|
||
|
||
دربارهء سکولاريسم | دربارهء ما | تماس | سال سوم ـ شماره 860 ـ جمعه 14 خرداد 1389 ـ 4 جون2010 | کوتاه و گويا | عکس و مکث آرشيو صفحه اول | فهرست کليهء مقالات | اين نشريه دوشنبه ها، چهارشنبه ها و جمعه ها به روز می شود | کتابخانه | عکس و کاريکاتورانتخابی |
||
تابلوی «سنگسار» اثر «کاگر لاک» برای سکولاريسم نو
ستاره ای همیشه منتظر تو ست در ضربان جلبک ها جاری ست زندگی / شهر از انبوهی ِ خیال های پوچ باد کرده است و / ايستاده، بر ارتفاع اين همه فاصله / دلم برای قمری های تهران می سوزد / که تابوت شان را بر بال خود حمل می کنند / چرخ زنان بر آسمان شهری / سوخته در انبوهی فاضلاب ها / که قبرستان خواهد شد / اگر ستاره نباشد... >>>شهرزاد سپانلو، هنرمندی فردايي در مراسم زاد روز مهمترین شخصیت فرهنگی معاصر میکرب حجاب اسلامی در تلويزيون الجزاير
...ای اسماعيل، زنان بدحجاب را دست کم مگير. آنان را از جود و بخشش خود محروم نما و تا می توانی بر سرشان کوب. مبادا در سرزمين اسلام چشم مردان به زنی بيفتد که چند تار مويش از زير پوشش بيرون زده باشد و اسلام بر باد رود. در سرتاسر سرزمين ايران دوربين های مخفی نصب کن و کارگزارانی مامور نما که در گوشه و کنار شهر کمين کنند و تا زنان بدحجاب را ديدند تصوير آنان را ضبط نمايند و آنان را دستگير نمايند و همراه با تصوير، به نزد قاضی شهر برند و اگر آن زنان بدکار انکار کردند، تصوير آن ها را به قاضی نشان دهند و قاضی هم آن ها را به يک ميليون و سيصد هزار تومان جريمه نمايد. مبادا از مکر زنان غافل بمانی و راه انکار را بر آن گشوده گذاری که کيد زنان را پاسخی در خور ببايست داد و رعيت را از تغافل آنان بر حذر بايد داشت...
شاید این سخنان علم الهدی، امام جمعه مشهد تا حد زیادی نشان دهنده رویکرد جناح تندروی اصولگرایان به مسئله زنان و حجاب باشد. مسئلهای که به زعم بسیاری از ناظران و تحلیلگران، بیشتر سیاسی است تا اجتماعی و حتی مذهبی: «يک مشت افراد بیبند و بار با رنگهای زننده و مهيج بيرون میآيند که از صد بی حجابی هم بدتر است. تمام زنانی كه موهايشان بيرون است و تمام زنان لاابالی كه با پای برهنه تا ساق پا، پاچه شلوارشان را ورماليدهاند، بیحجاب محسوب میشوند و بايد تعقيب قانونی شوند. بیحجابی در مملکت جرم است و قانون نيز برای مقابله با آن وجود دارد. دولت مکتبی جناب آقای احمدینژاد در دو سال گذشته مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را به شکل قانون درآورده است. بنابراين، بيحجابی يک ناهنجاری است که بايد با قدرت براندازی شود و دستگاههای دولتی آن را با اقتدار براندازی کنند». >>>
این نه اتقاقی ست و نه اولین بار است که در مواقع حساس و بحرانی، زمانی که بوی اعتراص و مقاومت، خیزش مردم و پیوست زنان و مردن به یکدیگر به مشام می رسد، رژیم ولایت سخت دست پاچه شود و از سر نگرانی با ابزار قید و بند حجاب عرصه را بر تمامی جامعه تنگ نموده و همچون نیرویی اشغالگر به تنبیه و مجازات دستجمعی بپردازد. چرا که رژیم ولایت در زیر حجاب تنها چهره و اندام زنان را پنهان نمی کنند بلکه به مراتب اولی تضادها، خصومت ها، اختلافات و کثرت و گوناگونی درون جامعه را پنهان می کند. حجاب تظاهری ست به وحدت و یگانگی و یکتایی. تحت نظم و انضباط حجاب جامعه بازتابی از توحید الهی می شود، وحدتی البته تحمیلی و اجباری که نه تنها به اسارت و بندگی زنان می انجامد، بلکه به حقارت و خواری مردان نیز. >>>
هرچند در نگاه اول به نظر برسد که هدف اینگونه تبلیغات و تهاجم ها، “بدحجابان” هستند، اما کمی توجه نشان می دهد که همهء شهروندان و حتی افرادی که به پوشش مد نظر سرکوبگران مقیدند، مخاطب چنین طرح هایی هستند. در واقع امر، رژیم با چنین طرح هایی می خواهد به تمام شهروندان - نه فقط بخش خاصی - نشان دهد که توانایی تعیین تکلیف برای همهء امور زندگی و حتی پوشش افراد را هم دارد. بدین گونه، رژیم با صرف هزینه محدود - برخورد با قشر موسوم به بدحجاب - به کل جامعه نشان می دهد که از قدرت مطلقی برخوردار است. با این اوصاف، مقابله و مبارزه با گشت ارشاد، وظیفه تک تک شهروندانی است که به حق آزادی انتخاب پوشش و عدم صلاحیت حکومت برای دخالت در این مسئله، معتقدند. >>>
به گزارش ایسنا، عادل آذر، استاد دانشگاه تربیت مدرس که هم اکنون ریاست مرکز آمار ایران را بر عهده دارد، با بیان اینکه اقتصاد کشور ما متاثر از مشکلات فراوانی است و این مشکلات از دیرباز کشور ما را تهدید میکند، معتقد است: اگر چه کشور از لحاظ امکانات سختافزاری، نرمافزاری، منابع فیزیکی، مادی و خدادادی وضعیت بسیار مناسبی دارد، اما موقعیت اقتصادی آن خوشایند نیست. حال آن که برخی کشورها که از لحاظ بهرهمندی از امکانات بالقوه همطراز ما هستند، جایگاه اقتصادی بهتری دارند.
آقای موسوی در بیانیهء خود با پیش فرض قرار دادن مرجعیتِ قانونِ موجود، در همان مسیر پافشاری همیشگی بر اصل نظام و اجرای بدون تنازل قانون اساسی، تنها مخدوش بودن روند قانونی این اعدام ها را مرکز توجه خود قرار می دهد و فارغ از آن است که در مفاد همان قانونی که وی دور شدن از آن را مسبب اصلی مشکلات دانسته و همگان را به پیروی از آن فرا می خواند، بندهای متعددی هست که در آنها نه تنها اعدام (قتل قانونی) به عنوان گونه ای عادی از انواع مجازات اسلامی برای مجرمین جنایی و «شرعی» در نظر گرفته شده، بلکه راههای متعددی هم برای حذفِ فیزیکی مخالفان سیاسی نظام از مجرای «اعدام قانونی» پیش بینی شده است.>>>
حکومتی که به مردمش پشت کند و بر علیه مردمش کودتا کند محکوم به خفت و خواری است و سرانجامی جز شکست و سقوط نخواهد داشت. ولی حداقل از مدعیان «حکومت الهی» توقع می رود که چنین خود را رسوا نکنند. مگر آقایان در هفده رکعت نماز روزانه اشان بارها تکرار نمی کنند که: «خدایا تنها ترا می پرستیم و تنها از تو کمک می جوئیم»، به مردم که دروغ می گوئید، چرا دیگر به خدا دروغ می گوئید؟ اگر واقعاً فقط از خدا «کمک» می جوئید، جناب «مدودف» این وسط چکاره هستند؟ مراجع و آیات عظام و سینه چاکان «حکومت اسلامی» کجا تشریف دارند؟ این خودفروشی رئیس دولت کودتا را نمی بینند و نمی شنوند؟ خاطر مبارکشان مکدر نمی شود که حکومت به مناره های کرملین «متوسل» شده است؟ >>>
بقيه در ستون مقابل
|
داريوش شکوف، فيلمساز برجستهء ايرانی، که اکنون در بين راه برلين به پاريس گمشده است نخستين هنرمندی بود که بيانيهء «پشتيبانان سکولار جنبش سبز ايران» را امضاء کرد و به جمع بنيانگزاران شبکهء جهانی سکولارهای سبز ايران پيوست. شورای هماهنگی اين شبکه و گردانندگان سايت سکولاريسم نو اميدوارند که وضعيت اين هنرمند مردمی هرچه زودتر روشن شود و غيبت اش نشانی از جنايتی ديگر به دست مزدوران رژيم مذهبی ايران نباشد. برای آشنائی بيشتر گفتگوی او با صدای آمريکا را مشاهده می کنيد. >>> پيوند به اطلاعيهء کانون فرهنگی و پژوهشی بامداد >>>
سلام خیلی ها رو به مهندس طبرزدی رسوندم و وظيفهء سلام رسوندن به خیلی ها از طرف ایشان به من سپرده شد. شرح زحمات بسیاری از عزیزان را به خدمت شان گفتم. در تمامی این مدت به چهرهء ایشان دقت نمی کردم. اما یک آن بهشان خیره شدم و خوب نگاهشان کردم. چهرهء فعلی ایشان تقریباً مثل عکسی است که در این پست آمده است؛ با این تفاوت که موهای سفید ایشان زیاد هستند. به ما اعلام کردند وقت ملاقاتمان به پایان رسیده است. با مهندس طبرزدی خداحافظی کردم و توصیهء ایشان را به حافظه سپردم از خردادهای بی «بروتوس»همه سياه پوشند و علم و کتل دسته های سينه زنی ماه محرم را با خود حمل می کنند. برخی شان عکسی از يک آيت الله بی لبخند و عبوس در دست دارند. کسی که کنارم ايستاده او را به من معرفی می کند: «اوباش خمينی اند اين ها!» به عکس اش خيره می شوم: او آمده بود تا آرزو های مرا بسوزاند و نسلم را هدر دهد و من اين نمی دانستم. بايد 15 سال می گذشت، آل احمد سفارش بازگشت به خويش می داد و شريعتی اين «خويش» را در خاک «اسلام علوی» می کاشت و نراقی و شايگان و فرديد آن گياه جهنمی را آب می دادند تا صاحب آن عکس رقصان بر فراز جمعيت تنوره کشان از آسمان فرود می آمد و فرمان قتل عام دگرانديشان را صادر می کرد... اگر چشم امروزم با من بود، همان روز همهء شکنجه گران و تيرخلاص زنان و تجاوزگران اش را در آن رودخانهء سياه و پر فرياد می ديدم. >>> قوهء چهارم: سرکوب حزباللهی و فالانژ نامیدن کسانی که در سر دادن شعارهایی مانند «خمینی عزیزم، بگو تا خون بریزم!» گلو پاره میکردند، سادهترین و آسانترین راه فراز از واقعیت است؛ واقعیتی که در آن به اصطلاح روشنفکران و احزاب و گروههای سیاسی اگر چه مستقیم به سر دادن این شعارها نمیپرداختند، لیکن در عمل با آن همگامی میکردند، این شعارها را تئوریزه میکردند و به «خط امام» فرا میرویاندند تا دلپسند شود و به راحتی قابل دفاع گردد. دفاع از رژیم خمینی در عمل چیزی جز دفاع از همین شعارها نبود.>>>
سه دلیل روان شناختی اجتماعی برای لغومجازات اعدام در ایران وقتی حکم اعدام در مورد فردی اجراء می شود اطرافیان اعدامی دچار ضربهء روانی و آشفتگی می شوند: اگر پدری را اعدام می کنند پدر، مادر، زن، فرزندان، خواهر، برادر و نزدیکان او نیز مورد بی عدالتی قرار می گیرند. گاهی این بی عدالتی می تواند تاثیرات بسیار ناگواری در بازماندگان او داشته باشد. پس اعدام یک فرد در واقع می تواند ده ها نفر دیگر از اعضاء خانواده و نزدیکان او را آزار دهد. چه کسی باید جبران این اقدام ناعادلانه و غیر انسانی را در مورد نزدیکان یک اعدامی بکند؟ >>>
نقد برخورد «اصلاح طلبانه» با اعدام های اخير به خيابان رفتن، کشته دادن، به زندان افتادن، از درس و دانشگاه و فردای خود بريدن و آنگاه به اين رهبری گوش کردن به اميد اينکه اينان جنبش را به راه درست راهنمائی کنند کاری است بی حاصل. اين کار بارها و بارها در ايران به بوتۀ آزمايش گذاشته شده است و هر بار نتيجه ای بجز شکست و عقب افتادگی نداشته است. شعار بايد اين باشد که اين نظام بايد برچيده شود. از پای نخواهيم نشست تا اين نظام را با يک نظام دموکراتيک تعويض کنيم. ما آزادی مي خواهيم، آزادی سخن، اجتماعات، احزاب، مطبوعات، و اعتراض. ما ثبات کاری و جلوگيری از نفوذ سرمايه در دولت را خواهانيم. و اين بدست نخواهد آمد مگر اينکه هر کس در اين سی سال در هر مصدری بوده جوابگوی کارهای خود در برابر تمام مردم ايران باشد.>>>
سه نسل، و دو چرخش جامعهشناختی طغیان بزرگ 88، واکنش نسل سوم به سه دهه خفقان مذهبی بود. جنبش سبز نام دیگر جنبش نسل سوم است و با حساسیتهای مازوخیستی نباید از آن فاصله گرفت. به جای فاصله گرفتن با آن، باید آن را تعریف کرد. نگرش انتقادی و سازندهای که در بدنهی جنبش نسل سوم متولد شده است، زادهی وجود تعریفهای گوناگون از جنبش سبز است. واکنش مازوخیستی از چپ و راست، سبب میشود که اصلاحطلبان مذهبی، این جنبش را تنها به سود خود انتگره کنند؛ در حالی که جنبش سبز به نهضت ملی نزدیکتر است. بدنهی جنبش سبز بر دو پایهی سکولار – لیبرال استوار است و آمادگی دارد با تجربهی نهضت ملی هماهنگ شود. حمایت انتقادی از جنبش سبز، که جنبشی همگانی است، با دنبالهروی از اصلاحطلبان تفاوت دارد. جنبش نسل سوم، رنگین کمانی گسترده است که از علامت خود جوش سبز برای گستراندن ارتباط ملی و جهانی خود سود میجوید.>>>
سياست خارجی عرصهء تعامل هر کشور با کشورهای دیگر است؛ پیشخوانی است که کشورها دارایی ها و توانایی های خود را از طریق آن به دیگران عرضه می کنند و، متقابلاً، کمبودها و نیازهای خویش را نیز تأمین می نمایند. روشن است که در این تعامل، اصل اساسی، مانند هر داد و ستد دیگر، تأمین سود است که در سطح ملّی و کشوری از آن به "منافع ملّی" نام برده می شود. از اینرو، تأمین "منافع ملّی" اصل ثابت و تغییر ناپذیر در طرّاحی، تنظیم و اجرای سیاست خارجی همهء کشورها، از ایالات متحده امریکا گرفته تا بورکینافاسو، به حساب می آید. در سی و يک سال گذشته، در میهن بلازدهء ما این اصل وارونه شده است. >>>
معنای مسابقهء موسوی و کروبی بر سر سالگرد خمینی در مورد علی خامنه ای باور می کنم که مرید خمینی و صد در صد، به لحاظ ایدئولوژیک، در خط اندیشهء خمینی باشد و این حکومت را روی این خط بخواهد، چون هست و نیست این نظام کهریزکی با سیاست خمینی بنا شده و پشت مرزهای عبور از خمینی، با هر دلیل و ادله ای، دیگر نمی توان حکومتی را به عنوان حکومت اسلامی سر پا نگه داشت. اما، به اعتقاد من، دفاع موسوی و کروبی از خمینی یک دفاع معین سیاسی است که بازتاب موقعیت سیاسی خود آنهاست. این موقعیت چیست؟>>>
کروبی وموسوی باید به لاشه سیاسی تبدیل شوند احمد سالک، سخنگوی روحانیت مبارز حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران، با روزنامه جوان مصاحبه ای انجام داده و در بخشی از آن گفته است: «این هایی که کنار امام (ره) بودند و هشت ـ نه سال کنار ايشان بو کشیده بودند کدامشان اخلاق ایشان را دارند؟ در فتنهء بعد از انتخابات اینها چند هدف را دنبال میکردند خودشان هم به آن اذعان داشتند. یکی اینکه بهزاد نبوی گفته بود ما یکبار کمر رهبری را در تیرماه هفتاد و هشت شکستیم، این بار هم باید این کار را بکنیم، و یا اینکه موسوی خوئینیها گفته بود باید آقای خامنهای را از تخت پایین بکشیم، یا آقای خاتمی که گفته بود سقوط احمدی نژاد سقوط رهبری است، و امثال اینها که زیاد است. البته عوامل خارجی هم در فتنه اخیر دخیل بودند مثل جین شارپ و دیگران که به نوعی تأثیرگذار بودند. وقتی آقای موسوی از چند بمبگذار حمایت و آنها را تأیید میکند یعنی این که حبل الله المتین را رها کرده و ته چاه سقوط کرده است. اینها دیگر تمام شدهاند و در آن ته چاه دارند دست و پا میزنند. الان اتاق فرمان و فکر فتنه تلاش میکند تا موسوی و کروبی دستگیر شده تا مدت ها تبدیل به سوژه شوند و بچههایی که از دوروبرشان پراکنده شدهاند دوباره جمع شوند. خود اینها هم زمین برایشان ضیق شده است. هر جا میروند حزباللهیها هر روز جلوی در خانهشان شعار مینویسند. دیگر در خانه شان و بین قوم و خویشان شان هم جایی ندارند. خودشان هم علاقه مندند دستگیر شده تا قهرمان شوند؛ ولی سیاست جمهوری اسلامی این است که اینها لاشه سیاسی شوند، یا فرار کنند یا همین طور توی این لجنها دست و پا بزنند. الا اینکه خودشان را بکشند بالا، توبه کنند و بیایند بگویند جرمهایی که کردهایم قوه قضائیه بیاید رسیدگی کند، آن وقت مردم یا اینها را میبخشند یا مجازات میکنند».
نباید روی این دو نفر سرمایه گذاری می کردیم سایت حکومتی جهان: محمد خاتمي در نشستي با برخي از اعضاي بنياد باران و هواداران جريان سبز با اعتراف به اين كه به موسوي در افكار عمومي رايي ندارد گفت: «نبايد ما درافكار عمومي تبديل به اپوزيسيون بشويم. ميخواهيم براي انتخابات كار كنيم. بايد در چارچوب نظام حركت كرد». وي در سخنان اعتراض آميز خود با اشاره به اين كه موسوي همچنان لجوجانه رفتار ميكند گفت: «موسوي و كروبي در داخل و خارج كشور راي قابل توجهي ندارند. حاضرم با آنان در يك انتخابات شركت كنم خواهيد ديد كه چقدر از اين دو نفر بيشتر راي ميآورم». وي گفت: «اشتباه اصلاحطلبان اين بود كه روي اين دو نفر سرمايهگذاري كردند نبايد اين كار صورت ميگرفت آنان نيرويي ندارند و اگر بخواهند براي خود نيرويي جمعآوري كنند از نيروهايي كه در اطراف من بودهاند استفاده ميكنند».
خطا از ما بوده که همهی تخممرغهایمان را صادق زیبا کلام در گفتگو با «فرارو» خبط و خطا از ما بوده که به دلیل سردی روابطمان با غرب همهی تخم مرغ هایمان را در سبد روسیه و چین گذاشتیم. ما با اینکه در نظر شعار نه شرقی و نه غربی میدادیم در عمل نه غربی و همه شرقی عمل میکردیم. این بلایی بود که ما سرخودمان آوردیم. چرا ما نباید در دنیا متحدان دیگری داشته باشیم و چشم امیدمان به ونزوئلا و چند کشور دیگر دوخته شود.» وی با اشاره به ترکیه و برزیل تصریح کرد: «حتی در مورد ترکیه و برزیل هم ما همان اشتباهی که درباره روسها کردیم را تکرار میکنیم. انگار ابرها همه کنار رفتند و از آسمان، برزیل و ترکیه برای نجات دیپلماسی ما ظاهر شدند. حالا پس فردا که این کشورها زیر فشار آمریکا تعهدشان را با ما لغو کردند ما میگوییم که مردم ایران از برزیل و ترکیه نمیگذرند.>>>
به گزارش ایلنا، علی اکبر شعبانی فرد، استانداراستان مرکزی در «همایش روحانیون شاغل در دستگاه های اجرایی استان مرکزی» گفت: « گفت: دشمن با ایجاد دو هزار و پانصد شبکه ماهواره ای و بیش از یک هزار سایت اینترنتی، جنگ نرم و گسترده ای راعلیه نظام جمهوری اسلامی و ارزشهای انسانی سامان داده است.» وی افزود: «از مجموع این شبکه ها 232 شبکه ماهواره ای “مبتذل”، 273 شبکه مربوط به “ادیان ساختگی و شیطان پرستی”، 74 شبکه “تبلیغ مد لباس” و 300 شبکه “موسیقی”، در این جنگ رسانه ای نرم مشارکت دارند. در همین راستا؛ بیش از یک هزار سایت اینترنتی نیز به کار گرفته شده است». وی با تشریح شرایط و ابعاد جنگ فرهنگی و رسانه ای در دنیای امروز گفت: «دشمن تلاش گسترده ای را در قالب جنگ نرم و رسانه ای آغاز کرده و تمام توان خود را علیه جمهوری اسلامی بکار گرفته است این در حالی است که برای فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق تنها دو شبکه ماهواره ای و یکصد شبکه اینترنتی راه اندازی شد». وی تاکید کرد: «تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، فتنه گری وجنگ نرم ازشیطنت های برنامه ریزی شده دشمن با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است». وی افزود: «استراتژی استفاده از لباس روحانیت بر ضد روحانیت ، نفوذ در دانشگاهها، کارخانجات و دستگاههای حساس کشور با هدف براندازی، از دیگر اهداف پروژه های دشمن در جنگ نرم است». وی اضافه کرد: «دشمن طی سالیان متمادی با ایجاد جنگ روانی، جنگ اقتصادی، مقابله با پیشرفت علمی، جنگ اعتقاد، ایجاد نظام در سایه، جعل مرجعیت و مصادره مناسبتها به نفع خود، جمهوریت و اسلامیت نظام را هدف قرار داده است» شعبانی فرد ازروحانیون شرکت کننده دراین همایش خواست در سال همت مضاعف و تلاش مضاعف با هوشیاری بیشتر ، مراقب حرکت های کینه توزانه دشمنان باشند.
به فتوای دکتر سروش، علمای اعلام و خانواده ايران را به صوب نجف ترک می کنند
|
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>
=========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== برای آزادی، دموکراسی، جمهوری و لائيسيته =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.
آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».
بقيه از ستون مقابل
واقع بینی، زمینهء یکدستگیداریوش سعدینبه نظرم شاید به تمثیل بتوان موضع شما را اینگونه بر شمرد که مردم بر سر یک دو راهی یکی سنگلاخی و پر پیچ و خم و دیگری با پیچ و خم اما مسطح برای طی مسیر آینده با حکومت اختلاف نظر دارند و در مجادله اند اما شما با رد هر دو جادهء موجود طی مسیر را تنها در آزاد راه امنی آرزو می کنید فارغ از آنکه اصلاً نه چنین آزاد راهی وجود دارد و نه نیرویی برای احداثش در دسترس هست. با وجودی که هیچ علاقهء کاریزماتیک و یا حتی شخصی به آقایان کروبی و موسوی ندارم و ایشان را تنها قهرمانان مردم تا عقب نشینی حاکمان می دانم، اما بر آیند خواست عمومی مردم را در سخنان و مواضع ایشان دیده ام و از شما بزرگان هم عاجزانه تمنای تقویت و حمایت ایشان را دارم. >>>
|
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |