|
||
دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | عکس انتخابی | ويدئوها | کتابخانه | زنان | گروه ها | اسناد | نامه ها درباره سکولاريسم | فهرست نام نويسندگان | سال سوم ـ شماره 748 ـ جمعه 4 دی 1388 ــ 25 دسامبر 2009 | فهرست کليهء مقالات | English Section |
||
روز پس از تشیع جنازه آیت الله منتظری، برخی از روزنامه های دولتی به اشاره معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد از لقب «امام خامنه ای» برای رهبر جمهوری اسلامی استفاده کردند. لقب امام دادن به رهبری که در اوج بدنامی و نفرت در نزد افکار عمومی قرار دارد بار دیگر نشانه ای است از نعل وارونه ای که دستگاه تبلیغاتی و اتاق های فکر دولت احمدی نژاد بر سم یابوی خود زده اند. براساس یک نظرسنجی دولتی که نتایج آن اخیرا در اختیار برخی از مراکز قرار گرفته است، محبوبیت «امام خامنه ای» به نسبت سال گذشته بیش از «پانزده درصد» کاهش یافته است. این در حالی است که معمولا در نظرسنجی های دولتی پاسخگویان جرات ابراز مخالفت علنی و سند به دست دشمن دادن ندارند...>>> ================ خیره سری ِ لجوجانهء سیّدعلی خامنه ای موجب شد که نه تنها تیر به چند هدف نخورد، بلکه کمانه کرده و به خودش اصابت نمايد و تبدیل به موثرترین عامل در شکل گیری رستاخیز مردم ایران شود که با گام هایی استوار به سوی پیروزی پیش می روند. این خیره سری ِ لجوجانه خاصیت دیگری نیز داشت و آن تبدیل حکومت از استبداد مذهبی به استبداد نظامی است. این تبدیل نوع حکومت به نوبهء خود تحوّلی مثبت است؛ مثبت است زیرا پرده های فریبکاری دینی را دریده و به توده های مردم می فهماند که در برابر حکومتی ستمگر، تا بن دندان مسلّح، و به شدّت سرکوبگر و جنایتکار قراردارند. ================ مردم باورهای پیشین خود را غربال کرده و الک را بر دیوار آویخته اند. این است که مروجان ایدئولوژی های شکست خورده را هم از سفرهء باورمندی های خویش بیرون ریخته اند. از همین رو هم هست که آزادیخواهان دست در دست هم یک صدا – درون و برون مرز- برقراری حکومتی را خواستارند که دین را از عرصه حکومت بیرون نگاه دارد. آن ها می دانند «آزادی» حق همه انسان هاست و پدر معنوی ندارد و یک نفر هم داعیه دار آن نبوده است که بیایند و در پی اش بر سر و سینه بزنند. ================ جنبش مردمی ایران كه دارد روز به روز به انقلاب شبیه تر میشود و بر امید همهٌ آزادیخواهان میافزاید تداومی پیدا كرده كه نشان میدهد با تشر حكومت اسلامی متوقف نخواهد شد و اگر بتواند تحولی را كه لازم است پیدا كند، در تغییر نظام سیاسی مملكت توفیق حاصل خواهد نمود. در این میان چنان كه منطقی است، صحبت از رهبری هم به میان آمده است. میبینیم بسیاری هم میگویند و بحق هم میگویند كه به وجود رهبر نیاز هست و البته نامهایی هم مطرح شده كه میشناسیم و متأسفانه به هیچكدامشان هم اطمینان نداریم. باید اول نگاهی به مقدمهٌ جنبش بیاندازیم تا بعد برسیم به این جریان رهبر و نقشش در تحول آتی حركت. >>> ================ در این نوشتار با ارائه ی فهرست وارِ مهمترین رویدادها و روندهای کلانِ موثر در حیات سیاسی جامعه، و ذکر تاثیرات آنها بر حرکت های دانشجویی، تحولات جنبش دانشجویی ایران و فراز و فرودهای آن از انقلاب معلق 57 تا 16 آذر سال 88 مرور می گردد. برای راحتی کار، این دوران سیاه تاریخی به پنج دوره ی کوتاهتر تقسیم شده است. >>>
سردار سرلشگر بسيجی سيد حسن فیروزآبادی به گزارش واحد مرکزی خبرسردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی، عضو شورایعالی امنیت ملی کشور، طی سخنانی اظهار داشت: «اوباما نبایستی مانند پیشینیان خود فریب اطلاعات اپوزیسیون بی ریشه ایرانی را بخورد و فرصت های مثبت در ایران را از دست بدهد... صاحبان نفوذ در حکومت های آمریکا موفق شدند شعار تغییر اوباما را بی خاصبت کنند. هر چند بعضی شعارها، اقدامات و تحرکات سیاسی دولت اوباما در جهت تغییر مطرح شد، اما شاخص های اصلی که نشان دهنده تغییر است مشاهده نمی شود و سیاست های گذشته پایدار مانده و در آن تاکید می شود. یکی از این شاخص ها حجم سرسام آور بودجه دفاعی آمریکاست که انتظار می رفت در صورت پیشرفت تغییر، درصدی از آن کاسته و به حل مشکلات مردم آمریکا اختصاص یابد... اما امروز می بینیم بودجه 635 میلیارد دلاری آمریکا مجدداً پیشنهاد و تصویب می شود. آن چه مسلم است این بودجه بیش از 50 درصد هزینه های اضافی و بادکنکی را در خود دارد این مساله از ابعاد مختلف قابل کارشناسی است و مسئولین ذیربط می توانند صحت آن را تایید کنند... اوباما که هنوز هم تصور می رود به لحاظ وجدانی و اخلاقی در سردرگمی بسر می برد بهتر است به فکر مردم آمریکا باشد. او بایستی تأمل کند که در آتشی که صهیونیست ها و نظام سرمایه داری برایش افروخته اند نابود نشود». ================
|
جنبش اجتماعی مدرن نمی تواند شکست بخورد صد سال پيش مادران و پدران ما همانگونه می زيستند که هزار سال پيشتر؛ از دوران پيش از اسلام کشورشان نيز قرن ها عقب مانده تر بودند؛ در حافظهء تاريخی خود چيزی جز شکست و تسليم شدگی و تجاوز شدگی و بی هويتی نمی يافتند و حتی، برای سخن گفتن با خدای خويش، ناچار از بکار بردن زبان مهاجمی بودند که کلمه ای از آن را درک نمی کردند. ايرانی ِ عهد قاجار را با ايرانی امروزی که در خيابان های کشورمان ظاهراً سبز سيدی می پوشد اما از سبز رويش و تازگی و نو شدن می خواند، و روز به روز به طرح خواست های مبتنی بر سکولاريسم و حقوق بشر نزديک تر می شود، مقايسه کنيد تا دريابيد که ما، به مدد دو سه جنبش بزرگ و چند حرکت کوچک، تا چه حد راه آمده ايم. >>>
نیاز جامعه طاعون زده ما نه بازگشت به خمینی و بر قراری حکومت نوع او است بلکه ایجاد جامعه ای خرد ورز است که چشم از آسمان بریده و به قانون زمینی گردن نهد. منطقی تر نبود – به مثال - که آقایان موسوی و کروبی ضمن اعلام برائت خود، فرصت را برای دفاع از حق دگر اندیشی (یعنی برای کسانی که ساعتشان با آنها میزان نشده) بعنوان ارزشی والا – که در جامعه ی ما هیچگاه فرصت پاگیری نیافته است – مغتنم می شمردند و رنگارنگی جامعه ی متکثر ایران را برخ تمامت خواهان حکومتی میکشیدند؟ حتی از پایگاه ادعایی خود، هشیارانه تر نبود که حد اقل در حد آیت الله منتظری معصومیت را طلق مطلق دوازده امام شیعیان می شمردند؟ اینکه دیگر شعار ساختار شکنانه نیست، فقه شیعه است و مورد قبول همه ی صاحبان اجتهاد. >>>
یک فرصت بیمانند به ما روی آورده است. تودهء بزرگی، به یک معنی آن توده تعیین کننده، که میتواند وضع موجود را بشکند و دگرگون کند برای بیرون آمدن از هاویهای که در آن افتادهایم در جامعه پدید آمده است. به جنبش سبز از نظرگاههای گوناگون نگریستهاند و جای آن هم هست. من امروز میخواهم این جنبش را که از هر نظر یکی از مهمترین تکانهای اجتماعی و سیاسی دوران ماست در یک چشم انداز تاریخی بگذارم، یعنی وظیفهای که هر نسل (به معنی همه گروههای سنی) در رساندن جامعه خود به بالاترین سطح انسانیت روزگارش دارد. >>>
دینی که «حکومت» شد نه «معنوی» است نه «روحانی»اگر قرار باشد نیروهای سیاسی اپوزیسیون درون و بیرون از حکومت در راه تلاش برای «قانونمداری» و «گشایش سیاسی و فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی» به بهانههایی راه بر هرگونه نقد و چالشگری ببندند و اگر قرار باشد که خواستههای واقعی مردم دیده و شناخته نشوند و بر پایهی آن، برنامهای مشخص برای «تغییر» طرح نشود و همهی فرصتها، همچنانی که در دوران هشت سالهی ریاست جمهوری محمد خاتمی و اصلاحطلبان اتفاق افتاد، از دست برود و بار دیگر امید مردم به يأس و سرخوردگی بیانجامد، پس این اعتراضات چه سودی برای جامعه خواهد داشت بهجز هدر رفتن هزینههای سنگینی که مردم از جان و مال خود پرداخت خواهند کرد؟ >>>
سياست ما عين مداحي ماست! حاج منصور ارضي اعتماد - منصور ارضي، مداح حامي دولت که مداحي هايش به واسطهء موضع گيري هاي سياسي و حملات تندي که به منتقدان دولت مي کند معروف است، در مصاحبهء مفصلي با رجانيوز، انتقادهاي وارد به نحوه مداحي ها را رد و از نحوهء روضه خواني اين طيف از مداحان دفاع کرد. وي گفت: «مي گوييم مداح نبايد خبرنگاري روضه بخواند. الان شما خبرنگاريد. خبر مي بريد. اما يک وقت خودتان اهل اين موضوع هستيد، اهل اين صحنه ايد. آن وقت نوع تبيين شما از مساله متفاوت مي شود.» وي افزود: «سياست عين مداحي ماست. امام مي فرمايند، مدرس هم مي گويد، که سياست ما عين ديانت ماست. دين ما چيست؟ به ما بگوييد. دين ما عاشوراي ماست. سياست عين عاشوراست. يعني همه حرکت هاي امام حسين سياسي بوده اما سياسي کاري نبوده است. چه مرضي افتاده در اين افراد که مدام مي گويند چرا مداح ها اين طور مي کنند؟» ارضي تصريح کرد: «مجله اي منتشر مي شود که پشتوانه آن سازمان تبليغات و شهرداري است. در آن بيان مي کند که نبايد مداح سياسي باشد. «أرضيتم بالحياه الدنيا» راضي شديم به متاع دنيا. اينها مي گويند روضه امام حسين(ع) بايد تعزيه يي باشد. براي اينها خوب است. اما تعزيه يي که به کسي برنخورد. اما اگر امام حسين(ع) را براي مردم ترسيم کردي که از ما اين کار را مي خواهد واکنش نشان مي دهند. اما امروز برعکس شده است و ما همه از امام حسين(ع) طلبکاريم که اين حاجت آن حاجت را بده و... اما الان مي بينيم که امام حسين(ع) از ما تکليف خواسته است براي دين. امام (ع) که به ما التماس نمي کند. بدانيد که نهضت مداح ها هم در طول تاريخ، با اين وضعيت درست شده و براي غير سرخم فرود نياورده است الا خدا و اهل بيت(ع) و از هيچ کس هم نمي ترسد. آفت هاي مداحي که در اين چند ساله نمود پيدا کرده، گفته مي شود در مداحي ها غلو مي شود، دروغ خوانده مي شود، جرياني در سال هاي اخير بيشتر هم در صدا و سيما مطرح مي شود، به جاي اينکه رسالت اصلي مداحي را بررسي کند، آسيب شناسي مداحي را پيگيري مي کند. در رابطه با اين آسيب ها و رويکردهاي آسيب شناسانه بفرماييد.» وي افزود؛ «اينها را من حاشيه سازي مي دانم. حاشيه سازي براي هر گروهي هست. بحث پزشکي را اگر بنده که در اين زمينه تخصصي ندارم، دست بگذارم آسيب هاي زيادي دارد در حالي که پزشک امين خانواده است. اينقدر آسيب دارد اما چطور در برنامه ها اينها را نمي گويند. کار خوب را بگوييد. اين مطالب را براي چه مي گوييد؟ در جايي مي بيني يک مجري تلويزيون که هيچ سنخيتي هم با اين مباحث ندارد شروع مي کند به تخريب، اينها آفت است. شخصي آمده است با يک قيافه خاصي مي خواهد وارد مجلس اهل بيت شود، يک آدم نادان چنان اين مجالس را براي اين شخص زير سوال مي برد که طرف مي گويد بهتر است بروم دنبال فسق و فجور خودم، آفت اين است که بنده بيماري ها و دنياپرستي هاي بعضي ها را بگويم که چه بر سر آقا آوردند.» وي در پاسخ به اين انتقاد که جرياني در مداحي از روحانيت فاصله گرفته است، گفت؛ «به اين بهانه ها مي گويند اينها مسلمان هم نيستند اما ما غير از اينکه با روحانيت اصيل و صاحب ولايت و ولايتمدار ارتباط داريم همديگر را هم تاييد مي کنيم، عيوب همديگر را مي پوشانيم و مثل حروف يرملون عمل مي کنيم، اما با آن روحاني که دنيا گرفته، فساد گرفته، کاري نداريم. حرفم چيست؟ اين است که اينها سنگ انداختن است. شبهه يعني سنگ انداختن. تا سنگ را از جلوي خود کنار بزنيم طرف دو کيلومتر جلو رفته.»
استقبال بی نظير مردم شيراز از موکب رئيس جمهور محبوب شان
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 746 ـ چهار شنبه 2 دی 1388 ـ 23 دسامبر 2009
کمپين يک ميليون امضا پس از جنبش سبز
حقوق بشر، زنان و جایگاه آنان درجنبش سبز
اعتراض به حجاب اجباری یا دفاع از مردانگی؟
بخش کوتاه و گويا ازدواج دختران دانش آموز براي جلوگيري از گسترش فساد در جامعه زهرا سجادي، سرپرست مرکز امور زنان و خانوادهء رياست جمهوري کتابهای درسی دخترانه و پسرانه میشود حاجی بابایی، وزير آموزش و پرورش ازدواج موقت در شناسنامه ثبت نميشود عبدالرضا مرادي؛ نايب رئيس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس
شماره 745 ـ سه شنبه 1 دی 1388 ـ 22 دسامبر 2009
آیت اله منتظری؛ هم نظریه پرداز ولایت مطلقه فقیه وهم قربانی آن!
رابطهء دو شعار با «جنگ برای صلح»
قانون یا مجری قانون؛ مشکل در کجاست؟
بخش کوتاه و گويا اگه تو انتخابات تقلب نمی شد...نينا گرين، در فيس بوکرادیکالیسم سبز، زبان سرخ دارد! يک کلمهء وحشت زده از مادر عروس
شماره 744 ـ دو شنبه 30 آذر 1388 ـ 21 دسامبر 2009
منتظری «ابتلائات دنيوی» داشته و خامنه ای مغفرت خواه او شده است!..
خامنه ای منصب اش را از منتظری دارد منصبی که منتظری فريفته اش نشد اما خامنه ای بخاطرش دست به جنايت زد
سوگواری
و هیستری
خواست مردم ايران يک حکومت سکولار است، حتی اگر واژهء سکولار را نشنيده باشند در برنامهء تفسير خبر صدای آمريکا به ميزبانی مهدی فلاحتی و با حضور علی افشاری و مرتضی سيمياری
قلميات حميدرضا رحيمی در قلمروی طنز
شماره 743 ـ يک شنبه 29 آذر 1388 ـ 20 دسامبر 2009
در گفتگوی فرامرز فروزنده با اسماعيل نوری علا
چرا «جدايی نهاد دين از نهاد سياست» يکی از مولفههای اصلی دمکراسی است؟
جنگ نرم جمهوری اسلامی عليه مخالفان
نامه ای سرگشاده به «شاهرخ مشکين قلم»
فراز هايي از سخنان گهر بار امام خميني (ره) (بمناسبت هتک حرمت به تصويرامام راحل) تهيه شده بوسيلهء هيأت ديوانگان حضرت سکينه
آخرين اختراعات در عصر ولايت فقيه «شير هوشمند وضو» در ايران ساخته شد! احمدی نژاد راه مهار تخريب محيط زيست را تشريح کرد
شماره 742 ـ شنبه 28 آذر 1388 ـ 19 دسامبر 2009
اشتباه اساسی در نحوهء طرح سکولاريسم در ايران
شکستن هرچه بيشتر بت در هم شکسته تکه ای از مقالهء محمدعلی اصفهانی>>>
|
================ ================ ================ ================ ================ ================
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>> ================ ================ ================ ================ ================ =========== =========== =========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است. ======
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است. ======
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند. ====== آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». ======
====== ====== |
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |