|
||
دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | عکس انتخابی | ويدئوها | کتابخانه | فهرست کليهء مقالات درباره سکولاريسم | سال سوم ـ شماره 792 ـ يک شنبه 18 بهمن 1388 ــ 7 فوريه 2010 | English Section |
||
قرار است که، پیش از ظهور «غايب»، نشانه هایی پديد آمده و بچشم بخورند که يکی از آن ها «زیاد شدن ظلم» است! حال بايد پرسيد که اگر خرد پویای آدمی کارساز باشد و در جامعه، ساختاری درست، بنا بر اعلامیه ی حقوق بشر، سامان یابد تکلیف ظهور این غایب چه خواهد شد؟ شاید همين کاهش ظلم در جوامع متمدن است که "غایب" را نگران کرده و میزان تعیین شدهء ستم را ناکافی ديده و، به همین سبب، پیش از ظهور، کسی را فرستاده است تا ستم را به حجم مورد نیاز برساند تا آنگاه او تشریف بیاورد. و لابد چنين بوده که سی و يک سال پيش هم «کسی» با توفانی از ظلم و بيداد در دست از آسمان «مهرآباد» فرود آمد؛ همان توفان که از بستان ها بيابان ها آفرید.>>>
امروز دغدغهءِ آقای موسوی و روشنفکرانِ دینی دیگر حتی پیگیری شعار "رأی من کو" ی مردم و پیگیریِ اثبات کودتای صورت گرفته در انتخابات با غیر قانونی بودنِ کابینهءِ حکومتِ احمدی نژاد و سرنوشتِ ملّت و میهن ما ایران نیست، بلکه مسئلهء محوری برای آنها بقای نظام جمهوری اسلامی در اشکال مختلف آن می باشد. هر چه جنبش سبز رادیکالیزه تر شود و مردم مطالبات خود را روشنتر در شعارهای سکولار ساختار شکنانهءِ دمکراتیک مطرح کنند، در مقابل آقای موسوی و روشنفکرانِ دینی اصلاح طلب در مسير بازگشتِ کامل به آغوش بیت رهبری و جمع شدن زیر سقف نظام جمهوری اسلامی پيشتر خواهند رفت. اگر براستی مسئلهءِ فروپاشی بنیادِ نظام اسلامی پیش آید، آنها تا آنجا که ممکن شود در پُشتِ سر رهبر انقلاب و سپاهِ پاسداران و بسیجیان و یا در سنگری جداگانه در کنار آنها در مقابل مردم و در مقابل جنبش سبز سکولار خواهند ایستاد... >>>
جنبشی که توانائی دارد و توانائی خود را در استقرار ولايت جمهور مردم به کار نمی برد و به "تجديد قرائت" از قانون اساسی بسنده می کند، خود را محکوم به شکست می کند. زيرا بر فرض که جنبش قرائت جديد را به رژيم تحميل کند، پس از فرو خوابيدن، اهرم های قدرت همه در يد "ولی مطلقه" و مافياهای نظامی – مالی برجا می مانند و آن ها فرصت می يابند از نو دولت را تصرف کنند؛ امری که پيش از اين، در دوران ۸ ساله حکومت خاتمی واقع شد... >>>
در چالش بر سر دستیابی به قدرت، اتکا و پایبندی به تفکرات و مصادیق برجای مانده از خمینی نه تنها «عزت و سربلندی» برای کسی به ارمغان نمی آورد، بلکه هر انسان باورمند به حقوق بشر و حرمت انسانی را از این ناسزاگویی ها شرمنده و برافروخته می کند. پس بهتر است که دفتر ناپاک امامی را که احساسات و تعلقات خاطرش به ایران پس از چهارده سال دوری «هیچ» بود و ملی گرایی را کفر خوانده و ضد اسلام و قرآن و همچنین تمام قول و قرارهایی را که در پاریس به ویژه در رابطه با تشکیل مجلس موسسان و عدم دخالت روحانیون در امر حکومت داده بود، اما زیر پاگذاشت، بست و گام در راهی نو و آغازی دیگر نهاد و همراه و همآهنگ واقعی جنبش آزادیخواهی مردم ایران گشت، و خود را از این کژراهه ناکجا آباد و پلیدی ها، اباطیل و اوهام بیمارگونه، رها ساخت. >>>
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سردار سرتیپ دوم پاسدار یدالله جوانی، رییس اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم اربعین حسینی در مسجد حبیببن مظاهر اصفهان در سخناني به نکات زير اشاره کرد: انقلاب اسلامی ایران، که تداوم بخش نهضت عاشوراست، دشمنان خاص خود را دارد... دشمنان ما از ابتدا پیروزی انقلاب اسلامی به این جمعبندی رسیده بودند که اگر قیام ملت به ثمر برسد و ریشههای این درخت استوار گردد، تمام معادلات جهان به هم خواهد خورد زیرا این انقلاب حرف جدیدی زده... وقتی جمهوری اسلامی با شعار "نه شرقی، نه غربی" به پیروزی رسید، افرادی که با پیشینه ایران و اسلام آشنا بودند و به دنبال سلطه بر جهان بودند به وحشت افتادند و شعارهای انقلاب آنان را نگران کرد... امروز در دهه چهارم انقلاب در شرایطی هستیم که با پیشرفتهای صورت گرفته ایران به یک قدرت جهانی تبدیل شده است. در حالی که قبل از انقلاب یک کشور جهان سومی بودیم... در موضوع هستهای طی سالهاي گذشته همه قدرتهای جهانی دست در دست هم دادند تا با امکانات بین المللی ملت ایران را متقاعد کنند که دست از پیشرفتهای هستهای بر دارد. ولی با مقاومت ملت کار به جایی رسیده است که امروز میگویند، چارهای جز پذیرش یک ایران هستهای نداریم و این نشانه تبدیل شدن ایران به یک قدرت جهانی است... مقام معظم رهبری در خصوص حوادث دههء چهارم انقلاب فرموده اند ”جامعه اسلامی ما اکنون با جنگ نرم دشمنان مواجه است که اساس کار دشمن در این جنگ نرم فتنه انگیزی است و امروز باید اولویت های کشور ما مقابله با جنگ نرم باشد و زمانی که دشمنان در این جنگ نرم ایجاد فتنه میکنند، اساس کار ما باید بر پایه بصیرت باشد.“.. همهء ما باید با جنگ نرم و فتنه آشنا باشیم تا بتوانیم مسائل دهه چهارم انقلاب را به خوبی تجزیه و تحلیل کنیم... در جنگ نرم بر خلاف جنگ سخت هدف تخریب پالایشگاه و غیره نیست، آنان مغز مردم را هدف قرار گرفتهاند و از طریق ابزارهای خود مانند ماهواره، اینترنت و غیره به دنبال تغییر باورهای مردم به باورهای خود هستند. به همین دلیل است که ممکن است شما ببینید فرزند شما که از فضای مجازی اینترنت استفاده میکند ممکن است حرفهای عجیبی بزند که البته وقتی از افرادی که عمر خود را در راه انقلاب صرف کردهاند، سخنان عجیب می شنویم از یک جوان چه انتظاری می رود... ما در همين حوادثی که رخ داد با همهء وجود حضور صاحبالزمان را حس و لمس کردیم... دشمنان به این نتیجه رسیده اند که باید جمهوری اسلامی را به وسیله مردم ایران ساقط کنیم و گفتند جمهوری اسلامی را تنها افرادی میتوانند ساقط کنند که خودشان بر سر کار آوردند، زیرا از این مساله نگران شدهاند که کشوری با محوریت ولایت فقیه آن چنان در علوم و فنون جدید پیشرفت کرده که همه را انگشت به دهان گذاشته است».
|
نتیجه همه پرسی 22 بهمن سبز در سايت بالاترينبیش از نهصد نفر شرکت کننده تا امروز>>>اکثریت مطلق شرکت کننده ها جمهوری دموکراتیک و سکولار را برگزیده اند، با به رسمیت شناختن هر گونه مذهبی در قانون اساسی مخالف هستند، بزرگترین مشکل قانون اساسی را اصل ولایت فقیه در آن می دانند، در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می کنند و در صورت حمله نیروهای سرکوبگر یا از خود دفاع می کنند و یا به آنها حمله می کنند، خواستار جدایی دین از سیاست هستند و شعار رفراندوم و همچنین کار خدا با خدا، دین از سیاست جدا را بهترین شعارها دانسته اند.
آقای خامنه ای! دیری ست با من سخن به درشتی گفته اید... حضرت آقا!.. تاریخ چون تویی را به یاد خواهد سپرد، اما نه به نغمه ای که نداشته ای. مگر تو از هر چه خون آشام در تاریخ چه کم تر داری که در حافظه اش، جایی بس بزرگ، ترا نباشد؟! می دانم که در آموزه های دین ِ نداشته ات، حق گویی در برابر حاکم ظالم، فرض است و واجب؛ با این همه دانم که ترا طاقت شنیدن نیست. اما می گویم گرچه در محضر خدایی تو «آن جا که زبان سرخ است، سر سبز نمی ماند / با این همه سبز من جز سرخ نمی خواند...» >>>
چه کسی ديو را به شيشه بازمی گرداند؟ در بيست و دوم بهمن 1357، سالی از سال های پايانی قرن بیستم، ناگهان دیوی از شیشه ی قرون وسطی بیرون آمد و در میانه ی سرزمین ما قد برافراشت؛ خميازه ای کشيد، با مشت ها به سينه اش کوبيد و بی «هيچ» حسی از عاطفه و عشق، و بی «هيچ» درکی از جايگاه انسان متمدن زمانه ی ما، راه افتاد به ميان مردم. مردم اما خوشحال و بی خبر قامتش را به بنای آزادی تشبيه کردند و نفسش را به گرمای زندگی. او با هر قدمی که برمی داشت خاک ها را به هوا می پراکند و سايه ی عظيم اما زنگ زده اش بر همه جا می نشست و نفس سياهی که از دودکش های کهنه و پوسیده ی بينی اش بيرون می زد همچون خاکی سياه بر سر همه کس و همه چیز فرو می نشست. مردمان بسياری بزودی دريافتند که چه موجودی را از شيشه بيرون کشيده اند اما ديو برون آمده از شيشه زير نام حکومت اسلامی سی و يک سال است، همچنان که برآيند طينت ديوهای استوره ای است، کاری نداشته است جز زدن و کشتن انسان ها و ويران کردن همه ی نشانه های فرهنگ و تمدنی که حکم روح آن مردم را دارد. >>>
آخرین کلمات را که مینویسم خبر اعدام محمدرضا علی زمانی و آرش رحمانی پور در آستانهء «جشن» 22 بهمن و همزمان با جشنواره فیلم فجر میرسد. کجا هستند آن هنرمندانی که علیه اعدام جوانانی که در بیدادگاههای انقلاب اسلامی نوبت خود را انتظار میکشند در پرده سینما بیاویزند؟ در جشنوارهء حقارت و سانسور فجر؟ با این پرسش بهتر میتوان به معنای «فاضلاب» پی برد و آن را به «چاهکی» نقب زد که زمانی صادق هدایت گفته بود. پنج سال پیش، در ژوئن 2005 بود که در مقاله «فرار به عقب» دربارهء موضع برخی از هنرمندان نسبت به «انتخابات» ریاست جمهوری و گزینش بین رفسنجانی و احمدی نژاد نوشتم که یک مثل آلمانی میگوید: «آدم در خوکدانی به خوک تبدیل نمیشود ولی بوی خوک میگیرد». این همان حرف و درد بصیر نصیبی دربارهء اغلب هنرمندان ایران است. هنر آنها ربطی به مفهوم والا و فاخر آزادی ندارد. آزادی اتهامی است که اعدام در پی دارد و ایران چهل و دو سال پس از 1968 هنوز هنرمندانی چون گدار و تروفو در خود نپرورده است. در عوض دانشجویان و جوانان ایران امروز یک سر و گردن تاریخی بلندتر از دانشجویان 1968 هستند آن هم به دلیل اتهامشان: آزادی! >>>
دینامیسم انقلاب ناتمام پنجاه و هفت در عصر جهانی شدن دمکراسی «خواهی» و حقوق بشر، دیگر ظرف زمانی نظام های استبدادی آن هم از نوع دینی آن به سر رسیده و جائی ندارند. دیگر دوران روابط عمودی اقتدارگرا به سر رسیده است. ایران 88 هم ایران 57 نیست، اگر کسی این را نبیند، آنچه را که قهراً در راه است نخواهد دید. مبانی جنبش سبز بسیار قویتر، عمیق تر و دینامیک تر از آن است که کسی بتواند آن را تصاحب نماید. سران و غیرسران، راهبران و رهروان ِ جنبش سبز قطره هایی از این اقیانوس پر تلاطم آزادیخواهی در این سرزمین اسیر هستند که نداها، سهراب ها و کیانوش ها قربانی حقانیتش شده اند. در بیان عظمت این جنبش اجتماعی همین بس که بگوئيم یک «قوۀ قاهره» است. >>>
کتاب تازه ای در کتابخانهء سکولاريسم نو
وجوب تشکر روشنفکران مذهبی، سکولاريست ها، ماترياليست ها از حکومت اسلامی ايران! من بعضی وقت ها فکر می کنم ما نسبت به حکومت اسلامی ايران واقعا بی انصافی می کنيم و قدر کارهای خوبش را نمی دانيم. اين همه ايراد می گيريم، ولی از محاسن اش ياد نمی کنيم. اين خيلی بد است که ما اين قدر بی انصاف هستيم. اگر روشنفکر مذهبی هستيم، و فکر می کنيم حکومت بعدی در ايران بايد رنگ و صِبْغِه ی اسلامی داشته باشد، بايد از حکومت فعلی ايران تشکر کنيم چرا که کاری کرده است که موضوعی به نام روشنفکری مذهبی مطرح شود و طرفدار پيدا کند. اگر دايناسورهای متحجری مثل جنتی و خزعلی و مصباح يزدی نبودند، آيا دليلی داشت چيزی به نام روشنفکری مذهبی داشته باشيم؟ دليلی داشت به جای ريش بلند، ريش ماشين شده داشته باشيم؟ به جای يقه ی بسته ی گِردِ آخوندی، يقه ی بسته ی پروانه ای داشته باشيم؟ به جای فاکت آوردن از مفاتيح الجنان و بحار الانوار، از پوپر و هايدگر فاکت بياوريم؟ به جای استفاده از کلمات عربی در لا به لای نوشته های فارسی، از کلمات انگليسی استفاده کنيم؟ نه دليلی نداشت و ما همان مسلمانانی بوديم که بوديم و نياز به اثبات مسلمانی مان به شيوه ی روشنفکرانه نبود. اگر هم سکولاريست، يا حتی ماترياليست هستيم، و فکر می کنيم حکومت بعدی در ايران بايد به دور از دخالت مذهب و دين اداره شود، يا اصلا مذهب از اذهان مردم پاک شود و ماترياليسم جای آن را بگيرد بايد از حکومت فعلی تشکر کنيم چرا که اين حکومت کاری کرده است که اگر تمام آرا و عقايد معتقدان به سکولاريسم و ماترياليسم را از سراسر جهان جمع می کرديم، به فارسی ترجمه می کرديم، از طريق کتاب ها و رسانه ها به اطلاع مردم می رسانديم، در کلاس های درس آموزش می داديم، امکان نداشت، مردم به اين خوبی به ضرورت جدايی دين از حکومت پی ببرند و از ته دل و با تمام وجود خواهان حکومتی به دور از دخالت مذهب شوند. حتی اگر خدا بيامرز لنين ۵۴ جلد مجموعه ی آثار روسی اش به فارسی ترجمه می شد، و جناب مارکس تمام نوشته های آلمانی اش به فارسی در می آمد، و يا چرا راه دور برويم همين آقای ريچارد داوکينز که نام اش اين روزها در همه جا بر سر زبان هاست و کلی تلاش می کند مردم را با نشان دادن جلوه های تکامل زيستی آته ئيست کند و به مبارزه با خدا فرا بخواند تمام گفته ها و نوشته هايش به صورت کتاب در ايران بيرون می آمد محال بود اثری را که حکومت اسلامی در بی خدا کردن مردم و متنفر کردن آن ها از دين و مذهب گذاشت بگذارند. من اگر جای استاد ارجمند جناب دکتر نوری علا بودم و نشريه ای مانند سکولاريسم نو داشتم، حتما بر پيشانی آن يک تشکری چيزی از حکومت اسلامی به خاطر جا انداختن موضوع سکولاريسم در ميان مردم و بخصوص جوانان می کردم و اگر جای آقای ريچارد داوکينز بودم حتما در سايت خودم از اين حکومت به عنوان يکی از عوامل شناخته شدن و محبوبيت ام در مجامع روشنفکری ايران سپاسگزاری و قدردانی می کردم به اين اميد که هم چنان به کار خود ادامه بدهد و آن درصدِ باقی مانده ی مردد را هم به اين طرف براند تا بلکه به اميد خدا فرجی حاصل شود.
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 790 ـ جمعه 16 بهمن 1388 ـ 5 فوريه 2010
مرگ حکومت اسلامی در سالروز تولدش
مبارزه برای رهائی از دوزخ، نه رسيدن به بهشت
تفکر دلبخواهی و مشکل تاکتيک ها از جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
سياستهای کلان فرهنگی جمهوری اسلامی ايران
امام راه انقلاب را از ليبراليسم، سکولاريسم و اومانيسم جدا کرد
شماره 789 ـ پنج شنبه 15 بهمن 1388 ـ 4 فوريه 2010
بار ديگر کنار هم خواهيم ايستاد ويدئوی کوتاهی در پيشباز از 22 بهمن>>>
برگرفته ای از آخرين اعلاميهء مهدی کروبی، همراه با دعوت به راهپيمائی در بيست و دوم بهمن
سابقهء اصل تفکیک؛ مضمون اصلی لائیسیته (سکولاريسم)
شماره 788 ـ چهار شنبه 14 بهمن 1388 ـ 3 فوريه 2010
نامه ای به جناب دکتر، پروفسور (و هزار عنوان پر بار دیگر)، آقای منوچهر صهبایی رهبر محترم سمفونی موسوم به "صلح و امید" پيوند به ويدئوی اعتراض ايرانيان مقيم هلند بهنگام اجرای اين برنامه>>>
جـایـگـاه اقــوام و مـذاهـب ایـرانـی در جـنـبـش ســبـز
اگر قانون اساسی مورد بی اعتنايی قرار گيرد بطور قهری بديل های ديگری برای نظام ظهور خواهد کرد گفتگوی سايت « کـلمـه » با ميرحسين موسوی
ويدئو: در مورد مصاحبهء ميرحسين موسوی با سايت کلمه گفتگوی اسماعيل نوری علا و احمد سلامتيان در برنامهء خبر بی.بی.سی >>>
از چهارراه جمهوری تا دوراهی انتخاب ناگفتهها در گفتار حجتالاسلام محسن کديور و همانديشان او
جوان ها بدون صيغه با غريزهء جنسی چه کنند؟
شماره 787 ـ سه شنبه 13 بهمن 1388 ـ 2 فوريه 2010
بيانيهء حقوقدانان جنبش سبز مردم ايران
محمدعلی زمانی و آرش رحمانی پور؛ صداهایی ناشناخته در ذهن من
بررسی کاربرد آراء و عقاید مهندس مهدی بازرگان در جنبش سبز ایران (توضيح سکولاريسم نو در ذيل اين مقاله را نيز بخوانيد)
گزارش سخنرانی اسفنديار رحيم مشاعی در جمع جامعهء اسلامی وعاظ توجه: اين جلسه در ديوانه خانه برگزار نشده است! يا شايد هم...
انقلاب اسلامی را از ديدگاه پنبه دانه خواران تعريف کنيد انشاء از: حجتالاسلام سيد حسن عاملي
فصل چهارم ـ مهار اختلافات (1980 تا 2003) دولت تورگوت اوزال
شماره 786 ـ دو شنبه 12 بهمن 1388 ـ 1 فوريه 2010
مذاکره با قدرت، هم استراتژی و هم تاکتیک!
سید محمد خاتمی هنوز دروغ می گوید
در سوگ پدرم، غلامرضا وثیق، از یاران خلیل ملکی
آیا تشویق به اعدام دفاع از جمهوری اسلامی است!؟
پيوند به فايل صوتی سخنان خونبار آيت الله جنتی در نماز جمعهء گذشته >>>
هفتاد درصد مردم از گرانی رنج میبرند اما حاضرند خون شان را فدای حفظ رهبر کنند در دو ماه پاياني طرحهايي براي برونرفت از اين وضعيت اجرا ميشود آيتالله محمد يزدی، رئيس جامعه مدرسين حوزهء علميهء قم
|
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>
=========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.
آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».
|
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |