در قالب حرکت های فرهنگی دنبال می شوند. >>> ================ شاعر، نويسنده و فعال قديمی فرهنگی
با کمال تأسف خبر شديم که دکتر محمد عاصمی، شاعر و نويسنده و پژوهشگر ايرانی مقيم آلمان و مدير و سردبير مجلهء «کاوه»، روز شنبه در بيمارستانی در نزديکی شهر مونيخ درگذشته است... او از فروردين 1342 نشریۀ فرهنگی و اجتماعی کاوه را به زبان فارسی در مونيخ منتشر کرد. اين نشريه به ويژه ناشر افکار و آثار نويسندگان و پژوهشگران ايرانی شد که در اروپا اقامت داشتند. خود عاصمی نيز با شروع کار کاوه و مقالاتی که در آن می نوشت نشان داد که به انسانيت و عدالت بيش از هر مسلک و ايدئولوژی اعتقاد آورده و آزادی ها و حقوق بشری را از همهء آرمان های ناکجاآبادی برتر می شمرد. سردبير و همکاران سکولاريسم نو فقدان اين دوست فرهيخته و انسان مدار را به همهء خردگرايان و آزاديخواهان ايران تسليت می گويند و به ياد او نامهء زيبائی را که شاعر معاصر، رضا مقصدی، در فوريه امسال به او نوشته و از روزگار رفته با او سخن گفته نقل می کنيم. >>>
به گزارش خبرگزاری فارس، محمدحسین صفارهرندی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان بسیجی و همچنین دانشجویان حامی موسوی اظهار داشت: «جنبش دانشجویی هویتی از جمله آزادگی، استقلال، آگاهی، انقلابی بودن، مردمی بودن، عدالتخواه بودن، ایران دوست بودن و ضد استکبار و استبداد بودن دارد و باید از انقلاب جنبش دانشجویی مشخصاتی مانند اسلامگرایی و ضد شوروی و امریکا بودن و ... را نیز پیدا کرد و این جنبش تجربهء یک انقلاب واقعی که مشابه آن را تا کنون نداشته ایم، دارا است. مرزبندی با جریانات ضد انقلاب، لیبرال، سرمایه داری وابسته، مرزبندی با جریانات متحجر، لائیک، سکولار از دیگر مشخصه های جنبش دانشجویی است و این جنبش سرآمد تمامی جریانات وفادار به نظام جمهوری اسلامی بوده است». او سپس خطاب به دانشجویان حامی جنبش سبز موسوی افزود: «اعلام کنید که هیچ نسبتی با آن افتخارات جنبش دانشجویی ندارید و شما در هیچکدام از این افتخارات شریک نیستید، به شرطی که از این به بعد این افتخارات را به نفع خود مصادره نکنید. شماهایی که از جمهوری اسلامی خجالت می کشید، چرا در ساز و کارهای قانونی جمهوری اسلامی شرکت می کنید و کسی که جمهوری اسلامی را به جمهوری ایرانی تبدیل می کند و آن را قبول ندارد، حق شرکت به عنوان نامزد جمهوری اسلامی را ندارد. کسانی فریبکار هستند که راهنمای چپ را میزنند و به راست می پیچند و فریبکار آن کسی است که سه روز قبل از انتخابات دم از قانونگرایی می زند، اما وقتی که نتیجهء انتخابات معلوم می شود آن را قبول ندارد و قانون را زیر پا میگذارد. اگر کسی به گذشته های نورانی این جنبش پشت کرده و آنها را قبول ندارد نمی تواند در جشن های مربوط به این جنبش شرکت کند و به همین دلیل می آید و جشن دانشجویی دیگران را به هم می زند. من به آن بالادستی های شما می گویم که نمی توانید روی ارزش های به دست آمده از انقلاب پا بگذارید و در پستوها با آمریکا ارتباط برقرار کنید. بالادستی های شما، همان کسانی که به شما خط میدهند، روز گذشته برای فرار چادر زنانه به سرکرده بودند. دیروز جای شما خالی بود که مشاهده کنید که مردم با چه بی اعتنایی به کسانی که سطل های زباله را آتش می زدند، نگاه می کردند و من نمی دانم که سطل های زباله چه هیزم تری به شما فروخته اند که دست از سر آنها بر نمی دارید. شما به دلایل کاهش افراد حامی خود مجبور شدید از گوگوش تا سروش را عضو جنبش خود کنید و افتخار می کنید که همجنس بازان و بهایی ها عضو تشکیلات شما هستند... اما اکنون اکثر آن سيزده میلیونی که به دلیل اعتقادات دینی به موسوی رای داده بودند، از این جنبش کم شده و به آگاهی دست یافته اند.
در ترکيه، قانون اساسی استفاده از مذهب برای مقاصد سياسی را ممنوع کرده است و مومنان مسلمان هم معمولا به کانديداهای دست راستی احزاب سکولاری همچون دموکرات ها و حزب عدالت رای می دادند؛ چرا که معتقد بودند آن ها نسبت به نوع زندگی مسلمانان موضع موافق تری دارند. اما هنگامی که درست راستی های مرکزی در صحنه ی سياسی ترکيه دچار انشقاق شدند و چنين به نظر رسيد که ديگر نمی توانند خواست های محافظه کاران را برآورده سازند، اقليتی از مومنان مسلمان ـ که بيشترشان وابسته به طريقت های مذهبی ِ ترکيه بودند، تصميم به ايجاد حزبی از آن خود گرفتند ـ حزبی که بتواند کشور را به سوی برقراری ِ قوانين اسلامی، که شريعت خوانده می شود، رهنمون شوند. ================
|
مقام زن در حکومت اسلامی
از ميرزاده عشقی تا مجيد توکلیها امروز کمپين مردان ايرانی در همان حال که با نمايش مردان در حجاب نمایش نظام را به سخره می گيرد نظام آلت سالار جمهوری سياسی را به پرسش میکشد. در اين نظام به زير آوردن زنان مترادف مردانگی است و مردانگی مترداف حميّت و دلاوری و، در همان حال، حفظ غيرت از طريق کنترل جنسی زنان نشان شکنندگی بيش از حد همين مردانگی است و نمایانگر ضعف نظامی است که هويت فرهنگی آن بر پايهء نفی آزادی زنان استوار شده است. به واقع، حجاب زنان، پارچه ای که می گويند پردهء ساتر عفت زنان است، جز اعلام ناتوانی مردان نيست که گويا موجوداتی بی اختيارند که ديدن موی و روی زن عنان خرد از دستشان می ربايد. >>>
بعد از عکس خمینی، نوبت به آتش کشیدن حجاب است! جنبش مردان محجبه طرفدار موسوی و سبز یک جریان عمیقن ارتجاعی است. این جنبش امروز به اسم اعتراض، حجاب به سر کرده است، فردا همین مردان محجبه جلو مردم را برای سوزاندن حجاب و برچیدن بساط ستم بر زن به اسم تبری از تندروی خواهند گرفت! علت روسری پوش شدنشان همین است! میخواهند جلو مردم را برای جمع کردن بساط حجاب بگیرند. میخواهند بر برادری و پیوندشان بر خمینی پافشاری کنند. آنقدر از مردم میترسند که دفاعشان را از خمینی و از حجاب و از الله و اکبر و سایر سمبلهای این ارتجاع دینی عتیق تحت لوای مبارزه با دولت کودتا پوشانده اند. اینها فقط کلک آخوندی است. حجاب علامت ستم و بیحقوقی زن است. اگر میشود صلیب شکسته هیتلر را برداشت به گردن آویزان کرد و ادعای مبارزه با فاشیسم داشت، میشود حجاب هم به سر کرد و ادعای مقابله با نظام داشت!
افزايش شديد ازدواج موقت در تهران و دیگر شهرها
يک مقام آگاه در سازمان ثبت احوال که خواهان عدم درج نام خود است در این خصوص میگوید: «در دوازده ماه گذشته، ازدواج موقت در استان تهران حدود بيست و هشت درصد بیشتر از دوره مشابه قبل به ثبت رسیده است اما با توجه به آن که بخش مهمی از این نوع ازدواج، در دفاتر رسمی ثبت نمیشود، دسترسی به تغییرات واقعی ازدواج موقت، کار دشواری است. این در حالی است که ازدواج موقت ثبت نشده، ممکن است پیامدهای حقوقی نامطلوبی در پی داشته باشد. این پیامدها بهویژه در صورت تولد فرزند، شدیدتر میشود». این مقام آگاه همچنین از استانهای قم و یزد به عنوان دارنده بالاترین و پایینترین آمار ازدواج موقت در کشور یاد کرد. امیدی خواه، یکی از اساتيد دانشگاه و مدرس علوم فقهی و حقوقی، نیز در این خصوص می گوید: «ازدواج های موقت به شدت در کشور در حال افزایش است این در حالی است که راهکاری برای جلوگیری از افزایش این پدیده در جامعه ارائه نمی شود و این امر می تواند افزایش آسیب های اجتماعی را در جامعه به دنبال داشته باشد». امیدی خواه تاکید می کند که: «با توجه به اینکه ازدواج موقت با عرف جامعه ما همخوانی ندارد و ثبت آن در شناسنامه می تواند برای مردان مشکل ساز شود، بنابراین در اغلب موارد چنین ازدواج هایی به ثبت رسمی نمی رسند. در حال حاضر بسیاری از دفاتر به صورت غیر رسمی با هزینه ای اندک ازدواج موقت را در برگه هایی خاص درج می کنند و مدارک خاصی نیز برای این امر نیاز نیست و این عوامل باعث شده تا مردان دیگر تمایلی برای ثبت رسمی این ازدواج ها نداشته باشند». این استاد دانشگاه به وضعیت فرزندانی که از نتیجه این قبیل ازدواج ها متولد می شوند اشاره کرده و می افزاید: «وضعیت این قبیل کودکان غالباً در هاله ای از ابهام قرار دارد و اکثر آنان از همان سالهای ابتدایی زندگی با مشکلات فراوانی روبرو می شوند». وی آمارهای اعلام شده در خصوص ازدواج موقت را غیر واقعی دانسته و می گوید: «آنچه که از سوی مراجع رسمی در ارتباط با ازدواج موقت اعلام می شود به هیچ عنوان صحت ندارد چرا که درصد بالایی از این ازدواج ها به ثبت نمی رسند و فقط در برگه ای درج می شوند». مهیندخت داوودی، معاون مجتمع قضائی خانواده، مشکلات اقتصادی و نبود سرپرست خانواده را از علل افزایش ازدواجهای موقت می داند و با اشاره به علل افزایش ازدواج موقت در جامعه می گوید: «بررسی ها نشان می دهد مشکلات اقتصادی و نیاز به داشتن سرپرست مرد و همچنین مسائل عاطفی و جنسی از اصلی ترین علل ازدواج موقت در ایران به شمار می آید». وی به عدم ثبت ازدواج موقت در دفاتر رسمی اشاره کرده و می گوید: «گواهی صیغهء موقت از سوی عاقد صادر می شود و شرط و و شروط تعیین و اعلام می شود اما اغلب این ازدواج موقت در دفترخانه ثبت نمی شود». داوودی همچنین طفره رفتن از پرداخت نفقه و شروط عقد دائم را از دیگر دلایل افزایش ازدواج موقت ذکر کرده و می افزاید: علل افزایش ازدواج موقت باید مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد چرا که بسیاری از کارشناسان معتقدند اینگونه ازدواجها آسیب های اجتماعی به دنبال دارد. چندی پیش هم دکتر مجید ابهری متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی از افزایش بيست و پنج درصدی آمار ازدواج موقت در کشور خبر داده و هشدار داده بود که اینگونه ازدواجها آسیب های اجتماعی بسیاری به همراه دارد.
زنان سبزپوش علیه نظامیان جوشن پوش اگر تا دیروز زنان مظلومانه و در خفا با خشونت پدران و برادران و شوهران خویش مواجه بودند و از ترس آبرو دم بر نمی آوردند امروز اما آنها جلودار جنبش علیه دولتی هستند که مبارزات زنان و خشونت علنی ماموران دولتی علیه زنان مشروعیت و آبرویش را برای همیشه بر باد داده است حتی هیچ تقلب انتخاباتی ای نمی توانست به اندازهء تصاویر منتشر شده از خشونت مامورین دولتی علیه زنان تظاهرات کننده مشروعیت دولت را زیر سوال ببرد ، حالا تصویر صورت خونی و چشمان بی فروغ ندا آقا سلطان را همهء دنیا دیده اند و خبر تجاوز به زنان در زندان را مردم جهان حتی در دور دست ترین نقاط دنیای اسلام به گوش شنیده اند. >>>
اسلام، آزادي هاى مدنى زنان، و قتل هاى ناموسى زنان به قتل مى رسند چون رفتارشان بطور مثال با اقوام مرد، دوستانه است؛ چون حرکات و لباس پوشيدن شان "جلف" است، چون عاشق مردى که "نبايد" شده اند، چون خواهان زندگى مستقلانه شده اند، چون تقاضاى طلاق کرده اند، چون در اتوبوس کنار مرد "غريبه اى" نشسته اند، با مردى تماس تلفنى داشته اند و يا عاشق مردى شده و خواسته اند با او زندگى کنند. قاتلين معمولاً يا مجازات نمي شوند يا به سه ماه و حداکثر يک سال زندان محکوم مي شوند. علاوه بر اين، اين قتل ها در جوامع کوچک محل سکونت مسلمانان در بريتانيا، سوئد، نروژ، ايتاليا، برزيل، پرو و ونزولا و آمريکا هم روى مي دهد. >>>
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 737 ـ دو شنبه 23 آذر 1388 ـ 14 دسامبر 2009
چگونگی محاکمهء جنایات جمهوری اسلامی
دربارهء مغلطه ای به نام روشنفکر دینی
آیا از نظر اسلام، غیر مسلمانان «نجس» هستند؟
دولتی گرفتار قطع مغز، به دنبال درمان قطع نخاع! يکی از پزشکان بيمارستان امام خمينی
شماره 736 ـ يک شنبه 22 آذر 1388 ـ 13 دسامبر 2009
آخرين کشف آيتالله نوري همداني، در پی سبز شدن رهبر:
تضعيف حقوق بشر خيانت به بشريت استبه مناسبت سالگرد امضای اعلاميه حقوق بشرشکوه ميرزادگی
ما که می گفتیم این اختلافات نه تنها جدی ست بلکه بر سر مشروطه و مشروعه است
ولی فقیه قبلی، تازه ترین سوراخ فرار ولی فقیه فعلی
نامهء بنياد ميراث پاسارگاد به رييس موزه بريتانيا در مورد فرستادن منشور کورش بزرگ به ايران
شماره 735 ـ شنبه 21 آذر 1388 ـ 12 دسامبر 2009
در آستانهء محرم: درسی که باید از جنبش 16 آذر آموخت
روزنامه نگاری در بزرگ ترین زندان روزنامه نگاران جهان
ريشه های اطلاعاتی کودتای اخير خامنه ای
پذيرش هزینه های آقای احمدی نژاد، چرا؟
مبانی دینی و اعتقادی دو خط قرمز ما هستند جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت ارشاد
شماره 734 ـ جمعه 20 آذر 1388 ـ 11 دسامبر 2009
جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
ما از مرحلهء انقلاب نرم گذر کرده ایم گفتگوگر: يکی از نشريات کردستان عراق
شعار «جمهوری ايرانی» و ضرورتهای جنبش سبز
مانیفست حزب کمونیست کارگری ایران دربارهء «انقلاب ایران»
من چيزی به نام «دموکراسی دينی» را قبول ندارم اکبر گنجی، در سخنرانی اش در استکهلم
شماره 733 ـ پنج شنبه 19 آذر 1388 ـ 10 دسامبر 2009
سخنان خامنه ای در بزرگداشت 16 آذر سال پيش
جمهوری اسلامی نتوانسته جنبش دانشجویی را سرکوب کند
نظري بر نظرات دکتر حسين بشيريه در مورد جنبش سبز
محتوای اصلی جنبش دانشجوئی ضدآمریكائی است! سردار مسعود جزایری، معاون فرهنگی ستاد كل نیروهای مسلح
|
================ ================ ================ ================ ================ ================
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>> ================ ================ ================ ================ ================ =========== =========== =========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== ===========
مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است. ======
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است. ======
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند. ====== آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». ======
====== ====== |
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |