|
||
دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | عکس انتخابی | ويدئوها | کتابخانه | فهرست کليهء مقالات درباره سکولاريسم | سال سوم ـ شماره 783 ـ جمعه 9 بهمن 1388 ــ 29 ژانويه 2010 | English Section |
||
درسی که انقلاب پنجاه و هفت به ما می دهد آن است که تنها توافق بر خواست های «منفی» و «نفی کننده» نمی تواند زمينه ساز حرکت های سازنده و پيشروی آينده باشد، چرا که چنين توافقی بخش اعظم ليوان را خالی باقی می گذارد و هيچگونه تضمينی را برای آيندهء همکاری نيروهای «اپوزيسيونل» فراهم نمی آورد. شتاب نفی کننده امکان آن را فراهم می آورد که هر نيروی عوامفريبی بتواند وجوه اثباتی کار را به نفع خود تعريف و کارآمد کند. همانگونه که خمينی توانست شعار از درون متضاد ِ «جمهوری اسلامی» را به شعار های بازمانده از جنبش مشروطه و نهضت ملی (يعنی: آزادی و استقلال) سنجاق کرده و از پيش ازپيروزی انقلاب شکست هر دوی آن شعار ها را به سود «اسلام عزيز» اش تضمين نمايد. >>> ==================
یک فرد و یا یک گروه که به اصول و مبانی سیاسی یا (اخلاق سیاسی) در برابر مردم پایبند است، می تواند باز و شفاف اعلام کند که چه می اندیشد، و اگر توانمندی مبارزه، برای تحقق بخشیدن اهداف و برنامه های خود را ندارد، آنرا نیز بمردم اعلام کند. نه اینکه کوشش کند که، همزمان، هم از اپوزیسیون و هم از حکومت دیکتاتوری و فاشیست ها "دلبری" کند. به همين دليل عقیده دارم که خاتمی، موسوی، و کروبی "صادق تر" از محافل فرصت طلبی هستند که ظاهراً خودشان را "سکولار" معرفی می کنند اما دنباله روی آخوندهای جنایتکار و مرتجع شده اند. >>> ================== آب رفته به جوی نظام اسلامی باز نخواهد گشت! نامدار بینام (وبلاگ ياران فدائی)
به نظر اصلاح طلبان، قانون انتخابات ایران، مطابق اصول دمكراتیك در جهان امروز نگاشته شده، نمی توان از آن عدول كرد و صرفا باید رژیم اسلامی را ملزم به رعایت آن نمود. اصلاح طلبان همچون گذشته حقی برای اپوزیسیون قائل نیستند و معتقدند باید اصل خودی و غیرخودی در قوانین اصلاح شده انتخاباتی آنان نیز نگاشته شود. این فرمولبندی و عدول آقای موسوی از خواست ابطال انتخابات، بمعنی عقب نشینی آشکار و تن دادن به بازی قدرت در بالاست... در حالیکه مجالس اولیه انقلاب، الگوی مناسب انتخاباتی و افق دید اصلاح طلبان است، در صورت عملی شدن راه حل انتخاباتی آقای موسوی، برای اپوزیسیون رژیم جز اینکه، بین صندوق رای و تابوت، یكی را انتخاب كند، چاره ای نخواهد داشت. زیرا، گورهای دسته جمعی مصادف با مجالس اولیه انقلاب، چنین حکم می کند. >>> ================== جناح خامنه ای ـ احمدی نژاد خواستار ادامهء خشونت است چون راه دیگری برای ادامهء حیات انگلی خود نمی بيند. در حالیکه جناح موسوم به اصلاح طلبان مي خواهد قدرت سیاسی را در خیابان معامله کند. هدف اصلاح طلبان از یک سو کنترل رادیکالیسم مردم و، از سوی دیگر، سوء استفاده از خشم آنان در راستای مطامع شخصی ست. يعنی، خنثی کردن پتانسیل سرنگونی طلب همراه با حفظ تمامیت رژیم پر نکبت جمهوری اسلامی خواست مشترک هر دو جناح است و این نوعی دهن کجی است به مردمی که خواستار سقوط کل نظام جهل و جنایت اسلامی هستند. نسل جدید در چند ماه اخیر با گوشت و خون خود درنده خوئی ِ این رژیم را تجربه کرده و دیگر باره زير بار گزينهء حفظ این رژیم ـ تحت نام هر رنگ و نیرنگی ـ نمی رود. >>>
چه مقدار از آنچه واقعيت می پنداريم، واقعيت نيست؟ نتیجهء آزمایشات بر حيوانات به سادگی به ما نشان می دهند که چطور محدوديت های ذهنی تحميل شده از طرف محیط بر ما تاثیر می گذارد. آزمایشات انجام شده بر کَک، فيل و دلفين مثال خوبی هستند. دکتر ادن رايل يک فيلم آموزشی در مورد محدوديتهای تحميلي تهيه کرده است . نام اين فيلم "می توانيد بر خود غلبه کنيد" است. در اين فيلم يک نوع دلفين در تانک بزرگي از آب قرار مي گيرد نوعي ماهی که غذای مورد علاقه دلفين است نيز در تانک ريخته مي شود . دلفين به سرعت ماهي ها را مي خورد. دلفين که گرسنه مي شود تعدادي ماهي ديگر داخل تانک قرار مي گيرند ولي اين بار در ظروف شيشه اي. دلفين به سمت آنها مي آيد ولي هر بار پس از برخورد با محافظ شيشه اي به عقب رانده مي شود. پس از مدتي دلفين از حمله دست مي کشد و وجود ماهي ها را نديده مي گيرد. محافظ شيشه اي برداشته مي شود و ماهي ها در داخل تانک به حرکت در مي آيند. آيا مي دانيد چه اتفاقي مي افتد؟ دلفين از گرسنگي مي ميرد در حالی که غذاي مورد علاقهء او در اطرافش فراوان است؛ ولي محدوديتي که دلفين پذيرفته است او را از گرسنگي مي کشد.در مورد ککها بايد دانست که آنها حيوانات کوچک جالبي هستند. آنها گاز می گيرند و خيلي خوب می پرند. آنها به نسبت قدشان قهرمان پرش ارتفاع هستند .اگر يک کک را در ظرفی قرار دهيم از آن بيرون می پرد . پس از مدتي روی ظرف را سرپوش مي گذاريم تا ببينيم چه اتفاقی رخ مي دهد. کک می پرد و سرش به در ظرف می خورد و پايين می افتد. دوباره می پرد و همان اتفاق مي افتد! اين کار را مدتی تکرار می کند. سر انجام در ظرف را بر می داريم و کک دوباره می پرد ولی فقط تا همان ارتفاع! سرپوش برداشته شده و محدوديت فيزيکي رفع شده است ولی کک فکر می کند اين محدوديت همچنان ادامه دارد! فيل ها را مي توان با محدوديت ذهني کنترل کرد. پاي فيل های سيرک را در مواقعي که نمايش نمي دهند می بندند. بچه فيل ها را با طناب های بلند و فيل های بزرگ را با طناب های کوتاه. شايد به نظر آيد که کار بايد بر عکس باشد زيرا فيل های پرقدرت به سادگی می توانند ميخ طناب ها را از زمين بيرون بکشند. ولی آنها اين کار را نمي کنند! علت اين است که آنها در بچگی طناب های بلند را کشيده اند و سعی کرده اند خود را خلاص کنند و سرانجام روزی تسليم شده دست از اين کار کشيده اند! از آن پس آنها تا انتهای طناب می روند و مي ايستند. آنها اين محدوديت را پذيرفته اند. از آنجا که نحوه ی عملکرد مغز جانوران از این نظر بسیار شبیه به هم است ما می توانيم از اين آزمايشات بفهمیم که ما هم محدوديت هايی را می پذيريم که واقعی نيستند. به ما می گويند يا ما به خود می گوييم که نمي توان فلان کار را انجام داد و اين برای ما يک واقعيت می شود. محدوديت های ذهنی به محدوديت های واقعی تبديل می شوند و به همان محکمی! حال می توان این سوال مهم را از خود پرسيد که "چه مقدار از آنچه واقعيت می پنداريم، واقعيت نيست بلکه پذيرش ماست؟!"
================ |
طبرزدی، اسم رمزآزادیمحمد مسعودسلامتیطبرزدی، با دریافت ناکارآمدی حاکمیت دینی در پاسخگویی به نیازهای زمان، به درستی بر مشی سکولار و تفکیک نهاد دین از نهاد دولت پای فشرد و آن دسته از رهبران حرکت های مدنی که او را به نشناختن درست بافت جامعه و عدم توفیق این سمت گیری متهم می نمودند در ماه های اخیر به عینه دیدند که توده ها در راهپیمایی های خود شعارمی دادند: «شعارملت ما، دین ازسیاست جدا» و آنگاه که برخی رهبران اصلاحات سخن از «جمهوری اسلامی» به میان آوردند مردم در راهپیمایی ها باز هم «جمهوری ایرانی» را فریاد زدند. آنهایی که در پاسخ به شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» دانشجویان دانشکده فنی گفتند کدام زندانی سیاسی؟ امروز یگانه خواستهء خود را آزادی این زندانیان بیان می کنند و همآنان تا یک سال پیش تغییر قانون اساسی را خیانت می دانستند اما امروز آن را وحی منزل نمی دانند. طبرزدی از معدود رهبران مبارزه بود که به لحاظ تشخیص صحیح سیاسی از همه این آزمون ها سرفراز بیرون آمد. >>>
خدمت بزرگ افراطیون داخلی به سكولارهای خارجی سايت داخلی «آینده» ـ پنجشنبه 8 بهمن ماه 1388
(توجه: سانسور عکس فوق از آينده است) اكنون جای این پرسش از افراطیون داخلی كه با عملكرد یكسویه و بیتدبیر خود اجازه میدانداری و مصادره جنبش اعتراضی داخل كشور یا موج سبز را به روشنفكران سكولار خارجنشین دادهاند، وجود دارد كه منافع ناشی از به حاشیه راندن منتقدین داخلی و در چارچوب نظام به نفع مخالفین سكولار و خارجنشین، عاید چه كسی شده است؟ آیا این منفعت كوتاه مدت كه افراطیون برای معرفی كردن منتقدین خود به عنوان گروهی بیدین و ضدانقلاب و مخالف اسلام به تبلیغ و ترویج و بزرگنمایی تعداد معدودی از چهرههای ورشكسته سیاسی و گروههای تروریستی در حال فروپاشی بپردازند، ارزش این را داشت كه جریانات اعتراضی داخلی را دانسته یا نادانسته به سوی رادیكالیسمی بیسابقه و خشونتی دوطرفه سوق دهد؟ >>>
مشکل ایران نه با تشدید عقیده شما زیر نام «اصولگرایی» و نه با تلطیف عقیده شما زیر نام «اصلاحطلبی»، و نه با تلفیق این دو زیر نام «اصولگرای اصلاحطلب» بلکه فقط و فقط با خروج عقیده شما از حکومت و قدرت حل میشود. خودتان میخواهید در حکومت بمانید یا به آن وارد شوید؟ بفرمایید! اگر مردم شما را نه به عنوان یک شخصیت مذهبی یا ملی خط تیره مذهبی یا «روشنفکر دینی» که میخواهد راه ظهور مهدی را بگشاید و یا میخواهد «دمکراسی دینی» برقرار کند، بلکه به عنوان یک شخصیت سیاسی که برنامه اقتصادی و اجتماعی معینی برای آزادی و آسایش و رفاه جامعه دارد، در این یا آن مقام انتخاب کردند، بمانید و خدمت کنید. نوکر ملت باشید! نه «ولی فقیه» و «مقام معظم رهبری» و «خبرگان» و «نگهبان» و «روشنفکر دینی»! >>>
سخنی با اپوزیسیون سکولار دمکرات و آقای نگهدار نگاه و اندیشه سیاسی غیرمستقل و غیرانتقادی در "اپوزیسیون" این فرصت را برای «قدرت» فراهم آورده که بدون دغدغه و با اطمینان بیشتر، دست به تصمیمگیری بزند. جوهر این طرز تفکر از آنجائی که فاقد نگاه انتقادی است و گوهر اندیشهورزی مستقل را از خود دور ساخته است، بستری مناسب برای حلشدن در جناحهای قدرت به وجود آورده است. این تربیت و نگاه به سیاست، که مقهور قدرت است، در آینده ایران جایی برای نقشآفرینی ندارد و بنا بر سرشت خود از هماکنون می تواند در مقابل ارزشهایی چون «آزادی و دمکراسی» قرار گیرد. فاکتها و مشاهدات تاریخی بسیار، گویای این مدعا است. آقای فرخ نگهدار یکی از چهرههای شاخص و فعال چنین نگاهی به سیاست در طیف سکولار دمکراتها است. وی همواره با ترویج مسائل و مطالب غیرواقعی، به دنبال آن بوده است که اراده و ذهن روشنفکران و فعالان سیاسی را از مبارزه با «ولایت فقیه» و «حکومت اسلامی» به انحراف بکشاند. >>>
دو نفر را اعدام کردید؟ دست شما درد نکند!هذيان های خونزدهء جنتی، امام جمعه تهرانايسنا ـ آيتالله، جنتی، امام جمعه موقت تهران در خطبه اول خود گفت: «ما اگر كسي بدعتي در دنيا گذاشت و خواست با افكار مردم بازي كند در مقابل آن ميايستيم و نميتوانيم وجودش را تحمل كنيم؛ چرا كه براي حفظ سلامت فكري مردم بايد در مقابل بدعتگذاران مقاومت كرد و به آنها نميتوان آزادي داد و اين نكته بايد سرمشق قرار گيرد.» دبير شوراي نگهبان در آغاز خطبههاي دوم نماز جمعه امروز تهران نيز با تبريك به مناسبت دهه فجر گفت: «دههء فجر عيدي بود كه خداوند به مردم داد و به آنها عزت و افتخار داد. پس دههي فجر دههي شكر است... امام بزرگوار را خداوند مبعوث كرد و ايشان تفسير كردند كه علما وارث پيغمبرانند؛ چرا كه داراي صفاتي چون تواضع، ضد ظلم، خداترس، محرومنواز، سرسخت در مقابل دشمن و... بودند... امام (ره) اسلام مدير را كه قدرت اداره كشور را دارد معرفي كرد كه نه تنها يك مملكت، بلكه دنيا را ميتواند اداره كند كه در گذشته نيمي از دنيا را اداره كرد و در آينده هم همهي دنيا را اداره خواهد كرد... امام (ره) به مردم فهماند كه شما مردم، مدير و صاحب مملكت هستيد و سرنوشتتان به دست خودتان است كه اين موضوع تا آن زمان سابقه نداشت و جزو آرزوهاي مملكت بود، امام اين را عملي كرد و گفت "مردم ولي امور هستند"، مردم نيز فهميدند كار به دست خودشان است و نماينده و رييس جمهور را خودشان بايد انتخاب كنند... اين پيام هنوز و تا حضور حضرت مهدي (عج) ادامه دارد و همه چيز را عوض كرده است... سي سال است كه كار به دست مردم است و توطئهها توسط مردم خنثي ميشود و هر فتنهاي ميشود با پشتيباني مردم خنثي ميشود؛ همان طور كه هجده تير هفتاد و هشت در بيست و سه تير با حركت مردم تمام شد و جريان عاشورا كه بسيار حسابشده و هماهنگ و به قصد براندازي بود توسط مردم در نهم دي خاموش شد؛ اينها كاري است كه امام كرد؛ پس امام هنوز زنده است و فرمان ميدهد و مردم براي رعايت سياستهاي او كار ميكنند... در وضع فعلي، مردم، قوه قضائيه، اطلاعات، مسئولان امنيتي و ... هر كدام يك وظيفه دارند. قوه قضائيه مسئوليت سنگينش رسيدگي به وضع آشوبگران است... من خطاب به آيتالله لاريجاني می گويم اي برادر كه شما را ميشناسم و ميدانم با دل پاك مسئوليت قبول كردهايد و قصد خدمت داشتهايد، در حالي كه علاقه شديد به درس خواندن داشتيد و حاضر نبوديد از كار درسيتان كاسته شود، به هر حال شما آمديد و روحيه ضد ظلم، انقلابي و ولايي داريد، پس بياييد براي رضاي خدا همين طور كه دو نفر را صريح اعدام كرديد، دست شما درد نكند، مردانه بايستيد. ما هر جا سستي و ضعف داشتهايم، ضربه خوردهايم. در هجدهم تير ضعف نشان داديم، بايد پرسيد دستگاه قضايي چند نفر را اعدام كرد كه عاشورا به وجود آمد، ميگويم اگر ضعف نشان دهيد آينده بدتري در انتظار شماست... من با قرآن با شما حرف ميزنم، خدا ميفرمايد مطابق سنتي كه در اسلام و از گذشته وجود داشته، سه گروه يعني منافقين، افراد بيمار كه دل بيمار دارند و شايعهسازان اگر دست برندارند، به تو دستور ميدهم به آنها حمله كن و آنها را سخت بكش. البته قانون بايد رعايت شود اما قرآن نيز بايد رعايت و اسلام، انقلاب و ولايت فقيه حفظ شود... خدا رحم نكند به كساني كه به مفسدان فيالارض رحم ميكنند... جاي رافت نيست و جاي غلظت است، همان طور كه در زمان پيامبر پيمانشكنان را كشتند، ما نه ميتوانيم افراط در مجازات داشته باشيم و نه تفريط در مجازات...»
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 782 ـ پنج شنبه 8 بهمن 1388 ـ 28 ژانويه 2010
« روشنفکرانِ دینی! آقای محسن کدیور! دیگر بس است!»
تقاضاهای شرعی ِ مذهب قاطی شده با حکومت از مردم
شماره 781 ـ چهار شنبه 7 بهمن 1388 ـ 27 ژانويه 2010
تبعيض جنسيتی، حقوق زنان، يا مشکل اصلاح طلبان غيرسکولار
جسد زن روی برانکارد مشکل شرعی دارد “محرم سازی”، معیار اصلی ساخت مدارس دخترانه تنها شکایت زنان زندانی در اوین این بود که چرا آنها توسط نیروهای خانم دستگیر نشدند! زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس>>> افزايش مصرف سيگار ميان دختران دانشآموز حسن امامي رضوي، معاون وزارت بهداشت>>> هزینه و نحوهء آرایش رفتن به مجلس ختم!
شماره 780 ـ سه شنبه 6 بهمن 1388 ـ 26 ژانويه 2010
دولت احمدی نژاد را به رسميت می شناسيم!
ليبرال دموكراسي رقيبي جز ما ندارد!
فصل چهارم ـ مهار اختلافات (1980 تا 2003) قسمت اول ـ يک دولت کودتائی ديگر و يک قانون اساسی جديد
شماره 779 ـ دو شنبه 5 بهمن 1388 ـ 25 ژانويه 2010
پرچم شير و خورشيد در مراسم رسمی تشييع يکی از رهبران حرب پان ايرانيست
شماره 778 ـ يک شنبه 4 بهمن 1388 ـ 24 ژانويه 2010
در باره خشونت و راه های مقابله با آن
شعری از افشين بابازاده
هدف دشمنان اين است که ولايت فقيه را از بين ببرند
|
================ ================ ================
================ ================
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>> ================ ================ ================ ================ ================ =========== =========== =========== =========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است. ======
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است. ======
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند. ====== آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». ======
====== ====== |
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |