|
||
دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | عکس انتخابی | ويدئوها | کتابخانه | فهرست کليهء مقالات درباره سکولاريسم | سال سوم ـ شماره 789 ـ پنج شنبه 15 بهمن 1388 ــ 4 فوريه 2010 | English Section |
||
رهبر محترم سمفونی موسوم به "صلح و امید"
این یک نامه ی اعتراضی به شماست از سوی جوانی سی ساله مقیم ایران که از قضا موسیقی هم خوانده و بسیاری از کنسرت های شما را هم در تالار وحدت دیده و با آثار بسیاری از آهنگسازان سمفونیک ایرانی از راه سی دی های شما آشنا شده و بخشی از تشنگی خود را از این راه بر طرف کرده و دست کم به همین یک دلیل از شما سپاس گزار بوده و در برابر ایراد بسیاری از دوستانش به شما که می گفتند چرا آقای صهبایی کار های مناسبتی را رهبری می کند و هزار چیز دیگر پاسخ می داده اینها به خود آقای صهبایی ربط دارد نه به دیگران. اما از چند روز پیش دیگر این چنین فکر نمی کنم، وجود شما درسی شده است برایم از اينکه با هر درجه ای از دانش و مهارت در زمینه های تخصصی یک انسان در حد موجودی بی عاطفه و بی وطن می تواند سقوط کند ...
ايرانيان مقيم هلند بهنگام اجرای
جـایـگـاه اقــوام و مـذاهـب ایـرانـی در جـنـبـش ســبـز شعارهای ضد استبدادی و دمکراتیک جنبش در کُلّیت خویش دقیقاً همان شعار های اقوام ایرانی هستند که در طی سی سال اخیر برای آن هزینه ای بسیار سنگین و فاجعه بار پرداخته اند ـ فاجعهء ممتد سی ساله ای که اکنون عمق دهشتناک آن برای هموطنان مرکزنشین ما بر ملاء گشته است. بسیاری از اقوام ایرانی نظیر بلوچ ها، کردها و ترکمن ها، بدلیل سُنـی بودن، علاوه بر ستم قومی مورد اجحاف و تبعیض مذهبی نیز قرار دارند. رفع برتری مذهبی و لغو ستم دینی و احیای سکولاریسم در عمل خواستهء اقوام ایرانی نیز می باشد. شعار حاکمیت مردم و انتخاب مسئولین با رای مستقیم مردم در یک سیستم دمکراتیک مبتنی بر منشور جهانی حقوق بشر و موازین و قوانین بین المللی همواره یکی از خواسته های اصلی اقوام ایرانی بوده است. نتیجتاً، اگر چشم ها را شسته و با نگاهی دیگر جنبش سبز را ببینیم، در می یابیم که غالب خواسته ها و شعارهای جنبش سبز دقیقاً در راستای مطالبات دمکراتیک اقوام ایرانی می باشد. در نتیجه، نباید اجازه بدهیم انحصارگرایان ضد اقوام ایرانی با تزریق حس بیگانگی در ما نسبت به جنبش سبز ملی، آن را مصادره کرده و شعارهای مشترک را که بیانگر درد مشترک می باشد از مفهوم خالی کنند. >>>
اگر قانون اساسی مورد بی اعتنايی قرار گيرد بطور قهری بديل های ديگری برای نظام ظهور خواهد کرد گفتگوی سايت « کـلمـه » با ميرحسين موسوی انشاالله همهء ما برای اصلاح به ميدان آمده ايم، نه برای انتقام گيری و يا کسب قدرت و يا ويران گری. راه حل های گذر از قانون اساسی دارای اشکالات فراوان و جدی است. اولين آنها عدم توانايی صاحبان چنين خواسته ای برای جلب نظر اکثريت ملت ماست. بدون جلب نظر اين اکثريت و حتی بايد بگويم، بدون ايجاد يک اجماع، نبايد منتظر يک تحول اساسی و معنا دار باشيم. برای همين بعضی از شعارهای معطوف به عبور از قانون اساسی مورد سوء ظن مردم متدين و نهادهای سنتی است و متاسفانه بايد گفت، گاهی شعارهای افراطی در اين زمينه بيشتر از افراط کاری های اقتدارگرايان به جنبش آسيب می رسانند. >>>
ويدئو: در مورد مصاحبهء ميرحسين موسوی با سايت کلمه گفتگوی اسماعيل نوری علا و احمد سلامتيان در برنامهء خبر بی.بی.سی >>>
از چهارراه جمهوری تا دوراهی انتخاب ناگفتهها در گفتار حجتالاسلام محسن کديور و همانديشان او ارتجاع درست به اين دليل که همچون حجت الاسلام کديور به سناريوهای ممکن جمهوری انديشيده، خطر براندازی مخملی و نرم نظام را عمده می کند و کسانی را که عمدتاً از خودی ها برآمده و بر قرائت دموکراتيک از قانون اساسی اصرار می ورزند منافق و دشمنان رياکار نظام می نامد. گيرم که اين خودی های ديروز و اصلاح طلبان امروز در اول و آخر هر سخن خود بر امام راحل درود فرستند و بر جمهوری اسلامی سوگند وفاداری ياد کنند. از ديدگاه سرسختان رانت خوار بر سر قدرت، کسانی که ذکر امام راحل و انقلاب شکوهمند و جمهوری اسلامی می کنند، اما با شرايط موجود، يعنی به کوتاه سخن با رهبريت خامنه ای، رياست جمهوری احمدی نژاد و حقوق ويژه پاسداران، مخالف اند، همگی رياکارند و منافق. >>>
جوان ها بدون صيغه با غريزهء جنسی چه کنند؟
به گزارش ایسنا، علي مطهري، با انتقاد از سياستهاي فرهنگي دولت، ابراز عقيده كرد: برخي از سياستهاي فرهنگي دولت سياستهاي مطلوبي نيست. گاهي در اجراي احكام اسلام نوعي تاثيرپذيري از فرهنگ غربي وجود دارد. سياستهاي فرهنگي دولت را افرادي مثل آقاي مشايي تعيين ميكنند كه عقايد و برداشت درستي از اسلام ندارند و اين نقايص بايد رفع شود...
بصيرت!
|
ساختار و شیوهء ادارهء کشور و جامعه با شرکت سهامی عام همانندی دارد. درست تر این است که عبارت را وارونه کنم و بنویسم که ساختار و شیوهء ادارهء شرکت سهامی عام از کشور و جامعه الگوبرداری شده است. شرکت سهامی عام بنگاهی است که با مشارکت شمار زیادی سهامدار برای دستیابی به هدفی بازرگانی، اقتصادی یا تولیدی سازمان می یابد... در شرکت سهامی عام، اگر هیئت مدیرهء منتخب سهامداران سوء استفاده و خیانت کند و از وظیفهء تأمین منافع صاحبان سهم منحرف شود، به شرط آن که دیر نشده و شرکت ورشکست نشده باشد، سهامداران با تشکیل اجلاس مجمع عمومی، هیئت مدیره را عزل و گروه دیگری را به جای آنان انتخاب می کنند. پنجشنبهء آینده، 80 درصد جمعیت جوان ایران که حقشان توسّط حاکمان فرتوت، ظالم و فاسد ایران پایمال شده، گرد هم می آیند تا یک صدا عزل آنان را در اجلاس مجمع عمومی 22 بهمن به دنیا اعلام کنند! >>>
بار ديگر کنار هم خواهيم ايستاد ويدئوی کوتاهی در پيشباز از 22 بهمن>>>
مادر بزرگی دارم که به او می گوییم خان جون.او زن کم نظیری است. واقعا یک استثناست. یک تکه کلام معروف هم دارد که می گوید «شنونده باید عاقل باشد». حالا چند روزی است بند کرده که بیست و دوم بهمن من هم با شما می آیم توی خیابان. هر چه به او می گوییم «خان جون! این ها یک مشت بی وجدان بی شرافت اند؛ از یک گروه بی همه چیز و بی اصل و نسب دستور می گیرند؛ پیر و جوان سرشان نمی شود؛ با بدترین سلاح ها می افتند به جان مردم؛ کتک می زنند، قمه کش اند و چماق دارند و لت و پار می کنند که یک مشت گرگ و گراز سر کار بمانند؛ تو اگر با ما بیایی یک وقت دور از جان تان بلایی سرتان می آید و داغ تان به دل ما می نشیند» به خرج اش نمی رود که نمی رود.می گوید: «آفتاب عمر من لب بام است. چند روز زود یا دیر که توفیری نمی کند. رفتنی، رفتنی است. بگذارید دست کم مردم دنیا ببینند که این ها به پیرها هم رحم نمی کنند. بگذارید بدنام تر از بدنام ها بشوند. من که عمرم را کرده ام. آردم را بیخته ام و الک ام را آویخته ام. این سید علی سیاه روست که باید به فکر خودش باشد. این بدبخت ِ وامانده مغزش عیب و ایراد دارد و کار دستش داده که آخر عمری اسمش را گذاشته کنار اسم آغا محمد خان قاجار و چنگیز و هیتلر. بگذارید امثال من با سربلندی از این دنیا بروند و امثال سیدعلی توی بدنامی بمیرند. عوضش کشورمان آزاد بشود و شما جوانها یک نفسی بکشید از دست این جانورها. عمر ما که به باد رفت، دست کم شما ها خوب زندگی کنید». باری، امروز که تلویزیون داشت باز هم «فشفشه» هوا کردن های رژیم را به نام «فرستادن موشک به فضا» پخش می کرد، خان جون نشسته بود کنار من و سرگرم سوزن زدن به تکه پارچه ای بود. حسابی به جوش آمدم وقتی تلویزیون به گونه ای مضحک داشت این خبر را پخش می کرد. ناگهان بیخودی زدم روی میز و گفتم: ...
رژیم با نزدیک شدن بيست و دوم بهمن و احساس خطر، تصمیم گرفته که، بجای غرق شدن بیش از این در معاملات پشت پرده، هرچه زودتر تمامی توان خود را برای مقابله با اين خطر بکار گیرد.اکنون اشاعهء ترس و رعب افکنی، در کنار دستگیری ها و تمرکز نیرو، و ایجاد جنگ روانی و انواع اقدامات گوناگون پیشگیرانه مشغلهء اصلی رژیم را تشکیل می دهد. غافل از آنکه در شرایطی که مردم به ماهیت کثیف و جنایتکارانه حاکمیت و قدرت دگرگون کنندهء ناشی از همبستگی خود پی برده باشند، طبعاً، در مسیر مبارزه و رسیدن به هدف های به حق و انسانی خود آمادهء پرداختن هزینه های بیشتری می شوند و اقداماتی هم چون قتل و کشتار و تجاوز و اعدام – یا همان قتل عمد- و نظایر آن جز تشدید خشم وکینهء مردم و رانده شدن رژیم بسوی نقطهء بن بست و بی بازگشت حاصلی ندارد. >>>
برگرفته ای از آخرين اعلاميهء مهدی کروبی، همراه با دعوت به راهپيمائی در بيست و دوم بهمن اگر دنبال راه حل اصولی هستیم باید: بر دهان ثناگویان متملق خاک ریخت و دست و زبان و قلم خشونت گرایان بی سرمایه مهار و کنترل شود و بازار دین فروشی و انحصار طلبی طرد گردد. / تمام اصول قانون اساسی بطور کامل اجرا گردد و حق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان در همه انتخابات ها از مجلس خبرگان رهبری گرفته تا مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری رعایت شود. بدعت زشت شورای نگهبان که تمام ایرانیان از جمله چهره های شاخص و شناخته شده را به ساتور نظارت استصوابی می سپارد باید حذف گردد. میزان باید فقط رای ملت باشد نه گزینش و مهندسی آرای مردم بر اساس سلایق عده ای خاص. من مطمئن هستم مردم شریف ایران با عنایت به فضای مذهبی قطعا افراد صالح، سالم، متعهد و متخصص را بر مصدر امور خواهند نشاند. / آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی / فضای باز مطبوعات و به رسمیت شناختن نقد و نقادی و بازگرداندن آرامش به دانشگاه ها تحقق یابد / فضای امنیتی و جو پلیسی و محیط رعب و وحشت برداشته شود، در این فضا بستر وحدت و همکاری نیست... من رسما اعلام می کنم دوستان و یاران ما از مقدمات و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم و سرنوشت رای شان سوال داشتند. آنان حقوقی شرعی و قانونی خود را با تاکید بر اسلام و نظام و منافع ملی آنهم با سکوت و آرامش مطالبه نمودند... آخرین کلام، لازم است مردم عزیز خصوصا قشر تحصیل کرده و طبقه جوان توجه داشته باشند که آنچه امروز به نام جنبش اعتراضی در جامعه جریان دارد یک ایدئولوژی فراگیر نیست که خط کشی های سفت و سخت داشته باشد و افراد را بر اساس آن گزینش نموده و مسئولیت رفتار تمام حاضران در آن را بپذیرند. این جنبش برای دفاع از عقیده یا مرام سیاسی و دینی خاصی نیست طبعا افراد موجود در آن دارای آرا و عقاید گوناگونی هستند که هر یک از ما می توانیم با آنها موافق یا مخالف باشیم. فصل مشترک این جنبش استیفای حق رای، انتخابات آزاد، آزادی مطبوعات، آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی، اصلاح شیوه حکومت داری و قانون مداری و رعایت حقوق شهروندی مردم است. بدون شک بالا بردن مطالبات و انحراف از اهداف ذکر شده دست آویزی برای سرکوب خشن این حرکت می گردد. لذا من به عنوان پدری پیر به جوانان عزیز و به عنوان برادری سرد و گرم چشیده و آب از سر گذشته به پیران و میان سالان عرض می کنم طرح مباحث دیگر به جز خواسته بحق و قانونی، انحراف از مسیر است و این خواست مخالفان این جنبش و در مواردی ساخته و پرداخته آنان یا عوامل نفوذی می باشد. به امید روزی که اصحاب حکومت و ارباب قدرت عقل، عدل و انصاف را بیاری بخواهند و موجبات خشنودی اولیای اسلام و مردم ایران را در پرتو به رسمیت شناختن حقوق مردم، فراهم نمایند.
برای مادران ِ فرزندان دربند >>>
سابقهء اصل تفکیک؛ مضمون اصلی لائیسیته (سکولاريسم) اصل تفکیک دين و دولت بر چهار خواست بنیادین استوار بوده است: یکم، ضرورت جدایی حوزۀ قانون و قانونگذاری کشور ازدين و کلیسا؛ دوم، نفی دین رسمي؛ سوم، قبول آزادی انتخاب عقیده و دين/ مذهب به مثابه یکی از حقوق اولیه شهروندی؛ و چهارم، تساوی مرتبۀ عقايد و ادیان در مقابل قانون. کلیهء تعابیر حقوقی و شرح و تفصیلات بعدی ياد شده در اين مقاله نشان می دهند که، برغم کشمکش های فلسفی و جدل های بینشی در دو منتها الیه "دگماتیسم" و "آزاداندیشی"، دست آوردهای مثبت و بدرد بخور برای توده های وسیع مردم، و حصول ضوابطی مثبت مبتنی بر شأن و مرتبت انسان، در همان راستای اين اصول چهارگانه بوده اند. >>>
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 787 ـ سه شنبه 13 بهمن 1388 ـ 2 فوريه 2010
بيانيهء حقوقدانان جنبش سبز مردم ايران
محمدعلی زمانی و آرش رحمانی پور؛ صداهایی ناشناخته در ذهن من
بررسی کاربرد آراء و عقاید مهندس مهدی بازرگان در جنبش سبز ایران (توضيح سکولاريسم نو در ذيل اين مقاله را نيز بخوانيد)
گزارش سخنرانی اسفنديار رحيم مشاعی در جمع جامعهء اسلامی وعاظ توجه: اين جلسه در ديوانه خانه برگزار نشده است! يا شايد هم...
انقلاب اسلامی را از ديدگاه پنبه دانه خواران تعريف کنيد انشاء از: حجتالاسلام سيد حسن عاملي
فصل چهارم ـ مهار اختلافات (1980 تا 2003) دولت تورگوت اوزال
شماره 786 ـ دو شنبه 12 بهمن 1388 ـ 1 فوريه 2010
مذاکره با قدرت، هم استراتژی و هم تاکتیک!
سید محمد خاتمی هنوز دروغ می گوید
در سوگ پدرم، غلامرضا وثیق، از یاران خلیل ملکی
آیا تشویق به اعدام دفاع از جمهوری اسلامی است!؟
پيوند به فايل صوتی سخنان خونبار آيت الله جنتی در نماز جمعهء گذشته >>>
هفتاد درصد مردم از گرانی رنج میبرند اما حاضرند خون شان را فدای حفظ رهبر کنند در دو ماه پاياني طرحهايي براي برونرفت از اين وضعيت اجرا ميشود آيتالله محمد يزدی، رئيس جامعه مدرسين حوزهء علميهء قم
شماره 785 ـ يک شنبه 11 بهمن 1388 ـ 31 ژانويه 2010
اين اعدام ها برای ترساندن مردم از شرکت در راهپيمائی 22 بهمن استمهدی کروبی و ميرحسين موسوی
دو قطره باران بر رنگین کمان دموکراسی طلبی
ضرورت همکاری بين نيروهای جمهوريخواه سکولار و دمکرات و دينمداران دمکرات فراخوان شورای مرکزی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)
نگاهی به دعوت فدائيان اکثريت از دين مداران دموکرات!
شماره 784 ـ شنبه 10 بهمن 1388 ـ 30 ژانويه 2010
طبرزدی، اسم رمزآزادیمحمد مسعودسلامتی
خدمت بزرگ افراطیون داخلی به سكولارهای خارجی سايت داخلی «آینده» ـ پنجشنبه 8 بهمن ماه 1388
سخنی با اپوزیسیون سکولار دمکرات و آقای نگهدار
کوتاه و گويادو نفر را اعدام کردید؟ دست شما درد نکند!هذيان های خونزدهء جنتی، امام جمعه تهران
شماره 783 ـ جمعه 9 بهمن 1388 ـ 29 ژانويه 2010
از مجموعهء «جمعه گردی های اسماعيل نوری علا»
آب رفته به جوی نظام اسلامی باز نخواهد گشت! نامدار بینام (وبلاگ ياران فدائی)
چه مقدار از آنچه واقعيت می پنداريم، واقعيت نيست؟
|
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>
=========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.
آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».
|
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |