دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |   سال دوم ـ  شماره 711 ـ  چهار شنبه 27 آبان 1388 ـ 18 نوامبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

شرکت بين المللی فتو شاپ تقديم می کند

================

می خواهند از ترس مرگ

دست به خودکشی بزنیم

باز شناسی جنبش سبز در شرایط جدید

حشمت اله طبرزدی

مردم ناراضی از کلیت حکومت، و به ویژه اپوزسیونی که در روز های اول بر این گمان بود که  ممکن است این یک دعوای خانوادگی باشد، به مرور به میدان آمد و در روز سيزده آبان این حضور به اوج خود رسید. در واقع اطمینان مخالفین به مرور جلب شد و در پشت سر جنبش قرار گرفتند. زیرا از یک سو دریافتند که این یک جنبش سکولار است که به صورت خودجوش شعار جمهوری ایرانی سر می دهد و از دیگر سو این میدان افراد و گرو ه های با تجربه و هزینه داده را می طلبد. این موازنه روز به روز به نفع جنبش سکولار و ساختار شکن در تغییر است و به همین دلیل موجب گردیده که اصلاح طلبان در مقابل ساختار شکنان مواضع انتقادی  تندی را اتخاذ نمایند. البته لازم است بگویم که این تغییر شرایط از یک سو به دلیل سرکوب شدید از جانب حکومت بوده و از دیگر سو خواست تاریخی ملتی است که آماده بوده از هر فرصتی برای بیان خواسته های قانونی خود استفاده نماید.

================

دو- دلي در آستانه ي مدرنيته

نوانديشان مسلمان

در ترازوهاي ديجيتالي

اكبر كرمي

نوانديشان مسلمان اگرچه از بسياري از تباهي ها و سياهي ها برآمده از اقدامات پاره اي از اسلام گراهاي بنيادگرا و سخت كيش، تبريي مي جويند و خود را براي ورود به جهان جديد آماده نشان مي دهند؛ اما واقعيت آن است كه هنوز بر روي پاهاي خود نايستاده اند و آدمي را ايستاده بر پاهاي خود نمي پسندند. به عبارت ديگر، نوانديشان مسلمان هم چنان در "هراس از خطا كردن" غوطه ورند و حق خطا كردن را براي آدمي به رسميت نمي شناسند. راز دلمشغولي هميشگي مذهبي ها با مساله ي درست و نادرست (و نيز تكاليف) و نه مساله ي حق و حقوق، در همين هراس باستاني نهفته است... با اين وجود، نبايد فراموش كرد كه بدون پذيرفتن و رسميت بخشيدن به نوانديشان ديني و بدون احترامي كه شايسته ي آنند، امكان گفت و گو و نيز امكان سيال و عصري كردن دين كه از ضرروت هاي دوران گذار است، منتفي خواهد شد. سياليت، شفافيت و باز شدن به سوي جهان جديد تنها راهي است كه مي تواند به باز شدن هسته ي سخت اسلام سياسي ياري رساند.

================

مسئله رهبری جنبش مردمی در ایران

(دو تناقض و یک راه حل)

دکترعطا هودشتیان

امروز، شعارها و خواسته های حداقل ما در این مرحله از گسترش مبارزات مردمی اینها هستند: انحلال انتخابات خرداد 1388 و رد صلاحیت دولت کودتایی احمدی نژاد، برقراری یک انتخابات آزاد با نظارت بین المللی، و بدون دست اندازی مجلس خبرگان و هیچ نهاد دینی دیگر، محاکمه سران سرکوب های و ترورهای سیاسی و بررسی شکایات مردم و بخصوص رعایت حقوق بشر. اینها حداقل خواسته های امروز است و آقایان موسوی و کروبی به طورکلی، ظاهرا تا این مرحله با این خواسته های جنبش همگام شده اند. از نظر من، این همگامی برای این مرحله جنبش مفید است. باید از شجاعت و دلیری این رهبران (البته همواره بطور مشروط) در مقابل دولت جبار احمدی نژاد دفاع کرد. با اینحال براین خواسته های حداقل، باز فراوان می توان افزود و باید افزود. خواسته هایی که بی شک همه آنها بسیار مهم و قابل توجیه هستند همچون: برقراری یک قانون اساسی دمکراتیک بدون ارجاع به موازین دینی. برقراری یک جمهوری دمکراتیک...

================

امان از جمعه گردی های

آقای نوری علا!

فيروز افروز

======

در دفاع از دکتر کديور،

پاسخی به آقای نوری علا

امير بيگلری

================

قانون اساسی مشروطیت و آزادی و برابری

يوسف شريفی

بخش يازدهم از فصل نهم کتاب

«دیهء اهل کتاب»

متمم قانون اساسی، در تکمیل قانون اساسی نوشته شده و، در تاریخ چهاردهم ذی القعده 1324 قمری / 29 دسامبر 1906 میلادی، به تصویب مظفرالدین شاه رسید. در متمم قانون اساسی مشروطه برخلاف قانون اساسی مشروطیت، در بسیاری از مواد آن به دین اسلام ومذهب شیعه اثنی عشری اشاره شده و در موارد متعددی تاکید شده است که تمام قوانین جاری در مملکت باید تابعی از قوانین اسلامی و مذهب شیعه باشد. در اصل دوم متمم قانون اساسی تأکید شد که هیچ یک از قوانین مصوب مجلس نباید مغایرتی با قوانین اسلام داشته باشد، به گفته هما ناطق، با تصویب این اصل، یکسره بر اصل برابری و آزادی خط بطلان کشیده شد. این اصل به ضرورت ولایت فقها و نظارت شورای نگهبان علما، تاکید می کند.

(پيوند به آرشيو کتاب)

با وقاحت تمام به روزه‌خواري تظاهر

و شعار "مرگ بر اسرائيل" را

حذف می كنند

علم الهدی، امام‌ جمعه مشهد

ایسنا: امام‌ جمعه مشهد گفت: اعضاي خبرگان رهبري نه بر اساس حدس و گمان، بلكه بر اساس تجربيات ملموس بيست ساله تشخيص دادند كه آيت‌الله العظمي خامنه‌اي نه تنها بهترين گزينه براي رهبري هستند، بلكه گزينه‌اي بي‌همتا و منحصر به‌فرد هستند. حجت‌الاسلام ‌و المسلمين سيد احمد علم‌الهدي، در خطبه‌هاي عبادي سياسي نماز جمعه امروز مشهد، كه در حرم مطهر امام رضا برگزار شد، افزود: دشمن هم به اين نكته واقف است، لذا همه حملاتش متوجه رهبري است، همچنين صداي تهاجم، هتاكي و توهين به رهبري از دل غائله پس از انتخابات و اعضاي فتنه‌گر آن بلند مي‌شود. وي با اشاره به حادثه ورود عناصر افراطي صهيونيست به مسجد الاقصي و به گلوله بستن مسلمانان و نيز نقشه رژيم اسرائيل براي آينده اين مسجد، ادامه داد: صهيونيست‌هاي نجس‌العين مي‌خواهند قبله اول مسلمين را كه همتاي مسجد الحرام است، به كنيسه تبديل كنند، اما غيرت كدام مسلمان به وقوع اين امر رضايت مي‌دهد؟ اين ديگر بحث فلسطين و اسرائيل نيست بلكه بحث حيثيت اسلام، مسلمين و مساله توحيد است. عضو مجلس خبرگان رهبري به حواشي راهپيمايي روز قدس در تهران اشاره و تصريح كرد: در چنين شرايطي و در روز قدسي كه روز مبارزه با صهيونيست است، سران فتنه، عده‌اي را به صفوف فشرده راهپيمايان اين روز مي‌فرستند تا در مقابل چشم روزه‌داران با نوشيدن بطري‌هاي آب و نوشابه با وقاحت تمام به روزه‌خواري تظاهر و نيز شعار "مرگ بر اسرائيل" را حذف كنند. علم‌الهدي افزود: حالا هم يكي از سران اين فتنه بيانيه داده است كه روز قدس امسال نقطه عطفي در تاريخ بود؛ راست مي‌گويد، زيرا سي سال است روز قدس را برگزار مي‌كنيم اما در هيچ كدام از آن‌ها روزه‌خواري و تبديل شعار "مرگ بر اسرائيل" به "نه لبنان نه غزه" سابقه نداشته است. وي ضمن درخواست از عموم مردم براي حفظ هوشياري، تاكيد كرد: بدبختي اين است كه سران اين فتنه خود را به امام رحمت‌الله عليه نسبت مي‌دهند، اما اگر امام راحل در قيد حيات بودند و در روز قدسي كه يادگار ايشان است، شعارها و رفتار اين عده را مي‌ديدند، با آن‌ها چگونه برخورد مي‌كردند؟

(آرشيو کوتاه و گويا)

هممسر احمدی نژاد در کنفرانس امنيت غذائی در ايتاليا شعارهای شوهرش را عيناً تکرار کرد.

(آرشيو)

================

(آرشيو)

این انقلاب، انقلاب زنان است

شادی صدر

سخنرانی در مراسم دریافت «لالهء حقوق بشر»

صادقانه بگویم که من نگران هستم. نگران اینکه این تصاویر و این مبارزات به فراموشی سپرده شوند. آری، اگر با نقض حقوق بشر در ایران مقابله نشود و اگر از این مبارزات دفاع مشخص صورت نگیرد، مردم ایران حق دارند که بگویند ما را فراموش کرده اید. نگرانی من وقتی تشدید می شود که می بینم رسانه های غربی هر روز بیشتر از روز پیش، کمتر به نقض حقوق بشر در ایران می پردازند و سیاستمداران هم دست کمی از آنان ندارند. متاسفانه فراموش کردن هزاران نفری که بازداشت شدند و در زندان ها تحت شکنجه قرار گرفتند، صدها نفری  که کشته شده اند و آن تعداد نامعلومی از زندانیان که مورد تجاوز قرار گرفتند و یا در زندان به قتل رسیدند، یک نگرانی واقعی است.   

موتور قرمزان و درد اهل قلم

شکوفه تقی

خواب هایم تازگی محل ترکتازی موتورقرمزها شده. قبلاً، اول شب که می خوابیدم، برای خودم هر خوابی که می خواستم می دیدم. مثلاً، به بازار کتاب می رفتم، یک عالمه دانه های کلمه و جوانه های فکر می خریدم، می آمدم با بذرهای گل و میوه می کاشتم، یک باغ می شد پر از کتاب، که رشک پردیس های هخامنشیان بود. گاهی هم درخت هایی از شعر می روئید، تناور و بلند، از دیوار کوتاه بینی های خرافه چنان می گذشت که از همه ی دنیا دیده می شدند و از قله شان دنیایی. در این خواب های من، شعر خوب گفتن خودش جایزه بود و کسی برای جایزه شعر نمی گفت. اما حالا همه اش شده جایزه و چماق. به این طرف بچرخی اینها جایزه می دهند به آن طرف بچرخی جایش با تودهنی و شلاق عوض می شود. خلاصه، این قدر بگویم که خواب های من شده یک مشت کابوس بی سروته که در آنها یا صدای ویراژ دادن موتورقرمزها می آید، یا شعار چاقو چاقو شان...

نامه ای به برادر هرگز ندیده ام

نرگس کلهر

خوب به خاطر می آورم اولین کتابی که پدر به من داد کتابی با عنوان «قلعه ی حیوانات» نوشته جرج اورول بود. در آن زمان حدود نه سال سن داشتم. کتابی با متنی روان و داستانی گیرا در باب شکل گیری و افول یک انقلاب. جلد کتاب را هنوز یادم هست. خواندن اش را یک روزه تمام کردم اما پیش خود نگه اش داشتم و هر روز طرح روی جلد اش را که نقاشی چند حیوان بود بدقت نگاه می کردم. همان موقع پدر  تفسیر کاملی از داستان این کتاب برایم کرد و مثال هایی عینی از آن آورد. من مجذوب تبحر نویسنده و تفاسیر پدر شدم. بعید می دانم که در این روزها زمانی که تو توانایی خواندن و نوشتن را پیدا کنی پدر این کتاب با ارزش را به تو امانت بدهد، اما امیدوارم در اولین فرصت آن را بخوانی. حتی می توانی از پدر بپرسی که آیا این کتاب را همچنان دارد یا نه؟ نمی دانم دقیقا به تو چه جوابی بدهد؟ شاید بگوید هرگز این کتاب را نخوانده است و یا نمی دانم کجا گذاشته ام!

چند مقاله و نظر در مورد انتقاد نوری علا از سخنان دکتر محسن کديور

از مطلقه اندیشی دینی تا مطلق اندیشی سکولار

عباس موسایی

======

تا کی در بند حکومت دینی؟

(سخنی با جناب آقای امیر بیگلری)

از: پیمان، فرزندی از ایران زمین

======

«منطق» آقای افروز

دارا گیلانی

======

سخنی با عاليجنابان آقايان افروز و بيگلرى

رحيم ظاهرى

======

اجازه دهيد من جواب پرسش های آقای بيگلری را بدهم

سعيد نظری

(آرشيو)

نقدی بر قانون اساسی پیشنهادی حقوقدانان جنبش سبز>>>

نیما فرمین (دکترای حقوق از دانشگاه مونت پلیه ـ فرانسه)

انگیزهء من در نوشتن این گزارش در راستای بررسی و پژوهش در این زمینه است، با این امید، که فرزانگان ایرانی به خاموشی ها پایان داده ، وبرای به انجام رسانیدن این کار بزرگ پیشگام شوند. در این پیش نویس درهم آمیختگی هایی دیده می شود، و این خود نشانه ی آن است، که این گام نخستین برای این کار بزرگ است، و باید با دوراندیشی و بررسی پیگیر، بازنگری شود. در این پیش نویس "دیباچه"، که شیوه ی کار در نوشتن قانون اساسی است، پیش بینی نشده است. در این دیباچه باید، انگیزه و نابسامانی هایی که مردم را به نوشتن این پیمان ارزنده وادار کرده است، و ارزش های بنیادی و بی چون و چرای حقوق و آزادی های شهروندان بازگو شود. به گونه یی دیگر، دیباچه چارچوبه ی قانون اساسی است، و اصولی که به دنبال آن نوشته می شود، باید در راستای این ارزش ها باشد. برای نوشتن دیباچه، به گونه یی گذرا به چند نکته اشاره می کنم. (1) نخستین خشت بنای قانون اساسی برپایه ی مردم سالاری، جدایی دین از بنیادهای کشور است. زیرا دین «باور»ی است، که هر کس می تواند داشته باشد، و نباید بر دیگران  تحمیل شود. بنابراین، باید از پیش کشیدن پندارهای دینی خودداری شود. از سوی دیگر، با آن که "حق" امتیاز و اختیاری است که قانون اساسی آن را پاسداری می کند، به کار بردن فراز کوتاه "به نام حق" در سرآغاز نوشتار چون برداشت دینی دارد، شایسته نیست، و اگر می خواهیم قانون اساسی بر پایه ی مردم سالاری فراهم آوریم، برتر آن است که فراز کوتاه " به نام مردم" را به کار بریم، که قانون اساسی برخاسته از اندیشه خردمندانه ی او است. (2) مردم سالاری، در آزادی و برابری (زن و مرد) است. همه آزاد به جهان چشم می گشایند و از یک گوهرند. فرایند این برابری این است که همه ی شهروندان، بهر آیین و هرنژادی باشند، برابرند و می توانند نامزد برای بنیاد های کشور شوند و به هرکاری که به خواهند بپردازند، به میان آوردن "اقلیت و یا اکثریت" از پندارهای ملایانی است که در دو قانون اساسی گذشته آن را گنجاندند. در دنیای امروز، نمونه ی بارز برابری مردم، گزینش رئیس جمهور سیاه پوست و مسلمان در امریکا، و رئیس جمهور هند از میان طبقه محرومین مردم هند می باشد. (3) آموزش رایگان و همگانی از آمادگی تا پایان دانشگاه، در رشته های دانشی و غیر دينی. (4) تامین حقوق اجتماعی (بهداشت، درمان، حقوق بیکاری و درماندگی). (5) امنیت و آرامش همگانی، برپایی داد و دادگری با قضات و وکلایی که دانشکده ی حقوق را گذرانده اند، و استقلال قضات و نیرویی که این آرامش را برای شهروندان بردوش گیرد. (6) آزادی اندیشه، گفتار، و باز گویی و پخش آن؛ آزادی رسانه ها (رادیو، تلویزیون، روزنامه)، انجمن های سیاسی، فرهنگی... این کار بزرگ هنگامی شدنی است که ارزش های فرهنگی که در درازای هزاره ها پذیرفته شده و برجای مانده اند، و در دل های مردم جای گرفته، و زیربنای داوری آن ها شده اند، در این نوشته که چراغ راه مردم سالاری است، پیش بینی شود. چنین قانون اساسی که برگرفته از این ارزش ها است می تواند، ره آورد ارزنده یی برای بهروزی و شادزیستی مردم و سربلندی کشور گردد، و به بیدادگری ها و نامردمی ها که هم اکنون مردم ایران را به بندکشیده است، پایان داده شود. این نوشته، به گفتهء حقوقدانان، «پیمانی» است که میان شهروندان و فرمانروایان، که برگزیدگان آن ها هستند، بسته می شود و برای این که کارساز باشد، باید توازنی میان حقوق و آزادی های بنیادی مردم و دامنه ی اختیارات فرمانروایان برپا شود، و افزوده بر آن، هر گاه که دشواری های بزرگ پیش آید، باید مردم  بتوانند از راه همه پرسی راه کار شایسته یی را پیش بینی کنند. با آرزوی آزادی مردم ایران زمین و برپایی مردم سالاری در این کشور کهن. . 25 آبان، 16 نوامبر 2009 (تارنمای فرهنگ ایران)

(آرشيو کوتاه و گويا)

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 709  ـ  دو شنبه 25 آبان 1388 ـ  16 نوامبر 2009 

 

مردم نمی توانند ولی فقیه را عزل کنند

قائم مقام نمایندهء ولی فقیه در سپاه پاسداران

 

هدفمند كردن يارانه‌ها جراحي لازم اقتصادي است

آیت الله جنتی

 

چرا مجلس در برابر احمدی نژاد کوتاه آمد؟

مرتضی نیک پندار

 

رايانه ها و قدمی دیگر به سوی ولایت اسلامی

گفتگو با جمشید اسدی

گفتگوگر: ایرج ادیب‌زاده

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

آینده نگری

حميد رضا رحيمی

 

شماره 708  ـ  يک شنبه 24 آبان 1388 ـ  15 نوامبر 2009 

 

تكرار تاریخ یا تقلید تاریخ؟

رامین كامران

 

دوباره بر می‌گردیم!

الاهه بقراط

 

تنها حکومت غيردينی حافظ دين و آزادی مردم است

گفتگو با فاطمه حقيقت جو

گفتگوگر: عنایت فانی (بی.بی.سی)

 

نقد یک تصمیم

محمدعلی دادخواه

 

از ارزان شدن ترياک و شيشه تا لزوم افزايش نظارت نيروي انتظامي بر اينترنت

سردار احمدي مقدم

 

شماره 707  ـ  شنبه 23 آبان 1388 ـ  14 نوامبر 2009 

 

از تبادل سوخت هسته يي استقبال مي کنيم

محمود احمدي نژاد

 

پرچم مبارزه با آمريكا و مرگ ‌بر آمريكا بايد هميشه افراشته باشد

آیت الله جنتی

 

كل جمعيت مخالفان در راهپيمايى سيزده آبان پانصد نفر بود

مجتبى شاكرى، قائم مقام جمعيت ايثارگران

 

چه کسی جنبش سبز ایران را هدایت می کند؟

مهدی خلجی

(ترجمه از نشريهء «سياست خارجی» در آمريکا)

 

خطر رادیکالیزه شدن یا خشونت در جنبش سبز؟
دکتر حسین باقرزاده

 

دربارهء جنبش های خود جوش و شعار جمهوری ايرانی

گفتگو با اسماعيل نوری علا

در برنامهء «ميزگرد شنبه ها» در تلويزيون پارس

به مديريت مهرداد پارسا

 

گزارشی از دومین کنفرانس «حقوق اقلیت ها» یِ سازمان ملل

عـبدالسـتار دوشوکی

 

صدمات جبران ناپذیر نابرابری انسان ها بر منافع ملی ایران

یوسف شریفی

 

شماره 706  ـ  جمعه 22 آبان 1388 ـ  13 نوامبر 2009 

 

آقای کديور هم بهتر است در حد گليم خود بماند

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

 

در سوگ «کمال» گریستم!

آذرمیدخت بهرام

 

من نمي توانم ساكت بنشينم و هيچ نگويم

گفتگو با رضا پهلوي

گفتگوگر: سايمون هفر، خبرنگار روزنامه گاردين

ترجمه: مرتضی بدری

 

شعار جمهوری ایرانی، سکولاریسم و اپوزیسیون پیشرو

رضا ميهن دوست

 

بسیجی ها در پالتاک

مهدی فتاپور

 

شماره 705  ـ  پنج شنبه 21 آبان 1388 ـ  12 نوامبر 2009 

 

آشنائی با نسخهء اول پيش نويس قانون اساسی نوين ايران

کار گروهی  ِ «حقوقدانان جنبش سبز مردم ايران»

 

زمینه‌های اقبال از «سکولاریسم» در جامعه امروزین ایران

مهدی قاسمی

 

سخنی با آقای مهاجرانی

محمد امينی

 

ضرورت‌های نخستین مرحلهء جنبش سبز

محسن کدیور

متن کامل سخنرانی در دانشگاه نورث وسترن شیکاگو

 

فروریزی دیوارهای ننگ و ترس!

شهباز نخعی

 

ما در دانشگاه در خط مقدم جنگ نرم مديريت مي کنيم

غلامرضا خواجه سروي، معاون فرهنگي وزير علوم

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

نامه ای به حقوقدانان جنبش سبز

شکوه ميرزادگی

================

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

کتاب «درد اهل ذمه»

================

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630