|
|||||||||
|
|||||||||
مديران تلويزيون های ميهن (سعيد بهبهانی) و ايران ما (شهره عاصمی ـ تقی مختار) |
|||||||||
برخی از سرپرستان انجمن های سکولار سبز از شهرهای مختلف دنيا | |||||||||
جلسهء اعضاء شبکهء سکولارهای سبز در پايان همايش |
|||||||||
اين سايت دوشنبه ها، چهارشنبه ها و جمعه ها به روز می شود
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>
=========== =========== نژادپرستی و تبعيض (حاوی پيوندها) =========== ============= ========== ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =============
|
پرسش ها و پاسخ هائی دربارهء سکولارهای سبز انحلال طلب شنبه و يکشنبهء هفتم و هشتم ماه مه 2011، پس از يک سال و نيم تلاش، شبکه سکولارهای سبز انحلال طلب؛ که در ژانويهء 2010 آغاز بکار کرد؛ اولين همايش خود را در شهر تورنتوی کانادا برگزار کرد. در طی اين مدت پرسش های فراوانی از جانب موافقان و مخالفان اين جمع مطرح شده که خلاصه ای از آنها بصورت يک پرسش و پاسخ تهيه شده و جهت اطلاع علاقمندان تقديم می شود .>>>
جلوه های ویژهء سکولاریسم و آلترناتیو
خوش بینی من از روزی که مردم ایران به بهانهء انتخابات به تظاهرات دست زدند و در ابتدا عبارت «رأی من» را در شعارها و مطالبات شان مطرح کردند، به اوج خود رسیده است. البته می دانید که این شعارها، علیرغم تلاش اصلاح طلبان حکومتی برای مهارشان، خیلی زود رادیکالیزه شده و کل حکومت اسلامی و رهبرش را در بر گرفتند. اجزاء این عبارت برای من از مفهوم گسترده ای برخوردار بودند که بدون تردید فراتر از انتخابات قلابی حکومت اسلامی ـ که در سراسر عمر خود آن را بارها برگزار کرده بودـ قرار داشت. واژهء "رأی" جامعه ای را تداعی می کرد که شهروندان آن با پذیرش مسئولیت و با اتکا به عقل و خرد جمعی خود، خواستار بدست گرفتن سرنوشت خویش بودند و واژه "من" از اصالت فردیتی سخن می گفت که آزادی انتخاب را برای خود حق می دانست. این دو مفهوم چشم اندازی جدید از زندگی را فراروی انسان ايرانی قرار می داد. بدينسان، حرکت جامعه بر اساس سه اصل مهم فردیت، عقل و آزادی به پیش رفته و، با هزینهء سنگینی که پرداخت، حکومت اسلامی را به زیر می کشد.>>>
چاپ واشنگتن (فايل پی.دی.اف)>>>
غربزدگي را از دانشگاههاي كشور فارس: كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري در جمع اساتيد و اعزاي هيئت علمي دانشگاه شيراز، با اشاره به اينكه بايد در فضايي حركت كنيم كه آموزههاي ديني ما آن را تعريف كرده است و از نسخههاي كه غرب براي ما ميپيچيد به هيچ عنوان واهمه نداريم، گفت: برخيها فكر ميكنند كه در دانشگاههاي كشور ما هيچ مشكلي وجود ندارد. اما آيا انقلاب اساسي در دانشگاههاي كشور ايجاد شده است؟ وي افزود: امام خميني (ره) فرمودهاند بايد دانشگاهها محيطي سالم براي تدريس علوم عالي اسلامي باشد. يعني بايد در دانشگاهها بر اساس جهان بيني اسلامي حركت كنيم. دانشجو خاطرنشان كرد: مشكل اساسي دانشگاههاي كشورمان اين است كه سنگ بناي آن بر مبناي مناسبات و الگوهاي غربي بنا شده است. و
============= ============= =========== ============ =========== ============= ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== ===========
|
هموارکنندگان کودتای نظامی در ايران بعضی از توليدکنندگان هاليوود معتقد بودند که بهترين فيلمنامهها (سناريوها) آنهايی هستند که صحنههای بيرونی (بيرون از استوديو) ندارند (امروزه میتوان تقريباً همه را با کامپيوتر توليد کرد). زيرا هم عوامل خارجی و تأثيرگذار بر توليد مستثنی میشوند و هم فيلم کمتر خرجتر و در نتيجه پرسودتر خواهد بود. سناريوهای اجتماعی با هزاران هزار عوامل خارجی و مؤثر «بر توليد» همراه هستند. روی هم رفته میتوان گفت که هر چه مشارکت مردم در عرصهی سياسی – اجتماعی گستردهتر باشد، اصلاحات، تغييرات و تعديلات در سناريو نيز بيشتر صورت میگيرد، کارگردانی چنين سناريويی سختتر و پيچيدهتر میشود و نقش مردم از سياهیلشگر به بازيگران اصلی و فرعی ارتقاء میيابد. و سرانجام سناريوی اوليه با سناريوی آخری آن چنان متفاوت است که ديگر نمیتوان از يک سناريوی کلاسيک (سينمايی) سخن گفت. >>>
این روزها اگر کمی به تحلیل و تفسیرها و آمارهای اقتصادی رسانه های منتسب به طیف اصولگرای مخالف با دولت و بلندگوهایی که به عنوان زبان رژیم عمل می کنند دقت شود، می توان به خوبی دریافت که آنها چگونه به صورتی کاملاً آشکار رویهء انتقاد از سیاست های اقتصادی دولت احمدی نژاد را پیش گرفته اند و بی پايگی آمار و ارقامی را که از طرف رییس دولت در مقاطع مختلف بیان شده را یکی پس از دیگری به صورتی شفاف و طعنه زنندهاعلام می کنند ـ از آمار بیکاری و اشتغال و تورم گرفته تا خالی بودن صندوق ذخیره ارزی. اين عملی است که تا همین چند ماه قبل نوعی اخلال در نظم اقتصادی تلقی می شد اما امروز، و پس از جریانات اخیر، رفته رفته تبدیل به طرفداری از اقتصاد سالم و دلسوزی برای نظام می شود. چرا؟ >>>
امروز سانحهء "چرنوبیل" و فاجعهء "فوکوشیما" صحنه های مصیبتی بزرگ در تاریخ زیست موجودات زندهء روی زمین اند. این وقایع ناگوار، آن هم در دو کشور بسیار پیشرفتهء علمی - فنی دنیا، چون شوروی پیشین و ژاپن، معلوم می کنند که به هیچ تکنولوژی و ابزار فنی نمی توان به یقین مطمئن بود. هر دستگاه و مجموعهء ماشین آلات مرتبط بهم دارای یک "ریسک باقیمانده" و یک خطر غیرقابل محاسبه است. این خطر مادامی که پایه های خانه و زندگی آدمی را که محیط زیست را نیز شامل می شود نابود نکند قابل تحمل است. در غیر این صورت یک حادثه جوئی است؛ قمار مرگ و زندگی است؛ شیطنت و جنایتی آگاهانه به عالم حیات است. >>>
به جامعه بشریت کرد، ادیسون نکرد
|
می فرمائيد: «مهتری گر به کام شير در است / شو، خطر کن، ز کام شير بجوی؟» بسيار خوب، اما باور بفرمائيد که اين «شو، کن، و بجو»ی شما برای انجام سفارش تان کافی نيست و حکم کنار گود نشستن را دارد و برای گرم کردن و فريب دادن آدم های زود تحريک پذير بکار می آيد؛ همانگونه که خمينی و آخوندها و مداحان اش در تهران نشستند و صدها هزار جوان برومند را به دم تير و روی مزرعهء مين فرستادند. >>>
دمکراسی از طریق سکولاریسم و فدرالیزم کسانی که آیندهء دور را نبینند، در آیندهء نزدیک در چاه خواهند افتاد. روندگانی که مقصد مشخصی نداشته باشند، بزودی گم شده و سرگردان می گردند. تحول سازانی که مسیر راه را تعیین نکرده باشند، به آنجایی می رسند که دشمنان آنان تعیین می کنند. تغییر دهندگان شرایط موجود شاید تغییراتی بیاورند که از شرایط موجود هم بدتر باشد؛ مگر اینکه بینش شفافی از آینده و نقشهء راهی برای رسیدن به آن داشته باشند. انقلاب 57 ایران همهء این اصول را به اثبات رساند.>>>
سکولاريزاسيون: رفع تبعيض و انتگراسيون بحث سکولاريسم در ميان ما چگونه آغاز شد؟ اکنون به کجا رسيده است و چه دستآوردی دارد؟ من در اين نوشته ابتدا به اين پرسشها میپردازم و، پس از معرفی رژيم دينی به عنوان نوعی رژيم آپارتايد، اين موضوع را طرح میکنم که چرا نفی واقعی اين نظام در برپايی يک نظام سکولار انتگراتيو است. تأکيد بر وجه انتگراتيو، تأکيد بر ضرورت جذب کردن و مجتمع کردن و مشارکت دادن برای رفع تبعيضهای موجود و جلوگيری از امکان برقراری تبعيضهای ديگری است. اين يادداشت فشرده برای سخنرانیای در بروکسل، در کنفرانسی درمورد سکولاريسم به کوشش "سازمان لائيسيته بلژيک" و "فدراسيون اروپرس" آماده شده است.>>>
«دین رسمی» کشور با فشار روحانیتی که میدید انقلاب مشروطیت در صدد حذف بسیاری از امتیازات اوست، و با پشتیبانی هیئت حاکمه فاسدی که تا عمق وجود «شیعه جعفری اثنی عشری» بود، در قانون اساسی مشروطه گنجانده شد و ماند و ماند تا این که انقلاب اسلامی، به قول صادق هدایت، «جنّ» این مردم را در شکل یکی از نکبتبارترین حکومت تاریخ ایران بگیرد! ما نه تنها در برابر قربانیشدگان «دین رسمی» بلکه در برابر همه آنهایی که نوبت خود را انتظار میشکند تا قربانی شوند، مسئولیم و رنج این آگاهی با زانو زدن در برابر رنجهای انسان کاهش نمییابد. >>>
دو مقاله از شهباز نخعی از کشتن بن لادن تا پیروزی بر تروریسم! کشته شدن بن لادن در یک عملیات کوماندویی نیروهای امریکایی در پاکستان امواج بزرگی از شادمانی و شعف در غرب و بویژه امریکا پدید آورد. این ابراز شادمانی در عین حال که از سوی بازماندگان قربانیان جنایت های تروریستی سازمان مخوف القاعده طبیعی است، حاوی نوعی احساس گرایی زودرس و شتاب زده نیز هست و واکنش های پس از فروپاشی اتحادجماهیرشوروی را در ذهن تداعی می کند. در آن زمان نیز واکنش های شتاب زده ای ابراز شد که در سال های پس از آن ثابت شد که با واقعیت های موجود در جهان بدون اتحاد جماهیرشوروی فاصله بسیار داشته است.>>>
دور نخست رودررویی رهبر معظّم و رییس جمهور تا همین اواخر منصوب و محبوب اش بر سر پذیرش استعفا و ابقای شیخ حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات با نتیجه کم و بیش مساوی موقتاً پایان پذیرفت. می گویم "کم و بیش مساوی" زیرا محمود احمدی نژاد بدون آنکه رسما از موضع خود دربارهء مخالفت با صدور حکم حکومتی توسط رهبر عقب نشینی کند، با حضور در هیئت دولت و تحمل حیدر مصلحی در آن به عنوان وزیر اطلاعات عملاً به یک عقب نشینی تاکتیکی دست زد. در فاصله بین نیمه اوّل و نیمه بعدی این رودررویی اجتناب ناپذیر، طرفین به تحکیم مواضع خود، ترمیم آسیب ها، یارگیری های تازه و آماده سازی خود برای نیمه بعدی، که سرنوشت ساز خواهد بود زیرا نتیجه نهایی رودررویی را تعیین می کند، خواهند پرداخت.>>>
پاسخی به دو خبرگزاری وابسته به نظام جمهوری اسلامی اخیرا خبرگزاری دولتی ایرنا و سایت رجانیوز وابسته به باند احمدی نژاد به قلم یکی از مزد بگیرانش با بغض و کینه ای وصف ناپذیر نسبت به جامعه پناهندگان ایرانی در خارج از کشور (که نقش اصلی را در افشای جنایات نظام سراسر فلاکت جمهوری اسلامی در جامعه جهانی بر دوش دارد ) گزارشی را منتشر کرده که از جهاتی مورد توجه بوده و لازم است مواردی از سیاه نمایی آن را که با ادبیات مزورانه مرسوم در رسانه های وابسته به حکومت در وارونه جلوه دادن حقایق از زاویه دلخواه، آن هم با دستاویز نقض حقوق بشر تبحری خاص دارد، بررسی و پاسخی ارائه شود.>>>
|
||||||
© 2007 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |