دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |   سال دوم ـ  شماره 693 ـ  شنبه 9 آبان 1388 ـ  31 اکتبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

مجموعه ای از نقاشی های ديجيتال زيبا در مورد جنبش سبز>>>

از صراط مستقيم تا نوانديشی مذهبی

چگونه است که برای «برخی» از نوانديشان مذهبی خواستاری استقرار حکومت سکولار نه امری استراتژيک، بلکه بصورت موضعی تاکتيکی، يا مصلحتی، در می آيد و آنان تنها تا زمانی خواستار سکولاريسم می شوند که به چتر حمايتی آن برای مبارزه با «مراجع رسمی» و نگاهبانان «فرا-روايت» های سنگ شدهء مذهبی احتياج دارند و درست هنگامی که احساس کنند در اين مبارزه نيازی به آن چتر حمايتی نيست، از خواستاری سکولاريسم انصراف داده و حتی در جبههء مخالفان آن قرار می گيرند؟

================

پردهء آخر نمایش هفتاد میلیارد دلاری! 

شهباز نخعی

با استناد به این دو منبع و فرض این که تاکنون هفتاد میلیارد دلار صرف "حق مسلّم" غنی سازی اورانیوم شده باشد، می خواهیم ببینیم با این پول هنگفت که

به سودای "غنی سازی" به چاه ویل جیب های گشاد دلالان و قاچاقچیان داخلی و بین المللی ریخته شده، چه کارهایی می شد کرد که نتیجه آن چون امروز "فقیر سازی" یک جامعهء هفتاد و چند میلیون نفری و ورشکستگی کامل – و به تقصیر – سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بویژه اعتباری در سطح بین المللی نباشد! در کشوری مانند ایران، که فزون بر منابع و ذخایر فراوان زیرزمینی از نیروی انسانی جوان و کارآمد نیز برخوردار است، می شد با هر یک میلیارد دلار برای بیست هزار نفر شغل پایدار ایجاد کرد. 

================

پیشگامی یا پیروی؟

رامین كامران

در موقعیت فعلی «از مردم جلو نیافتادن» یعنی جلو نیافتادن از اینهایی كه چنین شعارهایی را رواج می­دهند و مردم را به آن سو كه می­خواهند می­كشند. عامهٌ مردم مصرف كنندهٌ عقاید، شعارها و راه حل هایی شده اند كه به آنها عرضه شده و گاه با نادرستی به آنها تحمیل میگردد. برای آدم سیاسی جلو نیافتادن از مردم یعنی احتراز از عرضهٌ فكر و طرح درست به آنها، یعنی خالی كردن میدان برای كسانی چه ایرانی و چه غیرایرانی كه بی هیچ قید سیاسی و اخلاقی فقط در صدد تأمین منافع خویشند، یعنی شانه خالی كردن از انجام وظیفه.

================

راه خروج از بحران:

ذیرش حق حاکمیت ملت!

همایون مهمنش

جمهوری اسلامی امروز تنها نتیجه "سوء مدیریت" نیست. وضع کنونی نتیحه اصول ایدئولوژیک آن است. قدرت مطلقه ولی فقیه هم ارگانی محصول ایدئولوژی نظام میباشد. نتیجه دخالت ایدئولوژی در حکومت و ساختارهای منتجه از آن عموما دیکتاتوری های فردی، حزبی یا قشری بوده است.  مشکل جمهوری اسلامی یک مشکل ایدئولوژیک و ساختاری است. این ساختارها بوده اند که افراد فرهیخته و معتدل را کنار می گذارند و افرادی مانند علی خامنه ای، احمدی نژاد و سعید مرتضوی را بر مسند می نشانند. تا وقتی که ایدئولوژی حاکم است، ساختار متعلق به آن هم هست و وضع به همین منوال خواهد بود.

================

اصلاح طلبان دنبال

جمهوري عرفي سکولار بودند!

صفارهرندي، وزير سابق ارشاد

در حقيقت تحولات سياسي ساليان اخير متاثر از يک چرخش اساسي در مسير انقلاب است؛ مسيري که نظام در حال طي کردن بود و به نظر مي رسيد براي برخي ها جا افتاده بود که انقلاب به پايان رسيده و نظام با مدل هاي سابق خود ديگر نمي تواند ادامه حيات دهد؛ لذا تاج زاده وزير کشور دورهء دوم خاتمي جلساتي را به اسم جلسات مطالعه و پژوهش برگزار مي کرد و دستور اين جلسات اين بود که چطور مي توانيم مدلي را براي آينده انقلاب و نظام پيش بيني کنيم که ضمن حفظ ظاهري جمهوري اسلامي، از آن عبور کرده و جمهوري عرفي سکولار را بدون اينکه قانون اساسي را تغيير دهيم در کشور جايگزين جمهوري اسلامي کنيم...

انتقاد از رهبری در دیدار نخبگان با رهبر

محمود وحيدنيا، دانشجوی ریاضی

دانشگاه شریف و برندهء المپیاد جهانی ریاضی

جنبش سبز دانشگاه صنعتی شریف: روز چهارشنبه در دیدار نخبگان با رهبری در حین تعریف و تمجیدهایی که هرساله در این دیدار از رهبر انجام می شود یکی از دانشجویان ریاضی دانشگاه شریف و برنده المپیاد جهانی ریاضی با شجاعت از میان جمع برخاسته و خواستار اجازه صحبت در پشت تریبون شده است . به گزارش حاضرین، علی رغم حمله محافظان رهبر که بصورت سینه خیز خود را به وی رسانده بودند و سعی در به زمین انداختن این دانشجوی نخبه کرده اند، وی با شجاعت خود را به پشت تریبون رسانده و به مدت بيست دقیقه به انتقادات تند از شخص رهبری پرداخته است. این دانشجوی شجاع انتقادهای خود را در چهار بخش دسته بندی کرده است و در تمام چهار مورد با اظهارات خود شخص رهبری را مورد انتقاد قرار داده است. نکته جالب توجه اینکه اظهارات وی با تشویقهای مکرر حاضرین همراه بوده و برای مدت طولانی جلسه از کنترل مامورین امنیتی خارج شده و مجبور به خاموش کردن دوربین های صداوسیما شده اند . انتقادات وی از رهبری شامل چهار بخش زیر میشود: «1) انتقاد از صداوسیما بخاطر وارونه جلوه دادن حوادث پس از انتخابات، تحریک هر چه بیشتر مردم و تخریب چهره های موجه و مورد علاقه مردم: وی با بیان اینکه رییس صداوسیما توسط رهبر انتخاب می شود، مسئولیت تمام اشتباهات صداوسیمای میلی را متوجه شخص رهبری دانسته است؛ 2) ایجاد فضای امنیتی بر رسانه ها و تعطیلی روزنامه های منتقد: وی با انتقاد شدید از فضای امنیتی حاکم بر رسانه ها خواستار توقف روند تعطیلی روزنامه های منتقد شده است و با بیان اینکه روزنامه ها باید بتوانند از رهبر هم انتقاد کنند روند حاکم بر مطبوعات را ویرانگر قلمداد کرد؛ 3) عدم امکان انتقاد از شخص رهبری در جامعه و اشاره به اینکه رهبر نیز مانند دیگر افراد جایزالخطاست و اینکه باید به متفکرین اجازه داده شود تا بتوانند از رهبر انتقاد کنند: وی انتقادات شدیدی را به اصل ولایت فقیه وارد کرد و با بیان اینکه اطرافیان رهبر از وی "یک بت بزرگ" ساخته اند از این روند به شدت انتقاد کرد، 4) وارد کردن انتقادات جدی به سیکل قدرت در نظام جمهوری اسلامی و ساختار شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری: وی با انتقادات صریح و تند ساختار قدرت در نظام جمهوری اسلامی را مورد حمله قرار داد و اظهار داشت که این روند خطر بزرگی برای مردم سالاری در کشور می باشد». نکته جالب توجه اینکه خبرگزاریهای دولتی مانند فارس و ایلنا به طرز عجیبی به انعکاس بیانات رهبری در مورد انتخابات و وقایع پس از آن پرداخته اند در حالیکه تاکنون سابقه نداشته است رهبری در جمع نخبگان به مسئله ای بجز مسائل و مشکلات نخبگان در چنین جلسه ای بپردازد و این خبرگزاری ها ذکر نکرده اند که چه شده که رهبری در چنین جلسه ای مجبور به بیان اظهاراتی در مورد وقایع پس از انتخابات شده اند. خبرگزاری ایلنا در تیتری با عنوان" انعكاس كامل واقعيات از صدا و سیما، ميتوانست مردم را به مراتب خشنودتر كند" به گزارش بیانات رهبر پس از انتقادات این دانشجو پرداخته است که نشان از تاثیر پذیری شدید جلسه از صحبتهای این دانشجو دارد. همچنین به گزارش بی بی سی فارسی رهبری دربخشی از سخنانش در باره "انتقاد از رهبری" هم گفته است: "هم اکنون نیز انتقادهایی بیان می شود و بنده هم آنها را دریافت می کنم" ولی این خبرگزاری اظهار میدارد که "در گزارش منتشر شده توسط دفتر آقای خامنه ای، مشخص نیست که آیا این جمله در پاسخ به سئوال حاضران مطرح شده است یا رهبر ایران خود لازم دیده است که به این نکته اشاره کند". لازم به ذکر است تا این لحظه خبری از وی در دست نیست و شائبه ی دستگیری وی قوت یافته است.

(آرشيو کوتاه و گويا)

آرشيو

================

 

نگاهی به سخنان اخير خامنه ای

حشمت اله طبرزدی

خامنه ای برای اولین بار  به رعیت دستور داد تا از رهبر انتقاد شود!.. من به آقای خامنه ای گوشزد می کنم که ممکن است تا ده سال دیگر ایشان در قید حیات نباشند یا اگر هستند دارای چنین جایگاهی نباشند. پس اگر می خواهند قدم مثبتی بردارند و خیلی دیر نشده باشد، خوب است که امروز اعلام کنند که همه ی زندانیان سیاسی بدون قید و شرط آزاد شوند؛ آزادی های اساسی مصرح در قانون اساسی ـ یعنی آزادی عقیده، بیان، مطبعه، حزب، میتینگ و انتخابات ـ به طور کامل اجرا شده و تضمین گردد. آری! امروز مسئله ی جنبش اجتماعی این نیست که حق انتقاد از خامنه ای را دارد یا ندارد. مسئله ی آن پذیرش حقوق اساسی شهروندان مطابق با اعلامیه ی جهانی حقوق بشر و کنواسیون های الحاقی آن است. و، مطابق معمول، آقای خامنه ای ده سالی از مطالبات اساسی مردم عقب است...

صراحت مسری...

الاهه بقراط

تناقض بنیادین بین منافع حکومت و منافع مردم، سبب جدایی کسانی از حکومت می‌شود که می‌خواهند از منافع مردم دفاع کنند. همین کیفیت است که آن لحظهء سرنوشت‌ساز و آن تصمیم‌ گیری تاریخی را سرانجام رقم می‌زند: با حکومت یا با مردم؟ سخن آیت‌الله منتظری مبنی بر این که «حفظ نظام واجب نفسی نیست» از همین کیفیت سرچشمه می‌گیرد. اگر منافع حکومت و مردم در جایی حتی اندکی بر هم منطبق می‌بود، این جدایی و گسست با مانع روبرو می‌شد و بسی بیش از این طول می‌کشید تا چنین صراحتی بیابد. و این صراحت مسری است...

آقای کدیور! حجاب از خود برگیرید!

آذرمیدخت بهرام

محسن کدیور دربارهء اینکه دنبال کردن سکولاریسم (یعنی جدایی دین از دولت) برای کشورمان بیفایده است، می رود سراغ هیتلر و موسیلینی و به زبان بی زبانی می گوید: «ببینید اون ها هم جنایت کردند. پس دین باید باشد!» بیخبر از آن که هر ایدئولوژی که پایش به مسند قدرت برسد، سرانجامی چنان خواهد داشت. و بگذریم که نمی گوید همان دو نفری که نام برد، سرانجام از راه اصلاحات و روش های مسالمت جویانه حذف نشدند!؛ آن هم اصلاحاتی که باورمندان به اصل و اساس رژیم بخواهند رهبری اش را بر عهده بگیرند... او ناگفته نمی گذارد که کسانی که او رهبران جنبش سبزشان می خواند «از حضور دموکراتیک اسلام رحمانی در عرصه عمومی دفاع می کنند». بماند که نمی گوید این اسلام رحمانی چیست و نمونه اش در کجاست؟ آیا باید باز هم به کوفهء هزار و چهارصد سال پیش سرک کشید؟ یا آن که باید دوران خمینی را مظهر آن رحمانیت دانست؟

حمايت شورای همبستگی از تظاهرات 13 آبان

روز دانش اموز و روز ملی صلح

دکتر هرميداس باوند، رییس شورای همبستگی، گفت: «...امروز مشکل اصلی ما استبداد است. مردم ما جمهوری ایرانی و رفراندوم این نظام را می خواهند. ما در کنار مردم ایستاده ایم و از جنبش سبز قاطعانه پشتیبانی می کنیم .همبستگی ما با نشان جمهوری سکولار ایرانی و نام مصدق و دموکراسی و حقوق بشر شناخته می شود. امروز روزی است که مردم ما یک گام عقب نخواهد نشست و در روز 13 آبان با مسالمت هرچه تمام تر در تظاهرات شرکت خواهیم کرد».>>>

حسين درخشان را آزاد نکنيد!

ف.م. سخن

خوب شد پدر حسين درخشان رنج نامه اش را منتشر کرد و به يادِ ما آورد که کسی به نام حسين درخشان در اين «وب‌لاگ‌شهر فارسی» خانه ای داشت به نام »سردبير:خودم» که ابتدا متروک شد بعد به کلی ويران شد و تنها يادی و اثری از آن باقی ماند. ولی خيلی ها همين قدر هم به خاطر نمی آورند و از مقابل زمين بايری که قبلاً خانه ی فردی مشهور به «ابوالبلاگر» بود با بی اعتنايی می گذرند. اين ها را گفتيم که بگوييم آزادی درخشان به ما چه؟ مگر رفيق ما بوده است؟ مگر فاميل ما بوده است؟ مگر اصلاً از او خوشمان می آمده است؟ يک بابايی بوده، يک چيزهايی می نوشته، يک جهش معکوس سياسی کرده، يک حرف هايی زده، يک عده را از خود بيزار کرده، ما هم او را از ياد بُرده ايم. تعهد محضری نداده ايم که از حقوق شهروندی و انسانی هر کسی –گيرم شخصی موسوم به «پدر وب لاگ نويسی فارسی»، گيرم همسايه ديوار به ديوار سابق- دفاع کنيم. داده ايم؟ نه والله، نداده ايم!>>>

(آرشيو کوتاه و گويا)

ما باید از اقدامات امام رضا در مواجهه با تهاجم فرهنگی درس بگیريم

بخشی از گزارش يک ميزگرد علمی

آينده نيوز ـ در یك میزگرد علمی عده ای از انديشمندان کشور در مورد امام رضا (ع) و روزگار ايشان سخن گفتند. در اين ميزگرد دكتر شهربانو اكبری اظهار داشت: «مسأله‌ای كه الان می‌شود مطرح كرد این است كه شرایط الان فرهنگی كشورمان تا چه اندازه شبیه دوره امام رضا (ع) است؟ تهاجم فرهنگی جهانی علیه اسلام به اوج خود رسیده به خصوص كه اندیشه شیعی در حال حاضر در حال گسترش روز افزون است. آن دوره كتب مختلف فكری و فلسفی از یونان و غیره وارد فضای علمی جامعه شد و فرهنگ عمومی را تحت‌الشعاع قرار داد. شرایط فرهنگی آن روز و امروز از جهات زیادی شبیه به هم است، مدیران و مسولان فرهنگی جامعه ما باید از اقدامات امام رضا (ع) در مواجهه با تهاجم فرهنگی درس بگیرند، تا در تعمیق فرهنگ اسلامی و شیعی در مقابل تهاجمی كه هر روز رنگ و بویی پیدا می‌كنند حرفی قابل رصد داشته باشند... یكی از پرسش‌هایی كه عمدتاً دربارهء ائمه این دوره مطرح می‌شود این است كه چرا ایشان برای دستیابی به حكومت اقدام اساسی انجام نمی‌دادند؟ در پاسخ به این پرسشگران باید گفت كه ائمه معصومین (ع) در این ایام به دلیل تنوع واردات و محصولات فرهنگی مجالی برای پرداختن به این مقوله را نمی‌یافتند. ایشان به این موضوع واقف بودند كه سیطرهء سیاسی و حكومت آن‌ها زمانی ارزش پیدا می‌كند كه بتوانند مردم را از نظر فرهنگی آماده كنند». دكتر علمی هم در پاسخ به اين پرسش که: «شبهه‌ای كه ممكن است در ذهن خواننده این نشست ایجاد شود این است كه آیا راهكارهای حضرت رضا علیه السلام در هزار و سيصد سال پیش برای جامعه مدرن امروز ما مفید خواهد بود؟» گفت: «تفاوت ماهوی در قضیه صورت نگرفته ما هم امروز یك دعوتی داریم. انقلاب اسلامی در  ایران طرح یك پیام بود ما اعلام كردیم كه ما می‌خواهیم انسان از نوع الهی را تعریف كنیم و جامعه‌ای از نوع طراز جامعه‌ای كه پیامبر داشته را ایجاد كنیم، البته این چالش‌ها در اول انقلاب هم مطرح بود كه آیا می‌شود با وجود این شرایط امروزی مفاهیم دینی را روزآمد كرد».

آرشيو

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 شماره 691  ـ  پنج شنبه  7 آبان 1388 ـ  29 اکتبر 2009 

 

روز کورش بزرگ

کپی منشور حقوق بشر کورشدر کنار در ورودی تالار شورای امنيت

 

کورش، پلی بين ديروز و امروز

اسماعيل نوری علا

 

برنامهء مخصوص تلويزيونی «همصدائی»

بمناسبت روز کورش بزرگ

 

حقوق بشر مخالف دستورات صريح قرآن است

مصباح یزدی

 

دو مقاله در مورد حقوق بشر در حکومت اسلامی

 از مهدی معتمدی مهر

1. الغای آزادی

2. حقوق بشر؛ ضرورتي ملي يا الزامي بين‌المللی؟

(متن «كامل» يادداشت منتشره در روزنامه‌ي اعتماد)

 

راه ترکستان و اسم شب

آذرمیدخت بهرام

 

برای تسلط  بر جهان باید قوانین آنرا كشف كنیم!

هذيان های محمود احمدی نژاد

 

آينده اى شيك و عالى خواهم داشت!

هذيان های علی كردان

 

 شماره 690  ـ  چهار شنبه  6 آبان 1388 ـ  28 اکتبر 2009 

 

چهارشنبه ها: از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی شکوه ميرزادگی

منشور کورش و  مساله ی زن ايرانی

 

جنبش زنان، رنگین کمانی ادامه دار

سخنرانی پروین اردلان و منيره برادران در آلمان

گزارشی از عسگر آهنین

 

آواز شلاق خوردهء «زيبا»

منصوره شجاعی

 

پولانسکی و پرونده‌ی «خطای جوانی»

شبکه سراسری همکاری زنان ايرانی

 

سردار رادان:

مصاديق بدحجابی را که تعيين کرديم، با کسی تعارف نداريم! (ويدئو) >>>

 

اقلامی برای جلوگيری از تزلزل پايه های زيربنائی جامعهء اسلامی

از آگهی شرکت «جديدها» در سايت فروش کالای اينترنتی

 

يک محاسبهء ساده در مورد شهدا و حوريان بهشتی

 

 شماره 689  ـ  سه شنبه  5 آبان 1388 ـ  27 اکتبر 2009 

 

نگاهی گذرا به زمینه های تاریخی رشد اسلام سیاسی

امین حصوری

 

در نكوهش آدم كشی

اكبر كرمی

 

مهدی کروبی: رهبر بالفعل جنبش سبز دمکراتیک؟

ناصر کرمی

 

من مخالف سکولاریسم هستم زیرا...

هادی نظام آبادی

 

سالگشت رفتن يک دوست، بژن کارگر مقدم

سکولاريسم نو

 

گوشي تلفن همراه مخصوص قرآن کريم

ستاد خبري هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم

 

قصاص: دو جوان به فراگيري مطالب کتاب آيت الله دستغيب محکوم شدند!

روابط عمومي دادگستري استان فارس

 

 شماره 688  ـ  دو شنبه  4 آبان 1388 ـ  26 اکتبر 2009 

 

فرياد هسته اي در يک جزيره

به گزارش ايلنا

 

اين جنبش ادامه خواهد داشت و گسترش خواهد یافت

گفتگو با فرهنگ قاسمی

گفتگوگر: ی. صفایی

 

موج سواران سبز اسلامی و مخالفت با شعار «جمهوری ايرانی»

بهروز ستوده

 

جنبش اسلام سبز، ترفندى براى نجات لاشهء نظام اسلامى

بهروز آزاد

 

قطعنامهء کنفرانس اروپائی حزب مشروطهء ایران

کنفرانس جنبش سبز

 

جغرافی سياسی تهران

ارسالی يک خواننده

 

آخرین حرف های موسوی سرشار از تناقض بود

کوروش از تهران

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

سگ اسلامی به بازار می آيد

حميد رضا رحيمی

 

شماره 687  ـ  يک شنبه  2 آبان 1388 ـ  25 اکتبر 2009 

 

مایوسم کردی خان دایی!

دربارهء سخنرانی آقای عطاء‌‌الله مهاجرانی در واشنگتن

تقی مختار

 

قطعنامه سیاسی پیشنهادی

به همایش چهارم اتحاد جمهوریخواهان ایران

مهرداد مشایخی

 

«اتحاد جمهوری خواهان ایران» و کدام گفتمان در جنبش اعتراضی؟
نادر عصاره

 

جنبش سبز و همایش چهارم اتحّادِ جمهوریخواهانِ ایران

ناصر کرمی

 

نگاه «تحول مدار» و «کارکرد گرا» به پديده ها

قسمت بيست و دوم از مجموعهء راديو ـ تلويزيونی

جستاری در فرهنگ شناسی

از اسماعيل نوری علا

 

سخنان آيت الله خمينی، قبل و بعد از انقلاب

دربارهء دانشگاه

 

من اعتراف مي كنم كه يك بوزينه هستم !

وبلاگ مصلوب>>>

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630