دربارهء سکولاريسم  |  دربارهء ما |   تماس  |    سال سوم ـ  شماره 852 ـ  دوشنبه 27 ارديبهشت 1389 ـ 17  مه 2010   |   کوتاه و گويا     |    عکس و مکث

آرشيو صفحه اول  |   فهرست کليهء مقالات  |  اين نشريه دوشنبه ها، چهارشنبه ها و جمعه ها به روز می شود   |  کتابخانه  |   عکس و کاريکاتورانتخابی

English Information Section   |   جستجو    فيلترشکن  

تصويری از تابلوی

«بر صليب پرچم و رويش»

اثر «کاگر لاک» برای سکولاريسم و

ميرحسين موسوی:

محیل و قدرت پرست،

يا ساده و گيج؟

معمائی بودن هميشه ناشی از زرنگی و اهل کلک بودن نيست. گاه بی خبری و ساده لوحی نيز می تواند از آدمی که به وسط يک بازی پيچيده پرتاب می شود شخصيتی معمائی بسازد. در مورد مهندس موسوی می توان از هر دوی اين منظرها نگاه و قضاوت کرد و تصميم گرفت که آيا او براستی انسانی محيل و بی رحم و قدرت پرست است که جان آدمی برايش ارزشی ندارد و يا آنچنان آدم ساده و گيجی است که نادانسته در اطراف خود توفان می آفريند و خود را مسئوول آن نمی بيند.>>>

نامه ای به گردانندگان سمينار

دموکراسی وجامعهء مدنی درايران

دکتر فرخ يزدی، رئيس انجمن

سکولارهای سبز تورنتو

همراه با پاسخ آن

همانطور که در شمارهء قبل، طی گفتگوئی که راديو زمانه با آقای رامين جهانبيگلو داشت، به اطلاع شما رسيد، امروز و فردا در دانشگاه تورنتوی کانادا سميناری با عنوان «دموکراسی و جامعهء مدنی» برگزار می شود که در آن چهره های سرشناسی از اصلاح طلبان مذهبی نيز حضور دارند. يکی از ميزگردهای اين کنفرانس به بحث درباره سکولاريسم در ايران اختصاص دارد که در آن سخنرانان عبارتند از آقای اکبر گنجی، آقای یوسف اشکوری، خانم فاطمهء حقيقت جو و آقای مهرزاد بروجردی. در اين زمينه، آقای دکتر فرخ يزدی، رئيس انجمن سکولارهای سبز تورنتو، نامه ای به گردانندگان سمينار نوشته اند که متن آن و پاسخ دريافتی به آن را در اينجا می خوانيد. >>>

تظاهرات در تورنتوی کانادا،

برای اعتراض به

اعدام پنج جان شيفتهء آزادی >>>

جنبش سبز:

اسلامگرا یا سکولار

مجيد محمدی

بیانیه‌ها و مصاحبه‌هایی که از سوی رهبران جنبش در داخل کشور و بیانیه‌هایی که از سوی گروه‌هایی از منتقدان و مخالفان حکومت در خارج از کشور صادر شده است دو گرایش عمده را نشان می دهند: گرایش اسلامگرا و گرایش عرفی. هر دو گرایش در داخل و خارج کشور به چشم می آیند. در گرایش عرفی هم نیروهای مذهبی و هم نیروهای غیر مذهبی به چشم می خورند. البته در این دوره بخشی از نیروهای مذهبی میان اسلامگرایی و عرفیگرایی بسته به شرایط روز در حال نوسان بوده‌اند: آنگاه که به سقوط رژیم خوش‌بین‌تر بوده‌اند به عرفیگرایی نزدیک تر شده و آنگاه که از سقوط آن مایوس می شده‌اند به اسلامگرایی، و در ذیل آن به فعالیت سیاسی در چارچوب همین جمهوری اسلامی موجود و قانون اساسی‌اش روی می‌کرده‌اند. برخی از نیروهای این دو گرایش مدعی همراهی اکثریت مخالفان، جنبش سبز، و مردم ایران با خود هستند. این ادعاها تا چه حد واقع بینانه است؟ >>>

مگر می شود جنبش دموکراتیک

به نفع طبقه ی کارگر نباشد؟

ف. تابان

آزادی، خواست طبقه ی کارگر است، بنابر این این جنبش با خواست طبقه ی کارگر بیگانه نیست، می تواند خواست های دیگری هم بر آن اضافه شود، اما کسانی که از کارگران دعوت می کنند کنار بکشند چون این جنبش «با خواست» آن ها شروع نشده است، یا جنبش «طبقه ی متوسط» است، همان هایی هستند که حتما آزادی را خواست طبقه ی کارگر نمی دانند. روشن است با چنین نحوه ی نگرشی آرزوی «رهبری» کردن جنبش کمی خنده دار می نماید ...  >>>

پاسخ تو زندان بود؟

شيرين فيروزی (کرمی)

به ياد همراهم، اکبر

 

میان من و تو دیوارهاست

میان من و تو زنجیرها

میان من و تو سکوتی فروخورده

تلخ و رنج آور

 

تو در میان دیوارهای یک زندان

و من اسیر وحشت زندانبانان

تو در محاصرهء یک سلول

و من در محاصرهء بيرون

 

کجايند رویاهایمان؟

کجاست آزادی؟

کجاست دنیائی که داشتيم؟

کجاست آبادی؟

 

پرسش مگر اين نبود؟

و پاسخش زندان شد!

جنبش دانشجویی ایران؛

از پیشینه تا چشم‌انداز

گفت‌وگو با فرشین کاظمی‌نیا

گفتگوگر: کیارش پارسا عالی‌‌پور

دانشجویان ایرانی به‌عنوان پیشاهنگان جامعه که طبعاًً متعارف ‌تر و رادیکال ‌تر نشان می‌ دهند، سعی کرده‌اند در این دوران، چه در داخل و خارج از کشور، به‌ گونه‌ای صدای آزادی‌ خواهی بدنه‌ی جامعه و قسمت اصلی جامعه باشند که در واقع به این خیزش رسیده است. در داخل و خارج از کشور نیز علی‌القاعده آزمون و خطاهای متعددی صورت گرفت که به‌نظر من در دوران اخیر، این درس به وجود آمد که تنها با بازنگری به گذشته و پیوند با جنبش‌های اجتماعی که در ایران وجود دارد، مثل جنبش‌های زنان و جنبش‌های کارگری می‌شود به فرایند و آرمانی که به‌نظر جنبش دموکراتیک دانشجویی هست، دست یازید.>>>

جامعه مدنی، دولت انتقالی،

و دین سیاسی

علی رها

این نفوذ ایدئولوژیک با اینکه بلحاظ خصلت دینی اش برای رژیم سیاسی ایران اهمیتی حیاتی دارد، مع الوصف از سرشتی عینی برخوردار نیست. برعکس، بخاطر تلفیق دین با جهان مادی و الوده شدنش در منجلاب تنازع بقأ و لذا مترادف شدنش با سیطره اقتصادی سیستمی دنیوی، می تواند بسرعت از عرش برین سقوط کند و شرایط ریزش دین سیاسی را فراهم اورد. زمینه های این زوال از هم اکنون بوضوح مشهود است ...  >>>

ضعف های مقالهء

«چرا نباید لائیک بود؟»

غفور میرزایی

اگر بشود ادعای آقای قوچانی مبنی براینکه مجاهدین "فرزندان" و یا نتیجه افکار و کارهای مهندس بازرگان است و تقی شهرام نتیجه مجاهدین، ( که البته رهبر انقلاب هم در مورد مرحوم بازرگان به دلیل آن که در مقابل کج روی ها می ایستاد چنین اظهار نظری، گویا کرده بوده اند) پذیرفت؛ آن وقت ناچارا باید قبول کرد که عثمان و معاویه و به دنبالش یزید نتیجه کارها و تعالیم پیامبر اکرم است، و صد البته رهبر فعلی انقلاب (که از طرف شماها جائر خوانده شده) نتیجه مستقیم افکار و اعمال رهبر فقید و دخالت روحانیان در امری بود که به آن اصلا آشنائی نداشتند >>>

شب جادوگران و بحث کارگری

بهمن زاهدی

توماس گفت: هر لیتر بنزین در حال حاضر 42ر1 یورو می‌باشد، ولی مخارج استخراج نفت، آوردنش به اروپا، مخارج پالایشگاه و حمل و نقل به پمپ بنزین و سود پمپ بنزین تا اینکه شما آن بنزین را به داخل ماشین خود وارد کنید 22ر0 یورو می‌شود. یعنی 20ر1 یورو مالیاتش است که برای بیمه‌های بازنشستگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تا زمانی که این نفت ارزان به ما فروخته می‌شود ما می‌توانیم تعادل مابین هزینه ها و در آمد‌هایمان را جبران کنیم.  >>>

آرشيو

بقيه در ستون مقابل

گفتند اعتصاب می شود و شد ـ اين هم شاهدش!

زندان های طبرزدی

روابط عمومی جبهه دموکراتیک ایران >>>

حشمت الله طبرزدی درهفتم دی ماه سال گذشته از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بند 209 زندان اوین منتقل شد و از همان روز بازداشت در زیر شدیدترین فشارها و بازجویی ها به همراه ناعادلانه ترین اتهامات قرار گرفت . ایشان بیش از دو ماه از مدت بازداشت خود را در سلول انفرادی گذراند و پس از آن به بند350  زندان اوین منتقل شدند و اخیرا به زندان کچویی فردیس کرج تبعید شده اند . تاکنون قاضی دادگاه حکم ایشان را صادر نکرده و با توجه به معلوم نبودن حکم این تغییر محل نگهداری مشکوک به نظر می رسد .در 15 سال گذشته مهندس طبرزدی بارها از سوی حکومت جمهوری اسلامی بازداشت شده و ماه های فراوانی را در سلول انفرادی بسر برده اند، ایشان در خرداد ماه سال 1386 پس از گذراندن 9 سال حبس از زندان آزاد شدند .سایت اینترنتی «سکولاريسم» نو در سال گذشته مصاحبه ی مفصلی با ایشان ترتیب داد، مطلبی که در ادامه  می آید قسمتی از این مصاحبه می باشد که در اردیبهشت ماه سال گذشته در نشریه پیام دانشجو نيز منتشر شده است. >>>

نامه ای در مورد آيت الله بروجردی به سکولاريسم نو

از جانب يکی از هواداران ايشان

توضيح سکولاريسم نو: همگان مطلع اند که آيت الله سيد حسين بروجردی بعلت مخالفت با ولايت فقيه و حکومت مذهبی و خواستاری حکومتی سکولار در زندان حکومت اسلامی بسر برده و دچار مصائب و شکنجه های فراوان هستند. ايشان چندی پيش در زندان مقاله ای دربارهء ضرورت برقراری حکومتی سکولار در ايران نوشته و برای کنفرانسی در آمريکا ارسال داشته بودند. اين مقاله از جانب ياران متعدد ايشان برای انتشار در سکولاريسم نو نيز ارسال شده بود. ما در پاسخ ارسال کنندگان مقاله مزبور توضيح خواسته بوديم که چرا آيت الله بروجردی، در گفتارها و مصاحبه ها و پيام های خود، که همگی بر روی اينترنت قرار دارند، همواره از ايران بعنوان «کشور امام حسين» نام می برند، چرا که امام حسين شخصيتی متعلق به مذهب شيعه است حال آنکه ايران متعلق به همهء ايرانيان شيعه و غيرشيعه، خداشناس و خدانشناس، نيز هست و بکار بردن اين اصطلاح عملی غير سکولار و حتی ضد سکولار است و مواضع سکولاری ايشان را نقص می کند. بالاخره يکی از ياران ايشان به پرسش ما پاسخی داده اند که آن را در شماره امروز می خوانيد.  >>>

در اهمیت «نترسید! به خیابان بروید!»

الاهه بقراط

دل و جرأت دادن به مردم از سوی کروبی،  بسیار مهم است. این را حتی رسانه‌های رژیم که به هر بهانه‌ای «سران جنبش سبز» را به باد تهمت و توهین می‌گیرند، فهمیدند و درباره‌ گفتگوی وی با اشپیگل سکوت کردند چرا که باید به مخاطبان خود توضیح می‌دادند که کروبی گفته: مردم، نترسید! به خیابان بروید! و با این کار به ترویج دل و جرأتی در میان مردم بپردازند که دستگاه سرکوب نظام‌شان بر خلاف آن در کار است: ایجاد رعب و وحشت! آنها که نفهمیدند و یا اهمیت آن را فدای محاسبات بی‌اهمیت خویش کردند، چه بسا روزی به این سخنان بازگردند. اینجاست که پای امانت در ترجمه و تأثیر ملاحظات یا خط سیاسی نیز به میان می‌آید.  >>>

آن چه از اصلاح طلبی پنهان مانده

شکوه ميرزادگی

بنياد اين «تقلب!» بر اين باور يا ادعای حکومت اسلامی (که خود تحت نام ساختگی جمهوری اسلامی عمل می کند!) و باورمندانش استوار است که دموکراسی و فمنیسمم و حقوق بشر و غيره همه در اسلام وجود دارند و هيچ کدامشان هم تضادی با اصل خود پيدا نمی کنند. اما نکته ی جالب اين جا است که تنها مفهومی که بصورتی گسترده بکار می رود بی آنکه پسآمد «اسلامی» داشته باشد «اصلاح طلبی» است. آنها نه تنها ظاهر اين مفهوم را اسلامی نکرده اند بلکه سعی دارند تا آن را به يکی از انواع اصلاح طلبی در مغرب زمين، و به خصوص به آن گونه که بر پايه ی اومانيسم استوار است، بچسبانند.  >>>

پنج لالهءِ سرخ به خون خفتهءِ زاگرس

ناصر کرمی

فرزاد کمانگر بجای زنگِ درسِ ریاضی، کلام را با سحر و جادوگری و با روضه خوانی آغاز نکرد و از تعلیماتِ دینیِ بی مصرف نگفت. بجای تاریخ و تبار شناسی خویش، تاریخ و فرهنگ بیگانه ای را به بچّه ها تحمیل نکرد. او مدرسه را با مسجد و منبر در نیامیخت. او بجایِ کلماتِ بیگانه که سمبل تحقیر و تسخیر ایران بوده است و به مدّت 30 سال هست که تاریخ تلخ گذشته را در وسطِ پرچم ملّی ایران تکرار کرده است، فرزاد ما می خواست نمادِ خورشید را که نشانه از خردگرایی و مفهوم برکت و "فلسفهء پایان ناپذیری" را دارد و زیربنای جهان بینی ایرانی و زردشت می باشد را دوباره بر وسط پرچم بنشاند. او به بارگاهِ تاریک اندیشی و کارخانهءِ خرافات سازی علی خامنه ای پُشت کرده بود و خورشید را نشانه گرفته بود و به دانش آموزانش آنرا نشان می داد. او با گچ سفید، آفتاب و میترایِ ایرانی را چه زیبا و تابناک بر تخته سیاه کشید!   >>>

بترسيد از اين خيانت و جنايت تاريخی!

امير سپهر

برای روشن ساختن ذهن پاره ای خوش خيال «هميشه در اشتباه»، اين بياورم که اگر کسانی ـ بويژه در اين خارج ـ به دگرگونی های احتمالی درون دل بسته و خيال می کنند که جناح معروف به «اصلاح طلبان» پس از اصلاح اين رژيم فرش قرمز برای آنها پهن کرده و ايشان را نيز در قدرت سهيم خواهند کرد، دردا که در جهل مرکب هستند و همچنان و هنوز هم ماهيت پليد و ددمنشانه رژيم روضه خوان ها و کيستی فرزندان خمينی شياد و جادوگر را نشناخته اند که هر يک براستی ختم روزگار هستند. زيرا جدای از اينکه اصلاحات مور نظر آنان در بهترين حالت و نهايت خود هم، تغيير ولی فقيه و رئيس جمهور و انجام چند اصلاح صوری و روبنايی است نه برپايی دموکراسی سکولار و برگزار کردن انتخابات آزاد به شکل کشور های دموکراتيک، عناصری هستند که هر يک هزار مار خورده و مبدل به اژدها های آدمخواره گشته اند >>>

چند واکنش به مقالهء اسماعيل نوری علا دربارهء مهندس ميرحسين موسوی

سکولاريسم کهنه

حميد فرخنده

(همراه با چند اظهار نظر)

برپایی یک رهبری گُروهی بجای سرزنش میرحسین موسوی

خشایار رخسانی

نگاهی به مقالهء آقای اسماعیل نوری علا

محمد ایرانی

مخالفت با مهندس موسوى براي برخي به يك حد و مرز هيستريك رسيده است

وبلاگ وطن

 

علل درگیری های موجود در بلوچستان و ریشه های تاریخی آن

عبدالستار دوشوکی

حل مشکلات مردم بلوچ و بلوچستان و یا کردستان و دیگر مناطق ایران جدا از یافتن چاره اساسی برای رفع معضل اصلی کشور یعنی رژیم مستبد و ارتجاعی جمهوری اسلامی نیست. بلوچستان بخشی از ایران است، و در نتیجه مشکل و مانع اساسی برای آزادی و پیشرفت کشور یعنی وجود نامبارک رژیم جمهوری اسلامی نیز همانا مشکل اساسی بلوچستان می باشد. برای رفع این مانع تاریخی همه ملت ایران از جمله اقوام ایرانی همراه با نیروهای دمـُکرات ـ سکولار باید با صبر و شکیبائی اما با درایت و هوشیاری خاص متحد شوند و جنبش سبز آزادیخواهی ملت ایران را تا قله پیروزی نهایی به پیش ببرند.  >>>

به مصطفی هجری، عبدالله مهتدی، خالد عزیزی، و عمر ایلخانی زاده

نامهء سرگشادهء سیروس ملکوتی

رفقای عزیزم، فرهیختگان سیاست و مبارزه، اقایان: مصطفی هجری،عبدالله مهتدی، خالد عزیزی و عمر ایلخانی زاده.

زمانهء دیگری فرا رسیده است، زمانه ای که درد مشترک دادخواه همایش و همدلی هاست. دیگر نمی توان جدا از یکدیگر ارمان ازادی را در گوش های انتظار باورمند نمود. اتحاد همه نیروهای سیاسی کردستان سراغازیست برای همایش گسترده ملی ما. دیگر نمی توان به آرایش حزبی و مسلکی خود اندیشید بی انکه اتحاد و همبستگی های گسترده را پیش روی نداشت. و نمی توان از همایش ملی سخن گفت هنگامی که با همبستگان طبیعی سیاسی خود قادر نباشیم به وحدت عمل دست یازیم. کردستان در همه این سی سال صحنه بیرحمانه کشتار بود، اما بپذیریم که خود نیز نتوانستیم با خود مهربان باشیم. تحولات فکری درون احزاب سیاسی و همچنین رشد و گستردگی تحولات فکری در نسل جوان کردستان همه نیروها را ملزم میسازد تا ارایش نوینی را در قرائت خود از اندیشه و رفتار پدید اورند، شاید اغازین گام ان تحمل پذیری گوناگونی ها باشد تا بتوان ضمانتی را برای فردای سازندگی در اختیار نهاد. فرد فرد شما رفیقان و اموزگاران من رسالتی بزرگ و تاریخی را بر شانه هایتان حمل میکنید. ازمون دمکراسی و وعده ان امروز در رفتارتان تصویر خواهد شد. باید قادر باشید همایشی خردمندانه را میان خود پدید اورید. بپذیریم که هیچ نیرویی با هر کمیت و توانی به تنهایی قادر نخواهد گردید در این گوناگونی خواهی سامان دهنده نهایی دادخواهی های اجتماعی گردد. بپذیریم که می توان خشم جدایی های سیاسی گذشته را با خرد میزبان رفتاری متمدنانه سازیم، و بپذیریم هزاران انسان افسرده از چنین رفتاری را می توان به خانه سرور و امید بازگرداند تا همایش شکوهمندی را فراهم اورد. فردای ازادی چندان دور نیست و شما بیشک بخشی از ساماندهندگان این وعده هستید. برای فردای ازاد. با مهر و سپاس.

 آرشيو

دلایل قوی باید و معنوی + در باب دولت ابد مدت

حميد رضا رحيمی

يك فروند شهروند تهراني شکايت کرده است که: «وقتي از طريق اخبار راديو و تلويزيون اعلام شد روز هاي شنبه و يكشنبه 25 و 26ارديبهشت ماه تعطيل است بلافاصله اقدام به خريد بليت هواپيما براي مسافرت كردم. حال كه دولت با عقب نشيني از گفتهء قبلي خود فقط مدارس را تعطيل اعلام كرده براي پس دادن بليت ها اقدام كردم گفتند چون بليت از نوع چارتر است پس گرفته نمي شود. عرضم اين است كه مسئول اين خسارت ها به شهروندان چه كسي است؟»  >>>

کتاب های پرفروش نمایشگاه کتاب 89

ارسالی يک خواننده

سیاسی: انتخابات سالم - نویسنده: صادق محصولی - نشر اکاذیب

علمی-تخیلی: کیهان - نویسنده: حسین شریعتمداری - انتشارات بازجو

تاریخی: انقلاب ما انقلاب زور بود! - نویسنده:سید مجتبی خامنه ای - انتشارات بسیج آموزشی

درسی: علوم حیوانی - نویسنده: سیدعلی خامنه ای - انتشارات گاو (گروه آموزشی ولایتمدار)

عاشقانه: داماد کهریزک 3 - نویسنده: حسن طائب - نشر تجاوزگر

افسانه حماسی: حماسه‏ی 9 دی - نویسنده: احمد خاتمی - انتشارات ساندیس

طنز: جوک های ریزه میزه‏ - نویسنده: اسفندیار رحیم ‏مشایی - انتشارات سیدخندان

کودک: سفرهای استانی مموتی - جلد اول: محمود داری کجا می‏ری؟ - جلد دوم: محمود ریزه، مگه تمیزه؟ - نویسنده: مصطفی رحمان دوست - انتشارات هسته

کمیک و کارتون: بزغاله‏ی گوساله - نویسنده: سید احمد علم‏ الهدی - تصویرگر: عزت‏الله ضرغامی - نشر توهین

فرهنگ لغات: فرهنگ شش جلدی محمدجواد لاریجانی - نشر بی‏کار

خیال پردازی-جادوگری: احمدی مقدم و باتوم سحرآمیز - نویسنده: اِی.آر.رادان - انتشارات اشک آور

شعر: ای رهبر آزاده! مخالفات زیاده! - نویسنده: علی معلم دامغانی - انتشارات آقا

تخصصی: زیرگرفتن با وانت در سه مرحله - نویسنده: احمدرضا رادان - نشر شکنجه

کارآگاهی-مرموز: در جستجوی قاتل ندا - نویسنده: حسن بلخاری - انتشارات بیست و سی

آموزشی-خانواده (آمیزشی): راههای ایجاد یک زلزله - نویسنده: کاظم صدیقی - انتشارات ممه

ترسناک: سران فتنه - نویسنده: برادران لاریجانی - نشر محارب

ماجراجویی: اگه می‏تونی منو بگیر! - نویسنده: پسران هاشمی - نشر آقازاده

کتاب سال: ددمنشیهای من - زندگی نامه‏ی احمد جنتی (تا این لحظه) از زبان خودش - نشر عزرائیلی

آرشيو

صحنه ای از تظاهرات سکولارهای سبز در تورنتو عليه اعدام ها

 فهرست کليهء مقالات موجود در سايت

گفتگوهای اختصاصی ما

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

کتاب «درد اهل ذمه»

حقوق خود را بيشتر بدانيد

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

اعلاميه حقوق بشر

اعلاميه ها

و ميثاق های بين المللی

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

رنگين کمان

برای آزادی، دموکراسی، جمهوری و لائيسيته

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

آسمان ديلی نيوز

===========

رضا پهلوی

===========

فراتايمز

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

پارس ديلی نيوز

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

خبرنگاران ايران

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

===========

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

گزيده هائی از

سخنان امام خمينی

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

 

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

 

 

بقيه از ستون مقابل

ولایت فقیه عصاره صد سال مبارزه اخیر ملت ایران است

محسن رضایی

به گزارش خبرگزاری فارس، محسن رضائی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، و کانديد شکست خورده انتخابات رياست جمهوری، با حضور در نشست هفتگی جمعیت حامیان ولایت، گفت: هر چند وقت یکبار بحث‌هایی در خصوص جمهوری اسلامی ایران پیش می‌آید که این بحث‌ها طبیعی است چرا که جمهوری اسلامی یک پدیده نو و اندیشه جدید و یک مکتب و نظام سیاسی جدید است که در عالم شکل گرفته است... قرن بیستم را قرن منسوب به برخی پدیده‌ها می‌دانند بر این اساس برخی می‌گویند این قرن، قرن شروع جهانی شدن است و برخی دیگر این قرن را قرن جنگ‌های جهانی نامگذاری می‌کنند، همچنین عده‌ای دیگر این قرن را قرن شکل‌گیری نظام‌های سیاسی می‌دانند...

 بقيه در آرشيو

 

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630

صصص