دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |  سال دوم ـ  شماره 684 ـ پنج شنبه 30 مهر 1388 ـ  22 اکتبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

کبوتر سپيدی که سبز پريد و سرخ شد...

================

چهارشنبه ها: از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی شکوه ميرزادگی

ظهور آيت الله و زنان

بانوی اولی متفاوت

دو جايزه در دو قلمروی متفاوت

برای زنان ايران

تفسيری بر آمار لال

================

سادگی و مادری

راز ماندگاری مادران عزادار

گفت‌وگو با خديجه مقدم

راز ماندگاری اين حرکت در خود جوش بودن آن است و اينکه رهبری متمرکزی ندارد. چرا که اين حرکت حرکتی مبتنی بر انديشه سياسی و دينی خاصی نيست و تنها خواست آن آزادی زندانيان عقيدتی و مجازات عاملان قتل‌ها است. از سوی ديگر به دليل مسالمت‌آميز بودن آن، حرکتی ماندگار است. به نظر من راز ماندگاری‌اش سادگی آن است. راز ماندگاری‌اش مادرانه بودن آن است. عمق آن است. هوشمندی آن است. در اثر تکرار ماندگار شد. همين که اين مادران حق تجمع را که يک حق دموکراسی خواهانه است، موقت هم گرفته باشند، قدم مثبتی در مبارزات مسالمت‌آميز مردم است.

================

فشار افکار عمومی و

آزادی زندانیان سیاسی شود

گفتگو با شیوا نظر آهاری

بازجویی‌ها خیلی سخت بود و همه با این‌که اتهامات مختلفی داشتند، در آخر به یک چیز می‌رسیدند: ستادها، نامزدهای انتخابات و ارتباط افراد با آن‌ها. من در این مدت با هفت ـ هشت نفر هم سلول بودم که چهار نفرشان به انتخابات ارتباط داشتند. بازجویی‌های اخلاقی، یکی از موارد مهمی بود که به شدت دنبال می‌شد. آن‌ها تلاش می‌کردند با وارد کردن تهمت‌های اخلاقی، علیه افراد مختلف، اعتراف بگیرند. وقتی بیرون ‌آمدم، فهمیدم که این سناریو در خارج از زندان هم دنبال می‌شد که مثلاً بگویند که جوان‌هایی که در ستادها فعالیت می‌کردند، دنبال مسائل دیگری بودند. البته در مورد شخص من این اتفاق در بازجویی رخ نداد. اما همه می‌دانستیم که بسیاری از بازداشت‌شدگان بر سر چنین مسائلی بسیار تحت فشار قرار گرفته‌اند.

================

شادی صدر

از دستگيری، زندان و نظرش

در مورد آيندهء جنبش کنونی ايران

سخن می گويد

داستان محبت محمودي

علي معظمي (وبلاگ اين‌جا و اكنون)

ديروز دوستي درباره اعدام بهنود شجاعي مي‌گفت. از اين مي‌گفت كه شايد راه درستي براي گرفتن رضايت طي نمي‌شود و اين واقعه تلخ مي‌تواند چيزهايي را در اين مورد نشان دهد. قرار شد اگر بتواند چيزي بنويسد.امروز در سايت اخبار روز، نامه‌اي از زني به نام محبت محمودي خواندم كه در زندان اروميه نه سال حبس كشيده و اكنون در انتظار اعدام است. محبت محمودي شرح مي‌دهد كه قصد دفاع در مقابل متعرضي را داشته كه با سلاح سرد به خانه‌اش وارد شده و سابقه آزار دادن او را هم داشته است. طبعاً من نمي‌توانم درباره درستي تمام مدعيات او قضاوتي بكنم، اما شرحي كه از زندگي سخت و پر خشونتش مي‌دهد، شرحي كه از استضعافي كه در همه عمر دچارش بوده، متاسفانه بسيار باور كردني است. اگر ماجراي قتل و پس از آن صدور حكم اعدام برايش هم همان‌گونه باشد كه در نامه آورده، آن وقت داستان محبت محمودي نيز يك گواه تلخ ديگر است بر اين‌كه چگونه فقيرترين و بي‌پناه‌ترين لاي چرخ دهنده‌ها له مي‌شوند. محبت محمودي كه حكم اعدامش در دادگاه تجديد نظر هم تاييد شده مي‌پرسد "كجايند مدافعان حقوق بشر؟" طبيعي است كه محبت محمودي كه نه سال است در زندان است و زير سخت‌ترين فشارهاي ناشي از انتظار براي اعدام و دوري از فرزندان، نداند كه مدافعان حقوق بشر و وكيلاني كه پرونده‌هاي امثال او را پي‌مي‌گيرند چه اندكند و چقدر خودشان تحت فشار. نكتهء دردناك اما اين‌جاست كه حتي محبت محمودي هم در آخر به همين مدافعان حقوق بشر كه نمي‌شناسد نامه نوشته است؛ يعني كه در كل سيستم، كسي حرف او را نشنيده و راهي براي پي‌گيري دردهاي مستضعفاني چون او نبوده است. راستي چند محبت محمودي در زندان‌ها هستند؟ چند تا زير حكم اعدام؟ چند تا بي‌دفاع؟ زندگي چند زن و مرد از روي فقر و استضعاف اطرافيان و بي‌خبري و كوتاه دستي خويشان در معرض نابودي بوده و هست؟ نامهء محبت محمودي را در اين‌جا هم گذاشته‌ام چون اخبار روز فيلتر است.

(بقيه در آرشيو کوتاه و گويا)

آرشيو

================

 

 

ریختن آب به آسیاب اهریمن!

شهباز نخعی

در آشفته بازار انگ و برچسب و اتهام و خبر و تحلیل های ضد و نقیض، که تشخیص سره از ناسره را اگرنه غیرممکن، دستکم بسیار دشوار می سازد، یک نکته مسلّم است: ده ها انسان بدون آنکه در دادگاهی صالح محکومیت قطعی یافته باشند، زندگی خود را از دست داده و ده ها خانواده نیز سوگوار شده اند.  نه ادّعاهای حکومت اسلامی، نه انکارهای امریکا و انگلیس و پاکستان، نه تحلیل وبلاگ "سهرابستان" و نه اطلاعیه های جندالله، هرگز نمی توانند تروریسم وحشی و جنایتکارانه نهفته در این فاجعه را توجیه کنند. نکته مهم دیگر، این پرسش است که رخدادهایی از این دست، به سود یا زیان جنبش و رستاخیز مردم ایران هستند؟ 

 

نهضت پرابهام

نوشتهٌ رامین كامران

متأسفانه، برخی ابهام این جریان را حسنش می شمرند و مدحش را می گویند، تحت این عنوان كه حركت را فراتر از جبهه گیری های معمول سیاسی قرار می دهد . یا چندصدایی بودنش را می ستایند كه به هر سخن و فكری فرصت ابراز می دهد و هیچ گرایشی را از خود نمی راند. باید به آنها یادآوری كرد كه دمكراسی به سخن گفتن همگان میدان می دهد ولی خواست دمكراسی از میان همهمه زاده نمی شود و كلام روشن و محكم می خواهد. هر جا افرادی با گرایش های مختلف دور هم جمع شدند و هركدام چیزی گفتند دمكراسی پدیدار نمی گردد. خواستن تنها نظامی كه رأی آدمی در آن به حساب میاید باید بی ابهام باشد و تكلیفش را هم با گفتارهای ضدآزادی كه گفتار اسلامگرا مثال بارز آنهاست، معین سازد.

انفعال آذربایجان حاصل ائتلاف دشمنان آزادی و تمامیت ارضی است

حمیدرضا خادم

اتحاد شومی که امروز در میان دشمنان آزادی و دمکراسی ایران برپا شده تنها با توسل به بیگانگانی چون روسیه که همواره ضربات مهلکی را در طول تاریخ بر این سرزمین وارد کرده اند محدود نمی شود و آنها راز ماندگاری خود را در ائتلاف های نامیمون با هر گروه و جریان حتی تجزیه طلبان نيز یافته اند. در واقع آنان در پی آنند که، با محدود ساختن اعتراضات در چند استان، با رها ساختن تجزیه طلبان در سایر استان ها از جمله آذربایجان، هم خطر تجزیه ایران را که تاکتیکی برای به انفعال کشاندن برخی جریانات است در دستور کار قرار دهند و هم با جلو گیری از گسترش اعتراضات در تمامی گستره ایران، این مبارزات را فرسایشی و در نهایت کنترل نمایند. تجزیه طلبان نیز با افکاری بیمارگونه بر این باورند که با بسکوت کشاندن مناطقی چون آذربایجان، این امکان برای آنان فراهم می گردد تا در آشفته بازار اعتراضات داخلی بسان عهد عتیق دروازه های شهر را ببندند و پرچم استقلال علم کنند!

پيرامون درخواست  پنج حزب "چپ و دمکرات"

از پارلمان اروپا برای حمایت فعالانه تراز جنبش سبز

رضا دانش

روز جمعه دهم مهرماه، در محل پارلمان اروپا در بروکسل، هیاتی مرکب از سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) – سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران – شورای موقت سوسیالیست های چپ ایران – حزب دمکرات کردستان ایران (شاخه هجری) – حزب کومه له کردستان ایران (شاخهء عبدالله مهتدی) با «ایزابل دورانت»، رئیس حزب سبزهای بلژیک ونائب رئیس پارلمان اروپا، و «سابین مایر»، مشاور سبزهای پارلمان اروپا ومسئول حقوق بشرایران ومنطقه، دیدارکردند. دراین دیدارنمایندگان این احزاب، سازمان های خود را بخشی ازنیروهای دمکرات و چپ که برای استقرار دمکراسی و نظام دمکراتیک، سکولار و غیرمتمرکز در ایران مبارزه می کنند معرفی کردند...

پارازيت ها کار کيست؟

اعتماد - طولاني شدن مدت زمان پارازيت هاي ماهواره يي نگراني طيف وسيعي از کارشناسان، مبني بر تاثيرات زيانبار اين تشعشعات را بر سلامت انسان ها در برداشته است. به گزارش خبرنگار ايلنا، قريب به دو هفته است که پارازيت هاي ماهواره يي تبديل به سوژه خبري داغي براي رسانه هاي داخل و خارج از کشور شده است ولي نکته يي که بيشتر از پارازيت هاي ماهواره يي مطرح شده بحث زيان آور بودن اين اختلالات براي انسان ها به خصوص زن ها است. در اين ميان هيچ مسوول و نهادي در اين زمينه اظهارنظر نمي کند و همگي بلااستثنا خود را از اين موضوع بي خبر نشان مي دهند. در پي پيگيري هاي خبرنگار ايلنا، مهندس فرنقي زاد مدير روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ضمن اعلام اينکه اين پارازيت ها هيچ ربطي به رگولاتوري ندارد، گفت؛ ايجاد اختلال و پارازيت ماهواره يي اصلاً به رگولاتوري ربطي ندارد و ما اصلاً نمي دانيم اين موضوع به وسيله چه کساني هدايت مي شود. در همين رابطه نيز مدير روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از هرگونه پارازيت ماهواره يي اظهار بي اطلاعي کرد و گفت؛ اگر هم پارازيتي باشد به وسيله مخابرات و ما انجام نمي شود و ما هم هيچ اطلاعي از چگونگي اين پارازيت ها نداريم. براساس اين گزارش، اين عدم پاسخگويي سازمان ها و نهادهاي مربوطه موجب شده شايعات زيادي در اين رابطه در کشور مطرح شود و برخي از آنها هم قوت بگيرد. يکي از اين شايعات اين است که وزارت ارتباطات با همکاري شرکت صاايران چندين دستگاه جديد فرستنده با هدف ايجاد اختلال در شبکه ماهواره يي به تازگي توليد کرده اند و در حال حاضر در حال تست اين دستگاه هاي جديد هستند که اين امر به دليل عقب نماندن از دنياي تکنولوژي و صرفاً در عرصه جنگ ديجيتالي و فضاي سايبر انجام مي شود. مهم ترين مساله در اين زمينه که باعث حساسيت قشر زيادي از مردم کشور شده است بحث سلامت اين دستگاه ها است به طوري که برخي از کارشناسان مي گويند در کشور دستگاه اندازه گيري تشعشعات تلفن همراه و پارازيت وجود ندارد و اين پارازيت ها چندين برابر امواج تلفن همراه مضر هستند. در حال حاضر بسياري از پزشکان و کارشناسان نگران سلامت شهروندان بوده و همگي متفق القول بر زيان رساني بالاي اين تشعشعات تاکيد مي کنند.

 

بر فرض كه پارازیتها ضرر دارد، اتومبیل هم ضرر دارد اما لازم است

سیدامیرحسین قاضی زاده، نماینده مشهد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مضرات امواج خنثی کننده ماهواره‌ای کمتر از ماهواره های جاسوسی است که برخی از کشورها از آن استفاده می‌کنند. سیدامیرحسین قاضی زاده در گفتگو با ایرتا در خصوص مضرات امواج پاریزیتی که بر شبکه های ماهواره ای ایجا می شود، گفت: جنس این امواج از جنس امواج ماهواره ای است و اگر این دسته از امواج دارای مضراتی باشد امواج ماهواره ای نیز دارای مضراتی است از طرفی مضرات این دسته از امواج اگر کمتر از امواج جاسوسی نباشد بیشتر هم نیست. نماینده مشهد افزود: مستندات علمی در خصوص مضرات میدان مغناطیستی بر بدن انسان وجود ندارد. قاضی زاده تصریح کرد: البته در خصوص قرار گرفتن انسان در میدان های مغناطیستی قوی که بیماری خونی ایجاد کرده و گاه سبب سقط جنین شده است، مستنداتی در سال‌های اخیر موجود بوده است. نمایندهء مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در دنیای امروز که با پیشرفت تکنولوژی همراه است انسان با این امواج به صورت مستقیم و غیر مستقیم مثل تلفن همراه که دارای امواج خاص خود است مواجه می شود. قاضی زاده با بیان اینکه امواج ماهواره های جاسوسی از خطرناک ترین و مضرترین امواج هستند، اظهار داشت: این گونه امواج به حدی قوی و با توان بالا عمل کرده که تا عمق پنج متری بتون نیز نفوذ می کند. به گفته وی، امواج رادیویی که هم اکنون به عنوان امواج خنثی کننده در ماهواره ها بکار می رود از جنس امواج ماهواره ها است و از جنس امواج ماهواره های جاسوسی نیست که بدن انسان در معرض آسیب قرار بگیرد. وی تاکید کرد: هر تکنولوژی مضراتی دارد مثل اتومبیل و آیا می شود برخی از تکنولوژیها هیچ گونه تهدید زیست محیطی ایجاد نکند و آیا در دنیای کنونی می توان بدون برخی از تکنولوژیها زندگی کرد؟ وی افزود: اکنون در معرض امواج ماهواره ای قرار داریم و چرا تا کنون در خصوص مضرات این امواج صحبتی نمی شد و حال صحبت از امواجی است که از همان جنس امواج ماهواره‌ای است و برای پارازیت در برخی از شبکه های ماهواره ای فرستاده می شود.

(آرشيو کوتاه و گويا)

آرشيو

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

 شماره 682  ـ  سه شنبه 28 مهر 1388 ـ  20 اکتبر 2009 

 

جمهوری اسلامی و منشور کورش کبیر؟

امیر مومبینی

 

جنبش سبز، طليعهء تحقق آمال و آرزوهاي تاريخي ايرانيان

علي سالاري

 

چرا جنبش سبز رويين تن است؟

رسا

 

هشیار باشیم ، کودتا در راه است

منوچهر

 

موسوی، کروبی و خاتمی از خانوادهء انقلابند

آنها را مفت بدست نیاورده ایم که مفت از دست بدهیم

حبیب الله عسگراولادی

 

اوج وقاحت: اگر ندا آقا سلطان بر اثر دسیسه دشمنان كشته شده باشد شهيد است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

 

 شماره 681  ـ  دو شنبه 27 مهر 1388 ـ  19 اکتبر 2009 

 

جمهوری اسلامی و منشور کورش کبیر؟

امیر مومبینی

 

جنبش سبز، طليعهء تحقق آمال و آرزوهاي تاريخي ايرانيان

علي سالاري

 

چرا جنبش سبز رويين تن است؟

رسا

 

هشیار باشیم ، کودتا در راه است

منوچهر

 

موسوی، کروبی و خاتمی از خانوادهء انقلابند

آنها را مفت بدست نیاورده ایم که مفت از دست بدهیم

حبیب الله عسگراولادی

 

اوج وقاحت: اگر ندا آقا سلطان بر اثر دسیسه دشمنان كشته شده باشد شهيد است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

 

 شماره 680  ـ  يک شنبه 26 مهر 1388 ـ  18 اکتبر 2009 

 

منم، سوگواری ز ايران زمين

شکوه ميرزادگی

 

شعارهای افراطی زمینه ‌ساز سرکوب است

گفتگو با محمد توسلی

گفتگوگر: عبدالرضا تاجيک

 

سربازان سکولار و رژه‌ء ایدئولوژیک؟

ماشاالله عباس زاده

 

جنبش سبز را باید سکولار و دمکراتیک کرد

مهدی مظفری

 

جنبش ملی سبز و دولت سبز ملی

دیدگاه ما>>>

 

 شماره 679  ـ  شنبه 25 مهر 1388 ـ  17 اکتبر 2009 

 

سخنی با اقای اکبر گنجی

محمد امينی

 

نظاما! کمی زودتر بمیر!

الاهه بقراط

 

عفو یا انتقام ‌- ثنویت فاجعه‌ بار

حسين باقرزاده

 

وصیت ‌نامه ای از آیت‌الله خامنه‌ای

با توضيح سکولاريسم نو

 

گفتگوی عليرضا ميبدی در راديو صدای ايران با

اسماعيل نوری علا

دربارهء سخنان شيرين عبادی در دنور کلرادو

فايل صوتی      فايل تصويری

پيوند به گزارش سخنان شيرين عبدی>>>>

 

شور میاندوآب (شعر)

مجید نفیسی

 

در سيزده آبان باید چهره بسیج را بازسازی کنیم

سردار عراقی، فرمانده سپاه محمد رسول الله

 

 شماره 678  ـ  جمعه 24 مهر 1388 ـ  16 اکتبر 2009 

 

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

جنبش سبز و حکومت نظاميان اسلامی

 

تلاش برای اسلامی ساختن جنبش آزادیخواهانه ی مردم

امین حصوری

 

از مسلمان ‌سالاری تا مردم ‌سالاری

احمد امینیان

 

دولت سکولار در حال حاضر در ميان مردم ايران خريداری ندارد

سخنرانی شيرين عبادی در دنور

گزارش سايت اگزامينر ـ  ترجمه برای سکولاريسم نو

 

مگر می‌خواهید با قرآن بجنگید که استاندار زن بگذارید؟

آیت‌الله صافی گلپايگانی

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630