دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |   سال سوم ـ  شماره 723 ـ دو شنبه 9 آذر 1388 ـ 30 نوامبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

سکولاريسم نو دوساله شد

يادداشت سردبير

دو سال پيش، به روی اينترنت رفتن «سکولاريسم نو» برای سردبير آن نيز تولدی ديگر بود. راه دراز عمر را ـ گاه شتابان و گاه لنگان ـ پيموده، عاقبت به مرزی که «بازنشستگی» نام دارد رسيده بود، مرزی که، در گمان ما، آن سوی اش همه رخوت و سستی و استراحت و انتظار برای چيزی است که همهء عمر از آن گريخته ايم. اما می ديد که شعله ای در سينه اش می سوزد که مرز و بازنشستگی نمی شناسد و نهيب اش می زند که دستی بالا کن، يارانی را که نمی شناسی بطلب، و بکوش تا، در زمانهء تسلط تاريکی ِ حکومت ايدئولوژيک مذهبی بر سرزمين ات، شمعی روشن کنی و فرا راه نسلی که ناخواسته به تاريکی شب دچار آمده و می کوشد از آن خلاصی يابد بگيری. «سکولاريسم نو» اينگونه زاده شد؛ همچون پايگاهی برای نشان دادن بديل حکومت ايدئولوژيک، و «نخستين قدم لازم» در راه دراز رسيدن به آزادی و دموکراسی؛ با ياری دوستی که هرگز نخواسته نامش جائی بازگو شود، و نيز همنفسی که در کنارش راه رفتن به رقصی شادمانه تبديل می شود، و دوستانی که هر يک از گوشه ای از جهان فراخ «ندا» را شنيدند و به ياری شتافتند. و اينک آغاز سومين سال زندگی «سکولاريسم نو»؛ نشريهء روزانه ای که همين دو ـ سه ماه پيش تعداد «کليک» های ماهيانه بر روی پايگاه اينترنتی اش از يک ميليون و نيم گذشت. آمار را که نگاه می کنی می بينی کمتر جائی از کرهء خاکی است که سکولاريسم نو در آن خواننده و دوستی نداشته باشد. بخصوص، عليرغم فيلترينگ شديدی که در مورد اين نشريه در ايران برقرار است، بيشترين خوانندگان آن از ايرانند؛ جوان و پر شور و آزاديخواه و سکولار! ارزيابی دهش اين پايگاه به جنبش آزاديخواهی ايران از سردبير آن بر نمی آيد. خودخواهی با انسان زاده شده و يکی از ابزارهای طبيعی زنده ماندن اوست. پس نه ادعا می کند و نه لاف می زند. فقط آرزو می کند که در فضای پر شور جنبش سبز و ضد تاريکی ِ جوانان ايران، که نام «ندا» ی بی اعتقاد به حکومت مذهبی بر تارکش می درخشد، «سکولاريسم نو» نيز توانسته باشد شمعی برافروخته، و به اندازهء وسع خويش، به دل تاريکی زده باشد. بقول حافظ،

عشق دردانه است و،

من غواص و، دريا ميکده

سـر فـرو بـردم در آنـجـا،

تا کـجـا سر بـر کـنـــم.

پر شور سرفراز باشيد و بمانيد.

دوستدار شما،

اسماعيل نوری علا

================

هدف من این بود که

حکومت دینی بر سر کار نیاید

پاسخ امیرانتظام به حنا مخلمباف

دخترم، از اینکه با حق شناسی خود جایزهء پرافتخار خودتان را به من هدیه کرده اید بسیار سپاسگزارم. اکنون که این نامه را می نویسم سی سال است که در زندانم، آن هم به دلیل خدمتگذاری و تهیهء "طرح انحلال مجلس خبرگان" که دولت موقت با اکثریت مطلق آرا آن را تصویب کرد ولی آقای خمینی آن را وتو و مانع انجام آن شد. هدف من از تهیهء آن طرح قانونی این بود که حکومت دینی بر سر کار نیاید و خاطرهء تلخ تاریخ حکومت تفتیش عقاید را که در سال های 1000 تا 1300 میلادی، به مدت سه قرن، و فجایعی که در آن زمان انجام گرفت تکرار نشود.

================

چوب جهالت بر تن نحیف فعالین مدنی

علی رضا فیروزی

شاید حاکمیت به درستی تشخیص داده باشد که اگر می خواهد از پیشروی جنبش سبز، که پس از انتخابات بيست و دوم خرداد شکل گرفته، جلوگیری کند، باید منابع تغذیهء فکری این جنبش را قطع کند. اما در این بین اشتباهی فاحش مرتکب شده است، زیرا برای جلوگیری از بسط و گسترش مکاتب فکری نمی توان آن ها را در بند کرد. خاصیت گروه های فکری و حلقه های مطالعاتی در پایستگی تفکر و اندیشه است و با بازداشت اعضای این گروه ها، این خاصیت تنها باعث افزایش انتشار آن ها می شود. به طور مثال، دولت با بازداشت اعضای حلقهء مطالعاتی، دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال دانشگاه های ایران، صرفاً در جهت افزایش آگاهی عمومی نسبت به خواستگاه لیبرالیسم در جنبش های مدنی به مردم خدمت کرده است؛ بدينسان، کاری که شاید چندین سال فعالیت شبانه روزی را می طلبید، با کاتالیزوری به نام دولت به سادگی انجام شده است.

تغيير علوم انسانی در دانشگاه ها

به حداد عادل سپرده شد

شبکهء جنبش راه سبز (جرس): تغيير علوم انسانی در دانشگاه ها، که پس از تاکيد شهريور ماه آيت الله خامنه ای در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته بود، به غلامعلی حدادعادل سپرده شد. شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ای موضوع انتخاب "رياست شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی" را مورد بررسی قرار داد و انگونه که خبرگزاری مهر گزارش داده غلامعلی حداد عادل را به عنوان رئيس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی انتخاب کرد. اين شورا اعلام کرد که "با هدف ايجاد تحول در علوم انسانی و طراحی، سازماندهی، ‌برنامه ‌ريزی، مديريت و هدايت تحول علوم انسانی در دانشگاه ها، بنا به پيشنهاد کميسيون تحول علوم انسانی دبيرخانه شورای عالی، آيين نامهء تشکيل شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی" را نيز تصويب کرده است.

================

در روز يکشنبه اول آذر ماه 1388، اسماعيل نوری علا ميهمان برنامهء پوپک راد در صدای آمريکا بود و به پرسش های او دربارهء رابطهء علم و دين و مشکل فرهنگ حذف پاسخ داد.

 که ایستاده " نه " گفتند

خوب بودند، لکن

رأي شان با رأى ما مخالف بود!

آيت الله خمينی

«هر روزى که ما فهميديم که اين کشور را يک دسته از اين افرادى که روحانى نيستند، به آن طورى که خداى تبارک و تعالى فرموده است، اداره مى کنند، آقاى خامنه اى تشريف مى برند سراغ شغل روحانى بزرگ خودشان و نظارت بر امور و ساير آقايان هم همين طور. ما اينطور نيست که هر جا يک کلمه اى گفتيم و ديديم مصالح اسلام [است]، حالا ما آمديم ديديم اينجور نيست، اشتباه کرده بوديم، بگوييم ما سر اشتباه خودمان باقى هستيم؟..

(بقيه در آرشيو کوتاه و گويا)

راه حل نهائی

برای رفع نگرانی های حکومت

از وقوع تظاهرات در مسابقات فوتبال

(آرشيو)

نوشتهء: آندرو مانگو

فصل سوم ـ سال های پر کشاکش (1960 تا 1980)

قسمت سوم

انقلابيون، افراطيون، بنيادگرايان

مطلب اختصاصی سکولاريسم نو

مهاجران ترک برای کشورهای ميزبان خود منشا دردسرهائی هم می شدند. مثلاً، قوانين ليبرال اروپای غربی به ترک ها اجازه می داد که در فعاليت های سياسی خاصی وارد شوند که انجام آن ها در کشور خودشان ممنوع بود و، در نتيجه، بزودی اروپای غربی بهشت انقلابيون ترک شد. آن ها در آنجا می توانستند ساکن شوند، سازمان يابی کنند، نشريات خود را داشته باشند و روی دولت های خارجی فشار وارد کنند. همچنين، اين انقلابيون ـ اعم از مارکسيست ها، تجزيه طلبان کرد، و افراطيون مسلمان ـ قادر بودند بخشی از درآمد کارگران ترک را به دست آورند. البته اين پديده ای خاص ترکيه نيست. و اغلب اقليت های مهاجر در کشورهای غربی نسبت به افراطيون هموطن خود روی خوش نشان می دهند. مثلاً، اگر کمک های مالی ايرلندی های ساکن آمريکا نبود سازمان «آر.آی.ای» چه کاری از دستش برمی آمد؟

(پيوند به فهرست کتاب)

================

روزگـار ســـیاه

ابراهیم هرندی

آنجا که نور نیست و چشم نمی بیند، توانایی گزینش با کاربرد بینایی از انسان گرفته می شود. روزگار سیاه، اشاره به روزگاری ست که انسان نمی توانست در پرتو چراغ خِرَد خود، نیک را از بد باز شناسد. روزگاری آنچنان تیره و تار که اندیشیدن ناممکن می نمود. در آن دوران رد پای آموزه‏های کلیسا در همه سویه‏‏های زندگی مردم دیده می‏شد و گریزی از آن نمی‏توانست بود. این شیوه فرمانروایی، اندیشیدن را برنمی تافت و تکروی و به خویش اندیشی را به بدترین شیوه مجازات می کرد. این چگونگی، ذهنیتی هراسیده و خالی از خویش پدید می آورد.>>>

کمپانی نفرت

وبلاگ «معمای مردان رقصان»

در ساختمان همسایه من در پردیس دانشگاه، جوانی بيست ساله اهل جزیره‌ء موریس زندگی‌ می‌کند به نام محمد عرفان؛ جوانی که بعد از گذشت یک سال از آمدنش به غرب برای تحصیل تصمیم گرفته به ریشه هایش بر گردد. به لطف زبان انگلیسی‌ و فرانسه‌ای که به خوبی‌ می‌‌داند تمام ویدئو‌های اسلامی یوتوب را دیده و زیر و رو کرده است، از اتاقش نوای خوش ترتیل قرآن می‌‌آید بی‌ آنکه معانی اش را بداند و جمعه‌ها با ریشی که بر چانه گذشته راهی‌ نماز جمعه می‌‌شود، معمولا تابستان‌ها بیشتر عصبی است چرا که شاخص فساد جامعه برای او نحوه لباس پوشیدن زنان و مردان است نه صداقت نظام دیوانی کشور...>>>

موسیقی اعتراض

شاهين نجفی

موسیقی ایرانی هیچگاه عاصی نبوده است... تاریخ موسیقی ما، از افسانه هایی که مستشرقان برای مان نوشته اند تا به امروز و آنچه که می بینیم، نشان می دهد که ما  چانه ای قوی برای به چالش کشیدن هستی نداشته ایم و همین خمودگی و رکود را می توان در اصوات و شکل فیزیکی ساز های ایرانی و آواز و دستگاه های موسیقی ایرانی نیز ديد. تبارشناسی ِ این خمودگی را در حوزه های مختلف باید باز جست. ایرانیان کمتر از صد سال است که با ابتدایی ترین مفاهیم سیاست علمی آشنا شده اند و جالب است که وارد کنندگان همین اطلاعات اولیه در ایران، خود، به نوعی، منفورترین شخصیت های سیاسی هستند. جز این، سراسر تاریخ ما توحشی سیاسی بوده است. >>>

نام نویسنده اهمیتی ندارد، نام خانه مان جاودانه باشد!

کاوه، ایراندخت، پیمان، آذرمیدخت و بسیاری نام های ایرانی دیگر

با درود های گرم و شادباش آغاز سومین سالگرد راه اندازی پایگاه سکولاریسم نو>>

"خبرنگاران ایران" وب‌سایتی چندرسانه‌ای است که توجهش معطوف به مسائل روزنامه‌نگاران ایران است. این سایت در آستانهء صد روزگی تحولات سیاسی ایران پس از انتخابات ریاست ‌جمهوری دهم، آغاز به کار می‌کند. ایده راه‌اندازی سایتی برای توجه به مسائل روزنامه‌نگاران ایرانی پیش از رویدادهای اخیر وجود داشت، اما این تحولات به پردازش و پیاده‌سازی آن سرعت بخشید. این سایت که ماموریت خود را انعکاس صدای خاموش خبرنگار و روزنامه‌نگار ایرانی‌ می‌داند، در تلاش است تا با برقراری ارتباط با همکاران خود چه در داخل و چه در خارج از کشور، به عنوان تریبونی عمل کند که با تمرکز بر مسائل جامعه مطبوعاتی ایران، صدای آنها را رساتر به گوش همگان برساند و در ثبت و ضبط این صدا کوشا باشد. هم‌چنین "خبرنگاران ایران" می‌کوشد تا با ترجمه منابع مورد نیاز روزنامه‌نگاران از دیگر زبان‌ها، و نیز گفت‌وگو با اساتید روزنامه‌نگاری و دیگر همکاران و بازتاب دیدگاه‌های آنان، به توانمندسازی و ارتقای سطح حرفه‌ای حرفه خبرنگاری در ایران یاری رساند. بازتاب اخبار مربوط به رسانه‌های ایران، نشر مقالات، گزارش‌ها و تحلیل‌های روزنامه‌نگاران ایرانی، دفاع از آزادی اندیشه و بیان و روشنگری پیرامون سانسور و هرگونه محدودیت اعمال‌شده بر رسانه‌های چاپی و آنلاین از دیگر وظایف این سایت محسوب می‌شود که تلاش خواهیم کرد ضمن پای‌بندی به استقلال حرفه‌ای و معیارهای اخلاقی و احترام به ارزش‌های جهان‌شمول دموکراتیک به آنها بپردازیم. (5  مهر 1388)>>>>

اين هفته: علاج واقعه

حميد رضا رحيمی

گله ای از علما بر این باورند که خیر! کار بر روی بچه ها از مقطع دبستان، بسیار دیر است و راه بجائی نمی برد و باید تا آنجا که می شود، عقب تر رفت!.. باری، فدوی با آن که رویش نمی شود لکن بر حسب وظیفه ی شرعی حجت را بر همگان تمام کرده و نظر بسیار مدرن و علمی یکی از حضرات را از همان منبع،  و بمنظور تنُبّه خوانندگان ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی، و صهیونیزم بین الملل، عیناً نقل می کند: «روابط جنسي زوج و زوجه بايد در ساعات معيني باشد. يكي از وزراي كابينه احمدي نژاد، در جمع مسئولان سازمان بهزيستي خواستار آن شده كه روابط جنسي زوج و زوجه در ساعات معيني باشد تا مطابق آيات و روايات، معلوليت ها كاهش پيدا كند».>>>

بسيج بايد قدرت اقتصادي واقعي كشور را در دست بگيرد

غلامحسين الهام، سخنگوي سابق دولت و عضو حقوقدان شوراي نگهبان

به گزارش فارس، غلامحسين الهام، سخنگوي سابق دولت و عضو حقوقدان شوراي نگهبان، در گردهمايي بزرگ بسيجيان فريدون‌كنار، گفت: بسيج يك حقيقت ماندگار است اما عده‌اي كوردل آن را نفهميدند و در چند سال فتنه شعار دادند كه «توپ، تانك، بسيجي، ديگر اثر ندارد»... آن‌ها نفهميدند كه بسيجي چيست و الا متوجه مي‌شدند كه اين توپ و تانك است كه بر بسيجي اثر نمي‌گذارد.... بسيج نهادي است كه در دوران ضرورت سلاح در دست مي‌گيرد، حماسه مي‌آفريند، دشمن را ميخكوب مي‌كند و بر اندام دشمن لرزه مي‌افكند و با دست خالي همه ميادين پر خطر را مي‌گشايد... در جنگ نرم فضا غبارآلود مي‌شود و دوست و دشمن در هم آميخته مي‌شوند و فتنه آغاز مي‌گردد... در اين جنگ نيز بسيج بايد ميدان‌دار باشد و در اين عرصه بسيجي يك بسيجي علمي نيز هست و در اين جنگ بسيجي قلم به دست مي‌گيرد و عرصه رسانه را مي‌شكافد... نبايد رسانه‌ها از بسيج و تفكر بسيجي تهي باشند بلكه بايد در عرصه رسانه كه مهمترين پايگاه دشمن در جنگ نرم است و فراتر از مطبوعات، با رسانه‌هاي صوتي و تصويري به دنبال ايجاد فتنه و انحراف اعتقادات است، بسيجيان بايستند... بسيجي در عرصه فرهنگ، هنر و سياست بايد حضور فراگير داشته باشد... بسيجي در عرصه سياست همان تحقق مردم‌سالاري ديني است كه رهبر معظم انقلاب آنرا اساس حكومت ديني قرار داد و بسيجي مي‌تواند در اين نگاه به عنوان متن و اساس مردم با روحيهء تكليف‌گرايي و بصيرت و براي تحقق حكومت ديني بر اساس عدالت تلاش كند... ‌بسيجي نمي‌گذارد صحنه تصميم‌گيري سياست در خاندان‌هاي خاص به وديعه گذاشته شود و نمي‌گذارد سلطنت و وراثت خانوادگي اعاده شود و در صحنه سياست احزاب خاص قدرت را در انحصار خود بگيرند و مردم را از صحنه حذف كنند... بسيجي در عرصه سياست نمي‌گذارد دشمن در زمان انتخابات با جنگ نرم خود، ريل انتخابات را منحرف كند و فتنه‌هاي بعد از انتخابات مردم را از مسير مردم‌سالاري ديني دور كرده و ديكتاتوري را جايگزين آن سازد؛ بسيجي در عرصه سياست نمي‌‌گذارد عده‌اي با زير پا گذاشتن قواعد حقوقي در حاكميت تصميم مشروع و قانوني مردم در انتخابات رياست جمهوري، با زور و آشوب و فتنه خياباني و كشتار بسيجيان در متن خيابان‌ها ديكتاتوري را اعاده كنند و سيزده ميليون را بر تصميم بيست و پنج ميليون غلبه دهند... آنها آمدند تا مردم‌سالاري ديني و مردم را از قدرت بركنار كنند و به همان خاطر شعار دادند كه «بسيجي اثر ندارد»؛ اين شعار به آن معني است كه مردم‌سالاري، دين‌باوري و ولايت‌پذيري اثر ندارد. اما مردم نشان دادند ‌آن چيزي كه اثر ندارد، ديكتاتوري و فتنه‌گري است چون بصيرت بسيجي حقيقت را مي‌بيند و شعارهاي دروغين قادر به محو حقيقت نيست و نظام حقوقي سرجاي خود باقي مي‌ماند... بسيجيان بايد در همهء صحنه‌ها حضور داشته باشند... بسيج بايد در دورهء خصوصي‌سازي، كارخانه‌ها را فتح كند و قدرت اقتصادي واقعي كشور را در دست بگيرد و نگذارد اقتصاد در عصر خصوصي‌سازي به دست گروه‌هاي خاص انحصارطلب و سرمايه‌سالار بيفتد.

(آرشيو کوتاه و گويا)

(آرشيو)

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 721  ـ  شنبه 7 آذر 1388 ـ  28 نوامبر 2009 

 

سکولاريسم، کژانديشان، بدآگاهان،

و شيوهء «جهانداری ِ» کورش هخامنش

(بخش دوم از: «سکولاريته» والاترين «ارزش» انسانی ـ وجدانی برای ايرانی است)

امير سپهر

 

تبعيدی گناباد

شکوه ميرزادگی

 

جمهوری اسلامی در تنگنای روح امام

الاهه بقراط

 

درد اهل ذمه، درد همهء مردم ایران است

نگارش آنتـــی وار

 

ارزش اندیشیدن

شعری از علیرضا   طبيب زاده

برای استقامت و پایمردی آنان که ایستاده " نه " گفتند

 

چرا جامعهء ايران هنوز مدنی نشده است؟

اسماعيل نوری علا

در گفتگو با مهرداد پارسا

برنامهء ميزگرد سياسی تلويزيون پارس

 

خسارت شصت ميلياردي در سازمان حج و زيارت

مصطفي خاکسارقهرودي، رئيس سازمان

 

شماره 720  ـ  جمعه 6 آذر 1388 ـ  27 نوامبر 2009 

 

چرا مذهب همان ايدئولوژی است؟

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

 

جنایت برای پوشاندن جنایت!

تقی روزبه

 

آیا اعدام شکلی از مبارزهء سوسیالیستی است؟

پارسا نیک جو

 

شناخت اندوه تاریخی در حین لودگی؟

(در حاشیهء متن های فصیح)

مهدی استعدادی شاد

 

زندگي و مرگ علی کردان بايد براي همهء ما الگو باشد!

محمد رضا رحيمي، معاون اول احمدي نژاد

 

دکتر اکبر کرمی عضو ستاد مهدی کروبی در قم دستگیر شد

 

در خواست حسین درخشان برای برقراری شرایط انسانی تر در زندان

 

شماره 719  ـ  پنج شنبه 5 آذر 1388 ـ  26 نوامبر 2009 

 

ضحاک ها هشدار، دماوند مهیاست

حميدرضا خادم

 

 در سراشیبی فروپاشی و سقوط!

شهباز نخعی

 

چرا سپاه پاسداران انقلاب هنوز مسلح است؟

سام قندچی

 

آیا روحانیت پاسخگوی مطالبات مردم خواهد بود؟

سايت موج سبز

 

شما پلیس روسیه و چین هستید یا پلیس ائمه اطهار؟

سخن پستچی با «اين آقايان»

 

عصر پهلوی، آزادی وبرابری مذهبی

يوسف شريفی

بخش پايانی (12) فصل نهم کتاب «دیهء اهل کتاب»

 

واگذاري شماري از مدارس به حوزه هاي علميه آغاز شد

سايت «اعتماد»

 

شماره 718  ـ  چهار شنبه 4 آذر 1388 ـ  25 نوامبر 2009 

 

بمناسبت بيست و پنجم نوامبر، روز جهانی حذف خشونت عليه زنان

تسليم يا ايستادگی در مقابل خشونت؟

شکوه ميرزادگی

 

سيمای حکومتی و تخطئهء جنبش برابري خواه زنان

محبوبه عباسقلی زاده

 

جغرافیای فمینیستی خاورمیانه

مینا سعدادی

گزارش جلسهء «زنان و سیاست تغییر در خاورمیانه»

 

جداسازی جنسيتی باعث پيشرفت تحصيلی می‌شود

حبيب محمد نژاد، معاون پژوهشی نهاد رهبری

 

فتنهء  آقازادگی

فاطمه رجبي

 

شماره 717  ـ  سه شنبه 3 آذر 1388 ـ  24 نوامبر 2009 

 

خیزش جامعه شهروندی ایران

گفتگو با داریوش همایون

گفتگوگر: ماندانا زندیان

 

«نوگرایی دینی» بدون پذیرش سکولاریسم، نوگرایی نیست

م. پوریا

 

«آخوند یاری» نشان آزادیخواهی نیست

مردو آناهید

 

این سه نهاد دوش به دوش

تقی رحمانی

 

محافظه کاري، اصلاح طلبي، دگرگوني خواهی در برابر تغيير نهادهای مختلف اجتماعی  

اسماعيل نوري علا

 

معجزه در راه مشهد

راديو زمانه

 

جادو کردن حريف ناجوانمردانه است

رئیس کمیتهء انضباطی فدراسیون فوتبال

 

شماره 716  ـ  دو شنبه 2 آذر 1388 ـ  23 نوامبر 2009 

 

حكومت توطئه جو

رامین كامران

 

نمي شود گفت بسيج درانتخابات دخالت نکند

سردار نقدي

 

سلطه افراطی ‌ترين راست‌گرايی بر اقتصاد ايران؟

گزارشی از خبرگزاری ايلنا  

 

سپرده گذاری از شما، مصادره از ما!

سهرابستان

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی:

اين هفته: سر در گم، جهل مرکب فدوی، و عنوان

حميد رضا رحيمی

 

 برخی به سيم آخر زدند

عسگراولادی

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

کتاب «درد اهل ذمه»

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

خبرنگاران ايران

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630