خانه  |  دربارۀ ما  |  تماس آرشيو روزانه |  فهرست کلی مقالات  |  فهرست موضوعی مطالب  |  آرشيو «کوتاه و گويا»  |  ويدئوها  |  کتابخانه | جستجو  | فيلترشکن

سال دوم ـ  شماره 568  ـ  شنبه 6 تير 1388 ـ  27 ژوئن 2009  

 

صفوف خود را جدا کنيد

نامه به ايرانيان خارج کشور

ميرحسين موسوی

اینجانب ضمن تشکر مجدد از اعتراضات مسالمت آمیز شما هموطنان خارج از کشور که انعکاس وسیعی در جهان داشت از شما می خواهم که با استفاده از کلیه راهکارهاي قانونی و وفاداري به نظام مقدس جمهوري اسلامی، صداي اعتراض خود را در تقلب گسترده انتخابات به گوش مسئولین کشور برسانید. من کاملاً بر این نکته واقفم که خواسته مشروع و برحق شما هیچ ارتباطی با فعالیت گروه هایی که معتقد به نظام مقدس جمهوري اسلامی ایران نیستند، ندارد. بر شماست که صفوف خود را از آنان جدا کرده و اجازه سوء استفاده از موقعیت کنونی را به آنان ندهید.         (پيوند با فيلترشکن>>>>)

شرح ديدارهيات رييسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس

 با هاشمي ، رضايي ، موسوي و كروبي

موسوی بر اين نكته چند بار تاكيد كرد كه جايگاه مقام معظم رهبري در نظام يك جايگاه محوري است و تاكيد داشت از گذشته ‌هاي دور هم با ايشان آشنايي خانوادگي داشته و هم به ايشان علاقه‌مند است، منتهي معتقد بود كه اين انتخابات صحيح انجام نشده است و به همين دليل نظر به ابطال انتخابات داشت... ميرحسين موسوي معتقد بود طبيعي است جايگاهي كه بايد در نهايت اين مساله را دنبال كند مجاري قانوني نظام است و آنها هم بايد نظر نهايي خود را بدهند.     (پيوند با فيلترشکن>>>>)

سرنوشت جنگ را نتیجهء یک نبرد تعیین نمی کند!

شهباز نخعی 

خیزش شگفت انگیز و قهرمانانهء مردم میهن ما در برابر نیروهای ظلم و دروغ و جنایت، حتی اگر سرکوب شود، تا همین جا به پیروی های بزرگی دست یافته که مهم ترین آن از بین بردن بنیان مشروعیت نظام ولایت مطلقهء فقیه در انظار جهانیان است. از این پس، نظام غاصب حاکم بر میهن ما با هیچ ترفندی نمی تواند مدعی داشتن پایه های مردمی به عنوان ارکان مشروعیت باشد.        (پيوند با فيلترشکن>>>>)

صدای پای انقلاب؛ آغاز پایان

بصیر نصیبی

به گمان من، و بر خلاف آنچه شایع کرده اند، این مردم هستند که میخواهند موسوی را به راه بدون بازگشت بکشانند نه رهبری موسوی مردم را تا اینجا رسانده باشد. اگر موسوی می توانست، در همان اول کار و با اخطار های اولیه اش به قدرت برسد هیج اعتراضی به دمکراتیک نبودن انتخابات نداشت و با یک تشکر خشک و خالی از امت در صحنه،  وارد گود می شد. اما این مردم جان برلب رسیده بودند که خواست هایشان از تغیر مهره ها فراتر رفت. حالا موسوی و یارانش دم از تجدید انتخابات می زنند! یعنی چی؟ مردم با شهامت خارج از تصوری جلوی رژیم ایستاده اند و حالا، بعد از طی مرحلهء اول، چرا باید بپذیرند که همین چهار تا  خودی و حکومتی با هم بار دیگر رقابت کنند؟ وقتی دیوار استبداد فرو نریخته بود مردم از روی ناچاری خودشان را به یکی از جناح ها وصل کرده بودند، اما حالا چرا باید عقب گرد کنند؟

(پيوند با فيلترشکن>>>>)

از اسماعيل نوری علا

حکومتی که حقانيت اش را از دست بدهد حکومتی اشغالگر است

(يک گفتار راديوئی )

(پيوند با فيلترشکن>>>>)

دربارهء آنچه در ايران می گذرد و نقش مهندس موسوی

(گفتگوی تلويزيونی با فرامرز فروزنده)

(پيوند با فيلترشکن>>>>)

سه نظر مخالف دربارهء مقالهء نوری علا با عنوان

«آيندهء اصلاح طلبان ومهندس موسوی»  (پيوند به اصل مقاله>>>>)

(پيوند با فيلترشکن>>>>)

مرگ مايکل جکسون کار کيست؟

(اين مطلب جدی است و بوسيلهء ای – ميل کسی که می شناسيم اش به دست ما رسيده)

مرگ ناگهانی و مرموز مايکل جکسون درست در ميانهء رستاخير ايرانيان توجه مديا را از ايران منحرف کرد. اول تصادف قطار واشنگتن بود سپس مرگ فرح فاست  بدنبال بيماری سرطان که هيچکدام کافی نبود تا توجه ها را منحرف کند بنابراين می بايست مرگ ناگهانی و مرموز مايکل جکسون پيش آورده می شد. ما بايستی تلاش کنيم تمام توجه را به ايران برگردانيم اگر خبر ها از روز سطر های اول روزنامه ها و مجلات و اينترنت و تلويزيون ها برود اين بار نيز رژيم ددمنش و دژ خوی آخوندی مردم را به سلاخی خواهد کشيد و باز ادامه زندگی خواهد داد. اين دراکولا به خون آشامی زنده است. اين جريان خون را از آن بگيريد می ميرد. (ح-ک)      (آرشيو)

 

فصل يازدهم ــ سيب سرخ و انگور ترش

بخش دوم ترکيه بر سر دو راهی گزينش

آندرو مانگو

مطلب اختصاصی سکولاريسم نو

هم اکنون سواد يک اروپای واحد که دارای پول مشترک، سياست امنيتی سراسری، و سياست خارجی يک دستی است را می توان در افق مشاهده کرد. اگر چنين امری متحقق شود آنگاه اتحاديهء اروپا به راحتی خواهد توانست ترکيه را از آن خود کند. اما، صرفنظر از اين که در روابط بلند مدت ترکيه و اروپا چه اتفاقاتی پيش خواهد آمد، پرسش اصلی آن است که آيا مدل مطلوب آيندهء ترک ها، جهان توسعه يافته است يا بخش توسعه نيافته ـ و، به زبان ساده تر، عقب مانده ـ ی کره زمين؟ اگر اين پرسش به همين صورت مطرح شود پاسخ به آن امری آشکار و بديهی است: در مسابقهء توسعه ترک ها تن به همدوشی با عقب ماندگان نخواهند داد.

(پيوند به فهرست کتاب)   (پيوند با فيلترشکن>>>>)

 

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630