|
||
دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | عکس انتخابی | ويدئوها | کتابخانه | زنان | گروه ها | اسناد | نامه ها درباره سکولاريسم | فهرست نام نويسندگان | سال سوم ـ شماره 738 ـ سه شنبه 24 آذر 1388 ـ 15 دسامبر 2009 | فهرست کليهء مقالات | English Section |
||
ما لعبتکانيم و فلک لعبت باز... ================ چگونگی محاکمهء جنایات جمهوری اسلامی
در همایش جوانان ایرانی در برلین با موضوع "جنایت علیه بشریت در ایران"، شهرزادنیوز با پیام اخوان، استاد دانشگاه مک گیل به گفتگو نشست. وی دادستان پیشین جنایات جنگی دادگاه جنایی بینالمللی سازمان ملل و از موسسان مرکز اسناد حقوق بشر ایران میباشد. از نظر پيام اخوان هیچ کسی را که به کشتار مردم دست زده نباید از مجازات مصون کرد، و پیوستن این شخص به جنبش اصلاحات هم دلیل بر مصونیت نخواهد بود، و نیز فرار به کشوری دیگر نباید امکان گریز از مجازات را فراهم آورد. اخوان به این پرسش که برخی "بخشش یا عفو عمومی را طرح میکنند" به تفاوت دو موضوع انتقام و عدالت میپردازد. کسی موافق انتقام نیست، اما جامعهای که اجازه دهد جنایتکار مصون بماند، خودش را نابود میکند. >>> ================ دکتر سروش در برابر این پرسش که: «...شما امروز روشنفکر دینی را چگونه تعریف می کنید؟» پاسخ می دهد: «تعریفش آسان است. من همیشه می گویم، اگر روشنفکر غیر دینی معنی دارد، روشنفکر دینی هم معنی دارد. اگر استبداد دینی معنی دارد، دموکراسی دینی هم معنی دارد...» به حقیقت آدمی انگشت به دهان می ماند از پاسخ این شهره به فیلسوفی. دقت کنیم که چه آسان می خواهد با لفاظی و مغلطه پاسخی نادرست را به یک پرسش درست بدهد. اگر روشنفکر غیر دینی وجود دارد... یعنی چه؟ روشنفکر زمانی روشنفکر است که خود را از هر قید و بند سماوی آزاد کرده باشد. >>> ================ در دیروز تاریخ، دل پدران و مادران ما به عشق زنده نبود، بل به تعصب مرده بود. نسل من که اکنون برف کهنسالی بر سر و رویش نشسته است، هدایت و فروغ فرخزاد را، در کنار خود داشت، ولی آن پنبهء لعنتی راه شنیدن را بر ما بسته بود. هدایت متولیان جهل و تاریکی را به سخره می گرفت، و آموزه های متعصبانهء آنان را مانع رشد و کمال و دشمنی با اصالت ملی می دانست. کسی نبود یا اگر بود من نمی شناسم که به او بگوید، مرد! برای که سخن می گوئی؟ گوش ها نمی شنوند و چشم ها نمی بینند!.. >>> ================
در افواه شایع است که اسلام غیر مسلمانان را کافر و گمراه و نجس می شمارد که باید از آنها دوری جست و نمی توان با آنان نشست و برخاست کرد یا آنان را در مسجد راه داد. چون مسجد بواسطهء وجود آنها ملوث و نجس می شود! و نباید کتاب های آنان را خواند یا از غذای آنان خورد. در جوامع اسلامی قدیم، غیر مسلمانان موظف بودند که کمربندی بنام «زُنّار» بخود ببندند تا مشخص شوند و مسلمانان خود را از وجود نجس آنان دور نگهدارند! همینطور آنان از بیرون آمدن در روزهای بارانی ممنوع بودند! ولی آیا این رفتارهای غیر انسانی و تحقیر آمیز مورد تایید اسلام است؟.. بنا بر نوشتهء حاضر، می بینیم که اسلام بی تقصیر است و آنچه اعمال شده، در اثر کج فهمی های ما مسلمانان از یک حدیث نبوی بوده است. >>> مقاله ای در همين رابطه:
دولتی گرفتار قطع مغز، به دنبال درمان قطع نخاع! يکی از پزشکان بيمارستان امام خمينی
سلام. من یک پزشک هستم . شاغل در بیمارستان هزار تختخوابی امام خمینی تهران. چهار سال قبل یکی از اساتید تازه کار بخش جراحی مغز و اعصاب این بیمارستان شروع به تحقیق در مورد پیوند سلول های بنیادی در نخاع بیماران قطع نخاعی کردند . این کار در روی چند ده نفر انجام شده بود و این بیماران در حال گذراندن دوره فیزیوتراپی خود بودند. این تحقیق علمی هنوز کامل نبود و حتی مقاله ای مربوط به آن هم منتشر نشده بود و خود تحقیق حتی در بخش جراحی مغز واعصاب همین بیمارستان هم پذیرفته نشده بود و سایر اساتید به آن به دیده یک تحقیق معمولی علمی، البته با یک بودجه پژوهشی مطلوب نگاه میکردند. همزمان در همان روز صدور اولین قطعنامه شورای امنیت بر علیه ایران در یک روز عجیب به ناگهان سرو کله خبرنگاران صدا وسیما در اطاق عمل جراحی مغز و اعصاب پیدا شد و مصاحبه های مختلف با اعضای تیم تحقیق از تلویزیون پخش شد بدون این که حتی یک مقاله در مورد این کار منتشر شود . کلی تبلیغات تلویزیونی بر روی آن انجام شد و اعضای تیم تحقیق سر از بیت رهبری در آوردند و مورد حمایت مقامات قرار گرفتند . دو هفته بعد هم احمدی نژاد به بیمارستان آمد و میلیاردها تومان بودجه برای این کار تخصیص داد. ما پزشکان نیز همگی با کنجکاوی در حال تماشای این نمایش مسخره بودیم .احساس این که چند تن از پزشکان و همکاران ما آلت دست نمایش های تلویزیونی دروغ شده بودند برایمان ناراحت کننده بود .بسیاری از اساتید رشته جراحی مغز و اعصاب دانشگاه تهران به این استاد اعتراض کردند که چگونه اجازه داده است تحقیقی که حتی نتیجه آن معلوم نیست اینگونه در سطح کشور منتشر شود و یک کار علمی نیمه تمام و نامعلوم باعث تبلیغات سیاسی احمدی نژاد شود؟ از فردای پخش تلویزیونی این نمایش مسخره، هزاران جانباز و بیمار فلج و قطع نخائی از سراسر کشور عازم بیمارستان امام تهران شدند و شبها بدون سرپناه به امید درمان و بهبودی در خیابانها و پارکها خوابیدند و ما چه دلسوزانه به آنها میگفتیم که همه اینها دروغ است و فریب نخورید. ولی آنها فریب خوردگان سیما و احمدی نژاد بودند و حرف ما را به مخالفت با پیشرفت کشور قلمداد می کردند .به همه آنها وعده درمان داده شد. نوبت های چند ماهه گرفتند و رفتند تا در مراجعه بعدی بیایند و پولهای بیشتری را آتش بزنند .چهار سال از آن همه تبلیغ می گذرد. از هزاران نفر قطع نخاعی تحت درمان، حتی یک نفر درمان نشده است. البته یکی دو نفر انگشت شصت پای خود را چند درجه می توانند تکان دهند. این کار تحقیقی در هیچ کجای دنیا پذیرفته نشد و انچه از بین رفت میلیاردها تومان و وقت و امید هزاران انسان مظلوم و بیمار بود.
================
|
اعدامها در جمهوری اسلامی هیچگاه تعطیل نشده است. در بررسی کارنامهء سی ساله جمهوری اسلامی ما به عمد می کوشیم کارنامهء خود مخفی داریم. در پی این همه اعدام، منِ مخالف رژیم هنوز هم حاضر نیستم «لغو حکم اعدام» را شعار همگانی خویش گردانم. پس از سی سال که خون همچنان از پیکر این جامعه جاریست، امروز من روشنفکر به جایی رسیدهام که می خواهم احیاگر آن قانون اساسی باشم که سنگ بنایش بر نفی شخصیت ِ آزاد انسان و نقض تمامی حقوق شهروندی او استوار است. با نفی تمامی رنگهای موجود، جهان را یک رنگ می خواهیم و به عبث در این رنگ، رنگهای دیگر را کشف می کنیم تا خود بفریبم، چنانچه سی سال پیش فریفته بودم... >>>
این حرکت دارای یک منبع تغذیه دو قطبی ست: مثبت و منفی. قطب مثبت آن موسوی و همین طور کروبی است که البته اکنون رابطه شان با بدنهء جامعه به شدت محدود شده. قطب منفی اما که احمدی نژاد باشد، همچنان دیده خواهد شد و با حضور منفی اش موجب به حرکت در آمدن جنبش می گردد. اتفاقاً او پتانسیل عجیبی برای یکپارچه کردن مخالفان خود دارد. در واقع احمدی نژاد بیشتر مخالف دارد تا موسوی موافق؛ و، بدين لحاظ، گزینهء مطلوب تری برای جنبش است ـ البته به طور معکوس! او، با هر بار سخن گفتن، سفر رفتن و ... خون تازه ای به رگ های جنبش تزریق خواهد کرد. خوش اقبالی مخالفان این است: «احمدی نژاد با آن هاست»! >>>
برنامه ريزی برای شستشوی مغزی در دانشگاه ها آنچه در این جا به آن می پردازیم عملیات نسبتا پنهان تر و ظریف تری ست که مستقیماً توسط نهادهای امنیتی و یا غیرمستقیم از طریق بازوهای اجرایی توجیه شده مثل سازمان تبلیغات و نمایندگی بیت در دانشگاه ها در حال پیاده سازی است. از آنجا که حضور چهره های سیاسی به اقدامی مناقشه آمیز و منفور بدل شده و حتی دفن شهدای گمنام در دانشگاه ها با برخورد دانشجویان روبرو شده، پس از راه های غیرمستقیم تر و پنهان تر برای جهت دهی افکار دانشجویان استفاده می شود. روش های مدرن توجیه و شستشوی مغزی که می توان آنها را شیوه های عمومی سازی این نوع برنامه های امنیتی دانست این روزها به شدت در قالب حرکت های فرهنگی دنبال می شوند. >>>
شاعر، نويسنده و فعال قديمی فرهنگی با کمال تأسف خبر شديم که دکتر محمد عاصمی، شاعر و نويسنده و پژوهشگر ايرانی مقيم آلمان و مدير و سردبير مجلهء «کاوه»، روز شنبه در بيمارستانی در نزديکی شهر مونيخ درگذشته است... او از فروردين 1342 نشریۀ فرهنگی و اجتماعی کاوه را به زبان فارسی در مونيخ منتشر کرد. اين نشريه به ويژه ناشر افکار و آثار نويسندگان و پژوهشگران ايرانی شد که در اروپا اقامت داشتند. خود عاصمی نيز با شروع کار کاوه و مقالاتی که در آن می نوشت نشان داد که به انسانيت و عدالت بيش از هر مسلک و ايدئولوژی اعتقاد آورده و آزادی ها و حقوق بشری را از همهء آرمان های ناکجاآبادی برتر می شمرد. سردبير و همکاران سکولاريسم نو فقدان اين دوست فرهيخته و انسان مدار را به همهء خردگرايان و آزاديخواهان ايران تسليت می گويند و به ياد او نامهء زيبائی را که شاعر معاصر، رضا مقصدی، در فوريه امسال به او نوشته و از روزگار رفته با او سخن گفته نقل می کنيم. >>>
گوگوش و سروش و همجنس بازها با سبزها هستند! مخالفان سکولاريسم و تحجر با جنبش دانشجوئی! به گزارش خبرگزاری فارس، محمدحسین صفارهرندی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان بسیجی و همچنین دانشجویان حامی موسوی اظهار داشت: «جنبش دانشجویی هویتی از جمله آزادگی، استقلال، آگاهی، انقلابی بودن، مردمی بودن، عدالتخواه بودن، ایران دوست بودن و ضد استکبار و استبداد بودن دارد و باید از انقلاب جنبش دانشجویی مشخصاتی مانند اسلامگرایی و ضد شوروی و امریکا بودن و ... را نیز پیدا کرد و این جنبش تجربهء یک انقلاب واقعی که مشابه آن را تا کنون نداشته ایم، دارا است. مرزبندی با جریانات ضد انقلاب، لیبرال، سرمایه داری وابسته، مرزبندی با جریانات متحجر، لائیک، سکولار از دیگر مشخصه های جنبش دانشجویی است و این جنبش سرآمد تمامی جریانات وفادار به نظام جمهوری اسلامی بوده است». او سپس خطاب به دانشجویان حامی جنبش سبز موسوی افزود: «اعلام کنید که هیچ نسبتی با آن افتخارات جنبش دانشجویی ندارید و شما در هیچکدام از این افتخارات شریک نیستید، به شرطی که از این به بعد این افتخارات را به نفع خود مصادره نکنید. شماهایی که از جمهوری اسلامی خجالت می کشید، چرا در ساز و کارهای قانونی جمهوری اسلامی شرکت می کنید و کسی که جمهوری اسلامی را به جمهوری ایرانی تبدیل می کند و آن را قبول ندارد، حق شرکت به عنوان نامزد جمهوری اسلامی را ندارد. کسانی فریبکار هستند که راهنمای چپ را میزنند و به راست می پیچند و فریبکار آن کسی است که سه روز قبل از انتخابات دم از قانونگرایی می زند، اما وقتی که نتیجهء انتخابات معلوم می شود آن را قبول ندارد و قانون را زیر پا میگذارد. اگر کسی به گذشته های نورانی این جنبش پشت کرده و آنها را قبول ندارد نمی تواند در جشن های مربوط به این جنبش شرکت کند و به همین دلیل می آید و جشن دانشجویی دیگران را به هم می زند. من به آن بالادستی های شما می گویم که نمی توانید روی ارزش های به دست آمده از انقلاب پا بگذارید و در پستوها با آمریکا ارتباط برقرار کنید. بالادستی های شما، همان کسانی که به شما خط میدهند، روز گذشته برای فرار چادر زنانه به سرکرده بودند. دیروز جای شما خالی بود که مشاهده کنید که مردم با چه بی اعتنایی به کسانی که سطل های زباله را آتش می زدند، نگاه می کردند و من نمی دانم که سطل های زباله چه هیزم تری به شما فروخته اند که دست از سر آنها بر نمی دارید. شما به دلایل کاهش افراد حامی خود مجبور شدید از گوگوش تا سروش را عضو جنبش خود کنید و افتخار می کنید که همجنس بازان و بهایی ها عضو تشکیلات شما هستند... اما اکنون اکثر آن سيزده میلیونی که به دلیل اعتقادات دینی به موسوی رای داده بودند، از این جنبش کم شده و به آگاهی دست یافته اند.
فصل سوم ـ سال های پر کشاکش (1960 تا 1980) قسمت پنجم ـ کودتا و برآمدن مذهبی ها در ترکيه، قانون اساسی استفاده از مذهب برای مقاصد سياسی را ممنوع کرده است و مومنان مسلمان هم معمولا به کانديداهای دست راستی احزاب سکولاری همچون دموکرات ها و حزب عدالت رای می دادند؛ چرا که معتقد بودند آن ها نسبت به نوع زندگی مسلمانان موضع موافق تری دارند. اما هنگامی که درست راستی های مرکزی در صحنه ی سياسی ترکيه دچار انشقاق شدند و چنين به نظر رسيد که ديگر نمی توانند خواست های محافظه کاران را برآورده سازند، اقليتی از مومنان مسلمان ـ که بيشترشان وابسته به طريقت های مذهبی ِ ترکيه بودند، تصميم به ايجاد حزبی از آن خود گرفتند ـ حزبی که بتواند کشور را به سوی برقراری ِ قوانين اسلامی، که شريعت خوانده می شود، رهنمون شوند.
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 736 ـ يک شنبه 22 آذر 1388 ـ 13 دسامبر 2009
آخرين کشف آيتالله نوري همداني، در پی سبز شدن رهبر:
تضعيف حقوق بشر خيانت به بشريت استبه مناسبت سالگرد امضای اعلاميه حقوق بشرشکوه ميرزادگی
ما که می گفتیم این اختلافات نه تنها جدی ست بلکه بر سر مشروطه و مشروعه است
ولی فقیه قبلی، تازه ترین سوراخ فرار ولی فقیه فعلی
نامهء بنياد ميراث پاسارگاد به رييس موزه بريتانيا در مورد فرستادن منشور کورش بزرگ به ايران
شماره 735 ـ شنبه 21 آذر 1388 ـ 12 دسامبر 2009
در آستانهء محرم: درسی که باید از جنبش 16 آذر آموخت
روزنامه نگاری در بزرگ ترین زندان روزنامه نگاران جهان
ريشه های اطلاعاتی کودتای اخير خامنه ای
پذيرش هزینه های آقای احمدی نژاد، چرا؟
مبانی دینی و اعتقادی دو خط قرمز ما هستند جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت ارشاد
شماره 734 ـ جمعه 20 آذر 1388 ـ 11 دسامبر 2009
جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
ما از مرحلهء انقلاب نرم گذر کرده ایم گفتگوگر: يکی از نشريات کردستان عراق
شعار «جمهوری ايرانی» و ضرورتهای جنبش سبز
مانیفست حزب کمونیست کارگری ایران دربارهء «انقلاب ایران»
من چيزی به نام «دموکراسی دينی» را قبول ندارم اکبر گنجی، در سخنرانی اش در استکهلم
شماره 733 ـ پنج شنبه 19 آذر 1388 ـ 10 دسامبر 2009
سخنان خامنه ای در بزرگداشت 16 آذر سال پيش
جمهوری اسلامی نتوانسته جنبش دانشجویی را سرکوب کند
نظري بر نظرات دکتر حسين بشيريه در مورد جنبش سبز
محتوای اصلی جنبش دانشجوئی ضدآمریكائی است! سردار مسعود جزایری، معاون فرهنگی ستاد كل نیروهای مسلح
شماره 732 ـ چهار شنبه 18 آذر 1388 ـ 9 دسامبر 2009
مستند «فمينيسم» در سيما؛ كدام طرف زيان كرد؟
دربارهء زرینتاج طاهره قرةالعین
صيغه يک ضرورت ملی است فرهاد تجری، عضو هيات رييسه كميسيون حقوقي، قضايي
|
================ ================ ================ ================ ================ ================
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>> ================ ================ ================ ================ ================ =========== =========== =========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== ===========
مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است. ======
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است. ======
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند. ====== آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». ======
====== ====== |
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |