بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

30  فروردين 1389 ـ  19 آوريل 2010

 

اندر عواقب ازدواج موقت

صیغه را حتّی اگر نام فرنگی هم روی آن بگذارند، باز همان صیغه ی مألوف خودمان است و بار مکتبی خودش را دارد. صیغه، يا به قول برادران، «ازدواج موقت»، را شاید بتوان مصداق بارزی از بستن دستمال به سری که درد نمی کند، دانست. اظهارات برادر پورمنتّی، مدیر امور حقوقـی سـازمان ثبت احـوال اسلامی، در گفتگو با ایسنا، از علائم بروز این سر درد است!... از جمله:

«ـ در صورت عدم دریافت شناسنامه از سوی پدر در ازدواج های موقت، شناسنامه به نام خانوادگی مادر صادر می شود.

«ـ اگر ثبت احوال در تعلّق فرزند به پدر و مادر مدعی تردیدی داشت از نیروی انتظامی استعلام می کند! (استمداد می طلبد ـ م)

«ـ برای کودکانی که پدر خارجی و مادر ایرانی دارند بر اساس قانون مدنی، چنانچه این طفل تابعیت ایرانی داشته باشد برایش شناسنامه صادر می شود در غیر این صورت شناسنامه ای به طفل مادر مرده داده نمی شود. (صفت مادر مرده از فدوی است)

ایشان در فرازی دیگر شدیداً تصریح کرده است که در قانون قید شده است که:

«ـ  شناسنامه ی فرزندان ازدواج های موقت به اسم کسی صادر می شود که در "محل" حاضر باشد!»

در ایـن صـورت فدوی نیـز بـه دوستان توصیه مـی کنـد کـه مراقـب باشند که از آن «محل» عبور نکنند تا مشمـول زبانـزد معـروفِ «آش نخورده، دهن سوخته» نشوند، گرچه فدوی شدیداً تردید دارد که در این حالـت، «سوختـن» تنهـا به «دهان» ختم شود!...

والله الموفق والمعین

کتبة الفقیر سراپا تقصیر - فدوی

 

پناهجو

شیطان که تا بحال داشت در گوشه ی دور دستی از این جهان پهناور، نان و ماست خودش را می خورد ، این روزها حقیقتا و همینطور سُم به ماتحت مانده است که از دست برادران چه کند و به کجا پناه برد؟!:

بیت

زاهد چه بلائی تو که این ُمهره تسبیح

از دست تو سوراخ به سوراخ گریزد !

«نامبردهء فوق» هر چه شب گـِرد می خوابد، صبح که بیدار می شود ، می بیند که دراز است!..

وی که بارها انصراف و استعفایش را از کلیه ی مشاغل متصوره به حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، تقدیم و رسید دریافت داشته است، لکن از ناحیه ی ایشان همچنان و با اصرار شاغل تلقی شده و نه تنها تاکنون با استعفای اوموافقت نکرده اند، که برایش کلی هم پرونده سازی فرموده اند!....

به عرایض فدوی اگر تردید دارید، از خبرگزاری وابسته ی ایسنا بخوانید:

«...رحيم مشايي گفت: خود شيطان يك ماجراي ديگري است و شيطان شناسي ما ضعيف شده است! لازم است كه علما و انديشمندان ما در منبع ‌هاي مختلف بحث شيطان را مورد بررسي قرار دهند! چون امروز شيطان فقط انسان‌ها را وسوسه نمي‌كند، بلكه بسياري از كارها را مديريت مي‌كند و هدف او به كمال نرسيدن انسان است. به طور مثال، اگر يك حاكم و يا مدير ظالمي روي كار آمد، اقتصاد آن كشور فاسد مي‌شود و درآمد حرام وارد زندگي خانواده‌ها مي‌شود و لازم نيست كه شيطان تك تك افراد را وسوسه كند چون با اين مديريت به بيشتر اهداف خود رسيده است».

قضیه البته بهمین جا ختم نشده و، بقول برادران، عملیاتی نیز شده و کلیهء اموال شیطان را هم، حسب ِشیوه ی مرضیه، مصادره فرموده اند. ملاحظه کنید :

«مأموران پليس امنيت عمومي استان قزوين در بازرسي از 10 واحد صنفي در قزوين 182 بوگير! با  علامت X (نماد شيطان پرستي)  و .....»

و نیز خبرگزاری فارس حکايت می کند که:

«اخيراً سازمان تاكسيراني همدان اقدام به جمع آوري بوگير كارت‌هاي طرح ايكس X كه نمادي از كاباليسم و شيطان پرستي مي‌باشد، نموده است.

«اخيراً سازمان تاكسيراني همدان برابر ابلاغيه سازمان تاكسيراني كل كشور اقدام به جمع‌آوري بوگير كارت‌هاي طرح ايكس X نصب شده در داخل تاكسي‌هاي درون شهري همدان نموده است.

«بر پايهء اين خبر جنبش سرخ حسيني (!) در اين باره نوشت: طرح ايكس نماد گروه شيطاني و صهيونيستي بوده كه تمامي رانندگان از اين موضوع بي خبر بوده و با رضايت اين بوگيرها را تحويل داده‌اند.

«تاكنون تعداد زيادي كارت بوگير طرح ايكس از جلوي آينه‌هاي تاكسي‌هاي درون شهري جمع آوري شده».

همچنین :

«روش‌هاي تبليغ گروه‌هاي انحرافي در بين جوانان به صورت گسترده در جامعه به چشم مي‌خورد که از آن مي‌توان به علامت X که به صورت بوگيرهاي ماشين در سطح شهر تهران توزيع شده ياد کرد که نماد يکي از گروه‌هاي ماسوني به نام "کابالا" است و همين علامت در روز والنتاين با مفهوم بوسه (!) بر روي هدايا و کارت پوستال‌ها حک مي‌شود!».     

و در ادامه :

«برخي از آرايشگاه‌هاي مردانه اخيراً نوعي جديد از اصلاح سر را در دستور کار خود قرار داده‌اند که نمادهاي شيطان ‌پرستان به صورت واضح بر روي سر افراد نمايان مي‌شود!»

ُامّت همیشه در صحنه اما گوئی هیچ جور ول کن معامله ی شیطان نیست و به عملیات فوق بسنده نکرده و نیروی محترم  انتظامی را از اصلی ترین وظیفه اش، که همانا مبارزه ی صمیمانه با مردم است، باز داشته و دنبال نخود سیاه فرستاده است. فدوی این معنا را، از پاسخ نیروی مذکور، که در یکی از جراید شریفه ی دارالخُرافه و به شرح زیر به زیور طبع آراسته شده است، دریافت:

«پاسخ روابط عمومي نيروي انتظامي

«در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 9/10/88 تحت عنوان "فروش پوشاكي با نمادهاي شيطان پرستي" به اطلاع مي رساند: عوامل كلانتري 132 نبرد كه از محل بازديد به عمل آورده كه در اين ارتباط فردي كه لباس نماد شيطان پرستي مي فروخت مشاهده شد و به نامبرده تذكر داده شد كه در صورت مشاهده در بازديد بعدي برابر مقررات اقدام خواهد شد».

بیچاره شیطان!.. دل فدوی که برایش کباب است ..

 

گر تو قرآن بدین نمط خوانی!

فدوی اگر ملاحظه کرده و نگوید ستم، دست کم بی مهری، به زنان، کرده که از وظائف شرعی طبقه ی ذکور جامعه ی شکوهمند اسلامی ماست و فدوی هم از این بابت، البته هیچ حیرتی نمی کند، بویژه آنکه مولای متقیان علی (ع)  پس از فراغت ازجنگ جمل، چنین تصویر مترقی و البته مهرآمیزی در نهج البلاغه ای که شدیداً مورد تکریم مؤمنین و مؤمنات است، از زن بدست داده است:

«ای مردم بدانید که زنان را ایمان ناقص است و بهره مندی هایشان ناقص ست. اما ناقص بودن ایمان شان از آن روست که در ایام حیض از خواندن نماز و گرفتن روزه معذورند! و ناقص بودن عقل هایشان بدان دلیل است که شهادت دو زن برابر شهادت یک مرد است! و نقصان بهره مندی هایشان در این است که میراث زنان نصف مردان است .از زنان بد بپرهیزید (بسیار خوب – فدوی) و از زنان خوب حذر کنید! (فدوی – بقول عوام confused است) و کار نیک بخاطر اطاعت از آنان انجام ندهید! تا به کارهای زشت طمع نکنند (1)

فدوی اما آنگاه حیرت می کند که به دفاعیاتی از سوی نسوان جامعه ی شکوهمند معاصر بر می خورد که بیشتر به حمله می ماند تا دفاع! ملاحظه کنید:

«منیژه نوبخت، رئيس شوراي فرهنگي - اجتماعي زنان، در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی "فردا": باید قانون ازدواج مجدد دقیقاً منطبق با نظرات قرآن کریم و شرع مقدس اسلام بیان گردد و جلوی راه های وقوع خلاف شرع گرفته شود که در درجهء اول به زنان ظلم نشود و همچنین حقوق زنان به طور کامل پرداخت شود».

در ادامه، مریم بهروزی، دبیرکل جامعه زینب نیز در دفاع از زنان سنگ تمام گذاشت و فرمود: «ازدواج مجدد از احکامی است که در قرآن و موازین اسلامی آمده و نباید مغرضانه با آن برخورد شود بلکه می‌توان ازدواج مجدد را راهکاری برای رهایی خانواده‌هایی که به بن بست رسیدند در چهار چوب قانون دانست!»

تو خود حدیث مفصل بخوان از این "مُهمل"!

---------------------------------------------------------------------

1 – فدوی تردید ندارد که شما خواننده ی ضد انقلاب شدیداً انتظا ر و  میل دارید که این فرمایشات را به فدوی سراپا تقصیر کمتر از قطمیر نسبت بدهید لکن قاصم الجبارین شاهد است که از فدوی نیست بلکه از خود حضرت(ع) است ! اگر باورندارید لطفا ً مراجعه کنید به : نهج البلاغه – سید شریف الدین رضی، ترجمه ی عبالحمید آیتی – ص 149 خطبه ی  13-  چاپ 1383

 

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630