|
||
دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | عکس انتخابی | ويدئوها | کتابخانه | زنان | گروه ها | اسناد | نامه ها درباره سکولاريسم | فهرست نام نويسندگان | سال سوم ـ شماره 759 ـ سه شنبه 15 دی 1388 ــ 5 ژانويه 2010 | فهرست کليهء مقالات | English Section |
||
بی نياز از شرح ================ افکار عمومی مردم کردستان با دیدگاه های آن دسته از رهبران جنبش که معتقد به گذار به دمکراسی و ایجاد یک نظام دمکراتیک سکولار هستند قرابت بسیار بیشتری دارند تا دیدگاه سازندگان بت از آیت الله خمینی. از این منظر معتقدم رهبران سکولار جنبش چنانچه قادر به درک درست از شرایط اجتماعی و خواست مردم کردستان بوده و با مردم کرد رو راست باشند از شانس بالاتری برای جلب اعتماد کردها و نيز سایر اقلیت های ملی ایران برخوردار خواهند بود. طبیعی است از ما مردم کردی که بیشترین ستم ها را از همین جمهوری اسلامی و هر دو ولی فقیهش دیده ایم نباید انتظار فداکاری و حمایت از معتقدین به "جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر" را داشته باشيم. >>> ================ «جمهوری اسلامی دموکراتیک ایران»
يا خیانت به جنبش سبز مردم بپا نخواسته اند که از این خیزش«ثواب اخروی» و «فیض الهی» ببرند. مردم بدين سودا بپا نخواسته اند که شربت شهادت شیرین است و ما را بسوی خدا می برد. اگر چنین باشد بهتر است دوستان علاقمند به اين مسائل همین فردا به ایران بازگردند. مردم، به ستوه آمده از ظلم ستمگران، برخواسته اند تا حق خود را بستانند و در اين راستا راهی جز اهدای جان و مال خود ندارند؛ امری که بسيار هم ناشیرین است اما آنها چارهء دیگری ندارند جز مقاومت و ايثار. در این ميان «شعارهای یزیدی ـ حسینی» عاقبت خوشی ندارند همانگونه که تا کنون هم نداشته اند. باید از این ادبیات فاصله گرفت، باید از اسلامیزه کردن جنبش ضد استبدادی مردم ایران جلوگیری کرد؛ و این ترفند قدیمی برای جلوگیری از استقرار سکولاریزم و دموکراسی در ایران را خنثی نمود. >>> ================ واژههای سکولاریزم و لائیسیته (معادل آن در زبان فرانسه)، در فرهنگ سیاسی جامعهی ما واژههایی به نسبت تازه وارد هستند. این واژهها همان گونه که جا بیفتند، کاربرد خواهند داشت و اگر با ضریب خطای بالایی جا بیفتند، پریشانی زبانی و معنایی میان ما و متون کلاسیک و امروزی پدید خواهند آورد. اگر واژهها را بد تعریف کنیم، هنگام مطالعهی متون زبانهای دیگر دچار بد فهمی خواهیم شد. زیان بار ترآن است که تعریفهای نا دقیق و غلط را سر مشق پرکسبس اجتماعی- سیاسی قراردهیم. این بدفهمیها کدامند؟ >>> ================
اخيراً ديده شده پیام های خوانندگان نامرئی کيهان، حتا اگر در پیوند با گوجه فرنگی، چاله، شیر یارانه ای، جواز ساختمان، انرژی هسته ای، گروه 1+5 (که فدوی نمی داند سرانجام کی می خواهد 6 بشود!) باشد، حتماً به درخواست "دستگیری یا محاکمه ی سران فتنه" ختم می شوند! و مؤمنان نیز البته از اهمال قوه ی باء (قوه ی قضائیه – م) در دستگیری و اخذ اقاریر لازم! از آنان، انگشت بیست و یکم خود را، شدیداً به دندان حیرت خشم آلود گرفته اند! >>>
بیانیه هنرمندان درباره وقایع اخیر: به گزارش فارس، جمعی از به اصطلاح هنرمندان کشور درباره وقایع اخیر و با ادعای اهانت شدن به خمینی بیانیهای منتشر و «هتک حرمت امام» را محکوم کرده اند. در این بیانیه آمده است: «ای خمینی (ره) کبیر، سلام خداوند و صالحان درگاهش بر تو باد. ای آموزگاری که بر صفحه بلند عزت تاریخ ایستادهای. سلامت میگوییم و در قلب شیدائیمان مأوایت میدهیم و آزادترین ترانههای رها شده از ورای سیمهای خاردار، میلههای سیاه و سیاهچالههای ستم در دوران طاغوت را دوباره نثارت میکنیم. ما در سایه دستان امن مخلص و پر از ایمان و آزادیخواهی تو و خلف صالحت مأوا داشته و نام داریم و در نزد پروردگار عالمیان، با عشق به راه تو، روی سپید و آبرومندیم».
محمد یوسف رشیدی در روز ششم آذر سال جاری در خانهء پدری خود در نوشهر توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد و تنها خبری که از خانواده اش در اختیار دوستان وی قرار گرفته است خبر اعتصاب غذای او در بازداشتگاه اداره ی کل اطلاعات اطلاعات استان مازندران است. محمد یوسف رشیدی یکی از فعالان دانشجویی چپگرای دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران است که در اعتراضات دانشجویی علیه حضور احمدی نژاد در دانشگاه نقش برجسته ای داشت و از زمان سخنرانی محمود احمدی نژاد در دانشگاه پلی تکنیک در تعلیق از تحصیل به سر می برد. او در هنگام سخنرانی احمدی نژاد پلاکارد بزرگی را در مقابل او بالا برده برد که روی آن نوشته شده بود: «رئیس جمهور فاشیست، پلی تکنیک جای تو نیست». ================ |
اعلاميه های پخش شده همراه با ساندويچ و نوشابه در تظاهرات طرفداران رژيم سربريدن با سانديس ـ حکومت اسلامی آدمکش پرورش می دهد
برپائی ارگان ملی گذر از استبداد به دموکراسی برای تدارک و برگزاری انتخابات آزاد! نیاز تاخیر ناپذیر این لحظه حساس از حیات سیاسی کشورمان، تشکیل ارگانی ملی است از نمایندگان جریان های سیاسی سازمان یافته و شخصیت های سیاسی نمایندهء گرایش های سیاسی اعم از حاضران در جنبش سبز و یا در کنار و همسوی آن؛ ارگانی حول توافق بر سر نحوه گذار کشور از استبداد حاکم، در شکل انتخابات آزاد، و برای تدارک و برگزاری آن؛ ارگان دموکراتیک دربرگیرنده همه آنانیکه باورمند به دموکراسی هستند. در مختصات کنونی که استبداد حاکم کمر به تکمیل کودتا بسته و برای سبعیت و خونریزی بیشتر خیز برداشته است، مسیر ایستادگی و پیروزی جنبش سبز نه از فرو رفتن در لاک خود، دزدیدن سر، و بی تصمیمی سیاسی که از تعرض سیاسی متحدانه و هدفمند برای تغییر وضع حاکم می گذرد. >>>
دربارهء خواسته های حداقلی جنبش سبز
ما به عنوان بخش کوچکی از جنبش سبز سراسری مردم ایران بر این باوریم که در مرحله ی کنونی مهمترین مطالبات جنبش را می توان به قرار زیر اعلام و بر مبنای آن تحرک آینده ی جنبش و مناسبات آن با حاکمیت را تنظیم کرد. بخشی از این خواسته ها را آقای میر حسین موسوی در بیانیه هفدهم خود آورده است که با توجه به تنگناهای سیاسی داخل کشور جنبه حد اقلی دارد. ما ضمن حمایت کامل از مواضع رهبران جنبش در داخل کشور (موسوی، کروبی و خاتمی) روایت خود را از خواسته های بهینه جنبش سبز مردم ایران در این مرحله اعلام می کنیم... >>>
عقب نشینی میرحسین موسوی و مطالبات جنبش اصیل مردم ایران سازمان چریکهای فدایی خلق ایران با وجودیکه میرحسین موسوی از همان ابتدا بارها اعلام کرده است از پیروان خمینی و طرفدار جمهوری اسلامی ایران «نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد» است اما عده ای این گفته ها را چندان جدی نگرفتند تا سرانجام در شرایطی که جنبش آزادیخواهانه مردم ایران فقط طی ماه های گذشته صدها کشته و هزاران مجروح و زندانی، برجای گذاشته است، موسوی اکنون اعلام داشته است، دولت احمدی نژاد را برسمیت می شناسد... این اظهارات کاملاً صریح و روشن است، موسوی خواهان ادامهء یک نوع جمهوری در ایران است که نه یک کلمه به جمهوری شباهت داشته باشد و نه یک کلمه از اسلام و عقاید کهنه عقب نشینی کند. حال فرق این جمهوری با رژیم دیکتاتوری خمینی در کجا نهفته است، موضوعی است که باید مفسران خوشبین و جریانات سینه چاک طرفدار موج سبز به آن پاسخ گویند. >>>
بيانيهء مهندس موسوی را خوانده اید، این یعنی کسی که خشونت در آئین او نیست، انسان صلح است نه عربده جویی در کمین فرصت برای قدرت نمائی کور. این یعنی انسانی که برای دست یافتن به قدرت [حتی به قصد قربت به خدمت] حاضر نیست حقی ناحق شود. این یعنی انسانی که حضور در قدرت و خبر داشتن از پستوهای آن فاسدش نکرده است، و لقلقه زبانش حقوق حاکم و حکومت نیست. مردم برایش اصل است، حقوق مردم. و وقتی از این حقوق می گوید مقصودش حفظ منصب و موقع خود نیست. بیانیه مهندس موسوی جواب آن هاست که گمان کردند خرخره طرف را زیر دندان دارند به یک فشار کار تمام است. پیام می فرستد که صدای هر دو سو را شنیدم: هم آنان که با رفتاری که با سبعی که در برابر چشم ها آفریدند و رفتاری که با گرفتارشدگان کردند منتهای رحمت خود و عطششان را به قدرت نشان دادند، و هم بلاکشانی که ملامت شنیدند، خون دیدند و خون خوردند، و پایدار ماندند. این پیام در عین حال قوت قلبی است برای همه استواران در صلح و مسالمت. به گمانم در حقیقت مهندس حرمت همه کسانی را نگاه می دارد که نام وی را بر زبان داشتند وقتی جان دادند. پس در این پیام از خود و از حق خود می گذرد، اما بر سر حقوق آن جان باختگان می ایستد. مهندس می گوید آن ها گرچه فریاد می زدند یا حسین میرحسین، مرا در نظر نداشتند بلکه سرزمین امن و آزاد می خواستند، زندگی انسانوار می خواستند، دوستی طلب می کردند، مهربانی منظورشان بود. در یک کلام همه آن می خواستند که همین قانون بدانان داده است. گرچه تاکنون هم هر چه توپخانه خشونت طلبان و قدرت پرستان به سوی مهندس پرتاب کرده، جز دروغ و بهتان نبوده است، اما بیانیه امروز نشان داد آن کس که مردم رنج دیده ایران برگزیدند، همه ظرفیت های یک رهنما را دارد. خیراندیش است و دردآشناست. غرور و بدخواهی و کینه در او راه نمی جوید. هدف را گم نمی کند. فرزند زمانه خویش است. آن چهره ای از مسلمانی است که سی سال پیش هم تمامی جامعه را قدرت چندان بخشید که از گردنه های سخت بگذرد. ورنه دجالان و چال دهانان اند آنان که هر شب در آرزوی جنگی می خسبد تا مگر نیاز به رجزخوان و توپچی داشته باشد، شمران تعزیه اند که منفعت خود در اشک و آه درآوردن می بینند بی آن که در زیر جلد اندک ارادتی به کسی داشته باشند،حتی به شمر، تنها در اندیشه وظیفه و دستمزد اند که به هر طریق برسد غنیمت است برایشان. بیانیه مهندس انسانی تر و بلند مقام تر از هر سخن دیگر در عین صلح اندیشی و خیرخواهی قدرت سبز را نشانه می زند. این قدرت برگرفته از خواست مردم است که به میرحسین امکان می دهد که شرایط بازی را تعیین کند و خطی بکشد که از این پس هر کس آن سوی خط بماند، حجت بر وی تمام است. وارونه شعاری است که گفته بود اگر موئی از سر محبوب من کم گردد "ما می دانیم و تیغ و رگ های شما". اینک بیانه می گوید وقتی توپخانه هایتان متوقف شود، دست از خشونت طلبی بردارید، بگذارید مردم بر گشته های خود زاری کنند، تیر و توپتان را به انبار برگردانید ما می مانیم و بهار خرم سرزمین مان، با قانون و صلح، بی کینه و بی خشم.
در تشيع مرجع دينی را جايی نصب يا عزل نمی کند هاشمی رفسنجانی، در پاسخ به يکی از دانشجويان که در مورد نقش مرجعيت در فقه شيعه و اقدام اخير جامعه مدرسين حوزه علميه قم در رد صلاحيت آيت الله صانعی سئوال کرد، گفت: مرجعيت همواره به عنوان شخصيتهای پرنفوذ و تاثيرگذار در عرصهء دينی و سياسی مردم حضور ارزشمند و غيرقابل انکار داشتهاند. ولی هميشه استقلال خود را حفظ کرده و غير وابسته به دولتها و با اتکاء به مردم حضور داشتهاند. هاشمی تاکيد کرد:در مطالعه زندگی مراجع در تاريخ تشيع هيچگاه مرجعی توسط جايی نصب يا عزل نشده بلکه مردم با تشخيص خود و پرداخت وجوهات فرد مناسب به عنوان مجتهد را انتخاب کردهاند. >>>
فصل سوم ـ سال های پر کشاکش (1960 تا 1980) قسمت هشتم ـ بحران سياسی و اقتصادی ترکيه را فرا می گيرد اعتقاد پر حرارت اجويت برای اين که ترکيه يکی از اعضای جهان سوم و کشورهای عدم تعهد باشد اقتصاد ترکيه را به زانو در آورد و او در سپتامبر 1979 هنگامی که در پنج انتخابات ميان دوره ای و سپس در انتخابات مجلس سنا، شکست خورد هزينه ی اين اشتباه را پرداخت. در پی استعفای او سليمان دميرل که اکثريت مجلس را نداشت تنها به وعده احزاب دست راستی برای حمايت از او دولت را تشکيل داد.
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 757 ـ يک شنبه 13 دی 1388 ـ 3 ژانويه 2010
پيوندها: متن اعلاميه مهندس موسوی متن نامهء رضائی ================= ابهام آفرينی يک بيانيه ی سياسی!
لباس مخصوص وعلامت های مشخصه اهل ذمه فصل هفتم از کتاب «درد اهل ذمه»
شماره 756 ـ شنبه 12 دی 1388 ـ 2 ژانويه 2010
برآورد مقامات حکومت ایران از اوضاع کشور
مردم منتظر اطلاعیه و بیانیه نمی مانند بیانیهء شمارهء ۱۷ میرحسین موسوی
عقب نشينی ديرهنگام موسوی و شروع يک حرکت تازه نامهء محسن رضايي به علی خامنهای
تا حکومت سکولار نشود، نمیتوان امیدی به استقرار حقوق بشر و دموکراسی داشت گفتگوگر: کيواندخت قهاری از صدای آلمان
شماره 755 ـ جمعه 11 دی 1388 ـ 1 ژانويه 2010
جنبش سبز به كجا مى خواهد برود؟ تأملاتى پيرامون استراتژى و تاكتيك ها
«جمهوری اسلامی، نه يک کلمه کمتر و نه يک کلمه بيشتر» ويدئوی سخنرانی امام خمينی، در قم، پس از اجرای رفراندوم فروردين 1358 برای توجه آنها که هنوز به چند و چون مبانی «دوران طلائی خمينی» و دلايل خواست کنونی ما برای برقراری حکومت سکولار در ايران پی نبرده اند
تجديد بيعت «كفنپوشان ورامين» با مقام معظم رهبري
شماره 754 ـ پنج شنبه 10 دی 1388 ـ 31 دسامبر 2009
جنبش سبز به كجا مى خواهد برود؟ تأملاتى پيرامون استراتژى و تاكتيك ها
نگاهی به دست آوردهای سیاسی ترین تشییع جنازهء چند دههء اخیر!
شماره 753 ـ چهار شنبه 9 دی 1388 ـ 30 دسامبر 2009
چگونه آموختيم که از شرایط و اتفاقات نترسیم
به زنان این سو و آن سوی دیوار فکر کن
زندان زنان، نماد بحران های مرد سالاریزینب بایزیدی
(يادگار روزهای زندگی در ترکيه)
روایت بهارهء رهنما از امر و نهیها در رادیو - تلویزیون جمهوری اسلامی
|
================
================ ================ ================ ================
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>> ================ ================ ================ ================ ================ =========== ===========
=========== =========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است. ======
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است. ======
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند. ====== آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». ======
====== ====== |
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |