![]() |
||
![]() |
||
دربارهء سکولاريسم | دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | ويدئوها | کتابخانه | زنان | گروه ها | اسناد | نامه ها سال دوم ـ شماره 656 ـ پنج شنبه 2 مهر 1388 ـ 24 سپتامبر 2009 فهرست الفبائی نام نويسندگان فهرست کليهء مقالات English Section |
||
![]() آنجا که شعر عاشقانه تعبير سياسی می پذيرد ================ توضيح: بعلت سفر خانم شکوه ميرزادگی، «از نگاه يک زن» اين چهارشنبه منتشر نمی شود ================
آنچه این روزها، در ظاهر امری نو و مترقی بهنظر میآید در عمیقترین لایههای خود، پیوندهای محکمی با نقاط تاریک ِ سطه و نظم ِ وضع موجود دارد و آن چیزی نیست جز بخشهای مختلف سایتها و مجلههای گوناگون با عناوین مختلف دربارهی زنان، این بخشها در میان بخشها و فصلهای دیگر یک نشریه، قرار دادن ِ زن در میان دیگر موضوعاتیست که باید بررسی شود، شناخته شود وَ مثل یک جسد بر میز تشریح کسان قرار گیرد، نه تنها زن را به سمت آن جایگاه اصلی خود نمیبرد و آن را نشان نمیدهد، بلکه در یک رفتار حق بهجانب کماکان آن را مثل هزار چیز دیگر، هزار بحث دیگر، چیزی قابل شناخت و بررسی میداند... ================ فرایند ورشکستگی اخلاقی- فرهنگی قدرت حاکم بحثی که در این مقاله مطرح است این است که، با وجود آنکه ممکن است در ایران انقلابی سیاسی در جریان نباشد، اما تحولی فرهنگی و اخلاقی در حال شکل گیری ست که دست کمی از انقلاب نداشته و ندارد، این انقلاب و یا تغییرات ریشه ای در سیستم فرهنگی، ارزشی و اخلاقی جامعهء مدیون سال ها تلاش بی وقفه، کار مستمر، و شکیبایی گاندی وار جنبشی های مدنی در ایران است که سرمایهء اصلی آن، آرزوها ،علایق و آمال نسل جوان و پر شور ایرانی ست که می خواهد تاریخ و سرنوشت خود را به دست خود رقم زند. ================
نه
!
================
ترانه های گوشخراشی که این روزها، زندانی و زندانبان، همزمان برایمان میخوانند، نه صدای دلنشینی دارد و نه آهنگی موزون. شعرش نیز، شعری بیردیف و قافیه و وزن و سجع است. و زندانبان، از ما که به جبر جغرافیا شنوندگان این سمفونی ِ بیهارمونی هستیم میخواهد که از این ترانهی مشمئز کننده غرق شعف شویم. یکی از این ترانهها، ترانهی "عین.میم" است. هر کس که اندک آشنایی با "ع.م" داشته باشد میداند که او چه صدای دلنشینی دارد. صدایی به زلالی و سوزناکی ِ موسیقی لرستان. هر کس که پیش از اینها این صدای دلانگیز را شنیده باشد میداند که این نوای دلآزار، نوای "ع.م" نیست و صدا از ارکستری به گوش میرسد که نوازندگاناش ابتداییترین اصول صدا و آهنگ ِ خوش را نمیشناسند... ================
«حق خاموشی» بر اين اصل بنيادی عدالت استوار است که شخص متهم تا هنگامی که پس از محاکمه «به دور از هر گونه، شک منطقی» جرم او ثابت نشده، بايد بی گناه شمرده شود. وجود اين اصل باعث می گردد که دادستان در جستجوی شواهد عينی بر آيد تا اين که بتواند ميان جرم و متهم رابطه ای پيدا کرده و موفق به ارائه يک ادعا نامه ی استوار گردد. بدين ترتيب حق خاموشی تضمين می کند که وظيفه اثبات جرم کاملا بر دوش دادستان افتاده و مانع آن می شود که او با مکر يا ارعاب و شکنجه متهم را به اعتراف وا دارد يا زمينه را به نحوی بچيند که متهم گيج شده و با حرفهای متناقض ناخواسته خود را در معرض اتهام قرار دهد. اين اصل همچنين موجب آن می شود که پليس به دنبال شواهد محکم و قرائن عينی برای اثبات جرم بگردد و در صدد تهديد متهم برای اعتراف و اتهام به خود برنيايد.
عدم اجازه دفن يک متوفی بهايی در سمنان خبرگزاری هرانا خبرگزاری هرانا : مسئولان مربوطه در يک روال خارج از قانون برای دفن يک شهروند فوت شده بهايی مانع تراشی کردند. به گزارش کميته بهاييان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، يکی از شهروندان بهايی سمنان به نام حسن آقا کسابيان در تاريخ 20 شهريور فوت می کند اما به خانواده ايشان اجازه دفن در قبرستان بهاييان سمنان که در سنگسر ( مهدی شهر) واقع می باشد داده نمی شود ... (بقيه در آرشيو کوتاه و گويا)
|
تبديل به احسن گفتآوردی از خمينی بر ديواری از تهران
حکومت سرکوبگر در عین آن که خود می ترسد، می کوشد از دانشجو به عنوان ابزار پراکندن وحشت استفاده کند. یعنی توی سر دانشجو می زند تا از مردم عادی زهر چشم بگیرد و آنها را مرعوب کند. شوربختانه، در سال های گذشته این تاکتیک تا حدودی موفقیت آمیز بوده است. مهم ترین نمونه آنرا می توان در سرکوب وحشیانه پس از 18 تیر 1378 سراغ کرد. پس از 22 خرداد امسال، حکومت یکبار دیگر کوشید در 25 خرداد نسخه 18 تیر را با بالا بردن عیار وحشیگری و جنایت تکرار کند و کرد، امّا به دلیل شکسته شدن دیوار ترس، در گرفتن نتیجهء دلخواه شکست خورد. نتیجه آن که در معادلهء "ترسیدن و ترساندن" آنچه که اهمیت بسیار دارد، درک مکانیزم و عملکرد رابطه معکوس بین این دو است به این معنا که هرچه بر میزان "ترسیدن" افزوده شود، از مقدار "ترساندن" کاسته می شود...
امید من اما این است که روشنفکران و کنشگران سیاسی مسلمانی مانند آقایان موسوی و کدیور در این روی آوری ارزشمندشان به ارزش های شهروندی و برداشت های کمرنگ از دولت غیر دینی به آن جایی برسند که در نقد به ولایت فقیه آقای خامنه ای را، که دامنهء خودکامگی اش گریبان «خودی» ها و پایه گذران و پشتیبانان انقلاب اسلامی و ولایت آقای خمینی را هم گرفته است، به جای نقد به رفتار ولی فقیه، به نقد اندیشه ای بپردازند که آمیزش دین و دولت، پیدایش دولت دینی ولایت فقیه و سرانجام چیرگی همان ولایت دولتی شده را بر دین ممکن ساخته است...
|
================ ================ ================ ================ ================ ================ ================ ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ========== =========== ===========
=========== =========== ============= ============= ============= =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= ============= =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است. ======
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است. ======
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند. ====== آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». ======
====== ====== |
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |