دربارهء سکولاريسم دربارۀ ما |  تماس آرشيو صفحه اول |  جستجو |  فيلترشکن |  کوتاه و گويا | عکس و مکث | ويدئوها | کتابخانه |  زنان | گروه ها | اسناد رفتگان 

سال دوم ـ  شماره 607  ـ  پنج شنبه 15 مرداد 1388 ـ  6 اگوست  2009             فهرست الفبائی نام نويسندگان           فهرست کليهء مقالات          English Section

پيوند به نسخهء اينترنتی>>>>

==================

کتاب «ترک های امروز»

=============

=============

از نگاه يک زن

يادداشت های سه شنبه های

شکوه ميرزادگی

=============

گفتگوهای اختصاصی ما

=============

اسامی زندانيان سياسی ايران

=============

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

=============

پويشگران

=============

نيلگون

=============

الفبا

=============

ايرانسکوپ

=============

پيک خبری ايرانيان

=============

سکولاريسم برای ايران

=============

کميتهء نجات پاسارگاد

=============

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

اصغر آقا

=============

ايران ب.ب.ب.

=============

خواندنیها

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اعلاميه ها و ميثاق های

 بين المللی

=============

ريشه کنی تبعيض

=============

ايرانويچ

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

آژانس خبری کورش

==========

نويسندگان

===========

ايرانيان دات کام

===========

ايران امروز

===========
جمهوری خواهان دمکرات

و لائیک-هانوور (تبجا)

===========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

خبرنامهء گويا

=============

تغيير برای برابری

=============

اخبار روز

===========

روشنگری

===========

مردانی نيوز

===========

لج ور

===========

مقالات سياسی

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

شبکه سراسر

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

جهان من (حاوی پيوندها)

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

گفتگو

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

=============

اتحادیه برای دموکراسی

=============

تريبون ايران

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

ويژه نامهء اسلامی

سکولاريسم

===========

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

===========

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

دشمنی با هویت ایرانی!      i

شهباز نخعی

آنچه که درکش برای میرحسین موسوی ضروری است تا دچارسوء تفاهم نشود، این است که نه زمان کنونی شباهتی به سی سال پیش دارد، نه مردم امروز ایران، با بیش از هشتاد درصد جمعیت زیر چهل سال، مردم سی سال پیش هستند و نه خود او آیت الله خمینی است! میرحسین موسوی، اگر بخواهد در "راه سبز" مردم ایران همراه و همگام آنان باشد، نیاز به درک این نکته دارد که این راه و پیچ و خم های آن را زنان و جوانان هوشمند و دلاور ایران به مراتب بهتر از او می دانند و می شناسند و یقینا نه به او و نه به هیچ کس دیگراجازه نخواهند داد که آنان را با در باغ سبز نشان دادن "قانون اساسی" و "اصول مغفول" به بیراهه بکشاند!

(پيوند با فيلترشکن >>>)

جامعه ی سیاسی شده، رویارویِ بازی کثیف سیاست:

آیا سیاستِ مردمی تحقق خواهد یافت؟

امین حصوری

قابل انتظار بود که تداوم حضور مردم در خیابان ها، موازنه ی قوا را چنان تغییر دهد که سیاست بازان معتاد قدرت، به دادنِ امتیازاتی ناگزیر به نفع مردم تن دهند. این قاعده ای عمومی در تاریخ تحولات پر تنوع جوامع بشری است که حقوق و دستاوردهای  اجتماعی – مدنی نتیجه ی مبارزات مستمر مردم با حاکمان است. اما نباید از یاد برد که در طی این عقب نشینی ها حاکمان همواره بر این امر واقفند که دادن امتیازات، بخشی ناگزیر از جدالِ در حالِ وقوع و تاثیر گذار در چگونگیِ تحولات بعدی آن است؛ بنابراین محتوای امتیازات و نحوه ی واگذاریِ آنها را به دقت مورد محاسبه قرار می دهند. این مسیری است که  دستگاه حاکمه ی مخوف ایران در روزهای اخیر می پیماید.

(پيوند با فيلترشکن >>>)

عینکِ سبزِ فریب

سيامک مهر

اگر از این مرحله سرنوشت ساز که در آن قرار گرفته ایم و از این بزنگاه و فرصت تاریخی ِ غیر قابل تکرار، بدون پیروزی و موفقیتی عظیم بر اسلامخواهان و مافیای روحانیت و بدون محصور و منزوی ساختن آنان و بدون برکشیدن ایران به جایگاه بایسته و شایسته خود، دست خالی گذر کنیم، بی هیچ تردیدی ایرانیت ما، هویت ایرانی ِ ما، فرهنگ پرگهر ایرانشهر و تمامی فروزه های نیک و یادگارهای کهن ما در گنداب فرهنگ توحش و تجاوز و در معدهء متعفن اينان برای ابد هضم و مسموم و معدوم خواهد گشت. وجود و حقیقت چهارده قرن تاریخ تجاوز اسلام، هیچ حقانیت و حق آب و گلی را نصیب متجاوزین نمی سازد.

(پيوند با فيلترشکن >>>)

نگاهی به جنایتکارانه ترین فتوای تاریخ معاصر ایران

در سالگشت کشتار بزرگ سال 67

مسعود نقره کار

هشتم مرداد ماه سال 1367 با فتوای آیت الله خمینی کشتار زندانیان سیاسی حکومت اسلامی آغاز شد. این فتوای جنون آمیز در کمتر از دو ماه نزدیک به 5 هزار قربانی بر جای گذاشت. قربانیان این کشتار زندانیان سیاسی ای بودند که در بیدادگاه های حکومت اسلامی محاکمه شده و دوران محکومیت شان را می گذراندند. فتوای آیت الله خمینی با هدف کشتار اسیران سیاسی و عقیدتی حکومت اسلامی یکی از اسناد تکان دهندهء جنایت علیه بشریت است. این سند و پیامد ناشی از آن، اثبات تدوام حیات وجه غیر انسانی بشر، یا به تعبیر روانشناسانه، وجه "حیوانیت انسان" یا "لایهء غیر عقلانی" ذهن و شخصیت نوعی از انسان ها ست، پاره ای از جهان ذهنی و رفتاری انسان که در چراگاه سبز و پربرکت برخی "ایدیولوژی های مذهب گونه" و پاره ای مذاهب ادامهء حیات داده و فربهی یافته اند.

(پيوند با فيلترشکن >>>)

از سال های مردادی...

شعری از اسماعيل نوری علا

(پيوند با فيلترشکن >>>)

ترنم این روزها

مهدی استعدادی شاد

خواننده ی گروه کیوسک، آرش سبحانی با صدایی بم گله میکند و شکوه دارد که "گم شدیم توی کوره راه زندگی!" اینجا وقت گلایه از زندگی ای است که به روزمره گی تقلیل یافته است.حال اگر بخواهیم معنای ضمنی این "روز-مرگی" را بشکافیم  که در میان سطرهای ترانه ی آرش سبحانی خوابیده، به این نتیجه میرسیم که صحبت از مرگ روز است. آنهم بی آن که کاری سر و صورت یافته و اثری، هر چقدر هم کوچک و نا چیز، آفریده شده باشد. آفرینشی در روز روشن.  دیگر چند ماهی میشود که سی دی گروه کیوسک را با  آن شاه بیت معروف "دمکراسی دینی / پیتزای قرمه سبزی" در "عشق سرعت" بارها شنیده ام. ترانه ای که پارودی یا دست انداختن خشکه مقدسی معاصر است که خودش را زیادی جدی میگیرد و دگراندیشان را به شدیدترین وجه مجازات میکند. رسانه های جهان این روزها پُر است از تصویر به خون کشیده شده ی جوانان ما. چه دختران زیبا و عاصی از اجبار حجاب و چه پسران دلیر و بیزار از دروغ و فریب حاکمان مستبد. در واقع ترانه خوانی آرش سبحانی، به تفسیر و تاویل این قلم، میخواهد خوشبختی رنگ و رو باخته را در جامعه ملا و سپاه و بسیج زده ایران امروز از نو تعریف  و خلق کند. تعریف و آفرینشی که با بی فرهنگی رسمی و حاکم به هماورد برمیخیزد. بی فرهنگی ای که روی شانه هایش خلیفه گری شیعه حکومت میکند و معنویت به هر شکل که باشد را پایمال. برای همین منظور است که خواننده گروه کیوسک میخواند، با کنایه و با اشاره رندانه، "خوشبختی یعنی یه مرد خیکی، حساب بانکی ماشینه مشکی... پول یعنی فلسفه ی وجودی..." باری میخواستم بگویم که، در کنارموسیقی گروه کیوسک که مرا یاد مارک نافلر و کریس ریا می اندازد، سی دی گروه مستان با صدای همای نیز دقایق متمادی در گوش و نوش من پژواک داشته اند. پژواکی که بالطبع موسیقی متن فیلم گذاران زندگی من بوده است. گذرانی که میخواسته اسیر روزمره گی نباشد. با آن فراخوان "همای" به شاد نوشی و خوشباشی با دوزخیان و نیز افشا و رسوایی فقیه و محتسبی که بنام شریعت و دین جان آدمیزادان را میگیرد. تا اینجا از ترنُم این روزها گفتم و میگویم و خواهم گفت. چون این روزها بخاطر افسار گسیختگی بیداد اهریمنی فقیه و همدستانش موسیقی کمتر بگوش میرسد. گرچه بیشتر ترانه خوانان ما، از گوگوش آتشین گرفته تا داریوش اقبالی و دیگر خنیاگران مخملین حنجره، ترانه های همبستگی  با زنان و جوانان معترض و البته با مردان آزادیخواه ایران را اجرا و پخش کرده اند. ساز و صدایشان پُر دوام باد!

(آرشيو کوتاه و گويا)

(آرشيو)

آرشيو روزانهء يک هفتهء گذشته:

شماره 606  ـ  چهار شنبه 14 مرداد 1388 ـ  5 اگوست  2009

شماره 605  ـ سه شنبه 13 مرداد 1388 ـ  4 اگوست  2009

شماره 604 ـ  دو شنبه 12 مرداد 1388 ـ  3 ماه اگوست 2009

شماره 603 ـ  يک شنبه 11 مرداد 1388 ـ  2 ماه اگوست 2009

شماره 602 ـ  شنبه 10 مرداد 1388 ـ  1 ماه اگوست 2009

شماره 601  ـ جمعه 9 مرداد 1388 ـ  31 جولای  2009  

آرشيو کلی شماره های گذشته>>>

 

مطالب ديروز

شرمی از مظلمهء خون سياووشش باد

================

از نگاه يک زن

شکوه ميرزادگی

جنبش زمانه ی ما و  جنبش مشروطيت

جنبش اجتماعی شگرف اخير ايران (با هر نامی که آن را بخوانيم) به راستی از مهمترين و متمدنانه ترين جنبش های زمانه ی ما است؛ و به خصوص حضور گسترده، مثبت و تاثير گذار زنان، هم دوش و هم وزن مردان در آن نشان از اعلام رسمی خواست هايي دارد که کاملا به هنگام و کارسازند. اين حضور مثبت يک بار ديگر نشان داد که پست و بلند جنبش برابری خواهی زنان کشورمان، همان گونه که در همه ی جهان، ربطی آشکار و مستقيم با جنبش های گسترده ی آزادی خواهی اجتماعی دارددر واقع اگر اين حضور به هنگام و درست نباشد نه تنها که برابری خواهی زنان، که آزادی خواهی های اجتماعی کل يک جامعه در خطر سقوط قرار می گيرد. درست همانگونه که جنبش  منتهی به انقلاب 57 به صورتی نابهنگام و نادرست پيش رفت و ديديم که چگونه  اثر منفی خود را هم در مورد زنان ما و هم در مورد آزادی خواهی و حتی استقلال سرزمين مان نشان داد.

(پيوند با فيلتر شکن>>>>)

================

از جنبش مشروطه تا جمهوري ايراني

محمد مسعود سلامتی

 

جنبش دمكراسي خواهي اخير مردم ايران داراي ابعاد در خور تأمل است كه چشم انداز حركت تاريخ ساز ديگري را ترسيم مي كند. يكي از خواست هاي مردم دراين جنبش در سر دادن شعار «استقلال، آزادي، جمهوري ايراني» متجلي است. اين شعار نمايانگر آن است كه جنبشي كه يك قرن پيش با تاسيس عدالتخانه و مشروط كردن حكومت سلطنتي آغاز شد و ابراز رأي نمايندگان پارلمان مقيد به نظر مجتهدين بود، در آخرين درخشش خود بر مطالبات ناتمام خود پاي فشرد كه تاكيدي بر پالودن نهاد حكومت از نهاد دين است.

(پيوند با فيلترشکن >>>)

================

روز مشروطیت و حاکمیت مردم را گرامی بداریم

جنبش همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران

در آستانه ی روز مشروطیت، گروهی از زندانیان سیاسی را به صورت فله ای در دادگاه غیر قانونی محاکمه کرده و از آن ها علیه خودشان اعتراف می گیرند و کشور را هرچه بیشتر در خشونت و بحران فرو می برند. این اقدامات با اصول جهانشمول حقوق بشر و دموکراسی در تناقض است. این ها نشانگر ماهیت ضد مردمی و قانون شکنانه ی حاکمیت است. این دهن کجی آشکار از سوی اقلیتی خشونت طلب به همه ی آرمان های انسانی یک ملت است که پدران او در یکصد سال پیش برای رسیدن به عدالت و حاکمیت قانون و دموکراسی کوشش های زیادی به انجام رساندند.

(پيوند با فيلترشکن >>>)

================

کوتاه و گويا

اگر مردم از طريق مسالمت‌آميز

جهت دهی را پذيرا نشوند،

حکومت با توسل به قوهء قهريه

اهدافش را دنبال می‌کند

مصباح يزدی

آيت الله مصباح يزدی، رئيس موسسه پژوهشی امام خمينی، در مقاله ای با عنوتن «حکومت و مشروعيت» آورده است: «علی‌رغم تعريف‌های مختلفی که از واژه‌ حکومت در کتب علومی سياسی ارائه شده است، می‌توان حکومت را ارگانی رسمی دانست که بر رفتارهای اجتماعی نظارت داشته و بدان‌ها جهت می‌بخشد. اگر مردم از طريق مسالمت‌آميز جهت دهی را پذيرا نشوند، حکومت با توسل به قوه قهريه اهدافش را دنبال می‌کند. اگر کسانی از مقررات وضع شده برای نيل به هدف قانون تخلف کنند، با کمک دستگاه‌های انتظامی مجبور به پذيرفتن مقررات می‌شوند...

(بقيه در آرشيو کوتاه و گويا)

================

(آرشيو عکس و مکث)

================

دربارهء خبر خروج احتمالی آقای محمد خاتمی از ايران

سکولاريسم نو

مطابق اخبار رسيده، روز گذشته شبكهء خبري الجزيره از تصميم محمدخاتمي براي سفر به يك كشور اروپايي، در پي به اصطلاح «اعترافات» محمدعلي ابطحي خبر داد. اين شبكهء خبري ديروز گفت: «خاتمي قصد دارد با هدف تشكيل جبهه اي متشكل از جريان هاي سياسي مخالف دولت به زودي راهي يكي از كشورهاي اروپايي شود». اين شبكه البته اعلام كرد كه «اين سفر به بهانهء سركشي به دفتر گفت وگوي تمدن ها در ژنو انجام خواهد شد». ..

(بقيه)

================

سه مظلوم: ملت، رهبری، رئيس جمهور

دکتر مجتبی زارعی

رئيس مرکز پژوهش و اسناد رياست جمهوری

     

توضيح سکولاريسم نو:

از خوانندگان خود برای انتشار اين مقاله عذر می خواهيم اما لازم می دانيم که خوانندگان ما با نمونه ای برجسته از دنائت طبع، تملق گوئی و نوکری آشنا شوند و دريابند که انسان چه استعداد شگرفی برای سقوط و آبروباختگی و پستی دارد و چقدر منزه و سربلند زيستن در لجنزار ولايت فقيه مشکل و طاقت فرسا است. به اين جملات ننگين اين عضو «هيئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی!» دربارهء ضحاک خون آشام ايران توجه کنيد: «...مظلوم مقتدر، رهبر حکيمي است که به رغم پيروزي تاريخي ملت و نفس تازه کردن آرمان‌هاي انقلاب اسلامي در يوم الله بيست و دوم خرداد، اکنون اما دلش مالامال از رنج پدران، مادران و مردمي است که قرباني طمع قدرت کساني شدند که به دليل قرار داشتن در مدار توهّم، حقيقت عيني را برنتافته و به جاي تمکين به قانون براي نخستين بار رقابت را از پاي صندوق‌هاي رأي به کف خيابان‌ها کشاندند و در ميانه بهت و شگفتي آگاهان، اقليت محترم مشارکت‌کننده در انتخابات را براي مخالفت با دولت منتخب و بلکه نظام اسلامي سازماندهي کرده‌اند. زعيم حکيمي که آخرين خطبه‌اش دل امت را از قبيله نفاق به درد آورد...»

(پيوند با فيلترشکن >>>)

================

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630