دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |   سال دوم ـ  شماره 720 ـ جمعه 6 آذر 1388 ـ 27 نوامبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

ضحاک ها هشدار، دماوند مهیاست

حميدرضا خادم

قفس ها اندر قفس ساخته اند و کوه ها از پیکرها بنا کرده اند. دروغ و ریا که در آیین ما تقبیح می شد و جایی نداشت به رنگ مقدس مزینش ساختند و به وفور پراکنده اش ساختند. زبان دربندان، بریده اند و لبانشان را چند لایه دوخته اند. خار و تیغ و عریان شمشیران به راه پر خطر آزادیخواهان برهنه پای افکنده اند. حرمت حرمت داران دریده اند و آبروی آبروداران، پیاپی ریخته اند. آزادی را سر بریده و مروجانش آن را مصلوب ساخته اند. خانه عدل و داد را بیدادگاه کرده اند و خانه علم و دانش را به آتش کین سوزانده اند و دانشمند و دانشجو را مسلخ و بند و محبس هدیه داده اند. نویسندگان را قلم شکسته اند و خوانندگان و اخلاق پژوهان را دیده بر کف دستانشان نهاده اند. تیغ و دشنه بر فرق روشن بین فرود آورده اند و سرب بر سینه عاشق کاشته اند و طناب و زنجیر نصیب حنجره آوازخوان رهایی ساخته اند. اندیشمندان را گریزان کرده، برنایان را توان گرفته اند و وطن همیشه سربلند را سرافکنده ساخته اند. پاسخ بیدار، دار است و پاسخ رفتار لبریز از فرهنگ، تفنگ.

(بقيه>>>)

================

در سراشیبی فروپاشی و سقوط!

شهباز نخعی

"عدالت" از واژه های بسیار مورد علاقهء حکومت اسلامی است؛  ورد زبان محمود احمدی نژاد است، از شرایط اصلی احراز مقام رهبری است و نزدیک به بیست بار این واژه و مشتقاتش: عدل و عادل، در قانون اساسی حکومت تکرار شده اند. نهاد اجرا و برقراری "عدالت" دادگستری، یا به تعبیر آخوندی آن، "قوّه قضاییه" است.  نگاهی گذرا به چگونگی اجرای عدالت در این نهاد به خوبی نشان می دهد که حکومت اسلامی، با همهء قیافهء حق به جانبی که به خود می گیرد و ادعا های میان تهی اش، تا چه حد از عدالت به دور و با ستمگری و ظلم عجین است. 

================

چرا سپاه پاسداران انقلاب

هنوز مسلح است؟

سام قندچی

امروز در مورد «گروه های مسلح در کشور» موضوع سؤال در ايران نه مجاهدين اند و نه گروه های ديگري که رژيم از آنها ياد مي کند. فعال بودن چنان تشکلات مسلحي در داخل ايران ابداً حقيقت ندارد و اين قصه هاي رژيم را حتی خودشان هم باور ندارند. اما يک گروه مسلح در ايران وجود دارد که در سی سال گذشته بزرگتر هم شده و خيلی هم فعال است و آن هم «سپاه پاسداران انقلاب» است. سؤال اين است که سی سال از انقلاب گذشته است و چرا اين سازمان هنوز وجود دارد؟.. اما سی سال است که اين رژيم بر سر کار است و اولين کارش هم بايد خلع سلاح اين تشکيلات مي بود. و يا اگر ارتش موجود را بعنوان ارتش قبول نداشت پس بايد ارتش را منحل مي کرد. چرا يک کشور بايد دو ارتش داشته باشد؟ اگر سپاه پاسداران ارتش نيست پس در آن صورت بزرگترين «گروه مسلح» در کشور است و بايد آن را خلع سلاح کرد. اصلاً بايد اعضاء آن را دستگير کرد و عضويت در آن بايد جرم باشد و نه عضويت در گروه هاي مسلح خيالی.

================

آیا روحانیت پاسخگوی

مطالبات مردم خواهد بود؟

سايت موج سبز

طبيعي است که روحانيت، به عنوان يکي از نهادهاي ايدئولوژيک در ايران، در جستجوي پايگاه اجتماعي خويش باشد و از اين منظر، نقش آفريني روحانيون ارشد در چنين فضايي چندان جاي شگفتي باقي نمي گذارد... [اما] آنچه که به عنوان طرح برون رفت از بحران فعلي، "وحدت ملي"، و يا عناويني شبيه به اين خوانده مي شود، براي اجرايي شدن، بيش از هر چيز نيازمند توجه جدي به مطالبات مردم است. آيا اين بار نيز، همچون تجربه هاي آزاديخواهانهء مردمي ِ پيشين در اين کشور، روحانيت سخنگوي مطالبات مردمي يا حداقل بخشي از آن خواهد بود؟

================

شما پلیس روسیه و چین هستید

یا پلیس ائمه اطهار؟

سخن پستچی با «اين آقايان»

================

عصر پهلوی، آزادی وبرابری مذهبی

يوسف شريفی

بخش پايانی (12) فصل نهم

کتاب «دیهء اهل کتاب»

پس از برقراری مشروطیت و دوران پس از آن و با شروع عصر پهلوی، دوران جدیدی در زندگی اقلیت های مذهبی ایران آغاز شد. بسیاری از نابرابری ها و تبعیض هایی که بر آنان اعمال می شد برداشته شد. قانون، مقامات اتتظامی و دادگستری از آنان حمایت کردند. در دوران رضا شاه به مواردی از تحریکات و بلواها برخورد می شود که بر ضد اقلیت های مذهبی آغاز شد و مسئولان انتظامی و یا مقامات دولتی از اقلیت های مذهبی حمایت کردند و اجازه ندادند که تحریکات ملاها و شوراندن مردم عوام، مانند دوران صفویه و قاجاریه به آنان صدمه بزند. اقلیت های مذهبی توانستند در آن دوران در بسیاری از موارد دارای حقوق و مزایایی برابر با مسلمانان شوند. درهای بسیاری از ادارات و موسسات دولتی بر روی آنان باز شد و اقلیت های مذهبی توانستند در این موسسات شروع به کار کنند. در بسیاری از موارد حتی آنان توانستند به مقاماتی تا حد ریاست این موسسات برسند.

(پيوند به آرشيو کتاب)

واگذاري شماري از مدارس

به حوزه هاي علميه آغاز شد

سايت «اعتماد»

عمليات اجرايي واگذاري شماري از مدارس به حوزه هاي علميه آغاز شد تا هيچ جاي ترديدي دربارهء اجرايي شدن اين طرح و ساير طرح هاي مشابه، مانند طرح استقرار دائمي روحانيون، تشکيل بسيج دانش آموزي در مدارس ابتدايي، اعزام مدرسان تربيت سياسي به مدارس و... وجود نداشته باشد. ديروز ايلنا به نقل از دبير ستاد همکاري هاي حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش، با اشاره به تصويب آيين نامهء واگذاري مدارس خبر داد که در چندين استان کشور حوزه هاي علميه مديريت برخي مدارس را بر عهده گرفته اند. حجت الاسلام والمسلمين علي ذوالعلم، در حاشيهء نشست خبري که به مناسبت برگزاري «دههء بصيرت و ولايت» برگزار شد، در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه «واگذاري مديريت مدارس به حوزه هاي علميه از سوي وزارت آموزش و پرورش در چه مرحله يي است؟» گفت:  

(بقيه در آرشيو کوتاه و گويا)

صحنه ای از نمايش

«یک پرونده، دو قتل»،

اثر نیلوفر بیضایی

بمناسبت يازدهمين سالگرد فدا شدن

پروانه و داريوش فروهر

(آرشيو)

================

چرا مذهب همان ايدئولوژی است؟

اگر دانش را به يک خط ممتد تشبيه کنيم، علم و معرفت در منتهی عليه دو سوی آن قرار گرفته اند؛ يکی به عالم طبيعت و ماده می پردازد و ديگری عالم ماوراء طبيعت (غيب) را هدف قرار می دهد و لذا ـ بخاطر جدائی موضوع تحقيق ـ هيچ يک نمی تواند منکر آن ديگری شود. اما از سوی علم که بسوی ميانهء اين خط ممتد حرکت کنيم به ايدئولوژی بر می خوريم و اگر از جانب معرفت به سوی ميانه بيائيم با دين و مذهب  روبرو می شويم. ايدئولوژی و مذهب نه تنها همسايهء هم که در واقع پديده هائی دوقلو و همسان اند؛ همچون دو روی سکه. و کارکرد اجتماعی شان نيز يکسره يکی است.

جنایت برای پوشاندن جنایت!

تقی روزبه

«رژیم ترور و شکنجه» بر این گمان است که با دست زدن به قتل پزشک کهريزک، خواهد توانست پروندهء جنايات انجام شده در زندان کهریزک را با سهولت بیشتری جمع و جور کند، غافل از آنکه جنایت را با جنایت نمی توان پاک کرد و اين کار فقط بر ابعاد جنایات می افزايد و رژيم خود را بیش از پیش در مظان اتهام اداره کردن یک دولت پلیسی و ترور آفرين قرار می دهد. در واقع، قرائن و شواهد بی شماری نشان دهندهء آن است که مدیریت جنایتی چنین سهمگین، که با تضادها و شکاف های درونی حاکمیت، حساسیت و بیداری بزرگ مردم، و نظارت و نگاه دقیق جهانی گره خورده است، امری ساده نیست و همچون لقمهء بزرگی در گلوی رژیم گیر خواهد کرد.

آیا اعدام شکلی از مبارزهء سوسیالیستی است؟

پارسا نیک جو

خطای جدی و خطرناک رفیق شادی مقدم این است که می پندارد کمونیست ها نيز مجازند در صورت نیاز و ضرورت، از روش ها و ابزارهایی که روزانه دشمنان بشریت علیه مردم استفاده می کنند، استفاده نمايند. من می گویم این اندیشه خطرناک است زیرا ـ بر پایهء این درک ـ می توان بنام طبقهء کارگر و در دفاع از انقلاب سوسیالیستی هر جنایتی را توجیه کرد. شکنجه و تجاوز و پرونده سازی نیز از روش ها و ابزارهایی است که دشمنان بشریت علیه مردم از آن بهره می گیرند و، بنابر منطق رفیق شادی مقدم، در صورت نیاز و ضرورت، کمونیست ها نیز می توانند از این ابزارها و روش های رایج برای سرکوب دشمنان بشریت بهره بگیرند.

شناخت اندوه تاریخی در حین لودگی؟

(در حاشیهء متن های فصیح)

مهدی استعدادی شاد

با گمانه زنی می شود گفت که انتشار آثار پس از مرگ اسماعيل فصيح می تواند روشنگرانه تر باشند؛ آثاری که شامل نامه هایش به افراد مختلف یا روایت هایی تیز و تندی هستند و بخاطر سانسور رسمی در ایران امکان چاپ و پخش نیافتند.  گرچه برای آنچه قرار است در اینجا مورد توجه ما قرار گیرد، یعنی امکان شناخت اندوه تاریخی به رغم حالت لودگی، همانا آثار انتشار یافته اش کفایت می کند. لودگی که در اینجا مراد سخن است، در رفتار برخی از قهرمانان فصیح، و از جمله در "جلال آریان" دیده می شود. این لودگی، معادل مسخرگی در آن رهنمودی است که عبید زاکانی داده است: "رو مسخرگی پیشه کن و مطربی آموز/ تا داد خود از مهتر و کهتر بستانی".

زندگي و مرگ علی کردان بايد براي همهء ما الگو باشد!

محمد رضا رحيمي، معاون اول احمدي نژاد

(به ديکتهء کلمهء انگليسی آمبولانس توجه کنيد، مثل اينکه خود کردان آن را نوشته است!)

چند روز پيش، پيکر علي کردان (صاحب دکترای افتخاری از دانشگاه آکسفورد!)، از مقابل مسجد سلمان واقع در خيابان پاستور تشييع شد. به گزارش ايلنا، در اين مراسم صادق محصولي وزير رفاه، حسيني وزير ارشاد، باهنر و فدايي از نمايندگان مجلس، ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، ميرتاج الديني معاون پارلماني رئيس جمهور، داودي مشاور ارشد رئيس جمهور، جلالي سخنگوي کميسيون امنيت ملي، حجت الاسلام رازيني رئيس سابق ديوان عدالت اداري و صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي حضور داشتند. همچنين در مقابل جمعيت شرکت کنندگان پارچه نوشته يي از سوي روابط عمومي وزارت کشور در دست بود که در آن از خدمات و زحمات وزير اسبق کشور تقدير شده بود. شرکت کنندگان در اين مراسم پلاکاردهايي به دست داشتند که در کنار تصوير کردان نوشته شده بود «حق با سکوت بود صدا در گلو شکست». آيت الله مهدوي کني که نماز ميت کردان را اقامه کرد نيز پس از طي مسافت کوتاهي اين مراسم را ترک کرد. قبل از اينکه پيکر کردان را به آمبولانس منتقل کنند افراد حاضر در کنار پيکر وي فرياد مي زدند «عزا عزاست امروز کردان مظلوم ما پيش خداست امروز». پس از مراسم نيز برخي از بستگان مرحوم کردان در ميان جمع با ابراز احساسات از ويژگي هاي وي ياد کردند. مهدی کلهر، مشاور امور رسانه اي رئيس جمهور، گفت: «خداوند جواب آنهايي را که با کردان بد کردند به موقع خواهد داد. مهدي کلهر در اين مراسم افزود؛ مرحوم کردان همانند يک کودک پاک از دنيا رفت و خداوند جواب آنهايي را که با وي بد کردند به موقع خواهد داد». غلامحسين الهام نيز گفت: «مرحوم کردان مردي پرتلاش بود و وي همواره نسبت به اصولي که داشت به تعبيري عوامانه لوطي بود». وي با بيان اينکه کردان بر حرفي که مي زد باقي مي ماند، ادامه داد: «اما برخي ها عکس آن را نسبت به وي انجام دادند و بسيار بد با او رفتار کردند. محمد رضا رحيمي، معاون اول احمدي نژاد، در حاشيه مراسم تشييع پيکر مرحوم علي کردان در جمع خبرنگاران در پاسخ اين پرسش که آيا کردان شيميايي بوده است و آيا شهيد محسوب مي شود؟ گفت: «اين موضوع به نظر و تشخيص بنياد شهيد بستگي دارد و آنها بايد در اين زمينه بررسي و اظهارنظر کنند». وي افزود: «آقاي کردان وقتي براي بازرسي به پيرانشهر رفته بودند، بعد از بمباران شيميايي عراقي ها به مواد شيميايي آلوده شده بودند. البته ما هم که از دوستان ايشان بوديم از اين موضوع اطلاعي نداشتيم و ظاهراً ايشان در جلسه استيضاح خود به اين مساله اشاره کردند». به گزارش فارس، رحيمي با بيان اينکه در برخي سايت ها نوشته اند مرحوم کردان از يک بيماري صعب العلاج رنج مي برد و در اثر اين بيماري فوت کرده است، گفت: «بيان اين گونه حرف ها در حالي است که بنا بر آنچه پزشک ايشان گفته بودند، آثار بيماري قبلي در ايشان نمانده بود و به نظر من مجموعه رفتارهايي که در مورد آقاي کردان انجام شد يکي از عللي بود که وي در اين سن از دنيا رفت». رحيمي گفت: «زندگي و مرگ ايشان بايد براي همه ما الگو باشد».

(آرشيو کوتاه و گويا)

دکتر اکبر کرمی عضو ستاد مهدی کروبی در قم دستگیر شد

به گزارش وبلاگ «پژواک خاموش»، دکتر کرمی پزشک عمومی،نویسنده،پژوهشگر و فعال سیاسی توسط ماموران اداره اطلاعات و امنیت قم دستگیر شد. بگفته خانواده وی ماموران که خود را از اداره اطلاعات و امنیت قم معرفی کردند وارد مطب دکتر اکبر کرمی شده و ویرا دستگیر کردند . همچنین ماموران سیستم کامپیوتر شخصی و نوشته های دستی ایشانرا نیز  به همراه خود بردند. یکی از اعضای خانواده وی به همکار پژواک فردا گف ماموران گفته بودند ایشان تا ساعت 8 صبح روز چهارشنبه آزاد میشود و توصیه کردند موضوع را خبری نکنند و کسی در جریان قرار نگیرد. دکتر کرمی از اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی بود که مستقیما زیر نظر فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی در قم فعالیت میکردند. عضو خانواده دکتر کرمی افزود: خانم رضایی منشی مطب ایشان را نیز بعد از مدتی به اداره اطلاعات بردند و پس از ساعاتی آزاد کردند . (پيوند به فهرست مقالات دکتر کرمی در سکولاريسم نو>>>)

 

در خواست حسین درخشان برای برقراری شرایط انسانی تر در زندان

به گزارش تارنمای رویداد حسین درخشان وبلاگ نویس زندانی که بیش از یکسال است از وضعیت او خبر موثقی در دست نیست در شرایط بسیار خطرناکی قرار دارد. وی که حداقل مدت 8 ماه را در انفرادی سپری کرده به علت فشارهای روحی ناشی از بازجویی و شکنجه های مختلف دچار آسیب های جدی بدنی بر اثر واکنشهای غیر ارادی شده است. در همین ارتباط یک منبع آگاه به سایت رویداد گفته است که حسین درخشان تنها دو خواسته دارد: "اول اینکه وی را در دادگاه محاکمه نمایند و سریعتر حکم برای وی صادر گردد تا از این وضعیت نا مشخص خارج شود." این منبع آگاه با اشاره به اینکه درخواست دوم این وبلاگ نویس بسیار دردآور است افزود: "وی تنها می خواهد شرایط نگهداری وی "کمی" انسانی تر باشد و با وی برخورد انسانی نمایند. اجازه استفاده از آب تمیز و دستشویی را داشته باشد و رفتارهای تحقیر آمیز بازجویان کمتر شود." در یکسال اخیر حسین درخشان به شدت تحت فشار بوده تا اعتراف کند برای سازمان جاسوسی سیا فعالیت می کرده است. وی در بازجویی ها این اتهام را پذیرفته اما در بازپرسی اعلام کرده اعترافاتش تحت فشار بوده است.

(آرشيو)

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 718  ـ  چهار شنبه 4 آذر 1388 ـ  25 نوامبر 2009 

 

بمناسبت بيست و پنجم نوامبر، روز جهانی حذف خشونت عليه زنان

تسليم يا ايستادگی در مقابل خشونت؟

شکوه ميرزادگی

 

سيمای حکومتی و تخطئهء جنبش برابري خواه زنان

محبوبه عباسقلی زاده

 

جغرافیای فمینیستی خاورمیانه

مینا سعدادی

گزارش جلسهء «زنان و سیاست تغییر در خاورمیانه»

 

جداسازی جنسيتی باعث پيشرفت تحصيلی می‌شود

حبيب محمد نژاد، معاون پژوهشی نهاد رهبری

 

فتنهء  آقازادگی

فاطمه رجبي

 

شماره 717  ـ  سه شنبه 3 آذر 1388 ـ  24 نوامبر 2009 

 

خیزش جامعه شهروندی ایران

گفتگو با داریوش همایون

گفتگوگر: ماندانا زندیان

 

«نوگرایی دینی» بدون پذیرش سکولاریسم، نوگرایی نیست

م. پوریا

 

«آخوند یاری» نشان آزادیخواهی نیست

مردو آناهید

 

این سه نهاد دوش به دوش

تقی رحمانی

 

محافظه کاري، اصلاح طلبي، دگرگوني خواهی در برابر تغيير نهادهای مختلف اجتماعی  

اسماعيل نوري علا

 

معجزه در راه مشهد

راديو زمانه

 

جادو کردن حريف ناجوانمردانه است

رئیس کمیتهء انضباطی فدراسیون فوتبال

 

شماره 716  ـ  دو شنبه 2 آذر 1388 ـ  23 نوامبر 2009 

 

حكومت توطئه جو

رامین كامران

 

نمي شود گفت بسيج درانتخابات دخالت نکند

سردار نقدي

 

سلطه افراطی ‌ترين راست‌گرايی بر اقتصاد ايران؟

گزارشی از خبرگزاری ايلنا  

 

سپرده گذاری از شما، مصادره از ما!

سهرابستان

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی:

اين هفته: سر در گم، جهل مرکب فدوی، و عنوان

حميد رضا رحيمی

 

 برخی به سيم آخر زدند

عسگراولادی

 

شماره 715  ـ  يک شنبه 1 آذر 1388 ـ  22 نوامبر 2009 

 

انتشار مجدد يک پيام، بمناسبت اول آذر، سالگرد فدا شدن فروهرها:

آن «مرز پر گهر» بدون سکولاريسم هيچگاه آباد نخواهد شد

اسماعيل نوری علا

 

وقتی واژه‌ها و نشانه‌ها سخن می‌گویند

الاهه بقراط

 

اگر ریگی به کفش ندارند...

گفتگو با حسن داعی

گفتگوگر: کيوان کابلی

 

ضرورت خانه تکانی امنیتی در اپوزیسیون!

یادداشت روز بهرام رحمانی

 

اعاده حیثیت ازانقلاب و اجتناب ازتکرارتراژدی انقلاب بهمن

تقی روزبه

 

شماره 714  ـ  شنبه 30 آبان 1388 ـ  21 نوامبر 2009 

 

سياست‌های دينی جمهوری اسلامی ايران

مجيد محمدی

 

سکولاريسم، والاترين «ارزش» انسانی ـ وجدانی برای ايرانی است

امير سپهر

 

مصوبه اسلامی کردن علوم انسانی در ایران ابلاغ شد

فرج بال افکن

 

اینجا تجارت خانهء علم است!

خبرگزاری مهر

 

ین ماییم که باید خود را با جنبش سبز تطبیق دهیم نه بر عکس

دکتر محمد صابر

دربارهء انتقاد نوری علا از دکتر کديور

 

به دنبال راهكاري براي نظارت بيشتر بر سايت‌هاي اينترنتي هستيم

وزیر ارشاد

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

کتاب «درد اهل ذمه»

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630