خانه  |   آرشيو   |   فهرست همهء مطا لب، به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

شماره 223 ـ جمعه 28 تير 1387 ـ  18 ژوئيه 2008

....که بيش از پنج روزی نيست حکم مير نوروزی! (حافظ)

=======================================================

لزوم رمزگشائی از «پايگاه مردمی»

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

هيچ از خود پرسيده ايد که چرا وقتی چند نفر ايرانی گرد هم می آيند تا به فعاليت سياسی دست بزنند بلافاصله مدعی آن می شوند که بخش بزرگی از «ملت ايران» دل با آنان دارد و چشم انتظار روزی ست که تشکيلات اين گروه را از طريق توسل به روند های گزينش دموکراتيک به قدرت برساند؟ اين مدعيان چگونه حدود و ثغور «پايگاه مردمی» خود را می سنجند؟ کدام آمارگيری و نظر سنجی می تواند نشان دهد که گروه مورد نظر آنها دارای چگونه پايگاهی در ميان مردم است؟

=======================================================

 دکتر ابراهيم يزدی، يک چهرهء شاخص ملی ـ مذهبی است!

دكتر محمد شريف

(رفتار صدای آمريکا) اين ظن را تقويت می کند که سياستگذاری برای اين برنامه (و نه مأموران اجرای آن، که هر کسی می تواند باشد) در پی دستيابی به هدفی ديگر، غير از هتک حرمت اشخاصی است که آماج اين ظلم قرار گرفته اند. انتخاب دکتر ابراهيم يزدی، به عنوان يک چهرهء شاخص ملی ـ مذهبی، جهت هتک حرمت؛ و عريان بودن ادبيات اهانت آميز به کار گرفته شده توسط مجريان برنامه؛ اين تصور را در ذهن فراهم می آورد که آيا برنامه ريزان آن، از اين طريق، «سنجش ميزان حساسيت ايرانيان به ذخائر ملی خود» را در دستور قرار نداده اند؟ و دستيابی به نوعی داده های آماری را پی نمی گيرند؟

=======================================================

احمد باطبی و حکایت آن اسلحهء عریان

نصور

این عکس برای اولین بار منتشر می شود و به هیچ عنوان بیانگر خشونت یا تشویق به اعمال خرابکارانه نمی باشد. احمد باطبی برخلاف سابقه ی سیاسی اش مخالف هرگونه حرکت نظامی یا پوپولیستی برای احقاق حقوق اجتماعی و سیاسی است. او دانش آموخته ی جامعه شناسی و عکاس می باشد. ما نیازمند آن هستیم که احمد باطبی را دور از هیاهوی رسانه های موافق و مخالف و فقط بعنوان یک فعال حقوق بشر تحلیل کنیم. یک تحلیل بی طرفانه و ساده به جوانی که سالها در زندان بوده است و هرگز از آرمانهایش دست نکشیده، به یقین راه تازه ای را به روی همه ی ما باز می کند که از شاهراه عقلانیت و میانه روی خواهد گذشت.

=======================================================

مقامات ایران، به جای تقویت لابی حامی خود،

آن را تضعیف می‌کنند!

هوشنگ امیراحمدی

بارها شده است که مقامات رسمی آمریکا خواستار مذاکره با ایران شده‌اند و من با مقامات ایران صحبت کردم، اما مقام ایرانی گفت که الان زمان آن نیست. و مدتی بعد از طریق طرف آمریکایی فهمیدم که این ملاقات انجام شده است که یک مورد آن ملاقات رسمی آقای ظریف با آقای خلیل‌زاد، معاون وزیر خارجه وقت آمریکا بود. و این هم ناشی از آن است که دولت‌ها با مسئله به طور جناحی برخورد می‌کنند و می‌خواهند کار تنها از طریق خودشان صورت گیرد اما در عمل نیروهای کاردان ندارند.

=======================================================

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630