|
||
|
||
دربارهء سکولاريسم | دربارهء ما | تماس | سال سوم ـ شماره 861 ـ دوشنبه 17 خرداد 1389 ـ 7 جون2010 | کوتاه و گويا | عکس و مکث آرشيو صفحه اول | فهرست کليهء مقالات | اين نشريه دوشنبه ها، چهارشنبه ها و جمعه ها به روز می شود | کتابخانه | عکس و کاريکاتورانتخابی |
||
داريوش شکوف، فيلمساز برجستهء ايرانی، که اکنون در بين راه برلين به پاريس گمشده است نخستين هنرمندی بود که بيانيهء «پشتيبانان سکولار جنبش سبز ايران» را امضاء کرد و به جمع بنيانگزاران شبکهء جهانی سکولارهای سبز ايران پيوست. شورای هماهنگی اين شبکه و گردانندگان سايت سکولاريسم نو اميدوارند که وضعيت اين هنرمند مردمی هرچه زودتر روشن شود و غيبت اش نشانی از جنايتی ديگر به دست مزدوران رژيم مذهبی ايران نباشد. برای آشنائی بةشتر گفتگوی او با صدای آمريکا را مشاهده می کنيد. >>> پيوند به اطلاعيهء کانون فرهنگی و پژوهشی بامداد >>>
سلام خیلی ها رو به مهندس طبرزدی رسوندم و وظيفهء سلام رسوندن به خیلی ها از طرف ایشان به من سپرده شد. شرح زحمات بسیاری از عزیزان را به خدمت شان گفتم. در تمامی این مدت به چهرهء ایشان دقت نمی کردم. اما یک آن بهشان خیره شدم و خوب نگاهشان کردم. چهرهء فعلی ایشان تقریباً مثل عکسی است که در این پست آمده است؛ با این تفاوت که موهای سفید ایشان زیاد هستند. به ما اعلام کردند وقت ملاقاتمان به پایان رسیده است. با مهندس طبرزدی خداحافظی کردم و توصیهء ایشان را به حافظه سپردم. آن توصیه این بود که «رمز پیروزی همبستگی است» .>>>
همه سياه پوشند و علم و کتل دسته های سينه زنی ماه محرم را با خود حمل می کنند. برخی شان عکسی از يک آيت الله بی لبخند و عبوس در دست دارند. کسی که کنارم ايستاده او را به من معرفی می کند: «اوباش خمينی اند اين ها!» به عکس اش خيره می شوم: او آمده بود تا آرزو های مرا بسوزاند و نسلم را هدر دهد و من اين نمی دانستم. بايد 15 سال می گذشت، آل احمد سفارش بازگشت به خويش می داد و شريعتی اين «خويش» را در خاک «اسلام علوی» می کاشت و نراقی و شايگان و فرديد آن گياه جهنمی را آب می دادند تا صاحب آن عکس رقصان بر فراز جمعيت تنوره کشان از آسمان فرود می آمد و فرمان قتل عام دگرانديشان را صادر می کرد... اگر چشم امروزم با من بود، همان روز همهء شکنجه گران و تيرخلاص زنان و تجاوزگران اش را در آن رودخانهء سياه و پر فرياد می ديدم. >>>>>>
حزباللهی و فالانژ نامیدن کسانی که در سر دادن شعارهایی مانند «خمینی عزیزم، بگو تا خون بریزم!» گلو پاره میکردند، سادهترین و آسانترین راه فراز از واقعیت است؛ واقعیتی که در آن به اصطلاح روشنفکران و احزاب و گروههای سیاسی اگر چه مستقیم به سر دادن این شعارها نمیپرداختند، لیکن در عمل با آن همگامی میکردند، این شعارها را تئوریزه میکردند و به «خط امام» فرا میرویاندند تا دلپسند شود و به راحتی قابل دفاع گردد. دفاع از رژیم خمینی در عمل چیزی جز دفاع از همین شعارها نبود.>>> >>>
سه دلیل روان شناختی اجتماعی برای لغومجازات اعدام در ایران وقتی حکم اعدام در مورد فردی اجراء می شود اطرافیان اعدامی دچار ضربهء روانی و آشفتگی می شوند: اگر پدری را اعدام می کنند پدر، مادر، زن، فرزندان، خواهر، برادر و نزدیکان او نیز مورد بی عدالتی قرار می گیرند. گاهی این بی عدالتی می تواند تاثیرات بسیار ناگواری در بازماندگان او داشته باشد. پس اعدام یک فرد در واقع می تواند ده ها نفر دیگر از اعضاء خانواده و نزدیکان او را آزار دهد. چه کسی باید جبران این اقدام ناعادلانه و غیر انسانی را در مورد نزدیکان یک اعدامی بکند؟ >>>
سياست خارجی عرصهء تعامل هر کشور با کشورهای دیگر است؛ پیشخوانی است که کشورها دارایی ها و توانایی های خود را از طریق آن به دیگران عرضه می کنند و، متقابلاً، کمبودها و نیازهای خویش را نیز تأمین می نمایند. روشن است که در این تعامل، اصل اساسی، مانند هر داد و ستد دیگر، تأمین سود است که در سطح ملّی و کشوری از آن به "منافع ملّی" نام برده می شود. از اینرو، تأمین "منافع ملّی" اصل ثابت و تغییر ناپذیر در طرّاحی، تنظیم و اجرای سیاست خارجی همهء کشورها، از ایالات متحده امریکا گرفته تا بورکینافاسو، به حساب می آید. در سی و يک سال گذشته، در میهن بلازدهء ما این اصل وارونه شده است. >>>
سه نسل، و دو چرخش جامعهشناختی طغیان بزرگ 88، واکنش نسل سوم به سه دهه خفقان مذهبی بود. جنبش سبز نام دیگر جنبش نسل سوم است و با حساسیتهای مازوخیستی نباید از آن فاصله گرفت. به جای فاصله گرفتن با آن، باید آن را تعریف کرد. نگرش انتقادی و سازندهای که در بدنهی جنبش نسل سوم متولد شده است، زادهی وجود تعریفهای گوناگون از جنبش سبز است. واکنش مازوخیستی از چپ و راست، سبب میشود که اصلاحطلبان مذهبی، این جنبش را تنها به سود خود انتگره کنند؛ در حالی که جنبش سبز به نهضت ملی نزدیکتر است. بدنهی جنبش سبز بر دو پایهی سکولار – لیبرال استوار است و آمادگی دارد با تجربهی نهضت ملی هماهنگ شود. حمایت انتقادی از جنبش سبز، که جنبشی همگانی است، با دنبالهروی از اصلاحطلبان تفاوت دارد. جنبش نسل سوم، رنگین کمانی گسترده است که از علامت خود جوش سبز برای گستراندن ارتباط ملی و جهانی خود سود میجوید.>>>
به خيابان رفتن، کشته دادن، به زندان افتادن، از درس و دانشگاه و فردای خود بريدن و آنگاه به اين رهبری گوش کردن به اميد اينکه اينان جنبش را به راه درست راهنمائی کنند کاری است بی حاصل. اين کار بارها و بارها در ايران به بوتۀ آزمايش گذاشته شده است و هر بار نتيجه ای بجز شکست و عقب افتادگی نداشته است. شعار بايد اين باشد که اين نظام بايد برچيده شود. از پای نخواهيم نشست تا اين نظام را با يک نظام دموکراتيک تعويض کنيم. ما آزادی مي خواهيم، آزادی سخن، اجتماعات، احزاب، مطبوعات، و اعتراض. ما ثبات کاری و جلوگيری از نفوذ سرمايه در دولت را خواهانيم. و اين بدست نخواهد آمد مگر اينکه هر کس در اين سی سال در هر مصدری بوده جوابگوی کارهای خود در برابر تمام مردم ايران باشد.>>>
در مورد علی خامنه ای باور می کنم که مرید خمینی و صد در صد، به لحاظ ایدئولوژیک، در خط اندیشهء خمینی باشد و این حکومت را روی این خط بخواهد، چون هست و نیست این نظام کهریزکی با سیاست خمینی بنا شده و پشت مرزهای عبور از خمینی، با هر دلیل و ادله ای، دیگر نمی توان حکومتی را به عنوان حکومت اسلامی سر پا نگه داشت. اما، به اعتقاد من، دفاع موسوی و کروبی از خمینی یک دفاع معین سیاسی است که بازتاب موقعیت سیاسی خود آنهاست. این موقعیت چیست؟
حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران، با روزنامه جوان مصاحبه ای انجام داده و در بخشی از آن گفته است: «این هایی که کنار امام (ره) بودند و هشت ـ نه سال کنار ايشان بو کشیده بودند کدامشان اخلاق ایشان را دارند؟ در فتنهء بعد از انتخابات اینها چند هدف را دنبال میکردند خودشان هم به آن اذعان داشتند. یکی اینکه بهزاد نبوی گفته بود ما یکبار کمر رهبری را در تیرماه هفتاد و هشت شکستیم، این بار هم باید این کار را بکنیم، و یا اینکه موسوی خوئینیها گفته بود باید آقای خامنهای را از تخت پایین بکشیم، یا آقای خاتمی که گفته بود سقوط احمدی نژاد سقوط رهبری است، و امثال اینها که زیاد است. البته عوامل خارجی هم در فتنه اخیر دخیل بودند مثل جین شارپ و دیگران که به نوعی تأثیرگذار بودند. وقتی آقای موسوی از چند بمبگذار حمایت و آنها را تأیید میکند یعنی این که حبل الله المتین را رها کرده و ته چاه سقوط کرده است. اینها دیگر تمام شدهاند و در آن ته چاه دارند دست و پا میزنند. الان اتاق فرمان و فکر فتنه تلاش میکند تا موسوی و کروبی دستگیر شده تا مدت ها تبدیل به سوژه شوند و بچههایی که از دوروبرشان پراکنده شدهاند دوباره جمع شوند. خود اینها هم زمین برایشان ضیق شده است. هر جا میروند حزباللهیها هر روز جلوی در خانهشان شعار مینویسند. دیگر در خانه شان و بین قوم و خویشان شان هم جایی ندارند. خودشان هم علاقه مندند دستگیر شده تا قهرمان شوند؛ ولی سیاست جمهوری اسلامی این است که اینها لاشه سیاسی شوند، یا فرار کنند یا همین طور توی این لجنها دست و پا بزنند. الا اینکه خودشان را بکشند بالا، توبه کنند و بیایند بگویند جرمهایی که کردهایم قوه قضائیه بیاید رسیدگی کند، آن وقت مردم یا اینها را میبخشند یا مجازات میکنند».
بقيه در ستون مقابل
|
اهواز، بيست و دو سالی پس از جنگی که نديدمش
روحانیت حاکم بر ایران متهم است (انقلاب 57 و تسلط سیاسی روحانیون ازنگاه یک شاعر تبعیدی) دیگر روحانیتی درکار نیست! زیرا آنچه هست، یک شبکهء بدنامی ست که اگرچه همچنان به جامهء روحانیت و سوار برعراّبه سنت حوزوی مسلط و متکی بر نهاد سابقه دار وکهن مربوط به حرفهء دین است، دیگر نه آن روحانیت پیشین، بل قشر اجتماعی ی آلوده و مُلوّثی ست که دستی درخون و دستی در فساد غارت و خیانت دارد، اگرچه همچنان نام روحانیت بر اوست ودعوی گستاخانهء نیابت امام زمان و جانشینی پیامبر با او. این قشر حکومتگر سی ساله، اگرچه اکنون نیز خود را « روحانیت » می نامد، با اینهمه این نام معادل و مرادف شده است باویژگی های گروهی که دیگر چندان آبرو وحیثیتی برای صنف و فرقهء روحانی باقی ننهاده اند، تا جایی که حتی آن تعداد معدود انسان های نیالوده ای که در این لباس یافت می شوند نیز، بواسطهء وجود حکومت ملایان، ازحُرمت و اعتبارافتاده اند و درمیان ِمردم ایران دیگر برای آنان جایگاه باعزّتی باقی نمانده است. >>>
يکی از اصول فراگير و مشترک جنبش، سبز مشق قرار دادن جدايي دولت از هر دين و يا ايدئولوژي خاص (با اين نگرش، جدايي دولت از دين بهمان ميزان قابل تأکيد و مهم است که جدايي دولت از هر ايدئولوژي خاص مدرن) بديهي است که بدون رسيدن به چنين دولتي، دم زدن از حقوق برابر شهروندي خواب و خيالي بيش نيست. چرا که نظام اسلامي و يا کمونيستي هر دو در عمل مروج استبداد و تبعيض اند. مضمون و پيام عام اين قاعده اينست که در فکر و عمل منافع ملي و مطالبات اساسي روزمره مردم بايد معيار وضع قواعد و قوانين و سياست ها باشند و نه معيارهاي از پيش نوشته شدهء مذهبي و ايدئولوژيک. >>>
شش سال و نیم دیگر از استراتژی دولت «اوباما» در منطقه اگر دولت های کشورهای مترقّی صنعتی جهان از مبارزان و تلاش های سازمان ها و شخصّیت های سیاسی سکولار دموکراتیک مستقیماُ حمایت نمی کنند تعجّب نکنیم؛ که آنها چشم شان جای دیگر است و دلشان به آلترناتیو دیگری خوش است. اما اگر آنها امروزه به فکر علم کردن شخصّیت "کاریزماتیک" دیگری بعنوان "رهبر قیام مردمی" نیستند، این نقطهء کاملاُ مثبتی است تا اپوزیسیون سکولار دموکراتیک، خود سازمان فراگیر سکولار دموکراتیک خود را سازماندهی کند و شخصیّیت و یا شخصیّت های "کاریزماتیک" خود را روی صحنه بیاورد. >>>
يک دروغ بزرگ ديگر: فساد اخلاقی ساختاری غرب روحانيت شيعه بيش از يک صد سال است که بواسطهی ميل به کسب قدرت سياسی و اقتدار اجتماعی، اولاً اخلاق و ارزشها را به دانش فقهی خود تقليل داده، ثانياً با خود محوری و خود حق پنداری، "غير" خود (باورها و سبک زندگی ديگران) را باطل اعلام کرده و آزادیهای فردی را با فساد مساوی قلمداد کرده، ثالثاً با مخالفت با سبکهای زندگی مردم در جوامع غربی خود را به عنوان نمايندگان اخلاق و ارزش ها معرفی کرده، و رابعاً با تمسک به آن تصوير سياه از آزادیهای فردی، نظام پليسی موجود در ايران را توجيه کرده است. >>>
مقایسهی انقلاب فرهنگی در چین و ایران در یک موضوع جمهوری اسلامی موفق شد نسلی را تربیت کند که اینک مدیران وابسته به حکومت را تشکیل میدهند، اما بههرحال یک شکاف عمیق فرهنگی ایجاد شد. این تعطیلی درازمدت دانشگاه و بعد خودی و غیرخودی کردن نیروها در درون و در سطح دانشگاهها منجر به این شد که الان ما با یک شکاف عمیق فرهنگی مواجه هستیم: یکسو جمع وسیعی از مردم که از نظر فرهنگی و سیاسی مخالف این حکومت هستند، و سوی دیگر بخش کوچکی که در حقیقت دانشآموختگان و تربیتشدگان همین نظام هستند.>>>
نگاهی به کتاب «نقد و تحلیل جباریت» اشپربر نشان می دهد که چگونه شخصیت روانی یک جبار به تدریج و در طول زمان تحول می یابد و او را از یک زندگی معمولی محروم می کند به گونه ای که جبار به تدریج دچار سادیسم (دیگر آزاری) و در مراحل بعدی دچار مازوخیسم (خودآزاری) می شود. در واقع از نظر اشپربر، جباران بیمارانی هستند که بیماریشان در هیاهوی توده ها، برای خودشان و برای دیگران مخفی می ماند و به همین علت فرصت درمان نیز از آنها ستانده می شود. اشپربر با دسته بندی انواع ترس نشان می دهد که جباران دچار «ترس تهاجمی» هستند و در واقع بخش بزرگی از رفتار آنها ناشی از این نوع ترس است.>>>
فرهاد وکیلی، نماد اعتدال و عقلانیت گفتگوگر: طاهره خرمی از راديو کردانه فرهاد در همان چند روزی که خیلی زیاد هم نبود صحبت های زیادی برای من می کرد. فرهاد خودش گفت شاید ده ها بار تصویر باز شدن در سلول برای اعزام او به محل اعدام را در ذهنش مرور کرده و این قضیه را تمرین کرده تا مبادا هنگام اعدام زانوها و پاهایش بلرزد. فرهاد بنظر من آماده اجرای حکم بود و همه مسائل را برای خودش تمرین کرده بود. سختی ها و فشارهائی به او اعمال کرده بودند تا به دروغ علیه خودش اعتراف کند ولی هیچوقت لبخندش را فراموش نمی کنم. فرهاد با لبخند بمن می گفت که این شکنجه ها و فشارها در من هیچ تاثیری نداشتند و هیچوقت سعی نکردم که در برابر این شکنجه ها و فشارها رادیکالتر از آنکه می بایست باشم. >>>
حزب الله در پی حفظ دیدگاه جبههای است گفتوگو با حسين الله کرم، سردستهء حزب اللهیان گفتگوگر: یاسرفاتحی، از «خبر آنلاين» گروهک های نفاق چپ گرا و راست گرا حزب الله را مرتجع و چماقدار معرفی میکردند که البته مردم از این ترفندها آگاه بوده و هرگز این مطالب را نمیپذیرفتند. بلکه افراد و جریانهای حزب اللهی را افرادی از خود گذشته و ایثارگر میدانستند. لازم به ذکر است که آقای هادی غفاری نیز سردمدار یکی از جریانهای حزب اللهی در این دوران به شمار میرفت. از این دوران به بعد بود که جریانهای حزب اللهی به سوی جبههها شتافتند... البته در دوران دفاع مقدس گروههایی نیز تحت عنوان حزب الله در تهران اقدام به مقابله با بدحجابی میکردند که، به دلیل اهمیت جنگ، با مخالفت امام راحل روبهرو شدند.>>>
نظر مقام معظم رهبری در بارهء شعار اعتراضی الله اکبر آیت الله مومن در همايش آب، آيينه و آفتاب ایسنا: آیت الله مومن در همايش آب، آيينه و آفتاب كه با موضوع بررسي ابعاد شخصيتي مقام معظم رهبري در سالن همايش موسسه آموزشي – پژوهشي امام خميني قم برگزار شد، با بيان اينكه همه مسائلي كه در خصوص تقلب در انتخابات مطرح شد، نامربوط بوده است، اظهار كرد: اينها مسائلي بود كه عدهاي از خود درآوردند و بيچارهها هنوز نيز از مطرح كردن آن دست برنداشتهاند، در حالي كه هيچ مدركي كه اثبات كند تقلبي صورت گرفته است وجود ندارد. وي اظهار كرد: به خاطر شرايط و مصالح نظام و مردم شوراي نگهبان به اين عده باج داد و آيتالله جنتي مصلحت دانستند كه از رهبري اجازه بگيرند تا پنج روز ديگر علاوه بر ده روز قانوني براي مطرح كردن شكايات فرصت دهند تا معترضين نظر خود را اعلام كنند كه هر چه كرديم اعتراض خود را مطرح كنند آنها از اين كار سرباز زدند و تنها درخواست ابطال انتخابات را داشتند. وي عنوان كرد: بعد از تاييد انتخابات خدمت رهبري رسيدم و به ايشان عرض كردم در مورد اتفاقاتي كه افتاده است ناراحت نباشد چرا كه رهبري نظام همين است. وي ادامه داد: در بين حرفهاي خود به رهبري عرض كردم در شمال تهران عدهاي ساعت نه شب به پشت بامها رفته و الله اكبر ميگويند. ايشان به من گفتند خوب الله اكبر ذكر خداست دارند ياد خدا ميكنند و اين مانعي ندارد.
2 جور و تعدی و خشونتی که اعراب همراه با تحقیری که برای گرفتن خراج و جزیه از ایرانیان اعمال می کردند، سبب شورش و مقاومت های بسیاری در نقاط مختلف ایران شد. ایرانیان که مورد این تجاوزات و تحقیرها واقع می شدند بر ضد اعراب دست به شورش و قیام می زدند و هنگامی که به سختی سرکوب و قتل عام می شدند راهی به جز قبول اسلام نداشتند تا بتوانند تا حدودی از این تجاوزها و تحقیرها بکاهند. در بسیاری از موارد اشاره شده است که ایرانیان از روی دلبستگی به اسلام روی نیاوردند، بلکه به خاطر فرار و تنفر از جزیه بود که مجبور شدند که قبول اسلام کنند. >>> فدوی نمی داند که حضرت امام(ل) در 16 جلد! صحیفه ی امام چه تقریر فرموده اند لکن می داند که حضرت شان، در صفحه 90 جلد 17 همان اثر چنین مرقوم داشته است: «...احتمال قوى میدهم كه پس از من، براى انتقامجویى از من، به بعض نزدیكان و دوستانم تهمتها ـ كه من آنها را ناروا مىدانم ـ بزنند و به آتشى كه باید مرا بسوزانند آنان را بسوزانند و احیاناً به صورت دفاع از من، انتقام مرا از آنها بگیرند...»! زیاده عرضی نیست. >>>
بالاخره بعد از مدت ها، فرصت کردم چند مطلب کوتاه در فیس بوک بگذارم. بعضی از فیس بوک نوشته ها را محض نمونه این جا ذکر می کنم: * محمد قوچانی در دیباچه ی شماره ی اول مهرنامه می نویسد: "ما بر خلاف کارل مارکس به جای تغییر جهان در پی تفسیر جهان هستیم...". یک لحظه جهان بدون تغییر را تصور کنید... الان حتماً روی درخت نشسته بودیم... * محقق الدوله می گفت این روزها در حضور اعلیحضرت [مظفرالدین شاه] یک نفر را استیکان به مقعدش کرده اند. تمام فرو رفته و نتوانسته اند بیرون آورند. دکتر ادکاک را آورده اند که در آورد. در ضمنِ کار شکسته است...گفت فخرالملک را چندی قبل تخم مرغ به مقعدش کرده اند بعد به حضور رفته تخم کرده است. این است شاه ما و ذوق و سلیقه و تفنّن و عیش او و اینها هستند رجال ما و این است مملکت ما خداوند اصلاح کند." یادداشتهای فروغی، ص141 * جرس: “شجاع الدین شفا، نویسنده متهتک ایرانی، که سه دهه پایانی عمرش را به هتک باورهای دینی و اسلامی گذراند در پاریس درگذشت". راست می گوید جرس. شفا متهتک بود. چرا؟ چون می گفت: "ایران کهن ما برای بازیابی اصالت تاریخی خود باید نخست اصالت فرهنگی خویش را بازیابد، و چنین بازیابی مستلزم یک خانه تکانی فکری در مقیاسی هزاره ای است. آنچه امروز واقعا مورد نیاز ملت ماست جراحی پلاستیک نیست، تولدی دیگر است." * کیهان:"شجاع الدين شفا معاون دربار پهلوي و نويسنده كتاب هاي ديني با گرايشات يهودي و بهايي در سن 92 سالگي در پاريس و در حالي جان سپرد كه به مدت چند هفته با وضعيتي وخيم بستري بود." نمونه ای از گرایشات یهودی شادروان شفا به نقل از تولدی دیگر چاپ امریکا صفحه 57: خدای تورات که یهوه نام دارد... با یک پیغمبرش کباب و آبگوشت میخورد... به پیغمبر دیگرش دستور میدهد که روی نان روزانه اش گُه بمالد و بخورد... * فکر کنم فهمیدم که چرا آقای شفا، به قول عطاءالله مهاجرانی متهتک است. برای این که در صفحه ی 361 تولدی دیگر (چاپ آمریکا) نوشته است: قانون شرعی دیگری که آن نیز اختصاص به بخش شیعه جهان اسلام دارد و نظیر آنرا در بخش سنی این جهان اسلامی و در دو آئین "توحیدی" دیگر نمیتوان یافت، قانون "متعه" یا صیغه است که منتقدین آن، آنرا فحشای مشروع یا فحشای اسلامی نامیده اند..." حالا متوجه شدم که خدابیامرز آقای شفا خیلی هتاکی کرده است!
شش هزار پایگاه بیسج در مدارس ابتدایی فعال شد رئيس بسیج دانش آموزی کشور گفت: از آبان سال گذشته تا کنون شش هزار پایگاه بسیج در مدارس ابتدایی سراسر کشور با هدف گسترش و توسعه فرهنگ بسیج ایجاد شده است. سردار محمد صالح جوکار در گفتگو با مهر با اعلام این خبر افزود: هدف از ایجاد پایگاههای مقاومت بسیج در مدارس ابتدایی، آشنایی دانش آموزان این دوره با بسیج و عناصر فرهنگی مربوط به آن است تا دانش آموزان در مقطع راهنمایی با آمادگی کامل وارد واحدهای بسیج شوند. در آبان ماه سال گذشته سردار جوکار از ایجاد واحدهای مقاومت بسیج در مدارس ابتدایی برای اولین بار در کشور خبر داده بود. رئیس بسیج دانش آموزی کشور ادامه داد: الویت ثبت نام در واحدهای بسیج در مدارس ابتدایی با دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی است. هم اکنون چهار میلیون و ششصد هزار دانش آموز در مقطع راهنمایی و متوسطه و سيصد و بيست هزار فرهنگی و معلم عضو بسیج هستند. سردار جوکار همچنین درباره برگزاری اردوهای هجرت که هر ساله در تابستان برگزار می شود، گفت: امسال نیز همچون سالهای گذشته دانش آموزان علاقمند می توانند از هم اکنون با مراجعه به واحدهای بسیج مدارس برای شرکت در این اردوها ثبت نام کنند. به گفته رئیس بسیج دانش آموزی کشور طی تابستان سال گذشته بیش از دو میلیون نفر ساعت دانش آموز در اردوهای هجرت که با هدف بهسازی و مرمت مدارس انجام می گیرد، شرکت کرده اند. سردار جوکار ادامه داد: هدف از برگزاری اردوهای هجرت، ترویج فرهنگ کار و تلاش در بین دانش آموزان و آموزش مهارتهای زندگی به آنها است.
شماره 860 ـ جمعه 14 خرداد 1389 ـ 4 جون 2010
يادداشتی از ابوالفضل طبرزدی در صفحهء فيس بوک اش
جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
سه دلیل روان شناختی اجتماعی برای لغومجازات اعدام در ایران
نقد برخورد «اصلاح طلبانه» با اعدام های اخير
سه نسل، و دو چرخش جامعهشناختی
معنای مسابقهء موسوی و کروبی بر سر سالگرد خمینی
کروبی وموسوی باید به لاشه سیاسی تبدیل شوند احمد سالک، سخنگوی روحانیت مبارز
نباید روی این دو نفر سرمایه گذاری می کردیم!
خطا از ما بوده که همهی تخممرغهایمان را صادق زیبا کلام در گفتگو با «فرارو»
شماره 859 چهارشنبه 12 خرداد 1389 ـ 2 جون 2010
ستاره ای همیشه منتظر تو ست
شکوه ميرزادگی هنرمندی فردايي، در مراسم زاد روز مهمترین شخصیت فرهنگی معاصر میکرب حجاب اسلامی در تلويزيون الجزاير
بخشی از نامه امام علی خامنه ای(ع) به سردار اسماعيل احمدی در مورد کنترل حجاب زنان راوی: ف. م. سخن >>> و مرضيه مرتاضی لنگرودی
رژیم ولایت و پیوست زنان و مردان
در صورتی که گشت ارشاد مزاحم شد چه بکنيد
ده میلیون نفر زیر خط فقر مطلق و سی میلیون نفر زیر خط فقر نسبیاند
حجت الاسلام والمسلمين، يوسفی اشکوری در کانادا مرزهای جنبش سبز را تعيين کرد: کساني که خواهان براندازي جمهوری اسلامی هستند خارج از جنبش سبز مي باشند!>>>
آقای موسوی، هیج اعدامی عادلانه نیست!
واقع بینی، زمینهء یکدستگیحاشیه ای بر جمعه گردی اخير اسماعيل نوریعلا داریوش سعدین |
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>
=========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== برای آزادی، دموکراسی، جمهوری و لائيسيته =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.
آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».
بقيه از ستون مقابل
سایت حکومتی جهان: محمد خاتمي در نشستي با برخي از اعضاي بنياد باران و هواداران جريان سبز با اعتراف به اين كه به موسوي در افكار عمومي رايي ندارد گفت: «نبايد ما درافكار عمومي تبديل به اپوزيسيون بشويم. ميخواهيم براي انتخابات كار كنيم. بايد در چارچوب نظام حركت كرد». وي در سخنان اعتراض آميز خود با اشاره به اين كه موسوي همچنان لجوجانه رفتار ميكند گفت: «موسوي و كروبي در داخل و خارج كشور راي قابل توجهي ندارند. حاضرم با آنان در يك انتخابات شركت كنم خواهيد ديد كه چقدر از اين دو نفر بيشتر راي ميآورم». وي گفت: «اشتباه اصلاحطلبان اين بود كه روي اين دو نفر سرمايهگذاري كردند نبايد اين كار صورت ميگرفت آنان نيرويي ندارند و اگر بخواهند براي خود نيرويي جمعآوري كنند از نيروهايي كه در اطراف من بودهاند استفاده ميكنند».
خبط و خطا از ما بوده که به دلیل سردی روابطمان با غرب همهی تخم مرغ هایمان را در سبد روسیه و چین گذاشتیم. ما با اینکه در نظر شعار نه شرقی و نه غربی میدادیم در عمل نه غربی و همه شرقی عمل میکردیم. این بلایی بود که ما سرخودمان آوردیم. چرا ما نباید در دنیا متحدان دیگری داشته باشیم و چشم امیدمان به ونزوئلا و چند کشور دیگر دوخته شود.» وی با اشاره به ترکیه و برزیل تصریح کرد: «حتی در مورد ترکیه و برزیل هم ما همان اشتباهی که درباره روسها کردیم را تکرار میکنیم. انگار ابرها همه کنار رفتند و از آسمان، برزیل و ترکیه برای نجات دیپلماسی ما ظاهر شدند. حالا پس فردا که این کشورها زیر فشار آمریکا تعهدشان را با ما لغو کردند ما میگوییم که مردم ایران از برزیل و ترکیه نمیگذرند.>>>
به گزارش ایلنا، علی اکبر شعبانی فرد، استانداراستان مرکزی در «همایش روحانیون شاغل در دستگاه های اجرایی استان مرکزی» گفت: « گفت: دشمن با ایجاد دو هزار و پانصد شبکه ماهواره ای و بیش از یک هزار سایت اینترنتی، جنگ نرم و گسترده ای راعلیه نظام جمهوری اسلامی و ارزشهای انسانی سامان داده است.» وی افزود: «از مجموع این شبکه ها 232 شبکه ماهواره ای “مبتذل”، 273 شبکه مربوط به “ادیان ساختگی و شیطان پرستی”، 74 شبکه “تبلیغ مد لباس” و 300 شبکه “موسیقی”، در این جنگ رسانه ای نرم مشارکت دارند. در همین راستا؛ بیش از یک هزار سایت اینترنتی نیز به کار گرفته شده است». وی با تشریح شرایط و ابعاد جنگ فرهنگی و رسانه ای در دنیای امروز گفت: «دشمن تلاش گسترده ای را در قالب جنگ نرم و رسانه ای آغاز کرده و تمام توان خود را علیه جمهوری اسلامی بکار گرفته است این در حالی است که برای فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق تنها دو شبکه ماهواره ای و یکصد شبکه اینترنتی راه اندازی شد». وی تاکید کرد : «تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، فتنه گری وجنگ نرم ازشیطنت های برنامه ریزی شده دشمن با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است».
به فتوای دکتر سروش، علمای اعلام و خانواده ايران را به صوب نجف ترک می کنند.
|
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |