|
||
دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | عکس انتخابی | ويدئوها | کتابخانه | فهرست کليهء مقالات درباره سکولاريسم | سال سوم ـ شماره 781 ـ چهار شنبه 7 بهمن 1388 ــ 27 ژانويه 2010 | English Section |
||
به نوشته سحام نيوز، سايت رسمی حزب اعتماد ملی، حسين کروبی فرزند مهدی کروبی در واکنش به خبر "فارس" مبنی بر اين که کروبی رياست جمهوری احمدی نژاد را به رسميت شناخته است، گفت: "آقای کروبی گفتند من کاملا بر اين عقيده که در انتخابات تقلب روی داده و شبهه انگيز بوده محکم ايستاده ام و اعتقاد دارم در شمارش آراء کاملاً دخالت شده است. ليکن چون آقای خامنه ای حکم آقای احمدی نژاد را تنفيذ کردند به همين خاطر وی را رئيس دولت اين نظام می دانم." حسين کروبی همچنين در گفتوگو با راديو فردا گفت: "در اين شرايط آقای کروبی برای حاکم شدن جو آرامش در کشور و اين که بتوان به عملکرد دولت رسيدگی کرد، اين موضع را اعلام کرد." از سوی ديگر مجله هفتگی ايراندخت نامه محمد خاتمی به آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی را تاييد کرد و به نقل از يک نماينده مجلس جزئياتی از آن را منتشر نمود. بر اساس اين گزارش، خاتمی در نامه خود به آيت الله خامنه ای عنوان کرده که جريان اصلاحطلب و ما، دولت موجود را به رسميت میشناسيم اما بايد جلوی تندرویها را گرفت. تندروی هم در اين سو وجود دارد هم در آن سو. (به نقل از گويا نيوز) ================== لاريجاني گفت: «اصل پنجاه و شش را با عنوان ”حاكميت بر سرنوشت خويش“ تبيين ميكنند، در حالي كه اين شعار، شعار قرن هفدهم و پايهء سكولاريسم است و معناي آن اين است كه براي اداره كردن جامعه نياز به مراجعه به قرآن نيست و خودمان بر سرنوشتمان حاكم هستيم كه اين امر با ماهيت قانون اساسي فرق دارد، لذا اين بد است كه بگوييم به قانون اساسي پايبند هستيم اما ادبيات ما عليه نظام اسلامي و در حمايت از سكولاريسم باشد». وي با بيان اينكه انسان آرامآرام به دره نفاق ميرود كه اين تجربه را در مسلمانهاي انقلابي و نيز پس از آن نفاق ليبراليسم داشتيم گفت: «بچههايي كه اول انقلاب مسووليت داشتند و پيرو امام بودند در نهايت به اين نتيجه رسيدند كه سكولاريسم بهتر است». >>> ================== دبيركل حزب دمکرات کردستان ايران در اندیشهء این رژیم برای رفع مشکلات تنها یک راه وجود دارد، آن هم سرکوب است. احتمالاً این توهم از آنجا برای رژیم ایجاد شده است که مخالفین گروهی از عوامل آمریکا، اسرائیل و… هستند که تنها در تهران حضور دارند و مردم سایر مناطق ایران و اقشار گوناگون مثل بازاریان، کارگران و … در آن شرکت ندارند. بنابراین به جای گوشدادن به صدای آنها، میشود آنان را با سرکوب خاموش کرد. پس، به منظور این توهمزدایی تنها راه، ایجاد تعادل قوا میان امواج نیرومند پشتیبانان جنبش در سراسر کشور و جذب اقشاری از جامعه است که تاکنون از پشتیبانی عملی جنبش برکنار ماندهاند، به نحوی که رژیم خود را در برابر این نیرو ناتوان و عاجز بداند... >>> ================== اگر وضعیت کنونی را بتوانیم در عبارت فشردهء «عبور مردم از ولایت مطلقه، ولایت مشروطه و، مهمتر از همه، از خودشان و باورها و حتی توهمات تاکنونی اشان بدانیم (وضعیتی که می توان آن را در کاریکاتورهای مانا نیستاتی و نیک آهنگ کوثر درباره خاتمی و بیانیه 5 روشنفکر دینی بروشنی مشاهده کرد) آنگاه باید بپذیریم که شرایط بالقوهء مناسبی برای گسترش و نضج گفتمان سوم، گفتمان آزادی و برابری و گفتمان سرنگونی کلیت نظام جمهوری اسلامی، چه با وچه بدون ولایت فقیه، فراهم آمده است. تعمیق بحران اقتصادی و تشدید فرایند ورشکستی اقتصادی دولت و حذف یارانه ها و آزادسازی قیمت ها و تشدید فلاکت و بیکاری و تورم بیش از پیش زمینه ترکیب و ادغام مطالبات عدالت خواهانه اقتصادی و مطالبات آزادیخواهانه را در قالب دوخواست پایه ای "خود حکومتی و اقتصاد اجتماعی " فراهم می سازد. >>> ================== به نظر من شما هنوز مفهوم سکولاریسم را درک نکرده اید. دیندار بودن با سکولار بودن برخلاف نظر شما در تضاد نیست که در صورت اکثریت یافتن یکی مراعات حق دیگری شود. در اروپا احزاب دینی (مسیحی) همه در لوای سکولاریسم فعالند و همه اعضایشان بزعم خویش دیندار. این تفاوت نمی کند که کدام حزب مسیحی یا کارگری یا لیبرال مصدر قدرت باشد. آن اصل مهم است که حقوق من شهروند با هر گرایش فکری و اجتماعی که اتفاقن ممکن است هیچگاه رای هم ندهم با آن شهروند مسیحی یا چپ در زمانیکه آنها قدرت سیاسی دارند یکسان بماند و وقتی هم به قدرت برسند پدر اقلیت بی دین را هم نسوزانند... >>>
ديگر وقت آن رسيده که نيروى سياسى سکولار ايران، خود را سازمان دهد و قدرتش را بعنوان يک آلترناتيو، در مقابل حکومت سياهکار و جفاپيشه و منفور آخوندى بدوست و دشمن بشناساند. ايدهء تشکيل يک شوراى هماهنگى سکولارهاى ايران، شروع خوبى براى ايجاد يک تشکيلات ملى و بين المللى براى اين نيروى نويد بخش در آيندهM سياسى ايران است. چنين تشکيلاتى همان اندازه که در داخل ايران مي تواند اعضاى خود را با خطر گزمه هاى رژيم مواجه کند در خارج از کشور موجب اقتدار و اميد اين نيروى سياسى را فراهم خواهد کرد. ما مي توانيم و بايد خود را براى ادارهء کشور بعد از فروپاشى رژيم آماده کنيم. حالا ديگر آبديده شده و کلى تجربه اندوخته ايم و لازم نيست نگران حضور احتمالى چندتا بز گر در جمع خودمان باشيم که بخواهند با موج سوارى ما را به مسير خودشان سر بدهند. چون ما امروز مي دانيم چه مي خواهيم و چگونه به آن بايد برسيم. بگذاريد با يک کمپين عظيم بين المللى و برپائى تشکيلاتى جهانى، دنيا را وادار به قبول اين آلترناتيو کنيم . ما در همه جاى دنيا با قدرت حضور داريم ولى هنوز ندائى مشترکى از ما شنيده نمي شود. نه اينکه از ما بر نيايد که چنين قدرتى را عينيت ببخشيم بلکه هنوز ضرورتش را در نيافته ايم . اين طرف ها، گاهى، از سر مزاح گفته مي شود که اگر چهار تا مورچه دچار درد سر شوند، فوراً يک انجمن حمايت ازاين چندتا مورچه درست مي شود. يعنى کار تشکيلاتى تا اين حد نهادينه شده! آنوقت ما ميليون ها نفر آدم سکولار، رانده شده از وطن و داغ ظلم حکومت دينى بر پيشانى، و همه آگاه و دانا، هنوز بى سازمانيم! انگار دارد کمى دير مي شود؛ چرا که ما هنوز رايزني ها با يکديگر را در مورد اينکه بعد از دفن اين رژيم ايرانسوز، چگونه دوباره اين وطن را بايد ساخت شروع نکرده ايم. پس پا پيش بگذاريد، وطنپرستان متخصص در امور! بيائيد نيروهامان را سازمان دهيم تا در فرداى خلاء قدرت در ايران، کشور دچار هرج و مرج نشود. اگر مي خواهيم در بعد از جمهورى اسلامى از تعجب ناشی از ديدن چهره هائى در راس قدرت که هرگز آنها را نديده و نشناخته ايم، بايد همين حالا رهبران بالقوهء کشورمان در آينده را بشناسيم تا در روز موعود آنها را، از طريق صندوق راى، براى تصدى امور بگماريم.
================ |
فرومایگی در پاسداری از حجاب اجباری به جایی رسیده که حجت الاسلام قرائتی، رئیس ستاد نماز جمعه کشور می گوید «شما جنس مرغوب را در كادو مى پیچید، روى تلویزیون پارچه مى اندازید، کتاب قیمتى را جلد مى كنید، طلا و جواهرات را ساده در دسترس قرار نمى دهید. بنابر این جلد و حجاب نشانه ارزش است!» شوربختا که روحانی گسسته از این اندیشه هم که از شمار «روشنفکران دینی» است، هنوز بر این باور است که در سال های نخست جمهوری اسلامی «کسی زنان را به نوع پوشش شان الزام نمی کرد، زنان خود انتخاب می کردند و احساس می کردند ورود در صف انقلاب لباس خاصی دارد و آن لباس دینی است. لذا آن لباس را با افتخار به تن کرد و به گذشته خود نیز پشت کرد. ما باید چنین جوّی ایجاد کنیم.» >>>
تبعيض جنسيتی، حقوق زنان، يا مشکل اصلاح طلبان غيرسکولار کاری که در بيانيه ی زنان شده، يعنی اين که مفاهيم « تبعيض جنسيتی» را يک به يک توضيح داده اند، کاری کاملاً درست و به جا است زيرا بيانيه ای که از سوی زنان و در ارتباط با حقوق آن ها منتشر می شود و مخاطبين آن هم بايد کليه مردمان، با هر نوع دانشی، باشند نمی تواند جز اينگونه نوشته شود؛ اما اين نبايد به آن معنا باشد که سخنگوی اين بيانيه، يا يکی از امضاکنندگان اوليه ی آن، به کسانی که «تبعيض جنسيتی» را در يک بيانيه ی وسيع و با عنوان «رفع همه ی تبعيض های موجود در جامعه» مطرح می کند حمله کرده و آن را در تقابل با بيانيه ی خود ببيند. >>>
از بيانيهء پشتيبانان سيکيولاريسم سبز پشتيبانی می کنيم
مهریه متعارف و غیرمتعارف: یک قانون دیگر برای مردان! برخی از نمایندگان مجلس گفتهاند قانون جدید مهریه به این خاطر است که جلوی به زندان افتادن مردان به دلیل عدم پرداخت مهریه گرفته شود. اما مهرانگیز کار میگوید برای به زندان نرفتن مردان به خاطر مهریه، راههای مناسبتری وجود دارد: «آقایان منظورشان این است که مردان به خاطر عدم پرداخت مهریه به زندان نروند. اما این راههای دیگری داشت، میتوانستند بر حقوق زنها در خانواده، مخصوصا برای طلاق یا در زمینههای دیگر، اضافه کنند تا مهریه تبدیل به ابزاری در دست زنها نشود که بخواهند از طریق آن جبران مافات کنند. یعنی مشکلات و کاستیهای حقوقیای را که دارند، بخواهند با مهریه های بالا از بین ببرند». >>>
بالا بردن صدای درخواست سیاست های زنانه در آن است گفتمان زنانه در جنبش سبز در عین اینکه باید از حق زنان بر بدن خود و آزادی انتخاب نوع پوشش زنان دفاع کند باید مبارزه با تبعیض های قومیتی و دینی- مذهبی را هم از دغدغه های اصلی خود قرار دهد. اگر امروز این نوع تبعض ها را پوشش ندهیم، کی خواهیم داد؟ تبعیض دست ساخت حکومت ایران و دو دسته کردن مردم به شهروندان خودی و غیرخودی باید به طور مکرر در گفتمان های زنان پوشش داده شود. زنان تنها به دلیل جنسیت شان از شهروندان غیرخودی جامعه اند صرف نظر از بینش سیاسی-مذهبی و محل سکونت شان. در عین حال مانند مردان جامعه، بنا به بینش سیاسی یا باورهای مذهبی شان می توانند مضاعف غیرخودی محسوب شوند... >>>
جسد زن روی برانکارد مشکل شرعی دارد
“محرم سازی”، معیار اصلی ساخت مدارس دخترانه
تنها شکایت زنان زندانی در اوین این بود که چرا آنها توسط نیروهای خانم دستگیر نشدند! زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس>>>
افزايش مصرف سيگار ميان دختران دانشآموز حسن امامي رضوي، معاون وزارت بهداشت>>>
هزینه و نحوهء آرایش رفتن به مجلس ختم!
فصل چهارم ـ مهار اختلافات (1980 تا 2003) قسمت اول ـ يک دولت کودتائی ديگر و يک قانون اساسی جديد
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 779 ـ دو شنبه 5 بهمن 1388 ـ 25 ژانويه 2010
پرچم شير و خورشيد در مراسم رسمی تشييع يکی از رهبران حرب پان ايرانيست
شماره 778 ـ يک شنبه 4 بهمن 1388 ـ 24 ژانويه 2010
در باره خشونت و راه های مقابله با آن
شعری از افشين بابازاده
هدف دشمنان اين است که ولايت فقيه را از بين ببرند
شماره 777 ـ شنبه 3 بهمن 1388 ـ 23 ژانويه 2010
ء دفترسیاسی حزب دمکرات کردستان ایران
شماره 776 ـ جمعه 2 بهمن 1388 ـ 22 ژانويه 2010
آيا قطار به انتهای تونل نزديک می شود؟ جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
بیانیهء دومين گروه خواستار جدائی حکومت از مذهب
روايتي از ديدار پوتين با خامنه ای مهدي صفري، سفير اسبق ايران در لندن
شماره 775 ـ پنج شنبه 1 بهمن 1388 ـ 21 ژانويه 2010
تفاوت و ارتباط بين خواست و گفتمان در جنبش های اجتماعی
ریال ایران تنها از واحد پول سائوتام و ویتنام با ارزش تر است
|
================ ================ ================
================ ================
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>> ================ ================ ================ ================ ================ =========== =========== =========== =========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است. ======
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است. ======
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند. ====== آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». ======
====== ====== |
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |