دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |   سال دوم ـ  شماره 697 ـ  چهار شنبه 13 آبان 1388 ـ 4 نوامبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

================

سیزده آبان و کودتاچیان

کوروش گلنام

فردا سیزده آبان فرا می رسد، روزی که می تواند بار دیگر نمایشی کوبنده از توان مندی و اراده استوار بزرگترین شمار مردم ایران در راه رسیدن به خواست های به حق خود در برابر کودتاچیان باشد. تا کنون کوشندگان راه آزادی در درون ایران به ویژه جوانان و دانش جویان گرامی، هشیاری، دانایی و توانایی های ابتکاری خود را به خوبی نشان داده و توانسته اند برنامه های خرابکارانه تدارک دیده شده از سوی کودتاچیان را خوب شناسایی نموده و آن ها را بی اثر نمایند... اینک هم کودتاچیان از هراس از شرکت باز هم گسترده تر مردم جان به لب رسیده در سیزده آبان، دچار  حساسیت های ویژه ای شده اند. در این باره، نگارنده چند نکته را به هم میهنان گرامی خود در ایران که رنج های فراوان کشیده و سرچشمه همه کوشش ها و زنده کردن دوباره نام ایرانیان هستند، یاد آور می شود...

================

چگونه با «فتنهء سبز» روبرو می شويم؟

خبرگزاری ايرنا

به تعبير مقام معظم رهبري،‌ در شرايط کنوني جمهوري اسلامي ايران به فتنه اي عميق که دست بيگانگان در طراحي آن به وضوح ديده مي شود مبتلا شده است. حال با توجه به حساسيت شرايط کنوني تصميم فتنه براي تداوم بخشي به اقدامات غير قانوني و هنجارشکني و ضرورت برون رفت از اين فتنه لازم است ضمن تبيين زوايا و ابعاد مختلف حوادث اخير، اقداماتي در راستاي نيل به اهداف راهبردي چون، جلوگيري از بهره برداري سوء از ارزش ها و مناسبت هاي ملي و انقلابي، کاهش ظرفيت اجتماعي و عوامل ميداني خط نفاق و فتنه، مهندسي معکوس شعارها و راهبردهاي اصلاح طلبان و تبديل آن به چالش درون طيفي و مأيوس سازي بيگانگان از کارآمدي چنين حوادث و فتنه هايي، ‌صورت گيرد. برخي از اين اقدامات عبارتند از...

================

موسوی و کروبی هم

جمهوری ايرانی نمی خواهند

مریم بهروزی
عضو جبهه پیروان امام و رهبری

و دبير كل جامعه زينب

آقایان مهندس موسوی و مهدی کروبی در دایره نیروهای انقلاب جا دارند اما برخی از اطرافیان آنها مشمول چنین حکمی نمی شوند. بی آنکه بخواهم به مصادیق اشاره کنم، معتقدم که باید آن دستهایی که در اطراف این دو بزرگوار وجود دارد و به سمت تحقق اهداف بیگانگان سوقشان می دهد را ازدامان این بزرگواران کوتاه کنیم. البته پاره ای از افراد معتقدند که مشکل اصلی اطرافیان مهندس موسوی و حجت الاسلام کروبی نیستند بلکه ولایت ناپذیری خود این آقایان مشکل اصلی فضای سیاسی کشور در شرایط کنونی است. تحلیل بنده این نیست که این آقایان ولایت فقیه را قبول ندارند. لااقل در حرف هایشان چنین چیزی دیده نمی شود. این گونه نیست که آنها جمهوری اسلامی را نفی کنند و بگویند ما جمهوری ایرانی می خواهیم.

================

محاکمه میرحسین موسوی،

مهم ترین کار بر زمین مانده مملکت!

جعفر محمدی

آن طور که در خبرها آمده است، یکصد نماینده مجلس شورای اسلامی، با امضای شکایت نامه ای علیه میرحسین موسوی، از دادستانی کل کشور خواسته اند به جرایم او در خصوص حوادث بعد از انتخابات رسیدگی کند. دادستان کل نیز اخیرا وصول این شکواییه را تایید کرده است. این شکایت نامه حاکی از آن است که نمایندگان مجلس تا چه اندازه در احقاق حقوق مردم مصمم هستند والا دلیلی نداشت که زمان ذی قیمت خود را مصروف پیگیری و شکایتی کنند که هیچ نفعی به حال شان ندارد.

================

روحانیون و مشروطه

در دوران استبداد صغیر

يوسف شريفی

بخشی نهم از فصل نهم

کتاب «دیهء اهل کتاب»

یکی از جالب ترین اسناد، تلگراف علمای عراق ایران (منطقه اراک) است. آنان در تلگراف خود از این که مشروطه خواهان شکست خورده اند اظهار شادمانی می کنند و اطلاع می دهند که به همین مناسبت چراغان کرده اند و شعار "زنده باد شاهنشاه، پاینده باد استبداد" را سرداده اند. آنان در تلگراف خود می نویسند: "به خاک پای اعلیحضرت اقدس همایونی ..... به شرف عرض اقدس می رسانیم، هنگام بروز مشروطه نهایت تحسر حاصل گشت، ..... اکنون که تلگراف مبارک حضرت اجل وزارت داخله مشعر بر قلع و قمع اشرار [مشروطه خواهان] و رفع این افسانه ها بود، ..... قاطبه انام مرده بودند زنده شده اند. خصوصا اهل کمره و گلپایگان که ..... منجوق عیش و طرب را بر افروخته چراغان مفصل و شادی های کامل، تماما به یک آواز عرض می نمایند: زنده باد شاهنشاه، پاینده باد استبداد لیلا و نهارا متشکر بوده..."

(پيوند به آرشيو کتاب)

مارماهی ها در نمايشگاه مطبوعات

سايت عصر ايران

حمله هماهنگ و از قبل سازماندهی شدهء عده ای «خبرنگار نما و فعالان به اصطلاح رسانه ای!» به مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات از سوی عده ای منتسب به جریانی خاص هدایت و انجام شد. ظاهرا در برخی رسانه های یک جریان خاص، عده ای چاقو کش و چماق به دست به لباس خبرنگار و فعال رسانه ای در آمده اند تا در مواقعی که لازم باشد نقاب از چهره براندازند و قلم بر زمین بگذارند و سلاح اصلی شان را به دست گیرند .تصاویر منتشره از حملهء این افراد به مهدی کروبی در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات آن قدر آشکار و غیر قابل کتمان است که کسی نمی تواند با فرافکنی موضوع از زیر بار این حمله وحشیانه در محیطی فرهنگی شانه خالی کند و تاسف بار تر اینکه جامعهء مطبوعاتی و رسانه ای امروز ما، باید حضور این چماق به دستان سابق و خبرنگاران امروز را در کنار خود تحمل کند! زمانی که " مسعود ده نمکی " فیلم سازی را شروع کرد و وارد عرصهء فرهنگ شد عده زیادی ابراز خوشحالی کردند که بالاخره زمانی فرارسیده است  که برخی افراد با ابزارهای ارعاب و تهدید فیزیکی وداع کرده و پای در عرصه گفتگو و فرهنگ بگذارند؛ اما با حادثهء نمایشگاه مطبوعات باید بار دیگر نگران این شد که ظاهرا برخی " سُر خورده ها به حوزهء فرهنگ!" نتوانسته و یا نمی توانند فرهنگی بمانند و هر از گاهی قلم را زمین گذاشته و یاد چاقو و چماق سابقشان می افتند! اين ها ظاهراً نمی دانن که نمی توان در آن واحد هم "شعبان بی مخ" بود و هم "صور اسرافیل و دهخدا"... همان گونه که سیاست عرصه جولان دادن نظامیان  نیست ( چرا که در آن واحد نمی توان در دستی اسلحه داشت و با دستی دیگر فعالیت حزبی کرد ) به طریق اولی عرصه رسانه و فرهنگ نیز جایگاه جولان دادن قمه کش ها  و قداره بندانی که به لباس خبرنگار درآمده اند نیست . چرا که کسانی که می خواهند این دو شغل را همزمان داشته باشند از عهده انجام هیچ یک از ایندو به نحو مطلوب بر نمی آیند .«به مارماهی مانی، نه این تمام و نه آن / منافقی چه کنی؟ مار باش یا ماهی!»

(آرشيو کوتاه و گويا)

(آرشيو)

================

جوانه های سبز و پوتين های آهنين! (مطلبی از شکوه ميرزادگی)

چهارشنبه ها: از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی شکوه ميرزادگی

جوانه های سبز و پوتين های آهنين!

از خدايي تا بندگی زنان ايران

جلسات مهم اعضای دولت احمدی نژاد

محرم سازی برای شاداب سازی

سفر تکراری کمپينی ها به زندان اوين

کمپين، در بطن جنبش دموکراسی خواهی ضد خشونت

خديجه مقدم

فکر برابری خواهی با دفاع از آزادی های شهروندی و عدالت اجتماعی از ابتدا پیوندی طبیعی داشته است بدون اینکه نخبگان جنبش زنان فرمولی را برای آن دیکته کرده باشند. حضور زنان و حتی رهبری آنان در برخی از مسیر های راهپیمایی های خودجوش بعد از انتخابات ریاست جمهوری بیست و دوم خردادماه، سبب ارتقاء خواسته های مردم می شد. من خود بسیار شاهد ایستادگی زنان در دفاع از حقوق شهروندی خود و دیگران بوده ام. دوستی که از فعالان کمپین نیست می گفت فعالیت زنان جوان در کمپین و هزینه هایی که پرداخت کرده اند باعث شجاعت سایر زنان در راهپیمایی های اخیر شده است.

سیزده آبان؛ عشق واعتماد در برابر مرگ و ترس

فرهنگ قاسمی

اگر مردم ایران وبه ویژه طبقه جوان به مناسبت سيزده آبان، به خیابان ها آمده اند تنها برای اعتراض  و انتقاد به آنچه که در این روز در سال های گذشته اتفاق افتاده است نمی باشد. در واقع سيزده آبان بهانه ای است برای اعتراض و انتقاد به‌ تقلب و تعرض نسبت به‌ حقوق پایمال شده مردم ایران. حقوقی که طی سالها بطور انفرادی، به شکل گروه های کوچک سیاسی یا روشنفکری در نوشته ها و گفته ها بطور، پراکنده خواسته می شد و شکل نگرفته بود. اما امروز این اعتراضات به گونه ی یک جنبش اجتماعی، اگر چه پر افت و خیز، با استفاده از موقعیت های گوناگون از خانه و محله به مدرسه و دانشگاه و کارخانه و ادارات خود را به خیابان ها پرتاب می کند و در واقع حرکتی کاملاً انتقادی نسبت به کلیت رژیم است و عاقبت او را از پای در خواهد آورد.

خبرگزاري فارس کشف و افشا و تحليل سياسی می کند:

نقش زنان در پروژهء «مده‌آ»، سناريوي جديد جنگ نرم در ايران!

بر اساس اين سناريو چنانچه شيفتگان غرب حاضر باشند كه جلاي وطن سياسي )خارج شدن از چارچوب نظام، طرح خروج از حاكميت و نظام) نمايند، براي آنكه از عواقب پيگرد نظام مصون بمانند و از ديگر سو به قدرت دست پيدا نمايند، آماده خواهند بود تا ثمره و فرزندان انقلاب را در اين راه قرباني نمايند. تاكنون شاهد بوده ايم اين گروه سعي كرده‌اند از تمام ظرفيت هاي انقلابي بر عليه اصل انقلاب سوء استفاده كنند... زنان به عنوان محور عمليات سايه و بعضاً آشكار، به خوبي در اين سناريو به كار گرفته مي شوند. در حوزه خارجي، بسياري از زنان در گروه هاي هنري، فرهنگي و سياسي در اين چارچوب قرار گرفته اند، از سياسيون مي توان به شيرين عبادي، ژيلا بني يعقوب (برنده جايزه جهاني آزادي بيان سال دو هزار و نه) اشاره كرد. در حوزه هنري، به شيرين نشاط سازنده فيلم زنان بدون مردان، كه روايتي از نقش زنان در جريان كودتاي بيست و هشت مرداد سی و سه در راه دموكراسي است، و شبنم طلوعي در فرانسه اشاره نمود.

عمليات رزمی زنان عليه مردان در نمايشگاه عمليات رزمی بسيج

به فتوای آيات عظام اين بی ناموسی بلافاصله تعطيل شد

یک بام و دو هوای سینمای ایران

سايت عصر ايران

در حالی که معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است که گلشیفته فراهانی می تواند به سینمای ایران بازگردد و عدم بازگشت او، مساله ای شخصی است، خبرها حاکی از آن است که میترا حجار، دیگر بازیگر زن ایرانی، ممنوع التصویر شده است. اخبار منتشره حاکی از آن است که حجار، در سفر به آمریکا حجاب اسلامی را رعایت نکرده است. او در سال دو هزار و هفت در زمان اکران "زمستان است" در حالی که پوشش ظاهری اش مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران بود در جشنواره فیلم لس آنجلس شرکت کرد. اینک در شرایطی که حجار برای بازی در سریال "سرزمین کهن" به کارگردانی کمال تبریزی قرارداد بسته است، به او اعلام شده است که به دلیل بی حجابی اش در سفر به خارج، در داخل ممنوع التصویر است و باید قراردادش را لغو کند! حال با توجه به اینکه گلشیفته فراهانی هم در سفر به آمریکا پوششی نظیر میترا حجار داشت، انتشار دو خبر متفاوت، که یکی بر بازگشت گلشیفته فراهانی به سینمای ایران دلالت دارد و دیگری میترا حجار را به دلیل مشابه، ممنوع التصویر می داند، نشانه یک بام و دو هوایی است که در بسیاری از شوون و مسایل کشور وجود دارد و عرصه سینما هم یکی از آنهاست. ممنوع التصویر کردن چهره های سینمایی در داخل، می تواند آنها را به سمت سینمای خارج از کشور سوق دهد چه آنکه با توجه به توانایی های بازیگران ایرانی، بسیاری از آنها استانداردهای لازم برای حضور در سینمای کشورهای دیگر را نیز دارند کما اینکه حجار در زمان اقامتش در آمریکا در سریال اسمیت به کارگردانی کریستوفر چالاک و یک فیلم دیگر به کارگردانی گابریل اسکات ایفای نقش کرد.

(آرشيو کوتاه و گويا)

اعضاء هيئت تحريريهء روزنامهء «سرمايه»

پس از اعلام لغو امتياز آن بوسيلهءهيئت نظارت بر مطبوعات، و در آستانهء بيکاری

(آرشيو)

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 695  ـ  دو شنبه 11 آبان 1388 ـ  2 نوامبر 2009 

 

پيام به « سبز ِ امید»
م.سحر

 

جنبش سبز علوی در برابر جنبش سبز اعتراضی

میترا شجاعی

 

اهميت فرهنگی ِ توجه به ايران باستان

اسماعيل نوری علا

بخش 23 برنامهء يک ساعتهء راديو تلويزيونی «جستاری در فرهنگ شناسی»

 

وبلاگی برای ثبت خاطرات دههء شصت

از وبلاگی به همين نام

 

آیت الله های بر باد رفته و دلبرم دلبر!

 پستچی

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

فرمايشات بيضوی و برائت از مشرکين

حميد رضا رحيمی

 

ساختن آينده از طريق مهرورزى امكان پذير است

از شطحيات مولانا محمود احمدى نژاد

 

سخنان آيت الله خامنه ای در 1364 در مورد آيت الله منتظری

 

سخنان آيت االه منتظری در 1388 در مورد آيت الله خامنه ای>>>>

 

 شماره 694  ـ  يک شنبه 10 آبان 1388 ـ  1 نوامبر 2009 

 

هجوم سکولاریسم و پدیدهء دختر کلهر

محمود قزوینی

 

نامه های زندان

مجید نفیسی

 

تداخل منافع و فقر مدارا

ياسر عزيزی

 

چهار دلیل محکم برای اثبات اينکه اینها رفتنی هستند

دوراندیش

 

 شماره 693  ـ  شنبه 9 آبان 1388 ـ  31 اکتبر 2009 

 

نگاهی به سخنان اخير خامنه ای

حشمت اله طبرزدی

 

صراحت مسری...

الاهه بقراط

 

آقای کدیور! حجاب از خود برگیرید!

آذرمیدخت بهرام

 

حمايت شورای همبستگی از تظاهرات 13 آبان

روز دانش اموز و روز ملی صلح

 

حسين درخشان را آزاد نکنيد!

ف.م. سخن

 

ما باید از اقدامات امام رضا در مواجهه با تهاجم فرهنگی درس بگیريم

بخشی از گزارش يک ميزگرد علمی

 

 شماره 692  ـ  جمعه 8 آبان 1388 ـ  30 اکتبر 2009 

 

مجموعه ای از نقاشی های ديجيتال زيبا در مورد جنبش سبز>>>

 

از صراط مستقيم تا نوانديشی مذهبی

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

 

پردهء آخر نمایش هفتاد میلیارد دلاری! 

شهباز نخعی

 

پیشگامی یا پیروی؟

رامین كامران

 

راه خروج از بحران: پذیرش حق حاکمیت ملت!

همایون مهمنش

 

اصلاح طلبان دنبال جمهوري عرفي سکولار بودند!

صفارهرندي، وزير سابق ارشاد

 

انتقاد از رهبری در دیدار نخبگان با رهبر

محمود وحيدنيا، دانشجوی ریاضی دانشگاه شریف و برندهء المپیاد جهانی ریاضی

 

 شماره 691  ـ  پنج شنبه  7 آبان 1388 ـ  29 اکتبر 2009 

 

روز کورش بزرگ

کپی منشور حقوق بشر کورشدر کنار در ورودی تالار شورای امنيت

 

کورش، پلی بين ديروز و امروز

اسماعيل نوری علا

 

برنامهء مخصوص تلويزيونی «همصدائی»

بمناسبت روز کورش بزرگ

 

حقوق بشر مخالف دستورات صريح قرآن است

مصباح یزدی

 

دو مقاله در مورد حقوق بشر در حکومت اسلامی

 از مهدی معتمدی مهر

1. الغای آزادی

2. حقوق بشر؛ ضرورتي ملي يا الزامي بين‌المللی؟

(متن «كامل» يادداشت منتشره در روزنامه‌ي اعتماد)

 

راه ترکستان و اسم شب

آذرمیدخت بهرام

 

برای تسلط  بر جهان باید قوانین آنرا كشف كنیم!

هذيان های محمود احمدی نژاد

 

آينده اى شيك و عالى خواهم داشت!

هذيان های علی كردان

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

کتاب «درد اهل ذمه»

================

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630