بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان

چهار شنبه 7 بهمن 1388 ـ  27 ژانويه 2010

 

کوتاه و گويا

 

جسد زن روی برانکارد مشکل شرعی دارد

مسئولین بهشت زهرا

مدیر عامل بهشت زهرا، در گفتگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت، هنگامی که جسد خانم‌ها روی برانکارد قرار می‌گیرد، مشکلات شرعی پیش می‌آمد، به همین دلیل برای رعایت مسائل شرعی قرار است از این به بعد از تابوت برای حمل اجساد استفاده کنیم. در استفاده از تابوت نیز تفکیک جنسیتی رعایت شده و برای زنان و مردان تابوت‌هایی بار رنگ هایی متفاوت درنظر گرفته شده است. به گفته‌ی مدیر عامل بهشت زهرا، رنگ تابوت آقایان سبز کم رنگ و رنگ تابوت خانم‌ها آبی خواهد بود.

 

«محرم سازی»، معیار اصلی ساخت مدارس دخترانه

محمد حسین ترابی ‌زاده

شهرزادنیوز: به گفته‌ی محمد حسین ترابی‌زاده، معاون فنی و نظارت “سازمان نوسازی مدارس”، معیار اصلی ساخت مدارس دخترانه “محرم سازی” است. وی واقعیت‌های شهرسازی کنونی و ارتفاع واحدهای مسکونی، تجاری و اداری را مشکلی جدی در این رابطه عنوان کرد. گفتنی است که در سال گذشته چهارمیلیون دانش‌آموز به علت کمبود فضای تحصیلی مجبور بودند در نوبت دوم مدارس به تحصیل خویش ادامه دهند. به گفته‌ی رئیس سازمان نوسازی مدارس، در حال حاضر بيست هزار مدرسه احتیاج به تعمیر دارند.

 

تنها شکایت زنان زندانی در اوین این بود که چرا آنها توسط نیروهای خانم دستگیر نشدند!

زهره الهیان، نمايدهء مجلس

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ارائه گزارش تکمیلی درباره گزارش ویژه مجلس پرداخت و جزئیاتی از بازدید کمیته ویژه مجلس از بند زنان زندان اوین ارائه داد. زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با فارس با اشاره به گزارش کمیته ویژه مجلس گفت: این گزارش بسیار کامل و جامع بود و بخشی از آن مربوط به خانم‌های بازداشت شده بود. وی با اشاره به بازدیدی که در مردادماه از بند زنان زندان اوین داشته است، اظهار داشت: در این بازدید ما به صورت جداگانه با تک تک زندانیان مصاحبه داشتیم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۲۶ نفر در این بند حضور داشتند که همه از وضعیت رسیدگی در زندان اوین راضی بودند و هیچ شکایتی در این خصوص وجود نداشت. الهیان در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ مورد شکنجه جنسی در شکایات وجود نداشت، اظهار داشت: حتی گلایه‌ای هم در این مورد وجود نداشت و تمام این مباحث شایعه‌سازی بود که توسط معترضان و براندازان اشاعه داده شده بود. وی افزود: تنها گله‌هایی که از سوی بازداشت شدگان مطرح شده در مورد زمان دستگیری بود که برای دستگیری آنها از نیروهای خانم استفاده نشده بود که بنده به عنوان عضو کمیته ویژه تمام این مباحث را به شکل شکایت نامه‌ای تنظیم کرده و به مسئولین مربوطه ارایه دادیم. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک الی دو روز بعد از بازدید بنده به عنوان عضو کمیته از بند زنان زندان اوین، شانزده نفر از بازداشتی‌ها آزاد شدند و تنها ده نفر در این بند باقی ماندند که اکثر آنها از عوامل گروهک‌های تروریستی و منافقین بودند که لازم بود بررسی‌های لازم برای تکمیل پرونده آنها صورت بگیرد.

 

افزايش مصرف سيگار ميان دختران دانش‌آموز

حسن امامي ‌رضوي، معاون وزارت بهداشت 

معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: گزارشات ما نشان داده كه مصرف سيگار و دخانيات ميان دانش‌آموزان دختر در حال افزايش است اما درصد قابل توجهي نيست چرا كه به طور كلي ابتلاي زنان ما به اعتياد بسيار پايين است. حسن امامي ‌رضوي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در رابطه با پايين آمدن سن دخانيات به حدود 12 سال در كشور در رابطه با برنامه‌هاي اين وزارتخانه افزود: در حال حاضر مساله دخانيات بيش از همه قشر دانش‌آموز و جوان ما را تهديد مي‌كند كه اين امر نه به دليل كشش واقعي آنها به سيگار است بلكه در رده نوجوانان و جوانان گرايش به مصرف قليان و سيگار مساله‌اي شخصيتي است چراكه با مصرف آن احساس بزرگ بودن مي‌كنند. او ادامه داد: وزارت بهداشت در سطح پيشگيري مصرف دخانيات در نوجوانان و مدارس برنامه‌هاي متعددي را دارد كه اغلب بر روي موضوع سطح زندگي و آموزش مهارت‌هاي آنها است. معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: تا زماني كه به بحث مهارت‌هاي زندگي پرداخته نشود و والدين و مردم به اين موضوع نپردازند كه سبك زندگي و كسب مهارت‌هاي آن را بايد در خود تقويت كنند گرايش به سيگار و دخانيات كاهش نمي‌يابد. امامي ‌رضوي تصريح كرد: به نظر مي‌رسد مصرف سيگار و دخانيات كه در ميان نوجوانان و جوانان به نوعي از طريق مشاهده در ميان همسالان در حال گسترش است معلولي است كه علت آن را بايد در سطح زندگي خانواده‌هايشان دنبال كرد!

هزینه و نحوهء آرایش رفتن به مجلس ختم!

سايت «فردا»

به نقل از فردا،‌ برخی از مردم برای رفتن به مراسم ختم و شب سوم و هفتم و چهلم و غیره تلاش می کنند، طوری خود را غمگین نشان دهند که تک باشند.البته در این میان صاحبان عزایی هم پیدا می شوند که خیلی غمگین نیستند و برای آبروداری باید هزینه کنند.چاره کار این افراد آرايش سوگواری است. هيچ آرايشگاهي رسما كار سوگواري نمي‌كند؛ اما گريم سوگواري هميشه مشتري خاص خودش را دارد. برای همین برخی آرایش گر ها در این راه خبره شده اند.به گفته یکی از آنها با با چند تغيير جزئي مي‌توان چهره آدم‌ها را از این‌رو به آن رو كرد.  معمولا برای مجلس سوم، مدل موهای باز و كمی به هم ریخته و برای هفت و چهل موهای بسته پیشنهاد می‌شود چون قرار است در مجلس سوم، فرد آشفته‌تر به نظر برسد. تغییر رنگ پوست افراد سلیقه ای است.بعضی مردم تیره و ورشن دوست دارند .برخی دلشان می خواهد رنگ پریده نشان دهند.با استفاده از سایه چشم، آنها را گرفته یا عصبی نشان می دهند.البته روی لب ها هم باید کار شود. با استفاده از مداد قهوه ای هاله ای کمرنگ در پشت و زیر چشمها کشیده می شود تا فرد حالت افسرده داشته باشد.رژلب هم باید همرنگ لب انتخاب شود فقط کمی به کبودی بزند.شانه زدن ابرو ها به سمت بالا با ژل ابروی بی رنگ هم توصیه می شود.البته برخی موارد روی مژه هم کار می کنند که بستگی به سلیقه دارد.مژه باید رو به بالا باشد تا خیسی را به وضوح نشان دهد. غلظت گریم عزا هم با توجه به شدت و ضعف ناراحتی عزاداران و نوع برنامه‌ای كه فرد قرار است در آن شركت كند، فرق دارد.معمولا برای مراسم سوم كه داغ صاحب عزا تازه‌تر است، گریم شدیدتری پیشنهاد می‌شود چون فرد باید آشفته‌‌تر به نظر برسد. اما در باقی موارد، فرد باید نوعی اندوه توام با خودداری در چهره‌اش باشد. گریم عزا گران است چون تقریبا به همان اندازه عروسی، برای گریم عزا هم وقت می‌گذارند و مواد مصرف می‌كنند. مشتریان هم البته از هزینه كردن برای این كار كم نمی‌گذارند؛ هر چه باشد عزادار واقعی جلوه كردن خرج دارد.از همین رو گفته می شود این گریم بین دويست هزار تومان تا هفتصد  ـ هشتصد هزار تومان هزینه دارد.

 

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com