|
||||||
فهرست مقالات | صفحات اول | دربارهء سکولاريسم نو | دربارهء نشريهء ما |
||||||
گفتگوهای اختصاصی | آرشيو عکس و کاريکاتور | آرشيو عکس و مکث | آرشيو کوتاه و گويا | آرشيو جمعه گردی ها |
||||||
|
||||||
پيوندها |
فهرست مطالب |
سال پنجم ـ شماره 1158 ـ چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 ـ 16 ماه مه 2012 |
||||
سايت شبکهء سکولارهای سبز>>>
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>
و پيوند به يک ويدئو>>>
|
در برنامهء ياران تلويزيون پارس با شرکت: مينا احدی ـ فؤاد پاشائی حسين لاجوردی ـ اسماعيل نوری علاـ علی نيری >>> >>>
گفتگوی راديوئی با اسماعيل نوری علا
ذکاوت و ديگر قضايا
دولت اسراييل برای اپوزيسيون ايرانچه کار می تواند بکند؟جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
چرا از شاهین نجفی حمایت میکنم؟
ساموئل هانتينگتون و برخورد تمدن ها؛
آیا «پارلمان ایرانیان مهاجر و تبعیدی»
>>> =========== ========== ========== =========== =========== ========== =========== ============= =========== ============ =========== انسکوپ
|
در آخرین «جمعه گردیِ» خود، تحتِ عنوانِ «حاکمیتِ ملت و معمایِ نوع حکومت»، به مورخه 22 اردیبهشت 1391، جناب آقای اسماعیل نوری علا، در راستای ترغیب به همبستگی میان نیروهای «سکولار، دموکرات، و انحلال طلب»، بابتِ «انعطاف ناپذیریِ» طیفِ جمهوری خواهان در پیوستن به «اتحاد»ی که به طور عمده از سوی مشروطه خواهان راهبری می شود، از آنها به شدت انتقاد کردند. در این راستا، ایشان، با اشاره به مواضعِ آقای فرهنگ قاسمی از «جبهه جمهوری خواهان مستقل و آزادی خواه ایران» به جهتِ نفی آن، چنین نوشتند که... >>>
« کوششی برای خروج از بن بست ائتلاف» بی گمان بحث پیرامون نوع حکومتِ ایران (جمهوری و یا پادشاهی) و ساختار نظام سیاسی غیرمتمرکز (فدرالیسم) دو اصلِ موردِ اختلافِ نیروهای جمهوریخواه و پادشاهی خواه میباشند، اگر چه می دانیم این نیروها در رابطه با غیرایدئولوژیک (سکولاریسم) و دمکراتیک بودنِ حکومت آینده ایران، و حفظ تمامیت ارضی کشور دارای اتفاق نظرهای همانندی می باشند. امّا آنچه را که در رابطه با رفع هر گونه سوءتفاهم در این خصوص میشود مطرح کرد این است که با پذیرش اصل «استقرار حاکمیت ملی»، هرگونه سوءظن نسبت به دیگر خواست های سیاسی دو طرف برطرف خواهد شد و گفتمان پیرامون محتوی و ساختار حکومت آینده ایران در فضایی آکنده از اعتمادِ دوجانبه پیش خواهد رفت.>>>
آيا اميدی به «سپاه پاسداران» هست؟ سراسر کارنامهء بنيانگزاران سپاه نشان دهندهء اين حقيقت است که درد اصلی اين دار و دسته، درد اسلام و بويژه، شيعی گری بوده و هست، نه درد وطن هم وطن. هر مبارزه ای هم که اينان تا کنون کرده اند حتا در صادقانه ترين و مردمی ترين وجه خود هم، برای پياده شدن ارزش های شيعی گری در ايران بوده که حتا شامل آن بيش از ده ميليون هم ميهن اهل سنت ما هم نمی شده، چه رسد مبارزه برای سربلندی ايران و رفاه و آسايش و امنيت ملتی که زرتشتی و يهودی و بهايی و کلدانی و آشوری و ارمنی هم دارد!>>>
تهران در تلاش پیوند زدن انقلاب اسلامی با عراق تلاش برای جانشینی آیت الله العظمی علی سیستانی، در سکوت و به آرامی آغاز شده است، و ایران سعی می کند کاندیدای خود را در این مقام بگذارد – یک روحانی تندرو که می تواند نفوذ مستقیم تهران بر مردم عراق را فراهم کند. اینک این نگرانی شدت گرفته است که هدف دراز مدت ایران پیوند زدن انقلاب اسلامی اش یا عراق است. کاندیدای ایران، آیت الله محمود هاشمی شاهرودی، شصت و سه ساله ساله، متولد عراق است، که قریب ده سال قوه قضائیه ایران را رهبری می کرد، و کماکان یک مقام ارشد دولتی باقی مانده است. نمایندگانش با استفاده از پول ایران ماه هاست که در عراق از طریق ارائه کمک هزینه های تحصیلی به طلبه ها در بسیاری از حوزه های مذهبی، به ایجاد یک شبکه حمایتی، و پخش اطلاعات در باره او مشغولند.>>>
دربارهء مقدسات و ارتداد شاهین نجفی عجیب نیست که هر گونه نقد و انکار مقدسات، حاکمیت سیاسی و گروه هایی که در فضای انگارههای حاکم زندگی می کنند را آشفته و هراسان می کند. استبداد سیاسی و اجتماعی موجود از حیطههای مقدس که غیر قابل نقد خوانده می شود، تغذیه می کند و شلیک به سمت مقدسات به مثابه شلیک به قالب استبداد است. حیطههای مقدّس با آنکه تعریف پذیر و قابل شناسایی اند، اما مرزهای معین و مشخصی ندارند. این چیزهای مقدس تمایلی ذاتی به بسط و گسترش خود دارند. پذیرش هر کدام از حیطههای مقدس به تولید و پذیرش اجباری حیطههای مقدّس جدید می انجامد. برای جلوگیری از بسط مقدسات و گسترش وسعت و عمق استبداد ناشی از آن، آیا بهتر نیست که همه قلمروهای مقدس را از اعتبار انداخت و سرچشمه را کور کرد؟>>>
سخنی چند، با آقای ناصرایرانپور رفیق استالین شما می گفت: دروغ را آنقدر تکرار کنید که خودتان هم باورتان شود. درست مثل ِ همین حکایت ِ «ملت کرد» و «ملت ترک» و ... شما و رفقایتان (در دورۀ «برو و بیا» ی کشور شوراها ) به جای «قوم» از واژۀ «خلق» استفاده می کردید: «خلق ترکمن»، «خلق عرب»، «خلق ...» . حال که آن «بساط» برچیده شد و قبله به سوی «وزارت امور خارجۀ آمریکا» و «وزارت امور خارجۀ اسرائیل» و... تغییر جهت داد، تحت رهنمود ِ همین دولت ها، واژۀ «خلق»، یکباره، جایش را به واژۀ «ملت» داد، تا آن چه که این روزها شاهدش هستیم رخ دهد و ایرانی که (به قول آن دولتمرد اسرائیلی) به اندازه کافی بزرگ است، به سمتی برود که به قدر دلخواه آنها کوچک شود.>>>
چندی است که چشممان به جمال آقای نوری زاد، در نشریات اینترنتی و تلویزیون صدای آمریکا روشن شد. با نامه های سر گشاده و دلسوزانه اش به رهبر فرزانه انقلاب، که در آنها به او میگوید : ما و شما در پیاده کردن اسلام رحمانی شکست خوردیم و مشتی دزد و جانی را بر سرنوشت مردم سیه روز ایران حاکم کردیم و اینکه مردم، دیگر، شما سید خراسانی خیره سر و خشن را نمی خواهند، بلکه خاتمی سلیم و خوش برو رو و همیشه خندان را دوست دارند. این آخری ها هم با مقالهء "روزی در همین نزدیکی ها "، ایرانیان رانده شده را عزت طپان کرده و می نویسد که ما حکومتیان اسلام پناه، باید روزی فرش کاشان بر قدوم همه مخالفان در بدر شده ی ایرانی پهن کنیم و...>>> آیا میدانید آیتالله خامنهای چگونه از نمایشگاه کتاب بازدید میکند؟ یکی از حاضران در نمایشگاه کتاب با اشاره به بازدیدهای سالانه آیتالله خامنهای از نمایشگاه بینالمللی کتاب نوشته است که بازدیدهای رهبر جمهوری اسلامی از محلی متفاوت از محل عمومی نمایشگاه کتاب است. همهساله و در طی برگزاری نمایشگاه بینالمللی کتاب رسانههای داخلی جمهوری اسلامی با هیاهوی بسیار خبر از بازدیدهای چند ساعته رهبر ایران از این نمایشگاه میدهند. بازدیدهایی که با تبلیغات بسیار در تلویزیون ایران هم نمایش داده میشود و هدف رسانهها هم چیزی جز نشان دادن «فرهنگی و اهل کتاب بودن علی خامنهای» نیست. اما در خصوص این بازدیدهای آقای خامنهای طی روزهای گذشته «م پارسا» در صفحهی مجازی خود نوشت:...
|
||||
© 2007 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |