بازگشت به خانه

 

آرشيو

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

25 آبان 1388 ـ  16 نوامبر 2009

 

آینده نگری

فدوی گاه از مواضع برخی مؤمنین شدیداً حیرت، و در عقل و درایت بعضی، عمیقاً تردید می کند. آخر چطور ممکن است که مؤمنی از حقوق و مزایای  اُخروی چشم پوشی و به منافع زود گذر دنیوی پای بند شود ؟ چرا آراء عالمانه ی حضرت امام (ل) بویژه آنجا که فرمود: "اقتصاد مال خره"  را به کلی از یاد برده و به دست پنجم او دل بسته ایم؟ دل فدوی از این همه بی توجهی مؤمنین و مؤمنات به درد آمده و اشک شدیداً  از همه جایش سرازیر شده است...

به عنوان مستوره، به اعتراض و انتقاد بی جای برادر "تمنائی"، که در یکی از جراید شریفهء  دارالخُرافه عنوان کرده است، توجه کنید تا به عرض فدوی برسید:

«ورود گستردهء اجناس و كالاهای چينی به كشور به ما توليدكنندگان داخلی و صاحبين كارگاه ها آسيب اساسی وارد نموده است؛ جمعيت كثيری بی كار شده اند. واقعاً چه دستی در كار است كه اجازه می دهند اجناس چينی به وفور داخل كشور بشود و عده زيادی از قشر كارگر از نان خوردن بيفتند و رو به كارهای خلاف بياورند؟ چرا مسئولين امر در اين مورد سخت گيری نمی كنند؟»

فدوی، به قول آن شاعر ضد انقلاب که بی اجازه ی حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، کشف حجاب کرده و گفته است که: "تو مو می بینی و من پیچش مو"، در پاسخ عرض می کند که:

نمی شود برادر تمنایی، نمی شود! اگر سخت بگیریم، برادران چینی هم در ماجراهای  هسته ای و غیره  تلافی کرده و سخت می گیرند. یعنی، یک وقت قاصم الجبارین نخواسته دستشان رااز پشتمان بر می دارند. در حاشیه نیز متذکر می شود نگران اینکه برادران چینی لا کتاب یا لا مذهب  هستند نیز نباشید، این زبان بستگان برای نزدیک شدن به  اسلام و مسلمین، و  نیز تأمین نیازمندی های  ُاخروی آنان، تاکنون قدم های  مهمی برداشته اند  که  از چشمان دوربین فدوی و نیز برخی رسانه های مکتبی، ابداً دور نمانده است، ملاحظه کنید:

«نماز ایرانی ها با رکعت شمار چینی!

«شرکت های چینی از "کلاهخود" مراسم تعزیه گرفته تا "حلقه های فلزی" زنجیر را تولید و عرضه می کنند که قیمـت های مناسب و کیفیت های مشابه با انواع تولید داخل آنها سبب شده تا میزان استقبال مردم از این کالاها بیشتر شود.

«ورود گستردهء شرکت های چینی به بازار تولید و عرضه انبوه کالاهای مصرفی خاص مسلمانان در کشور ما سابقه ای کمتر از یک دهه دارد. به گزارش خبرنگار ما تولید، عرضهء گسترده و متنوع محصولاتی مانند جانماز، تسبیح، چادر، مقنعه، صلوات شمار و ادوات مربوط به مراسم عزاداری های حسینی با مارک ها و برندهای شرکت های چینی چند سالی است که به بازارهای داخلی ایران نفوذ کرده به طوری که حتی در بازارهای سنتی شهرهای مذهبی کشور نیز کاملاً به چشم می خورد. 

«شرکت های چینی تا آنجا در تولید کالاهای مورد استفاده مسلمانان پیش رفته اند که حتی آیة الکرسی و متون قرآنی و ادعیهء اسلامی را روی سنگ، شیشه، سرامیک و چینی حکاکی کرده و روانه بازارهای اسلامی کرده اند.

«با تغییرات و برداشته شدن برخی محدودیت ها در مرز های کشور، ورود این دست کالاها به کشور با سهولت بیشتری انجام شد. هم اکنون مهر های هوشمند یا رکعت شمار - دسته ای از مهر ها که با سازوکار خاص خود، مناسب برای افراد سالمند و «کثیرالشک» هستند که علاوه بر مهر بودن، موجب از بین رفتن شک در نماز هم می شوند - که محصول یک دههء اخیر بوده و عمدتاً چینی هستند در تمام بازارها وجود دارند

«مدتی است که عرضهء سجاده های چینی، که سفری بوده و بسیار مورد توجه شرکت های تبلیغاتی قرار گرفته است، اندکی بازار جانماز و سجاده های ایرانی را تحت تاثیر قرار داده است».

همانطور که ملاحظه کردید ، برادران شدیداً کمونیست ما، با اسلام ناب محمدی (ص) فاصله ی چندانی ندارند و عنقریب است که در شارع عام، به اقامه ی اذان یا تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید مفتخر، و به عنایات ویژه ی مقام معظم رهبری، صدمه الله تعالی، و نیز الطاف خفیه ی الهی، مُستظهر باشند.

خلاصه این که، فدوی دارد رویشان سخت کار می کند و رجاء واثق دارد که در همین محرم آینده، در معیّت برادران مؤمن و معتقد چینی، روس و البته ونزوئلائی خود، در خیابان های دارالخُرافه، شدیداً قمه بزنند .

والله الموفّق و المُعین

بیستم سپتامبرالمبارک سنه ی 2009 ترسائی

الاحقر - فدوی

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630