بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 ـ  14 ماه مه 2012

 

بلا تکلیف

فدوی، دور از جان خوانندگان محترم ضد انقلاب، دیری ست که همینطور ارّه به ماتحت مانده است چرا که سرانجام درنیافت که اسرائیل باید از نقشهء جغرافیای جهان حذف شود یا نه؟ از سوئی، معجزهء هزارهء سوم (برادر احمدی نژاد- م) بهمان منظور با مداد پاک کن، شدیداً به جان نقشهء جغرافی جهان افتاده است، و از سوی دیگر، برادر محمد(ص) جواد(ع) لاریجانی، دبیر ستاد زائد حقوق بشر! قوه ی باه (قضائیه - م)، در پاسخ پرسش خواهر کریستین امانپور، خبرنگار سی.ان.ان پیرامون تهدید محو اسرائیل توسط  مهندس الاسلام والمسلمین برادر احمدی نژاد دامت تحریکاته می گوید:

«قطعاً خیر. این نه تنها سیاست رئیس جمهور که سیاست جمهوری هم نیست» ..

باری، فدوی مسأله ای را در جامعهء شکوهمند اسلامی سراغ ندارد که در پیوند با آن بین علما، شدیداً اختلاف نیفتاده باشد؛ شما خوانندگان محترم ضد انقلاب چطور؟

 

ذکاوت

با آنکه نظر غالب آن است که مقام معظم رهبری، ایدالله جیشه و ابد عیشه، تالی حضرت امام(ل) است، لکن فدوی جسارتاً نظری خلاف آن دارد، و با سوء استفاده از فضای شدیداً دمکراتیک جامعه ی شکوهمند  اسلامی مان، آن را ابراز هم می کند! (آنچنانکه شاهین نجفی در ارتباط با «ترانهء نقی» کرد و اتفاقی هم برایش نیفتاد!، تا اعدام  شود هر آنکه نتواند دید!) و آن اینکه، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله  ملکه و سلطنة، بسیار با هوش تر از حضرت امام(ل) است و در واقع ، امام راحل(ل) به گرد نعلین ایشان هم  نمی رسد!

محک فدوی در ابراز این تئوری نسبتاً خطرناک!، جام زهر معروف است. حضرت امام(ل) با تمام شقاوت صمیمانه اش، در عین حال امام ساده ای بود و می پنداشت که جام زهر، چیز مأکولی ست! فلذا از آن به کسی نمی داد و همه اش را تا ته خودش می نوشید! لکن مقام معظم رهبری، انارالله برهانه، بر خلاف وی، می داند که جام زهر اصلاً چیز مأکولی نیست! و عنداللزوم آن را به برادر احمدی نژاد می خوراند!.. و، گفتن ندارد که اگر، جسارت است، رئیس جمهور از نوشیدن جام زهر مرحمتی، که حکم قهوهء قجر را دارد سر باز زند، مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقاء دولته، بیدرنگ دستور تنقیه صادر می فرمایند!..

فدوی، پیش از خداحافظی، بعنوان شاهد، مستورهء زیر را در پی می آورد:

«احمدی‌نژاد قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان را به منظور اجرا، ابلاغ کرد!» /خبرگزاری آنا

فدوی یاد آور می شود که "نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان"، همان طرح مورد علاقهء اعلیحضرت  العظما سید علی(ع) خامنه ای، ابدالله دولته است، که برادر احمدی نژاد آن را شدیداً خلاف قانون اساسی اعلام فرموده بود!

زیاده عرض نیست ...

 

رابطه

کلاغ و عقاب ظاهراً نسبتی با هم ندارند. روزگار اما، برخی معادلات را شدیداً بهم می زند و آنها را بگونه ای بهم مربوط می کند. مثل سرنوشتی که در ایران امروز برای مردمی چون مردم ایران، رقم خورد. در تصویر زیر، همین حادثه برای عقاب اتفاق افتاده است. کامنت با مزهء هموطنی اما، فضای تلخ این تصویر را، قدری تلطیف کرده است :

«کلاغه بچه محل ماستا، دمش گرم!»

یاد دکتر خانلری هم گرامی .....

 

تشابه اسمی

فدوی که، قدرت خدا، همه جوره ورشکستهء به تقصیر است، به صورتحساب های مبسوطی که برادر پستچی هر روز در صندوق پستی او می گذارد، می گوید "دسته بیل" (!Bill). هم از این رو است که وقتی در مرور خبرها در جراید شریفه ی دارالخرافه، به واژه ی بسیار مألوف ِ "دسته بیل" برخورد، پنداشت که برادران هم معاذالله بوضعیت او دچار شده اند؛ لکن اندکی بعد و با قدری تأمل دریافت که، خیر، این فقط، یک تشابه اسمی ست؛ ملاحظه کنید:

«اما اوج اين شاهكارهاي وارداتي در سال هاي اخير موضوع واردات دسته بيل از اندونزي بود كه در سال هاي اخير سر و صداي زيادي هم به همراه داشت. واردات 54 هزار دسته بيل نو از اندونزي و از طريق امارات به بندرعباس است كه خود مشتي است از خروار واردات كالاهايي كه شايد تصور واردات آن‌ها را نيز نداشته باشيم.»/شفاف

باری - ملاحظه می کنید که بین دسته بیل فدوی و دسته بیل برادران، تفاوت دستکم، از زمین تا پشت بام است !...

 

کنترل جمعیت

بنظر می رسد که طرح های حمایت از خانواده و کنترل موالید در حکومت اسلامی شکوهمند ما نیز دارد کم کم باب می شود و حضرات آیات و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، اجرای آن را نه تنها برای ُامّت همیشه در خاک و خون، بلکه برای ائمهء اطهار و توابع، صلوات الله علیهم اجمعین، نیز  در دستور کار خود دارند. این معنا را فدوی از خبر زیر استنباط کرد :

«میهن – شهاب عموپور: سرپرست “سازمان اوقاف و امور خیریه” ایران می گوید: "باید بگویم که سازمان اوقاف به دنبال تولید امامزاده جدید نیست و با افرادی که به دور از چشمِ اوقاف، امامزاده ایجاد کرده و سودجویی می کنند، برخورد می کنیم".»!

 

خطای دید؟

فدوی دیگر به چشم هایش نیز اعتماد ندارد و نمی داند که خبر زیر را واقعاً درست دیده است يا نه:

«محمد جواد فاضل لنکرانی٬ رئیس "مرکز فقهی ائمه اطهار" از انتشار 220 هزار استفتاء اینترنتی آیت الله فاضل لنکرانی در 220 جلد خبر داد!» *

باری، خوانندگان محترم ضد انقلاب را نمی داند، لکن فدوی بر این باور است که هیچ مهملی در جهان نمی تواند چنین حجمی داشته باشد؛ فلذا می گذارد به حساب پیرچشمی یا غلط های چاپی!

 

نشانه گیری

فدوی فرمایشات نخستین حضرت امام (ل) را هنوز بیاد می آورد که فرمود: من توی دهن این دولت می زنم!.. بنظر می آید که نشانه گیری معظم له، بعلت کهولت سن و فکر، چندان هم دقیق نبوده است؛ چرا که  بجای آن که توی دهن دولت بزند، شدیداً توی دهن ملت زده است!..

نتیجهء اخلاقی:

معاینهء چشم هم چیز خوبی ست !و به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، واجب عینی بحساب می آید!...

 

دو باره یا علی(ع)!

نخیر ! برادران هیچ جور ول کن معامله ی فدوی نیستند! وی در احتراز از یاعلی (ع) گفتن مقام مختصر رهبری (ماجرای نوزاد) و پس از آن و نیز عواقب آن پیش از این بقدر کافی نوشته است و دیگر مکرر نمی کند لکن از آنجا که حیات و ممات بخشی از هموطنان در همین ارتباط به آن بستگی دارد، فلذا فدوی کوتاه می آید و یکی از راه حل های معضلات اقتصادی مردم همیشه در صحنه را بروایت مؤمنین ذیلاً می آورد:

«عبدالرحیم خطیبی قشمی، به عنوان نمایندهء علمای اهل سنت استان هرمزگان، مشکلاتی همچون خشکسالی و تسهیلات بانکی و همچنین وجود دزدان دریایی را به عنوان مشکلات اصلی کشاورزان و صیادان هرمزگانی عنوان کرد و در پایان سخنان خود با صدای بلندی خطاب به احمدی نژاد گفت: آقای رئیس جمهور یک یاعلی بگو و مشکل اقساط بانکی عقب افتاده صیادان و کشاورزان هرمزگانی را حل کن!..چون کشاورزان به علت خشکسالی و صیادان به علت حملهء دزدان دریایی به آنها در آب های آزاد با مشکلات فراوانی در پرداخت تسهیلات بانکی خود مواجه شده اند. و در پایان نیز احمدی نژاد را ذوالقرنین زمان نامید که برای ملت ایران افتخار آفرینی می کند.»/ آخرین نیوز

 

جایگزین

فدوی در خبرهای جراید شریفه ی دارالخرافه بنقل از مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد، دامت تحریکاته، خواندکه حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، می توانند تا سه سال دیگر هم نفت نفروشند...

 از آنجا که، بقدرت خدا نفت، تنها منبع درآمد ایران اسلامی ست، فدوی در این فکر است که برادر مذکور، خیال فروش  چه چیز دیگری را دارد؟

 

عاقبت روزنامه نگاری

فدوی با ملاحظهء برخی خبرها در حکومت شکوهمند اسلامی، مانند این خبر:

«قضات شعبهء 78 دادگاه کیفری استان تهران مدیر مسوول روزنامه "ملت ما" را به شش ماه حبس ، 50 ضربه شلاق! و یک میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کردند». (مهر)

ترجیح می دهد که در بلاد کفر و زندقه، گربه باشد، ولی در جامعه شکوهمند اسلامی، نویسنده و روزنامه نگار نباشد!..

در تبیین این آرزو عرض می کند که  خوانندگان محترم ضد انقلاب اگراز بیضهء لازم برخوردارند، در ممالک محروسهء خاج پرستان، که مع الاسف محضر اسلام عزیز را درک نکرده اند، به یک گربه که تازه روزنامه نویس هم نیست! فقط چپ نگاه کنند، شلاق زدن که دیگر جای خود دارد!

 

ابداعات تطبیقی

درست است که فدوی با برادران، کثرالله امثالهم، بدلائل گوناگون، از جمله بیگانگی ایشان با جهان و پدیده های معاصر، میانهء چندانی ندارد، لکن این دلیل نمی شود که ویژگی های مثبت ایشان را در این ارتباط، بقول عوام Ignore کند.(1) بقول آن شاعر ضد انقلاب "عیب می  جمله بگفتی هنرش نیز بگوی "(2) ... منظور فدوی آن است که برادران در استفاده از اکثر علوم و فنون جدید، که مع الاسف همگی دست آوردهای خاج پرستان لعنة الله علیهم اجمعین اند، حضور جدی دارند. نگاه کنید که برادران چگونه دارند مهملات مربوطه را بخورد کامپیوتر می دهند و آن زبان بسته، جیکش در نمی آید!:

افزون بر این، باید اذعان و بلکه اقرار کرد که سایر ابداعات خاج پرستان نیز در جامعه ی شکوهمند اسلامی ما نمودی آشکار دارد؛ ازجمله پدیده ای که خاج پرستان به آن بقول عوام to go می گویند. منتهای مراتب، ازآنجا که عقل شان ِ گرد است، در استفادهء بهینه از این پدیده که ابداع خودشان نیز هست، مع الاسف از ساندویچ و قهوه فراتر نرفته اند! ..

اینک نگاه کنید که برادران چگونه پدیدهء مذکور را بقول عوام  up grade کرده اند و از آن "امامزاده تو گو" ساخته اند!:

---------------------------------------------------

(1) لطفا ً دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید و فحش ندهید!

(2) نخیر، خواننده ی محترم ضد انقلاب، منظور شاعر، می عرفانی ست!

 

ادبیات ویژه

ادبیات برادران نه تنها فدوی، که سایر ناظران درون و برونمرزی را نیز، شدیداً گیج کرده است، مانند ماجرای ممه و لولو اسلامی (احمدی نژاد) و اینکه جمهوری شکوهمند ما با این تهدیدات رو به قبله نمی شود (برادر علی لاهیجانی) و  نیز اخیراً اصطلاح من درآوردی دیگری در دیپلماسی، یعنی "لبخند سیاسی" از همو در خبر زیر که معنا البته، همچنان فی بطن الآخوند است:

ر        «رییس مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی مثبت نگاه جمهوری اسلامی ایران به نشست آتی با ۱+۵ تصریح کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به این مذاکرات مثبت است، به شرط اینکه گام‌های مثبت از طرف مقابل برداشته شود و صرفاً به دنبال لبخند سیاسی نباشند!»ه

 

مزایا

اسلام عزیز، هر حسنی داشته باشد، که بباور فدوی فراوان هم دارد! لکن یک عیب مختصر نیز دارد و آن  اینکه آدمی، حتا اگر پیش از آن مدرن و متمدن هم بوده باشد، به محض ورود به آن، دور از جان خوانندگان محترم ضد انقلاب، قسمت فوقانی اش، فی الفور، بعون الله، و بقول عوام  Disable می شود!..

نمونهء تازه در این باب را فدوی، در مرور خبرهای دارالخرافه دید که در آن، دخترکی که بگزارش همان منبع (آخرین نیوز(، پیش از ابتلا به اسلام عزیز، در بلاد کفر و زندقه مدل معروفی بوده، پس از "حّول حالنا"، به کلی زنجیر پاره کرده  و به زنان غیر مسلمان جهان، که محتمل است مخلوق همان خدا باشند!، شیهه کشان و  به شرح زیر، اهانت فرموده است:

«اگر رحمت و لطف پروردگار شامل من نمی شد می بایستی تا آخر عمرم مثل یک حیوان زندگی می‌کردم و هیچ وفت نمی‌توانستم مسلمان شوم! آرزوی ذوران کودکی من این بود که پرستار شوم، و حالا که مسلمان شده‌ام به آرزوی دوران کودکی خود رسیده‌ام!»

فدوی همچنان ارّه به ماتحت مانده است که سر راه پرستار شدن مؤمنهء محجبهء مذکور در ممالک محروسهء خاج پرستان، که اگر نگوید تمام، دستکم عمدهء علوم و فنون بشری، محصول مجاهدت های آنان است، براستی چه سنگ و مانعی بوده است؟

خوانندگان ارجمند ضد انقلاب، چنانچه پاسخی دارند دریغ نفرموده و فدوی را بخاطر آن ارّهء کذائی هم شده، از حیرت سنگینی که بیرحمانه در آن به سر می برد، بیرون آورند که ثواب دارد...

باری- منبع خبر مکتبی ما البته، ابراز مهملات فوق را  "اعتماد نفس بالا" خوانده است!..

بقول عوام:

can you believe that?

  

 والله الموفق والمعین

 13 می المخمور سنه ی 2012 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630