دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |   سال سوم ـ  شماره 750 ـ يک شنبه 6 دی 1388 ــ 27 دسامبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

سیاه قلم هایی از فرانسیسکو گویا

مهدی استعدادی شاد

بر چهار طرح از «فرانسیسکو گویا» تامل کنیم که بخشی از مجموعهء آثار نقاشی وی به شمار می آید. این طرح ها، همگی سیاه قلم هستند. «گویا»، در مجموع، چهار فصل مختلف سیاه قلم دارد. عنوان این فصل ها به ترتیب «خلق و خو»، «نکبت و وحشت جنگ»، «پیشهء گاوبازی» و «لودگی ها» هستند. منتقدان اروپایی در تاویل آفرینش هنری گویا، وی را در زمرهء بنیانگذاران هنر مُدرن دانسته که به گسترش نقد اجتماعی و روشنگری یاری رسانده است. در آثار وی با آشکار سازی کاستی ها و انحرافاتی روبروئیم که ناشی از سیطرهء کلیسا بر جامعه بوده است. دقت در تصویرهای آن نقاش ورزیدهء چهره ها، جهالت موجود در جهان، و خانمانسوزی ِ ناشی از جنگ و بی عدالتی اجتماعی را به نمایش می گذارد.  >>>

================

نامه به رئيس جديد فرهنگستان هنر

عبدالرضا موسوی طبری

خبر را امروز شنيدم؛ که حضرتت رئيس فرهنگستان هنر شده‌ای. مثلاً انتخابی! و کدام خفيف العقل است که باور کند اين شعبده بازی ناشيانه را؟ به قول حافظ: «غالباً اين قدرم عقل و کفايت باشد». اما به هر حال شد آن‌چه شد و رفت آن‌چه رفت. انتخابی يا انتصابی، جناب‌عالی در حال حاضر رئيس فرهنگستان هنريد و بنده که شما را نيک می‌شناسم، اکنون با چند پرسش مواجهم... آيا به ياد داری که در محفل چهارشنبه‌ها در حوزة هنری حتی از تمسخر ظاهر احمدی نژاد، ابايی نداشتی؟ اين‌ها را گفتم که بعد مثلاً اضافه کنم: چه‌طور می‌توانی امروز حکم رياست فرهنگستان هنر را از دست احمدی نژاد بگيری که يکهو به ياد آوردم، آن روزها تو تازه از سمت رياست مرکز موسيقی صدا و سيما بر کنار شده بودی و روزها در حوزه علاف و بی‌کار از همه زودتر می‌آمدی و از همه ديرتر می‌رفتی. بنابر‌اين حق داشتی که ناراضی باشی و قُر بزنی... >>>

================

همسازی، بدیل دور باطل، در جنبش ٨٨

فرهنگ قاسمی

اگر تا یکی دو سال پیش، راه کار‌هایی برای استحاله از داخل می توانست وجود داشته باشد، امروز در هم پاشیدگی رژیم آن‌چنان عمیق است که ارتباط منطقی و علمی داده‌ها، فقط یک "سنتز" را پیش روی می‌گذارد و آن بر زمین خوردن رژیم می‌باشد. طبیعتا تعیین مهلت باقی مانده برای حیات حاکمیت اسلامی به عوامل زیادی ارتباط دارد، اما بی‌تردید فرصت‌های غیرقابل  پیش‌بینی که حاصل دو عمل مهم "زمان" و "حرکت"جنبش هستند، هستی و فضای تازه ایی را به وجود خواهد آورد که در جهت منافع رژیم اسلامی نمی تواند باشد. به ویژه ظرفیت تاریخی جامعه و «هیستوریسیته» ی آن جنبش را، در مرحله ای دیگر، سرعت بخشیده، و ضربه‌کاری را بر پیکر حاکمیت وارد خواهد ساخت.   >>>

================

وضع موجود دو هزار ساله

ما، سگ ها، موش ها و نمایندگان!

آذرمیدخت بهرام

حکومت سکولار، آزادی احزاب را اصلی اساسی می داند برای برقراری دموکراسی. یک حزب اگر بخواهد هم نمی تواند هر کاری را که دوست می دارد، به مردم تحمیل کند. احزاب چون دیواری استوار در مقابل رفتارهای غیر انسانی و غیر قانونی ایستاده اند. این حکومت دینی است که با اصل و اساس خود ِ زندگی مشکل دارد. این حکومتگران دینی هستند که درهای انتقاد را بسته اند و بی واهمه از اعتراضات می توانند فرمان قتل هم صادر کنند؛ خواه قتل یک حیوان وفادار باشد، خواه حتا قتل باورمندان به همان مذهبی که به نامش حکومت می کنند. نگاهی به نام کشته شدگان در کهریزک نشان می دهد که آن ها بچه مسلمان بودند؛ از پشت پدرانی شیعه!  >>>

================

نکاتی بر جمعه گردی ِ چهارم دی ماه

اسماعیل نوری علا

محمد ایرانی

(نامهء وارده)>>>

آقايان در صورتی می‌توانند نقد کنند

که اپوزيسيون داخل نظام باشند

محمدرضا باهنر، نايب رييس فراکسيون

اصولگرايان مجلس شورای

به گزارش خبرنگار سياسی ايسنا، محمدرضا باهنر، نايب رييس فراکسيون اصولگرايان مجلس شورای اسلامی و دبير کل جامعه اسلامی مهندسين، در نشست خبری که در محل جامعه اسلامی مهندسين برگزار شد درباره اين مطلب که هتک حرمت به ساحت حضرت امام توسط چه کسی انجام شده و چرا اين را به جنبش سبز و حاميان ميرحسين موسوی نسبت می‌دهند؟ گفت: «تجربهء ملت بزرگ ايران در طول سی سال گذشته بسياری از اين زير و بم‌ها را پشت سر گذاشته مانند پيش از انقلاب، اوايل انقلاب، دوران دفاع مقدس يا در اول پيروزی انقلاب که وقتی رييس جمهوری خواست مشی نظام جمهوری اسلامی را حذف کند و نتوانست مردم او را بيرون انداختند، بيشترين انحصارها را در اختيار داشت، اما به کسانی چون شهيد بهشتی می‌گفت که شما انحصار طلب هستيد. بنده معتقدم اگر در کشور کسی ذره‌ای عشق و علاقه به نظام و اعتقادات مردم داشته باشد، نه جرات توهين را دارد و نه می‌تواند اين توهين را تحمل کند. .. يک سری اتفاقاتی افتاد و يک افرادی تحت عنوان جريان سبز جمع شدند و در روز قدس که ماه رمضان بود روزه خواری کردند که بنابراين کسانی که اين حرکات به نام آنها انجام می‌شود بايد بيانيه و موضع بگيرند که مثلاً روزه خوری يک حرکت ناهنجار اجتماعی است و بايد از اين حرکت اعلام برائت کنند». باهنر دربارهء شعارهايی که غير از مرگ بر آمريکا، درباره کشورهای ديگری گفته می‌شود، اظهار کرد: «پيام اصلی اين‌ها اين است که شعار مرگ بر آمريکا را زير سوال ببرند و معنا و مفهوم اين پيام اين است که دشمنی با آمريکا بايد رنگ ببازد و بنابراين کسانی که اين حرکت به نام آنهاست بايد از اين حرکات سخيف اعلام برائت کنند، در واقع آنها بايد موضع بگيرند و از اعتقادات اصولی خود دفاع کنند». وی در ادامه ابراز عقيده کرد: «سردمداران منافقين در داخل انقلاب حتی فکر نمی‌کردند که سرنوشت نهايی شان اين شود که عليه مردم ايران برای صدام جاسوسی کنند. بحث ما اين است کسانی که با اين حرکات هستند نمی‌توانند بگويند ما اين جريان را قبول داريم ولی نمی‌توانيم آن را کنترل کنيم. در واقع بايد بگويم نتيجه مختوم اين رفتاری که آنها شروع کرده‌اند، همين است؛ توصيه می‌کنم که آنها به آغوش مردم و نظام برگردند. .. کسانی که اين جريان به نام آنهاست بايد مديريت اين حرکات را بپذيرند و اگر آن را قبول ندارند بايد اعلام برائت کنند. سردمداران اين جريان سياسی تکليفشان را با شعار نه غزه، نه لبنان و شعار جمهوری ايرانی و تسری شعار مرگ بر آمريکا به بقيه کشورها با توجه به اين که سياست خارجی ما بر محور مرگ بر آمريکاست، روشن کنند. ... ما با اشخاص نه سر دشمنی داريم و نه اخوت ابدی داريم، يک سری شاخص‌هايی داريم اگر کسی به شعار محوری مرگ بر آمريکا و رعايت دفاع از مردم مظلوم غزه و رعايت مبانی شرعی در انظار عمومی اعتقاد نداشته باشد، اعلام برائت کند... شعار وحدت از اطراف بلند می‌شود، ولی حرکات ضد وحدت است؛ محدوده فضای رسانه‌ای را جريان‌های افراطی اداره می‌کنند، همه دنبال کشف يک سری دشمن‌های جديد عليه نظام هستند و آنهايی که نقدهايی به نظام و سياست‌ها و حتی رييس جمهور دارند به اين بهانه که نقد ما شنيده نمی‌شود، اين نقدها را بالا می‌برند تا جايی که سی سال انقلاب و مواضع حضرت امام را هم نقد می‌کنند، بحث‌های گذشته ما نيز اين بوده است. بايد فضا را از دست افراطی‌ها بيرون بياورند. ما بايد قوانين موضوعی کشور و قانون اساسی را بپذيريم و بعد از آن می‌توانيم نقدهايی را به همديگر داشته باشيم. .. هر حکومتی اپوزيسيون دارد، اما اپوزيسيون يک زمان بيرون نظام و يک زمان داخل نظام است. اگر بيرون نظام باشد نظام با آن درگير می‌شود و آقايان در صورتی می‌توانند نقد کنند که اپوزيسيون داخل نظام باشد. آقای موسوی و کروبی ظرف اين ۵ ، ۶ ماه گذشته رفتارهايی را نشان دادند که ترديد و يقين ايجاد کردند و بنابراين بايد با رفتار خود اين ترديد و يقين را مشخص کنند.»    (آرشيو)

(آرشيو)

================

 

حسن خمينی در مراسم عزاداری محرم در بيت رهبری

عاقبت گرگ زاده گرگ شود / گرچه با آدمی بزرگ شود

نامه ای ازعاشورای ايران

ايراندخت دل آگاه

این جا اگر از پنجره رو به خیابان یا پشت بام مشرف بر یک گذرگاه بزرگ به هیات های سینه زنی – مثلا عزادار - که شمارشان روز به روز کاهش یافته است، بنگرید، می بینید که چرا از محرم فقط بخش «نمایش » آن به جای مانده است؛ اجرای نمایش به صرف شام و ناهار! اگر این ناهار و شام را از محرم بگیرند، قول می دهم، شمار سینه زن های کل کشور به صد هزار نفر هم نرسد. این آمار هم البته سقف این پیش بینی است نه کف آن. اصلا مگر می شود پیراهن سیاه تازه بخری و ساعت ها وقت بگذاری بروی توی خیابان بر سینه بزنی و با شکم گرسنه به خانه برگردی؟ به چه کار می اید آن «شور حسینی »؟ امام حسینی که نتواند شکم هواداران اش را سیر کند...  >>>

دیدی آخرحسینم را کشتند؟

ی. شریف

مدتی بود که روزنامه های عصر هر روز لیستی از اسامی اعدام شدگان دادگاه های انقلاب را اعلام می کردند خبر بسیار ساده اعلام می شد: "بسمه تعالی؛ به حکم دادگاه های انقلاب اسلامی، افراد زیر محاکمه و به عنوان مفسد فی الارض و محارب با خدا شناخته شدند و محکوم به اعدام گردیدند. حکم اعدام در مورد آن ها صبح امروز به اجرا درآمد." و سپس، هر روز، در روزنامه ها اسامی صد یا دویست نفری از اعدام شدگان آن روز آورده می شد. مدتی بود که کار هر روز پیرمرد اين شده بود. هر روز عصر اولین نفری بود که روزنامه را از روزنامه فروش می گرفت و به مغازه اش برمی گشت، پشت میز کارش می نشست و به آهستگی شروع به خواندن اسامی می کرد. وقتی اسم حسین را بین اسامی پیدا نمی کرد تا حدودی آرام می شد، از مغازه بیرون می آمد، چند قدمی راه می رفت و با همسایه ها گفتگو می کرد. >>>

بخشش از کيسه ی حقوق بشر

شکوه ميرزادگی

در مورد القابی که اين روزها يکی پس از ديگری از سوی افراد مختلف در اپوزيسيون به آيت الله منتظری داده می شود، می توان گفت که اين کار يا از روی هيجان و اندوه ناشی از مرگ ايشان، به عنوان يک روحانی نيکوکار و مورد علاقه ی آن ها است و يا برای اثبات اين نکته ی کاملا بی معنی که حکومت اسلامی تضادی با حقوق بشر ندارد... اين مورد دوم به سخنان حساب شده ای بر می گردد که می توان آنها را به نوعی سوء استفاده از فضای کنونی کشور در راستای جا انداختن «جمهوری اسلامی خوب» تعبير کرد. مثلاً، يکی از القاب کاملاً بی معنی که به آيت الله داده شده، و خانم شيرين عبادی مبتکر آنند، لقب «پدر حقوق بشر ايران» است که نمی تواند بر اثر اندوه و هيجان اختراع شده باشد و مسلماً بدان جهت مطرح شده که خانم عبادی بارها و بارها گفته اند که حقوق بشر تضادی با حکومت اسلامی ندارد.  >>>

در جدال با گفتمان غالب

امین حصوری

پرسش این است که چطور می توان آقای منتظری را به واسطهء دفاع از حقوق زندانیان يا اعتراض به کشتار زندانیان سیاسی در سال شصت و هفت ستود و حتی حول عملکرد انسانی وی اسطوره پردازی کرد ولی، در همان حال، به طور حساب شده دست به تحریف زمینه های تاریخی مربوطه زد و بخش کوچکی از حقیقت را به مثابه تمامی آن قلمداد کرد، تا همچنان کسی را که فرمان آن جنایت ها را صادر کرد و به اعتراضات قائم مقام خود هم اعتنایی نکرد، در جایگاه رفیع و کاریزماتیک خود حفظ کرد؟! به طوری که بيست سال پس از از مرگ دیرهنگام او، هنوز هم امر سیاسی و سرنوشت کلان جامعه را با خط کش کلام و مرام او سنجید؟ آیا در این مقطع که امر تجلیل از شهامت اخلاقی آقای منتظری به رقابتی همگانی بدل شده است،  انتظار بی جایی است که آقای موسوی به عنوان نخست وزیر وقت در برههء «کشتار مقدس شصت و هفت » (که حداقل وزرای دادگستری و اطلاعات کابینهء وی در جریان مستقیم این جنایت سازمان يافته قرار داشتند)، نسبت به آن  گذشتهء شوم موضع گیری نماید؟ به راستی برای این استاندارد دوگانه چه توجیهی جز ریاکاری و عوامفریبی می توان يافت؟  >>>

در «همايش ملی خودکشی!» گفته شد:

آمارخودکشي در کشور دو برابر قتل است

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار دکتر اسماعيل احمدي مقدم فرمانده انتظامي کشور که در همايش ملي خودکشي علل، پيامدها و راهکارها و تأثير آن برنظم و امنيت در ايلام سخنراني مي کرد، با اشاره به اينکه خودکشي در کشور دو برابر قتل است، اظهار داشت:علل، ريشه هاي خودکشي و راهکارهاي پيشگيري از آن در جغرافياي کشور متفاوت است . او با بيان اين مطلب گفت : مسئله خودکشي يک مسئله فرهنگي است و اين معضل بايستي با کار فرهنگي درست شود. فرمانده نيروي انتظامي کشور با اشاره به اينکه محيط شناسي خودکشي در جغرافياي کشور بسيار مهم است گفت: بايستي براي حل معضل خودکشي به ريشه ها و علل آن توجه شود و با کار فرهنگي و علمي و تقويت قابليت هاي روانشناختي و روانپزشکي جامعه را به سمتي سوق دهيم که در جهت رفع اين پديده تلاش نمايند. وي افزود: وقوع خودکشي در جامعه ما با کشورهاي غربي متفاوت است درجوامع غربي انسانها به پوچ گرايي مي رسند و دست به خودکشي مي زنند و در کشور ما افراد بر اثر فشارهاي اجتماعي دست به خودکشي مي زنند. رئيس پليس کشور با اشاره به رويکرد ناجا در برگزاري نشست هاي علمي در استان ها خاطر نشان کرد: با انجام اين همايش ها و نشست ها درصدد هستيم از ظرفيت علمي استان ها در جهت حل مسائل ملي و مشکلات و معضلات استفاده کنيم. وي تصريح نمود: خودکشي يکي از مسائلي است که استان ايلام تابلو برجسته اي با اين عنوان دارد و اين معضل بعنوان يک مسئله اجتماعي قابل مطالعه است. دکتر احمدي مقدم با اشاره به اينکه خودکشي جرم نيست گفت: دستگاه هاي فرهنگي و مجامع علمي کشور در اين راستا وظيفه حساس و خطيري دارند و بايستي با فعاليت بيشتر و ارائه راهکارهاي مناسب در جهت کاهش ميزان خودکشي در کشور تلاش کنند. گفتني است در پايان جوايز مقالات برتر و اعضاء کميته علمي و اجرايي همايش ملي خودکشي، علل پيامدها و راهکارها با حضور سردار دکتر اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي کشور به ارائه دهندگان اعطاء شد.   (آرشيو)

کاری از «کاگر لاک» برای سکولاريسم نو

(آرشيو)

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 748  ـ   جمعه 4 دی 1388 ـ  25 دسامبر 2009 

 

جنبش اجتماعی مدرن نمی تواند شکست بخورد

از مجموعهء جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

 

«اهل قبور»  و جنبش مردم

علی ندیمی

 

وضع موجود دو هزار ساله

داریوش همایون

 

دینی که «حکومت» شد نه «معنوی» است نه «روحانی»

م. پوریا

 

کوتاه و گويا

سياست ما عين مداحي ماست!

حاج منصور ارضي

 

شماره 747  ـ   پنج شنبه 3 دی 1388 ـ  24 دسامبر 2009 

 

تاج گذاری شیطان

امید حبیبی نیا

 

آزادی، پدر معنوی ندارد!

ایراندخت دل آگاه

 

وبال گردن!

شهباز نخعی

 

تحول جنبش و مسئلهء رهبری

رامين کامران

 

مروری بر روند تحولات جنبش دانشجویی از انقلاب 57 تا امروز

امین حصوری

 

اوباما مواظب باشد فریب اپوزیسیون ما را نخورد!

سردار سرلشگر بسيجی سيد حسن فیروزآبادی

 

شماره 746  ـ  چهار شنبه 2 دی 1388 ـ  23 دسامبر 2009 

 

کمپين يک ميليون امضا پس از جنبش سبز

فروغ سميع نيا

 

حقوق بشر، زنان و جایگاه آنان درجنبش سبز

همراه با برخی پیشنهادات

ويکتوريا آزاد

 

قاضی و خانم دکتر

حسین رجایی

 

اعتراض به حجاب اجباری یا دفاع از مردانگی؟

فاطمه صادقی

 

بخش کوتاه و گويا

ازدواج دختران دانش آموز براي جلوگيري از گسترش فساد در جامعه

زهرا سجادي، سرپرست مرکز امور زنان و خانوادهء رياست جمهوري

کتاب‌های درسی دخترانه و پسرانه می‌شود

حاجی بابایی، وزير آموزش و پرورش

ازدواج موقت در شناسنامه ثبت نمي‌شود

عبدالرضا مرادي؛ نايب رئيس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس

 

شماره 745  ـ  سه شنبه 1 دی 1388 ـ  22 دسامبر 2009 

 

آیت اله منتظری؛ هم نظریه پرداز ولایت مطلقه فقیه وهم قربانی آن!

تقی روزبه

 

توازن قوای سیاسی در جامعه!

اکبر تک دهقان

 

رابطهء دو شعار با «جنگ برای صلح»

الاهه بقراط

 

قانون یا مجری قانون؛ مشکل در کجاست؟

رضا میهن دوست

 

بخش کوتاه و گويا

اگه تو انتخابات تقلب نمی شد...

نينا گرين، در فيس بوک

رادیکالیسم سبز، زبان سرخ دارد!

يک کلمهء وحشت زده از مادر عروس

 

شماره 744  ـ  دو شنبه 30 آذر 1388 ـ  21 دسامبر 2009 

 

حکايت وقيحی که جای فقيهی نشست

منتظری «ابتلائات دنيوی» داشته و خامنه ای مغفرت خواه او شده است!..

 

دستور العمل وزارت ارشاد

 

خامنه ای منصب اش را از منتظری دارد

منصبی که منتظری فريفته اش نشد اما خامنه ای بخاطرش دست به جنايت زد

سکولاريسم نو

 

بازار محرم جان مي‌گيرد

گزارش سايت ايران ـ ايران

 

سوگواری و هیستری
داريوش همايون

 

خواست مردم ايران يک حکومت سکولار است، حتی اگر واژهء سکولار را نشنيده باشند

اسماعيل نوری علا

در برنامهء تفسير خبر صدای آمريکا به ميزبانی مهدی فلاحتی

و با حضور علی افشاری و مرتضی سيمياری

 

دوشنبه ها:

قلميات حميدرضا رحيمی در قلمروی طنز

اين هفته: طنز، در این روزها

 

جوادی آملی کف کرده است:

عزاداری حسينی را سیاسی نکنید

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

کتاب «درد اهل ذمه»

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

رضا پهلوی

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

خبرنگاران ايران

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

===========

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

گزيده هائی از

سخنان امام خمينی

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630