|
||
دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | عکس انتخابی | ويدئوها | کتابخانه | فهرست کليهء مقالات درباره سکولاريسم | سال سوم ـ شماره 786 ـ دو شنبه 12 بهمن 1388 ــ 1 فوريه 2010 | English Section |
||
اين اعدام ها برای ترساندن مردماز شرکت در راهپيمائی 22 بهمن استمهدی کروبی و ميرحسين موسویبنا بر گزارش سحام نيوز، در ديدار صبح شنبهء ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، که در منزل مهدی کروبی برگزار شد، آنها در مورد نکات زير سخن گفتند: - به نظر می رسد کسانی که اقدام به اعدام آنها شد ماه ها قبل از جريان برگزاری انتخابات دستگير شده و پرونده آنها نيز ارتباطی با حوادث انتخابات اخير نداشته است و به گفته وکلايشان مراحل دادرسی نيز برای آنها انجام نشده است. - به نظر می رسد که چنين اقدامی برای ايجاد خوف در مردم جهت عدم حضور در راهپيمايی در بيست و دوم بهمن است. - بازداشت های گسترده فعالان سياسی، مطبوعاتی و دانشگاهی، به اتهام اعتراض جهت دفاع از حقوق خودشان غيرقانونی است و اين در حالی است که روند اعتراف گيری از اين زندانيان نيز مغاير با مبانی اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران می باشد. - متاسفانه به جای آنکه از تريبون نماز جمعه برای دعوت مردم به تقوا استفاده شود خطيب نماز جمعه [آيت الله جنتی] با توصيه به قوهء قضائيه مبنی بر اينکه اگر در ۱۸ تير ضعف نشان نداده بوديد و دستگاه قضايی چند نفر را اعدام کرده بود حادثهء روز عاشورا به وجود نمی آمد، مسئولان را به برخورد و کشتار مردم و ترغيب می کند و عملکرد برخی مسئولان برای اعدام شهروندان به اتهاماتی مبهم و واهی را تبرئه می کند. و اين جای بسی تاسف است که تريبون نماز جمعه به جايگاهی برای تشويق به خشونت گرايی و ترغيب مسئولان برای اعدام شهروندان تبديل شده است. - تنها راه خروج از بحران و بازگشت آرامش به کشور را آزادی زندانيان سياسی و رفع توقيف مطبوعات، رفع پلمپ احزاب و برگزاری انتخابات آزاد است. - اکثريت مردم تنها حق خود را می خواهند و به دنبال تغييرات ساختاری در اصل نظام نيستند. - آنها بدون هيچ گونه واهمه ای در ميدان حضور دارند و خواست آنها نيز برگزاری انتخابات آزاد می باشد که متاسفانه گويا صدای اکثريت مردم شنيده نمی شود. - به نظر می رسد که در ميان برخی از مسئولان کشور توهم توطئه نسبت به تغيير ساختاری در نظام شکل گرفته است که اين تفکر کشور را به سقوط می کشاند و تداوم وضع موجود اصل نظام را ـ که حاصل رنج و فداکاری ملت ايران است ـ با خطر رو به رو می سازد . - ما از مردم دعوت می کنيم که در راهپيمايی ۲۲ بهمن حضوری گسترده داشته باشند. ================== خون آرش رحمانی پور و محمدرضا علیزمانی، که آرزوی آزادی برای مردم، و دموکراسی برای وطنشان را زیر پرچم ایران پادشاهی فریاد کردهاند، همراه با خون خواهرزادهء موسوی و فرزند روحالامینی که مثل بسیارانی دیگر آزادی را در چهارچوب قانون اساسی همین جمهوری اسلامی دست یافتنی میدانند، در همان جوئی روان است که خون ندا و سهراب و دهها شهید دیگر که برای رسیدن به همان آزادی و دموکراسی، ریشهکن کردن رژیم اسلامی ایران از بن را ضرورت میشمارند، در جریان است. این معجزهی دموکراسی طلبی است... >>> ================== بنا بر دیدگاه ها و بررسی ها عمیقی که در این دهه ها در ایران انجام شده است، یکی از علت های اصلی عقب ماندگی جامعه ایران در یک سده گذشته این بوده است که حقوق اقوام ايرانی، به ویژه حق آموزش به زبان مادری، از سوی مرکز یا حکومت مرکزی به رسمیت شناخته نشده است. اما جنبش سبز این حقوق را به رسمیت می شناسد زیرا در بطن خود نگرشی مدرن دارد. ما کوشندگان جامعه مدنی شاهد هستیم، آنچه هر روزه در میان لایه های گوناگون جنبش سبز به بحث گذاشته می شود، یکی هم حقوق اقوام ایرانی در چارچوب جامعه ایران است... تنوع زیستی و همزیستی فرهنگی بخشی از ماهیت جنبش های مدرن است که جنش سبز نیز در آن چارچوب می گنجد. اکنون اما در این لحظه تاریخی که جنبش سبز هویت و موجودیت خود را به ساختار واپسگرای قدرت به اثبات رسانده است، برخی از پان ترکیست ها بی نشان و با نشان، در پی تحلیل علت و علل خاموشی تبریز برآمده اند و کم بیش با زبانی که در آن گونه ای تحقیر جنبش سبز وجود دارد با این جنبش سخن می گویند... >>> ================== سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت) گفتمان دمکراسی و سکولاريسم از انتخابات ۲۲ خرداد به اين سو به يک جنبش اجتماعی فراروئيده است. جوانان و زنان نيروی غالب جنبش اعتراضی را تشکيل میدهند. آنان با حضور خود، مهر دمکراسی و سکولاريسم را بر جنبش سبز زدهاند. مقايسه شعارهای انقلاب بهمن با جنبش اعتراضی به وجه بارزی اين موضوع را آشکار میسازد. اين جنبش دينستيز نيست و شعارهای آن عليه علی خامنهای و ولايت مطلقه فقيه، ناظر بر رفع آن ساختار سياسی است که تاروپود آن با تبعيض و استبداد دينی سرشته شده است. نيروی جمهوريخواه سکولار و دمکرات بمثابه يکی از نيروهای عمده جنبش سبز، با تمام توان در داخل و خارج از کشور در اين جنبش شرکت کرده است. تعداد زيادی از قربانيان جنبش، به اين نيرو تعلق دارند. ولی صدای اين نيرو از يک سو به خاطر سرکوب رژيم در طی سه دهه گذشته و از سوی ديگر به جهت پراکندگی، در جنبش اعتراضی طنين انداز نيست. >>> ======== نگاهی به دعوت فدائيان اکثريت از دين مداران دموکرات! سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)، برای همکاری در راستای اهداف جنبش سبز گشته و گشته و بين پيامبران جرجيس را انتخاب کرده و او را به کار مشترک دعوت کرده است. اين جرجيس موجودی است که سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت) برايش نام «دينمداران دمکرات» را انتخاب کرده است. براستی اين «دينمداران دمکرات» چه کسانی هستند و چرا سازمان تنها به همکاری با آنها تمايل نشان داده است؟ بنظر من، همين نامی که سازمان برای آنها انتخاب کرده گويای پاسخ اين پرسش است. اينها، قبل از هر چيز «دين مدار» اند. چرا سازمان آنها را «مسلمانان دموکرات» نمی نامد و از آنها با عنوان «دينمداران دمکرات» ياد می کند؟ برای اينکه اينها يک نيروی سياسی هستند و نه مسلمانانی که دموکرات منش هم محسوب می شوند. يعنی سياست آنها بر مدار دين می گردد. >>>
================ |
گم شويد! ـ کاری از «کاگر لاک» برای سکولاريسم نو
مذاکره با قدرت، هم استراتژی و هم تاکتیک! دوستان جوانی که به چرخ های ارابه ی اصلاح طلبان حکومتی دخیل بسته بودند، به سیاق همیشه ولی با سردرگمی بیشتر، تلاش می ورزند در تک تک این اظهارات آشفته و مواضع متناقض اعلام شده از سوی سران اصلاحات (که از جهتی کاملاً حساب شده هم هست)، نکات مثبت تاکتیکی و هوشمندی های راهبردی ویژه ای بیابند، تا بنای باورها و امیدهایشان فرو نریزد. البته در این موضع گیری ها قطعاً هوشمندی زیادی نهفته است، ولی موضوع بر سر این است که این گونه هوشمندی ها (حسابگری ها) تنها مصالح و منافع شخصی و جناحی را نشانه رفته است، نه مصالح مردم و جنبش را. در سوی دیگر ماجرا کم نیستند کسانی که همصدا با حاکمیت اعلام انصراف خجولانه یا گستاخانه ی اصلاح طلبان را به مثابه پایان کار جنبش تلقی می کنند. (شاید هم با اندکی رضایتمندی ناخواسته از اینکه داوری های بدبینانه ی خود را قرین صحت می بینند). اما جنبش زنده است چرا که نه ریشه های پیدایش و خاستگاه های آن خواسته های اصلاح طلبانه بوده است و نه موتور محرکه و نیروهای پیش برنده ی آن اصلاح طلبان بوده اند... >>>
سید محمد خاتمی هنوز دروغ می گوید آقای خاتمی هیچگاه به جدائی دین از حکومت اعتقاد نداشته و آرزو کرده است که برهبری خمینی "یک حکومت جهانی اسلامی" برقرار کنند! در واقع، او نيز همچون همهء دستیاران خمینی، تلاش کرده که "با صدور تروریسم"، و با "ایدئولوژیزه" کردن مذهب، یک حکومت جهانی اسلامی – فاشیستی در دنیا بوجود بیاورد. از افتخارات آقای خاتمی این است که خود را بعنوان " مشاور خمینی " معرفی کرده و نقش "گوبلز" را در این حکومت ایفا می کند. بی جهت نبود که خاتمی، بعنوان "تئوریسین" این رژیم، قبل از اینکه دیگران دربارهء "گذار از بحران کنونی" اظهار نظر کنند، اعلام کرد که "نه می تواند و نه می خواهد سکولاریسم را بپذیرد". >>>
از شمار دو چشم یک تن کم وز شمار خرد هزاران بیش! از جمع همگامان و کوشندگان قدیمی راه آزادی و آزادگی مردم ایران، دکتر غلامرضا وثیق چشم از جهان فرو بست. او نسبت به حق انسان در سرنوشت خود، مصداق واقعی وثیق، یعنی استوار و محکم و به قول فردوسی به سه خصلت برجسته انسانی: خردمند و بیدار و روشنروان پیراسته بود. در برج عاج دانش گرانقدر خود به عافیت ننشسته بود؛ بلکه با تکیه بر بینش ژرف خود نسبت به واقعیت های حاکم بر جامعه، در انطباق خردمندانه سنت و تجدد، اما نه در تقابل ویرانگر آن، مبارزه می کرد. آثار قلم و دانش او با تألیفات و ترجمه ها و اندیشه هایش خود کارنامه درخشان زندگی پر ثمر اوست. روانش شاد و یادش گرامی باد. (داریوش آشوری، ناصر پاکدامن، امیر پیشداد، علی اصغر حاج سید جوادی، منوچهر رسا، هوشنگ سیاح پور، حسین صدری، عباس عاقلی زاده، محمود عنایت، کیان کاتوزیان، هوشنگ کشاورز صدر، اصغر منجمی، علی نیرومند). سردبير و همکاران نشريهء سکولاريسم نو فقدان اين چهرهء مبارزه و سکولار عالم سياست ايران را به شيدان وثيق، نويسنده ای که بيش از همه در تبيين اصول سکولاريسم زحمت کشيده و قلم زده است، و به خانوادهء محترم وثيق تسليت می گويند.
در سوگ پدرم، غلامرضا وثیق، از یاران خلیل ملکی پدرم، غلامرضا وثیق، در نیمروز پنجشنبه هشتم بهمن در سن 96 سالگی ناگهان بر اثر حملهی مغزی در تهران درگذشت. او یکی از فعالان سابق سیاسی و یکی از همراهان و یاران نزدیک و وفادار خلیل ملکی بود. پدرم پس از انشعاب خلیلی ملکی از حزب توده به گروه ملکی میپیوندد و در تشکیل و سازماندهی جریان نیروی سوم و سپس حزب زحمتکشان مردم ایران شرکت میکند. >>>
آیا تشویق به اعدام دفاع از جمهوری اسلامی است!؟ متأسفانه در ایران امروز، ما شاهد هستیم که کسانی انسان دوستی، رحمت و رافت دینی، اسلامی و انسانی را فراموش کرده و، بدون توجه به جایگاه و شخصیت حقوقی خویش، از اعدام های بیشتر دم می زنند و برای مردم خویش خط و نشان می کشند! در پشت تریبون نماز جمعه، آیت الله جنتی که حدود ۳۰ سال است دبیری شورای نگهبان را بر عهده دارد و گویا این پست با سند منگوله دار تحویل ایشان داده شده است! در خطاب به رئیس قوهء قضاییه و تمجید از ایشان گفته است: «براى رضاى خدا همانطور كه دستور اعدام دو نفر از اغتشاشگران را صادر كرديد بايد قاطعانه در برخورد با اغتشاشگران عمل كنيد». >>>
پيوند به فايل صوتی سخنان خونبار آيت الله جنتی در نماز جمعهء گذشته >>>
هفتاد درصد مردم از گرانی رنج میبرند اما حاضرند خون شان را فدای حفظ رهبر کنند به گزارش ايلنا، آيت الله نوري همداني، در ديدار جمعی از خانوادههای معظم شهدا و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، با اشاره به اینکه یکی از ارکان سه گانه انقلاب اسلامی «مردم» هستند، اظهار داشتند: باید بیکاری را ریشه کن کرد؛ زیرا فقر و تبعیض نباید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد... هفتاد درصد مردم از گرانی و قیمت بالا کالاهای اساسی رنج میبرند در صورتی که مردم را باید راضی نگه داشت... در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئله رفاه و آسایش مردم اهمیت فراوانی دارد و این مردم همان مردمی هستند که با ایثار جان و مال خود در دوران هشت سال دفاع مقدس مردانه جنگیدند». وی، با اشاره به 22 بهمن پيش رو، خاطرنشان كرد: «مردم باید 22 بهمن ماه امسال با خروش عظیم خود در برابر فتنهگران بایستند... مردم حاضرند تا آخرین قطره خونشان استقامت کنند تا رهبر و انقلاب را حفظ نمایند، لذا دشمنان بدانند مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است... از سراسر ایران هزاران نامه و طومار به دفترم ارسال شده است و مردم ابراز داشتنهاند که تا آخرین قطرهء خون از انقلاب و ولایت فقیه دفاع خواهند کرد». در دو ماه پاياني طرحهايي براي برونرفت از اين وضعيت اجرا ميشود آيتالله محمد يزدی، رئيس جامعه مدرسين حوزهء علميهء قم محمد يزدی، رئيس جامعهء مدرسين حوزهء علميهء قم، در گفتگو با خبرنگار فارس در قم در پاسخ به سئوالي در ارتباط با اينكه «آيا بايد صحنهگردانهاي حوادث پس از انتخابات را مجازات كرد يا به منظور حفظ وحدت آن را در نظام پذيرفت؟» اظهار داشت: «مقام معظم رهبري فرمودهاند ما درصدد حذف نيستيم، بلكه براي جذب تلاش داريم، بنابراين تا جايي كه راه جذب باقي است ما با دفع موافق نيستيم». وي با بيان اينكه افراد بايد خود در اين مورد تصميم بگيرند، تصريح كرد: «افراد بايد خودشان تصميم بگيرند كه از شرايط استفاده كنند و به دامن جامعه و نظام بازگردند». رئيس جامعهء مدرسين حوزهء علميهء قم اضافه كرد: «البته اگر اين عده در جايي كه هستند بايستند و بر موضع خود پافشاري كنند نظام كار خودش را انجام خواهد داد». وي از فتنهء پس از انتخابات به عنوان خطر بزرگي ياد كرد و ادامه داد: «اكنون طراحان تلاش ميكنند تا از معركه خلاص شوند و به اصل نظام بپيوندند». يزدي با بيان اينكه طراحان اين حوادث تلاش دارند تا به اصل نظام بازگردند، گفت: «آنها ميخواهند كسي نداند كه از طراحان اين حوادث بودهاند». وي با بيان اينكه هريك از اين طراحان تلاش ميكند تا بازگشت به نظام را به نام خود تمام كند، اظهار داشت: «در دو ماه پاياني امسال طرح هائی برای برون رفت از اين وضعيت اجرا می شود».
فدوی اگر نگوید تحقیقاً، دست کم تقریباً به این نتیجه رسیده است که خشونت گسـترده ای را کـه بـه مقـام معظـم و مظلـوم* رهبـری، صدمـة الله تعالــی، نسبت می دهند، شایعه ی ضد انقلاب، استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، است و هیچ موضوعیتی ندارد. این نکته را فدوی، از نحوه ی بررسی درخواست های مؤمنین و دستوراتی که معظم له صادر می فرمایند، به کرّات دریافته است. نمونه اگر خواسته باشید، فراوان است و تأملی کوتاه در رفتار و گفتار ایشان بویژه در ماه های اخیر، شمار قابل اعتنایی از این ویژگی را به دست می دهد. >>>
گذر از کوچهء تنگ
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 784 ـ شنبه 10 بهمن 1388 ـ 30 ژانويه 2010
طبرزدی، اسم رمزآزادیمحمد مسعودسلامتی
خدمت بزرگ افراطیون داخلی به سكولارهای خارجی سايت داخلی «آینده» ـ پنجشنبه 8 بهمن ماه 1388
سخنی با اپوزیسیون سکولار دمکرات و آقای نگهدار
کوتاه و گويادو نفر را اعدام کردید؟ دست شما درد نکند!هذيان های خونزدهء جنتی، امام جمعه تهران
شماره 783 ـ جمعه 9 بهمن 1388 ـ 29 ژانويه 2010
از مجموعهء «جمعه گردی های اسماعيل نوری علا»
آب رفته به جوی نظام اسلامی باز نخواهد گشت! نامدار بینام (وبلاگ ياران فدائی)
چه مقدار از آنچه واقعيت می پنداريم، واقعيت نيست؟
شماره 782 ـ پنج شنبه 8 بهمن 1388 ـ 28 ژانويه 2010
« روشنفکرانِ دینی! آقای محسن کدیور! دیگر بس است!»
تقاضاهای شرعی ِ مذهب قاطی شده با حکومت از مردم
شماره 781 ـ چهار شنبه 7 بهمن 1388 ـ 27 ژانويه 2010
تبعيض جنسيتی، حقوق زنان، يا مشکل اصلاح طلبان غيرسکولار
جسد زن روی برانکارد مشکل شرعی دارد “محرم سازی”، معیار اصلی ساخت مدارس دخترانه تنها شکایت زنان زندانی در اوین این بود که چرا آنها توسط نیروهای خانم دستگیر نشدند! زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس>>> افزايش مصرف سيگار ميان دختران دانشآموز حسن امامي رضوي، معاون وزارت بهداشت>>> هزینه و نحوهء آرایش رفتن به مجلس ختم!
شماره 780 ـ سه شنبه 6 بهمن 1388 ـ 26 ژانويه 2010
دولت احمدی نژاد را به رسميت می شناسيم!
ليبرال دموكراسي رقيبي جز ما ندارد!
فصل چهارم ـ مهار اختلافات (1980 تا 2003) قسمت اول ـ يک دولت کودتائی ديگر و يک قانون اساسی جديد
|
================ ================ ================
================ ================
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>> ================ ================ ================ ================ ================ =========== =========== =========== =========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است. ======
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است. ======
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند. ====== آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». ======
====== ====== |
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |