دربارهء سکولاريسم | دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | ويدئوها | کتابخانه | زنان | گروه ها | اسنادنامه ها

سال دوم ـ  شماره 664  ـ  جمعه 10 مهر 1388 ـ  2 اکتبر 2009         فهرست الفبائی نام نويسندگان         فهرست کليهء مقالات         English Section

حاميان حزب الله لبنان،

در غزه و تهران

================

کهریزک: دادگاه جنایتکاران!

شهباز نخعی

درست است که انتقام جویی نیز خود نوعی اجرای عدالت است، امّا این نوع اجرای عدالت بیشتر متعلّق به انسان بدوی و فرهنگ قبیله ای است و با فرهنگ مدرن که برای حیات انسان ارزش قائل است و کشتن انسان، حتی قاتل و جنایتکار، را جایز نمی شمارد نسبتی ندارد. خوشبختانه در چند ماه گذشته، برغم رفتار وحشیانه و تحریک آمیز حکومت، مردم ایران با رفتار متین و متمدّن خود دنیا را به شگفتی واداشتند.  این رفتار پرهیزگر از خشونت، آنهم در برابر خشونت سهمگینی که آدمخواران ولی فقیه اعمال می کنند، این نوید را می دهد که در دگرگونی بنیادینی که بی تردید در راه است، شاهد رفتاری متفاوت با کشت و کشتارهای کینه توزانه پس از 22 بهمن 1357 باشیم.

================

نشانه های روشن پايان نقش آخونديسم

امير سپهر

حتا منتظری هم خوب می داند که زمان اداره ی ايران با سيستم گاوداری «ولايت بر صغار و مهجورين و مجانين» ديرسالی است که سپری شده و اين پست مدرنيست ها و روشنفکران بسيار ژرف انديش؟! هستند که می خواهند او بر جای خامنه ای بنشيند و ولی فقيه شود، نه خود وی... اين نيروی جوانی که امروز اينگونه با همه توان خطر ضرب و جرح، زندانی شدن، شکنجه و حتا خطر تجاوز در زندان و مرگ را بجان خريده و به خيابان می آيد، بايد اصلآ يک بار هم از سر کوچه ی شعور گذر نکرده باشد که بخواهد تمامی اين خطر ها را تنها با هدف «جايگزين ساختن ملايی با ملايی دگر» بجان خرد، بی اينکه خواستار برچيده شدن بساط اين نظم عبوس اهريمنی دشمن جوان و جوانی و شريعت ضدبشری و شادی کش آن باشد...

================

تحلیل شرایط کنونی جنبش

و نیرو های متفاوت در آن

حشمت الله طبرزدی

در  روز بيست و هفت شهریور که از سوی حکومت، روز قدس و از سوی ازادی خواهان روز ازادی ایران نام گرفت، حضور ملیونی مردم در تظاهرات اعتراضی همه را غافلگیر کرد. تا ان جا که خامنه ای رهبر حکومت اسلامی حاکم بر ایران، که هفته ی پیش از ان مخالفین را تهدید کرده بود که مبادا در روز قدس شعار های انحرافی سر بدهند، در یک عقب نشینی اشکار، مجبور شد در روز نماز عید فطر از حضور همگانی در تظاهرات روز قدس سپاسگزاری کند؛ در صورتی که در این روز جمعیت انبوه با شعار هایی چون «مرگ بر دیکتاتور» و «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» بر خلاف نظر حکومت عمل کرده بودند. تحلیل گران اگاه به خوبی دریافتند که جنبش سبز خاموش نخواهد شد و هر روز بیش از گذشته رژیم را به چالش خواهد کشید. این مهم برای دست اندرکاران حکومت بیش از مخالفین، اهمیت داشت.

================

جنبش سبز در روزهائی که گذشت

علي سالاري

موج سبز در نيويورک توانست بي آبرويي، عدم مشروعيت و انزواي داخلي و خارجي احمدي نژاد را تکميل کند. شهروندان آمريکايي و جهان که هدف و مخاطب فرافکني هاي احمدي نژاد براي مديريت جهاني اش! بودند، ديگر ادعاهايش را به پشيزي نمي گيرند. رئيس دولت کودتا رکورد بي سابقه اي از بي آبرويي بين المللي از خود بجا گذاشت (که الحق قابل ثبت در ليست رکوردهاي جهاني گينس است!) بخصوص وقتي که نمايندگان بيش از صد و شصت کشور جهان، موقع سخنراني اش سالن مجمع عمومي را ترک کردند. گفتگوهايش با دو تلويزيون آمريکا، وقاحت بي حد و حصر او در دروغگويي را بر ملا ساخت. اين مصاحبه ها بخوبي نشان دادند که خبرنگاران و نمايندگان رسانه هاي خارجي اصلاً قادر نيستند، به اندازهء خود ايرانيان، دسائس و ترفندهاي بويژه تبليغاتي کودتاگران را بشناسند.

دو ميليون نفر سبزهاي روز قدس

يا ساواکي هستند يا مجاهد خلق

سردار قاسمي

ايلنا ـ سعيد قاسمي، «سردار دفاع مقدس در عرصه فرهنگي»، با اعتراض به مجيد مجيدي، فرزند شهيد همت و استادان دانشگاه، تاريخ اعلام شده شروع جنگ را يک دروغ و اشتباه بزرگ تاريخي عنوان کرد. اين سردار دورانجنگ دوشنبه شب در دانشگاه امام صادق(ع) به شدت به معترضان به روند برگزاري انتخابات رياست جمهوري حمله کرد و گفت؛ «سبزها در راهپيمايي روز قدس تهران دو ميليون نفر بودند اما يا ساواکي اند يا مجاهد خلق.» به گزارش ايلنا، وي با بيان اينکه نگاه متفاوت و ساختارشکنانه يي به جنگ دارد، اظهار کرد؛ «جنگ از سی . يکم شهريور پنجاه و نه شروع نشد و اين يک دروغ و اشتباه بزرگ تاريخي است که شايد بعد از اين قبول نکنيم اين اشتباه سهوي است، بلکه عمدي است.»قاسمي با بيان اينکه جنگ واقعي از کنفرانس طائب و از ابتداي پيروزي انقلاب آغاز شد، خاطرنشان کرد؛ «در آن زمان در مناطق مختلف کشور مانند گنبد، آذربايجان و... فتنه هايي را شاهد بوديم که متاسفانه آيت الله ها و شخصيت هاي حوزوي هم از آنها حمايت مي کردند که در بين آنها فتنه کردستان به دلايلي پا گرفت و هم اکنون نيز برخي حرکات را در آن منطقه شاهد هستيم، لذا در روز آغاز جنگ دويست و پنجاه هزار نيرو در کردستان مشغول نبرد بودند و لذا نمي دانيم به چه دلايلي اين مدت را از تاريخ برداشتند.»

 (بقيه در آرشيو کوتاه و گويا)

آرشيو

================

شرح اش با خود شما...

استقلال ايران يا بيمهء اتمی ولايت فقيه

حکومت اسلامی مستقر در ايران به هيچ روی در پی مستقل ساختن ايران نيست بلکه به موجود مستقل ديگری به نام «خلافت شيعی اسلامی» فکر می کند که، در استراتژی و روند ساختن آن، کشوری و ملتی به نام ايران مهره های شطرنجی بيش نيستند که می توان آنها را به پای منافع بزرگتری که آخوندها تشخيص می دهند (و واقعی بودن يا نبودن شان نيز تفاوتی در ماجرای جاری نمی کند) قربانی نمود... آخوندی که بطور تاريخی حتی دوست نداشته پيکر مرده اش در خاک ايران دفن شود و وصيت به «حمل ميت به عتبات عاليات» می کرده بوئی از وطن پرستی نبرده است که خواستار استقلال آن باشد.

چه كسی میكوشد نهضت مردم ایران را متوقف سازد؟

رامین كامران

با گذشت بیش از سه ماه از شروع اعتراضات اخیر در ایران برای همه روشن شده كه جریان جدی تر از آن است كه به این زودی ها ختم شود و شكافی هم كه در نظام افتاده ترمیم پذیر نیست. اما در عین حال نوعی كندی در كار پیدا شده، یا به عبارت دقیق تر نوعی درجا زدن. چون حركت موجود است ولی پیشرفتی در كار نیست... به تصور من مشكل از موقعیت عملیاتی نهضت مخالفت (در برابر نظام و در قبال دولت­های خارجی كه به نوبهٌ خود در دعوا وارد شده اند) برنمی خیزد و ریشه اش را باید در جایی  جستجو كرد كه دور به نظر میاید ولی دور نیست، بنیادی است: نداشتن دیدگاه نظری درست برای تحلیل تاریخی جریان و به تبع ناتوانی در طرح استراتژی مناسب برای راهبرد آن...

آینده‌ء نزدیک جنبش مردم ایران نگران‌کننده است

گفتگو با مهرانگیز کار

گفتگوگر: محمد تاج‌دولتی

ایران در شرایطی که برخورد بسیار خشونت‌آمیز با حرکت صلح‌آمیز شده است، فاقد ابزارهای لازم دموکراتیک برای این است که بتواند حرکتی را به صورت صلح‌آمیز هم‌چنان ادامه بدهد. در ایران احزاب مستقل وجود ندارد. در ایران تشکل‌های مستقل که بتواند به صورت قانونی بدون دلواپسی و با احساس امنیت وارد عرصه‌ی عمومی بشود، وجود ندارد. برخوردها نسبت به همین حد از جامعه مدنی هم برخوردهای بسیار خشونت‌آمیزی بوده است. می‌شود گفت که آن‌چه قبل از این رویدادها ما درباره‌ی حرکت مسالمت‌آمیز مردم ارزیابی می‌کردیم، با اتفاقی افتاده است، تغییر می‌کند. با توجه به ایجاد خشم و تقویت شدن حس انتقام در جمعیتی که با این همه اندام‌هایی که زیر ضرب و شتم از بین رفته یا زندان‌هایی که شرحش را شنیده‌اند، مواجه شده است، گمان نمی‌کنم که ساده باشد که فکر کنیم حرکت به صورت صلح‌آمیز و با همان شکوه - دست کم در کوتاه‌مدت - بتواند ادامه پیدا کند.

جنگ تحمیلی و سرانجام پرداخت خسارت به ایران

گفتگو با داوود هرمیداس باوند

گفتگوگر: فرزاد پورکاویان

اگر چه شورای امنیت در قطعنامه‌هایی که صادر کرد کلمه تجاوز و آغاز گر جنگ را نیاورده بود ولی در گزارش نهایی دبیر کل به شورای امنیت دقیقاً تاکید و تصریح  شده بود که عراق مرتکب تجاوز به ایران شده است؛ اما وقتی که کمیسیون غرامات بعد از رفع تجاوز عراق به کویت به اهتمام شورای امنیت ایجاد شد ایران خواسته‌های خودش را در اين کمیسیون مطرح نکرد و بنابراین مساله عدم پیگیری سیستماتیک تا امروز ادامه داشته است. ایران حتی در مورد کشورهایی که با عراق عليه کشور ما همکاری کردند ـ از جمله اعضای شورای همکاری خلیج فارس ـ نه تنها شکايتی مطرح نکرده بلکه اشاره‌ای هم نکرد به این همکاری و اين که آنها طبق حقوق بین‌الملل می‌بایست در پرداخت غرامت به ایران مشارکت داشته باشند. این سبب شده که ایران به طور کلی هیچ‌گونه اهرم قابل توجه خودش را مطرح نکند. در مقابل رفتار آنها و طرف‌های مقابل به‌گونه‌ای‌ شد که حتی در مورد عهد نامهء هزار و نهصد و هفتاد و پنج هم تردیدهایی را مطرح می‌کنند‌.

دروغ پردازی های کيهان ولی فقيه

دربارهء سايت سکولاريسم نو

نخست اين متن را که در کيهان اسلامی شماره 19476 مورخ پنجشنبه 9 مهر 1388منتشر شده بخوانيد:

 

مرجع ماركسيست ها و لامذهب ها

اول كاظميني بروجردي، دوم منتظري! (خبر ويژه)

يك سايت نشاندار الحادي و ضددين، به استناد اظهارات حسين بشيريه (مقيم آمريكا) از آقاي منتظري به عنوان «رهبر معنوي» ياد كرد .«سكولاريسم نو» كه مواضعي هتاكانه و كاملا ضد ديني - حتي نسبت به پيامبر و اهل بيت عليهم السلام- دارد با استثنا كردن منتظري نوشت: اپوزيسيون جمهوري اسلامي براي وي نوعي مرجعيت فكري و سياسي قائل است.

اخيرا موسوي و كروبي هم نامه هايي به وي نوشته اند و اين در حالي است كه چپ سنتي [راست آمريكايي] از فاش و رسانه اي شدن ارتباط با آيت الله منتظري خودداري مي كردند.

اين سايت هتاك در عين حال اطلاق رهبري معنوي را براي منتظري طاقت نياورد و در مطلب ديگري از منتظري خواست به خاطر اين كه سابقا دين را از حكومت و سياست جدا نمي كرده، طلب بخشش كند. سكولاريسم نو افزود: ما در برابر خطاي آقاي منتظري بي رحميم. نويسنده لائيك سكولاريسم نو با تاكيد بر انكار خدا نوشت: در سياق روحانيون فقط يك شخصيت پارسا داريم و آن سيد حسين كاظميني بروجردي [فالگير كلاهبردار و دستگير شده] است كه صراحتا جدايي دين و سياست را مطرح كرده و بر شخصي بودن وجدان ديني تاكيد دارد. بقيه مانند منتظري و كروبي و خاتمي به صورت دو پهلو و به زبان سوسك(!) سخن مي رانند. (پايان نقل مطلب).

 

همانطور که ملاحظه می کنید

کار دروغگويي و تهمت به مردمان در داخل و خارج از ايران چنان در حکومت ولايت فقيه بالا گرفته که از رهبر و رييس جمهورش تا سر سپردگان بی سواد و بی اخلاق شان چون حسين شریعتمداری همهء کار و زندگی را گذاشته اند و تبديل به ماشين های دروغ پراکنی و تهمت زنی شده اند. با نگاهی کوتاه به مطالب نيوسکولاريسم از ابتدای انتشار تا کنون (که خوشبختانه همه در آرشيو اين سايت ثبت شده اند) می توانيد تشخيص دهيد که:

1. سايت سکولاريسم نو نه الحادی است و نه ضد دين بلکه فقط خواستار جدائی مذهب و آخوند از حکومت است. در بيرون از حکومت اين مردم هستند که دربارهء دين و ايمان شان تصميم می گيرند.

2. سردبير سايت (اسماعيل نوری علا) در موارد بسيار مواضع سايت را تشريح کرده و بخصوص نسبت به مراجعهء سياستمداران به روحانيون ايراد گرفته و آن را خلاف اصول سکولاريسم دانسته است. انتشار مقالهءمورد اشاره که عنوانی را برای آقای منتظری از دکتر بشيريه وام گرفته بود در واقع در راستای نشان دادن اينگونه گرايشات خلاف بوده است و نه در تأييد آن.

3. از آنجا که کيهان اسلامی معنای آزادی بيان و انعکاس نظر مخالفان را نمی فهمد، تصور می کند که گزينش مقاله برای انتشار در سايت سکولاريسم نو معادل موافقت آنان با محتوای آن است. حال آنکه ما حتی گوشه ای برای دشمنان سکولاريسم هم تعبيه کرده ونظرات مخالفان عقايد خود را نيز منتشر می کنيم.

4. جمله ای که از سکولاريسم نو نقل شده («خواستاری بخشش طلبی بابت اختراع ولايت فقيه از آقای منتظری و اعلام اينکه ما در برابر خطاي آقاي منتظري بي رحميم») کلاً جعلی ست.

5. نويسندگان و گردانندگان سايت سکولاريسم نو هرگز به نفی يا اثبات در مورد وجود خدا سخنی نگفته و هرگز ن گونه که کيهان می گويد «مواضعي هتاكانه و كاملا ضدديني - حتي نسبت به پيامبر و اهل بيت» نداشته اند. به گمان ما اين عر و تيزهای کيهان ولی فقيه فقط مصرف داخلی برای شوراندن عده ای از ذوب شدگان بيچاره و ناآگاه دارد و بس.

6. نويسندگان و گردانندگان سايت سکولاريسم نو هرگز هيچ روحانی و آيت اللهی را بعنوان رهبر سياسی کشور و جنبش ضد ولايت فقيه برسميت نشناخته و بخصوص تاکنون در مورد نقش سياسی آقای سيد حسين كاظميني بروجردي سخنی بر قلم نرانده اند. ما از حقوق شهروندی هر آدم مکلا و عمامه ای به يک سان دفاع می کنيم، در عين حال داشتن عمامه و عبا را جز نشانهء اشتغال به شغل «دينکاری» چيز ديگری نمی دانيم.

7. کيهان اگر دشمن شناس بود می دانست که سکولاريسم نو برای برانداختن حکومت آخوندی و برقراری حکومتی جدا از مذهب (هر مذهبی) می کوشد و در نتيجه نمی تواند يک يا چند آخوند را برای حاکميت و ولايت فقيهی تأييد کند؛ چه اين آخوند حجة الاسلام علی خامنه ای باشد و چه آيت الله عظمی حسينعلی منتظری. با اين تفاوت که دست آن اولی زا تا مفرق بخون جوانان وطن آغشته می بيند و به اعتراضات اين دومی نسبت به بيدادهای حکومت جانوران احترام می گذارد.

8. المعنای عبارت «سايت نشان دار» هم فی بطن آقای شريعتمداری!

بیش از 10 میلیون سایت و وبلاگ فیلتر شده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

حامد شفیعی از روزنامهء سرمایه: علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، در تازه ترین اظهاراتش به خطر اطلاع رسانی توسط سایت های اینترنتی اشاره کرده و از لزوم رسمی شدن یا فیلتر شدن آنها سخن گفت. این در حالی است که طی مدت پنج ماه اخیر سیاست های در نظر گرفته شده مبنی بر مصلحت و امنیت کشور منجر به فیلتر شدن گسترده بسیاری از سایت های خبری و اطلاع رسانی شده به نحوی که این امر حتی سرعت دسترسی به اینترنت را نیز کاهش داده است و بر اساس گفته های یکی از فعالان اینترنت که نمی خواست نامش فاش شود، تاکنون بیش از ده میلیون سایت فیلتر شده است. با وجود انتقادهای فراوان از سوی کارشناسان، رسانه ها و سازمان های بین المللی در خصوص اعمال فیلترینگ شدید روی سایت های اینترنتی در ایران و عدم دسترسی کاربران به اخبار و اطلاعات مورد نیاز، اما مسوولان کشور همچنان بر توسعه رفتار های سلبی خود در حوزه اینترنت ادامه می دهند. البته کارشناسان بر فیلتر کردن سایت های غیراخلاقی و مستهجن اتفاق نظر دارند چرا که به گفته آنها جلوگیری از سایت های غیراخلاقی امری متداول در دنیا است. در عین حال آمارهای رسمی و غیررسمی ارائه  شده از سوی مسوولان بیانگر هزینه های سنگین اجرای فیلترینگ در کشور است زیرا طبق اظهارات غیررسمی یکی از مسوولان تاکنون بیش از هفت میلیارد تومان برای فیلترینگ سایت ها هزینه شده است (اظهارات داوود رشیدی مدیرعامل سابق شرکت دیتا - فناوری اطلاعات - که در گذشته مطرح شد). اقدامات صورت گرفته در زمینه فیلترینگ سایت های خبری در حالی صورت می گیرد که در حال حاضر طرحی با عنوان انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در مجلس وجود دارد که به دلیل عدم توافق بر سر برخی مواد آن هنوز به تصویب نهایی نرسیده است. همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد نیز پیش از اين در راستای هماهنگ کردن و کنترل بر فعالیت سایت ها و وبلاگ ها مرکز ثبتی در محل این وزارتخانه دایر کرده تا طراحان و مسوولان سایت های داخلی برای اینکه وب سایت آنها به رسمیت شناخته شود به این مرکز مراجعه و با درج تمامی مشخصات خود آن را به ثبت برسانند. از طرفی به موازات اقدام صورت گرفته از سوی دولت درخصوص ایجاد کمیته فیلترینگ در دادستانی کشور، سیاستگذاری در خصوص فیلترینگ سایت ها بر عهدهء کمیتهء تعیین مصادیق شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هست.

 (بقيه در آرشيو کوتاه و گويا)

آرشيو روزانهء يک هفتهء گذشته:

شماره 663  ـ  پنج شنبه 9 مهر 1388 ـ  1 اکتبر 2009

شماره 662 ـ  چهار شنبه 8 مهر 1388 ـ  30 ماه سپتامبر 2009

شماره 661 ـ  سه شنبه 7 مهر 1388 ـ  29 ماه سپتامبر 2009

شماره 660 ـ  دو شنبه 6 مهر 1388 ـ  28 ماه سپتامبر 2009

شماره 659 ـ  يک شنبه 5 مهر 1388 ـ  27 ماه سپتامبر 2009

شماره 658 ـ  شنبه 4 مهر 1388 ـ  26 ماه سپتامبر 2009

آرشيو کلی شماره های گذشته>>>

پيوند به نسخهء اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

پويشگران

=============

نيلگون

=============

الفبا

=============

ايرانسکوپ

=============

پيک خبری ايرانيان

=============

سکولاريسم برای ايران

=============

کميتهء نجات پاسارگاد

=============

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

اصغر آقا

=============

ايران ب.ب.ب.

=============

خواندنیها

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اعلاميه ها و ميثاق های

 بين المللی

=============

ريشه کنی تبعيض

=============

ايرانويچ

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

آژانس خبری کورش

==========

نويسندگان

===========

ايرانيان دات کام

===========

ايران امروز

===========
جمهوری خواهان دمکرات

و لائیک-هانوور (تبجا)

===========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

خبرنامهء گويا

=============

تغيير برای برابری

=============

اخبار روز

===========

روشنگری

===========

مردانی نيوز

===========

لج ور

===========

مقالات سياسی

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

شبکه سراسر

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

جهان من (حاوی پيوندها)

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

گفتگو

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

=============

اتحادیه برای دموکراسی

=============

تريبون ايران

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

ويژه نامهء اسلامی

سکولاريسم

===========

هزل (حميدرضا رحيمی)

===========

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

===========

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630