|
||
دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | عکس انتخابی | ويدئوها | کتابخانه | زنان | گروه ها | اسناد | نامه ها درباره سکولاريسم | فهرست نام نويسندگان | سال سوم ـ شماره 749 ـ شنبه 5 دی 1388 ــ 26 دسامبر 2009 | فهرست کليهء مقالات | English Section |
||
در انتظار ظهور صد سال پيش مادران و پدران ما همانگونه می زيستند که هزار سال پيشتر؛ از دوران پيش از اسلام کشورشان نيز قرن ها عقب مانده تر بودند؛ در حافظهء تاريخی خود چيزی جز شکست و تسليم شدگی و تجاوز شدگی و بی هويتی نمی يافتند و حتی، برای سخن گفتن با خدای خويش، ناچار از بکار بردن زبان مهاجمی بودند که کلمه ای از آن را درک نمی کردند. ايرانی ِ عهد قاجار را با ايرانی امروزی که در خيابان های کشورمان ظاهراً سبز سيدی می پوشد اما از سبز رويش و تازگی و نو شدن می خواند، و روز به روز به طرح خواست های مبتنی بر سکولاريسم و حقوق بشر نزديک تر می شود، مقايسه کنيد تا دريابيد که ما، به مدد دو سه جنبش بزرگ و چند حرکت کوچک، تا چه حد راه آمده ايم. >>>
================ نیاز جامعه طاعون زده ما نه بازگشت به خمینی و بر قراری حکومت نوع او است بلکه ایجاد جامعه ای خرد ورز است که چشم از آسمان بریده و به قانون زمینی گردن نهد. منطقی تر نبود – به مثال - که آقایان موسوی و کروبی ضمن اعلام برائت خود، فرصت را برای دفاع از حق دگر اندیشی (یعنی برای کسانی که ساعتشان با آنها میزان نشده) بعنوان ارزشی والا – که در جامعه ی ما هیچگاه فرصت پاگیری نیافته است – مغتنم می شمردند و رنگارنگی جامعه ی متکثر ایران را برخ تمامت خواهان حکومتی میکشیدند؟ حتی از پایگاه ادعایی خود، هشیارانه تر نبود که حد اقل در حد آیت الله منتظری معصومیت را طلق مطلق دوازده امام شیعیان می شمردند؟ اینکه دیگر شعار ساختار شکنانه نیست، فقه شیعه است و مورد قبول همه ی صاحبان اجتهاد. >>> ================ یک فرصت بیمانند به ما روی آورده است. تودهء بزرگی، به یک معنی آن توده تعیین کننده، که میتواند وضع موجود را بشکند و دگرگون کند برای بیرون آمدن از هاویهای که در آن افتادهایم در جامعه پدید آمده است. به جنبش سبز از نظرگاههای گوناگون نگریستهاند و جای آن هم هست. من امروز میخواهم این جنبش را که از هر نظر یکی از مهمترین تکانهای اجتماعی و سیاسی دوران ماست در یک چشم انداز تاریخی بگذارم، یعنی وظیفهای که هر نسل (به معنی همه گروههای سنی) در رساندن جامعه خود به بالاترین سطح انسانیت روزگارش دارد. >>> ================ دینی که «حکومت» شدنه «معنوی» است نه «روحانی»اگر قرار باشد نیروهای سیاسی اپوزیسیون درون و بیرون از حکومت در راه تلاش برای «قانونمداری» و «گشایش سیاسی و فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی» به بهانههایی راه بر هرگونه نقد و چالشگری ببندند و اگر قرار باشد که خواستههای واقعی مردم دیده و شناخته نشوند و بر پایهی آن، برنامهای مشخص برای «تغییر» طرح نشود و همهی فرصتها، همچنانی که در دوران هشت سالهی ریاست جمهوری محمد خاتمی و اصلاحطلبان اتفاق افتاد، از دست برود و بار دیگر امید مردم به يأس و سرخوردگی بیانجامد، پس این اعتراضات چه سودی برای جامعه خواهد داشت بهجز هدر رفتن هزینههای سنگینی که مردم از جان و مال خود پرداخت خواهند کرد؟ >>>
سياست ما عين مداحي ماست! حاج منصور ارضي
اعتماد - منصور ارضي، مداح حامي دولت که مداحي هايش به واسطهء موضع گيري هاي سياسي و حملات تندي که به منتقدان دولت مي کند معروف است، در مصاحبهء مفصلي با رجانيوز، انتقادهاي وارد به نحوه مداحي ها را رد و از نحوهء روضه خواني اين طيف از مداحان دفاع کرد. وي گفت: «مي گوييم مداح نبايد خبرنگاري روضه بخواند. الان شما خبرنگاريد. خبر مي بريد. اما يک وقت خودتان اهل اين موضوع هستيد، اهل اين صحنه ايد. آن وقت نوع تبيين شما از مساله متفاوت مي شود.» وي افزود: «سياست عين مداحي ماست. امام مي فرمايند، مدرس هم مي گويد، که سياست ما عين ديانت ماست. دين ما چيست؟ به ما بگوييد. دين ما عاشوراي ماست. سياست عين عاشوراست. يعني همه حرکت هاي امام حسين سياسي بوده اما سياسي کاري نبوده است. چه مرضي افتاده در اين افراد که مدام مي گويند چرا مداح ها اين طور مي کنند؟» ارضي تصريح کرد: «مجله اي منتشر مي شود که پشتوانه آن سازمان تبليغات و شهرداري است. در آن بيان مي کند که نبايد مداح سياسي باشد. «أرضيتم بالحياه الدنيا» راضي شديم به متاع دنيا. اينها مي گويند روضه امام حسين(ع) بايد تعزيه يي باشد. براي اينها خوب است. اما تعزيه يي که به کسي برنخورد. اما اگر امام حسين(ع) را براي مردم ترسيم کردي که از ما اين کار را مي خواهد واکنش نشان مي دهند. اما امروز برعکس شده است و ما همه از امام حسين(ع) طلبکاريم که اين حاجت آن حاجت را بده و... اما الان مي بينيم که امام حسين(ع) از ما تکليف خواسته است براي دين. امام (ع) که به ما التماس نمي کند. بدانيد که نهضت مداح ها هم در طول تاريخ، با اين وضعيت درست شده و براي غير سرخم فرود نياورده است الا خدا و اهل بيت(ع) و از هيچ کس هم نمي ترسد. آفت هاي مداحي که در اين چند ساله نمود پيدا کرده، گفته مي شود در مداحي ها غلو مي شود، دروغ خوانده مي شود، جرياني در سال هاي اخير بيشتر هم در صدا و سيما مطرح مي شود، به جاي اينکه رسالت اصلي مداحي را بررسي کند، آسيب شناسي مداحي را پيگيري مي کند. در رابطه با اين آسيب ها و رويکردهاي آسيب شناسانه بفرماييد.» وي افزود؛ «اينها را من حاشيه سازي مي دانم. حاشيه سازي براي هر گروهي هست. بحث پزشکي را اگر بنده که در اين زمينه تخصصي ندارم، دست بگذارم آسيب هاي زيادي دارد در حالي که پزشک امين خانواده است. اينقدر آسيب دارد اما چطور در برنامه ها اينها را نمي گويند. کار خوب را بگوييد. اين مطالب را براي چه مي گوييد؟ در جايي مي بيني يک مجري تلويزيون که هيچ سنخيتي هم با اين مباحث ندارد شروع مي کند به تخريب، اينها آفت است. شخصي آمده است با يک قيافه خاصي مي خواهد وارد مجلس اهل بيت شود، يک آدم نادان چنان اين مجالس را براي اين شخص زير سوال مي برد که طرف مي گويد بهتر است بروم دنبال فسق و فجور خودم، آفت اين است که بنده بيماري ها و دنياپرستي هاي بعضي ها را بگويم که چه بر سر آقا آوردند.» وي در پاسخ به اين انتقاد که جرياني در مداحي از روحانيت فاصله گرفته است، گفت؛ «به اين بهانه ها مي گويند اينها مسلمان هم نيستند اما ما غير از اينکه با روحانيت اصيل و صاحب ولايت و ولايتمدار ارتباط داريم همديگر را هم تاييد مي کنيم، عيوب همديگر را مي پوشانيم و مثل حروف يرملون عمل مي کنيم، اما با آن روحاني که دنيا گرفته، فساد گرفته، کاري نداريم. حرفم چيست؟ اين است که اينها سنگ انداختن است. شبهه يعني سنگ انداختن. تا سنگ را از جلوي خود کنار بزنيم طرف دو کيلومتر جلو رفته.»
استقبال بی نظير مردم شيراز از موکب رئيس جمهور محبوب شان ================
|
سیاه قلم هایی از فرانسیسکو گویا بر چهار طرح از «فرانسیسکو گویا» تامل کنیم که بخشی از مجموعهء آثار نقاشی وی به شمار می آید. این طرح ها، همگی سیاه قلم هستند. «گویا»، در مجموع، چهار فصل مختلف سیاه قلم دارد. عنوان این فصل ها به ترتیب «خلق و خو»، «نکبت و وحشت جنگ»، «پیشهء گاوبازی» و «لودگی ها» هستند. منتقدان اروپایی در تاویل آفرینش هنری گویا، وی را در زمرهء بنیانگذاران هنر مُدرن دانسته که به گسترش نقد اجتماعی و روشنگری یاری رسانده است. در آثار وی با آشکار سازی کاستی ها و انحرافاتی روبروئیم که ناشی از سیطرهء کلیسا بر جامعه بوده است. دقت در تصویرهای آن نقاش ورزیدهء چهره ها، جهالت موجود در جهان، و خانمانسوزی ِ ناشی از جنگ و بی عدالتی اجتماعی را به نمایش می گذارد. >>>
نامه به رئيس جديد فرهنگستان هنر خبر را امروز شنيدم؛ که حضرتت رئيس فرهنگستان هنر شدهای. مثلاً انتخابی! و کدام خفيف العقل است که باور کند اين شعبده بازی ناشيانه را؟ به قول حافظ: «غالباً اين قدرم عقل و کفايت باشد». اما به هر حال شد آنچه شد و رفت آنچه رفت. انتخابی يا انتصابی، جنابعالی در حال حاضر رئيس فرهنگستان هنريد و بنده که شما را نيک میشناسم، اکنون با چند پرسش مواجهم... آيا به ياد داری که در محفل چهارشنبهها در حوزة هنری حتی از تمسخر ظاهر احمدی نژاد، ابايی نداشتی؟ اينها را گفتم که بعد مثلاً اضافه کنم: چهطور میتوانی امروز حکم رياست فرهنگستان هنر را از دست احمدی نژاد بگيری که يکهو به ياد آوردم، آن روزها تو تازه از سمت رياست مرکز موسيقی صدا و سيما بر کنار شده بودی و روزها در حوزه علاف و بیکار از همه زودتر میآمدی و از همه ديرتر میرفتی. بنابراين حق داشتی که ناراضی باشی و قُر بزنی... >>>
همسازی، بدیل دور باطل، در جنبش ٨٨ اگر تا یکی دو سال پیش، راه کارهایی برای استحاله از داخل می توانست وجود داشته باشد، امروز در هم پاشیدگی رژیم آنچنان عمیق است که ارتباط منطقی و علمی دادهها، فقط یک "سنتز" را پیش روی میگذارد و آن بر زمین خوردن رژیم میباشد. طبیعتا تعیین مهلت باقی مانده برای حیات حاکمیت اسلامی به عوامل زیادی ارتباط دارد، اما بیتردید فرصتهای غیرقابل پیشبینی که حاصل دو عمل مهم "زمان" و "حرکت"جنبش هستند، هستی و فضای تازه ایی را به وجود خواهد آورد که در جهت منافع رژیم اسلامی نمی تواند باشد. به ویژه ظرفیت تاریخی جامعه و «هیستوریسیته» ی آن جنبش را، در مرحله ای دیگر، سرعت بخشیده، و ضربهکاری را بر پیکر حاکمیت وارد خواهد ساخت. >>>
ما، سگ ها، موش ها و نمایندگان! حکومت سکولار، آزادی احزاب را اصلی اساسی می داند برای برقراری دموکراسی. یک حزب اگر بخواهد هم نمی تواند هر کاری را که دوست می دارد، به مردم تحمیل کند. احزاب چون دیواری استوار در مقابل رفتارهای غیر انسانی و غیر قانونی ایستاده اند. این حکومت دینی است که با اصل و اساس خود ِ زندگی مشکل دارد. این حکومتگران دینی هستند که درهای انتقاد را بسته اند و بی واهمه از اعتراضات می توانند فرمان قتل هم صادر کنند؛ خواه قتل یک حیوان وفادار باشد، خواه حتا قتل باورمندان به همان مذهبی که به نامش حکومت می کنند. نگاهی به نام کشته شدگان در کهریزک نشان می دهد که آن ها بچه مسلمان بودند؛ از پشت پدرانی شیعه! >>>
نکاتی بر جمعه گردی ِ چهارم دی ماه اسماعیل نوری علا
آقايان در صورتی میتوانند نقد کنند که اپوزيسيون داخل نظام باشند محمدرضا باهنر، نايب رييس فراکسيون اصولگرايان مجلس شورای به گزارش خبرنگار سياسی ايسنا، محمدرضا باهنر، نايب رييس فراکسيون اصولگرايان مجلس شورای اسلامی و دبير کل جامعه اسلامی مهندسين، در نشست خبری که در محل جامعه اسلامی مهندسين برگزار شد درباره اين مطلب که هتک حرمت به ساحت حضرت امام توسط چه کسی انجام شده و چرا اين را به جنبش سبز و حاميان ميرحسين موسوی نسبت میدهند؟ گفت: «تجربهء ملت بزرگ ايران در طول سی سال گذشته بسياری از اين زير و بمها را پشت سر گذاشته مانند پيش از انقلاب، اوايل انقلاب، دوران دفاع مقدس يا در اول پيروزی انقلاب که وقتی رييس جمهوری خواست مشی نظام جمهوری اسلامی را حذف کند و نتوانست مردم او را بيرون انداختند، بيشترين انحصارها را در اختيار داشت، اما به کسانی چون شهيد بهشتی میگفت که شما انحصار طلب هستيد. بنده معتقدم اگر در کشور کسی ذرهای عشق و علاقه به نظام و اعتقادات مردم داشته باشد، نه جرات توهين را دارد و نه میتواند اين توهين را تحمل کند. .. يک سری اتفاقاتی افتاد و يک افرادی تحت عنوان جريان سبز جمع شدند و در روز قدس که ماه رمضان بود روزه خواری کردند که بنابراين کسانی که اين حرکات به نام آنها انجام میشود بايد بيانيه و موضع بگيرند که مثلاً روزه خوری يک حرکت ناهنجار اجتماعی است و بايد از اين حرکت اعلام برائت کنند». باهنر دربارهء شعارهايی که غير از مرگ بر آمريکا، درباره کشورهای ديگری گفته میشود، اظهار کرد: «پيام اصلی اينها اين است که شعار مرگ بر آمريکا را زير سوال ببرند و معنا و مفهوم اين پيام اين است که دشمنی با آمريکا بايد رنگ ببازد و بنابراين کسانی که اين حرکت به نام آنهاست بايد از اين حرکات سخيف اعلام برائت کنند، در واقع آنها بايد موضع بگيرند و از اعتقادات اصولی خود دفاع کنند». وی در ادامه ابراز عقيده کرد: «سردمداران منافقين در داخل انقلاب حتی فکر نمیکردند که سرنوشت نهايی شان اين شود که عليه مردم ايران برای صدام جاسوسی کنند. بحث ما اين است کسانی که با اين حرکات هستند نمیتوانند بگويند ما اين جريان را قبول داريم ولی نمیتوانيم آن را کنترل کنيم. در واقع بايد بگويم نتيجه مختوم اين رفتاری که آنها شروع کردهاند، همين است؛ توصيه میکنم که آنها به آغوش مردم و نظام برگردند. .. کسانی که اين جريان به نام آنهاست بايد مديريت اين حرکات را بپذيرند و اگر آن را قبول ندارند بايد اعلام برائت کنند. سردمداران اين جريان سياسی تکليفشان را با شعار نه غزه، نه لبنان و شعار جمهوری ايرانی و تسری شعار مرگ بر آمريکا به بقيه کشورها با توجه به اين که سياست خارجی ما بر محور مرگ بر آمريکاست، روشن کنند. ... ما با اشخاص نه سر دشمنی داريم و نه اخوت ابدی داريم، يک سری شاخصهايی داريم اگر کسی به شعار محوری مرگ بر آمريکا و رعايت دفاع از مردم مظلوم غزه و رعايت مبانی شرعی در انظار عمومی اعتقاد نداشته باشد، اعلام برائت کند... شعار وحدت از اطراف بلند میشود، ولی حرکات ضد وحدت است؛ محدوده فضای رسانهای را جريانهای افراطی اداره میکنند، همه دنبال کشف يک سری دشمنهای جديد عليه نظام هستند و آنهايی که نقدهايی به نظام و سياستها و حتی رييس جمهور دارند به اين بهانه که نقد ما شنيده نمیشود، اين نقدها را بالا میبرند تا جايی که سی سال انقلاب و مواضع حضرت امام را هم نقد میکنند، بحثهای گذشته ما نيز اين بوده است. بايد فضا را از دست افراطیها بيرون بياورند. ما بايد قوانين موضوعی کشور و قانون اساسی را بپذيريم و بعد از آن میتوانيم نقدهايی را به همديگر داشته باشيم. .. هر حکومتی اپوزيسيون دارد، اما اپوزيسيون يک زمان بيرون نظام و يک زمان داخل نظام است. اگر بيرون نظام باشد نظام با آن درگير میشود و آقايان در صورتی میتوانند نقد کنند که اپوزيسيون داخل نظام باشد. آقای موسوی و کروبی ظرف اين ۵ ، ۶ ماه گذشته رفتارهايی را نشان دادند که ترديد و يقين ايجاد کردند و بنابراين بايد با رفتار خود اين ترديد و يقين را مشخص کنند.» (آرشيو)
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 747 ـ پنج شنبه 3 دی 1388 ـ 24 دسامبر 2009
مروری بر روند تحولات جنبش دانشجویی از انقلاب 57 تا امروز
اوباما مواظب باشد فریب اپوزیسیون ما را نخورد! سردار سرلشگر بسيجی سيد حسن فیروزآبادی
شماره 746 ـ چهار شنبه 2 دی 1388 ـ 23 دسامبر 2009
کمپين يک ميليون امضا پس از جنبش سبز
حقوق بشر، زنان و جایگاه آنان درجنبش سبز
اعتراض به حجاب اجباری یا دفاع از مردانگی؟
بخش کوتاه و گويا ازدواج دختران دانش آموز براي جلوگيري از گسترش فساد در جامعه زهرا سجادي، سرپرست مرکز امور زنان و خانوادهء رياست جمهوري کتابهای درسی دخترانه و پسرانه میشود حاجی بابایی، وزير آموزش و پرورش ازدواج موقت در شناسنامه ثبت نميشود عبدالرضا مرادي؛ نايب رئيس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس
شماره 745 ـ سه شنبه 1 دی 1388 ـ 22 دسامبر 2009
آیت اله منتظری؛ هم نظریه پرداز ولایت مطلقه فقیه وهم قربانی آن!
رابطهء دو شعار با «جنگ برای صلح»
قانون یا مجری قانون؛ مشکل در کجاست؟
بخش کوتاه و گويا اگه تو انتخابات تقلب نمی شد...نينا گرين، در فيس بوکرادیکالیسم سبز، زبان سرخ دارد! يک کلمهء وحشت زده از مادر عروس
شماره 744 ـ دو شنبه 30 آذر 1388 ـ 21 دسامبر 2009
منتظری «ابتلائات دنيوی» داشته و خامنه ای مغفرت خواه او شده است!..
خامنه ای منصب اش را از منتظری دارد منصبی که منتظری فريفته اش نشد اما خامنه ای بخاطرش دست به جنايت زد
سوگواری
و هیستری
خواست مردم ايران يک حکومت سکولار است، حتی اگر واژهء سکولار را نشنيده باشند در برنامهء تفسير خبر صدای آمريکا به ميزبانی مهدی فلاحتی و با حضور علی افشاری و مرتضی سيمياری
قلميات حميدرضا رحيمی در قلمروی طنز
شماره 743 ـ يک شنبه 29 آذر 1388 ـ 20 دسامبر 2009
در گفتگوی فرامرز فروزنده با اسماعيل نوری علا
چرا «جدايی نهاد دين از نهاد سياست» يکی از مولفههای اصلی دمکراسی است؟
جنگ نرم جمهوری اسلامی عليه مخالفان
نامه ای سرگشاده به «شاهرخ مشکين قلم»
فراز هايي از سخنان گهر بار امام خميني (ره) (بمناسبت هتک حرمت به تصويرامام راحل) تهيه شده بوسيلهء هيأت ديوانگان حضرت سکينه
آخرين اختراعات در عصر ولايت فقيه «شير هوشمند وضو» در ايران ساخته شد! احمدی نژاد راه مهار تخريب محيط زيست را تشريح کرد
|
================ ================ ================ ================ ================ ================
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>> ================ ================ ================ ================ ================ =========== =========== =========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است. ======
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است. ======
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند. ====== آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». ======
====== ====== |
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |