|
||
دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | عکس انتخابی | ويدئوها | کتابخانه | زنان | گروه ها | اسناد | نامه ها درباره سکولاريسم | فهرست نام نويسندگان | سال سوم ـ شماره 775 ـ پنج شنبه 1 بهمن 1388 ــ 21 ژانويه 2010 | فهرست کليهء مقالات | English Section |
||
از رواج سکولاریسم در جامعه جلوگیری میكند بخشی از سخنان سید محمّد خاتمی در دیدار با پنجاه تن از بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی پس از انتخابات چنين است: «متأسفانه اتفاقات و عملكردهای ماههای اخیر سبب شده است به وجهه جمهوری اسلامی در افکار عمومی داخل و خارج از کشور ضربه وارد شود... دروغهای بسیاری در این روزها گفته شده و وعدههای بسیاری داده شده است اما مردم میبینند كه تشکیلاتی که عهده دار امور آنان است كارچندانی انجام نداده و مشکلساز نیز شده است. در نتیجه مردم متوجه میشوند كه بسیاری از معترضان بدخواه نیستند و اعتراض آنان به جا است. معترضان و منتقدان و اصلاحطلبان با تاكید بر حفظ معیارها و اصول اصلی انقلاب و تعهد به قانون اساسی پیش میروند...==================
اگر کمی صريحتر در صدا و سيما حرف بزنيم، اگر تصاوير تشييع پيکر آيت الله منتظری را از صدا و سيما پخش کنيم، اگر علی مطهری و مصطفی کواکبيان ميهمان شبکه سوم سيما باشند، اگر در چشم باد و آشپز باشی از تلويزيون ايران پخش شود مي توان دکان ويکتوريا و شباهنگ و زن امروز و ۶۰ دقيقه را کساد کرد. باور کنيد که مي توان گزارش مجلس درباره کهريزک را سانسور نکرد تا مردم با تمام وجود به نظام اطلاع رسانی کشور اعتماد کنند. >>>================== جنبش دمکراتيک مردم و فقدان برنامه ی هدفمند
در خوش بينانه ترين تصوٌر ممکن، فرض را براين بگذاريم که احمدی نژاد به قوٌه ی عقل مجهٌز بشود و داوطلبانه "استعفا" بدهد و مثلأ مير حسين موسوی يا کروبي جای او را بگيرند. خب، چه خواهد شد؟ آيا چيزی تغيير خواهد کرد و اوضاع به شدٌت نابسامان و فلاکت بار سي سا له ی مملکت رو به بهبود خواهد رفت؟ به باور من نه. ما در بهترين شقٌ ممکن، تازه به دوران هشت ساله ی رياست جمهوری محمد خاتمي باز مي گرديم که هيچ تغيير اساسي و بهبودی در جهت دمکراتيزه کردن سياست و اقتصاد صورت نگرفت. او حتيٌ اگر هم مي خواست کاری دراين راستا انجام بدهد نمي توانست. و نتوانست. يک رئيس جمهور و يا هر نماينده ی "منتخب" مردم در نظامي که تمام قوانين آن را شرع و مذهب تعيين و ولي فقيه اش تکليف مي کند چه نقشي مي تواند داشته باشد؟ آيا جز اينکه به يک مهرهً تزئيني و عروسکي تبديل شود نقش ديگری دارد؟ >>> ================== موهای زنان پیاده نظام دشمن اند
پارسال که در يکي از خطبه هاي نماز جمعه بر اين مساله تاکيد کردم که افراد بي حجاب پياده نظام دشمنان هستند برخي از سايت هاي اطلاع رساني و روزنامه ها با اهانت هايي عنوان کردند امام جمعه مشهد چقدر خشن سخن مي گويد و اگر زنان و دختران معصوم مقداري از موهايشان از زير چادر و روسري پيدا باشد که نمي توان گفت به پياده نظام دشمنان تبديل شده اند. حال بخوبي ديديد که آن بي حجابي ها و منکرات موجب سست شدن اعتقادي مردم و جوانان و يکي از زمينه هاي موثر در ايجاد فتنه ها و اهانت به ارزش ها و مقدسات در روز عاشورا تبديل شد و مصداق بارز بي حجاب - پياده نظام دشمن - به خوبي خود را در اين فتنه ها و اغتشاشات نشان داد. >>> ==================
منيژهء نوبخت ـ الهام امين زاده ـ ازدواج مجدد از احکامی است که در قرآن و موازین اسلامی آمده و نباید مغرضانه با آن برخورد شود بلکه میتوان ازدواج مجدد را راهکاری برای رهایی خانوادههایی که به بن بست رسیدند در چهار چوب قانون دانست. >>> ==================
================ |
چند روز پيش آیت الله خامنه ای به معترضان در ۲۲ بهمنی که در راه است هشدار داد!کـِی بود؟ سه دهه پيش؟ همان زبان و همان تهديد؟ بايد ديد...
در ستایش سکولاریسم به مثابه اندیشه ای مدرن و دمکراتیک از عجایب روزگار اما این است که باید نه خطاب به مردم، بلکه در گوش سنگین حامیان به اصطلاح روشنفکر و سکولار اصلاح طلبان دینی فریاد زد که: بزرگواران! در عرصه سیاست و حکومت، بدون ورود به عرصه عرفی گرائی و بدون خروج از دایره قیودات مذهبی و اندیشه ی سنتی امکان دسترسی به جامعه ای مدرن و دمکراتیک و نو غیرممکن است . پروژه استقرار دمکراسی در ایران با همگامی و یاری اصلاح طلبان مذهبی و حکومتی به دفعات و به سختی شکست خورده است. جنبش ترقی خواه و نو اندیش ایران باید از راهکارها، تجارب و خصوصیاتی که در تاریخ معاصر ایران، منطقه و جهان وجود دارد بهره و پند گیرد و خود را با راه کارهای ارائه شده از جانب اصلاح طلبان شکست خورده حکومتی همراه نکند. >>>
صف آرایی در تقابل با رژیم جمهوری اسلامی این روزها تلاش کنشگران سیاسی و همچنین اندیشه ورزان اجتماعی در تقابل با طرح ارائه شده از سوی اقای موسوی و سپس گروه موسوم به اتاق فکر، این پرسش را میتواند به همراه اورد که چرا قادریم تنها در هنگامه های تنگناهای تقابل به سازماندهی اندیشه خود دست یابیم؟ سی سال فرصت داشته ایم تا همایشی را پدید بیاوریم اما یا نخواستیم و یا نتوانستیم. هنوز هم نمی دانیم آیا نیروی سکولار قادر است به آرایش و چگونگی حضور اجتماعی خود دست یازد؟ و اگر قادر گردید در چه سطحی از کمیت اجتماعی نقش خود را تصویر خواهد نمود؟ >>>
در باب سکولاریسم ستیزی آقای خاتمی و دیگر دوستان نکته تاسف بار در سخنان آقای خاتمی آنجاست که ایشان می کوشد به مانند علی خامنه ای و انصار وی، خواست سکولاریسم و رواج آن را به «عامل بیگانه» و «دشمن فرضی» نسبت دهد، بدون توجه به این واقعیت که بسیاری از کسانی که خواهان جدایی دین از سیاست و برپایی جمهوری تمام عیار هستند، از حلقه یاران و حامیان خود ایشان، از مومنین و دینداران مسلمان و از اعضای با سابقه و موثر جنبش اصلاح طلبی در داخل ایران می باشند. ایشان گرچه به درستی دلیل افول دین در جامعه ایران را به نارضایتی از حاکمیت دینی نسبت داده اند، اما با بی انصافی تمام رویکرد به سکولاریسم را نه آنچنان که هست به عنوا یک «فرصت» و راه گذار به مدرنیته در عین حفظ احترام و منزلت دین و روحانیون، بلکه به منزله «تهدیدی» برای جامعه ایران معرفی نموده اند. >>>
اگر بنا باشد که حکومت ولایت مطلقه فقیه تنها با دو کلمه توصیف شود، من آنرا حکومت "دیر و کم" می نامم. این حکومت، که می کوشد ناکارآمدی و ناتوانی اش در درک مسائل و یافتن راه حل برای آنها را پشت پرده "مقدّس و الهی" پنهان کند، بطور مداوم براین طبل می کوبد که گویا عدّه ای "برانداز" در صدد نابودی اش هستند. غافل از این که هیچ نیرویی براندازتر از خودش نیست و اگر بخت برخورداری از اپوزیسیونی ناکارآمدتر از خود را نداشت، ساله ها بود که از بین رفته بود! گفتم حکومت "دیر و کم" زیرا مانند پزشک ناشی و دستپاچه ای که به دلیل ناتوانی در تشخیص بیماری، دائم داروهایی را که تجویز می کند تغییر می دهد و میزان آنها را کم و زیاد می کند، نتیجه ای جز فرستادن بیمار بخت برگشته به سینه گورستان نمی گیرد. >>>
اين ويدئوی يک ساعته شامل سی امين برنامه از سلسله گفتارهای اسماعيل نوری علا با عنوان «حستاری در فرهنگ شناسی» است که، در عين حال، هفتمين بخش از فصل دهم اين جستار محسوب می شود. برای دريافت يا شنيدن فايل کم حجم صوتی اين برنامه ها به آرشيو آنها در سايت شخصی نوری علا مراجعه کنيد.
ریال ایران تنها از واحد پول سائوتام و ویتنام با ارزش تر است تازه ترین ارزیابی ها از ارزش برابری واحد پول کشورهای مختلف جهان در برابر دلار آمریکا حاکیست، ریال ایران تنها از واحد پول سائوتام و ویتنام با ارزش تر است. این در حالی است که 5 سال قبل خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده بود، ریال ایران دهمین پول کم ارزش دنیاست. بر اساس آن گزارش در سال 2005 میلادی (1383 خورشیدی) هر دلار آمریکا برابر 8 هزار و 764 ریال بود، کم ارزش ترین پول خارجی در برابر دلارآمریکا لیر ترکیه بود که هر دلار آمریکا بیش از یک میلیون و 500 هزار لیر ترکیه ارزش داشت. این گزارش اعلام کرده بود، ارزش برابری پول کشورهای اکوادور، غنا، اندونزی، ماداگاسکار، موزامبیک، رومانی، سائوتام و ویتنام هم از ایران کمتر است. ارزش برابری پول این کشورها را در برابر یک دلار آمریکا برابر 25 هزار سوکر اکوادور، 9 هزار و 45 کدی غنا، 9 هزار و 92 روپیه اندونزی، 10 هزار و 200 فرانک ماداگاسکار، 20 هزار و 865 شیکل موزامبیک، 33 هزار و 424 لئو رومانی، 8 هزار و 898 دوبرا سائوتام و 15 هزار و 757 دونگ ویتنام اعلام شده بود. به گزارش خبرآنلاین، حال 5 سال بعد و همزمان با پایان کار دولت نهم و آغاز به کار دولت دهم، 1.4 لیر ترکیه در برابر 1 دلار مبادله می شود. 2040 فرانک ماداگاسکار هم به ازای یک دلار آمریکا داد و ستد می شود. همچنین 31.19 شیکل موزامبیک هم 1 دلار آمریکا ارزش دارد. 10 هزار کدی غنا هم در برابر یک دلار آمریکا داد و ستد می شود. 9223 روپیه اندونزی نیز معادل یک دلار آمریکاست. همچنین هر دلار آمریکا در برابر 2.89 لئوی رومانی مبادله می شود. واحد پول اکوادور هم به دلار آمریکا تغییر یافته است. بر این اساس در حالی که هم اکنون هر دلار آمریکا با 10 هزار 20 ریال در بازار تهران مبادله می شود، 15560 دوبرای سائوتام یک دلار ارزش دارد و 18420 دونگ ویتنام با یک دلار آمریکا هم ارزش است. بدین ترتیب ریال ایران در فاصله 5 سال به سومین پول کم ارزش جهان در برابر دلار آمریکا تبدیل شده است. این در شرایطی است که دلار زیمباوه که بحران تورمی و پولی شدیدی را طی سال های اخیر داشته هم اکنون از ریال ایران با ارزش تر است و 368.49 دلار زیمباوه یک دلار آمریکا ارزش دارد. گفتنی است حفظ ارزش پول ملی مهمترین وظیفهء بانک مرکزی است.
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 773 ـ سه شنبه 29 دی 1388 ـ 19 ژانويه 2010
روزنامهء صبح
اولين همايش ِ «خودجوش ِ» حاميان رئيسجمهور در پشت درهاي بسته تالار كشور
شماره 772 ـ دو شنبه 28 دی 1388 ـ 18 ژانويه 2010
دو مقاله ار مفسران اصلاح طلب مذهبی داخل کشور
شماره 771 ـ يک شنبه 27 دی 1388 ـ 17 ژانويه 2010
شعری از علی یحیی پور (سل تی تی)
مناظرههای تلويزيونی ملتزم به اصولی باشند
شماره 770 ـ شنبه 26 دی 1388 ـ 16 ژانويه 2010
آیا پیام جنبش سبز مردم ایران را شنیده اند؟
یک دسته ی گل کو، اگر آن باغ بدیدید؟
شماره 769 ـ جمعه 25 دی 1388 ـ 15 ژانويه 2010
منطق ماقبل تاريخ دراصلاح طلبی مذهبی جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
رمزگشایی از رویکرد جدید حکومتوبلاگ سهرابستان
سترونی سنت ایرانی در چالش گفتمان غالب
آيتالله حائري عضو هیئت ریسه فدراسیون تیراندازی شد
|
================ ================ ================
================ ================
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>> ================ ================ ================ ================ ================ =========== =========== =========== =========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است. ======
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است. ======
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند. ====== آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». ======
====== ====== |
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |