|
||
دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | عکس انتخابی | ويدئوها | کتابخانه | زنان | گروه ها | اسناد | نامه ها درباره سکولاريسم | فهرست نام نويسندگان | سال سوم ـ شماره 742 ـ شنبه 28 آذر 1388 ـ 19 دسامبر 2009 | فهرست کليهء مقالات | English Section |
||
سيل هم با يک قطره باران آغاز می شود... ================ نگــــــــــــــــاه نــــــــــــــــــــدا
امــّیــــد بــــه گــام ِ داد خــواهـــت دارد
در بازی شطرنج، فقط بازيگری ناشی و بی اطلاع از قواعد بازی، و يا يک بازيگر مستأصل و قرار گرفته در آستانهء شکست، با کشاندن «شاه مهره» ی خود بوسط صفحه، بازی را ادامه می دهد؛ يعنی مهرهء شاهش را از پشت صف پياده ها ـ اگر باقی مانده باشند ـ بيرون می کشد و به ميان صحنهء نبرد می آورد تا به مدد حرکت های آن، حريف را بمخاطره بياندازد؛ حال آنکه در هر حرکت آن مهره که به خطر می افتد خود «شاه» است. بنظر من، ماجرای آتش زده شدن تصوير خمينی درست مشابه يک چنين حرکت ناشيانه ای در شطرنج است... >>> ================ در دام واکنشگرايی رژيم افتادن يکی از اهداف مهمِ دامی که امروز پهن شده، اين است که نيروهای محرکه سياسی و نيز رهبران جنبش، با هواداری از آيه الله خمينی و هواخواهی جنبش از راه و رسم آيه الله خمينی، به واکنش وادار شوند و با فراخوانی جنبش در طرفداری از آيه الله خمينی و برافراشته کردن نام و ياد و عکس او، محتوای جنبش را نه تنها از نقد گذشته بازدارند، بلکه عناصر فکری و فرهنگی و نيروی محرکه جنبش را به جايی پيوند دهند که فاقد عناصر آزادی و نوانديشی است. بديهی است، وقتی جنبش سياسی مردم ايران به جای پيوند جستن با رهبران آزادی و نوانديشی، با رهبرانی پيوند بجويد که فاقد انديشه آزادی و نوانديشی بودند، راه شکست آن از هم اکنون طراحی و به اجرا گذاشته شده است. >>>
دعوای عکس را به فرومايگان بگذاريد برگرفته از فيس بوک حشمت طبرزدي دوستان، از قول من بگویید که اصلاً برایم مهم نیست که عکس خمینی را پاره کردند. پس از 6 ماه مبارزه قرار است مجوز بگیرند برای دفاع از عکس خمینی!؟ اگر حکومت هم شیطنت کند و با راهپیمایی موافت کند چه آبروئی از ملت ایران خواهد رفت. در دنیا اعلام خواهند کرد مردم ایران امدند در تظاهرات تا از عکس خمینی دفاع کنند. از دفاع از رای مردم و محکومیت تجاوز تا حمایت از عکس خمینی!؟ ================ اين مطلب را از کيهان چاپ تهران نقل می کنيم که فريبکارانه نشريهء ما را «کاملاً الحادی» می خواند. توجه کنيد که الحاد به معنی انکار خدا و ايمان نداشتن به وجود عالم غيب است و نه انکار خامنه ای و حکومت آخوندی. و ما در اين نشريه با خدا کاری نداريم و آزادی داشتن همه گونه عقايد را در يک سيستم سکولار (غيرمذهبی و نه ضد مذهبی) تبليغ می کنيم اما حتماً با خامنه ای و رژيمش کار داريم و مبلغ فکر لزوم سرنگونی حکومت آخوندی هستيم. در ضمن، منتشر کردن مقالات ديگران لزوماً اعلام موضع از جانب ما نيست و بيشتر در راستای نشان دادن تنوع عقايد بر حول يک موضوع خاص است (که البته همگی ضد حکومت اسلامی اند). اما از آنجا که در کيهان همه بايد مثل سردبير فکر کنند و بنويسند تصور آن است که نشريان آزاديخواه نيز به همين سياق عمل می کنند: کافر همه را به کيش خود پندارد...
قرار بود حجاب را براندازيم يا اينكه مردها هم محجبه شوند؟! خشم فزايندهء ملت قدرشناس عليه جسارت به حضرت امام خميني و واكنش از سر اضطرار سران فتنه به اين جسارت، موجب سرسام در ميان جريان هاي ضد انقلاب مقيم خارج كه طي چند ماه اخير از «جنبش سبز» حمايت كرده اند، شده است. سايت سكولاريسم نو، كه داراي مشي كاملاً الحادي است در مقاله اي به قلم «مهرنوش- م» از عناصر كمونيست مقيم آلمان، با ابراز خشم نسبت به واكنش هاي اخير مي نويسد: «پاره كردن عكس خميني تازه اولين گام عليه مقدسات جمهوري اسلامي بود و بعد از آن بايد سراغ حجاب رفت. موسوي و خاتمي ماجراي اخير [پاره كردن تصوير حضرت امام] را مشكوك خوانده و عجز و لابه مي كنند! نگاهشان كنيد! از موسوي تا خاتمي بزدل، از كروبي تا مهاجراني، از سازگارا تا مخملباف و بقيه ترجيح مي دهند پاره كنندگان عكس خميني را مشكوك بنامند». اين ماركسيست سرگردان سپس به ماجراي روسري سر كردن برخي عناصر حامي فتنه در خارج از كشور (به عنوان حمايت از مجيد- ت، يكي از اغتشاشگراني كه چادر و روسري سر كرد تا با لباس مبدل از صحنه متواري شود) اشاره مي كند و مي نويسد: «مسخره است. قرار است با حجاب مبارزه شود. آن وقت اين دلقك هاي سبزپوش، روسري پوش شده اند! اگر ديروز، يا روسري يا توسري بود، امروز صداي آمريكاها، بي بي سي ها، سبزها، دوم خردادي ها، همان را تحميل مي كنند. حالا صداي آمريكا و بي بي سي و سبزها جنبش مردان محجبه راه انداخته اند. بايد به حكومت و سمبل هايش تعرض كرد نه اينكه آن سمبل را روي دست بلند كرد. مردي كه داوطلبانه حجاب سر مي كند رسماً جلوي جنبش ايستاده است. كسي كه تلاش مي كند الله و اكبر توي دهن مردم بيندازد و با داشتن سبيل، حجاب هم سر مي كند، رسماً و علناً مقابل جنبش سنگر گرفته است. جنبش مردان محجبه طرفدار موسوي يك جريان عميقاً ارتجاعي است». سكولاريسم نو در پايان اين نوشتار خشم آلود نوشت: «با اين رفتارها، همهء آنها كه ساكتند يا دفاع مي كنند اين حب را قورت داده اند كه سرنوشت جنبش گويا به دلقلك بازي موسوي بستگي دارد و گويا بايد با او راه آمد». ================ پيشينهء قانون گرائی و سکولاريسم در ايران (بخش سوم از رسالهء «سکولاريسم...») از اخلاق بدور خواهد بود اگر اين راستی را ناديده انگاريم که قدرت ملايان در آن روزگار آن اندازه زياد بود که حتا خود ناصرالدين شاه ِ قَدرقدرت هم به سختی از آنها می ترسيد، چه رسد به مستشارالدوله ی طفلک (نويسندهء رساله ی «يک کلمه»)... اما البته اين احتمال هم هست که او نيز همين درد بی درمانی را داشته که امروز کسانی که خود را «ملی ـ مذهبی» می خوانند از آن در عذاب هستند. هر چه هم تلاش می کنند باز قادر به رها ساختن گريبان خود از دست موهومات و خرافات نيستند. همچنان که ملا فکلی های امروز ما هم دچار همين تناقض هستند. زيرا ايشان از برون بسيار مدرن می نمايند و پيوسته هم از دموکراسی و حقوق بشر و سکولاريسم دم می زنند، ليکن همچنان در بحث های کاملا علمی و متکی بر منطق، ناخودآگاه از ملاها و احاديث استدلال می آورند. چه که در درون، هنوز هم در اسارت اوهام مذهبی هستند. ولو که هر شب هم يک بطر ويسکی بنوشند. >>> ================ بخش سوم از مقالهء «تاکتیک های تغییر و آرمان تغییر» مسلماً در خصوص جنبش های اجتماعی نمی توان گفت که یک باره زاده شده اند به خصوص اینکه اگر جنبش اجتماعی دارای بیشترین مشخصه سیاسی نیز باشد.در واقع جنبش های سیاسی محصول سالها ودهه ها کار روشنفکری در یک جامعه هستند که در نهایت در برهه ای از زمان که امکان تبلور داشته باشند خود را عرضه میکنند.در اینجا تفاوتی که کشور ما با بسیاری از کشورهای غربی می کند در عنصری است که می توان آن را عنصر" غافلگیرانه" یا غافلگیری سیاسی نامید. این مشکل تاریخی کشورهایی مثل ایران است از آن جهت که کنشگران سیاسی در حوزهء عمومی جامعه هیچ گاه به وسیله دولت ها اجازه تبلور و خودنمایی نداشته اند .آنها همواره مجبور بوده اند در اعماق جامعه، در فضایی کاملا کم اثر، به گفتمان سیاسی بپردازند... >>> ================
|
اشتباه اساسی در نحوهء طرح سکولاريسم در ايران در ميان کنشگران سياسی و مدنی سکولار ايران همين امروز نيز دو برخورد غلط در رابطه با طرح سکولاريسم وجود دارد. عده ای فکر ميکنند حقوق بشر بدون سکولاريسم بايد در ايران مطرح شود و آنچنان که گويی خود را سخنگوي اسلام ميدانند و سعی ميکنند از زاويه اسلام نقطه نظر مورد علاقه شان را مطرح کنند و عده اي ديگر نيز در قطب مخالف فکر ميکنند که سکولاريسم فقط با نابودی اسلام يا چيزی نزديک به آن بدست ميايد و منتظر دولت ناجی هستند. يک روز دستهء اول پيش ميافتند و شعارهای جنبش مذهبی را بدون کم و کاست تکرار ميکنند و روز ديگر دسته دوم پيشقراول سکولارها ميشوند و آرزوی يک دولت استبدای را ميکنند که دمار از روزگار هر چه آخوند و اسلامی است در آورد. >>>
جبههء مشارکت ایران اسلامی براین باور است که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم با حضور حداکثری مردم می توانست فرصتی بزرگ برای حضور قدرتمندانهء نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصهء جهانی و بازسازی اعتماد و سرمایهء اجتماعی در داخل باشد. اما، متأسفانه، بدلیل کودتای انتخاباتی و آنچه تا کنون رخداده، تبدیل به یک تهدید و بحران شده است و، به رغم تمام سیاست های انجام شده از سوی حاکمیت، در سایه تحلیلی که ارائه شد اعتراض به نتیجه انتخابات در قالب جنبش سبز سر باز ایستادن ندارد و از اینرو ما امیدواریم که همهء دست اندرکاران امور، با درک و دریافت این واقعیت، راه را برای برون رفت از این بحران باز کنند و دریابند که بقا و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران در گرو گردن نهادن به رأی ملت و اجرای بدون تنازل قانون اساسی است و تاکتیک های اتخاذ شده تاکنون برای مقابله با جنبش سبز عدم کارایی و هزینه زایی خود را بخوبی نشان داده و راه بجایی نبرده است و زمان اتخاذ سیاست های خردمندانه و آشتی جویانه فرارسیده است. >>>
مرده را علم كرده اند كه زنده ساقط نشود. رمز مجّوز دادن احتمالي جهت تظاهرات خياباني نيز همين است كه «آقايان» برگردند خانهء پدري و زير عكس «امام راحل» صف بكشند و نسل ندا و سهراب و احسان را به حال خود رها كنند، تا بعد تانك ها كار كهريزك و باتون برقي و تك تيراندازان و... را در ابعاد ماكرو تمام كنند. مرحلهء اول اما، همين طرح رجعت و برگرداندن حضرات زير عكس «حضرت امام» است. البته صرف چنين نمايش احتمالي (راهپيمايي با حضور آنها زير عكس خميني) و پخش چنين فيلمي به سراسر جهان خودش ضربه بر جنبشي است كه شش هفت ماه پيش با شعار شورشي - مدني « رأي من كجاست» از اعماق برخاست. آيا مي توانند چنين كلاه گشادي سر آقايان بگذارند؟ نگراني ي كه فشرده تصوير كردم موهوم نيست... >>>
نظام خلیفگانی که برای رسیدن به وسوسه امپراتوری شیعه، در کازینو جهانی با ایران همچون کارت بازی قمار میکند. بخشی از ممکن شدن این قمار را می توان در حیرانی و بی همتی همگانی دید؛ اگر نخواهیم کلمه بار دار و آلوده غیرت را بکار برده باشیم و از بی غیرتی بگوئیم. والا باید واکنشی به این واقعیت صورت می گرفت که سه - چهار برادری که در ایران بدنیا نیامده اند، همزمان ریاست قوه های مقننه و قضائیه و سرپرستی تحقیقات فیزیک اتمی و عقیده سازی برای نیروهای مسلح کشور را در دست دارند. حال که ما قصد سرزنش کسی را نداریم تا چه رسد به مردم و خلق قهرمان خود، به واقع باید بدین خانواده موفق تبریک گفت. چرا که چنین توفیقی در هیچ جای جهان رُخ نخواهد داد. >>>
آرام پوست می اندازی / و استقامت / روی شانه هایت گُل می دهد // گویی غنچه ی نرگسی شکوفا می شود / زیر هزاران ژاله ی منتظر / برای چیده شدن... >>>
شکستن هرچه بيشتر بت در هم شکسته تکه ای از مقالهء محمدعلی اصفهانی>>> گیریم که عکس خمینی را نه مردم، بلکه خود عوامل «کودتا» آتش زده باشند؛ آیا لازم است که ما نفری یک عکس خمینی را به دست بگیریم و آن را در کنار عکس ندا و سهراب، بالا ببریم و خاک در چشم خودمان و دیگران بپاشیم؟ که چه؟ که قاتلان ندا و سهراب، ما را ببخشند؟ چه کسی باید چه کسی را ببخشد؟ از چه باید ترسید؟ از فرارفتن؟ یا از فرو رفتن؟ عبور از خمینی، فرا رفتن است؛ و بازگشت به خمینی، آن هم در چنین مرحله ی پیشرفته یی از جنبش، چیزی به جز فرو رفتن نیست. فرورفتن تدریجی. چرا که بی تردید، دشمن به این نیز راضی نخواهد شد و بیشتر از این را و بیشتر از این را و بیشتر از این را خواهد خواست. دشمن، می خواهد شما را به موضع تدافعی براند تا نتوانید در موضع تهاجمی قرار بگیرید. بنابر این، هرچه بیشتر به بازی او تن در دهید، امکان باخت خود را بیشتر می کنید. این که شما در موضع تهاجمی قرار داشته باشید یا نه، آنقدر مهم نیست که دستکم در موضع تدافعی قرار نداشته باشید... موضع تهاجمی داشتن یا نداشتن، انتخاب شماست. اما آنچه راز بقای تا کنونی و بعد از تا کنونی جنبش است، موضع تهاجمی آن است؛ و ادامه ی حضور هر کسی و هر نیرویی در این جنبش، مستقیماً در پیوند با همین، تعیین سرنوشت می شود... کوچکترین احساس ضعفی در ما از سوی دشمن ـ به درستی ـ احساس قوتی به همان تناسب، در او به وجود خواهد آورد، و او را به اقدام هایی که از قبل پیش بینی کرده است تشویق خواهد کرد… من نه به چهره های مطرح جنبش سبز، که بنا به دلایل متعدد نمی توانند بپذیرند و حق دارند که نپذیرند، بلکه به بدنه ی «جنبش سبز»، و طبعاً به همه ی توده های «جنبش خرداد» که «جنبش سبز» به اندازه ی وزن و حجم و ارتفاع خود بخش مهمی از آن است، راهکار دیگری پیشنهاد می کنم:ـ حالا که دشمن، خودش به دست خودش با این نمایش های مبتذل روز های اخیر، «بت بزرگ» را شکسته است، شاید بهتر این باشد که از این پس، همگان، بی محابا، در ابعاد وسیع و فراگیر، این بت درهم شکسته را بیشتر و بیشتر در هم بشکنند و از شبح شومش رها شوند. با همان کاری که خود به خوبی می دانند!
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 740 ـ پنج شنبه 26 آذر 1388 ـ 17 دسامبر 2009
رفسنجانی خائن و خاتمی پست و حقير است روحالله حسينيان، نمايندهء تهران در مجلس اسلام
تمسک به آيت الله خمينی؛ هزينه هایی که افزایش می یابد
غارت بی صدامنيرو روانی پور
شماره 739 ـ چهار شنبه 25 آذر 1388 ـ 16 دسامبر 2009
از ميرزاده عشقی تا مجيد توکلیها
بعد از عکس خمینی، نوبت به آتش کشیدن حجاب است!
افزايش شديد ازدواج موقت در تهران و دیگر شهرها
زنان سبزپوش علیه نظامیان جوشن پوش
اسلام، آزادي هاى مدنى زنان، و قتل هاى ناموسى
شماره 738 ـ سه شنبه 24 آذر 1388 ـ 15 دسامبر 2009
برنامه ريزی برای شستشوی مغزی در دانشگاه ها
شاعر، نويسنده و فعال قديمی فرهنگی
گوگوش و سروش و همجنس بازها با سبزها هستند! مخالفان سکولاريسم و تحجر با جنبش دانشجوئی!
ترجمه هفتگی کتاب «ترک های امروز» فصل سوم ـ سال های پر کشاکش (1960 تا 1980) قسمت پنجم ـ کودتا و برآمدن مذهبی ها
شماره 737 ـ دو شنبه 23 آذر 1388 ـ 14 دسامبر 2009
چگونگی محاکمهء جنایات جمهوری اسلامی
دربارهء مغلطه ای به نام روشنفکر دینی
آیا از نظر اسلام، غیر مسلمانان «نجس» هستند؟
دولتی گرفتار قطع مغز، به دنبال درمان قطع نخاع! يکی از پزشکان بيمارستان امام خمينی
شماره 736 ـ يک شنبه 22 آذر 1388 ـ 13 دسامبر 2009
آخرين کشف آيتالله نوري همداني، در پی سبز شدن رهبر:
تضعيف حقوق بشر خيانت به بشريت استبه مناسبت سالگرد امضای اعلاميه حقوق بشرشکوه ميرزادگی
ما که می گفتیم این اختلافات نه تنها جدی ست بلکه بر سر مشروطه و مشروعه است
ولی فقیه قبلی، تازه ترین سوراخ فرار ولی فقیه فعلی
نامهء بنياد ميراث پاسارگاد به رييس موزه بريتانيا در مورد فرستادن منشور کورش بزرگ به ايران
|
================ ================ ================ ================ ================ ================
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>> ================ ================ ================ ================ ================ =========== =========== =========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== ===========
مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است. ======
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است. ======
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند. ====== آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». ======
====== ====== |
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |