|
||
|
||
دربارهء سکولاريسم | دربارهء ما | تماس | سال سوم ـ شماره 840 ـ دوشنبه 30 فروردين 1389 ـ 19 آوريل 2010 | کوتاه و گويا | عکس و مکث آرشيو صفحه اول | فهرست کليهء مقالات | اين نشريه دوشنبه ها، چهارشنبه ها و جمعه ها به روز می شود | کتابخانه | عکس و کاريکاتورانتخابی |
||
پرهيز از انحلال طلبی، چرا؟ چگونه است که برخی از معتقدان به ضرورت برقراری حاکميتی سکولار در ايران، در ادبيات خود حتی از بکار بردن عبارت کم خطر «انحلال حکومت مذهبی» خوداری و پرهيز می کنند؟.. «انحلال حکومت مذهبی» روی ديگر سکهء برقراری «حکومت سکولار» است و کسی که آن اولی را بر نمی تابد در ته ذهن خود نمی تواند جز يکی از اين دو گزينه را داشته باشد: يا واقعاً نمی خواهد که «حکومت مذهبی» منحل شود، يا می خواهد اما آن را در شرايط فعلی ممکن ندانسته و می کوشد، در يک موضع گيری تاکتيکی، از طرح آن خودداری کند. >>>
بايد تمامی سران اصلاح طلب و ديگر حاميان آنان گفت: يا ولايت مطلقهء فقيه را نمی دانيد چيست، يا قانون اساسی را مطالعه نکرده ايد و يا اينکه چون چنين قانون اساسی در دوران قدرت و با حمايت شما ها به ملت ايران تحميل شده است، آن را ناديده می گيريد و همچنان در پی به اجر در آوردن «ظرفيت های اجرا نشده» ی آن هستيد... بدون اينکه بخواهيد بخشی از تاريخ کشور را ناديده بگيريد و يا صورت بعضی از رويدادهای کشور را پاک کنيد، از تجربهء سی سال گذشته درس بگيريد که دوران خامنه ای دنبالهء دورهء خمينی است با اين تفاوت که جنايت و غارت ِ اموال ملت ايران روز به روز ابعاد گسترده تری به خود گرفته است. بنابر اين اگر می خواهيد که به راه ملت و آزادی و استيفای حقوق آنان بر آئيد، بهترين زمانی است که کلام حق را جاری کنيد که «ولايت فقيه نه! ولايت جمهور مردم آری». >>>
شکر خدا که رهبری عادل، مدير، مدبر و
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حبيبالله عسگر اولادی در جمع طرفداران حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به نامگذاری سال 89 به نام همت مضاعف و کار مضاعف اظهار کرد: امروز کشور در شرايط ويژهای قرار دارد، به مرحلهای از پيشرفت در برنامههای کشور رسيدهايم که بايد همت و کار مضاعف داشته باشيم. وی افزود: در سال گذشته با اينکه دشمن در کشور بحران آفرينی کرده بود و انتظار داشت نظام مقدس جمهوری اسلامی فرو بپاشد اما نسل جوان و دانشمند ايران اسلامی توانست با هدايتهای مقام معظم رهبری به پيشرفتهای بسيار خوبی در زمينههای علمی، فنی، انرژی هستهيی و... برسد. وی تاکيد کرد: کار مضاعف به اين معنی است که بايد کار دوچندان انجام دهيم و برای رسيدن به اهداف کشور راهی جز همت و کار مضاعف نداريم. وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنان خود در مشهد مقدس نکاتی بيان فرمودند که اگر خود را با آن هماهنگ کنيم انشاءالله خداوند نتيجه همت و کار مضاعف را به مردم متدين مضاعف خواهد داشت. دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبری با تاکيد بر مقاومت در مقابل دشمنان تصريح کرد: ايران در حال حاضر نيروی انسانی بینظير و ابزارهای مناسبی دارد که دشمن جرات حمله به ايران را ندارد و همچنين با توجه به اينکه مردم ما برای جنگيدن با دشمنان آمادگی بالايی دارند اما بايد از خداوند بخواهيم صبری به ما عنايت فرمايد که مقاومت ما را ميسر کند. وی با اشاره به اتفاقات سال 88 اظهار کرد: مردم در سال 88 امتحانهای گوناگونی را از سر گذراندهاند؛ امتحان هايی که بسياری از افراد نتوانستند نمره قبولی بياورند و مردود شدند، اما دشمن با تمام نيرنگهای خود سرکوب شد. وی تاکيد کرد: در طول مدت 22 خرداد تا 9 دیماه و 22 بهمن امتحانهايی برای مردم به وجود آمد که در طول سی سال گذشتهء انقلاب بینظير بود و آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيستی که دشمنان انقلاب اسلامی هستند، اميدوار به فروپاشی جمهوری اسلامی ايران بودند، اما با تمام سرمايهگذاریهايی که انجام دادند، نتوانستند به اهداف خود برسند و اعتراض کردند که انقلاب اسلامی را نشناختهاند. عسگر اولادی در ادامه با تاکيد بر اينکه "اصلاحطلبان بدانند جايگزينی برای رهبری نيست" خاطرنشان کرد: خداوند را سپاسگزاريم که رهبری عادل، مدير، مدبر و جامعالشرايط داريم.
مجری تلویزیون (1358): امام خمینی رهبر انقلاب پرشکوه ایران، یک سال قبل با پرواز انقلاب در حالی که بیش از دویست تن از مسوولان کنونی کشور ایشان را همراهی می کردند، در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال هزاران نفر از انقلابیون از جمله چند تن از روحانیون و اعضای شورای انقلاب قرار گرفتند. (فیلمی به مدت چهل دقیقه پخش می شود.) مجری تلویزیون (1367): حضرت آیت الله امام خمینی مدظله العالی رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ده سال قبل با پرواز انقلاب، در حالی که چند تن از مسوولان سابق کشور و برخی از عناصر نفوذی ایشان را همراهی می کردند، در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال هزاران تن از روحانیون و برخی از اعضای شورای انقلاب قرار گرفتند.( فیلمی به مدت بیست دقیقه پخش می شود.) مجری تلویزیون (1377): حضرت آیت الله العظمی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی در حالی که دو سه تن از مسوولان کنونی و گروهی از شیاطین ضدانقلاب واخورده به هواپیمای ایشان نفوذ کرده بودند، در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال دهها هزار نفر از روحانیون و تعدادی از عناصر خائن که بعدا شناسائی شدند قرار گرفتند.( فیلمی به مدت هشت دقیقه پخش می شود.) مجری تلویزیون (1388): روح خدا، حضرت آیت الله العظمی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر مسلمین جهان و چند چیز مهم دیگر، سی سال قبل در پرواز انقلاب در حالی که یک نفر از مسوولان کنونی و برخی خبرنگاران خارجی و تعدادی از دشمنان اسلام قصد داشتند ایشان را در آن هواپیما بقتل برسانند، در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال برخی روحانیون غیرخائن و هزاران تن از عناصر واخورده مساله دار قرار گرفته و سریعا به خانه رفتند.( فیلمی به مدت سه دقیقه پخش می شود که در آن امام در یک هاله نور که هیچ کس در اطراف ایشان نیست، چند بار از پله های هواپیما پائین می آید.) مجری تلویزیون (1389): آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی سی و دو سال قبل در پرواز انقلاب، با یک هواپیمای تک نفره خود را از پاریس به تهران رسانده و بدون اینکه کسی متوجه او بشود، از مهرآباد تاکسی گرفته و به خانه رفت.( با توجه به اینکه فیلمی از آن سال موجود نیست، به مجموعه ای از سخنرانی های رئیس جمهور محبوب که همه انقلاب های دنیا از وی نشات گرفته توجه فرمائید).
اینکه قرار باشد جمهوریت نظام در اذهان عمومی جنبهء برجسته تری پیدا کند، نزدیک شدن به یکی از مطالبات ما، یعنی جمهوری، است. این به این معنی نیست که اصلاح طلبان دینی همان برداشتی را دارند که ما از جمهوری داریم. جمهوری ما خصلت انتخاباتی دارد و بر پایه اقتدار موروثی و ایدئولوژیک و دینی استوار نیست. طبیعتاً، کسانی که می خواهند در چارچوب نظام دینی جمهوری را توسعه دهند با ما در تضاد می افتند، اما نفس برجسته شدن ایدهء جمهوری زمینهء رشد اجتماعی ما را فراهم کرده است. به گمان من در این جنبش سبز بین بدنه و رهبری نمادین آن شکاف جدی وجود دارد. بدنه سکولار است و از استبداد دینی به تنگ آمده است. غایت آرزوهای جنبش موسوی و کروبی نیست. بنابراین خواست جدایی دین از دولت به یک تب جدی جامعه تبدیل شده... >>>
ره باریکه ای از آفتاب بر مرغزارانت می تابد / موج آب های خزر را می بینم / که مرغان ماهی خوار / بر فرازش می چرخند و بیرحمانه / ماهیانی را که به سطح می آيند / بمنقار شکار می کنند و می بلعند / اما، می بينم که / هزاران ماهی / در عمق آب های میهنم / چشم انتظار یک روز آفتابی اند... >>>
( تورنتو)نخستین گردهمایی انجمن سکولارهای سبز ایران – تورنتو در تاریخ 10 آپریل 2010 در رستوران دوستان با حضور جمع کثیری از فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شهر تورنتو تشکیل گردید. حضور جمعی بیش از صد نفر از نحله های فکری گوناگون از سلطنت طلب و مشروطه خواه، مجاهدین و چپ مستقل و احزاب کمونیست و جریانات اصلاح طلب به رنگارنگی جمع شور و حال خاصی را داده بود؛ جمعی که به ندرت به این شکل تشکیل می شود. >>>
پيام ويدئوئی اسماعيل نوری علا به اين گردهمآئی>>>
نگاهی به تاریخ جنبش رفرماسیون مارتین لوتر، که دیگر امیدی به اصلاح کلیسای کاتولیک از درون نداشت، در کتابی خطاب به اشراف آلمان، از آنها خواست، که خود دست به اصلاح کلیسا و جامعه مسیحی بزنند. او در این کتاب خواهان جدائی دین از حکومت و اصلاحات اجتماعی، از جمله آموزش عمومی و رسیدگی از فقرا شد. لوتر در دو کتاب اصلی دیگرش به نام های "دربارهء اسارت بابلی کلیسا" (اشاره به اسارت یهودیان در شهر بابل) و "در بارهء آزادی انسان مسیحی" اصول و سنتهای کلیسای کاتولیک را رد کرد، و خواهان بازگشت به سنت عیسی مسیح در زندگی ساده و برابری همه مسیحیان شد. توجه لوتر تنها معطوف به برابری مسیحیان در امور دینی و در برابر خدا بود. بر خلاف آن، در امور دنیوی و زندگی اجتماعی او معتقد به ضرورت وجود نابرابری و نقش حاکمان و اربابان بود. لوتر اعمال قهر از طرف آنها نسبت به دیگر مسیحیان را در تضاد با برادری و برابری در امور دینی و در برابر خدا نمیدانست. >>>
بقيه در ستون مقابل
|
ايرانيان ِ در شوک، نيازمند نفسی بلند! چه کسانی می توانند دست و پای شکسته و بدن خون از دست داده ی اين موجود شوک زده را شفا بخشند؟ و چه کسانی می توانند اکسيژن لازم را برای دوباره برخاستن و دوباره نفس کشيدن و دوباره حرکت کردن به پيکر جنبش آزادی بخش، يا سبز، ما برسانند؟ من اهل نسخه پيچيدن برای کسی نيستم اما به سهم خود باور دارم که اکنون ايرانيان و مردمان خارج کشور بيشترين نقش را می توانند در ياری رساندن به اين پیکر عزيزی، که با رفتارهای متمدنانه و انسانی خود يک پيروزی عظيم معنوی ـ فرهنگی را به سرزمين ما هديه کرده، بازی کنند. >>>
نامها و رنگها در تعیین هویتهایمان مهماند برخی از فعالان سیاسی مذهبی، با استناد به گفته ها و نوشته های موسوی و یا کروبی، بی آن که شعارهای مربوط به جدایی دین از دولت را که در خیابانها داده می شد به حساب بیاورند، سعی در تحمیل تعریفی واحد بر کل جنبش داشتند. از سوی دیگر نیز، گروهی که در روند مرزکشی ها، بیرون از مرزهای جنبش سبز ایستاده بودند، یا به بیرون از مرزها رانده شده بودند، با نادیده گرفتن شعارهای «رای من کجاست؟»، تنها آن بخش از شعارهایی را که بعدها به عنوان شعارهای ساختارشکنانه معروف شد، هدف، هویت و ماهیت جنبش تفسیر می کردند. >>>
واقعیت جنبش سبز یکی است. این واقعیت را میتوان هزار تعبیر کرد. لیکن نمیتوان به سود فکر و سیاست و حقیقت خویش، تغییرش داد و یا غصباش کرد. در صفوف آن از مدافعان حفظ ولایت فقیه با اختیارات محدود وجود دارند تا کسانی که همواره خواهان سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بودهاند. در این طیف گسترده آنکه هنوز از «اصلاح» این رژیم دفاع میکند، سود خود را در بقای آن و آنکه طرفدار تغییر آن است، سود خود را در نظامی دیگر میجوید. این طرفداری، یک زبان روشن سیاسی است که توضیح علمی و جامعه شناسانه دارد و حاملان آن به زبان رایج زمامداران جمهوری اسلامی «عوضی» نیستند بلکه مدافع منافع معین فردی و اجتماعیاند . >>>مرزهای متغیر خودی ها و غیرخودی ها بی شک جراحی بزرگ یک بدن فرسوده و بیمار، همیشه خطرآفرین است. این که رژیم خود را ناگزیرمی بیند در متن یک بحران و نارضایتی عمومی و خطرناک دست به یک جراحی بزند و با آزاد سازی قیمت ها، علیرغم داشتن تبعات سنگینی همچون تشدید بحران واحد ها و بنگاه های اقتصادی و گسترش بیکاری و تورم تا سرحد شصت در صد، مبادرت کند، بخودی خود، ابعاد مخمصه ای که در آن گرفتار آمده و راه پس و پیش ندارد، را نشان میدهد. و همین ناگزیری، امکان انتقال مجدد بحران را به محور اصلی و تعیین کنندهء خود، و شروع برآمد نوینی از اعتراضات توده ای در گستره ای جدید را در چشم انداز قرار می دهد... >>> گزارشی از حضور در انجمن سکولارهای سبز ایرانی در تورنتو بابک یزدی، عضو حزب کمونيست کارگری نفس به راه انداختن انجمن سکولارها چیز مثبت و قابل ارزشی می باشد ولی چرا سکولارهای سبز؟ من بیش از 30 سال است که سکولار هستم و در حال حاضر هم عضو انجمن سکولارها و آتئیستهای کانادایی می باشم، ولی هیچ وقت رنگی برای سکولاریست خود قائل نبوده ام. سکولارها معمولا با اینکه طیف های مختلفی بوده و هستند ولی بیشتر انسان های چپ و آزادیخواه و برابری طلب بوده اند و با رنگ قرمز تداعی می شده اند و حالا تکلیف انجمن شما با سکولارهایی از نوع من چه می شود؟ آیا نمی شد نام انجمن را فقط "انجمن سکولارهای ایرانی تورنتو" گذاشت؟ آیا سبز نامیدن انجمن سکولارها خودش به نوعی نشان نزدیکی به موسوی و اطرافیانش نیست که نشانی از اسلام ومذهب وسیدی دارد؟ >>>
بهزاد مهرانی آزاد شد ـ دو عکس از قبل و بعد زندان ایران، از دین سالاری تا مردم سالاری سخنرانی رضا پهلوی در دانشگاه جرج واشنگتن انتخابات در ایران دموکراتیک نبوده و این فقط منحصر به یک گروه و تقلب آنان در تابستان گذشته نیست. حقوق ایرانیان مرتباً به یغما میرود و این تعبیرات هجوآمیز در قانون اساسی رژیم مندرج است. از طریق تغییرات ساختاری در سیاست هموطنانم قادر خواهند شد که قدم های لازم را در جهت احقاق مردم سالاری و حقوق بشر برای ایران بردارند. البته تغییر به تنهائی حلال همه مشکلات نیست. در فردای انحلال این ساختار سیاسی، ایرانیان باید دولتی که پاسخگوی نیازهای آنان و حامی حقوقشان باشد را شکل دهند. برای آینده ایران من شخصاً همیشه طرفدار برپائی یک مردم سالاری سکولارکه در آن جدائی شفاف مسجد از دولت درج شده باشد هستم. من قانون اساسی که بر پایهء اعلامیه جهانی حقوق بشر تدوین شده باشد را ترجیح می دهم. >>>
نقش ضروری رضا پهلوی بعنوان هماهنگ کنندهاحمد وحدت خواهمشکل ما در آن است که چند تن از ما حاضر به قبول و پذیرش نقش رهبری افراد و سازمان هایی که در سی سال گذشته با آنها اختلاف مسلکی و سیاسی داشته ایم بر جنبش آزادیخواهی کشور هستیم؟ آیا نیروهای ملی و مذهبی ما زیر بار یک رهبری چپ و سکولار می روند؟ آیا جمهوری خواهان ما حاضر به پیروی از برنامه های مشروطه خواهان ما هستند؟ آیا نسل جوان ایران دیگر از رویای رنگ باخته «جامعه بی طبقه توحیدی» طرفداری می کند؟ آیا زنان قهرمان ما سازمانهای مذهبی و مردسالار ما را اصولا قبول می کنند؟ چه نهاد و نماینده ای باید از سوی ملت ایران با جهان خارج گفتگو و تعامل داشته باشد و مقبول دیپلماسی آنها باشد؟ >>>
هنگامی که ناسیونالیست های برتری خواه، واقع بینی را فرصت طلبی می نامند! (نقدی بر گفتگوئی پیرامون بیانات شاهزاده رضا پهلوی) اگر آقای امینی و همفکرانشان جامعه پر از صلح و آزادی و حقوق برابر بعد از سرنگونی جمهوری اسلامی را بخواهند، باید به شناسائی ملیت های سرزمین ایران تن در دهند و باید حقوق برابر برای تک تک افراد این ملیت ها را بخواهند. در غیر اينصورت با تأسف باید گفت که ما ایشان و همفکرانشان را آدم های افراطی و جنگ طلب و اغتشاشگر خواهیم نامید که فقط می خواهند همانند سابق بر برتری طلبی خود پا فشاری کنند. امید است اینطور نباشد. >>> همراه با توضيحی از سکولاريسم نو برادر پورمنتّی، مدیر امور حقوقـی سـازمان ثبت احـوال اسلامی، در گفتگو با ایسنا، شدیداً تصریح کرده است که در قانون قید شده است که: « شناسنامه ی فرزندان ازدواج های موقت به اسم کسی صادر می شود که در "محل" حاضر باشد!» در ایـن صـورت فدوی نیـز بـه دوستان توصیه مـی کنـد کـه مراقـب باشند که از آن «محل» عبور نکنند تا مشمـول زبانـزد معـروفِ «آش نخورده، دهن سوخته» نشوند، گرچه فدوی شدیداً تردید دارد که در این حالـت، «سوختـن» تنهـا به «دهان» ختم شود!... >>>
خشم نمایندهء مجلس از سرپیچی زنان از قوانین اسلامی حجاب شهرزاد نیوز اخیرا کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در قالب بحث حجاب و سایر موضوعات به طور مرتب به حمله علیه زنان ادامه می دهد. «ده سانت روسری که برخی زنان روی سر میاندازند و از این طرف و آن طرف موها بیرون ریخته و یک لباس چسبان مثل رقاصهها و آرتیستهای هالیوود، کجایش به حجاب اسلامی میخورد؟» محمد تقی رهبر، رئیس فراکسیون روحانیون مجلس، این سخنان را در جلسه هفتگی انصار حزب الله بیان داشت و افزود که روند بدحجابیهای جامعه در مسیر بیحجابی است و این امر را نتیجهء "بد آموزی های ماهواره ها" دانست که به خانه ها راه یافته است. به گفته وی، ناهنجاریهای فرهنگی از ماهوارهها و مقداری از آن هم از فیلم های سینمایی سرچشمه میگیرد. وی در ادامه سخنانش حملات لفظی شدیدی علیه بی توجهی دختر ها و پسرها در دانشگاهها، فضای فیلم و سینما، خیابان و پارکها به قوانین اسلامی و دولتی کرد. محمد تقی رهبر که سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس و از پیشنهاد دهندگان لباس یک دست و چادری برای زنان کارمند بود، از این که در نمایشگاه میراث فرهنگی از چادری خبری نبوده است، انتقاد کرد. مقاومت زنان و جوانان در برابر حجاب اجباری و شکست طرح یونیفورم پوشاندن به زنان، برخی از روحانیون سنتی را به شدت برانگیخته است. چنانچه امام جمعه مشهد نیز همزمان، ضمن انتقاد از "بدحجابی"، در رابطه با اعزام زنان والیبالیست ایران به اروپا اظهار داشت که جست و خیز آنها در جلوی چشم نامحرمان با "اللهم عجل لولیک الفرج" مطابقت ندارد.
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 839 جمعه 27 فروردين 1389 ـ 16 آوريل 2010
جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
سراب ظرفيت های اجرا نشده قانون اساسی مروری بر قانون اساسی ولايت فقيه
شکر خدا که رهبری عادل، مدير، مدبر و جامعالشرايط داريم
گزارش بازگشت امام به ايران در پنج پردهء کوتاه
حذف نیروهای سکولار از نقاط ضعف اصلاح طلبان است
شعری از علی یحیی پور (سل تی تی)
گزارشی از نخستین گردهمایی ماهانه انجمن سکولارهای سبز ایران – تورنتو
پيام ويدئوئی اسماعيل نوری علا به اين گردهمآئی>>>
نگاهی به تاریخ جنبش رفرماسیون و نقش مارتین لوتر
برگرفته ای «اسنادی تاریخی تقدیم به عالیجناب پاپ» گردآورندگان: نرگس یزدی- معصومه امیرلو
شماره 838 چهارشنبه 25 فروردين 1389 ـ 14 آوريل 2010
دعوت عمومی برای تشکيل «انجمن سکولارهای سبز» در شهرهای مختلفبمنظور ايجاد شبکه ای جهانی از سکولارهای ايرانینوشته ای از اسماعيل نوری علا
گفتگوی تلويزيون پاسارگاد در تورنتوی کانادا با اسماعيل نوری علا در مورد سکولاريسم و شبکهء جهانی انجمن های سکولار سبز>>>
احيای حکومت اسلامی و تاسيس ولايت فقيه دو ابتکار ارزشمند امام!
ترفيع شگفت انگيز يك آيتاللَّه
اسلام سياسی در مواجه با سکولاريزاسيون
بحران ملی، حاکمیت سیاسی- نظامی و جنبش دموکراتیک ایران
افزايش نگرانیها در مورد وضعيت بهزاد مهرانی
شماره 837 دوشنبه 23 فروردين 1389 ـ 12 آوريل 2010
میراث های شکست ناپذير و هميشه زنده
پيوند به فيلم فراموش نشدنی زنده ياد «آلبرت لا موريس»
ابر سکولاریسم فربه تر خواهد شد و خواهد باریدسيروس الف ـ وبلاگ انديشه>>>
نظراتی دربارهء مقالهء « راه حلی به نام سکولاريسم سياسی؟» تابلوی « خوش آمدید » برای « به این سو آمدگان » صورت مساله چنین نیست که شما می فرمائید!
اصل ولایت فقیه چگونه به تصویب مجلس خبرگان قانون اساسی رسید؟ همراه با نطق رحمت الله مقدم مراغه ای در مخالفت با اين اصل
سال «غلط های مضاعف» و مصباح ذوالنور
تاراج ثروت ملی از ديدگاه بودجه
خاتمی، مردمسالاری بومی، و طيفِ اصلاح طلبان راديکال
اشغال سفارت، مبارزهء خشونتآمیز نیست
|
آيا یوسف شريفی بجرم اين اعتراض اعدام می شود؟
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>
=========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.
آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».
بقيه از ستون مقابل
جنایات صلیبی نه فقط علیه مسلمانان و یهودی، بلکه حتی علیه ارتدوکس ها و پروتستان ها نیز در سراسر تاریخ، به شدّت در جریان بوده است که به چند نمونه ی تاریخی از زبان موّرخان تمدن غرب اشاره می کنیم. ارتش صلیبی پاپ «اینوکنتیوس سوم» حتی به مسیحیان سایر فرقه ها نیز رحم نمی کرد به نحوی که حتی مسیحیان غیر کاتولیک نیز چون یهودیان، عملاً مسلمانان را بر پاپ و حکومت صلیبی اش ترجیح می دادند، چنانچه «نیکتاس» ارتدوکس بارها می گفت: «مسلمانان که ظاهراً دشمن ما هستند از این مردان غربی (صلیبیان اروپا) که خود را مسیحی می دانند، بسیار مهربان ترند». >>>
نویسنده مصر است و در تمام طول كتاب تكرار می كند كه چون مصدق شخصیت محكمی نداشت اصولاً ترجیح می داد به استقبال خطر نرود! بسیار خوب! ولی باید یك نفر در این میان برای ما روشن كند كه چرا مصدق با قراداد 1919، با كودتای سید ضیأ و با سلطنت رضا خان، مخالفت كرده و در طول حیاتش با هزار جور آدم نادرست و قدرتمند درافتاده (آخرین نمونه های درشتش تدین و سهیلی بودند كه راهی دیوان كشورشان كرد) و در نهایت چرا به بیرون كردن قدرت استعماری مسلط انگلستان از ایران كمر بسته و دنبال ملی كردن صنعت نفت را گرفته و در این میان هزار و یك مصیبت را به جان خریده است. برای كسی كه قرار است از خطر احتراز كند اینها یك قدری زیادی است. >>>
|
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |