بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان

سه شنبه 6 بهمن 1388 ـ  26 ژانويه 2010

 

ليبرال دموكراسي رقيبي جز ما ندارد!

محمد جواد لاريجاني

ایلنا، یکشنبه 4 بهمن ماه 1388 / 24 ژانویه 2010: رئيس مركز تحقيقات فيزيك نظري و رياضيات با تاكيد بر اينكه نبايد هاشمي را از دست بدهيم زيرا او هنوز مي‌تواند براي انقلاب خدمت كند، گفت: حمايت از فتنه سبز را اشتباه بزرگ هاشمي مي‌دانم.

به گزارش خبرنگار ايلنا، محمدجواد لاريجاني در نشست ماهانه جامعه اسلامي مهندسين طي سخناني با اشاره به عظمت انقلاب اسلامي اظهار داشت: يكي از ملاك‌هاي اين عظمت اين است كه تجربه جديد جامعه مدني براساس عقلانيت اسلامي را آغاز كرد كه 30 است ادامه دارد آن را به‌عنوان يك واقعيت به حركت درآورد.

وي خاطرنشان كرد: در قرن بيستم دو تجربه بزرگ در زندگي بشر وجود داشت كه يكي از آنها ماركسيسم بود كه دل و دماغ بسياري از روشنفكران را در ايران و جهان ربود و تجربه ديگر هم ليبرال دموكراسي است كه هم‌اكنون هيچ رقيبي جز آنچه در كشور ماست ندارد.

رئيس مركز تحقيقات فيزيك نظري و رياضيات با بيان اينكه امروز يكي از پيچيده‌ترين، وسيع‌ترين و چند جنبه‌ترين تهاجم‌ها عليه ايران وجود دارد تصريح كرد: دليل پيچيده بودن اين است كه اگر آنها با گلوله ما را هدف قرار مي‌دادند خيلي روشن بود، اما اكنون با شعار الله‌اكبر و ياحسين ياحسين به سراغ ما آمده‌اند و كاريكاتور انقلاب را كشيدند و از سوي ديگر اين تهاجم چندجانبه است، زيرا فقط يك بخش جامعه را نگرفته‌اند و در قم، دانشگاه‌ها، مسوولين سابق، روزنامه‌نگاران و مردم عادي را مي‌بينيم كه با اين ريتم صحبت مي‌كنند و همه را با يك نخ به هم وصل كرده‌اند، ولي ما خواب بوديم، البته بيدار شديم و ان‌شاءالله بيدارتر هم مي‌شويم.

وي گفت: هم‌اكنون بحث بر سر اين نيست كه حكومت ما سكولار يا اسلامي باشد، زيرا غرب صهيوني تسلط بر ايران را مي‌خواهد و اگر حكومت سكولار هم در ايران حاكم باشد اما ضدغرب باشد باز هم اين اتفاق مي‌افتد، البته آن حكومت توان تحمل آن فشارها را نخواهد داشت و در مقابل اگر دولت سعودي دست مجرمان را قطع كند، روزي پنج‌بار در مساجدش اذان گفته شود و زنان از رانندگي كردن محروم شوند اما زير بليط آمريكا باشد آمريكايي‌ها هيچ حرفي نمي‌زنند.

لاريجاني در خصوص چندوجهي بودن تهاجم غرب گفت: اين تهاجم مدخل نرمي دارد ولي از ابراز زور هم ابايي ندارند بدين‌معنا كه از رسانه استفاده مي‌كنند، اما ترور و زور يا فشارهاي اقتصادي هم هست.

رئيس مركز تحقيقات فيزيك نظري و رياضيات با بيان اينكه مهم‌ترين مساله امروز استقلال ماست و همه ايرانيان بايد يك ”نه“ بزرگ به اين تهاجم بگويند، اظهار داشت: در دعواهاي پس از انتخابات افراد خيرخواه مي‌خواهند كه امور اصلاح شود كه از نظر اخلاقي خوب است، اما ما حتي اگر دعوا هم داشته باشيم همه نمي‌خواهيم زير بليط غرب برويم و لذا بايد اول مرز خود را با آنها مشخص كنيم و سخن رهبري به اين خاطر است، نه اينكه ايشان مخالف رفاقت هستند، البته اين ”نه“ گفتن سخت نيست و بايد در جايي كه آمريكا مي‌خواهد اثر بگذارد مخالفت كنيم.

وي تصريح كرد: همه تاثيرگذاران، چه در جناح اصلاحات كه اين كارهاي عجيب و غريب و فتنه را انجام دادند و خيانت كردند و چه در اصولگرايان كه به دليل دلخوري از احمدي‌نژاد لغزيدند و واقعيت را نديدند و اشتباه كردند، بايد اين مرز را مشخص كنند.

لاريجاني تاكيد كرد: بايد جلوي هر كاري كه آمريكا مي‌كند و احساس مي‌كند در آن موفق است را بگيريم، حتي اگر گفتند فردا ساعت 10 آدامس بجويد ما نبايد بجويم، نه به خاطر اينكه آدامس جويدن اشكال دارد بلكه به خاطر اينكه جلوي موفقيت آمريكا را بگيريم و بصيرت هم يعني اين معركه را تشخيص دهيم.

وي با اشاره به دخالت‌هاي آمريكا در ايران گفت: هنوز 22 بهمن نيامده دلارهاي آمريكايي جواب داده است و از هفته گذشته10،15 سايت اينترنتي با شعارهاي مختلف تاسيس شده است.

رئيس مركز تحقيقات فيزيك نظري و رياضيات درباره صحنه آينده فعاليت‌هاي سياسي در كشور با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي باقي است و تجربه اسلامي ادامه مي‌يابد، گفت: فضاي سياسي كشور به خصوص با توجه به انتخابات‌هاي پيش رو بايد آماده رقابت شود و اگر اين را مي‌خواهيم بايد تلاش كرده و وظيفه خود را انجام دهيم و در اين راستا يكي از مهم‌ترين مسائل نفاق‌زدايي از عرصه سياسي است.

وي با بيان اينكه مهندس بازرگان انسان شريفي بود، يادآور شد: او رك و راست مي‌گفت كه حكومت اسلامي به درد نمي‌خورد و اين را در زمان نخست‌وزيري و پس از آن هم به زبان مي‌آورد اما نفاق اين است كه بگوييم قانون اساسي را قبول داريم اما فقط اصل 27 آن! در حالي كه موسوي در زمان نخست‌وزيري خود آيين‌نامه اين اصل را ابلاغ كرد كه تجمعات بايد با مجوز وزارت كشور برگزار شود، لذا قانون اساسي اينگونه نيست كه فقط يك گوشه آن را بزرگ كنيم و اين قانون محورهاي ثابت و قابل تغيير دارد و در اصل آخر آن آمده است.

لاريجاني ادامه داد: آقاي خاتمي مي‌گويد كه اصل 56 اصل طلايي قانون اساسي است و از ويژگي‌هاي او اين است كه مباحث مهم را با ادبيات ژورناليستي بيان مي‌كند و اصل 56 را با عنوان ”حاكميت بر سرنوشت خويش“ تبيين مي‌كند، در حالي كه اين شعار، شعار قرن 17 و پايه سكولاريسم است و معناي آن اين است كه براي اداره كردن جامعه نياز به مراجعه به قرآن نيست و خودمان بر سرنوشتمان حاكم هستيم كه اين امر با ماهيت قانون اساسي فرق دارد، لذا اين بد است كه بگوييم به قانون اساسي پايبند هستيم اما ادبيات ما عليه نظام اسلامي و در حمايت از سكولاريسم باشد.

وي با بيان اينكه انسان آرام‌آرام به دره نفاق مي‌رود كه اين تجربه را در مسلمان‌هاي انقلابي و نيز پس از آن نفاق ليبراليسم داشتيم گفت: بچه‌هايي كه اول انقلاب مسووليت داشتند و پيرو امام بودند در نهايت به اين نتيجه رسيدند كه سكولاريسم بهتر است.

لاريجاني در ادامه گفت: اينكه مي‌گويند افراد بايد توبه كنند يك مساله شخصي است اما صحنه سياسي بايد داراي رقابت شفاف باشد و اگر كسي تجربه جمهوري اسلامي و ولايت فقيه را قبول ندارد حق ورود به رقابت سياسي را ندارد همانطور كه در اروپا كسي كه لائيك باشد نمي‌تواند رقابت كند.

وي با تاكيد بر جايگاه ولايت فقيه در مشروطيت نظام تاكيد كرد: سيستم انتخاباتي هم نفاق را بربتابد.

رئيس مركز تحقيقات فيزيك نظري و رياضيات با اشاره به رفتار سياسي رئيس‌جمهور آمريكا و با بيان اينكه سابقه ندارد يك رئيس‌جمهور اينقدر پررو باشد، اظهار داشت: در خصوص اينكه چرا وي بر خلاف سخنان اوليه خود رفتار مي‌كند دو تئوري وجود دارد؛ تئوري اول اين است كه اينها از اول برنامه‌ريزي داشتند و براي اينكه كسي متوجه نشود آنگونه ملايم صحبت مي‌كردند اما پس از برگزاري باشكوه انتخابات شبيخون زدند و خنجري به نظام وارد شد كه نتوانست آن را از پا بياندازد و جراحت را وارد كرد و تئوري دوم اين است كه اوباما در ابتدا مي‌خواست تنش را كاهش دهد ولي نئوكان‌ها و اسرائيلي‌ها جلوي ادامه آن را گرفتند و از اوخواستند تا چند ماه ديگر كارش را انجام دهد لذا اوباما را فريب دادند و نزد او حوادث ايران را بيش از حد بالا بردند و جمعيت حاضر در تظاهرات روز عاشورا را 500 هزار نفر ذكر كردند در حالي كه آنها حداكثر 5 هزار نفر بودند.

در ادامه اين نشست محمد جواد لاريجاني در پاسخ به سوالي درباره نه گفتن دولتمردان به استكبار و اتفاقات بازداشتگاهها ، گفت: جريانات كهريزك و كوي دانشگاه زشت بود و به محض اينكه گزارش آنها به رهبري رسيد ايشان دستور تعطيلي دادند و گفتند كه زندانيان را به جاي ديگري منتقل كنيد و اگر زندان‌هاي ديگر ظرفيت ندارند آنها را آزاد كنند كه يكي ديگر از مظلوميت‌هاي نظام ما اين است كه برا ين گونه امور مسلط نيست.

وي افزود: خيلي‌ها حتي در ميان اصولگرايان مي‌گفتند با وجود كهريزك چرا از گوانتانامو صحبت مي‌كنيد ؟‌در حالي كه تفاوت اين دو در اين است كه دولت آمريكا قانوني را تصويب كرده كه نيروهاي امنيتي از روشهاي غير اخلاقي استفاده كند و كسي هم از انجام آن رفتارها ناراحت نيست اما در نظام ما وقتي چنين اتفاقي مي‌افتاد بزرگان قوم گريه مي‌كنند و مي‌گويند راضي به ظلم نيستند، لذا بزرگ كردن اين قضايا به دليل پنهان كردن آن جنايت عظيم است كه متاسفانه مجلس هم گول خود.

لاريجاني ادامه داد: كاتوزيان نماينده مجلس روزي پنج بار درباره كهريزك صحبت مي‌كرد و من خودم به او زنگ زدم و گفتم شما از اين مساله صحبت مي‌كنيد، اما از خيانت بزرگ‌تر چشم بر مي‌داريد كه البته اين نوع نگاه در گزارش نهايي اصلاح شد.

وي با بيان اينكه هيچ مسلماني موافق جنايت نيست و از آن هم ناراحت مي‌شود، تصريح كرد: بحث، بحث نامتوازن بودن بحث هاست، زيرا در كشور عده‌اي مي‌گويند در كهريزك هيچ اتفاقي نيفتاده و از سوي ديگر عده‌اي هم مي‌گويند مردم به محض آنكه به خيابان‌ها آمدند و گفتند كه راي ما را دزديدند آنها را به كهريزك بردند و كشتند.

رئيس مركز تحقيقات فيزيك نظري و رياضيات در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا عدم خصوصي كردن نهادها نشانه ناتواني نظام اسلامي نيست گفت: نظام اسلامي بايد جوشش كند و بالا بيايد و اتفاقا در دوره موسوي مجموعه وسيعي از دولتي شدن را تجربه كردند و كوپني شدن از افتخارات آن دولت بود اما بعدا بحث خصوصي‌سازي مطرح شد، لذا بعد از 30 سال ايده‌هاي نو را كشف مي‌كنيم.
جواد لاريجاني در پاسخ به سوالي در خصوص رفتارهاي سياسي آيت الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه من هاشمي را خوب مي‌شناسم و او انسان پيچيده‌اي است، يادآور شد: هاشمي يكي از شخصيت‌هاي بزرگ انقلاب است و در خدمت ركورد بالايي دارد كه البته چنين افرادي خطاهايي بزرگي هم دارند كه يكي از آنها خطاي حمايت از حزب كارگزاران و راه انداختن دوم خرداد 76 بود و با وجود اختلاف نظري كه با رهبري در اواخر دوران مسووليتش داشت خطا كرد و اصرار داشت كه نظراتش اجرا شود و لذا دوم خرداد بدون هاشمي امكان‌پذير نبود در حالي كه اولين بلاي اصلاح‌طلبان در مجلس ششم اين بود كه او به زور نفر آخر انتخابات شد.

وي افزود: خطاي دوم هاشمي شركت در انتخابات رياست‌جمهوري دهم بود و طرح بحثي مانند حذف هاشمي نشان داد كه به اخلاق دموكراسي عادت نكرديم زيرا اين كه احساس كنيم اگر حضور ما ادامه نيافت بدين معناست كه حذف شده ايم صحيح نيست.

وي با بيان اينكه در تاريخ انقلاب شخصيتي به بزرگي هاشمي حداكثر سه نفر است و تاريخ نمي‌تواند اورا فراموش كند، يادآور شد: اشتباه هاشمي به خصوص در نوع تبليغات و به طور مثال فيلم تبليغاتي او بود كه يك دختر با حالت ناراحت در روبه‌روي وي نشسته بود و ايشان با او به سخن گفتن پرداخت يا اينكه مرعشي در تلويزيون گفت كه تيپ احمدي نژاد به رياست‌جمهوري نمي‌خورد اما نمي‌دانستند كه احمدي‌نژاد چقدر زيرك است و وقتي خود را نوكر مردم خواند مردم به او راي داد.

لاريجاني در خصوص اشتباه سوم هاشمي گفت: اشتباه سوم در جريانات اخير بود كه درمرحله اول او گفت هر كس جزء احمدي نژاد خوب است و درحالي كه اين تاكيتك غلط است و ما بايد به شكل اصولي بحث كنيم و بعد از آن او به اين فكر تن داد كه احمدي نژاد به هر قيمتي نباشد. البته بعدها كه تاريخ را مي‌نويسيم نبايد چهره اينگونه شخصيتها را لت و پار كنيم بلكه ما پشت سر رهبري ايستاده ايم و بايد با اغماض از اشتباه بزرگان عبور كنيم و نبايد هاشمي را از دست بدهيم زيرا او هنوز مي‌تواند براي انقلاب خدمت كند و اين مساله از نحوه رفتار رهبري مشخص است.

وي در پايان با بيان اينكه مشي هاشمي رفسنجاني در انتخابات را صددرصد را باطل مي‌دانيم، تصريح كرد: حمايت از فتنه سبز را اشتباه بزرگ هاشمي مي‌دانم.

http://www.ilna.ir/newsText.aspx?ID=103818

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com