سال ششم ـ  شمارهء 1263 ــ  دوشنبه 30 بهمن ماه 1391 ـ 18 ماه فوريهء 2013

دربارهء سکولاريسم نو      |       دربارهء نشريهء ما فهرست مقالات      |       صفحات اول
آرشيو عکس و مکث     |     آرشيو کوتاه و گويا  تماس     |     جستجو     |       فيلترشکن
English Section  گفتگوهای اختصاصی     |     آرشيو عکس و کاريکاتور

«صبح صادق» ندمد تا «شب یلدا» نرود (سعدی)

ما خواستار ايجاد يک «آلترناتيو سکولار دموکرات ِ انحلال طلب» در برابر حکومت اسلامی هستيم

سه اظهار نظر از: آسيهء باکری، کورش زعيم، ورضا پهلوی

اگر دشمن بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد

اولویت ما حفظ سوریه است

مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار

خبرگزاری دانشجو»: حجت الاسلام مهدی طائب، در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در مجتمع فرهنگی سيزده آبان گفت: وقتی جنگ شد یک عده به امام گفتند که شما بد حرف زدید و باعث شروع جنگ شدید. امام در پاسخ به اینها فرمود: "این جنگ از الطاف خفیه است و باید قدر بدانیم". امروز که نگاه می‌کنیم می‌بینیم اگر جنگ نبود ما نبودیم چرا که بسیاری از چیزها را در این جنگ یاد گرفتیم. اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تاکیدات رهبری بر شعارهای اقتصادی ادامه داد: در ابتدای سال رهبر انقلاب حمایت از تولید ملی حرف زدند اما هیچ کس به این مسئله گوش نکرد. درآمد نفتی وسوسه انگیز است و زحمتی ندارد، اما اگر تا سال آینده اقتصادمان را از نفت جدا نکنیم با اقتصاد جهان زمین می‌خوریم. وی در بخش دیگری از سخنانش درباره بحران سوریه و مواضع جمهوری اسلامی ایران در برابر آن گفت: سوریه استان سی و پنجم و یک استان استراتژیک برای ماست. اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم چون اگر سوریه را نگه داریم می‌توانیم خوزستان را هم پس بگیریم اما اگر سوریه را از دست بدهیم تهران را هم نمی‌توانیم نگه داریم. این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز در دنیا فقط یک تهدید برای ما وجود دارد که آن هم رژیم صهیونیستی است گفت: رژیم صهیونیستی انگیزه و امکان برای حمله را دارد و در عین حال برای این کار هیچ مانعی ندارد.

شادپيوندها

فهرست مطالب شماره های اخير

خوزستان و ماوراء نژاد پرستی نوری علا

تميمی آل ربيعه

(پاسخ تلفنی به مصاحبهء نوری علا در گوناز تی.وی)

https://www.youtube.com/watch?v=7j3ZmI61MOc

https://www.youtube.com/watch?v=ceK8ysIYYjY

پيوند به ويدئوی سخنان نوری علا در گوتاز تی.وی:  1    2    3    4

برای تطبيق حرف های او با ايرادات آقای آل ربيعه

حکومتی که خود زمینه ساز تجزیهء ایران است

مهدی رود

با وجود گذشت دوسال از قیام مردم بی دفاع سوریه در مقابل رژیم جنایتکار اسد، رسانه های حکومت، مخالفان دیکتاتوری بعث و آزادی خواهان سوری را تروریست خوانده و به جعل خبر در ارتباط با درگیری های روزمره این کشور در داخل می پردازند. در شرایطی که بر اساس اعلام مراجع مستقل حقوق بشری شمار تلفات سوریه اکنون بالغ بر 70 هزار نفر می رسد و درگیری های خیابانی مخالفان با ارتش دولتی سوریه به مراحل حساس خود رسیده و امربران رهبر منفعل نظام، هرگونه دخالت در سوریه را منکر می شوند، ناگهان خبر ترور یکی از فرماندهان سپاه قدس در سوریه نمایشی دیگر از صحنه دروغ پردازی حکومت را عیان می سازد. حال اگر این حکایت را در کنار موضع اخیر مهدی طائب بگذاریم که سوریه را همچون استان سی و پنجم ایران می خواند به نکاتی دیگر خواهیم رسید.

توهماتی دربارهء اپوزیسیون خارج از کشور

سام قندچی

سخن از ناتوانی کامل اپوزیسیون نیست، بلکه حرف بر سر آن است که این اپوزیسیون نسبت به هویت و ماهیت خود دچار توهم است و، در عین حال، این توهم را به اپوزیسیون داخل کشور هم سرایت می دهد. توانائی این اپوزیسیون تنها زمانی قابل تحقیق و تحقق خواهد بود که تصورات و نگرش ها توهم زدائی شده و واقع گرائی بر آنان حکمروا شود. در آن صورت ما، در خارج، دارای اپوزیسیونی خردمدار و واقع گرا خواهیم بود که قصد کرده است امکانات اندک خود را در خدمت مبارزه ای بگذارد که از جانب اپوزیسیون داخل کشور اجرا می شود؛ بی آنکه همین توان محدود را با سوء ظن های بی اساس در راستای نابودی یکدیگر به هدر دهد. در این صورت مبارزین داخل هم قادر خواهند بود، بدون داشتن توهم، روی امکانات واقعی ما حساب باز کند.

برگزیده شده گان برای نمایش «انتخابات آزاد»

بهمن زاهدی

در انتخابات «شورای ملی» که در آینده نزدیک برگذار خواهد شد، شکی ندارم که شیوهء برگزاری آن انتخابات دموکرات‏ ترین شیوه خواهد بود. ولی زمانی که «شورای ملی» حرکت خود را فراحزبی اعلام می‏کند و می‏خواهد که برای تمامی مردم ساکن ایران تصمیم‏گیری کند، دلیلی ندارد که فقط افرادی در انتخابات این شورا حق شرکت کردن داشته باشند که منشور ناکامل آنان را با امضای دیجیتالی (مجازی) خود قبول کرده‏اند. در این همایش فراحزبی (کُنگره شورای ملی) هر ایرانی باید حق «رای» برای تشکیل شورای ملی را داشته باشد. اگر برگذار کنندگان کُنگره «شورای ملی» می‏خواهند یک سازمان یا حزب سیاسی بوجود آورند، دیگر گفتن اینکه فراحزبی می‏خواهند عمل می‏کنند بر چه مبنای می‏باشد؟

توضيحات دربارهء برخی اعتراضات

امير فيض

فايل پی.دی.اف

اعلام اهداف، برنامه ها و استراتژی انتخابات آزاد و منصفانه

اتحاد برای دموکراسی در ایران

شورای سیاستگزاری ِ "اتحاد برای دموکراسی در ایران" در نشست ادواری خود از جمله به بررسی دو سند مربوط به "اهداف و برنامه ها"  و "استرتژی انتخابات آزاد و منصفانه- برای گذار به دموکراسی در ایران" پرداخت. کمیسیون های  منتخب  شورای سیاست گزاری، پیشنهاد های ارائه شده را بررسی کرده و با تکمیل و نهایی کردن سندهای تهیه شده مجدداً آن ها را به نشست ارائه کردند. سند "استرتژی انتخابات آزاد و منصفانه- برای گذار به دموکراسی در ایران" قبلاً برای اظهار نظر به  کنفرانس پراگ ارائه شده بود. شورای سیاستگزاری سرانجام، این دو سند راهبردی را مورد تصویب قرار داد که اینک راهنما و مبنای حرکت و تلاش های "اتحاد برای دموکراسی در ایران" را تشکیل می دهند و بدينوسيله منتشر می شوند.

نظر خواهی و چند مناظرهء ديگر

حمیدرضا رحیمی

فدوی، با این همه هوش و ذکاوت خدادی! نمی داند که چرا گاه در ارتباط با برادران کم می آورد؟ در این ارتباط اما، فدوی گمان نمی کند که اشکال از او باشد، بلکه می پندارد که عملیات ُمحیّرالعقول برادران است که او را گیج و دچار این مخمصه کرده است. فی المثل، فدوی شدیداً پذیرفته بود که به فتوای حضرت آیت الله مشکینی(ل) [که رئیس مجلس خبرگان حکومتی از 1361 تا پایان عمر و نیز رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، و پس از انقلاب 1357، امام جمعه دائم قم بوده ‌است]، اعتبارنامهء نمایندگان محترم حکومت در مجلس را حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان، ارواحنا روحی فداه(عج)، که اصلاً شوخی سرش نمی شود، امضا فرموده است؛ فلذا چنین عباراتی که این روزها به تکرار در پی می آید، توی کت و کول او نمی رود: «کیهان: نمايندهء فراري مجلس ششم، كه با ماموريت هماهنگي ميان سران فتنه و اتحاديه اروپا در بروكسل لنگر انداخته، از گروه هاي اپوزيسيون گله كرده كه چرا با سران فتنه همكاري نمي كنند؟» به نظر شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، اشکال از فدوی ست، یا برادران؟!

به عظمت این حادثه، من حادثه‌ای سراغ ندارم

علی خامنه ای ـ رهبر حکومت اسلامی

بنده در این خط تاریخ طولانی ایران، بخصوص قسمت بعد از اسلام، خیلی رفت و آمد کرده‌ام - سلسله‌هایش، احوال اجتماعی کشور، احوال سیاسی کشور، جنگ‌ها، پادشاهی‌ها - گمان نمی‌کنم در تمام این هزار و اندی سال، کشور، حادثه‌ای به عظمت حادثهء انقلاب اسلامی به خود دیده باشد. به عظمت این حادثه، من حادثه‌ای سراغ ندارم که کشور ما به خود دیده باشد. ما تلخی‌های بزرگی داشته‌ایم؛ امّا فتوحات بزرگ [هم] که یک ملت این جور ناگهان بشکفد، این جور ناگهان رشد کند، این جور ناگهان همهء این حصارهای گوناگون را که دور او به حالت مصنوعی چیده بودند، به هم بریزد، قد بکشد، سر بلند کند و وضع اش در ظرفیت بیست سی سال این تغییر عظیم را بکند. هرگز چنین چیزی در کشور رخ نداده بود. بله، سلسله‌هایی آمدند، پادشاهی‌هایی شکل گرفتند، کشور هم در دورهء آنها اقتدار نظامی و سیاسی و غیره پیدا کرده است؛ امّا آن ربطی به مردم نداشته. مثلاً یک شاه عبّاسی، یک شاه طهماسبی، یک اسماعیل صفوی‌ای آمدند یک کارهایی کردند. پادشاهی آنها با پادشاهی پادشاه قبل شان و پادشاه بعدشان تفاوتی نداشته؛ همان زورگویی، همان تحکم، همان تملک. مردم در این جا نقشی نداشتند. این که مردم کشور این جور هوشیارانه، این جور شجاعانه،‌ این جور دلاورانه وارد میدان‌های سیاسی بشوند، وارد میدان‌های نظامی بشوند، وارد میدان‌های اجتماعی بشوند، این رشد را پیدا کنند، اصلاً وجود نداشته. در طول تاریخ ما هیچ جا چنین چیزی وجود نداشته؛ من ندیدم. هر کس دیده، بیاید نمونه‌اش را بگوید.    

(آرشيو)

گفتگوئی بلند با حشمت طبرزدی

به ياد سيامک مهر، زندانی عقيده

سايت شبکهء سکولارهای سبز>>>

انتشار اينترنتی کتاب

....درد اهل ذمه....

نگرشی بر زندگی اقليت های مذهبی

در اواخر عصر صفوی

نوشتهء با ارزشی از

يوسف شريفی>>>

کتاب «آلترناتيو»

بقلم اسماعيل نوری علا

بر روی اينترنت منتشر شد>>>

دو کتاب از

اسماعيل نوری علا

مبانی سکولاريسم نو

سکولاريسم نو برای ايران

نحوهء سفارش و خريد >>>

آرشيو مجموعهء

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>

اعلاميهء جهانی حقوق بشر>>>

و پيوند به يک ويدئو>>>

اعلامیه جهانی حقوق زبانی

برخی از اعلاميه ها

و ميثاق های بين المللی

حقوق خود را بيشتر بدانيد

گزيده هائی از سخنان خمينی

==========

مردانی نيوز

==========

نيلگون

===========

آسمان ديلی نيوز

===========

رضا پهلوی

==========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

گفتگو

============

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

ايرانسکوپ

سفر جاودانهء

يکی از آباء سکولار دموکراسی ايران

اسماعيل نوری علا

مراسم وداع با هوشنگ کشاورز

دوشنبه 10 صبح / پالم بیچ، فلوریدا
At Hillcrest Memorial Park

6411 Parker Avenue,

West Palm Beach, FL 33405

سنگر نشین بی مدعای آزادی

فرهنگ قاسمی

هوشنگ کشاورز صدر: مردی که

به «رهبری خدمتگزار» معنا می بخشد

حمید اکبری

بمناسبت سالگرد مرگ فروغ فرخزاد

 ترانهء بانو

با صدای شهرزاد سپانلو

دخترهای جوان

مثل فروغ فرخزاد شعر نگويند!

علی خامنه ای ـ رهبر حکومت اسلامی

دربارهء زندگی و شعر فروغ فرخزاد

اسماعيل نوری علا (ويدئو)

کمی سیاست، کمی ادبیات

الاهه بقراط

علت سرکوب دروايش در ايران چيست؟

مصطفی آزمايش ـ حسين قاضيان

و بهروز سرشار

در برنامهء افق تلويزيون صدای امريکا

به مديريت دهقان پور

چرا آخوند ها با دراويش دشمن اند؟

برنامه ای از اسماعيل نوری علا

ويدئو

جاهل‌ها ولات‌ها، روحانيون وسلاطين (2)

مسعود نقره‌کار

وروديه های تغيير اجتماعی

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

برای شنيدن و دانلود فايل صوتی با صدای سعيد بهبهبانی

سالگرد تأسيس

شبکهء سکولارهای سبز ايران

بررسی آنچه در اين دو سال انجام شده

گفتگو با اسماعيل نوری علا

فايل صوتی>>>

آقای امير فيض،

ک لیوان آب خنک بخورید، جانم!

رحیم ظاهری

سه امپراتوری مالی:

بیت، سپاه، شرکت‌های دولتی

مجيد محمدی

شورای ملی و تجزيهء ايران؟

امير فيض

انقلاب اسلامی ایران و

رشد نگرانی های ضدآرمانی در جامعه

گفتگو با مهرداد درویش پور

در راديو زمانه

پیام نهفته در نامهء سرگشاده

ملی مذهبی ها به فقیه خامنه ای

در باره مذاکره با آمریکا

کامبیز باسطوت

فاصله بهشت تا جهنم

اميرحسين لادن

مبارزه همچنان ادامه خواهد داشت

گفتگو با نایف حواتمه

«موتورهای کوچک»

در جهان «پست دیجیتال»

پاسخی به بهمن شفیق

در مورد صمد بهرنگی

ثریا شهابی

با اعطای حق رای در سینی نقره‏‌ای مخالف بودم

گفتگو با: شهلا لاهیجی

گفتگوگر: ميترا شجاعی ـ صدای آلمان

زنان روزنامه نگار و مقاومت در برابر مردسالاری

آزاده دواچی

تجاوز به زنان در پناه شريعت

گفتگو با: خانم سیران آتش، حقوقدان آلمانی ترک تبار و از فعالین حقوق زنان

گفتگوگر: هفته نامهء «دي سايت»

ترجمة مينو الوندي

بررسی اوضاع سياسی ايران

در سالگرد انقلاب 57

گفتگو با اسماعيل نوری علا

گفتگوگر:فرامرز فروزنده در برنامهء همصدائی از تلويزيون انديشه

 

© 2007 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630