|
||
|
||
دربارهء سکولاريسم | دربارهء ما | تماس | سال سوم ـ شماره 844 ـ چهارشنبه 8 ارديبهشت 1389 ـ 28 آوريل 2010 | کوتاه و گويا | عکس و مکث آرشيو صفحه اول | فهرست کليهء مقالات | اين نشريه دوشنبه ها، چهارشنبه ها و جمعه ها به روز می شود | کتابخانه | عکس و کاريکاتورانتخابی |
||
شبکهء جهانی سکولارهای سبز ايران فرارسيدن اول ماه مه، روز جهانی کارگر را، با درود به همهء هم ميهنان و زحمتکشان کشورمان گرامی می دارد و از اينکه کارگران شرافتنمندمان، سه دهه پس از انقلابی که فريبکارانه وعدهء عدالت و خوشبختی به کارگران و «مستضعفان» می داد ـ و عاقبت نيز اقدامات و اعتصابات شجاعانهء هم آنان پيروزی اش را ميسر ساخت ـ اکنون محروم ترين بخش جامعهء کشور را تشکيل می دهند ابراز تأسف شديد می کند. ما می دانيم که دولت گداپرور اسلامی، ترجيح می دهد که بجای ايجاد شغل و بالا بردن سطح توليد ملی و برقراری دستمزدهای برحق و مناسب، کارگران کشور را از طريق دادن «يارانه ها» ی بخور و نمير تبديل به حقوق بگيران خود کرده و از اين راه هم فعاليت های ممکن اعتراضی آنان را کنترل کند، و هم بتواند بر واقعيت وحشتناک تاراج بازارهای کشور بوسيلهء کالاهای وارداتی و نامناسب چينی (بمنظور راضی نگاه داشتن اربابان خود در آن کشور و جلب حمايت آنان در صحنه های بين المللی) پرده بپوشاند. براستی که، چه در تاريخ جهان و چه در تاريخ کشور خودمان، کمتر حکومتی کوشيده است تا، بمنظور ابقای سامانهء فاسد و رانت خوار خود، طبقهء کارگر کشور را بکلی منهدم و آن را به توده ای بی شکل و بی آينده اما وابسته بخود درآورد و، در عين حال، با بستن راه های اطلاع رسانی و روشن گری بازگو کنندهء دلايل وضع فلاکت بار کنونی طبقهء کارگر و نگاه داشتن آن ها در غفلتی معتاد به «يارانه ها»، آنان را تبديل به موجوداتی عاطل سازد. ما همچنين متأسفيم از اينکه در جريان جنبش سبزی که در ده ماههء اخير در کشورمان پديد آمده، رهبران بخش مذهبی و غير سکولار اين جنبش در فهرست خواسته های خود کمترين بها را به وضعيت پريشان نيروی کار کشور داده اند، نيروئی که تا گلو در اعماق خط فقر فرو رفته است ـ با حقوق هائی عقب افتاده، دستمزدهائی اندک و دچار شدگی به خورهء بيکاری که روح و جان و زندگی آنان را آماج حملهء خود قرار داده است. ما، اميدواريم که کارگران ايران نسبت به دامی که برای نابودی شان گسترده شده هوشيار بوده و يقين داشته باشند که تا اين حکومت بر سر کار است و به منابع نفت و گاز کشور ـ که بايد برای نسل های آينده نيز باقی بمانند ـ دسترسی دارد و درآمدهای ناشی از فروش آن را بی محابا خرج آشوب آفرينی در جهان می کند، اميدی به رونق بخشی به حوزه های توليدی و خدماتی ملی و، در نتيجه، کارزائی ناشی از توسعه ای معطوف به بالا بردن سطح زندگی ايرانيان، وجود ندارد و اوضاع کشور هر روز تيره تر از روز پيش خواهد بود. ما سکولارهای ايران، که يقين داريم بخش اعظم نيروی جوان جنبش سبز داخل و خارج کشور نيز سکولار بوده و خواستار پايان دادن به حکومت تبعيض آفرين و مذهبی کنونی اند، از کارگران ستمکشيده و محروم کشورمان دعوت می کنيم که به مبارزهء فاقد خشونت تهاجمی ِ ياران سکولار خود پيوسته و، با طرح خواسته های صريح خويش، از يکسو به اين جنبش جوان و نوپا جان ببخشند و، از سوی ديگر، خود از نفس گرم و آزاديخواه آن نيرو بگيرند. ما، در همهء شهرهای محل اقامت خود در خارج کشور، تظاهرات و مراسم برپا شده از جانب همهء سازمان های ضد ديکتاتوری مذهبی را حمايت کرده و در اين فرصت بزرگ کارگری جايگاه خود را در کنار آنان می دانيم. باشد که اول ماه مه امسال مژدهء برقراری اتحاد و يگانگی بين کارگران و کارمندان شاغل و بيکار، دانشجويان، زنان و ديگر اقشار کشور را با خود بهمراه آورده و دريچه هائی بزرگ را بروی جنبش سکولار، انحلال طلب و عدالت خواه کشورمان بگشايد. بهترين درودهای ما نثار کارگران کشورمان باد؛ انسان های زحمتکشی که در راستای ساختن ايرانی بی تبعيض و بی حکومتی مذهبی و ايدئولوژيک، مقادرند در پرتوی اتحادی ملی جامعه ای منصف، انسانی و رو به فردائی سرشار رفاه و آسايش برای ملت ايران بيافرينند.
اگر بتوانیم نخ و رشته ای پیدا کنیم که این حلقات واقعا موجود و در حال بوجود آمدن را به هم گره بزند، آنگاه ما با شبکه ای تشکیل شده از حلقات و نیروها و جریانات گوناگون مواجهه می شویم که ظرفیت های محدود و ذاتی ناشی از پراکندگی و منزوی بودن هرکدامشان را برطرف می کند و ظرفیت تازه ای به آنها ترزیق می نماید. آنگاه بدون آنکه صدای مستقلی را تحت فشارقرار داده باشیم، در عین حال، نوا و کـُر بزرگی را به همراه آنها بوجود می آوریم. >>>
تظاهرکنندگان در لبنانخواستار نظام سکولار شدندبی.بی.سی
ديروز (25 آوریل)، هزاران نفر در بیروت، پایتخت لبنان، راهپیمایی کرده و خواستار اصلاح نظام فرقه گرا در این کشور شده اند. بر اساس قوانین فعلی لبنان پیروان ادیان مختلف در لبنان اجازه ندارند با یکدیگر ازدواج کنند و مقام های سیاسی بین فرقه های خاص مذهبی تقسیم شده است. تظاهر کنندگان در پاسخ به حرکتی گروهی که در سایت های اجتماعی اینترنت آغاز شده است، امروز در بیروت گرد آمدند. لبنان به هجده فرقه مختلف تقسیم شده است و فقط مقام های مذهبی اجازه دارند ثبت احوال (تولد، ازدواج و مرگ) را انجام دهند. آنها همچنین در مورد ارث تصمیم گیری می کنند. اختیارات این مقام ها باعث شده است که شهروندان لبنان از حقوق متفاوتی برخوردار باشند. راهپیمایی صدها نفر به سمت پارلمان لبنان، که شمار زیادی از آنها فعال مدافع حقوق مدنی بوده اند، رخدادی بی سابقه در این کشور قلمداد می شود. معترضان از همه مردم این کشور خواسته اند کمک کنند نظام فرقه ای که در لبنان حکمفرماست و به گفته آنها باعث تفرقه در این کشور شده، با نظامی سکولار عوض شود. سازمان دهندگان این راهپیمایی می گویند وقت آن رسیده است که معنی لبنانی بودن بار دیگر تعریف شود. تظاهر کنندگان جاده اصلی منتهی به پارلمان را مسدود کرده و با تکان دادن پرچم لبنان شعار سر داده اند "ما سکولاریسم می خواهیم." در همین حال تدابیر امنیتی در لبنان افزایش یافته است. معترضان در پاسخ به دعوتی در شبکه های اجتماعی در اینترنت دست به راهپیمایی زده اند. یکی از رهبران این راهپیمایی، که توسط جنبشی مستقل به نام "غرور لائیک" برنامه ریزی شده است، برای تظاهرکنندگان سخنرانی کرده است. در حالی که پلیس برای جلوگیری از پیشروی معترضان و نزدیک شدن آنها به ساختمان پارلمان مانع ایجاد می کرد، او گفت: "تغییر باید از میان مردم بجوشد. فقط این ما شهروندان هستیم که می توانیم باعث تغییر شویم." بنا به گزارش خبرگزاری ها بیش از دو هزار نفر در این تظاهرات شرکت داشته اند. کیندا حسن، یکی از سازمان دهندگان راهپیمایی امروز به خبرگزاری رویترز گفت: "ما نمی توانیم در کشوری زندگی کنیم که آنها کرسی های وزارت را بنا به مذهب تقسیم می کنند نه شایستگی." ناتالیا آنتلاوا، گزارشگر بی بی سی در بیروت به نقل از سازمان دهندگان اعتراضات امروز می گوید در لبنان سکولار بودن نسبت به این که فرد از چه مذهبی است - مسلمان، مسیحی، کاتولیک، ارتدوکس، شیعه و سنی - در درجه دوم اهمیت قرار دارد. به گفته گزارشگر بی بی سی در لبنان، یک مسلمان اجازه ندارد فرزندی را از پرورشگاه انتخاب کند، مسیحیان "مارونی" اجازه ندارند طلاق بگیرند و اعضای فرقه های حق ندارند با یکدیگر ازدواج کنند. زندگی مشترک بدون عقد مذهبی نیز غیرممکن است. دولت لبنان نیز یک پارچه نیست. از زمان استقلال این کشور در سال 1943، رئیس جمهوری لبنان همواره مسیحی مارونی بوده، نخست وزیر او یک مسلمان سنی مذهب و رئیس مجلس نیز شیعه است. حامیان این نظام می گویند که منحصر به فرد بودن آن باعث شده که همه جوامع مذهبی در اداره لبنان سهم داشته باشند. اما شمار جوانان لبنانی که به نقاط ضعف این نظام - بی ثباتی مزمن، دولت مرکزی ضعیف و تنش های فرقه ای که در گذشته باعث جنگ داخلی شده است - اشاره دارند، رو به افزایش بوده است.
کاتین، استالین، «ورِاگ نارُودا» اسناد دادگاه نورنبرگ را میدیدم که فردی به سویم آمد و مودبّانه پرسید: درباره چه چیز اینهمه با اشتیاق مطالعه میکنید؟ گفتم: در مورد قتل عام کاتین که جنایت علیه بشریت بود، کارگردان بزرگ لهستانی «آندژی وایدا» نیز آنرا به تصویر کشیده است. پرسید: چرا مسئله کاتین؟ این مسئله در رابطه با لهستان است.گفتم: نخیر، مسئله کاتین به همه بشریت ارتباط دارد. مرا بیاد اسیرکُشی در میهنم و قتل عام سال ۶۷ که بخشی از هویت ایران زمین است میاندازد. جنایت هولناکی که در انتظار یک «وایدا» است. گفت: ولی کاتین مربوط به ۷۰ سال پیش است... گفتم: من با قصه پر غصه کاتین، به امروز و به دردهای میهنم گریز میزنم. (پی.دی.اف) >>>
کابوس بزرگ خامنه ای چیست؟هزاران نفر از مردان و زنان ایران در حوادث پس از انتخابات دستگیر شدند. غالب این افراد بصورت گمنام در بازداشتگاههای مخفی نگهداری میشوند. اگرچه بسیاری از زندانیان نام و نشان دار آزاد شده اند، اما اخبار واطلاعات موجود نشان میدهد که رژیم نامشروع جمهوری اسلامی بیش از سیاسیون زندانی از زندانیان گمنام میترسد. سوال این است که چرا چنین ترسی وجود سراسر کذب خامنه ای را فرا گرفته است؟ جواب ساده است. کابوس بزرگ رژیمهای استبدادی، جریان آزاد اطلاعات بین شهروندان جامعه است و در چنین چارچوبی است که ترس و وحشت خامنه ای از هموطنان گمنام و دربند معنی پیدا میکند. فرض کنیم همین الان هزاران زندانی گمنام آزاد شوند. صدها حکایت از درنده خوئی و وحشی گری عمال خامنه ای به سینه دارند. به این ترتیب میلیونها اطلاعات از سبعیت، شکنجه، تجاوز و کثافتکاریهای دیگر رژیم را به طرفه العینی تا اعماق روستاهای ایران بازگو خواهند کرد و این یعنی مرگ واقعی دیکتاتور و نظام دیکتاتوری. کابوس بزرگ خامنه ای نه دهها فعال سیاسی نام و نشان دار که هزاران زندانی سیاسی گمنام اند که جون آزاد شوند کوس رسوائی دیکتاتور بر کوی و برزن نوازند. به این ترتیب میتوان کابوس بزرگ شبهای خامنه ای را حدس زد: چهره های مردمی عادی که در تلاش برای پس گرفتن رای به یغما رفته خود تا اعماق شکنجه گاههای رژیم رفته و کراهت چهره جمهوری اسلامی را دیده اند و بالقوه میتوانند به بزرگترین راویان قساوت امثال رادان و مرتضوی و حسین بازجو و ... تبدیل شوند. مشکل این است که یکی دو نفر هم نیستند که با خیمه شب بازی تلویزیونی سروته قضیه را فراهم آورد. هزاران نفرند که چون سرفراز از پشت نرده ها ظاهر شوند، دنیائی اطلاعات نگفته را به خود به جامعه تزریق میکنند. خامنه ای اگر چنین کابوسی ندارد چرا آزادشان نمیکند؟ مگر گناهی بزرگتر از زندانیان نام و نشان دار مرتکب شده اند؟ چنین کابوسی در مکنونات دیکتاتور برای همه مردان و زنان باشرف و آزاده ایرانی هم پیامی دارد: اگر سرنگونی رژیم دیکتاتوری را طلب کرده ایم، پیروزی از مسیر تلاش برای آزادی زندانیان سیاسی هموارتر است. یکپارچه و متحد در آزادی زندانیان سیاسی گمنام بکوشیم و مظلومیت آنها را با تمام وجود فریاد زنیم.
حکومت ایدئولوزیک دینی جمهوری اسلامی در مدّت 31 سال حاکمیّت خود با تاکتیک های گوناگون تلاش کرده است که در عرصهء خارجی میان سایر کشورها استقلال نسبی را کسب کند امّا تاکنون موفق به این امر نشده است. همینکه پرزیدنت آمریکا آقای "بارک اوباما" بتازگی در رسانه های اطلاع رسانی جهانی اعلام می کند که "من حرف های احمدی نژاد را جدی نمی گیرم" بزرگترین ننگ برای سردمداران رژیم اسلامی و بدترین نوع تحقیر برای شهروندان ایرانی و برای تاریخ سرزمین ایران بوده و هست. حتمأ بسیاری از رهبران جهان امروز هم با دیدگاهِ ارزش گذاری پرزیدنت اوباما نسبت به رئیس جمهور و بقیّهء مسئولین نظام جمهوری اسلامی همگام هستند. >>>
بقيه در ستون مقابل
|
کتمان حقيقت چرا؟ آنچه می خوانيد مطلب کوتاهی است منتشر شده در سايت روزنامهء اعتماد ملی مهدی کروبی در دوران پيش از انتخابات رياست جمهوری در 22 خرداد گذشته، در اوج مبارزات انتخاباتی کانديداها، و دربارهء آنچه که به نام «انقلاب فرهنگی» شناخته شده است. خواندنش خالی از تفريح نيست. >>>
سکولاریسم سیاسی و جامعه مدنی، نقطه ای بی بازگشت بحث پیرامون سکولاریسم سیاسی در بین جامعه سیاسی ایرانی دیگر به موضوعی محوری و عمومی تبدیل شده است. بدیهی است این مقوله سیاسی در شرایطی و پیش از هر دورهِ دیگر از تاریخ اجتماعی ایران مطرح می گردد که بسیاری در انتظار تحولات نوین در ساختار سیاسی ایران در آینده ای نه چندان دور می باشند. بنظر می رسد بیمِ ریزش در سامانه های سیاسی رژیم اسلامی صرفاً نه ناشی از نزاع های درونی باندهای حکومتی، بحران های عدیدهء اجتماعی و اقتصادی در کشور و یا جدل های کهنه غرب با تهران بر سر پیشبرد برنامه های اتمی رژیم اسلامی باشد؛ بلکه در فراسوی همه ی این رخدادها، ساختارِ جوانِ جامعه شهروندی ایران در پی یافتن راهی است جهتِ تغییرات اساسی در همهء عرصه های اجتماعی. بی شک روند این تحول بزرگ اجتماعی پیش از هر چیز بنیادهای سیاسی در ایران را هدف قرار داده است. >>>
نقد افسانهها و بازنمایی حقیقت واسازی و شکستن ساختار الهیاتی جمهوری اسلامی مهم ترین افسانه ای که اسلامگرایان ساختهاند نجات بخش بودن حکومت دینی است. به شیعیان قرنها گفته شده بود که حکومت علی حکومت ایدهال بود و حکومت امام زمان نجات دهندهی آنها خواهد بود. اسلامگرایان با معرفی خود به عنوان نواب ائمه میگویند "از ما اطاعت کنید تا رستگار شوید." حاکمان جمهوری اسلامی حکومت خود را کشتی نجات بخش و خود را نوح معرفی می کنند. با همین دیدگاه است که شکنجه و تجاوز و زندان و آدم کشی وجه نجات بخش پیدا می کنند. اسلامگرایی یا اجرای احکام دینی با زور قوای قهریه نه آخرت مردمان را آباد می کند (تظاهر به انجام دستورات الهی بواسطهی زور حکومت در پیشگاه خدای ادیان ارزشی ندارد) و نه در دنیا به کار مردم آمده است. جمهوری اسلامی به هیچ یک از وعدههای خود وفا نکرده است، از عدالت اجتماعی تا آزادی، از استقلال اقتصادی تا حاکمیت مردم. آن که از این نظام سیاسی منتفع شده و میشود تنها هیئت حاکمه است.>>>
بسیاری از اتهامات هواداران انقلاب به امریکا بیاساس است گزارش گفتگوئی با صادق زیبا کلام این که انتظار داشته باشیم یک شبه این جهالت تاریخی نسبت به امریکا و نقش امریکا از بین برود غیر ممکن است. اما در عین حال علائم خوبی هم به وجود آمده از جمله این که بسیاری از کسانی که ضد امریکایی بودهاند و به خرافات سیاسی در باره امریکا اعتقاد داشتند، متوجه شدهاند که این گونه نبوده و بسیاری از مطالب مطرح شده، ریشه درتوهمات ذهنی و انگارههای مارکسیستی حزب توده در دههء بيست دارد... امروزه در جامعه ما ضد امریکایی بودن در میان دانشجویان و تحصیلکردهها دیگر اعتباری ندارد زیرا امروزه مفاهیم بسیار مهمتری جایگزین آن مفاهیم شده است. بنابراین این روند همچنان ادامه خواهد یافت و امروز تنها بخشی از اصولگرایان تندرو هستند که خود را ضد امریکایی میدانند که به نظر من اینها نیز در آینده افکار و عقایدشان کمرنگ شده و مجبور به دیدن بسیاری از واقعیات خواهند شد. >>>
زلف پریشان زنان و گسل های لرزان تهران! تکرار اين جعليات خرافي در قرن بيست و يکم و در عصر فوران علم و تکنولوژي، بيش از آنکه نشانهء پاي بندي به آموزه هاي اصلی دينی باشد، صرفاً پردهء ساتري است بر ماهيت ارتجاعي و ضد مردمي دولت ها و نظاماتي که از زير بار مسئوليت، شانه خالي مي کنند و هيچ تلاشي براي جلوگيري و پيشگيري از ابعاد هولناک تلفات جاني و مالي بعمل نمي آورند. بعيد است دست اندرکاران اين رژيم ها و سيستم ها، ندانند که علل زمين لرزه چيست و راه جلوگيري از تبديل آن به فاجعه کدام است. آنها عمداً سر خود را در طويلهء خرافات مذهبي فرو مي برند تا از روبرو شدن با پرسش هاي ساده اما رسوا کنندهء قربانيان و آسيب دیده گان فاجعه، خلاص شوند. >>>
من وقتی این داستان را می خوانم متوجه قرابت عجیب فضای داستان با جامعهء ایران امروز می شوم. فریاد طبقات فرودست جامعهء ایران زمان ساسانیان در ژرفای تاریخ گم شد. اما فریاد آحادملت ایران امروز بسیار بلند و رسا است. زنان و مردان و جوانان، و تقریباً همهء شهروندان درجهء دوی جامعهء ایران، خواهان تغییر هستند و در اين راستا رفتن این رئیس جمهور و آمدن آن دیگری دردی از جامعه و مردم دوا نمی کند؛ آن هم در حکومتی که رئیس جمهورش فقط حکم پالانی موقتی را دارد. این تغییر سرنوشت حق حتمی ایرانیان است، و باید به دست خود ایرانیان صورت بگیرد و اگر صورتک های سنگی عمامه دار مانع آن شوند ـ که تا کنون شده اند ـ آنگاه حداقل بايد آرزو کنيم که، اين بار، مهاجمین به نیاخاکمان به سبعیت و وحشیگری اعراب نباشند. >>>
جهان صيغه شدن و گرفتن در حکومت اسلامی اغلب در مورد زن ها می شود گفت که تنها دليل صيغه شدن مخارج سنگين زندگي است. معمولاً زن صيغه مي شود تا منبع درآمد داشته باشد. يعنی در ايران سكس و رفع نيازهاي جنسي طبيعي در زنان و دختران محور اصلي نيست بلكه بيشتر براي پول است. در ضمن برخي زنان زيبا و جوان صيغهء مردان پير و پولدار مي شوند و پولي كه از او مي گيرند را خرج پسري مي كنند كه عاشقش هستند. و برعكس گاهي مردان جذاب و خوش هيكل و پسران جوان خانم هاي مسن اما پولدار را صيغه مي كنند و هزينه ها را همان خانم مسن پولدار مي پردازد. بعد مرد جوان از زن پولدار اما سن بالا پول و ماشين و امكانات مي گيرد و با دختري جوان و زيبا به گردش و تفريح مي پردازد. >>>
اصولگرای ناراضی و رفتار عروضی! فدوی می پندارد که علاقه ی برادران به رعایت وزن و قافیه و حتا همآوائی واژگان و انواع صنایع لفظی و معنوی و.... اخیراً بیشتر شده است. ملاحظه کنید: سعید قاسمی، از فرماندهان جنگ 8 ساله، در مراسمی که در مسجد اهل بیت قم برگزار شد، به تحلیل وقایع پس از انتخابات پرداخت و از جمله گفت: «همهء اصلاح طلبان از سروش تا گوگوش! در مقابل حزبالله ایستادند و شدند صف واحد در مقابل حزبالله»(نقل از شهرزادنیوز). فدوی لکن تردید ندارد که اگر اسم گوگوش مثلا ً مریم بود، برادر فرمانده، برای جور کردن قافیه، به درد سر می افتاد!.. >>>
لازم است که احمدی نژاد تا پانزده سال ديگر در راس امور اجرايي كشور بماند حقيقت نيوز، سايت حامی احمدی نژاد افق سال هزار و چهارصد و چهار شمسی در پیش است و ما طبق سند چشم انداز بيست ساله، بایستی در آن زمان در عرصههای گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و نظامی قدرت اول منطقه باشیم. هم اکنون پنج سال از این مدت سپری شده و تنها پانزده سال دیگر باقی مانده است. فرصتی زیادی نداریم و به قول معروف تا چشم به هم بزنیم این پانزده سال هم سپری میشود و مهلت به پایان میرسد. از طرفی پیشرفتها و دستاوردهای افتخارآمیز سه، چهار ساله اخیر نشان میدهند که در صورت فراهم بودن بستر و شرایط لازم، تحقق اهداف سند مزبور دور از دسترس نخواهد بود. البته توفیقات و دستاورد هایی که ی ما هم به آنها اشاره شد، در شرایطی به دست آمدهاند که گذشته از حضور رهبری آگاه و فرزانه و مردمی پرشور و مصمم، دولت نهم که دولتی سخت کوش، کارآمد و باانگیزه به ریاست دکتر محمود احمدینژاد بود بر سر کار حضور داشت. حال آنکه بر حسب قانون با اتمام دوره ریاست احمدینژاد وی بایستی از قدرت کنار برود و زمام امور دولت را به فرد دیگری بسپارد. بر همین اساس باید پذیرفت که تا تسلط رئیسجمهور جدید بر اوضاع و احوال کشور و کسب تجربه لازم و کافی در این جهت، زمان نسبتا زیادی لازم است. از سوی دیگر همانطور که در ابتدای این یادداشت ذکر شد فرصت چندانی برای رسیدن به افق سال هزار و چهارصد و چهار باقی نیست، و دشمنان اسلام و انقلاب هم با سنگ اندازیها و توطئههای گوناگون و رنگارنگ خود سعی در متوقف ساختن روند انقلاب و مملکت دارند. لذا بایستی تمهیدی اندیشیده شود تا محمود احمدینژاد پس از پایان دوران ریاست جمهوری اش، همچنان در سطوح عالی تصمیمگیری و در کنار مردم حضور داشته باشد و تجربه، تعهد و کارآئی خود را کما فیالسابق در این جهت بهکار بگیرد. چنین امری البته بیسابقه نیست و در دیگر کشورها و از جمله در کشور همسایه شمالی ما یعنی روسیه نیز به اجرا درآمده است.
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 843 دوشنبه 6 ارديبهشت 1389 ـ 26 آوريل 2010
پيام سکولارهای سبز ايران به کارگران کشورمان بمناسبت سالگرد اول ماه مه، روز جهانی کارگر
برگزاری اول ماه مه، از نوعی دیگر!
تظاهرکنندگان در لبنان خواستار نظام سکولار شدندبی.بی.سی
کاتین، استالین، «ورِاگ نارُودا»
کابوس بزرگ خامنه ای چیست؟یکی از کاربران ايران پرس نيوز>>>
سُکّانِ کشتیِ سرگردانِ ایران در دستِ کیست؟
تاکتیک اول: ایجاد اتاق های فکر مجازی
بابت اینکه نگاه نکردم؛ به موقع نگاه نکردم...
«اندر عواقب ازدواج موقت»، و دو «آس» ديگر
شماره 842 جمعه 3ارديبهشت 1389 ـ 23 آوريل 2010
راهبندان سياسی برای نوانديشان مذهبی جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
يک استاد سکولار می تواند مانند ويروس تمام دانشگاه را مسموم کند معاون نمايندگي خامنه ای در دانشگاه ها
پیرامون کیش اصلاح طلبی و عیار «اصلاح طلبان» قسمت اول: «اصلاح طلبان» در برابر اصلاح طلبی
چرا پشتیبان سکولارهای جنبش سبز ایرانم عضو انجمن سکولارهای سبز تورنتو
نارسایی در رهبری، نقطهء ضعف اپوزیسیون ناتالی بسر ـ روزنامه اخبار روز سوئد
نظام سازی دینی، مهمترین نوآوری شهید صدر
دولت محافظه کار کانادا و «آژانس حقوق و دمکراسی»
دربارهء «کلود لوی استراوس»، پدر انسانشناسی معاصر
شماره 841 چهارشنبه 1ارديبهشت 1389 ـ 21 آوريل 2010
شهرنشينی، دانشگاه و طبقه متوسط: تهديدات امنيتی عليه ولايت فقيه
«جنبش سبز» ما را از قفس درونیمان رهانید پاسخ به پرسشهائی از درون ایران
ناسازگاریهای «جنبش سبز»منوچهر صالحی
سکولاریسم، همچون واقعیتی انکارناپذیر درجنبش سبز
حمايت ترکیه از احمدی نژاد، قمار سیاسی اردوغان
آشنا کردن مردم عادی با جامعه شناسی مدیر وبسایت «جامعهشناسی ایران»
ترانهسرود «سکوتم را نکن باور»، با صدای گلشيفته فراهانیموسيقی اسفنديار منفردزادهشعر پويان، کليپ ويدئو از سارا رها
پیروزی فمینیستهای هلندی در محکوم کردن حزب مسیحی
کمک مالی برای گسترش حجاب در پنج دانشگاه
از ديد سر دم داران حکومت مذهبی
شماره 840 دوشنبه 30 فروردين 1389 ـ 19 آوريل 2010
ايرانيان ِ در شوک، نيازمند نفسی بلند!
نامها و رنگها در تعیین هویتهایمان مهماند
مرزهای متغیر خودی ها و غیرخودی ها
انجمن سکولارهای سبز ایرانی در تورنتو بابک یزدی، عضو حزب کمونيست کارگری
ایران، از دین سالاری تا مردم سالاری سخنرانی رضا پهلوی در دانشگاه جرج واشنگتن
نقش ضروری رضا پهلوی بعنوان هماهنگ کنندهاحمد وحدت خواه
هنگامی که ناسیونالیست های برتری خواه، واقع بینی را فرصت طلبی می نامند! (نقدی بر گفتگوئی پیرامون بیانات شاهزاده رضا پهلوی)
«اندر عواقب ازدواج موقت»، و دو «آس» ديگر
خشم نمایندهء مجلس از سرپیچی زنان از قوانین اسلامی حجاب
|
آيا یوسف شريفی بجرم اين اعتراض اعدام می شود؟
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>
=========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.
آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».
بقيه از ستون مقابل
غرب از بمب اتمی جمهوری اسلامی هراس ندارد زیرا بهتر از خود رژیم از کیفیت ابزار و مواد اتمی موجود در بازار سیاه خبر دارد و میداند با آنها نمیتوان «اتمی» شد. غرب اما به «بمب اتمی» مجازی جمهوری اسلامی نیاز دارد تا بتواند مناسبات سیاسی بینالمللی را سامان دهد. امروز جهان فشارهای سیاسی و تحریم اقتصادی را با اعتراضات درون ایران گره زده است. هر روز خبر از توقف قراردادهای مختلف سوختی و صنعتی با ایران میرسد. اقتصاد ایران با رکود بیسابقه و سیاستاش با بحرانهای عمیق اجتماعی روبروست. غرب نیز دریافته است با یک رژیم معقول در ایران بهتر میتواند صلح منطقه و جهان را حفظ کند تا در معامله با رژیمی که نه روی حرفش میتوان حساب کرد و نه در میان مردم خود آیندهای دارد. >>>
همه ما در این جنبش می دانیم که از جنبه های بسیاری ضعف داریم، همه می دانیم که جنبش در طبقات محروم تر و تاثیر گذار جامعه گسترش کمی داشته است. همه می دانیم که جنبش بیش از حد در تهران و چند شهر بزرگ متمرکز شده است و در اقوام مختلف کم تر نفوذ و نمود پیدا کرده. همه می دانیم که مشکلات شدید در اطلاع رسانی داریم. همه می دانیم که شبکه های اجتماعی آنچنان که باید تکامل پیدا نکرده اند و همه می دانیم که رسانه فراگیر نداریم و ... همه میدانیم که صدها ضعف و کاستی داریم اما چگونه می توانیم به آنها غلبه کنیم؟ آیا جواب این سئوالات را آقایان موسوی و کروبی می دانند؟ >>>
آنجا که جنبش ازادیخواهی مردم ایران بیش از هر زمان دیگر نیاز به توجه افکار عمومیجهانیان دارد، آنجا که بیم آن میرود که جنایات رژیم خونریز جمهوری اسلامی علیه جوانان، زنان و همه مردم ایران در پشت غبار ناشیاز ماجرا جوئیهای اتمیرژیم از انظار جهانیان پنهان شود. به نظر میرسد که اپوزسیون خارج از کشور به دلایلی که برای خیلیها مشخص نیست دچار سکوتی حیرت انگیز شده است. در حالیکه شرایط امروز و ضرورت افشای جنایات جمهوری اسلامی و طرفندهای آنان و نیروهاییکه منافع خود را در ادامه موجودیت این رژیم و ادامه ماجرا جوئیهای آنان میبینند ، اساسیترین میدانی است که در آن میتوان صداقت و ثابت قدمینیروهای خواهان وحدت عمل را در عمل محک زد. >>>
من هم چند عذرخواهی بدهکارم! قبل از هر چیز از خودم عذر میخواهم. بابت اینکه با سادهلوحی در روابطی باقی ماندم که عملکرد خود را از دست داده بودند و مرگ این روابط ـ چه روابط عاشقانه و چه دوستانه ـ را باور نکردم. بابت اینکه نشانهها را ندیدم یا جدی نگرفتم و همواره بر این تصور بودم که با دوستی و محبت میشود همه چیز را به پایانی خوش رساند. بابت اینکه بهموقع از سر سفرهای که از محبت و دوستی خالی شده بود بلند نشدم. بابت اینکه از تنهایی ترسیدم و ماندن در یک رابطهی غلط و بد را به تنهایی ترجیح دادم. بابت اینکه نگاه نکردم، بهموقع نگاه نکردم... >>>
|
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |