بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان

جمعه 27  فروردين 1389 ـ  16 آوريل 2010

 

گزارشی از نخستین گردهمایی ماهانه

انجمن سکولارهای سبز ایران – تورنتو

نخستین گردهمایی انجمن سکولارهای سبز ایران – تورنتو در تاریخ 10 آپریل 2010 در رستوران دوستان با حضور جمع کثیری از فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شهر تورنتو تشکیل گردید.

حضور جمعی بیش از صد نفر از نحله های فکری گوناگون از سلطنت طلب و مشروطه خواه، مجاهدین و چپ مستقل و احزاب کمونیست و جریانات اصلاح طلب به رنگارنگی جمع شور و حال خاصی را داده بود؛ جمعی که به ندرت به این شکل تشکیل می شود.

جلسه با سرود ای ایران  و همصدایی حاضران آغاز شد.سپس به احترام و یاد جان باخته گان راه استقلال و آزادی ایران، تقاضای به پا خاستن و یک دقیقه سکوت شد. پس ازآن آقای دکتر فرخ زندی، استاد دانشگاه یورک، به عنوان رئیس انجمن، آغاز به سخن کرد.

ایشان ضمن بر شمردن دلایل نامشروع بودن حکومت جمهوری اسلامی و با تکیه به مبارزات حق طلبانه مردم ایران بویژه در چند ماه گذشته که پس از تقلب و سرکوب و تجاوز صورت گرفته بود به ضرورت اتحاد وهمبستگی نیروهای معتقد به انحلال جمهوری اسلامی پرداخت.

دکتر زندی با نگاه کوتاهی به جنبش آزاریخواهی مردم از انقلاب مشروطیت و ضرورت جدایی دین از حکومت را بر شمرد و دراین راستا بسیار ضروری دانست که صدای حق طلبانه جوانانی که سی و اندی سال از ستم مذهبی به تنگ آمده ، باید که در جهان شنیده شود و ما میخواهیم که صدای مظلومیت و حق طلبی آنها باشیم.

ایشان ادامه دادند جوانانی که امروز به خیابان ها آمده اند حامی پیامی بزرگ برای جهان هستند که امروز عصر تصمیم گیری های مذهبی و ایدئولوژیک به سر رسیده و جوانان ایران می روند که برای ایجاد حکومت سکولار و عرفی سنگ بنای اولیه را بنا نهند.

انجمن سکولارهای سبز ایران – تورنتو که اولین حلقه از انجمن های سکولاری خواهد بود که در سرتاسر جهان تشکیل خواهد شد در مسیر ایجاد شبکه جهانی سکولار سبز قدم بر میدارد.

پس از سخنان دکتر زندی که با استقبال حاضران روبرو شد پیام آقای دکتر اسماعیل نوری علا که به صورت دیویدی و به همین مناسبت تهیه شده بود پخش و برگزار گردید.

(پيوند به ويدئو>>>)

دکتر نوری علا خاطر نشان ساخت که جوانان امروز ایران کمر همت بسته اند که برای همیشه به حکومتی مبتنی بر تصمیم گیری های مذهبی که تمام عرصه خصوصی و شخصی آنها را سوزانده است خاتمه دهند و شبکه جهانی انجمن های سکولار سبز به آلترناتیوی تبدیل خواهد شد که بتواند صدای این جوانان تشنه آزادی را منعکس کند.

 

پس از صرف شام، جلسه با سخنان آقای خسرو بیات، گرافیست معروف و با سابقه ادامه پیدا کرد.

آقای بیات لوگویی را که برای انجمن طراحی کرده بود معرفی و تشریح نموده و اضافه کرد که این لوگو را تحت تاثیر جنبش حق طلبانه، آزادیخواهانه و دموکراسی طلب مردم ایران ساخته است و باور دارد که بن مایه این جنبش مهر و عشق به انسان و آزادی است.

آقای بیات خاطر نشان ساخت که 12 قلب سبز موجود در لوگو نمادی از مهربانی و عشق  به آزادی و استقلال مردم ایران است.

پس از سخنرانی آقای بیات مجری برنامه خانم مهنوش اصلاحی از همگان خواست  که در بخش پرسش و پاسخ شرکت کنند.

پرسش کنندگان علیرغم تایید بر پذیرش سکولاریسم و تکیه به جدایی دین از حکومت، به واژه سبز موجود در نام انجمن اعتراض داشتند و پاسخ دهندگان با صبر و بردباری تلاش داشتند که یادآوری کنند که رنگ سبز سمبل مبارزات مردم ایران است و جنبش سبز به هیج وجه متعلق به شخص و یا جریان خاصی نیست. این جنبش طیف گسترده ای ست که سکولارها با تمام انبوهی و کثرت، به دلیل نداشتن تریبون مستقل خود، مهجور واقع شده اند.

در این گفتگوی سیاسی همه جریانات سیاسی  حاضر در جلسه با شور و هیجان بی سابقه ای شرکت کرده و نظرات خود را نسبت به سرنگونی رژیم  ابراز داشتند.

در خاتمه فرم های عضویت به وسیله آقای دکتر زندی تشریح و بوسیله اعضای انجمن بین حضار توزیع شد که با استقبال روبرو شده و عده ای به عضویت انجمن در آمدند.

 

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com