دربارهء سکولاريسم | دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | ويدئوها | کتابخانه | زنان | گروه ها | اسناد | نامه ها سال دوم ـ شماره 652 ـ يک شنبه 29 شهريور 1388 ـ 20 سپتامبر 2009 فهرست الفبائی نام نويسندگان فهرست کليهء مقالات English Section |
||
================ شورشِ مردم ايران از روزهای خرداد تا امروز، خيزشِ مردمی است که از رفتار خودسرانه و بالادستانهی دولتمردانِ خود زخمی و خسته هستند و اکنون سالهاست که کاسهی صبرشان لبريز است. اين مردم برخاستهاند تا آوای خويش را به گوش خودشيفتگانِ قدرتپرست برسانند که: «ديگر بس است!» شورش مردم ايران که جوانان جلودار آنند، همانا خيزشِ وقار است، خيزشِ کرامت انسانی است بر عليه آنان که احترام به انسان و تکريمِ فرد را نياموختهاند، چون خود هماره از آن بیبهره بودهاند. خيزشِ احترام به خويشتنِ خويشِ يک ملت است در برابر آنان که از مردمی فروتن و سختکوش و صلحدوست و آزاديخواه در دنيا تصويری هيولائی و ترسناک ساختهاند تا وحشتِ درونی و عقدههای سرکوب شدهی خويش را مفری برای ابراز يافته باشند. (پيوند با فيلترشکن >>>) ================ آیا فاز نهایی رژیم فرا رسیده است؟
در تاریخ بشری رژیم های دیکتاتوری هیچ گاه دوامی نداشته اند. علت بنیادین این امر آن است که این حکومت ها با منطق، خرد، نظم طبیعی و ذات انسانی سازگاری ندارند. آنها این عدم سازگاری را به طور موقت با ابزار سرکوب و ترس و فساد پشت سر می گذارند، اما در نهایت در کلاف سردرگم خویش گرفتار شده و فرو می پاشند. مکانیزم سقوط آنان به این صورت است که چون نمی خواهند با بدیهیات فردی و اجتماعی نوع بشر همراهی کنند دائم تصمیماتی اتخاذ می کنند که، به دلیل غیر طبیعی بودن خود، مشکلات و دردسرهای تازه ای را به وجود آورده و این مشکلات سرانجام با انباشته شدن و تعمیق، ازحد قابل تحمل و قابل مدیریت می گذرند و بحران زا می شوند. سپس به مرحله ای می رسیم که هر تصمیم نظام حاکم برای حل یک بحران، خود مولد بحران هایی دیگر می شود. شرایط پیچیده و آشفتگی ساختاری حاکم می شود، و در نهایت، آن رژیم در زیر بار بحران های خودساخته له می شود. (پيوند با فيلترشکن >>>) ================ در یک نگاه کلی شاید بتوان گفت در تاریخ جامعه ی ایران، به طورعام، دولت سالاران شاهدان بازاری بوده اند و دین سالاران پرده نشین. اما با استقرار خونبار جمهوری اسلامی درایران، پرده نشینان خود شاهدان بازاری شدند. یعنی دین سالاران دیگر نه پاسبان تخت شاه که خود بر تخت شاهی تکیه زدند. یکی از پیآمدهای ناخواسته ی این تغییر ساختار قدرت، این بود که متاع قدسی این شاهدان بازاری، یعنی دین، بیش از پیش از عرش لاهوت به پایین کشیده شد و بر فرش بازار مکاره ی ناسوت پای گذاشت. به بیان دیگر تولید و مصرف فرآورده های دینی، به طور مستقیم و بی پرده تابع منطق بازار سیاست و اقتصاد، یعنی قدرت و سرمایه شد... (پيوند با فيلترشکن >>>) ================ مسوليت آنچه در قوهي قضاييهي ايران رخ داده و ميدهد با رييس آن خواهد بود و همانگونه كه مخالفتهاي موردي رييس پيشين اين دستگاه با برخي اقدامات دادستان تهران و حتي ابراز ناتواني نسبت به عدم امكان تغيير نامبرده هرگز نتوانست به ترميم وجهه و رفع مسووليت اخلاقي، قانوني و شرعي آقاي شاهرودي كمكي كند، پس از اين نيز به همين نحو خواهد بود. شايعاتي كه اين روزها از قول آقاي لاريجاني مبني بر مخالفت با دادگاههاي فرمايشي و غير اخلاقي فعالان سياسي معترض به اعلام نتيجهي دهمين دورهي انتخابت رياست جمهوري ايران جريان دارد، هرگز نميتواند موجب تطهير چهره و موقعيت لاريجاني مجتهد نزد خدا و ملت ايران شود. رييس قوهي قضاييه هيچ توجيه شرعي و قانوني ندارد كه از چه رو تجمع قانوني مردم وفق اصل بيست و هفتم قانون اساسي بايد جرم تلقي شود و از اقدامات خشونتآميز دولتمردان رفع مسووليت شود. (پيوند با فيلترشکن >>>) ================
درب
و داغان است ایران (همراه با صدای شاعر) توی این هیچی که بر ایران ولایت می کند ملتی دارد، به زندان ِ خود، عادت می کند چون بجا آوردن ِ مهمان نوازی واجب است میزبان در خانه زندانی ست مهمان صاحب است
هراس خبرگزاری سپاه پاسداران از شعار مرگ بر روسیه محمد خاكي نهاد در سايت خبرگزاری فارس می نويسد: اخيراً در حوادث پس از انتخابات رياست رياست جمهوري ايران شعارهايي عليه روسيه و چين سرداده شد كه اين امر با استقبال زيادي از سوي رسانه هاي غربي مواجه گشت و بازتاب گسترده اي در آن رسانه ها داشت. به طوريكه خبرگزاري دولتي ريانوستي روسيه نيز مبادرت به انتشار مطالبي پيرامون اين مسئله كرد. با توجه به روابط گسترده ايران با دو كشور روسيه و چين و تعارض منافع كشورهاي غربي با هرسه كشور ايران، روسيه و چين بر آن شديم تا در اين مقاله به بررسي منشاء اين شعارهاي ضد شرقي بپردازيم. انگلستان، فرانسه و آمريكا فعالانه سعي در تشديد تحريمها عليه ج.ا.ايران مينمايند، اما عملكرد روسيه و چين تاكنون در راستاي كند و كماثر كردن تحريمها بر ضد كشورمان بودهاست... (بقيه در آرشيو کوتاه و گويا)
سلحشوران روز قدس، در حال مبارزه با استکبار جهانی ================ |
در کشمکش بین دو نیروی درگیر با یکدیگر، مرحلهای ممکن است پیش بیاید که از آن به عنوان «نقطهء بدون بازگشت» یاد میشود. در این نقطه راه مسالمتآمیزی برای برون رفت از بنبست باقی نمیماند. این نقطه ممکن است بر اثر تندرویهای یک طرف یا هر دو طرف پیش بیاید. تا پیش از رسیدن به این نقطه، راه فراری برای طرفین باز میماند. در آن شرایط، آنها میتوانند با نشان دادن انعطاف به دنبال سازش برآیند و به نحوی با هم کنار بیایند. ولی وقتی درگیری به نقطهء بدون بازگشت رسید دیگر بسیار دیر شده است. برای دو طرف راهی جز «درگیری تا حد مرگ» باقی نمیماند. درگیری در این مرحله به نبرد مرگ و زندگی تبدیل میشود. یک طرف یا تسلیم مطلق طرف دیگر را میطلبد و یا نیستی او را. برون رفت از درگیری تنها با حذف یکی از دو طرف میتواند عملی شود. نبرد حاکمیت جمهوری اسلامی با جنبش سبز و اصلاحطلبان فعال در آن، به این نقطه نزدیک شده است.
نظام جمهوری اسلامی در ايران اگر در شناخت نخستين دشمنان خود که تجسم آنها را در امپرياليسم و کمونيسم می ديد، اشتباه کرده باشد، در آنچه امروز از آن به اسم «دشمن» نام می برد، قطعا اشتباه نمی کند. جمهوری اسلامی هم با امپرياليسم (نگاه کنيد به رابطه اش با روسيه و دريوزگی اش به آمريکا) هم با کمونيسم (نگاه کنيد به دلقک های سرخ آمريکای لاتين و چين و کره شمالی( به آسانی کنار می آيد. اما هرگز شاهد اين نخواهيد بود که ارزش های دمکراتيک و ليبرال در جمهوری اسلامی به رسميت شناخته شوند چرا که يکی از اين ارزش ها همانا حق مقاومت مردم در برابر حکومت است. جمهوری اسلامی اما نيامده است تا مردم حق داشته باشند در برابرش مقاومت کنند! آمده است تا با تبديل ايران به جهنم، ملت ايران را به بهشت رهنمون شود. اين نه يک رسالت دمکراتيک و آزادی خواهانه، بلکه يک رسالت محتوم، الاهی، خونبار و ازلی و ابدی است.
پرسش اين است: هدف از انقلاب ها و جنبش های اجتماعي آيا نشستن يا نشاندن يکي به جای ديگری ويا برقراری نظام و برپايي جامعه ای همبسته و دمکراتيک بر پايه های آزادی و دمکراسي و عدالت است؟ آيا با روش گذار مسالمت آميز مي توان به چنين جامعه هايی دست يافت يا از طريق قهر و مبارزه ی مسٌلحانه؟ اگر پاسخ به پُرسش اوٌل روشن و صريح و قاطع باشد، برای پُرسش دوٌم پاسخي به همان قاطعيٌت نمي توان پيدا کرد. انتخاب روش نه با پنداربافي و اراده گرايي يک شخص و گروه که حتيٌ با تصميم طبقه و طبقات اجتماعي هم به سرانجامي موٌفق نخواهد رسيد. مجموعه شرايط وموقعيٌت ها و روابط دروني و بيروني طبقات و نيروهای يک جامعه است که پيشبرد يکي از روش ها و يا اختلاطي از هر دو را عمده و برجسته مي نمايد...
پس از انتخابات شمار بينندگان تلويزيون سقوط کرده است ضرغامي اعتماد- رئيس سازمان صدا و سيما در حالي از سقوط بسيار زياد تعداد بينندگان رسانه ملي خبر داد که در روزهاي پس از انتخابات عملکرد صدا و سيما مورد انتقاد بسياري قرار گرفت و چهره هاي زيادي به عملکرد جناحي و يکجانبه رسانه ملي اعتراض کردند. به گزارش خبرگزاري انتخاب، ضرغامي در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي اعلام کرده مردم ديگر اقبال چنداني به تلويزيون نشان نمي دهند. او در ادامه چنين گفته است؛ «بينندگان تلويزيون بعد از حوادث اخير پس از انتخابات به کمتر از چهل درصد رسيده است.» شنيده مي شود عملکرد يکجانبه صدا و سيما در حوادث اخير باعث شده رسانه ملي در روزهاي اخير در برنامه هايي که بر محوريت ميهمان اجرا مي شود با مشکل روبه رو شود چون بسياري از چهره هاي شاخص فرهنگي، اجتماعي و... به دليل عملکرد صدا و سيما در روزهاي انتخابات و پس از آن حضور در اين رسانه را تحريم کرده اند. اين موضوع تا جايي پيش رفت که برنامه «دو قدم مانده به صبح » محمد صالح علا که محوريت ميهمان به اوج رسيد و پاي چهره هايي چون شمس لنگرودي، احمدرضا احمدي، احمد پوري، سيدعلي صالحي، مسعود کيميايي و... را که چند وقتي بود مناسبات خوبي با صدا و سيما نداشتند به تلويزيون باز کرد، هفته گذشته در حالي برنامه ادبياتش را درباره اخوان ثالث برگزار کرد که کاکاوند مجري کارشناس بخش ادبيات روبه روي محمد صالح علا مجري برنامه نشست و از او درباره اخوان ثالث شنيد. تحريم صدا و سيما از جانب چهره هاي ناآشنا در حالي به صورت اخبار غيررسمي شنيده مي شود که چندي پيش سايت هاي خبري از ممنوع التصوير شدن صد چهرهء فرهنگي، اجتماعي و سياسي در تلويزيون خبر دادند و مسوولان صدا و سيما دربارهء تاييد و تکذيب اين خبر هيچ واکنشي نشان ندادند. (بقيه در آرشيو کوتاه و گويا) فصل اول ـ حکومت قبل از ملت (1938 تا 1945) بخش سوم ـ روند تبعيض عليه اقليت های مذهبی تاثير نظريه های نژادپرستانهء نازيسم در ترکيه موجب شده بود که سياست تبعيض عليه اقليت های مذهبی نيز اوج بگيرد. در دروان امپراتوری عثمانی اکثريت امور بازرگانی و توليد کارخانه های در دست خارجی ها و مسيحيان و يهوديان ترکيه بود. پس از 1908 و به خصوص در طول جنگ اول جهانی، کميته ی اتحاد و ترقی سياستی را در پيش گرفت که تحت نام «سياست اقتصاد ملی» عليه اقليت ها و به نفع تجارتورزان مسلمان ترکيه عمل می کرد. جمهوری ترکيه نيز همين سياست را ادامه داد. و در سال 1932 قانونی را به تصويب رساند که از انجام فعاليت های تجاری و حرفه ای خارجی ها در ترکيه جلوگيری می کرد. واقعيت آن بود که بسياری از اين خارجی ها مردمی محلی محسوب می شدند که در دوران ضعف حکومت عثمانی توانسته بودند پاسپورت کشورهای خارجی را به دست آوردند. دوران قدرت گرفتن نازيسم در جريان جنگ دوم جهانی فرصتی را پيش آورد تا قدرت اقتصادی يهوديان و مسيحيانی که شهروند ترکيه محسوب می شدند مورد حمله قرار گیرند...
آرشيو روزانهء يک هفتهء گذشته: شماره 651 ـ شنبه 28 شهريور 1388 ـ 19 ماه سپتامبر 2009 شماره 650 ـ جمعه 27 شهريور 1388 ـ 18 ماه سپتامبر 2009 شماره 649 ـ پنج شنبه 26 شهريور 1388 ـ 17 ماه سپتامبر 2009 شماره 648 ـ چهار شنبه 25 شهريور 1388 ـ 16 ماه سپتامبر 2009 شماره 647 ـ سه شنبه 24 شهريور 1388 ـ 15 ماه سپتامبر 2009 شماره 646 ـ دو شنبه 23 شهريور 1388 ـ 14 ماه سپتامبر 2009
|
================ ================ ================ ================ ================ ================ ================ ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ========== =========== ===========
=========== =========== ============= ============= ============= =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= ============= =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است. ======
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است. ======
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند. ====== آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». ======
====== ====== |
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |