دربارۀ ما | تماس    |   آرشيو صفحه اول  |  جستجو |    فيلترشکن   |    کوتاه و گويا    |    عکس و مکث   |  عکس انتخابی    ويدئوها  |   کتابخانه  |    فهرست کليهء مقالات

درباره سکولاريسم   |       سال سوم ـ  شماره 788 ـ چهار شنبه 14 بهمن 1388 ــ  3 فوريه 2010       | English Section

جنايت و حمايت از جنايت!

بيانيهء حقوقدانان جنبش سبز

ما حقوقدانان جنبش سبز مردم ايران ضمن محکوم کردن شديد قتل دو تن از هم ميهنان مان آقايان محمد رضا علی زمانی و آرش رحمانی پور توسط دستگاه ظلم پرور قضائی ايران اعلام می کنيم:

1.    محاکمه ناعادلانه هم وطنان مان از دو جهت محکوم است: نخست اين که بنا به اطلاعات رسيده، در مراحل بازجوئی، دادرسی، صدور و اجرای احکام، به طور متعدد و مکرر ضوابط آئين دادرسی کيفری رعايت نشد و از اين جهات احکام صادره فاقد وجاهت قانونی است. کسانی که اقدام به دستگيری، بازجوئی، محاکمه و/يا اجرای حکم در مورد آزادی خواهان کرده يا حتی آن را بدواً مورد تشويق قرار داده اند، حسب مورد از باب تسبيب، تسهيل، مشارکت، معاونت يا مباشرت، قاتل محسوب می شوند و بايد در دادگاه صالح محاکمه شوند که اين کار بدون شک به دست توانای فرزندان ملت ايران انجام خواهد شد. دوم اين که اساساً هر اعدامی از ديد حقوق نوين محکوم است. وقوع هر عملی بنا به فرض که ناپسند و حتی جرم باشد، در درجه اول نمايان گر وجود اشکال در جامعه و “نظم” موجود در آن است. حال آن که در اين جا بحث از آزادی خواهی يک ملت است که سی سال در دوران خفقان استبداد سياه موجوداتی که به دوران ماقبل تاريخ تعلق دارند به سر برده اند. حرکت اين ملت در راستای احقاق حق شان است.

2.    مردم سخنان سخيف و نفرت انگيز افرادی مانند آقايان آيت الله حائری شيرازی، آيت الله جنتی و آيت الله حسنی در تشويق علنی و بی شرمانه به کشتار و حتی بی احترامی به پيکر قربانيان اين اعدام های قرون وسطائی (که خود طبق موازين بين المللی از جمله جرائم عليه بشريت محسوب می شود) را از ياد نخواهند برد. جنايتکاران بدانند که سرانجامی سخت در انتظارشان است.

3.    اعدام اين دو جوان هم وطن دو هدف اصلی دارد: اول، ايجاد جو ارعاب جهت جلوگيری از حضور سرنوشت ساز مردم در راهپيمائی بيست و دو بهمن و احتمالاً اعتصابات متعاقب آن، و دوم، برای محک زدن واکنش مردم به دور جديد آدم کشی و اعدام آزادی خواهان. اگر مردم ذره ای در اين مورد کوتاه بيايند، حکومت بی هيچ ترديد دست به اعدام های گسترده فرزندان مان خواهد زد. کوتاه آمدن مردم برابر با جری تر شدن حکومت و دستگاه قضائی است. تنها راه ايجاد امنيت برای مردم، تنگ تر کردن حلقه فشار مردمی بر روی اين رژيم سراسر ننگ و نفرت است. راهپيمائی بيست و دو بهمن در صورت حضور گسترده مردم و اعتصاب، ضربه نهائی را به دولت کودتا و سپس به تدريج به ساير نهادهای ظلم وارد خواهد کرد. از اين حرکت سرنوشت ساز غافل نشويم و با تمام توان به ميدان بيائيم. تحقير و کشتار فرزندان برومندمان به دست اراذل و اوباش و قداره بندان حکومتی بس است. استوارتر از هميشه به پا خيزيم. مبارزه با اعدام، و آزادی تمام زندانيان سياسی و عقيدتی، را تا حصول نتيجه کامل به مطالبه مداوم خود تبديل کنيم.

يازدهم بهمن  ماه 1388   >>>

محمدعلی زمانی و آرش رحمانی پور؛

صداهایی ناشناخته در ذهن من

هدایت شناسایی

"فرهنگ ولایت محور" پا به عرصهء وجود که می گذارد توهم و تخیل جای ادله و مستندات عقلایی، خشونت جای عدالت و انصاف، و باطل جای حق را می گیرد. در این جاست که  فرهنگ قربانی خود را مشخص می کند، بدان تجاوز می کند، اعدامش می کند، می سوزاندش و در نهایت سجدهء شکر هم به جا می آورد. در واقع شاید بتوان چنین گفت که برای اين فرهنگ نه حق مهم است و نه عدالت. اين فرهنگ فقط خواهان "لذت" است؛ لذت محض؛ لذت دیدن ضعف و بیچارگی مقتول؛ لذت چشیدن و بوئیدن هر قطره "خون" از جسم نحیف مقتول. اين فرهنگ یک چیز بیش تر نمی خواهد و آن هم فقط خون است. در واقع اين فرهنگ خون را پرستش می کند چرا که با آن به نهایت لذت می رسد. پس، این فرض را غیر واقع بینانه ندانیم اگر روزی شنیدیم که "در فرهنگ ولایت محور، بجای تجاوز کردن و کشتن و سوزاندن، انسان ها را می خورند". >>>

جانم فدای ایران

بررسی کاربرد آراء و عقاید

مهندس مهدی بازرگان

در جنبش سبز ایران

ن. نوری زاده

یکی از نظریه های مرحوم مهندس مهدی بازرگان، که از نخستین روزهای گام نهادنش  بر پهنهء پرآشوب سیاست همواره به نحوی از انحاء مطرح می گشت، نظریهء تقدم ملت (Nation) بر دین (Religion) و یا "ایران بر اسلام" می باشد... بازرگان در آستانه تاسیس نهضت آزادی ایران در اردیبهشت سال 1340 با گفتن اینکه "ما مصدقی و مسلمانیم" رئوس اهداف سیاسی اولین تشکیلات ملی ـ مذهبی را بر اساس نظریهء مذکور مبنی بر "احیای حقوق ملت ایران، استقرار حکومت مردم بر مردم، ترویج اصول اخلاقی، اجتماعی و سیاسی بر اساس مبانی دین مبین اسلام و با توجه به مقتضیات سیاسی و فرهنگی عصر حاضر" اعلام داشت... >>>

گزارش سخنرانی رحيم مشاعی

در جمع جامعهء اسلامی وعاظ

توجه: اين جلسه در ديوانه خانه

برگزار نشده است! يا شايد هم...

هفتهء گذشته اسفنديار رحيم مشاعی در جمع «جامعهء اسلامي وعاظ» سخنرانی می کرد. اين سخنرانی در فضائی بسيار متشنج و با پرسش ها و اعتراضات مکرر وعاظ حاضر در جلسه همراه بود. پرسش ها اغلب در مورد رفتارها و گفتارهای جنجال آفرين او بود و اعتراضات بيشتر پيرامون سخنان گذشته و آن روز مشاعی در مورد دين و پيامبران انجام می شد. او در اين جلسه نيز، پس از اينکه پرسش های گوناگون حضار مطرح شد، سخنان خود را با همينگونه مطالب آغاز کرد. در اينجا گزارش جلسه را به قلم خبرنگار خبر گزاری فارس، و با حذف توضيحات انشائی آن، بصورت يک نمايشنامهء عبرت آموز می خوانيم.   >>>

انقلاب اسلامی را از

ديدگاه پنبه دانه خواران تعريف کنيد

انشائی از:

حجت‌الاسلام سيد حسن عاملي

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نمايندهء ولي فقيه و امام جمعهء اردبيل، روز دوشنبه در ديدار با مسوولان و مديران استان اردبيل به مناسبت شروع دههء مبارک فجرگفت: «اين انقلاب بي نظير تاريخ که توسط رهبر کبير آن حضرت امام خميني (ره) بنيان گذاري شد با پشتيباني مردم مسلمان و ولايت مدار ايران اسلامي با عزت و اقتدار روزافزون به جلو مي رود و ميهن عزيزمان به برکت اين تحول عظيم و در سايه خون هزاران شهيد گلگون کفن به قله هاي رفيع پيشرفت دست مي يابد...

(بقيه در آرشيو)

در برابر سينماهای فستوال فجر

از تماشاچی خبری نيست

(آرشيو)

کتاب «ترک های امروز»

نوشتهء: آندرو مانگو

فصل چهارم ـ  مهار اختلافات (1980 تا 2003)

قسمت دوم ـ  دولت تورگوت اوزال

مطلب اختصاصی سکولاريسم نو

نامه ای به جناب دکتر، پروفسور هزار عنوان پر بار دیگر)، آقای منوچهر صهبایی

رهبر محترم سمفونی موسوم به "صلح و امید"

این یک نامه ی اعتراضی به شماست از سوی جوانی سی ساله مقیم ایران که از قضا موسیقی هم خوانده و بسیاری از کنسرت های شما را هم در تالار وحدت دیده و با آثار بسیاری از آهنگسازان سمفونیک ایرانی از راه سی دی های شما آشنا شده و بخشی از تشنگی خود را از این راه بر طرف کرده و دست کم به همین یک دلیل از شما سپاس گزار بوده و در برابر ایراد بسیاری از دوستانش به شما که می گفتند چرا آقای صهبایی کار های مناسبتی را رهبری می کند و هزار چیز دیگر پاسخ می داده اینها به خود آقای صهبایی ربط دارد نه به دیگران. اما از چند روز پیش دیگر این چنین فکر نمی کنم، وجود شما درسی شده است برایم از اينکه با هر درجه ای از دانش و مهارت در زمینه  های تخصصی یک انسان در حد موجودی بی عاطفه و بی وطن می تواند سقوط کند ...

نمی دانم خبر کشته شدن صد ها جوان برومند ایران زمین را در خیابان های تهران و زندان های رژیم شنیده اید – که بعید است نشنیده باشید – و نمی دانم با شنیدن این خبر ها ناراحت شده اید – که بعید است شده باشید – اما مطمئن هستم خبر اعدام دو جوان ایرانی را در روز 5 شنبه 8 بهمن شنیده اید و مطمئن هم هستم که ذره ای ناراحت نشده اید، چه اگر شده بودید  رهبری سمفونی گوش خراش ننگ و جنایت را که بر آن نام "صلح و امید" گذاشته اند رها می کردید و بر می گشتید به همان سوییس و به پژوهش و آموزش خود می پرداختید .

اما آقای صهبایی؛ اگر این خبر را هم نشنیده اید الان از من بشنوید – هر چند می دانم در شما تاثیری نخواهد داشت: پدر آرش (یکی از دو جوان اعدام شده) می گوید ک 5 شنبه به من گفتند بیا برای ملاقات پسرت در زندان، وقتی رفتم  گفتند ملاقات ندارد، در راه بازگشت از زندان از رادیوی ماشینم شنیدم که پسرم اعدام شده.

آقای دکتر پروفسور و... صهبایی! می توانید صحنه را تصور کنید؟ می توانید خودتان را جای این پدر بگذارید؟ (آرش تقریباً همسن آریا، پسر شما، بود). يعنی می خواهید بگویید حتماً علیه امنیت ملی اقدام کرده و بابت اش مجازات شده؟ بله، این امنیت برای جیره خوارانی چون شما بر پا ست و آرش علیه آن اقدام کرده بود. ندا و اشکان و سهراب و صدها جوان دیگر هم کشته شدند چون علیه همین امنیت رژیم و مزدورانی چون شما بر پا خواسته بودند. آن هم به یک دلیل ساده: می خواستند در فضایی نفس بکشند که دست کم ده درصد آزادی ها و رفاه سویس – همان جایی که پسر هنرمند و برومند شما بزرگ شده – را داشته باشند .

آقای دکتر پروفسور.... صهبایی! ایران سرانجام از چنگ این دژخیمان رها خواهد شد و خون این کشته شدگان راه آزادی به بار خواهد نشست و آنگاه سمفونی راستین صلح و امید به دست جوانان آزاده ی ایران در تمام دنیا طنین انداز خواهد شد. هر چند الان هم مقدمه ی این سمفونی در حال نواخته شدن  است ولی گویا گوش حساس و "آبسلوت" شما از شنیدن آن ناتوان است .

آنچه شما بر آن سواری می کنید کشتی شکسته و در حال غرق رژیمی است که بر خون پاک کشتگان راه آزادی میهن شناور است . تا زمان باقیست از این کشتی پياده شوید و با مردم همراه.

نوید آزادی

پيوند به ويدئوی اعتراض ايرانيان مقيم هلند بهنگام اجرای اين برنامه>>>

جـایـگـاه اقــوام و مـذاهـب ایـرانـی در جـنـبـش ســبـز

عبدالستار دوشوکی

شعارهای ضد استبدادی و دمکراتیک جنبش در کُلّیت خویش دقیقاً همان شعار های اقوام ایرانی هستند که در طی سی سال اخیر برای آن هزینه ای بسیار سنگین و فاجعه بار پرداخته اند ـ فاجعهء ممتد سی ساله ای که اکنون عمق دهشتناک آن برای هموطنان مرکزنشین ما بر ملاء گشته است. بسیاری از اقوام ایرانی نظیر بلوچ ها، کردها و ترکمن ها، بدلیل سُنـی بودن، علاوه بر ستم قومی مورد اجحاف و تبعیض مذهبی نیز قرار دارند.  رفع برتری مذهبی و لغو ستم دینی و احیای سکولاریسم در عمل خواستهء اقوام ایرانی نیز می باشد. شعار حاکمیت مردم و انتخاب مسئولین با رای مستقیم مردم در یک سیستم دمکراتیک مبتنی بر منشور جهانی حقوق بشر و  موازین و قوانین بین المللی همواره یکی از خواسته های اصلی اقوام ایرانی بوده است. نتیجتاً، اگر چشم ها را شسته و با نگاهی دیگر جنبش سبز را ببینیم، در می یابیم که غالب خواسته ها و شعارهای جنبش سبز دقیقاً در راستای مطالبات دمکراتیک  اقوام ایرانی می باشد. در نتیجه، نباید اجازه بدهیم انحصارگرایان ضد اقوام ایرانی با تزریق حس بیگانگی در ما نسبت به جنبش سبز ملی، آن را مصادره کرده و شعارهای مشترک را که بیانگر درد مشترک می باشد از مفهوم خالی کنند. >>>

اگر قانون اساسی مورد بی اعتنايی قرار گيرد

بطور قهری بديل های ديگری برای نظام ظهور خواهد کرد

گفتگوی سايت « کـلمـه »  با ميرحسين موسوی

انشاالله همهء ما برای اصلاح به ميدان آمده ايم، نه برای انتقام گيری و يا کسب قدرت و يا ويران گری. راه حل های گذر از قانون اساسی دارای اشکالات فراوان و جدی است. اولين آنها عدم توانايی صاحبان چنين خواسته ای برای جلب نظر اکثريت ملت ماست. بدون جلب نظر اين اکثريت و حتی بايد بگويم، بدون ايجاد يک اجماع، نبايد منتظر يک تحول اساسی و معنا دار باشيم. برای همين بعضی از شعارهای معطوف به عبور از قانون اساسی مورد سوء ظن مردم متدين و نهادهای سنتی است و متاسفانه بايد گفت، گاهی شعارهای افراطی در اين زمينه بيشتر از افراط کاری های اقتدارگرايان به جنبش آسيب می رسانند. >>>

ويدئو: در مورد مصاحبهء ميرحسين موسوی با سايت کلمه

گفتگوی اسماعيل نوری علا و احمد سلامتيان در برنامهء خبر بی.بی.سی >>>

از چهارراه جمهوری تا دوراهی انتخاب

ناگفته‌ها در گفتار حجت‌الاسلام محسن کديور و هم‌انديشان او

جمشيد اسدی

ارتجاع درست به اين دليل که همچون حجت الاسلام کديور به سناريوهای ممکن جمهوری انديشيده، خطر براندازی مخملی و نرم نظام را عمده می کند و کسانی را که عمدتاً از خودی ها برآمده و بر قرائت دموکراتيک از قانون اساسی اصرار می ورزند منافق و دشمنان رياکار نظام می نامد. گيرم که اين خودی های ديروز و اصلاح طلبان امروز در اول و آخر هر سخن خود بر امام راحل درود فرستند و بر جمهوری اسلامی سوگند وفاداری ياد کنند. از ديدگاه سرسختان رانت خوار بر سر قدرت، کسانی که ذکر امام راحل و انقلاب شکوهمند و جمهوری اسلامی می کنند، اما با شرايط موجود، يعنی به کوتاه سخن با رهبريت خامنه ای، رياست جمهوری احمدی نژاد و حقوق ويژه پاسداران، مخالف اند، همگی رياکارند و منافق.  >>>

جوان ها بدون صيغه با غريزهء جنسی چه کنند؟

علی مطهری

به گزارش ایسنا، علي مطهري، با انتقاد از سياست‌هاي فرهنگي دولت، ابراز عقيده كرد: برخي از سياست‌هاي فرهنگي دولت سياست‌هاي مطلوبي نيست. گاهي در اجراي احكام اسلام نوعي تاثيرپذيري از فرهنگ غربي وجود دارد. سياست‌هاي فرهنگي دولت را افرادي مثل آقاي مشايي تعيين مي‌كنند كه عقايد و برداشت درستي از اسلام ندارند و اين نقايص بايد رفع شود... ما به عدالت به مفهوم نبودن تبعيض در جامعه معتقد هستيم، يعني همه افراد بايد در شرايط مساوي باشند مثل يك مسابقه ورزشي كه هركس تلاش و آمادگي بيشتري داشت در نتيجه از سايرين پيش خواهد افتاد. در اجتماع نيز وضع به همين صورت است، بايد مردم در شرايط مساوي فعاليت كنند، حال يك كسي نيروي كار بيشتري دارد، يك كسي قوه ابتكار بيشتري دارد، يا استعداد بيشتري دارد و از سايرين جلو مي‌افتد. اين مقدار تفاوت‌ها در جامعه اسلامي قابل پذيرش است و به رسميت شناخته شده است... در زمينهء‌ معنويت و اخلاق نيز نمي‌توان گفت در نقطه‌ ايده‌آلي قرار داريم. در رعايت اخلاق اسلامي و فرهنگ عمومي نقاط ضعفي داريم. نحوه‌ برخورد مردم با يكديگر، شاد نبودن مردم، رعايت نكردن قوانين راهنمايي و رانندگي، رعايت نكردن نظافت در بسياري از نقاط عمومي درون و بيرون شهرها يا رعايت نكردن حقوق ديگران از نقاط ضعف ماست. اين مسائل نشان مي‌دهد كه هنوز به الگوي اسلامي نزديك نشده‌ايم. من اصلاح اعتقادات نسبت به اسلام و راه‌حل‌هاي اسلامي را شرط اصلي در بهبود عملكردها براي تحقق كامل آرمان‌هاي انقلاب می دانم... ابتدا بايد اعتقادات‌مان را نسبت به اسلام و راه‌حل‌هاي اسلامي اصلاح كنيم. در بسياري از زمينه‌ها اعتقادي به احكام اسلام نداريم اگر چه ممكن است آن را به زبان نياوريم ولي وقتي صحبت مي‌كنيم، مشخص مي‌شود كه فكر مي‌كنيم اسلام براي اداره امور در اين دوره كافي نيست. به طور مثال وقتي درباره‌ مشكلات خانوادگي وارد بحث مي‌شويم، حتي در كميسيون‌هاي مجلس وقتي بيان مي‌شود اسلام براي نظام خانواده تمهيداتي مانند ازدواج موقت و تعدد زوجات را پيش‌بيني و ازدواج دائم را براي نيازهاي جامعه كافي ندانسته است، ولي در عمل با آن مخالفت مي‌شود... در دوره‌اي كه فاصله بين تحصيل و ازدواج و سن بلوغ طبيعي و اجتماعي جوانان زياد شده است و مثلا جوانان تا بيست و پنج سالگي يا بالاتر نمي‌توانند ازدواج كنند، در صورتي كه غريزهء جنسي به آنان فشار آورد، بايد چه كار كنند؟ اسلام براي چنين شرايطي ازدواج موقت را تعيين كرده است، ولي حتي افراد متدين و حزب‌اللهي با اين حكم اسلامي مخالفت مي‌كنند؛ يعني حاضريم فساد و فحشا در جامعه وجود داشته باشد ولي راهي كه اسلام پيشنهاد كرده، نباشد. در ساير حوزه‌هاي فردي و اجتماعي نيز چنين رويه‌اي حاكم است.

(آرشيو)

(آرشيو)

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 786  ـ  دو شنبه 12 بهمن 1388 ـ  1 فوريه 2010 

 

صفحهء اول

 

مذاکره با قدرت، هم استراتژی و هم تاکتیک!

امین حصوری

 

سید محمد خاتمی هنوز دروغ می گوید

حسن ماسالی

 

یاد غلامرضا وثیق گرامی باد

در سوگ پدرم، غلامرضا وثیق، از یاران خلیل ملکی

شيدان وثيق

 

آیا تشویق به اعدام دفاع از جمهوری اسلامی است!؟

احمدرضا احمدپور ـ از قم

 

پيوند به فايل صوتی سخنان خونبار آيت الله جنتی در نماز جمعهء گذشته   >>>

 

کوتاه و گويا

هفتاد درصد مردم از گرانی رنج می‌برند اما حاضرند خون شان را فدای حفظ رهبر کنند

آيت‌الله نوري همداني

در دو ماه پاياني طرح‌هايي براي برون‌رفت از اين وضعيت اجرا مي‌شود

آيت‌الله محمد يزدی، رئيس جامعه مدرسين حوزهء علميهء قم

 

يادداشت های فدوی

شايعه، ريخت و پاش، فقر دانش

حميد رضا رحيمی

 

شماره 785  ـ  يک شنبه 11 بهمن 1388 ـ  31 ژانويه 2010 

 

صفحهء اول

 

اين اعدام ها برای ترساندن مردم از شرکت در راهپيمائی 22 بهمن است

مهدی کروبی و ميرحسين موسوی

 

دو قطره باران بر رنگین کمان دموکراسی طلبی

رضا علامه زاده

 

معمای گسست تبریز از جنبش سبز

بامداد ایرانی

 

ضرورت همکاری بين نيروهای جمهوريخواه سکولار و دمکرات و دين‏مداران دمکرات

فراخوان شورای مرکزی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)

 

نگاهی به دعوت فدائيان اکثريت از دين مداران دموکرات!

امضاء محفوظ

 

شماره 784  ـ  شنبه 10 بهمن 1388 ـ  30 ژانويه 2010 

 

صفحهء اول

 

طبرزدی، اسم رمزآزادی

محمد مسعودسلامتی

 

خدمت بزرگ افراطیون داخلی به سكولارهای خارجی

سايت داخلی «آینده» ـ پنجشنبه 8 بهمن ماه 1388

 

شما نوکر این ملت هستید!

الاهه بقراط

 

سخنی با اپوزیسیون سکولار دمکرات و آقای نگهدار

دانش باقرپور

 

کوتاه و گويا

دو نفر را اعدام کردید؟ دست شما درد نکند!

هذيان های خونزدهء جنتی، امام جمعه تهران

 

شماره 783  ـ  جمعه 9 بهمن 1388 ـ  29 ژانويه 2010 

 

صفحهء اول

 

اتحاد بد، اتحاد خوب

از مجموعهء «جمعه گردی های اسماعيل نوری علا»

 

فرصت طلبی و شفافيت

حسن ماسالی

 

آب رفته به جوی نظام اسلامی باز نخواهد گشت!

نامدار بینام (وبلاگ ياران فدائی)

 

گزينهء اصلی سقوط کل رژیم است

جهانشاه رشيديان

 

چه مقدار از آنچه واقعيت می پنداريم، واقعيت نيست؟

فرستادهء دکتر صابر>>>

 

شماره 782  ـ  پنج شنبه 8 بهمن 1388 ـ  28 ژانويه 2010 

 

صفحهء اول

 

کُردها و جنبش سبز

عبدالله مهتدی

 

« روشنفکرانِ دینی! آقای محسن کدیور! دیگر بس است!»

ناصر کرمی

 

جادهء یکطرفهء جمهوریخواهی

پاسخی به آقای کدیور

وحید شعبانی

 

ورشکستگی همه جانبه!

شهباز نخعی

 

کوتاه و گويا

تقاضاهای شرعی ِ مذهب قاطی شده با حکومت از مردم

ارسال کننده: يک سبز فضول

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

گفتگوهای اختصاصی ما

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

کتاب «درد اهل ذمه»

حقوق خود را بيشتر بدانيد

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

اعلاميه حقوق بشر

اعلاميه ها

و ميثاق های بين المللی

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

آسمان ديلی نيوز

===========

رضا پهلوی

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

پارس ديلی نيوز

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

خبرنگاران ايران

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

===========

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

گزيده هائی از

سخنان امام خمينی

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

 

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630

صصص