|
||
دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | عکس انتخابی | ويدئوها | کتابخانه | زنان | گروه ها | اسناد | نامه ها درباره سکولاريسم | فهرست نام نويسندگان | سال سوم ـ شماره 758 ـ دو شنبه 14 دی 1388 ــ 4 ژانويه 2010 | فهرست کليهء مقالات | English Section |
||
امروز 50 سال از مرگ نيما يوشيج گذشت او 90 سال پيش در منظومه افسانه سروده بود: حافظا! این چه کید و دروغ است کز زبان می و جام ساقی است؟ نالی ار تا ابد، باورم نیست که بر آن عشق بازی که باقی است من بر آن عاشقم کو رونده است...
پيوندها: متن اعلاميه ======== ابهام آفرينی يک بيانيه ی سياسی! آخرين بيانيه ی آقای موسوی... منشاء هزارگونه تفسير و تعبير شده و، اکنون که فقط چهل و هفت هشت ساعتی از صدور آن گذشته، تعداد زيادی مقاله و يادداشت و گفته های تلويزيونی و راديويي و اظهار نظر درباره ی آن در نشريات و سايت های مختلف منتشر شده است که نويسندگان و گويندگانشان همگی در حال توضيح دادن اين نکته هستند که بيانيه ی آقای موسوی «می خواهد چه بگويد!» همگی اين افراد دشمن يا رقيب سياسی آقای موسوی نيستند که، چون آقای رضايي، شتابزده بيانيه ی ايشان را نوعی عقب نشينی و برسميت شناختن دولت احمدی نژاد بخوانند، بلکه دوستان نزديک ايشان، يعنی کسانی چون آقای سازگارا و آقای مخملباف که به سخنگوی ايشان در خارج کشور معرفی شده اند و نسبت به ايشان حسن نيت دارند، نيز ناچار شده اند در مورد اينکه آقای موسوی «می خواهد چه بگويد» توضيح دهند... >>> ================
در راهکارهای هفت گانهأ آقای علی مطهری هیچ گونه اشاره ای به دو طرف اصلی قضیه یعنی "مردم" و "رهبری" نشده است. اینکه آقای خامنه ای به خون ریخته شده در ماه محرم حتی به صورت نمایشی واکنشی نشان ندادند و مسلمانان جهان در این ایام شاهد خشونت و خونریزی در حکومتی که خود را ام القری مسلمانان جهان می داند بودند. بر فرض اینکه آقای خامنه ای تضمین کنند که حکومت در آینده براساس قانون اساسی، حقوق بشر، عدالت اجتماعی، اراده مردم، دور از استبداد کشور اداره شود. پس مردم و بحران دینی کشور چه می شوند؟ مردم، مردمی که از تریبون های رسمی دولت "خس و خاشاک" و "رجاله بی دین و رقاصه هرزه" خطاب شدند، به قول نلسون ماندلا آیا اگر ببخشند می توانند فراموش هم بکنند؟ >>> ================ فصل هفتم از کتاب «درد اهل ذمه» غیر مسلمانان در کشورها و جوامع اسلامی در مقاطعی از تاریخ مجبور بوده اند که از نوع خاصی از لباس و یا پوشش استفاده کنند و یا علامت مشخصه ای را در روی لباس و یا کلاه خود داشته باشند، تا بدین وسیله از مسلمانان متمایز باشند و مسلمانان بتوانند با این تفاوت ها آنان را تشخیص دهند. در پاره ای از مواقع آن ها مجبور بودند که از لباس های خاص استفاده کنند و یا لباس هایی به رنگ های مشخصی مانند عسلی (زرد) یا آبی در بر کنند و یا اجبار داشتند که وصله هایی به اندازه های مشخص و رنگ های معینی بر روی سینه و یا در پشت و یا روی کتف خود بدوزند.
جای خالی قضات با حال دههء شصت! آقای احمد جنتی خطیب نماز جمعه یازدهم دیماه تهران در بخشی از سخنان خود با تکرار اتهامات واهی نظیر اهانت به مقدسات، حرمت شکنی عاشورا و پاره کردن عکس بنیانگزار جمهوری اسلامی که محور تخریب جنبش سبز و تحریک افکارعمومی علیه آن در مقطع اخیر را شکل داده است، ضمن حمله شدید به معترضان، با مفسد فی الارض خواندن تظاهرکنندگان و مشابه دانستن آنان با افرادی که در اوایل انقلاب به همین جرم مجازات شده اند با انتقاد از دستگاه قضایی مدعی شد که اگر مانند دادگاههاي اوايل انقلاب عمل می کردند اين قائله خيلي زودتر تمام شده بود! دبیر شورای نگهبان به دستگاه قضايي آمرانه گفته است: افرادي كه بايد دستگير شوند سريعا بازداشت شوند و اگر كسي هم دستگير شد پس از گذشت چند روز آزاد نشود تا به فتنهگري خود ادامه دهد اين افراد ديگر هدايت نميشوند و برای رسيدگي به پروندههاي آنها بايد از قاضيهايي مانند قاضيهاي سال پنجاه و هفت استفاده كرد، نه قاضيهاي بيحال! همچنین در خبرها آمده بود دادستان کل کشور گفته است که دستگاه قضایی مصمم است حداقل سه تن از بازداشتشدگان روز عاشورا را که «محارب» شناخته شدهاند محاکمه و حکم اعدام آنها را به اجرا درآورد.
شاکیان دادگاه روزنامه سلام از چپ به راست: کامران دانشجو (رییس ستاد انتخابات کشور و وزير علوم فعلی)- محمود احمدی نژاد (استاندار اسبق اردبیل و رییس جمهور فعلی)- درویش زاده (نماینده دزفول در مجلس پنجم)- حمیدرضا ترقی (عضو ارشد موتلفه) عکس از حسن سربخشیان ================ |
بی نياز از شرح
کردستان و جنبش سبز: سکوتی به بلندی فریاد افکار عمومی مردم کردستان با دیدگاه های آن دسته از رهبران جنبش که معتقد به گذار به دمکراسی و ایجاد یک نظام دمکراتیک سکولار هستند قرابت بسیار بیشتری دارند تا دیدگاه سازندگان بت از آیت الله خمینی. از این منظر معتقدم رهبران سکولار جنبش چنانچه قادر به درک درست از شرایط اجتماعی و خواست مردم کردستان بوده و با مردم کرد رو راست باشند از شانس بالاتری برای جلب اعتماد کردها و نيز سایر اقلیت های ملی ایران برخوردار خواهند بود. طبیعی است از ما مردم کردی که بیشترین ستم ها را از همین جمهوری اسلامی و هر دو ولی فقیهش دیده ایم نباید انتظار فداکاری و حمایت از معتقدین به "جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر" را داشته باشيم. >>>
«جمهوری اسلامی دموکراتیک ایران»
يا خیانت به جنبش سبز مردم بپا نخواسته اند که از این خیزش«ثواب اخروی» و «فیض الهی» ببرند. مردم بدين سودا بپا نخواسته اند که شربت شهادت شیرین است و ما را بسوی خدا می برد. اگر چنین باشد بهتر است دوستان علاقمند به اين مسائل همین فردا به ایران بازگردند. مردم، به ستوه آمده از ظلم ستمگران، برخواسته اند تا حق خود را بستانند و در اين راستا راهی جز اهدای جان و مال خود ندارند؛ امری که بسيار هم ناشیرین است اما آنها چارهء دیگری ندارند جز مقاومت و ايثار. در این ميان «شعارهای یزیدی ـ حسینی» عاقبت خوشی ندارند همانگونه که تا کنون هم نداشته اند. باید از این ادبیات فاصله گرفت، باید از اسلامیزه کردن جنبش ضد استبدادی مردم ایران جلوگیری کرد؛ و این ترفند قدیمی برای جلوگیری از استقرار سکولاریزم و دموکراسی در ایران را خنثی نمود. >>>
واژههای سکولاریزم و لائیسیته (معادل آن در زبان فرانسه)، در فرهنگ سیاسی جامعهی ما واژههایی به نسبت تازه وارد هستند. این واژهها همان گونه که جا بیفتند، کاربرد خواهند داشت و اگر با ضریب خطای بالایی جا بیفتند، پریشانی زبانی و معنایی میان ما و متون کلاسیک و امروزی پدید خواهند آورد. اگر واژهها را بد تعریف کنیم، هنگام مطالعهی متون زبانهای دیگر دچار بد فهمی خواهیم شد. زیان بار ترآن است که تعریفهای نا دقیق و غلط را سر مشق پرکسبس اجتماعی- سیاسی قراردهیم. این بدفهمیها کدامند؟ >>>
اخيراً ديده شده پیام های خوانندگان نامرئی کيهان، حتا اگر در پیوند با گوجه فرنگی، چاله، شیر یارانه ای، جواز ساختمان، انرژی هسته ای، گروه 1+5 (که فدوی نمی داند سرانجام کی می خواهد 6 بشود!) باشد، حتماً به درخواست "دستگیری یا محاکمه ی سران فتنه" ختم می شوند! و مؤمنان نیز البته از اهمال قوه ی باء (قوه ی قضائیه – م) در دستگیری و اخذ اقاریر لازم! از آنان، انگشت بیست و یکم خود را، شدیداً به دندان حیرت خشم آلود گرفته اند! >>>
بیانیه هنرمندان درباره وقایع اخیر: بیانیه ده نمکی، اکبرعبدی، حجت الاسلام پناهیان به گزارش فارس، جمعی از به اصطلاح هنرمندان کشور درباره وقایع اخیر و با ادعای اهانت شدن به خمینی بیانیهای منتشر و «هتک حرمت امام» را محکوم کرده اند. در این بیانیه آمده است: «ای خمینی (ره) کبیر، سلام خداوند و صالحان درگاهش بر تو باد. ای آموزگاری که بر صفحه بلند عزت تاریخ ایستادهای. سلامت میگوییم و در قلب شیدائیمان مأوایت میدهیم و آزادترین ترانههای رها شده از ورای سیمهای خاردار، میلههای سیاه و سیاهچالههای ستم در دوران طاغوت را دوباره نثارت میکنیم. ما در سایه دستان امن مخلص و پر از ایمان و آزادیخواهی تو و خلف صالحت مأوا داشته و نام داریم و در نزد پروردگار عالمیان، با عشق به راه تو، روی سپید و آبرومندیم».
محمد یوسف رشیدی در روز ششم آذر سال جاری در خانهء پدری خود در نوشهر توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد و تنها خبری که از خانواده اش در اختیار دوستان وی قرار گرفته است خبر اعتصاب غذای او در بازداشتگاه اداره ی کل اطلاعات اطلاعات استان مازندران است. محمد یوسف رشیدی یکی از فعالان دانشجویی چپگرای دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران است که در اعتراضات دانشجویی علیه حضور احمدی نژاد در دانشگاه نقش برجسته ای داشت و از زمان سخنرانی محمود احمدی نژاد در دانشگاه پلی تکنیک در تعلیق از تحصیل به سر می برد. او در هنگام سخنرانی احمدی نژاد پلاکارد بزرگی را در مقابل او بالا برده برد که روی آن نوشته شده بود: «رئیس جمهور فاشیست، پلی تکنیک جای تو نیست».
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 756 ـ شنبه 12 دی 1388 ـ 2 ژانويه 2010
برآورد مقامات حکومت ایران از اوضاع کشور
مردم منتظر اطلاعیه و بیانیه نمی مانند بیانیهء شمارهء ۱۷ میرحسین موسوی
عقب نشينی ديرهنگام موسوی و شروع يک حرکت تازه نامهء محسن رضايي به علی خامنهای
تا حکومت سکولار نشود، نمیتوان امیدی به استقرار حقوق بشر و دموکراسی داشت گفتگوگر: کيواندخت قهاری از صدای آلمان
شماره 755 ـ جمعه 11 دی 1388 ـ 1 ژانويه 2010
جنبش سبز به كجا مى خواهد برود؟ تأملاتى پيرامون استراتژى و تاكتيك ها
«جمهوری اسلامی، نه يک کلمه کمتر و نه يک کلمه بيشتر» ويدئوی سخنرانی امام خمينی، در قم، پس از اجرای رفراندوم فروردين 1358 برای توجه آنها که هنوز به چند و چون مبانی «دوران طلائی خمينی» و دلايل خواست کنونی ما برای برقراری حکومت سکولار در ايران پی نبرده اند
تجديد بيعت «كفنپوشان ورامين» با مقام معظم رهبري
شماره 754 ـ پنج شنبه 10 دی 1388 ـ 31 دسامبر 2009
جنبش سبز به كجا مى خواهد برود؟ تأملاتى پيرامون استراتژى و تاكتيك ها
نگاهی به دست آوردهای سیاسی ترین تشییع جنازهء چند دههء اخیر!
شماره 753 ـ چهار شنبه 9 دی 1388 ـ 30 دسامبر 2009
چگونه آموختيم که از شرایط و اتفاقات نترسیم
به زنان این سو و آن سوی دیوار فکر کن
زندان زنان، نماد بحران های مرد سالاریزینب بایزیدی
(يادگار روزهای زندگی در ترکيه)
روایت بهارهء رهنما از امر و نهیها در رادیو - تلویزیون جمهوری اسلامی
شماره 752 ـ سه شنبه 8 دی 1388 ـ 29 دسامبر 2009
دينْجداخواهی و دولتْجداخواهی
فرافکنی های بانوی "نوبل"، شیرین عبادی در پیامی خطاب به «پدر» خوانده اش، آیت الله منتظری
اگر سال 57 بود باز پشت خمينی می ايستاديم!
|
================
================ ================ ================ ================
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>> ================ ================ ================ ================ ================ =========== ===========
=========== =========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است. ======
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است. ======
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند. ====== آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». ======
====== ====== |
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |